שידור חוזר / יניר רובינשטיין

שידור חוזר / יניר רובינשטיין

כתיבה טובה היא משהו שכיף לקרוא שוב. הינה כמה קטעים נבחרים מהמעורבים של פרופ' מנחם לס, מתחילת האולימפיאדה ועד היום. לחיצה על התאריכים מקשרת למעורב המקורי.

25.7.24

"תראו. איני אוהד גדול של לברון. אל תשאלו למה. זה עוד מהימים שגרתי לא רחוק ממיאמי והייתי הולך לרוב משחקיה עם דוויין ווייד ולברון. אבל אני חייב לומר שללא לברון הנבחרת הייתה כמו הבוסטון סלטיקס של שנות ה-80 ללא לארי בירד. אני לא אלך כל כך רחוק עד לומר שללא לברון הנבחרת הייתה כמו דרום סודן. זה כמו לומר שללא חג המולד הנוצרים היו יהודים, אבל זה לא רחוק מזה בקשר לנבחרת."

27.7.24

"נושא הלפיד המסתורי רץ על גגות בתים, מנתר מעל בורות מים, וניכנס אל תוך דירות של אזרחים פשוטים ויוצא משם עם הלפיד. הוא רץ על הלפיד. מסתובב איתו באוויר באקרובטיקה מופלאה.כל כך אנושי. כה מחמם את הלב. מחלונות בתים מופיעות זמריות באדום ושרות את ה-La Vie en Rose . הכל כל כך אמיתי. הכל כל כך מוחשי. לי לא איכפת כיצד עתונאים מפולפלים יתארו את טכס הפתיחה. לי הוא עשה את זה בגדול. ויוה לה פרנס!"

""צ'ארלס בארקלי: ברור שה-NBA לא אהב אותנו ורצה לשבור אותנו ולפרק אותנו כבר מההתחלה", ההצהרה של צ'ארלס בארקלי מתחילה. "אני לא מאמין של-TNT היה צ'אנס כבר מתחילה, אפילו שהם הישוו את ההצעה הכספית. אבל ה-NBA יודע שאמזון ושאר הזאבים שהם חברות טק הם היחידים שיהיו מוככנים לשלם את המחיר כשהוא יוכפל בעתיד. בעלי הקבוצות העדיפו כסף על האוהדים וזה מסריח. אנחנו תמיד היינו ל-NBA כמו עצם בגרון כי הבענו את דעתנו ללא כל לחץ מאף אחד. הבענו את דעתנו הפרטית והאמיתית – ארבעה אוהדי NBA שמדברים בשפה שהאוהדים מבינים, ללא לחץ מאף אחד. זה מה שה-NBA לא רצה. הוא רצה אנליסטים שיביעו את דעת ה-NBA – הווה אומר בעלי הקבוצות והקומיסיונר, ואנחנו אף פעם לא היינו כאלה. היינו עצמאים להביע דעתנו, וזה מה שגמר עם סיכויי TNT".

31.7.24

"האם זו לא ארה"ב שהיא המדינה הידידותית ביותר לישראל בעולם. אז מה אם קיירי אירוינג מוסלמי? אני אוהב את ארה"ב (עם כל הדרק שבה)…

אז לאשך לא מספיק שהוא נשיא ה-ללל. עכשיו הוא גם נשיא "אשכדא" – א.ש.כ.ד.א – 'אנחנו שונאים כל דבר אמריקאי'. אז את מי הם אוהבים? את סין? את צפון קוריאה? את רוסיה?

אני מזמין את האשך ושימון לטיסה לרוסיה לשלושה שבועות. אני משלם את כרטיס הטיסה. הם טסו אבל במקום שלושה שבועות הם חזרו כעבור שלוש שנים. למה? כי ישבו בכלא. מה הפשע? הם ישראלים! יאללה, שיטוסו.

גם אם אקנה להם כרטיסים לארה"ב לשלושה שבועות הם יחזרו אחרי שלוש שנים. למה? קודם בילו במנהטן כמה חודשים להכיל את העיר. ואז סאות' ביץ' בפלורידה. הוליווד…גראנד קניון… הוואי…ובדרך חזרה סן פרנציסקו, ילוסטון, ביקור בשיקגו, ניאגרה פולס, וחזרה למנהטן לתפוס כמה הצגות ברודוויי שהחמיצו."

"אני מכניס מאמר ראשי מ-ESPN על "דרוג שחקני ה-NBA המשחקים באולימפיאדה. זה כמו לדרג את החתיכות בתחרות 'מיס יוניברס'."

1.8.24

"פתאום נפל לי האסימון: שחקני ארה"ב משחקים רק כדי לא להפסיד ולזכות בעוד מדליית זהב, כפי שעשו קודמיהם באולימפיאדות הקודמות, בעוד שחקני דרום סודאן משחקים על מנת לזכות בחוזה ב-NBA שישנה את חייהם וחיי משפחותיהם לעד. ישנו הבדל גדול במוטיבציה כשאתה משחק על סיכוי לשנות את חייך לבין סיכוי למולטי-מולטי מיליונרים לזכות במדליית זהב באולימפיאדה."

2.8.24

3.8.24

אחת הפסקאות

5.8.24

"דבר אחד אני עצמי יודע על בראזיל: היא קבוצה פיזית מאד, והיא קבוצה שלא 'פוחדת' מאף אחד… הם לא יודעים אנגלית ולא קוראים אנגלית ועבורם לברון ודוראנט הם סתם שני שמות של שחקנים טובים."

11.8.24

"אז אתחיל שוב עם הבעייה הגדולה של הכדורסל האמריקאי: המאמנים שלו. לא האמנתי למראה עיני כשראיתי את הגנת החילופים המטומטמת של האמריקאים. אתם יודעים למה ויקטור ומבניאמה קלע 26 נקודות? כי בהגנת החילופים של האמריקאים, המאמן הצרפתי ציווה שוב ושוב על הגארדים הנמוכים שלו להכניס כדור לויקטור וימבניאמה או יובוסלה, וכשהאמריקאים עשו SWITCH בהגנה אחרי החסימה, ראית את ת'רו הולידיי שומר פתאום על ויקטור שוב ושוב. 1.92 שומר על 2.28? כל מאמן עם טיפת שכל היה אוסר על הסוויצ'ים האלה ומצווה על השחקן להישאר עם השחקן שלו אפילו בסקרין, ואפילו אם הוא יאבד צעד נגד השחקן שעליו הוא שומר. זה עדיף מלהשאיר את בוקר או הולידיי על יובוסלה או וימבניאמה."

12.8.24

"התרכזתי מאד בפני (פנים) השחקנים כשההמנון האמריקאי הושמע. עד כמה שראיתי סטפן קרי היה היחיד שמילמל את מילות ההמנון, וסיים בקול מלא יותר את שתי השורות האחרוניות – THE LAND OF THE BRAVE / AND THE HOME OF THE FREE". כל שאר האמריקאים עמדו עם פיות אטומים. ללברון היה מבע שלא גילה מאומה: הוא סתם עמד. אף שחקן לא שם יד על ליבו, כפי שכל אמריקאי (כל הלבנים אבל מעטי מעט שחורים) עושה בשעת השמעת ההמנון. מאחר ובקבוצה האמריקאית לא היה שום לבן לרפואה, לא הייתה אפילו יד אחת על הלב, מלבד ידם של המאמן סטיב קר ואריק ספואלסטרה.

זה העולם בו אנו חיים, קומראדים."

"כדורעף החופים למרגלות מגדל אייפל היה תענוג לחזות בו."

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

🤣🤣🤣
יש פה פנינים בהחלט כולל הדיוקן של מר לס

א. מנור
12/08/2024 17:43:21

were are hooked and can't take less!

א. מנור
12/08/2024 17:43:42
Reply to  א. מנור

הפרופסור מפרופסור פטור?

Berch
12/08/2024 19:26:38

אחלה לקט
😍

golan
golan
12/08/2024 21:41:36

רעיון מגניב. תודה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

המצאה גאונית כמו בספר – מצד אחד אני לא יודע איך חשבת על זה, ומצד שני – אני לא יודע איך לא חשבו על זה קודם. תענוג. תודה רבה יניר.

מנחם לס
13/08/2024 0:03:35

גרמת לי להסמיק. תורה יניר

אשך טמיר המקורי
13/08/2024 18:24:38

תודה רבה

Lior
Lior
13/08/2024 20:16:35

יין טוב…

דן רוזנבלום
13/08/2024 21:15:27

חחחחח, איך אני זוכר את המערכון הזה…
"יושב…פלה…ברזיל…יושב…"
כאילתי זכרתי את זה מאז שראיתי את זה בטלוויזיה באיזה גיל 13…
"אילת מה, מזיין…כוסיות, מזיין…אוכל…שותה, מעשן…מזיין…מה אילת…ים, מזיין…מלך…"

אין על החמישייה הקאמרית.


ירון, החלום
ירון, החלום
01/09/2024 21:38:08

בס"ד
תודה יניר ותודה מנחם.