NBA מוק דראפט 2023 גרסה 2/ יהונתן גזלה

הדראפט יתקיים ביום ה' ה-22.6 בשעה 03:00 בבוקר זמן ישראל

זהו זה. המוק דראפט האחרון. כאן אתן יותר ביטוי למי שאני חושב שייבחר. אך אל דאגה לא אחסוך שבטי על חלק מהפרוספקטים שהם בעיני הרבה יותר יחסי ציבור מעילויים במחזור הזה.

הסיפור הגדול הוא עניין הטריידים. ברדלי ביל הוא דומינו חשוב, מכיוון שלוויזארדס יש את הבחירה התשיעית בה הם ככל הנראה ינסו לחתוף פוינט גארד או מוביל כדור דומיננטי. פורטלנד ולילארד נאלצים להסתכל אחד לשניה בעיניים ולנסות להבין, האם יש לקבוצתו הראשונה מה למכור כדי להנחית כוכב מוכח, תמורת הבחירה השלישית. מיאמי מקווה שהבלייזרס יחליטו לבנות מחדש ואז אולי להנחית את דיים, שנראה כבול בשלשלאות בבלייזרס עד הפרישה רק לפני שנה.

חרושת השמועות שחלקם נועדו לגרום לבלבול הקבוצות היריבות, גורם ל-GMים להזיע לא מעט. ערך הטרייד תמיד גבוה יותר לפני הבחירה מאשר אחריה. אך הם צריכים לנחש את הסדר הנכון אחרת הם צריכים לעשות טרייד על בחירה גבוה ממה שהם באמת צריכים כדי להנחית את הפרוספרט שהם רוצים. למשל שארלוט ופורטלנד. נניח ש- GM שרוצה את סקוט הנדרסון, נניח הפליקנס, רוצה לסגור עסקה, הוא צריך או לסגור את העסקה עם שארלוט, או במידה והוא יודע בוודאות שההורנטס בוחרים בברנדון מילר, לנהל את הדיאלוג עם פורטלנד. ג'ונתן גיבוני מ-ESPN, דחף בחודשים האחרונים שמילר ושארלוט הוא עניין גמור. שארלוט דרך ווג' הוציאו הודעה שהעניין של מילר בבחירה שנייה היא שמועה שסתם פרחה לה והם לגמרי שוקלים את סקוט הנדרסון. מילר שירד במשקל לאחר מאבק במחלת הנשיקה לא הימם באימונים שלו, אך יש לו גוף עבודה מדהים מעונת הסופמור שלו. אמן תומפסון ערך אימון ביוסטון הרביעית ו"הימם אותם"…בקיצור זה לא קשור לכדורסל. יש פה ממלכה של ספינים וערבובים שקשה לדעת מה נכון ומה לא. לכן שנה שעברה נשארתי עם פאולו כבחירה ראשונה למרות שעד יומיים לפני הדראפט כל התותחים הכבדים נתנו את ג'בארי סמית' למג'יק בבחירה ראשונה.

העניין שהכי מעציב אותי כרגע על פי התחזיות אלו הנפילות של 2 הצרפתים שנופלים דווקא שבילאל קולבלי עולה. סידי סיסוקו היה בעיני בחירת סיבוב ראשון ברורה כשיחק בג'י ליג והוא נופל. אותו כנ"ל ריאן רופר שאני ב-100% הייתי בוחר בסיבוב ראשון כשכולן מחפשות ווינג הגנתי (הוא טוב כבר כיום מקולבלי) ומקבל החלטות טוב והוא משום מה צונח, כנראה בגלל המדידות האתלטיות. מקווה מאוד שאני טועה.

כל הסטטיסטיקות הם פר 36 בשביל הנירמול.

אז בבחירה הראשונה…

1. סן אנטוניו ספרס – ויקטור וומבניאמה – C/PF , מטרופולין 92, גובה 4'7, מוטת ידיים 11'7, משקל 220 פאונדס, בינ"ל, בן 19

עדכון: ויק נתן סדרה מעניינת מול מונקו החזקה. התחיל בינוני מאוד וסיים חזק כאשר מטרו הייתה די שקולה למונקו בחלקים האחרונים. מה שבטוח, ההגנה שלו על הצבע מטורפת.
סטטיסטיקה: 24.8 נק, ( 11 ריב', 2.5 אס', 3.6 חסימות, 0.9 חטיפות פר 36 דק' (46.5% מהשדה, 30.4% לשלוש, 83% מעונשין ב-7 ניסיונות)
סנגור:
– הפרוספקט הכי מרשים מאז: (השלימו את החסר). בגיל 19 זכה בכל התארים האישיים בליגה הצרפתית ונלחם על אליפות הליגה עם קבוצה שהיתה בתחתית עונה קודם.
– גובה ומוטת ידיים המגיעים לכול מקום, גמישות ושליטה בגוף ברמה של גארד
– עובד מאוד קשה על כול רכיב במשחקו מגיל צעיר. יישנה את כל ההגנה של הספרס.
– כל זריקה אותה משחרר תלויה רק בעצמו. אין שחקן שיוכל לחסום את הג'אמפ שוט שלו. מכניקה מרשימה.
– רואה את המשחק ומבין מה המהלך הבא. במשחקים האחרונים מאתגר את עצמו להפוך יותר למוסר
הקטגור:
– עדיין לא מבין עד כמה לצאת לגארדים. לעיתים נצמד אליהם ועוברים אותו. לפעמים נותן רווח גדול מדי
– אין תקדים לגודל ופלואידיות כזו מאז ראלף סמפסון וקארים עבדול ג'אבר. הראשון חיסל את הקריירה מהר בפציעות, האחרון שיחק בעיקר בצבע והאריך את הקריירה שלו ל-20 שנה בעזרת שימור גמישות וקלילות הגוף ובאמצעות משחק שלא חיפש פיזיות. אך אף אחד מהשניים לא נאלץ לשחק בעידן בו שחקנים גבוהים מגיעים לקשת השלוש ומשנים כיוונים במהירות שיא. איך הגוף שלו יגיב למשחק המודרני, היא שאלה פתוחה
התאמה לקבוצה: הספארס קיבלו מתנה משמיים. עכשיו נותר להם להיות חכמים. הם חייבים להגן על ויקטור מעצמו בשנים הראשונות. השילוב שלו בקו הקדמי עם ג'רמי סוהן מעניין. קשה לי להאמין שהספרס לא יחפשו פוינט גארד בנרות. יש להם כמה ווינגים מעניינים למכירה. האם דווין ווסל יתן את הקפיצה הבאה לרמה של סטאר משלים?


ההיילייטס של העונה מ-NBA.com

2. סקוט הנדרסון – PG , ג'י ליג אינייט , גובה 2'6 , מוטת ידיים, 10'6, משקל 220 פאונדס, פרשמן, בן 18.8

עדכון: אני נשאר בהערכה שלי שסקוט נבחר שני. גם אם זה בסוף עבור טרייד לקבוצה אחרת. השבוע מילר ערך אימון מלא בפורטלנד. היסטורית, שחקן שנעול במקום השני לא נוסע שבוע לפני הדראפט, כדי לערוך אימון מלא בבוחרת השלישית. אולי בסוף אטעה, אבל סקוט הוא ה-"culture changer" שההורנטס צריכים. קליעה ניתן להשיג ממקומות אחרים.
סטטיסטיקה: 19.4נק' (44.3%, 27.5%, 76%), 7.6 אס', 6.3 ריב', 1.4 חטיפות
הסנגור:
– נכון שפוינט גארדים בכירים שלא קוראים להם סטף לא הראו שהם העמדה לבנות סביבה. אבל סקוט לא בנוי כמו כוכב הליוסנטרי כמו לוקה. הוא לא חייב את הכדור בכול רגע. נותן למשחק לזרום אליו
– אתלט סופר מרשים עם מוטת ידיים נהדרת, ניתור, עוצמה ויכולת לראות את המגרש
– עד ל-10.1 היה 38% משלוש, מאז הזריקה פשוט הפסיקה לעבוד. בנוסף חווה דעיכה לקראת סוף העונה
הקטגור:
– הקליעה מחוץ לקשת
– לפעמים רוצה מדי בהתקפה. יש לו את הביטחון המוחלט ביכולתו כמו אנטוני אדוורדס ועוד לא יודע איך לחלק את האנרגיה.
– נוטה לפלוטרים לעיתים במקום ליצור את המגע. אך בתחילת השנה נראה פיזי יותר, אז אולי גם זה קשור לפציעה
התאמה לקבוצה: כשמלו היה פצוע הם נראו זוועה. מלו נפצע לא מעט וההיסטוריה המשפחתית בעניין היא בעייתית. בנוסף כמו שכתבתי פעם שעברה, מלו הוא אחד הגארדים היחידים שבאמת יכולים להחליק לכמה עמדות ולא זקוקים לכדור בכול רגע בכדי ליצור. מה שאין לשארלוט זה גארד הגנתי שלא מחרב את המשחק הקבוצתי (רוזייר). בנוסף, העניין עם ברידג'ס יוסדר בקרוב ויש אומרים שהקבוצה תקבל אותו חזרה. זה קצת גורם להקיא בפה, אבל אני מאמין מספיק בפי ג'יי וושינגטון שנראה מצויין בהגנה ליד מארק וויליאמס שנראו כמו קו קדמי נהדר ומשלים. סקוט גם מאפשר ללמלו לנוח יותר כאשר הקבוצה יכולה לשחק באותו קצב משחרר. סקוט עשוי ממחומרים אחרים. למשפחתו מתקן אימוני כדורסל וכושר. סקוט בילה את הקורונה באימונים קדחתיים מ-5-6 בבוקר ועד הלילה. לא סתם נראה כמו לברון בגוף של פוינט גארד.

3. פורטלנד טרייבלייזרס – ברנדון מילר – SF, אלבאמה, גובה 9'6, מוטת ידיים 10'6, משקל 200 פאונדס, פרשמן, בן 20.5 (+1)

עדכון: התאמן השבוע בפורטלנד ונראה מצויין אתלטית ביחס לאדם המתאושש ממחלת הנשיקה. הקליעה נראית מאוד אמיתית. הבלייזרס מחפשים בנרות טרייד כדי להביא לדיים שחקן מוכח. אך אם השוק לא יהיה טוב, הם יתנו לדיים להחליט אם להמשיך עם הקבוצה המתפתחת או לבקש טרייד. יכבדו את החלטתו בכול מקרה.
סטטיסטיקה: 20.7 נק', 43% מהשדה, 38.4% לשלוש- 8 ניסיונות, 86% מעונשין, 9.1 ריב', 2.3 אס', חסימה וחטיפה
הסנגור:
– קלעי עליון – במיוחד כאשר נותנים מרחב לנשימה.
– ריבאונדר נהדר עם חוש לכדור גם בהתקפה
– מגן מספיק טוב לעמדה. אני לא רואה אותו כווינג סטופר ב-NBA אך האורך וזריזות הרגלים תאפשר לו להיות אס במאץ' אפים עם הפורוורדים הגבוהים יותר.
– היכולת להוריד כדור לרצפה אמיתי. יכול להפוך לרוצח מיד ריינג' כמו מידלטון.
– לא חור שחור התקפי, מוסר די טוב שרואה לא רע מהלכים. יש כאלה המגדירים אותו כפליימייקר. אני לא רואה זאת מעבר לפיק אנד רול בסיסי.
הקטגור:
– סיום העונה הוריד לי קצת ממנו. הוא נראה אבוד וכלום לא נכנס מול הגנות קשוחות. זה לא שהוא פרשמן בן 18.
– הסיומת שלו בצבע איומה למרות היותו אתלט לא רע מהיר וגבוה. זה לא מסתדר עם המגע הרך שלו מעונשין ומשלוש.
– באלאבמה הפך למגנט לכמה חברים שליליים והסתבך בפרשיית רצח שביצע חברו. בדומה לג'ה מוראנט, לא גדל ככוכב ענק בנעוריו, אבל לא בדיוק הגיע מהרחובות הגטו ובעיקר אהב לשפץ מכוניות קלאסיות עם אביו, כוכב פוטבול לשעבר ומאמן בהווה. ה-NBA אכזר לגברים שלא עומדים בפיתויים.
התאמה לקבוצה: מבחינת עמדה, התאמה מושלמת לבלייזרס. השאלה הגדולה היא הגנה, אך מילר ארוך מספיק שאולי אף יוכל לזוז לעמדה 4 בעת הצורך. דיים, סיימונס, שארפ מילר וסנטר זו חמישיה עם פוטנציאל קליעה נהדר, אך ההגנה תהיה מחוררת. לבלייזרס יש לא מעט מגנים טובים אך הם לוקים באזורים אחרים.

4. יוסטון רוקטס – אמן תומפסון – PG/SG, אוברטיים עלית, גובה 7'6, מוטת ידיים 11'6, משקל 190 פאונדס, ליגה מקצוענית, בן 20 (-3)

עדכון: לפי הדיווחים של ESPN אמן ת'ומפסון העיף לרוקטס את הסכך באימון השבוע. הווינג הכי אתלטי בדראפט
סטטיסטיקה: 20.8 נק', 57% מהשדה, 23.3% משלוש ב-5 ניסיונות 65% מעונשין, 8.2 ריב' 7.9 אס', 3.1 חט', חטיפה
הסנגור:
– אתלט עליון שפשוט מרחף, בצעד ראשון מפלצתי. הפלואידיות שלו מזכירה קצת את טימאק אך המהירות שלו מסחררת.
– רואה את המשחק נהדר, גם אם הליגה בה שיחק לא ברמה נמוכה יחסית, מדובר על עילוי אתלטי שמנצל את המהירות והכדרור להגיע לאן שצריך כדי למשוך מגנים ולמסור. בנוסף הוא ריב' התקפה נהדר שמוצא מסירות נהדרות קדימה.
– מוסר העבודה של האחים מטורף. הם כבר 3 שנים מתכוננים ל-NBA עם צוותי מאמנים מקצוענים שעובדים איתם אישית
– ההגנה של האחים היא יוצאת דופן. אחיו התאום מעט יותר מתקדם בצד הזה של המגרש, אך אמן הוא עדיין מגן מצויין שיורד נמוך ועובד עם הרגלים.
הקטגור:
– הקליעה. המכניקה בחלק העליון של הגוף נראה הרבה יותר טוב. הרגלים מוזרות בפתיחה הרחבה שלהם. במשחק זה לא עובד. לדעתי חייב לחשב מסלול מחדש בעניין זה. אני מאמין שנראה שיפור שיגיע קרוב למה שאנדרו וויגינס הראה בשנתיים האחרונות. אך זה יקח זמן.
– רמת התחרות ששיחק בה לא הייתה מדהימה. בהתקפה עומדת ב-NBA קשה לי להאמין שיוכל לשחק כפוינט גארד מיידית.
– כוכבים קונים את עולמם במשחק עומד וצפוף ולא במשחק מעבר. לא הרשים כפליימייקר פיק אנד רול כשהצבע היה צפוף. גם זה עניין שהקליעה תעזור בעניין. כששומר NBA עובר תחת החסימה זה מקשה על כל התקפה.
התאמה לקבוצה: יוסטון צריכה את הפליימייקינג ובטח את ההגנה שלו. הבעיה היא שאמן צריך כדור ביד וגם ג'יילן גרין וגם KPJ ואם הארדן אם הוא חוזר גם הוא. מצד שני אמן יכול לשחק בין עמדות 1-3 בקלות כולל כרכז. יש לו ראיית משחק יוצאת מן הכלל. ברור שיש פה סיכון לא קטן עם שחקן ששיחק בליגה לא מוכחת או מוכרת בבחירה כה גבוהה. אבל אם כבר לחבוט, אז לחבוט חזק


5. דיטרויט פיסטונס – אסאר תומפסון – SG/SF, אוברטיים עלית, גובה 7'6, מוטת ידיים 11'6, משקל 195 פאונדס, ליגה מקצוענית, בן 20 (–)

במשפט: אסאר הוא לא הסלאשר שאחיו, אבל הוא מוכשר והקליעה שלו בתהליך עלייה מתמיד. אני לגמרי רואה סיטואציה בה הוא קלע אמין בליגה משלוש. משהו כמו 36%
סטטיסטיקה: 36 דקות, 21.3 נק', 48.3%, 30% לשלוש, 67% מעונשין, 9.1 ריב', 7.9 אס', 3.5 חט', 1.6 חט'
הסנגור:
– אתלטי כמעט כמו אחיו, מוסר טוב כמעט כמו אחיו, אבל שומר טוב ממנו ומגוון לא פחות. בעיני היה טוב ממנו בלא מעט משחקים
– הקליעה לקראת סוף העונה נראתה אמינה. הטווח בליגת ה-OTE זהה לקשת NBA כך שיותר קל להשוות תפוחים לתפוחים.
– אחד המגנים האישיים הכי מפחידים שראיתי בכנף בשנים האחרונות. ארוך בעל זריזות רגליים מהפנטת. בחלק מהראנים שביצע בקיץ מול שחקני NBA עשה להם הרבה צרות (חפשו אותו מגן על ANT). יכול לשחק כגארד או ווינג
הקטגור:
– חוזר על עצמי, אך הליגה בה שיחק מאוד מקשה על היכולת להעריך גם אותו.
– האחוז מעונשין עדיין מדאיג למרות השיפור בקליעה.
התאמה לקבוצה: ההגנה של דיטרויט עם אייבי, אסאר ודורן יכולה להפוך לאגדית, וקייד כששיחק נראה כמו מנהל משחק נהדר. היכן נכנסים "ביפ סטו" אייזה סטוארט וג'יימס וויסמן שנתן כמה משחקים נהדרים בזמן המועט ששיחק בפיסטונס? אני מריח טרייד. דורן הוא מפלץ הגנתי שאני לא חושב שוויסמן יכול להגיע. הוא סוגר מרווחים באופן מדהים, אך גם פוגש בטבעת שחקנים בפיזיות שהיא לא היגיונית לשחקן בן 19. אסאר שלא יצטרך לנהל הכול סביבו יוכל להיות מוסר מצויין מהווינג שיכול לתקוף סגירות, להריץ פיק אנד רול כשקייד או אייבי על הספסל וגם לדעתי, לקלוע קליעות פנויות. בפלייאוף של OTE זרק 40% מחוץ לקשת ב-8 נסיונות (קשת NBA, כן). באימונים הזריקה נראית מצויין.

6. אורלנדו מג'יק – קאם וויטמור,SF, ווילנובה, גובה 6'6, מוטת ידיים 9'6, משקל 235 פאונדס, פרשמן, בן 18

עדכון: הדיבור הוא על וויטמור בארבע כעת שהארדן בדרך. אבל אם לא ייבחר יכול גם להחליק מעבר למג'יק. פתאום נשמעים מדיטרויט קולות על כך שהם לא מעוניינים בו. אבל אורלנדו זקוקה לאתלטיות בקו האחורי והקליעה כך אומרים הממומחים תגיע…
סטטיסטיקה: 27.3 דקות, 16.5 נק' 48% מהשדה, 34% משלוש, 70% מעונשין, 7 ריב', 0.7 אס' 1.9 חטיפות
הסנגור:
– סופר אתלט עם צעד ראשון מהיר וניתור לשמיים. הוא מהזן ה"עבה" כמו ANT
– מגן מצויין בפוטנציאל שגם יכול לשים גוף בחילוף.
– הקליעה נראית כמו אופציה טובה כי היא נכנסה בכמעט חצי מהמשחקים. גם הטווח נראה טוב.
– תיאורטית יכול להיות מכונת סלים בצבע ומהקו.
הקטגור:
– אני לא מאמין לקליעה שלו. זה לא רק ה-70% מעונשין (כמעט לא הגיע לקו). זה הרצפים הארוכים שהקליעה לא פגעה. 12 משחקים עבר את ה-40% משלוש, 16 משחקים פגע בפחות מ-30%.
– יש לו את כול הסיבות המקלות מדוע הצליח פחות כשהפוינט גארד שלו ג'סטין מור ישב בחוץ. אבל הייתה לו הזדמנות לקחת את הקבוצה על הגב, לייצר מגע בצבע ולהגיע לקו. אין שום סיבה לאף שחקן להגיע ל-0.7 אסיסטים. הוא לא מעבד את המשחק מהר ובוחר בחירות לא טובות. ווילנובה איתו לא נראתה כמו ווילנובה של ג'יי רייט שפרש שנה קודם. מאמנו קייל נפטון נתן לו לעשות כרצונו.
התאמה לקבוצה: לא שחסר למג'יק אתלטיות וגודל, אך וויטמור במג'יק עושה שכל קצת יותר בגלל שגם מרקל, גם פרנץ גם פאולו וגם WCJ הם מוסרים משובחים שמחפשים את חבריהם. זה די מדבק. המג'יק עם פולץ בהרכב הייתה כמעט במאזן 0.500. וויטמור רק יצטרך לחתוך לסל או לרוץ לפינות בהתקפות עומדות או לטוס למתפרצות. סוג של מיילס ברידג'ס עד שיתפח ליוצר מזה.

7. אינדיאנה פייסרס – ג'אריס ווקר – PF, יוסטון, גובה 7'6, מוטת ידיים 3'7, משקל 248 פאונדס, פרשמן, בן 19 (–)

עדכון: היו דיבורים עליו לדיטרויט ב-4 תקופה מסויימת. בעיני הפך מאוברייטד לאנדרייטד.
סטטיסטיקה: 14.8 נק' (48%, 34.4%, 63.5%), 8.7 ריב', 2.3 אס', 1.4 חסימות, 1.3 חטיפות
הסנגור:
– ג'אריס נראה כמו מתאבק או לוחם MMA. הפיזיות שלו תתורגם ל-NBA מהיום הראשון.
– הידיים שלו גדולות, ריבאונדר גדול שמנקה הרבה בצבע בוויק סייד, אך אם צריך יכול לצאת מהצבע.
– מוסר נהדר. הוא לא דריימונד אבל הוא רואה את המשחק נהדר
– הקליעה שם לעיתים, אני אוהב את המכניקה שלו, במיוחד מהפינות
– מאמין שיוכל לשחק בעמדה 5 לעיתים בהרכבים נמוכים
הקטגור:
– לא נראה כמו ריבאונדר יוצא דופן כרגע
– יותר מרשים כשומר מהוויק סייד הבא לעזור מאשר אחד על אחד, שם נשרף על ידי גארדים זריזים בקלות
התאמה לקבוצה: התאמה מצויינת. גם אם אני עוד לא בטוח ביכולתו להפוך לשחקן משמעותי התקפית. לפייסרס יש כלים בקו האחורי, אך מאז שעזב סבוניס אין לה מאסיביות בקו הקדמי למעט טרנר. אייזיה ג'קסון רזה וחלש מול פורוורדים וגבוהים חזקים. היכולת להניע כדור ולמתוח את המשחק לקשת השלוש יאפשר לפייסרס לרדת מאופציות כמו ג'יילן סמית' שלא יכול להגן מחוץ לצבע או ארון נסמית' שהוא ווינג.

8. וושינגטון וויזארדס – אנטוני בלאק, פוינט פורוורד, ארקנסו, גובה 6'6, מוטת ידיים 7'6, משקל 195 פאונדס, פרשמן, בן 19 (–)

עדכון: הוא שחקן כל כך מעניין כאשר אני לא רואה באופק פוינט גארד שנותן לוויז אופציה דומה
סטטיסטיקה: 13.1 נק' (46%, 30.7%, 69%), 5.3 ריב', 4.2 אס', 2.1 חטיפות
הסנגור:
– פוינט פורוורד או פליימייקר
– שחקן שיש לו כמעט הכול. אתלטיות נהדרת (גודל, מהירות, שינויי כיוון, שליטה בגוף, ניתור), סקילס (מסירה, כדרור, תנועה), הבנת משחק, המנהיגות
– שחקן פיק אנד רול משובח במחזור דראפט דליל בקטגוריה
– מגן אגרסיבי ואכפתי
– שיחק בארקנסו משופעת כוכבים אך קבוצתו נבנתה מוזר. הצבע היה פקוק אך הצליח לא פעם לנווט את העסק
הקטגור:
– הקליעה מדאיגה. הליגה אכזרית כלפי גארדים ללא קליעה. תשאלו את ג'יילן סאגס.
התאמה לקבוצה: התאמה מצויינת. כשדני אבדיה קיבל את הכדור לידים בסוף העונה קרו דברים מעניינים. דני הוא לא פוינט גארד או אפילו פוינט פורוורד, אך הוא מזיז את הכדור ומביא אותו למקומות הנכונים. ההשקעה בקייל קוזמה מובנת כאשר אך אחד לא רוצה לחתום בוויז ואת החוזה של ברדלי ביל כמעט אי אפשר להזיז (פתאום נוצר דיבור על מיאמי). הוויז חייבים פליימקר נורמאלי. בזמנו חשבתי שהם חייבים סוג של לונזו בול (לפני הפציעות המצערות). אני חושב שבלאק נותן דברים דומים. אני כל כך מאמין בבלאק שאני חושב שהוא קליעה טובה מבחוץ מלהגיע לרמה של אולסטאר בשנים הקרובות. אך אם לא לפחות יוכל לחבר את כולם.

9. יוטה ג'ז – טיילור הנדריקס, PF, מאוניברסטית UCF, גובה 9'6, מוטת ידיים 0'7, משקל 210 פאונדס, פרשמן בן 19 (–)

במשפט: ווינג גבוה שנותן קליעה, הגנה ואופי יציב. יד דיבור על הנדריקס לדיטרויט בבחירה רביעית או על כך שיבצע מעקף סביב התאומים תומפסון בדרך לאורלנדו. יוטה נמצאת במקום נהדר בו היא יכול לקטוף את מי שנשאר.
סטטיסטיקה: 15.9 נק' (48.3%, 40%, 78.5%), 7.2 ריב', 1.4 אס', 1.8 חס', חטיפה אחת.
הסנגור:
– כיסוי שטח רב כעוזר, ניידות, בעל תגובה מהירה בהגנה. יכול להגן גם על ווינגים אך הוא גם לא פראייר בחילופים על גארדים
– שחקן התקפי שבטווח המיידי יוכל לשחק כ-3D גבוה. הקליעה טובה כשהיא סטטית אך יש לו אחלה צעד ראשון במקרה שרצים לסגור לו את הזריקה.
הקטגור:
– הוא לא מוסר רע, אך כרגע הוא קצת חד ממדי. יש כאלה ששמים אותו טופ 5 בגלל המדידות והקליעה. אולי הם יהיו צודקים עוד כמה שנים כי שחקנים יכולים להתפתח. טריי מרפי היה נונ-פאקטור כעושה נקודות בורג'יניה ובשנתו השלישית בליגה יכול בלילה נתון לתת 20-25 נקודות.
התאמה לקבוצה: הג'ז מלאים קלעים ונשקים התקפיים. כשכולם שיחקו זו הייתה קבוצה מאוד קשה לפיצוח. הנדריקס יכול להיכנס כמספר 3 ליד מרקנן או להחליפו מהספסל ולאפשר קליעה מעמדה 4 כשווקר קסלר שורץ בצבע. הוא גם מאפשר להם לדקות קצובות לשחק עמו כסמול בול 5, מכיוון שהוא ריבאונדר מצויין ומגן טוב במרחב

10. דאלאס מאבריקס – דרק לייבלי, דוק, גובה 1'7 מוטת ידיים 7'7, משקל 230 פאונדס, פרשמן, בן 19

עדכון: לייבלי בעיני ייבחר או ב-10 במאבריקס או ב-14 כאן. לייבלי שנפצע בשנתו בדוק נראה באימונים יותר דומה לכוכב התיכונים שהיה. נראה שרק ניו אורלינס ודאלאס מחפשות גבוהים להגן על הטבעת. אז נראה לי מקום נחיתה טוב עבורו
סטטיסטיקה: 9.1 נק' (65.8%, 0%, 60%), 9.5 ריב', 2 אס', 4.2 חטיפות
הסנגור:
– נפצע במחנה האימונים בשריר התאומים. אבל כשהתאושש לקראת סוף העונה נראה נהדר כמטריה אוירית בדוק. הוא גם מוסר לא רע. ממש לא חור שחור.
– מגן טבעת אילעי שחסם 4.2 פעם פר-36. מהסוג שמשנה זריקות. מוטת ידיים מטורפת אך בניגוד לנניח מו במבה, יש לו קפיצה שנייה מצויינת וניידות נדירה לגובהו.
– רולר נהדר לטבעת בעל רדיוס תפיסה גדול. ארוחת בוקר קלה לפליימייקר שישחק עמו.
– יש לו מכניקה לו רעה מבחוץ אבל את זה כרגע שומר לאימונים
הקטגור:
– יש לו טאצ' לא רע סביב הטבעת, אבל עלול לקבל את הטיפול של רודי גובר מהר מאוד
התאמה לקבוצה: דאלאס צריכה ווינגים ושומרי צבע. לייבלי עונה על האחרון כאשר יש לי תחושה שעם כל הילדים הארוכים שנכנסים השנה מישהו יצטרך לתפקד כוומבי סטופר. לייבלי הוא אחד הארוכים. יש לו מידות של מו במבה עם אתלטיות מצויינת. אבל הוא רחוק מלהיות מפותח התקפית. בשלב הראשון עם לוקה בעיקר יתפוס לובים וישליך עצמו על ריבאונד התקפה

14. ניו אורלינס פליקנס – דרק לייבלי, דוק, גובה 1'7 מוטת ידיים 7'7, משקל 230 פאונדס, פרשמן, בן 19 (-4)

עדכון: לייבלי בעיני ייבחר או ב-10 במאבריקס או ב-14 כאן. לייבלי שנפצע בשנתו בדוק נראה באימונים יותר דומה לכוכב התיכונים שהיה. נראה שרק ניו אורלינס ודאלאס מחפשות גבוהים להגן על הטבעת. אז נראה לי מקום נחיתה טוב עבורו
סטטיסטיקה: 9.1 נק' (65.8%, 0%, 60%), 9.5 ריב', 2 אס', 4.2 חטיפות
הסנגור:
– נפצע במחנה האימונים בשריר התאומים. אבל כשהתאושש לקראת סוף העונה נראה נהדר כמטריה אוירית בדוק. הוא גם מוסר לא רע. ממש לא חור שחור.
– מגן טבעת אילעי שחסם 4.2 פעם פר-36. מהסוג שמשנה זריקות. מוטת ידיים מטורפת אך בניגוד לנניח מו במבה, יש לו קפיצה שנייה מצויינת וניידות נדירה לגובהו.
– רולר נהדר לטבעת בעל רדיוס תפיסה גדול. ארוחת בוקר קלה לפליימייקר שישחק עמו.
הקטגור:
– יש לו טאצ' לא רע סביב הטבעת, אבל עלול לקבל את הטיפול של רודי גובר מהר מאוד
התאמה לקבוצה: הפליקנס נאבקו קשות בצבע בעונה הקודמת. גם כשזאיון שיחק. חלק גם קשור לחור ההגנתי הנקרא סי ג'יי מקולם, אך הרב ג'ונס וברנדון אינגרם הם אסים הגנתיים בכנף וכך גם טריי מרפי שמצופה ממנו לתת עוד קפיצה השנה. הפליקנס על פי כול השמועות מנסות להתקדם בדראפט ולהביא את סקוט הנדרסון. אבל אם הם נשארים, לייבלי נותן להם את סגירת הצבע שהן צריכות בדיוק כפי שעשה מארק ווילאמס בשליש האחרון שנה שעברה עבור שארלוט.

11. אורלנדו מג'יק – ג'ורדן הוקינס, SG, קונטיקט, גובה 5'6, משקל 195 פאונדס, סופמור, בן 20 (–)

עדכון: אני מבין שכולם דוחפים את דיק לאורלנדו (לא יכולתי להתאפק), אך אני רואה בהוקינס את החתיכה המתאימה.
סטטיסטיקה: 19.8 נק', 41% מהשדה,39% משלוש ב-9 ניסיונות 89% מעונשין 4.6 ריב' 1.6 אס'
הסנגור:
– פיור שוטר משובח שקולע בתנועה. שחקן שבאופן ברור גדל על סטף ולמד ממנו לא מעט
– הוקינס מבין איך לשחק כדורסל איכותי ולמשוך את ההגנה אליו. הוא ההגדרה של גארביטי. לא מבזבז צעדים מיותרים.
– השליטה בכדור מצויינת. נכון שלא ברמה של פוינט גארד עילי בליגה אך לא רחוק מזה. בוודאי שיכול להריץ פיק אנד רול. פשוט פחות התבקש לכך ביוקון האלופה.
הקטגור:
– הוא מגן בסדר, אך אני לא בטוח כמה הוא מגן עילי בעמדה שזקוקה לזה ב-NBA המודרני. במיוחד כשפוינט גארדים מוציאים כל כך הרבה אנרגיה התקפית.
– כרגע מסים חלש בטבעת כאשר חייב ללמוד להגיע לקו שם הוא אוטומטי.
התאמה לקבוצה: הוקינס הוא הקלע הכי טוב בדראפט בעלייה מתנועה. הוא גם מגן לא רע כך שאני לא חושב שהוא מינוס. אם מרקל מקבל את המושכות, הוא השחקן שהכי משלים את מה שיש כעת המג'יק. אם הוקינס הופך לאול סטאר אני לא אהיה מופתע. המשחק שלו הרבה יותר בנוי ל-NBA מאשר למכללות למרות שהיה כוכב בקבוצה שזכתה באליפות. הוא חייב מרחבים כדי להפוך לחותך יעיל לצבע ולמסיים טוב יותר. יש לו טאץ' נהדר בצבע, אך הוא מסיים באחוזים גבוהים כי לקח זריקות מאוד קשות.


12. אוקלהומה סיטי – קובי באפקין, קומבו גארד, מישגן, גובה 4'6, מוטת ידיים 8'6, משקל 190 פאונדס, סופמור, בן 19 (–)

עדכון: לבאפקין יש הבטחה בלוטו על פי השמועות. לא ברור אצל מי, אבל אני לגמרי מאמין בו
סטטיסטיקה: 14.8נק' 48% מהשדה 35% משלוש, 85% מעונשין, 4.8 ריב' 3.1 אס' 1.4 חטיפות 0.7 חסימות
הסנגור:
– באפקין הוא סופמור אך צעיר למחזורו כך שניתן להתייחס אליו כפרשמן.
– השנה הפך לחלק חשוב בהתקפת הוולברינס. למרות עונה רעה מאוד שלהם, כאשר הוא היה על המגרש הם היו קבוצה מצויינת והתרסקו כשישב על הספסל.
– השליטה בכדור, הכניסה לצבע, שינויי מהירות, סטרדר סטפים וכו' כדי לייצר לעצמו ולחבריו יותר מצבים. כשהוא כבר מגיע לסל הוא קולע באחוזים מאוד גבוהים מכיוון שהוא פורח בהתקפות מעבר.
– אני לא יודע איזה רול יהיה לו בליגה, אך גם על הספסל וגם בחמישיה תמיד צריכים את מה שהוא מביא.
– הקליעה מעונשין והטאצ' באזור המיד ריינג' מרמזים שהזריקה משלוש בהחלט יכולה להפוך לקטלנית בהמשך
הקטגור:
– זוהי שנתו השנייה ועדיין יש משהו בוסרי במשחקו. האם אפשר להופכו למוביל כדור כמו טייריס מקסי? אם הוא לא, מה התפקיד שלו?
התאמה לקבוצה: לאוקלהומה סיטי יש את כל האורך שהיא צריכה, אך התלות שלה ב-SGA גבוהה מדי. אני אוהב אותו אבל זו עונה מעט מנופחת כפי שנתן ברדלי ביל לפני כמה שנים. בעיני הרוקי החשוב של OKC בכול מקרה יהיה צ'ט הולמגרן. אבל באפקין הוא עוד סקורר בעל אופי חזק ויכולת להגיע לטבעת. הוא מגוון והגנתי. הת'נדר יותר מדי בנויים כמו קבוצת פוטבול. סגל בלתי נגמר כאשר יש להם שחקני הגנה שבתהליכי התפתחות התקפיים והפוך. באפקין נותן להם איזון מיידי.

13. טורונטו ראפטורס – בילאל קולבלי – SF, מטרופוליטן 92 (צרפת), גובה 6'6, מוטת ידיים 3'7, משקל 195 פאונדס, בינלאומי, בן 18 (כניסה חדשה)

במשפט: אני לא רואה את זה. לא מבין מדוע הוא נחשב טוב יותר מסידי סיסוקו או ריאן רופר חבריו הצרפתים אבל סקאוטים התאהבו בחברו לקבוצה של וומבניאמה ואני נאלץ לנבא שילך איפשהו בין 9-14
סטטיסטיקה: 6 נק', 53% מהשדה,36% משלוש, 62% מעונשין 3 ריב' 1.0 אס'
הסנגור:
– המידות באמות פריקיות. כמו טיילור הורטון טאקר אך גבוה יותר ואתלטי יותר. למרות היותו בן 18, נראה שיש לו מסגרת להעלות הרבה במשקל במסה. יש דיבור על כך שהוא עוד צומח. עד גיל 15 היה רק 0'6 פיט. צמח במהירות. רוחב הכתפיים שלו יחד עם שריריו המפותחים ברגליים ובידיים עלולים להופכו לאחד הפוטנציאלים ההגנתיים הגדולים משהו כמו או ג'י אננובי.
– הוא גם מסיים נהדר בטבעת ונהנה לחתוך ולקבל מסירות כאשר תשומת הלב לא הייתה עליו.
– בקו ישר הוא חודר נהדר, הוא לא מהסוג שמשחק עם מהירויות וזז מהר מצד לצד. זה בדרך כלל אומר שהוא לפחות יכול לתקוף סגירות כפי שעשה בסדרה הנהדרת מול וילרבאן.
– הקליעה אולי שם. אבל הייתי נזהר. זרק מעט מאוד, בעיקר כשהיה פנוי. ה-62% מבשרים פחות. אבל אשאר אופטימי
הקטגור:
– מאיפה להתחיל… הרבה סקאוטים מביכים אותי בחוסר יכולת להבין את ההבדל בין קבוצת הנוער של מטס92 לבין משחקיו בבוגרים, הם מראים משחקים שלו מול ילדי תיכון צרפתיים צעירים כמו גם מספרים משם ומשווקים את זה כאילו הוא משחק מול בוגרים. אין ספק שהסדרה מול ווילרבאן הקפיצה אותו עם 3 משחקים מצויינים, אך פשוט היה לו מאץ' אפ טוב מול אולי קבוצת היורוליג הכי חלשה השנה. מול מונקו כבר חזר למימדיו האמיתיים.
– קוליבלי עדיין מנסה להסתדר עם הכלים הפיזיים שהאל הטוב נתן לו, אך טכנית הוא בפיגור מול כמעט כל ווינג שיבחר אחריו. גם בשליטה בכדור, גם בעלייה מכדרור, גם ביכולת לייצר מצבים לחבריו.
– האם יוכל הפוך למגן עילי בליגה? בוודאי. חשוב לציין שגם פרנק ניליקינה וגם דונטה אקסום הפכו די מהר למגנים מצויינים היכולים לשחק 3 עמדות, אך הליגה הפכה לכול כך התקפית, כך שכול חולשה בצד הזה נוגסת קשות ביכולות הגנתיות כשחקן בודד
התאמה לקבוצה: אם יש קבוצה שתדע מה לעשות עם ילד ארוך גפיים זה הראפטורס. כך שאם כבר להגיע לקבוצת לוטרי אז לשם. אם יצמח עוד אינטש או שניים לכיוון ה-8'6 – 9'6 – אבלע את מילותיי. בעיני הוא פרויקט טווח ארוך עם סיכון גבוה.

במשפט: יש דיבור על הבחירה בו על ידי המאבס. אני מבין את ההתלהבות מהמדידות הפיזיות והאתלטיות. אבל אני מנחש את הבחירה. אצלי הוא עמוק בסוף הסיבוב הראשון. זו עלולה להיות בכייה לדורות עבור המאבס
סטטיסטיקה: 6 נק', 53% מהשדה,36% משלוש, 62% מעונשין 3 ריב' 1.0 אס'
הסנגור:
– המידות באמות פריקיות. כמו טיילור הורטון טאקר אך גבוה יותר ואתלטי יותר. למרות היותו בן 18, נראה שיש לו מסגרת להעלות הרבה במשקל במסה. יש דיבור על כך שהוא עוד צומח. עד גיל 15 היה רק 0'6 פיט. צמח במהירות. רוחב הכתפיים שלו יחד עם שריריו המפותחים ברגליים ובידיים עלולים להופכו לאחד הפוטנציאלים ההגנתיים הגדולים משהו כמו או ג'י אננובי.
– הוא גם מסיים נהדר בטבעת ונהנה לחתוך ולקבל מסירות כאשר תשומת הלב לא הייתה עליו.
– בקו ישר הוא חודר נהדר, הוא לא מהסוג שמשחק עם מהירויות וזז מהר מצד לצד. זה בדרך כלל אומר שהוא לפחות יכול לתקוף סגירות כפי שעשה בסדרה הנהדרת מול וילרבאן.
– הקליעה אולי שם. אבל הייתי נזהר. זרק מעט מאוד, בעיקר כשהיה פנוי. ה-62% מבשרים פחות. אבל אשאר אופטימי
הקטגור:
– מאיפה להתחיל… הרבה סקאוטים מביכים אותי בחוסר יכולת להבין את ההבדל בין קבוצת הנוער של מטס92 לבין משחקיו בבוגרים, הם מראים משחקים שלו מול ילדי תיכון צרפתיים צעירים כמו גם מספרים משם ומשווקים את זה כאילו הוא משחק מול בוגרים. אין ספק שהסדרה מול ווילרבאן הקפיצה אותו עם 3 משחקים מצויינים, אך פשוט היה לו מאץ' אפ טוב מול אולי קבוצת היורוליג הכי חלשה השנה. מול מונקו כבר חזר למימדיו האמיתיים.
– קוליבלי עדיין מנסה להסתדר עם הכלים הפיזיים שהאל הטוב נתן לו, אך טכנית הוא בפיגור מול כמעט כל ווינג שיבחר אחריו. גם בשליטה בכדור, גם בעלייה מכדרור, גם ביכולת לייצר מצבים לחבריו.
– האם יוכל הפוך למגן עילי בליגה? בוודאי. חשוב לציין שגם פרנק ניליקינה וגם דונטה אקסום הפכו די מהר למגנים מצויינים היכולים לשחק 3 עמדות, אך הליגה הפכה לכול כך התקפית, כך שכול חולשה בצד הזה נוגסת קשות ביכולות הגנתיות כשחקן בודד
התאמה לקבוצה: אני אהבתי את לייבלי כאן, ומיד אחרי שכתבתי על זה אולי שבוע או שבועיים אחרי, גם אחרים הגיעו למסקנה דומה. למאבס לא היה בעיה לשים נקודות על הלוח, אבל הצבע היה פרוץ. נכון שהעזיבה של דוריאן פיני סמית' פגמה בהגנת הכנף שלה קשות, וקולבלי אם יתפתח נכון עלול לסגור את הפער מצויין, אך אין שום אספקט במשחק שלו שהוא עוגן. הוא פרוספקט מסוכן בעיני בבחירה 10 בדיוק כמו הפנטזיה של סן אנטוני ספרס עם ג'וש פרימו. אני אשמח לטעות כמובן. מעולם לא טענתי ליכולות נבואיים, אני חסיד של כדורסל טוב ושמח כששחקנים מנצחים את הסיכויים.

14. ניו אורלינס פליקנס – לאנורד מילר – SF/PF, ג'י ליג אגנייט, גובה 10'6, מוטת ידיים 2'7, משקל 215, ליגה מקצועית, בן 19 (+1)

עדכון: פרוספקט מאוד שנוי במחלוקת. לא אצלי. אני אוהב. ארוך, אתלטי, מנוע מצוין, מוביל כדור
סטטיסטיקה: 20.2 נק' (53.4%, 30.3%, 79%), 12.2 ריב', 1.8 אס', 1.3 חטיפות, 2.3 חס'
הסנגור:
– כשסקוט הנדרסון נאבק בחלק השני של העונה, בצדק הדגישו שמדובר על ילד שמשחק עם גברים, כוכבי מכללות לשעבר ושחקני NBA, תחת חוקי NBA. והנה יש לנו ילד שטיפס בחצי השני של העונה וכיכב בליגה הזאת כסוג של גבוה נייד. בעיני זה מספיק לי לבחירה גבוה
– ריבאונדר נהדר בשני צידי המגרש. הוא זריז מאוד לגובהו ואתלטי במידה.
מחליף צדדים על המגרש בקלות ויכול להוביל כדור בהתקפות מעבר. דוחף את הקצב. אבל גם יכול לשחק כרול מן קלאסי בפיק אנד רול מכיוון שהוא מוסר טוב בתנועה במידה והכדור מגיע אליו בשורט רול באזור העונשין.
– המגע שלו סביב הסל והאחוז מעונשין מרמזים על פוטנציאל לקליעה. חשוב להדגיש ששיחק בקשת NBA. במידה ויפתח קליעה אמינה זה זורק את הניבוי שלי לגביו למקום גבוה בהרבה.
הקטגור:
– אני בין הראשונים שדיברו על מילר כבחירת טופ 10 כאשר הוא עוד דגדג את סוף הסיבוב הראשון לרוב. אך עם יד עם הלב, אני מפחד שיש יותר מדי קבוצות שלא מחפשות את מה שהוא מביא. כרול מן קלאסי ותו לו, אתה לא מקבל שחקן ברמה של סנטר פותח. הוא צריך להיות סוג של באם בהתקפה ולהיות שותף להזז הכדור ותקיפת הטבעת.
– ההתלהבות שלו נהדרת, אך חסר לו לעיתים את היציבות על הקרקע. מזנק לחסימות באופן מיותר לעיתים או שמשתמש בצעדיו הגדולים להשלים את החסר במקום להיות דבוק לשומר. במילים אחרות לעיתים קל להטעות אותו
התאמה לקבוצה: הקנדי הצעיר והמוכשר יושב לגמרי במשבצת של למאר אודם. מוביל כדור גבוה מהספסל שגם יכול לעלות כסנטר בעת הצורך בחמישיות מהירות. הוא כישרון עצום, אך לא מייצר מספיק באז סביבו למרות מספריו המצויינים ותצוגת תלית מצויינת בעונתו היחידה בג'י ליג


15. אטלנטה הוקס – גריידי דיק, SG/SF, קנזס, גובה 7'6, משקל 205 פאונדס, פרשמן, בן 19.5 (-3)

עדכון: דיק לא נתפס כשחקן עושה שהולך לייצר התקפות, לפחות לא בתחילה, אך הקליעה שלו נהדרת והוא עלול להיבחר בכול מקום בן -8-15. תלוי בצורך
סטטיסטיקה: 14.3 נק' (44.4%, 40.4%, 85.4%), 5.1 ריב', 1.7 אס', 1.5 חט
הסנגור:
– דיק יקנה את לחמו בליגה קודם כל בגלל הקליעה. הטווח שלו מצויין והוא גם לא רע בעליה מכדרור. הוא קולע בנפילה, ביציאה מחסימה וגם יכול מדי פעם לעלות מכדרור. בניגוד לארכי-טיפוס שרק רץ על הקווים או דרך חסימות כדי לעלות לקליעה, דיק מאוד אוהב לחדור לכיוון הטבעת, להשחיל פלוטרים מעל גבוהים או לסיים חזק.
– אתלט מכללות טוב (שם קוד ללבן), נכון שלא נמדד טוב בקומביין אך בעונה הראה שיכול להגיע לצבע או לעבור שחקנים מכדרור
– לא באמת חסר הרבה למשחקו הבוגר. בקנזס הראה שהוא גם יעשה עבודה שחורה בהגנה ואת כל הדברים הקטנים הנחוצים
– מוסר לא רע כשמזדמן.
הקטגור:
-ההגנה ב-NBA פורסת אותך לשטחים נרחבים. עבודת הרגליים שלו לא מדהימה בעיני בהגנה. יש לו אחלה חוש מיקום, אך מול גארדים אתלטים עלולים לטרגט אותו
התאמה לקבוצה: ההוקס איבדו הרבה קליעה בכנף עם היפרדותם מהרד ולוט, קווין הרטר. האנטר הוא לא קלע אמין והצירוף של דז'ונטה מורי לא הוסיפה. דיק יכול לעזור מאוד לאטלנטה כאן. אם לא הוא אז הוקינס.

16. יוטה ג'ז – קייסון וולאס, PG, קנטקי, גובה 3'6, מוטת ידיים 9'6 משקל 193, פרשמן, בן 19 (–)

במשפט: טורפידו הגנתי שיכול להפוך מעניין התקפית
סטטיסטיקה: 13.1 נק' 45% מהשדה 35% משלוש 76% מעונשין, 4.2 ריב' 4.8 אס' 2.2 חט'
הסנגור:
– אם אתם קבוצה בבניה אין מה לבזבז עליו את הזמן. שחקן לקבוצות פלייאוף. מגן גארדים משובח עם יכולת ללחוץ על הכדור ולהשתמש בידיו הארוכות. בעיקר יעיל ברדיפה אחר גארדים דרך חסימות ושימוש בפיזיות שלו ובעבודת הרגליים הנהדרת שלו כדי להפריע.
– גארד מהזן של קוויקלי. למרות שהוא לא כישרון על התקפי לא הייתי מזלזל בגארדים מקנטקי. למרות שהשליטה בכדור היא לא משהו לכתוב הביתה עליו, הגיע לטבעת והוציא מסירות לא רעות.
– הקליעה לא מקולקלת. הוא גם מוסר טוב סה"כ. לא הייתי מגדיר אותו כפוטנציאל לפוינט גארד מוביל בליגה, אבל הוא בהחלט יוכל לשחק כשחקן חמישייה בקבוצה בעלת ווינגים ששמים את התקפת הקבוצה על הכתפיים או כפוינט גארד מחליף שמגיע לעשות בלאגן.
הקטגור:
– לא הכי מדויק בעליה לקליעה מכדרור. קלע מיד ריינג' טוב אבל לא בייצור לעצמו מצבי קליעה
– חסר לו משהו בהובלת הכדור. יש לו מובס מאוד בסיסיים. כמעט ולא ראיתי כניסות הבנויות על שיווי משקל או shiftiness
התאמה לקבוצה: יוטה אוספת נכסים וגארדים איכותיים תמיד צריך. אני חושב שהוא מהסוג שיעבדו קשה יותר משאר השחקנים ויקנו את המעמד שלהם. זה נראה לי טוב יותר מאפשר שהוא יגיע לקבוצה ומיד ישתלב ברוטציה בתפקיד מפתח.

17. לוס אנג'לס לייקרס – דאריק וויטהד – SG, דוק, גובה 6'6 מוטת ידים 10'6, משקל 217 פאונדס, פרשמן, בן 18

במשפט: אחד הקלעים הטובים בדראפט. אבל יש בו הרבה מעבר. לא קיבל זרקור כי היה פצוע ולא השתתף בתהליך האימונים אחרי שעבר ניתוח נוסף על הרגל. יהיה מוכן לפתיחת העונה. מייקל פורטר
סטטיסטיקה: – 14.8 נק' (41.9%, 43%, 85.2%), 4.4 ריב', 1.8 אס', 1.4 חטיפות
הסנגור:
– פיור שוטר נהדר שנראה כמו פרוספקט שבעוד כמה שנים יהיה ניתן לעשות עמו הרבה יותר.
– התאושש מרגל שבורה וחזרה למשחק עד שהשתלב. בקומביין השבוע נראה נהדר. הוא נמדד במידות טובות ל-SG והעלה מסת שריר. הוא כבר נראה כמו פוטנציאל לקומבו SG/SF.
– לא הראה השנה את השליטה בכדור כמו בתיכון, אך יש לו עוד הרבה רבדים לחשוף. הוא שנה צעיר ממחזורו ועדיין בן 18.
– כשחשבו עליו ככוכב תיכונים ענק, הוא היה פרוספקט מסוכן משהו במיוחד כמוביל כדור. כעת אחרי עונה בה הראה איך הוא גם יכול להשתלב כרול פלייר, זה מוריד מהלחץ של קבוצות פלייאוף להסתכל עליו כשחקן רוסטר משלים נהדר שיספק קליעה והגנה
הקטגור:
– עדיין לא מגובש במשחקו. לא ממש הראה הרבה קבלת החלטות איכותית.
– לא מגיע מספיק לקו העונשין
– הפציעות בגל צעיר מדאיגות
התאמה לקבוצה: ללייקרס המחודשת שהגיעה על גמר מערב בעיקר חסר קליעה. וויטהד נכנס באיזי לעונתו בדוק אך סיים אותו כקלע אמין עם טווח מציין ומכיניקה שתעבוד בשלב הבא. יש לו את הזריקה הכי יפה בדראפט אחרי הוקינס. חמאה

18. מיאמי היט – ניק סמית' ג'וניור – קומבו גארד, ארקנסו, גובה 4'6, מוטת ידיים 8'6, משקל 185, פרשמן, בן 19

במשפט: נראה כמו שוטינג גארד וסקורר עילי. מעניין אם יתפתח לאחד כזה
סטטיסטיקה: 18.2 נק' (38.1%, 33%, 73.5%), 2.3 ריב', 2.5 אס', 1.3 חט'
הסנגור:
– שוטינג גארד חלקלק ומשופשף בעל אתלטיות מצויינת. אם היה אודישין לשחק כוכב NBA צעיר וצריך שחקן שירגיש אמין בכול תנועה על המגרש, סמית' היה מקבל את התפקיד. כניסות לצבע, סטפ-בקים, יורוסטפים, זריקות בסיבוב או נפילה. יש לסמית' הכול.
– אם רק יוכל לעבוד על משחקו בשקט כשהוא מרוויח את זמן המשחק שלו, עלול להיות אחד מגניבות הדראפט.
– אתלט פונקציולני ואקספלוסיבי שיכול להגיע לכול נקודה על המגרש. בעל שליטה נהדרת על גופו. יודע לייצר מצבים מכלום כאשר הוא קולע לא מעט זריקות קשות בסוף שעון.
– הוא מאוד משופשף באחד-על-אחד גם אם האחוזים שלו מאוד לא מבטיחים.
– אכפתי מאוד על המגרש גם כאשר לא תמיד מקבל החלטה טובה
הקטגור:
– צפיתי שזה יקרה. היה גבוה ברוב המוקים השנה במיוחד כשהתפוצץ התקפית מול ג'ורג'יה ואלאבמה של מילר. פרשנים רבים ראו בו כטאלנט מוביל במחזורו סוג של דונבן מיצ'ל שהיה צריך להסיר חלודה בחזרתו מהפציעה באמצע פברואר. אך ההמשך היה קשה וסמית' ג'וניור התרסק בטורניר כאשר קבוצתו מלאת הכוכבים לא הצליחו לייצר סינרגיה והתאמה קבוצתית.
– ב-NBA יש שחקנים שזה התפקיד שלהם לקלוע זריקות קשות. קשה להרוויח את התפקיד הזה. קודם סמית' יצטרך להוכיח שהוא טוב בכול השאר
התאמה לקבוצה: ניק סמית' יודע לעבוד קשה, ובאמת שאי אפשר לדעת איך העונה שלו הייתה מתפתחת אילולי היה צריך לחזור מפציעה. כתיכוניסט הוא היה הקרם דלה קרם של המחזור בעמדת הגארד. אם יש קבוצה שיודעת להוציא פוטנציאל משחקן עם כלים טבעיים זו ההיט. היט בתהליך של מהלך אחד טוב שיגרום להם להאמין שהם יכולים לעבור את המשוכה האחרונה. ברמת המיקרו, אף אחד מהשחקנים שהם לא טיילר הירו לא ידעו ממש לייצר מצבי קליעה יש מעיין. הם קיבלו את קיילב מרטין הבעל הסילונים בסוף העונה, אך הגמר הראה כמה חשוב שיהיו עוד כלים יצרניים כשההתקפות הופכות לעומדות. ניק סמית' לא יהפוך לשחקן הזה מיידית, אך יש להיט נסיון בלדחוף פיתוח מהר יותר.

19. גולדן סטייט ווריורס – גיימס נאג'י, C, ברצלונה, גובה 11'6, מוטת ידיים 7'7, משקל 250 פאונדס, בינ"ל ניגרי, בן 18 (+11)

עדכון: הווריורס שיחקו באש בטרייד של ג'יימס וויסמן ונראו ננסיים מול סקרמנטו ומול הלייקרס. .. גם אם נאג'י הוא פרויקט, הוא יוכל לצמוח לפחות למה שהיה להם עם פסטוס אזילי אי שם לפני 8 שנים
סטטיסטיקה: – 14.6נק', 67.1% מהשדה, 47.8% מעונשין, 9 ריב, 2 בלוקים (משחק רק 12 דקות בברצלונה אז קחו בעירבון מוגבל)
הסנגור:
– בנוי פיזית כמו בן סוס.
– פוטנציאל הגנתי נהדר לעמדת מגן הטבעת ומסיים.
– מהירות מדהימה ביציאה לניתור לריבאונד או חסימה. קפיצה שנייה מאוד מהירה
– קליל ומחליף צדדים בחופשיות
– הראה קצת מובים מעניינים בלאו פוסט
הקטגור:
– עוד לא מאוד מפותח בראיית משחק, צריך המון עבודה
– לא ברור איך יסתדר עם הגנת החילופים הפרוסה שיש ב-NBA. ביורוליג יש לגבוה אפשרות לחנות בצבע או לשחק בפיזיות גדולה תחת הסל. בליגה יצטרך לשחק עם מיקום ופחות עם הגוף.
התאמה לקבוצה: אם גבוה אחר ייפול לכאן כמו דרק לייבלי, הוא יילקח. אבל הדיבור על לייבלי הוא לוטרי, כך שקשה להאמין. הווריורס זקוקים לגובה דחוף. ב-2022 נתנה פלייאוף נהדר, אך נאלצה להסתדר עם יוקיץ' ולהקת חתולי רחוב, ממפיס ללא סטיבן אדמס, דאלאס ששיחקה סמול בול והסלקטיקס שהגיעה עם רוב ווילאמס פצוע. השנה אנטוני דיוויס עשה מדריימונד ולוני קציצות, אבל בשאר המשחקים הצבע היה פרוץ. כשאלכס לן מהווה איום מתמיד על הצבע אתה בבעיה. כמובן שזו הכללה, אבל הווריורס זקוקים לגבוה הגנתי דחוף, כזה שיכול לשים גוף, עבירות וחיפוי על גבוהים חזקים. נאג'י נמדוד עם מוטת ידיים מטורפות אתמול של 7'7 אך זו מדידה לא רשמית. עדיין גם לקסם של לוני יש גבול.

20. יוסטון רוקטס (מהקליפרס) – קיונטה ג'ורג' – SG, ביילור, גובה 4'6, משקל 186 פאונדס, פרשמן, בן 19

עדכון: יש דיבור עליו ללייקרס ב-17 אבל הגענו עד הלום. זה לא שהמנייה שלו ירדה כמו שזו של אחרים עלתה.
סטטיסטיקה: 19.7 נק' (39%, 35%, 80%), 5.3 ריב', 3.5 אס', 1.4 חטיפות
הסנגור:
אני לא חושב שקיונטה ישאר על הלוח אחרי 11, אבל סט הכישורים שלו מתאים לכוכב, ואם קבוצה לא חושבת שהוא יהיה כוכב, קשה לי לראות אותו כרול פלייר.
– עוד שחקן שיצא מבית החרושת של אקדמיית כדורסל התיכונים של אקדמיית IGM (אנפרני סיימונס, ג'ונתן אייזיק, ג'ארס ווקר)
– סקורר אגרסיבי, מלא ביטחון עצמי, בעל כל הכישורים לשים את הכדור בחור.
– המכניקת זריקה שלו יפייפיה ואין לי ספק שיש לו טווח NBA כבר עכשיו.
– שליטה נהדרת על הגוף, בין אם זה לשנות מהירות בכניסות לסל, לשלוט על גופו באויר ובין במשחק פיק אנד רול.
הקטגור:
– ה-IQ הכדורסלני ברמה הקבוצתית מעט לוקה. האחוזים שלו מהשדה רעים. קצת ראש בקיר, כופה את עצמו על המשחק. צריך מישהו שיעבוד איתו קשה על ראיית המשחק שלו.
– לא יוצר הפרדה בצעד ראשון. המשחק שלו בנוי בעיקר על הטעיות. יש שחקנים כמו אוסטין ריבס שהביאו את היכולת הזאת לליגה ויש כאלה שלא
התאמה לקבוצה: עוד שוטר לספסל הצעיר של הרוקטס. ג'וש כריסטופר נראה היה כמו גארד מחליף נהדר בעונת הרוקי, אבל היעדר קליעה מבחוץ ממשיך להקשות על הרוקטס לנצל את מסירות האמן של שנגון או את החדירות של גרין. קיונטה הוא קלע קאץ' אנד שוט טוב בהרבה ממה שהסטטיסטיקה מראה. הוא באמת לוקח זריקות קשות. הוא יכול להיות אחלה חתיכה כאשר טיי טיי וושינגטון שהוא רכז טבעי חוזר לעונת סופמור קצת יותר משכנעת.

21. ברוקלין נטס (מהסאנס) – ברייס סנסבו, SF, אוהיו סטייט, גובה 6'6, משקל 240 פאונדס, פרשמן, בן 19

במשפט: סקורר מגוון שיעול לייצר לעצמו זריקה
סטטיסטיקה: 23.9 נק' (48%, 40.5%, 83%), 7.9 ריב', 1.7 אס'
הסנגור:
– סקורר מאוד מחונן שהוא סוג של הכלאה בין דויד רודי מממפיס לקאם תומאס.
– בעל שליטה נהדרת בכדור ויוצר לעצמו מספיק מרחב כדי לתקוע את רגליו כיתדות ולעלות לקליעה. אחד מבעלי הטווח הכי רחוק בדראפט.
– חזק ופיזי שמשתמש במגע כדי לעלות מעל מגנים גבוהים ממנו בפוסט אפ.
הקטגור:
– שוקל לא מעט לגובהו ולא השחקן הכי אתלטי.
– סוג של כוכב נולד. לא היה על אף רדאר עד שהתפוצץ. לא תמיד ראה את הקבוצה שלו. בעיקר רואה את הטבעת
– הסטוריית הפציעות שלו. 2 פציעות במיניסקוס בתיכון הורידו אותו מהראדר.
התאמה לקבוצה: התאמה כביכול גרועה. יש כאלה שחושבים שהנטס חייבים גבוה הגנתי יותר מאסיבי מקלקסטון באחד מבחירותיה. לדעתי יש מספיק גבוהים בליגה לטרגט. סנסבו הוא סנסציה. נכון שקאם תומאס אחד כבר יש אבל ברייס מביא גם שריר ופוטנציאל הגנתי לא רע כאשר מעט מאוד גבוהים ידחפו אותו בחילוף (נניח כמו גרנט ווילאמס). הנטס מסודרים בכנף עם הייבוא מפיניקס, אך דינוודי זה לא זה. הבחירה הזו וזו שמתחתיה נותנת קצת כוח אש בעמדות הגארדים הגדולים שיתאימו להגנת החילופים הפוטנציאלית שלה


22. ברוקלין נטס – ג'יילן הוד שאפינו, PG, אינדיאנה, גובה 4'6, מוטת ידיים 10'6, משקל 215, פרשמן, בן 20.

במשפט: אני חצי מאוהב וחצי חושש לגבי JHS לתחושתי או שיתפוצץ ואראה כשוטה או שיתרסק כעוד בחירת סיבוב ראשון שהלכה לפח
סטטיסטיקה: 14.3 נק', (42%, 33%, 78%), 4 אס', 4.5 ריב', חטיפה
הסנגור:
– שחקן של נטו מבחן העין. הוא עושה מהלכים נהדרים ונראה נהדר, גם אם הסטטיסטיקה לא מגבה אותו.
– יש רגעים שהוא פשוט נראה כמו פוינט גארד פותח בליגה. מעבד את המידע על המגרש במהירות ורואה צעדים קדימה.
– לקח את ההוז'רס והחזיר עטרה ליושנה יחד עם טרייס ג'קסון-דיוויס. יש דיבורים עליו כמנהיג.
– הקליעה נראית טוב. לפעמים מבחר הזריקות נראה רע או שפשוט משהו לא מאופס. במשחקים אחרים הכול נכנס
– יש שהשוו אותו להאליברטון, זו השוואה רעה כי הוד שאפינו מגיע לצבע בעקביות ויודע להגיע לקו. האליברטון היה מוסר גאון. JHS הוא יותר גארד בעל ניצוצות מסירה מאשר מהנדס התקפה מדופלם כמו האלי.
הקטגור:
– חסר לו התקפית לא מעט כדי להפוך לגארד דומיננטי. חסרים לו מובים ושליטה בכדור מתקדמת. אפשר לרכוש את זה אך ראינו כמה קשה להתמודד מול הגנות בפלייאוף בלי גארד סילון שחותך את ההגנה
– אני עוד לא סגור על הקליעה
התאמה לקבוצה: קשה לי להאמין שהוד-שאפינו יהיה פנוי כאן, אך הנטס זקוקים לגארד מסגנונו. יש להם מספיק שחקנים נהדרים ללא הכדור. עתידו של סימונס לוטה בערפל

23. פורטלנד (מהניקס) – נואה קלאוני, סנטר, אלבאמה, גובה 10'6, מוטת ידיים 2'7, 210 פאונדס, פרשמן, בן 18.5 (כניסה חדשה)

במשפט: נואה קלאוני הוא לא ליצן. הוא סוס עבודה
סטטיסטיקה: 14 נק', 48.6% מהשדה, 28.3% משלוש, 65% מעונשין, 11.2 ריבאונדים, 1.3 בלוקים
הסנגור:
– אם מתעלמים מכול החצי הראשון של העונה מדובר על פרוספקט די מבטיח. במיוחד לגיל 18
– גוף אתלטי רזה אך קפיצי וארוך. מאוד נייד ובנוי למשחק ה-NBA יותר מאשר למכללות. שיחק עם ברנדן מילר ונתן לצידו כמה משחקים נהדרים גם כשמילר לא פגע.
– יעל מאוד סביב הטבעת. יש לו טאצ' נהדר בשני הידיים בהוקים קצרים או מהמיד ריינג'.
– בהגנה הוא יכול להיות אס לא קטן בהגנות חילופים. יש לו זריזות רגליים של פורוורד ועל הגוף הצנום בן ה-18 הזה ניתן להעלות לדעתי לפחות 20 פאונדס של מסה. חוטף וחוסם טוב אבל בעיקר פעיל בהגנה. מהסוג שנמצא בכול מקום
הקטגור:
– הזריקה מבחוץ. הוא מאוד מאמין בה, הוא זרק 4 פעמים במשחק למרות שהרגיש הרבה יותר. היו משחקים שזה נכנס טוב, אך גם היו תקופות ארוכות שפשוט שיחק מחוץ לאלמנט. אם יתאהב יותר מדי במשחק החוץ יאבד את העוקץ
– הוא מאוד בוסרי, אך גם לומד מהר. בשלב הזה של הדראפט לקבוצות לא תמיד יש סבלנות, אך לא בטוח שיתרום מיידית משהו
התאמה לקבוצה: לפורטלנד הצעירה והסופר אתלטית בתקופה שלאחר לילארד הוא מתאים בול. לזו של לילארד שרוצה לנצח עכשיו, הוא יאלץ להיקבר ברוטציה ולהמשיך להתפתח בשקט.


24. סקרמנטו קינגס – כריס מורי, SF, איווה, גובה 8'6, מוטת ידיים 0'7, משקל 212 פאונדס, סניור, בן 22.

עדכון: לא מספיק שומע עליו במחוזות הדראפט. סיניורים בני 22 לעיתים מחליקים לסיבוב שני. אך לי יש תחושה שהקינגס יבצעו איחוד משפחות ויצרפו אותו לאחיו קיגן. האיש קלאס ופשוט עושה הרבה דברים טוב. שום דבר לא מצויין
סטטיסטיקה: 21 נק' (47.6%, 33.5%, 72.5%), 8.2 ריב', 2.1 אס, 1.2 בלוקים, 1.1 חטיפות
הסנגור:
– בעל IQ כדורסלני מצויין שפשוט משחק נכון וטוב. סקורר שלא חייב כדור ביד
– בעל שרירי ליבה חזקים שמקשים להזיזו בפוסט ומאפשר לו לשמור נהדר ונמוך מבלי להיות אתלט נדיר.
– ריבאונדר טוב לעמדה בעל ידיים ארוכות וכוח פיזי כדי לגנוב ריב' בהתקפה.
הקטגור:
– המכניקה של הקליעה טובה אבל הוא רחוק מלהיות הקלעי שאחיו. שני האחים אמבידקסטריאלים אך קיגן בחר לזרוק ביד ימין וכריס ביד שמאל. ללא איום הקליעה יתקשה מאוד בליגה. שלשת המשחקים האחרונים של אייווה כולל משחק ההדחה מול אוברן היום קשים מאוד עבורו
– הגיל המתקדם כאשר רק בשנת הסיניור קיבל דקות אמיתיות כדי לככב עלול להיות בעוכריו. האם יש לו הרבה לאן להתפתח?
– צעד ראשון לא מהיר במיוחד, משתמש ברגליו הארוכות לעבור שחקנים עם צעדים גדולים. ב-NBA יחכו לו בכנף שחקנים לא פחות גבוהים
התאמה לקבוצה: אני לא שומע מספיק דיבורים על כריס. יכול להיות שייפול לסיבוב השני. נכון ששחקנים כדוגמתו לא מפציצים באימונים אישיים, אך יש לי תחושה שבמידה וייפול עד כאן סקרמנטו תיקח אותו חצי כג'סטה לאחיו קיגן. הוא ווינג באמת מעניין שעושה הכול נכון. אבל אין לו באמת את הכישור האחד הבולט כמו קליעה שמרים אותו מעל לשאר. הדאפט גם לא כל כך נחמד לסיניורס אחרי שנה רביעית

25. ממפיס גריזליס – היימי (חיים) האקז, ווינג, UCLA, גובה 7'6, מוטת ידיים 10'6, משקל 225, סניור, בן 22

עדכון: הוא בדיוק הטיפוס שממפיס אוהבים. למרות שהגריז עלולים דווקא לחזק בגארד אם יחושו שטיוס וקנדי צ'נדלר לא יספיקו בהיעדרותו של ג'ה
סטטיסטיקה: 19.3 נק' (48%,31%,77%), 8.9 ריב', 2.5 אס', 2 חטיפות
הסנגור:
שחקן ווינר בוגר ומוכח ברמת המכללות עם כמה ריצות נהדרות בטורניר.
– אול ארוונד קלאסי שיכול לייצר לעצמו ולאחרים מצבים. אין לו כמעט חולשות למעט הקליעה מבחוץ שפחות בוחר בה. משחק מאוד דומה לג'ימי באטלר בסגנון. סוג של עושה משחק בהיי פוסט ורוצח מיד ריינג' שיודע למסור משם לאן שצריך.
– היכולת שלו להוריד ריב' או לשחק כמוביל כדור בפיק אנד רול יעזור לו מאוד ב-NBA כאשר לעיתים הכוכבים מקבלים בליץ ושחקן אחר צריך לבצע מהלך של 4 על 3.
הקטגור:
– אין לו גוף קלאסי של ווינג סופרסטאר אך הוא משחק ככזה. מה יקרה אם יידרש לתפקיד קטן מאוד. מה הכישור בו הוא בעשירון העליון בו.
התאמה לקבוצה: הוא מגיע כסחורה מוכרת. הוא ישחק באופן קשוח בהגנה, ייתן את כולו, במיוחד כשלא מצופה ממנו לסחוב קבוצה התקפית והוא יעשה את כל המהלכים הקטנים שמשפרים קבוצה. מסירות, כניסות לסל, סחיטת עבירות, הסטות כדור, חסימות לקלעים וכו'. הוא לא קלעי טוב. אני מניח שדווקא יכול להתאים כסמול בול 4 ליד סנטי אלדמה שיש לו יד רכה ב-5 או גם בהרכבים בהם משחק עם JJJ. אני לא אומר שהוא בדיוק תחליף לברוקס המועזב, אך הוא נותן לא מעט דברים דומים.

26. אינדיאנה פייסרס (מהקאבס) – ברנדן פודז'ימסקי, SG, סנטה קלרה, גובה 4'6, מוטת ידיים 5'6, משקל 200 פאונדס, סופמור, בן 20

במשפט: הווייב של הכוכב הלבנבן בקבוצה קטנה עושה פלשבקים לג'ימר פרדט. אך פודג'ימסקי בנוי אחרת
סטטיסטיקה: 20 נק, (48.3%, 43.8%, 77%), 8.8 ריב', 3.7 אס', 2 חטיפות.
הסנגור:
– אולי הקלע הכי מגוון וטוב בדראפט. טווח נהדר גם מדריבל
– פליימייקר טוב מפיק אנד רול
– ריבאונדר נהדר לעמדה בגלל מיקום מצויין אפילו לריב' התקפה
– לא מגן גדול אבל נותן עבודה ומשתדל
– בקומביין הפתיע רבים עם זינוק וורטיקאלי של 39 אינטש וריצת 3/4 מגרש ב-3.21 שניות. זה לא בטופ של הדראפט אבל עדיין מעל לממוצע
– שיחק השנה בסנטה קלרה אחרי שלא ראה מגרש באילנוי שנה שעברה. אותה סנטר קלרה שהביאה לנו את ג'יילן ווילאמס של הת'נדר שכמעט זכה בתואר רוקי השנה. אני חושב שהמכללה ששיחק לא צריכה להדאיג.
הקטגור:
– האתלטיות הספיקה מול יריבות יותר נחותות בקונפרנס הווסט קוסט, אבל איך יתמודד מול גארדים עוצמתיים עם צעד ראשון מהיר
– הוא לא הצליח לראות מגרש בעונת הפרשמן באילנוי יותר מ-4 דקות למשחק. הוא עבר לסנטה קלרה ובום צמח לכוכבות. עד שיגיע ל-NBA לא נדע האם זו היתה התפתחות ופריצה או פשוט קונפרנץ קל
התאמה לקבוצה: אינדיאנה היסטורית אוהבת שחקנים שאיך נאמר, נשרפים בשמש בקלות… הוא לגמרי מזכיר את השחקנים הלא נבחרים של ההיט השנה. לוחם גדול גם בנחיתות אתלטית בולטת שחקן מאוד חלקלק ומפתיע. יש לו הרבה טריקים של YMCA והוא לא תמיד קונבנציונאלי. אבל הוא תמיד מפתיע. לא בטוח ששחקן רוטציה במיידי אבל אחלה שחקן לגארד מחליף בליגה

27. שארלוט הורנטס (מהנאגטס) – ג'ט האוורד – SF, מישגן, גובה 8'6, משקל 210 פאונדס, פרשמן, בן 19

במשפט: יש דיבור שההיט יעשו טובה לג'ואן הווארד ויקחו את בנו במקום ה-18. אני דווקא לא חושב. הווארד שנים מנסה למצוא את המשחק שלו. הלהיב אותי בצפייה ראשונה אך בצפייה שנייה הוא פרוספקט מדאיג. עדיין שווה סיכון
סטטיסטיקה: 16.1 נק' (41.4%, 37%, 80%), 3.2 ריב', 2.3 אס'
הסנגור:
– קלע קאץ' אנד שוט ב-NBA. שחקן כנף גבוה ומגוון ברמת המכללות. בעל יכולת לקלוע בתנועה ולא חייב להיות סטטי. מאוד אוהב את המכניקה שלו מכיוון שהיא כולה בתנועה אחת קלילה כאשר ה- follow through עם היד שלו ממש לפי הספר. לדעתי הקליעה הזו תרוויח לו את הכסף בליגה. ביוחד כאשר הוא חם.
– בעל גודל אידיאלי לעמדת ה-SF. יודע לצאת מחסימות מצויין
הקטגור:
– היה אמור להיות הנסיך שהופך לכוכב מישיגן כמו אביו לפני 30 שנה. אבל הוולברינס נראו לא מעט פעמים טוב יותר בלעדיו. במיוחד כאשר קובי בפקין התחיל לעלות ולקחת יותר בעלות על ההתקפה. בצפייה יותר קפדנית אני גם עוד לא קונה אותו כמגן טוב. יש יותר מדי פאקים קטנים של חוסר תשומת לב לפרטים ואיבוד האיש שלו.
התאמה לקבוצה: שארלוט כנראה תעביר את הבחירה הזו. אבל ג'ט הוא בעיקר קלעי נהדר עם בגודל נהדר

28. יוטה (מהסיקסרס) – אמארי ביילי, קומבו גארד, UCLA, גובה 4'6 מוטת ידיים 7'6, 190 פאונדס, פרשמן בן 19

במשפט: קומבו גארד שסיים את העונה חזק ובקומביין השבוע נראה מצויין
סטטיסטיקה: 14.9 נק' (49.5%, 38.9%, 70%), 5.1 ריב', 2.9 אס', 1.5 חט'
הסנגור:
– גארד בעל פוטנציאל 2-WAY נהדר. מהיר מאוד, חזק על הרגלים.
– סקורר בעל יכולת נהדרת לשנות כיוון, לבצע יורוסטפים, פלוטרים וכל החבילה.
– הקליעה נראיתה נהדר גם כאשר לא היה במרכז ההתקפי וגם כאשר בקושי צבר דקות בתחילת השנה
– בתיכון שיחק בתפקיד פוינט גארד. ב-UCLA פחות. השבוע במחנה הקומביין חזר לתפקיד המקורי ונראה נהדר.
הקטגור:
– היה חושך רוב העונה למעט הבלחות פה ושם למרות שדורג 5 על ידי ESPN אחרי עונת התיכונים שלו. ציפו שיהיה הכוכב הברור של הברונס ונראה כך רק לקראת סוף העונה ובטורניר.
– UCLA העמידה קבוצה מאוד בוגרת ומנוסה וביילי לא ממש קיבל את תפקיד הפוינט גארד כאשר הוא שיחק ליד טייגר קמפבל. אבל רב העונה פחד לזרוק מבחוץ וניסה להגיע לסל פעם אחר פעם. מעט מאוד משחקים זרק בווליום גבוה.
התאמה לקבוצה: יוטה קבוצה עמוסה, הסיכוי שלו לשחק עם עומס הגארדים והצעירים שמה נמוכה. בטח כאשר יש לו עוד המון התפתחות והתבגרות לעשות. הג'ז צריכים להתחיל לדלל את הרוסטר. ישנו סיכוי רב שיעשו טרייד על הבחירה הזו.

29. אינדיאנה פייסרס (מהסלטיקס) – אוליבר מקסנס (אומקס) פרוספר, SF, מרקט, גובה 8'6, מוטת ידיים 1'7, משקל 230, ג'וניור בן 21 (כניסה חדשה)

במשפט: עוד שחקן קנדי לדראפט. לא ראיתי את אומקס (Omax) כפרוספקט סיבוב ראשון בגלל שבגילו כווינג כבר נדרשים ממנו כישורים מורכבים. בעיקר זכור לי מלפני שנתיים עם דאנק השנה במכללות.
סטטיסטיקה: 15.1 נק', (51%, 34%, 73.5%), 5.8 ריב', 0.8 אס' חטיפה 1.
הסנגור:
– סופר אתלט עם מנוע-על. הגיע לקומביין ולקח לילדים את ארוחת הצהריים. דפק כמה דאנקים בתנועה ואף קלע מבחוץ. קצת לייט בלומר.
– הכול מתחיל ביכולת של פרוספר לתקוף את הסל. ככול שיפחדו מהכניסות שלו כך יוכל לאיים עם זריקה לא רעה מבחוץ.
– סוג של וונדרבילט מבחינת האנרגיה
הקטגור:
– אבל לא וונדרבילט מבחינת ההגנה על הצבע.
– האיי קיו הכדטרסלני שלו כרגע ייקבע אותו כרול פלייר שיעמוד בפינות ויקלע או יתקוף את הסל. בעיקר יביא אנרגיה
התאמה לקבוצה: לא בטוח שיש איזה התאמה יוצאת דופן. הפייסרס יכולים לקסל חיזוק בווינג ואומקס נותן לא מעט

30. לוס אנג'לס קליפרס (מהבאקס) – ריאן רופר, SG, ניו זילנד ברייקרס, גובה 6'6 מוטת ידיים 3'7, משקל 192 פאונדס, בינ"ל צרפתי, בן 18

במשפט: אני שומר חסד לצרפתי המוכשר הצעיר.
סטטיסטיקה: 13.6 נק' (36.9%, 31.2%, 74%), 4.8 ריב', 1.6 אס', 1.5 חטיפות
הסנגור:
פוטנציאל אדיר בצד ההגנתי בעל אורך ידיים פסיכי וחוש מיקום מצויין.
– משחק עם בוגרים בליגה הבכירה באוסטרליה בקבוצה הכי טובה ותורם משמעותית
– שליטה לא רעה בכדור
– תנועה נהדרת ללא כדור בחיתוכים, מגיע עם ידיו לכדורים בקלות.
– חי כדורסל מגיל ינקות. מגיע ממשפחת כדורסל מוכרת בצרפת. בנו של קפטן נבחרת צרפת לשעבר תיירי רופר ואחיה של איליאנה רופר בת ה-22 שזכתה באליפות WNBA עם אטלנטה כבר בעונת הרוקי שלה
הקטגור:
– הקליעה היא רק על הנייר. ליגת ה-NBL באוסטרליה קשוחה והאחוזים ידועים כנמוכים, אך שווה לשים לב לעניין
– לא מאוד מהיר או אתלטי. המספרים שלו מהקומביין מחזקים את העניין. לא בניתור ולא בזריזות.
התאמה לקבוצה: אין לקליפרס מקום להכניס סיכה אך עוד שנתיים נגמר החוזה של קוואי וג'ורג', כך שרופר יוכל להיכנס למעבדה ולהשתפר. הזריקה מבחוץ זו התחלה טובה. אני כן מאמין שיזכה לדקות בגלל ימי המנוחה בקליפרס. אני כבר רואה את ניקולס באטום הופך למטור עבורו.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. מצדיע לך על פוסט מהמפוארים שראיתי כאן, מתכוון לקרוא את כולו בשלבים, ומאוד מעניין יהיה להשוות את התחזיות שלך למציאות …שומר לי את הקישור כדי שאוכל לחזור במהלך העונה לניתוחים שלך כשאתחיל להוודע באמת לשחקנים שייבחרו, ישר כח

  2. אתה צודק שיותר מכל ג"ס צריכה סנטר הגנתי אבל אני מתקשה לראות את ג"ס בוחרת שחקן צעיר שלא יתרום כבר השנה. יחד עם זאת אין בליגה שחקנים שאפשר לקחת בשכר מינימום ויוכלו לתת 10 על יוקיץ

    1. אני חושב שהם יאלצו בכול זאת להסתכל לדריימונד בעיניים ולהבין מה עושים איתו. בזמנו חשבתי על ווילי הרננגומז שאולי יותר מתאים למשחק הבינלאומי אבל יכול לתת מסירות ולשחק קצת כמו בוגוט. זה לא פיתרון כי יוקיץ' בניגוד למה שחושבים מת על המץ' אפים הגבוהים והכבדים יותר מהזריזים כמו באם ולוני. מה שעשה לזובאץ' ולקליפרס זה מעשה מגונה. תן לו לסבסב אותם ולצאת החוצה אליו והנאגטס מוציאים את השמפניות. בכול מקרה וומבי באופק אז כדאי לאסוף איזה נפיל ארוך גפיים שהוא מספיק זריז לנסות ולהתמודד איתו בצבע

      1. אני מקווה שהם יחתימו את דרימונד לשלוש שנים פלוס שנה נוספת כאופצית שחקן. מגיע לו לקבל כסף. סטפ וקלי קיבלו הרבה יותר ממנו ובעוד שלגבי קרי זה מובן קלי לא תרם לשושלת יותר מגרין ולאליפות האחרונה משמעותית פחות. השנה אין מחסום לגובה הסכום אבל על כל דולר משלמים 7 – 8 דולר מס. שנה הבאה ובזו שאחריה זו שאלה של לרדת מתחת לסינר השני. לכן נראה לי שחוזה ש 22 , 22, 27 פלוס אופציה של שנה נוספת של 30. לשנתיים הראשונות מתווסף בונוס של 3 מיליון על אליפות. במידה ויבחר לפרוש בשנה הרביעית אפשר לפצל את התשלום על 3 שנים. הבעיה היחידה שזה פחות מהחוזה של פול. מצד שני אם גרין לא היה מפוצץ לפול את הפרצוף פול היה מסתפק ב 2 – 3 מיליון פחות כל שנה.

  3. אחלה מוק דראפט.
    מעניין איזה פוינט גארד יביאו בסן אנטוניו – יש לא מעט שחקנים חופשיים בעמדה הזו השנה (תכלס, גם דריימונד מבין עניין, כל עוד הוא לא יחבוט באף אחד).
    לגבי גולדן סטייט – אחלה הצעה. עדיין בדעה שמהמקום 19 כדאי שנהמר על כשרונות שאנחנו יודעים לזהות (בקיצור, גארדים) ונחפש סנטר בטריידים בליגה. אבל אם לוקחי סנטר (אנחנו נדפוק לו את הקריירה, חבל) – אז אני ממש אוהב את מה שכתבת על הבחור.

    1. עוד גארד אחד לרוטציה והם אבדו… אם כבר אולי פוינט גארד גבוה ויציב כמו אנדרי ג'קסן מיוקון שהוא סקורר מזעזע אבל שולט במשחק יפה

      1. גארדים גבוהים זו אהבתנו. אבל נראה מה יבוא. אין לי ציפיות מהדראפט הזה לצערי.
        לא היו לי ציפיות גדולות גם מוייזמן, בעיקר תקוות ומצד שני חשש שאפילו נעשה נזק לקריירה שלו.

  4. תודה יהונתן. בתור אחד שלא מכיר כל כך מעבר לקצת סרטוני youtube עושה אחלה הכרות וסדר עם הפרוספקטים העתידיים.
    מהקצת שראיתי אותו קייסון וולאס באמת נראה התאמה מעניינת ליוטה ויכול להתפתח לגניבת דראפט, מעבר לזה אולי ההיסטוריה תחזור, כבר הצליח פעם אחת לא רע לג'אז עם לבחור במקום ה-16 רכז לבן לא גדול אך פיזי .

  5. מצטרף לאסף מעליי קייסון וולאס ב16 זה הופך יוטה לזוכה ענקית של הדראפט. לא למדנו שגארדים של קנטקי מצליחים בליגה הרבה יותר טוב מאצל קליפרי. הבחור עובר את מבחן העין בענק. מזכיר לי את גרו הולידיי ואפילו לדעתי יהיה יותר טוב.

  6. יותר מדי קבוצות עם כמות שעולה על האיכות ולא בטוח שרוקיס יקבלו את המספיק דקות להשתפשף (חיים לא פשוטים ב-nba).
    .
    אני אוהב את הבחירה של הוקינס למג'יק, עם קו אחורי שלו ושל פולץ'.
    הבעיה שהמג'יק עם יותר מדי שחקנים שצריכים דקות

    1. זה עניין של איזון. ליד פולץ או סאגס חייבים קליעה. ליד אנטוני פחות. לדעתי המג'יק ינסו עד יום הדראפט לעשות איחוד ולנסות לטפס ל-3-4.

  7. הפעם כשהקינגס בוחרים נמוך יותר מעניין אותי הסליפרים מאשר הטופ טן,לזה אני אגיב בהמשך יותר באריחות . וכרגע אני אגיב בקצרה יחסית לטופ טן ממש לא מתלהב מהאחים טומפסון ואצלי הם לא בטופ טן. הטופ טן שלי: שלושת הראשונים בסדר שאמרת, קייסון ואלאס שמזכיר את גרו הולידי בטירוף, דריק לייבלי שאחרי שאתה התלהבת ממנו, התחלתי לראות אותו הרבה והוא סטאד אתה ממקם אות נמוך מידי בטח כשהסנטר חוזר למודה. גריידי דיק הוא בולר והוא חייב להבחר בטופ 10, 7-8-9 הייתי ממקם את בלייק, גריס ווקר והנדריקס. קאם וויטמור אהבתי יותר כשראיתי היליטס ולא משחקים שלמים יש לו בעיה באי קיו כדורסלני והגוף של אל היווני לא מספיק לטופ 10. עשירי הייתי מהמר על קוליבילי או על הסטטיסטיקל דרלינג פודזימסקי שהוא ממש לא גימר פרדט.) גדול יותר,חזק יותר הכל יותר…

    1. קייסון לא חזק פיזית כמו שדרו היה. לא הרבה גם היו. לכן דרו יכול בקלות להחליק בין עמדות. ג'רו מסוגל גם לשמור בפוסט. בנוסף הוא ממש לא עושה משחק ברמה הזאת לדעתי. זה לא שהבדלי הרמות משמעותיים. גם אם יבחר ב-9 זה בסדר
      דרק לייבלי ב-10 אצלי הרבה מאוד זמן. איכשהו הניחוש שלי תפס כי לא מעט קידמו אותו מאז. אבל קשה לי להאמין שיבחר לפני כי כל הקבוצות הבוחרות די מסודרות בעמדה ולייבלי מבחינתם גם אם הוא תוספת הוא ערך שולי למצב הקיים שלהם.
      אני גם אוהב את דיק. אבל בסוף צריך לחתוך בבשר החי. ההגנה שלו לא רעה בכלל, אבל אני רואה אותה נשרף ב-NBA בשמירה על גארדים וחלש מדי להתמודד עם ווינגים. הוא עדיין נכס אדיר. תסתכל מה עשה הרטר אצלכם השנה.
      .
      חשוב לציין שהמוק הזה בניגוד לקודם נותן משקל כבד בהרבה למה אני חושב שיקרה ולא מי אני חושב שצריך להיבחר. לגבי האחים תומפסון מבחן העין שלי לא נותן לי לוותר. גם אם היו משחקים מול אפרוחי פרדס חנה-כרכור. היכולת שלהם לראות את המשחק ולעוף בצעד ראשון במיוחד אמן הוא מהמהירים שאי פעם ראיתי. היסטורית. הדיבור עליהם כעובדים קשה מגיע מכול כיוון. האם יכול להיות שיגלו קשיים? ברור. גם וויגינס הלך לאיבוד בליגה למרות אתלטיות מטריפה. אבל מבחינת ראיית משחק הם שנות דור ממנו.

      1. מבחן העין הוא לפעמים טוב ולפעמים מתעתע
        זוכר שאמרתי לך על מקסי שלא משנה האנליטיקס במבחן העין הוא פגז ושנה שעברה הסתכלתי המון על קיגן והוא לא עבר לי את העין, העין שלי פספסה את המשחק המאד מדויק שלו ואת המנוע הבלתי נגמר.
        \ לגבי התומפסונים לא יודע, לי הם לא עוברים גם את העין עם כל האתלטיות , גם האינטלגנצית משחק , גם הקליעה וגם התחרות
        לא יודע יש פה מספיק עניין במקומות גבוהים שאני לא הייתי ממהמר על שניהם.

  8. יש לי הרגשה שמקרה ג'א יגרום למילר להחליק נמוך יותר. יזכיר לקבוצות כמה כאב ראש שחקן כזה יכול להיות. גם ההסטוריה של פורטלנד עם נפילות דראפט גבוהות (בעיקר פציעות) אולי גרמה שם לאיזו טראומה ויעדיפו ללכת על בחירה יותר סולידית.
    אמן תומפסון נראה כמו במשחק מחשב, יש לי הרגשה שילכו עליו שם.

  9. עוד שנה בה הסלטיקס לא בוחרים בסיבוב הראשון… מפה לשם הבחירה המוצלחת האחרונה שלנו היתה גראנט וויליאמס ב2019 (אם לא מחשיבים את פייטון פריצ'ארד כבחירה מוצלחת…). מעניין אם לשם שינוי נצליח לדוג משהו מעניין בסיבוב השני, איזה מוכח בן 22 שיתרום מהספסל.

  10. אין ספק שהשנה היצירתיות של ווג' בהכרזה על הבחירות רגע לפני מבלי "להכריז רשמית" תגיע לשיאים חדשים:
    Cuban can't wait to grab his Dick with the 10th pick
    the Pelicans are anxious to suck Dick out of the draft pool with 14th pick
    the Magic are hoping to pull some Dick tricks with the 11th pick

    1. הרגת אותי. הבדיחות כותבות את עצמן… תאר לך קו אחורי של בול ודיק…
      אני כבר רואה את מנחם כותב על דיק שהביא את הכדור לפי הטבעת

            1. אפשר להוציא את ג'ון לונג אגדת הפיסטונס, הוט רוד ווילאמס, וכתמיכה בקהילה הגאה את מו צ'יקס (לא הלחי של הפנים).

            2. יש גם את בול בול שעונה על כל הצרכים לבד..

  11. ממפיס מנסים לעשות מהלך רציני.
    פחות קשור לדראפט, יותר קשור לשוק החופשי.
    דורש הרבה תזוזה של שחקנים אז נראה מה יהיה.

    1. כן יש דיבור גם על טיוס ג'ונס שרוצה לקבל צ'אנס אמיתי ויש להם לוג ג'אם של ווינגים צעירים. לדעתי הם מחפשים ווינג אחד חזק הגנתית ורכז רציני שיחליף את ג'ה ב-25 המשחקים הראשונים. נראה

      1. את ג׳ונס הם מחפשים להטריד כי לא יוכלו לשלם לו את מה שהוא ירצה בחוזה הבא.
        אבל אני שמעתי שהם מנסים לפנות כמה שחקנים כדי ללכת על פרי אייג׳נט מסויים.

        1. אמור לי שאתה מחפש לעשות טרייד על טיוס ג'ונס, כשיש לך את ג'ה מוראנט הדביל בסגל, מושעה כמובן, ואומר לך שאתה צריך לקרוא את הפוסט של פוטנציאל לא ממומש, כאן:
          https://hoops.co.il/?p=293673
          או יותר ברצינות – יש החלטות שבן אדם רציני לא צריך לקבל, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה, וזו אחת מהן. צריך להשאיר את טיוס ג'ונס, ולראות איך נפטרים מהדביל המעופף. פרטים נוספים, כאן:
          https://hoops.co.il/?p=290648
          או לגמרי ברצינות – חבל מאד, אני מחבב את ממפיס והם בצלילה חופשית בשנה האחרונה. פשוט חבל מאד.

  12. וואו. לקח לי בוקר שלם לקרוא את זה בהפסקות. זה אומר שבטח פספסתי מלחמה ושלושה משברים בכנסת בזמן הזה, אבל לפחות אני מוכן יותר לעונה הקרובה. ולא בזבזתי את הזמן על חדשות, בכלל טוב
    תודה רבה ג'ון

    1. ההבדל הגדול הוא שמעבר לתקרה הרכה שהייתה, שבעיקר הביאה על קבוצות עבריניות קנסות, בהסכם החדש קבוצות חוטפות כבר ב-17.5 מיליון דולר מעל רף מס המותרות. זה נקרא second apron. יש עליהן סנקציות קשות:
      .
      – הקבוצות האלה לא יכולות להחתים שחקנים מיד לבל. נגיד כמו שהווריורס עשו עם דונטה דיוונצ'נסו.
      – קבוצות לא יכולים לקבל משכורת בטרייד יותר ממה שהם שולחים החוצה. מקודם, הם יכלו לקחת בחזרה 125% מהמשכורות היוצאות שלהם ובכך להגדיל את סה"כ המשכורות שלהם.
      – הקבוצות האלה לא יכולות לעשות טרייד על בחירות סיבוב ראשון למשך שבע שנים אחרי!
      – קבוצות אלו לא יכולות לסחור במזומן בעסקה (זה ימנע מהן את האפשרות "לקנות" בחירות סיבוב שני בערב הדראפט).
      – הקבוצות האלה לא יכולות להחתים שחקני ביי-אווט במהלך העונה. כמו שהקליפרס עשו עם ראסל ווסטברוק (קליפרס),
      .
      קבוצה כמו OKC אגרה הרבה נכסים צעירים שאמורים כולם להתחיל לדרוש שכר גבוה בתקופה של שלוש שנים. יש להם כבר את שיי ודורט שחתומים טווח ארוך. ב-2024 יצטרכו לשלם לגידי ושנה אחר כך לג'יי וויל ואחר כך לצ'ט בזמן ששיי ודורט עוד צעירים. במידה וירצו לשלם לכולם אז הם יעברו את האפרון השני, לא יוכלו לסחור בבחירות שצברו או להשלים את הסגל עם שחקני מיד לבל. בגדול ההסכם נותן יתרון לקבוצות המחתימות כוכבים ותיקים שלהם לחוזה שלישי. נניח כמו בוסטון.
      .
      הארכות חוזה לותיקים (חוזה שלישי) יכולים להגיע ל-140% מהשכר הקודם שלהם (לעומת 120% בהסכם הקודם), כך יש יתרון לשחקן בחוזה השלישי שלו שלא קיבל מקס בהארכת חוזה אחרי עונת הרוקי. אפשר בחוזה השלישי לצ'פר אותם. אבל זה כמעט מבטיח איבוד חלק מהכישרונות בהערכת הרוקי שלהם.
      .
      בנוסף כמו שלעיתים עושים בהשכרת דירות יש החלקה של התקרה. גם אם יש הסכם טלוויזיוני או קפיצה ברווחים, אין יותר עליות מעבר ל-10% כמו שהיה בקיץ 2016 שהתקרה עלתה ב-32% ואפשרה לאחת גולדן סטייט מספיק מקום לדחוף את קווין דוראנט יחד עם החוזה הזול דאז של סטף. כך שקבוצה לא תוכל לצבור מקום תחת התקרה לחוזה טלוזיוני גדול ואז לחתוף מה שזז

      1. ההסכם הזה לא טוב לאף קבוצה. הוא מקדם אגנדה של שוויוניות לכאורה של סילבר אבל כיוון שבמקביל שחקנים טובים יכולים לדרוש 35 אחוז מתקרת השכר (שונה מתקרת המס) הרי שקבוצה כמו בוסטון שלא הצליחה לזכות באליפות אבל בנתה יסודות רחבים תתקל בקשיים להמשיך ולשמור על סגל חזק ועמוק.

      2. אתה לא מדייק ג'ון – הבחירה היחידה שננעלת לטרייד זו זאת ששבע שנים קדימה (הכי מאוחרת שאפשר להעביר). כמובן שאם אתה נשאר מעל האפרון הזה כמה שנים אז זה מחמיר (יש עוד סנקציות על הבחירה הנ"ל אבל כל שנה שאתה נשאר מעל מוסיפה עוד בחירה למשחק).
        גם בנוגע לכמה כסף את יכול לקחת בחזרה זה רלבנטי החל מהאפרון הראשון כך שלא האפרון השני משנה.
        בסך הכל אני חושב שאלה שינויים נכונים – אם אתה רוצה לשלם המון כסף אז יהיה לך קשה להתחזק בדרכים אחרות.
        על שחקני הבאיאאוט כולם היו בוכים כאן שנים (למרות שהאפקט של זה תמיד קטן) אז עכשיו שתיקנו את העיוות הזה בואו לא נפרוץ בבכי לכיוון השני.

        1. קודם כל תודה על התיקון! אני תמיד לומד משהו ממך. לגבי הכסף חזרה זה נכון. הוספתי את זה להדגים שזה מאפשר יותר לצ'פר בחוזה שלישי שחקנים שאחרי הארכת הרוקי לא מיצו את הפוטנציאל שלהם.
          אין ממש פריצה בבכי. בעיני זה הסכם מצויין גם לליגה וגם לשחקנים. הוא פשוט שאל למה זה ספציפית משפיע על קבוצה כמו OKC. אני די שונא את השיטה של לצבור נכסים בלי סוף ואז פתאום יש לקבוצה 3-4 בחירות דראפט בכול מחזור. זה נחמד להיבנות דרך הדראפט כשיטה למצות פוטנציאל בשוק קטן ולהצמיח את כוכבי המועדון. אך כשקבוצה אוגרת 7-8 שחקנים בחוזי רוקי בבחירות יחסית יפות, בטוח שלפחות 2-3 יצא מהם משהו והקבוצה תתחיל להשיל כסף. גם המריחה החלקה של התקרה סופר חשובה. 2016 לא רק פגעה ביריבות של ג"ס זה גרם לאינפלציה מטורפת של שווי שחקנים וסטנדארט שהקשה על שאר הליגה. אני לא סגור מה יקרה במידה ורווחים אי פעם יירדו…. נניח בהתמוטטות כלכלית של הטלוויזיה האמריקאית או משבר כלכלי וכו'. האם גם יש ירידה הדרגית מהקאפ?

            1. אהה כן – וגם קרה…

  13. הבעלים לא שמים קצוץ על הCBA בייחוד הקבוצות שוק גדול נמשיך לראות קבוצות שבונות מהדראפט או סופר טיימס כמו הסאנס
    בעלים שלא יפתחו את הכיס ימשכו לדרוך במקום. סילבר עובד אצל הבעלים לא ההפך

    1. אם זה היה רק קנס אולי אבל ברגע שמתחילים סנקציות שלא מאשרות מהלכים שאתה צריך אז הקבוצה בבעייה. מה שפחות מדובר בעניין הזה הוא שהמינימום הנדרש לקבל פרס בליגה הוא 65 משחקים. זה לא רק ישנה את חמישיות הליגה ופרסי העונה. זה ישפיע גם על חוזים המוצמדים לזה.

  14. מעניין מאוד ומלא מידע, כל הכבוד,
    מקווה שאורלנדו ואוק סיטי יעשו טריידים על הבחירות בשביל שחקנים יותר בשלים שינהיגו ויעזרו להם להתחיל לנצח.

    להכניס עוד צעירים למערכות האלו יעשה יותר נזק מתועלת

    1. האמת שאני חושב על טרייד אפ/אין עוד העונה, אז אשמח להעביר להן שחקנים בשלים יחסית עבור בחירות הלוטרי שלהן. לא יודע אם יש לי משהו ממשי לתת, אבל בחירה 33 + בחירה עתידית + מקדרמוט/זאק קולינס/דבונטה גראהם, עבור איזו בחירה 6/11/12, זה משהו שבהחלט אשקול בחיוב.

      1. הכוונה היתה לשחקנים קצת יותר דומיננטיים שהובילו קבוצות עמוק לפלייאוף או לאליפות.
        או אולי לכוכבים קצת יותר מנוסים בגילאי 24-28 נניח

  15. אחת הנקודות המשעשעות לגבי ה CBA החדש היא שהוא גלל לא פורסם. מה שידוע אלו נקודות שהליגה העבירה לקבוצות אבל לא טקסט מלא ומסודר.
    .
    תקרת השכר לעונה הבאה נקבעה ב 134 מיליון (חשבו 132). תקרת המס נקבעה ל 165 מיליון (חשבו 162). הסינר השני יהיה לכן 182.5 מיליון. המשמעות, משלמות המס תשלמנה קצת פחות.

      1. אכן, מתנה נאה. מבחינת ג"ס המספרים החשובים הם 165 ו 182.5. יש כאן חסכון של כ 20 מיליון בתשלומי מס ואפשרות לתת לגרין עוד כמה מיליונים לשנה.
        .
        בטקסט שטרם פורסם יש תשובות למספר תהיות בעלות משמעות כספית. למשל, פורסם שהמגרגות של המס יגדלו בשיעור גידול תקרת השכר. רק לא נאמר האם זה תקף כבר מעונה 2023-2024. מבחינת ג"ס מדובר בכ 20 מיליון שיחסכו אם זה מתחיל מידי או רק בשנה הבאה.

  16. השקעה מטורפת. זה פוסט שמספיק לשנה שלמה.
    הלוואי שהייתי בעניינים אבל ככה כולם נראים לי מגניבים ושחקני על.
    על סקוט החלטתי כבר שהוא הקובי הבא.
    אני מהמר ששארלוט יוותרו עליו כי לא ירצו לקחת פוקוס מבול בפוינט!
    וזאת תהיה בכייה שלהם לדורות.

      1. הוא כנראה מניה בטוחה אבל נמוך מכדי להיות קובי ולא קלע מספיק טוב בכדי להיות קרי גם אם יממש את כל הציפיות. אבל גם אם יגיע לרמה של כריס פול זה יהיה מרשים

  17. פוסט מפואר, בוודאי המוק הטוב שקראתי, לא רק בעברית אלא בכלל, תודה רבה ג'ון.
    תחושה מוזרה, לא לחוש את ההתלבטות, ולא להיות במתח ש"יחטפו לנו אותו לפני הבחירה שלנו".
    מה עם הסיבוב השני? את מי אתה ממליץ לנו ב-33? זה כמעט סיבוב ראשון, ונדמה לי שדדי אמר שקבוצות אוהבות את המקומות הללו כי ההתחייבות פחותה יחסית לסיבוב הראשון, בעוד שההפרש ברמה של השחקנים זניח, אז אם מישהו רוצה אני אשמח להטריד אותה, ועוד בחירות עתידיות, כדי לקפוץ למעלה. יש לי תחושה שזה יהיה דראפט טוב, לא רק על הנייר, אלא גם במציאות.
    ורק לוודא – זה בלילה שבין חמישי לשישי, נכון? כלומר זה מחר בלילה, לא היום.

    1. אני מאוד אוהב את טרייס ג'קסון דיוויס מאינדיאנה, סידי סיסוקו מהג'י ליג, קולבי ג'ונס, מקס לואיס, בן שפרד. יש את טריטן וקצ'ביץ. סנטר סרבי 2.10 שאביו היה שחקן זר באיטליה. הוא כבר בן 20 אבל יש לו אחלה יד מבחוץ וקצת מובס. שיחק בפראיזן עם ים מדר ודונטה אקסם

  18. תודה ג'והן.
    חפרתי פה קצת והמסקנות שלי הן:
    אם נשים רגע את ויקטור בצד השחקן שחייב להיבחר 2 זה ברנדון מילר ולא סקוט הנדרסון. ברנדון מילר = טייטום. אני לא יודע על האופי ( נראה לי שלא חסר לו) אבל בכדורסל הוא השחקן הכי טוב בדראפט. אני לא הייתי בוחר בהנדרסון וגם לא בשני התומפסונים (פוטנציאל באסט לשניהם) יש למטה שחקנים שנראים לי הרבה יותר טובים מהם (לא מבין איך שחקן שהוא פוינט גארד שקולע 27% מהשלוש אמור להיבחר 2 בדראפט). הבא בתור מבחינתי הוא מספר 9 בבחירה אצלך וככל שיורדים יש שחקנים יותר ויותר נחמדים. אם זה פחות או יותר סדר הבחירות גם בדראפטים אחרים לדעתי הדראפט הזה יהיה משופע בהפתעות. השחקנים הטובים באמת נמצאים 10 ומטה. אם העשיריה הזאת תיבחר בסדר הזה יהיו בה 4-5 באסטים.
    לא אהבתי את הבחירות.
    תודה על הפוסט המושקע זה מעולה כמו בכל שנה. (שנה שעברה הסכמתי איתך אחד לאחד כמעט- השנה אנחנו חלוקים

    1. אין לי טענות על העדפת מילר על סקוט. זה לא שאני מזהה איזה פער של אחד מעל השני שהוא בלתי מוסבר. לכול אחד יש נקודות חולשה. גם ווינג שמסיים בצבע ב-35% זה לא בדיוק הפרופיל של טייטום. הוא גבוה, הוא קלעי, הוא מוסר לא רע אבל הוא לא בפרופיל האתלטי של ווינגים אחרים בדראפט. עדיין ווינג ברמתו בעל הקליעה שלו הוא קריטי עבור המון קבוצות בפלייאוף.
      לגבי טיילור הנדריקס אני גם אוהב אותו. אני עדיין לא רואה ווינג יוצר אבל זה יכול להגיע בערוב השנים כמו שקרה למיקל ברידג'ס. אבל בסוף מיקל את שנותיו הטובות לא ייתן באמת בסאנס, ומיקל היה יוצר ברמה גבוה מהנדריקס.
      "שחקנים הטובים באמת נמצאים 10 ומטה. אם העשיריה הזאת תיבחר בסדר הזה יהיו בה 4-5 באסטים.
      לא אהבתי את הבחירות." – כמעט כל שנה יש באסטים בטופ 10. בתוך הלוטרי באופן ממוצע יש 3 שחקנים שיוצאים מהליגה תוך 5 שנים. כשאתה הולך על מנייה יותר ספקולטיבית, ברור לך שיכולת לקחת משהו סולידי יותר עם תקרה ברורה של רווח. מצד שני המועדונים האלה מבינים שצריך לחבוט הום ראן אז שווה עבור זה להחטיא כמה פעמים…

    1. וואו. בגדול נותנים את ברוגדון בעד פורזי. לא בדיוק הדנא של בוסטון, למרות שיהיה מלהיב. לא יודע עוד מה אני חושב על זה.

      1. שמע אני מאמין שיתנו את גרנט ווליאמס ו/או את גלינאירי .מאמין יותר לכיוון של גרנט וויליאמס כי אולי לא רוצים לתת לו חוזה גבוה , פרוזינגיס מצד אחד פציע מצד שני גם ברגדון , ולומר את האמת ברוגדון די פרווה , שלא הוסיף כלום בפלייאוף . פרוזינגיס יכול להוסיף מימד אחר לגמרי בקבוצה.
        נראה מה יקרה ואז נדבר

        1. נגד פילדלפיה ברוגדון קלע 16 למשחק ב 53 אחוז מהשדה , אם הוא לא שם מציל את טייטום ובראון לפני משחק 7 פילי מנצחים את הסדרה ב 6 או 5 משחקים

    2. טרייד טוב מאוד של בוסטון לדעתי. אם כל הכבוד לברוגדון, יש שם את סמארט ודריק וויט (שגם בראון וטאטום מובילים כדור פה ושם).
      פורזינגיס נותן אופציה של רים פרוטקטור וגבוה מרווח עם קליעה מרחוק (שהורפורד טיפה נחלש)
      גם הקליפרס עשו בשכל עם pg שהוא מנהל משחק וויתרו על מוריס שגם ככה יצא מהרוטציה.
      גם ככה הכל תלוי בבריאות של קוואי וג'ורג', שהתחילו שמועות שהקליפרס מתחילים לרחרח על מחירו בשוק.
      וושינגטון גם ככה זורקים הכל (בפיגור של שנה…), ומוריס לא יישאר שם יותר מדי זמן

  19. טור מצויין. מהטובים ביותר בתחום ברמה עולמית.
    אני מתאר לעצמי שהדירוג האישי שלך היה שונה ואתה מתחשב בתחזיות האנליסטים.

    אני לא בטוח שזה דראפט איכותי במיוחד. יש את הטופ 5 שבטוח ישתלבו (לא בטוח שכולם יובילו וכולם ישרדו בליגה שנים רבות) .
    ככלל, כל מחזור כזה מורכב מסופרסטארים, רול פליירס ושחקנים שנפלטים מהליגה. העניין הוא המינון
    השאלה הכי מעניינת היא איפה מסתתר היוקיץ, הבאטלר והמאנו של הדראפט הזה וזה קשה מאד לחיזוי.

    בקשר לספרס, אני לא רואה אף PG איכותי בדראפט הזה ששווה לספרס לוותר על אחד הנכסים שלה עבורו (תכל'ס, אין לה נכסים מכירה חוץ מקלדון, מקדרמוט לא באמת שווה PG טופ 10 בדראפט). היא תנסה להשיג כזה בשוק החופשי, אבל זה קשה כי אף אחד לא מת לעבור לטקסס.
    כנראה, היא תאלץ לחכות לשנה הבאה וכאן נכנסת לתמונה הבחירה ה- 1 של שארלוט ב- 24. עד כמה שארלוט תשתפר השנה ותקבל בחירה נמוכה? יש לה יופי של שחקנים צעירים ובחירת דרפאט מבטיחה, אבל מצד שני זאת שארלוט.

  20. ככל שראיתי יותר והעמקתי אני פחות רוצה את כריס מארי לקינגס ב24 לדעתי יש אופציות של שחקני כנף הרבה יותר מעניינים. היימה האקז שציינת במוק הקודם שהוא 2 ווי פלייר ובולר רציני. קולבי גונס שמביא המון התלהבות. בן שפרד אומנם מאד רזה אבל שחקן שחקן בעיקר קלע. גורדן וולש מארקנסו שהוא דפנסיב סטופר ברמה של מטיס טיבול אבל שחקן התקפה יותר טוב וגוליאן פיליפס מטנסי שהוא יןצא מוקדם מידי כי הייתה לו שנה בינונית. אבל סקוט שאני סומך עליו ממש גבוהה עליו וממה שראיתי הוא בסיטאוציה נכונה אחלה גניבת דראפט. ב38 הייתי בוחר לקינגס את אוסקר ציביו מקנטקי שהוא די דומה לקיון לוני במה שהוא מביא לקבוצה והקינגס צריכים אחד כזה.

    1. כריס מארי זה ניחוש שלי, אבל לדעתי כבר לא חסר לקינגס עוד קליעה. חסר להם לדעתי עוד שחקן אחראי שיודע לבצע תפקידים, חזק פיזית, חותח איכותי לסל, סוחט פאולים. לדעתי כריס קלע יותר טוב ממה שהסטטיסטיקה הראתה. אבל זה לא שדעתי חקוקה באבן. אני אגב אוהב מאוד את האקז וחושב שיהיה גנבה לקבוצת פלייאוף, כך שאין וויכוח כאן…
      צפיתי בקולבי ג'ונס. אני לא שונה את הרעיון. אבל היה לי דז'וו לשחקנים דומים שבניתי עליהם בעבר ולא צלחו. אולי אני טועה
      בן שפרד הוא קלעי מצויין. אני חושב שיש לו קייס לסיבוב ראשון. הוא גם צמח בגובה בשנים האחרונות אבל בעבר היה פוינט גארד. לדעתי יוכל להפוך לפוינט מחליף טוב בליגה. אני לא יודע מדוע לא שמתי אותו. אבל אפשר גם לעשות טיעון דומה לעוד 6-7 שחקנים. לא רואה הבדלים גדולים בין 21-35
      אני מודה שאני לא אוהב את וולש. הוא שחקן התקפה איום ונורא לדעתי. אולי אם יהיה מאוד מוגבל. מטיס ת'ייבול לא רואה משחק ולא הפך לסחורה חמה מדי אחרי שההתלהבות הראשונית פגה. לגבי אוסקר כרול פלייר אחלה. אני מסכים שהוא מציאה לא רעה במקום הזה

  21. בהמשך למה שכתבתי למעלה אני חושב שדנבר גאונים. אחרי שהשיגו את כרייסטיאן בראון שנה שעברה מהמקום ה22. בחירות 29 32 ו37 בדראפט הזה מפוצצות בכשרון הם יכולים להביא 2-3 ווינגים פגז. לדעתי יש לא מעט בסטים ודווקא הרבה גנבות שכרגע ממוקמים 20-45.

    1. אני לא חושב שהם עד כדי כך גאונים. הוא לא כישרון ענק. הוא פשוט עושה את מה שהיו צריכים מאוד טוב. בקבוצה אחרת בספק אם היה רואה קבוצה. אין לי ספק שג'ייק לארביה היה רואה זמן משחק ליד יוקיץ' והיה מצטיין לא פחות. זה כמו שאני לא מאמין שגארי פייטון השני היה מצליח בקבוצה שהיא לא גולדן סטייט (בפורטלנד לא הספקנו לראות בגלל פציעה)

  22. טור מהמם תודה, וובניאמה והנדרסון נראים כמו שני מפלצות מוץ מהם כל השחקנים בעלי חסרונות ברורים, הייתי מהמר גם על קנויאה ווסט, לילד יש ביצים והוא יודע ליצור הפרדה מהמגן, רוב הסיכויים שיהפוך למיקרוגל מהספסל אבל יש לו אפסיד גבוה

  23. הדראפט הוא שעת המבחן האמיתית לכל ה-GM של הליגה. לפעמים הדראפט הוא לא סתם בחירת שחקן אלא המצהרה על כיוון חדש של קבוצה. לדוגמא? האם ההאוקס הולכים על עוד שחקן גארד עם יד לשלוש ואז הם מצהירים שהם הולכים לקרב עם סמול בול, או…שיבחרו סנטר ענק או PF ענק להצהיר שהם הולכים על TOTAL BASKETBASLL: יכולת לשחק סמול או ביג.
    גם אני מאמין שהתאומים יהיו 'לוטרי'
    תודה גדולה JOHN. יש לי הרגשה שהלילה לא תישן הרבה.

    1. כשעשיתי את המוק הזה ברדלי ביל עוד היה שם וגם פורזינגס. עכשיו הכול שונה…. הטרייד הזה ישנה את כול החלק בין 8-12. בכלל יש לי הרגשה שיהיו כמה הפתעות מאוד גדולות בסיבוב הראשון בלוטרי.

  24. בס"ד
    תודה רבה ג'ון מאד מושקע.
    איך ראם ויטמור, שדירגת אותו 6, ודיברו אפילו 4, נבחר 20?

    יאללה יוסטון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט