הפייסרס בהארכה והמאבס בקלות שומרים על הביתיות, פיניקס מתפרקת ביום שישי הגדול! / דור בלוך

הפייסרס בהארכה והמאבס בקלות שומרים על הביתיות, פיניקס מתפרקת ביום שישי הגדול! / דור בלוך

אינדיאנה פייסרס 121 (2) – מילווקי באקס 118 (1):

המשחק הכי טוב של הפלייאוף עד כה מגיע אלינו מסדרה שבחסות החסרון של יאניס הפכה להיות גם אחת הסדרות המאוזנות ביותר בפלייאוף הזה.

הפייסרס מצליחים לשמור על יתרון הביתיות בו זכו במסע לויסקונסין, בזכות ניצחון בהארכה שהושג בדרך שאין דרמטית ממנה.

אינדיאנה הובילה לאורך כל המשחק אבל ערב ענק של מידלטון ועוד ערב קליעה חלש של הפייסרס (26% משלוש), השאירו את האורחים בתמונה כאשר הרבע הרביעי היה צמוד כמעט לכל אורכו. רבאונד התקפה של סיאקאם להחטאה של הליברטון שהיה בנקודה הזאת עם 0 מ-10 מהשדה, העלה את הפייסרס ליתרון 3 19 שניות לסיום. סיאקאם החטיא את הזריקה שיכלה להיות מכרעת ומידלטון קלע 2 כדי לצמק. נייסמית' עשה 2 מ-2 בצד השני ו-6 שניות לסיום הבאקס בפיגור 3. מידלטון במהלך פשוט ענק עבר שני שחקנים וקבע את השלשה שכפתה הארכה.

גם ההארכה הייתה צמודה ו-8 שניות לסיום שוב היה זה מידלטון בשלשה שהשווה ל-118-118, הארכה נוספת? לא ולא אומר טייריס הליברטון. הגאררד עליו דיברנו לפני המשחק היה בנקודה הזאת עם 0 מ-11 משלוש ו-7 מ-21 מהשדה לא היסס כשהלך לטבעת הוציא את העבירה וגם קבר את הזריקה שניצחה לפייסרס את המשחק.

משחק ענק של מידלטון עם 16 מ-29 ל-42 נקודות ירד לטמיון. לילארד היה חלש עם 6 מ-20 ואם הפציעה שלו רצינית הסיפור של מילווקי מתקרב לסיומו. בברלי קלע 5 נקודות בלבד ב-42 דקות על הפרקט, וכל המחליפים של הבאקס זרקו יחד 7 זריקות בלבד, בערב שבו באמת הכל הלך למידלטון, לילארד, פורטיס ולופז.

בצד השני טרנר סיים עם 29, סיאקאם היה רגוע יחסית עם 17, והליברטון למרות ערב קליעה מחריד כאמור, סיים עם טריפל דאבל של 18 נקודות 16 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. אובי טופין תרם 15 חשובות מהספסל ב-17 דקות, בסדרה שבה שתי הקבוצות לא נהנות מיחידה שניה משובחת, אם הוא יוכל להמשיך ביכולת הזאת זה יכול להיות משמעותי.

דאלאס מאבריקס 101 (2) – לוס אנג'לס קליפרס 90 (1):

בניגוד למשחק באינדיאנה, בדאלאס לא הייתה כל דרמה. 19 איבודים ויכולת עלובה של הקליפרס מול הגנה רצחנית של דאלאס, ורבע שני של 18-36 סגרו כאן עניין ולמעשה לא היה מתח לרגע במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה בשני צידי המגרש.

החדשה הגדולה עם זאת הוא התייצבות ההיררכיה בדאלאס ואימוץ זהות הגנתית מסויימת, דבר שלא היה צפוי בקבוצה שנבניתה מסביב ללוקה וקיירי. יתכן ודאלאס הגיעה לנקודה שבה הצטברות של מספיק דברים נכונה שהיא עשתה, מעמידים אותה כקבוצה השניה בטיבה במערב ומרחק פציעה בדנבר מגמר.

פול ג'ורג' היה עלוב עם 3 מ-11 מהשדה, לאונרד עדיין פצוע והיה פאסיבי מאוד עם 4 מ-7. זובאץ' היה יעיל עם 19 וכמוהו הארדן עם 5 מ-8 לשלוש ל-21 נקקודות, וניק פאוול עלה נהדר מהספסל עם 21 ב-7 מ-11. ווסטברוק עם 0 מ-7 ויותר ריבים מנקודות היה חלש מאוד והראה את הצד השלילי של המעורבות שלו בקליפרס האלה.

בצד השני לוקה היה מחריד עם 7 מ-25 ל-3 מ-14 לשלוש ו-22 נקודות 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. לקיירי היה ערב שפוי יותר עם 8 מ-17 ל-21, כאשר המאבס נשענים על 3 שחקנים נוספים שקולעים בספרות כפולות (ג'ונס, וושינגטון, לייבלי), ובעיקר כאמור על הגנה טובה שסגרה את הצבע והקשתה על השחקנים הבולטים של הקליפרס לבוא לידי ביטוי, ואם אלה לא ישתפרו במהרה הסדרה הזאת תיגמר אף מהר יותר מהצפוי.

פיניקס סאנס 109 (0) – מיניסוטה טימברוולבס 126 (3):

מיניסוטה עושים צעד גדול לקראת סוויפ מהדהד שעושה סוף מהיר לניסיון לבנות קבוצת כוכבים בפיניקס, לה אין כעת כל כיוון ברור כיצד להציל את המצב הדפוק שהם נמצאים בו.

אחרי מחצית ראשונה קרובה יחסית הזאבים עלו מחדר ההלבשה בסערה, ופשוט פירקו את ההגנה של הסאנס, שלא צריכה הרבה כדי להתפרק בימים אלו, עם 36 נקודות ברבע השלישי שסגרו עניין. מיניסוטה שלטה בריבאונד 28-50, באחד המשחקים החד צדדיים בפרמטר הזה שנראו בפלייאוף, ופשוט לא השאירו לסאנס שום אפשרות.

אנתוני אדווארדס ממשיך עם סדרת ההצהרה שלו כשהוא מוביל את קבוצתו עם 36 נקודות ו-12 מ-23 מהשדה. טאונס עם 18 ב-24 דקות (נשמר בפצפצים כפי שצויין בתגובות לפריוויו9, וגובר עם 19 14 ריבאונדים ודומיננטיות בצבע הובילו. ניק אלכסנדר עלה מצוין מהספסל וקלע 16 למנצחים וקונלי שוב הראה חוכמה וניסיון עם 15.

בצד השני ברדלי ביל סיים עם 28, דוראנט הוסיף 25, ובוקר קלע 23, אבל הסיפור כאן היה היעדר המאמץ בריבאונד של הסאנס, העובדה שנרקיץ' פשוט לא שחיק ברמה הזאת, והאופן המעוות שהקבוצה הזאת נבנתה בו שמוביל לתוצאה שאנחנו חוזים בה כעת.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. אינדי מנצחת בקושי את הבאקס ללא יאניס.אם יאניס חוזר ומשווה את הסדרה,מילווקי עדיין יכולה לנצח.
    לקליפרס אין סיכוי אם קוואי לא חוזר לעצמו,אם ראסל מקלקל.
    הסאנס – אולי לא היו צריכים להפטר מאייטון? בסופו של דבר ביל במקום אייטון זה התמצית של פניקס,שלושה שחקנים שהם למעשה שוטינג גארדס,שעושים בדיוק אותו דבר.בלי אף שחקן פנים נורמלי לפלייאוף.
    תודה

  2. תודה רבה דור!
    אני די בהלם מפיניקס. משום מה חשבתי שהיא פייבוריטית רצינית נגד מיניסוטה, כמה טעיתי.

    ניצחון ענק של אינדי, וכיף לראות שמידלטון עדיין שחקן-שחקן. אני חושב שגם אם יאניס חוזר בפיגור 1-3, עדיין אלך עם מילווקי.

  3. תודה רבה.
    היה משחק מענין באינדי, אבל הקליעה שלהם אתמול היתה מופע נגרות, המזל שלהם הוא שממול יש קבוצה ללא יאניס. שאיפשרה להם לקחת כל כך הרבה ריבואנד התקפה.
    איך ולמה הם הגיעו מבאד בודנהולצר לדוק ריברס ?

  4. שחקני המשנה בדאלאס נתנו היום בראש לקליפרס הזקנים המזוקנים.
    משחק האסל אדיר של גרין. כמות לובים מרשימה שהאכילה את גאפורד ולייבלי לסירוגין. וושינגטון וג׳ונס מבינים טוב את ההיררכיה בקבוצה ובאים לתת הגנה ולנסות לקלוע מדי פעם כשמגיעה הזדמנות. בכללי היה משחק הגנתי מרשים של דאלאס.
    ***
    לא אשכח לברך את אמביד על כך שהוא לא רק בכיין, לוזר ופלופר, אלא גם רשע ופוצע שחקנים.

  5. אפשר כבר לסכם את העונה של פיניקס וההחלטה האומללה להביא את בראדלי ביל, למה לוותר על האפשרות לבנות צוות משלים נורמלי סביב דוראנט ובוקר עבור עוד קלעי ועוד עבור בראדלי ביל. לא ראו מה שקרה בברוקלין גם שם ניסו לבנות קבוצה של קלעים סביב דוראנט.
    הטעות המקורית היא לוותר על כל מה שהיה להם עבור דוראנט, כמה פעמים אפשר לבנות סופר טימס עד שיבינו בליגה שזה לא עובד מלבד הקבוצות שנבנו סביב לברון בשיאו . כדי להצליח בליגה צריך סבלנות ,לדנבר לקח כמה שנים עד שבנו את הסגל הנכון סביב יוקיץ' וצברו ניסיון , חבל שלפיניקס לא הייתה סבלנות .

  6. אינדיאנה חייבת לנצל עד תום את היעדרות של יאניס. זה אומנם הולך קשה אבל ניצחון זה ניצחון.
    הבאקס ממשיכים בעונה המקוללת שלהם. עד שמידלטון נראה כמו השחקן שלפני הפציעה, מגיע לילארד עם פציעה משלו.
    .
    הקליפרס נראים כמו אסופת שחקנים רנדומלית ולא כמו קבוצה. פול ג'ורג' ממשיך בשלו… וקוואי לא מצליח להתניע…
    ג'ורג' מקבע את עצמו בתור 2-3 ליד כוכב ראשי. קוואי כנראה צריך מנהיג כדי שיתנו לו לשחק בשקט (בספרס הייתה מערכת ובראפטורס היה את לאורי ונרס).
    הצוות המסייע.של המאבס הגיע וזה בהחלט מעודד מבחינתם.
    .
    הטימברוולס קשוחים. הם הניקס של המערב בתוספת כשרון + שחקן על כמו אדוארדס.
    כמה ביקורות קיבל גובר, אבל הבנאדם משחק בטירוף, כאילו עלה מהנוער והוא חייב להוכיח., וזה מדבק אצל האחרים.
    פיניקס בצרות, דוראנט מבוגר מדי לסחוב, בוקר פשוט נעלם וביל היה בקבוצה מנצחת שהיה לידו רכז (וול בשיאו).

  7. קיירי סוחב את המבאס על הגב בשני הצדדים, אני לא זוכר ממנו הופעה הגנתית הרבה זמן, המאצ אפ הארדן כנראה אישי
    לוקה בסדרה נוראית אבל לפחות פיצה על זה בהגנה. גרין במקום הרדוואי היה מתבקש בסופו של דבר חבל שקרה בעקבות פציעה
    ווסבטריק צריך ללכת לטיפול עם התפרצויות כעסים, קוואי גמר את הקריירה, לפול גורג לא הייתה כזו. שהארדן ירדוף אחריי טבעת עם דוראנט

  8. או.קי. בעלים חדש עם הרבה כסף (פיניקס,קליפרס) זה מרשם לחורבן. בעלים חדש עם מעט כסף מרשם מבטיח (ג"ס, מינסוטה). מסכימים?

    1. הרבה יותר קשור ל gm מאשר לבעלים.
      ולמאמן שה gm בוחר בפניקס ומילווקי לדוגמא…
      בקליפרס הימרו על קוואי מרובה הפציעות ונפלו בגדול. עפ קוואי בריא וטוב הם מקום 2 במערב בקלות.

    1. חחח
      אם תוסיף בסוף הסרטון את החטאת העונשין,ואת קליעת העונשין שנכנסה בקושי ואז תראה אותו חוגג בהגזמה כמו שרק הוא יודע זה יהפוך את הסרטון לענק

        1. אל תגזים,הוא לא עד כדי כך מנותק מהמציאות כדי לחגוג אחת מתוך שתיים מהעונשין בפיגור 13,
          התכוונתי שבסוף הסרטון תוסיף את הקלינג הראשון מהעונשין,את הקלינג הזה שנכנס בסוף(שוטר טאצ'😅)
          https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=433&GameID=0042300173&Season=2023-24&flag=1&title=Westbrook%20Free%20Throw%202%20of%202%20(1%20PTS)

          ואז חוגג כמו גורילה בלתי עצירה

          https://m.youtube.com/watch?v=3MVLdBZ0Cxw&pp=ygUPV2VzdGJyb29rIGxlZnR5

            1. חחחחח "יד הזהב" אברינס, סבוניס הצעיר שבאוק העמידו אותו לזרוק שלשות, קנטר שהודח לאי המתים

    2. חחחחחחחחחחח הסרטון של דיים נהדר. אפילו את הפלייאוף הרסו. יאללה. לא פלא שקיבלו בראש באליפות העולם. כשלא מתחרים קשה פתאום להתחיל לשחק. איבדו את הערך לספורט.

      1. מצפייה שלי מהפלייאוף של שנה שעברה נותנים לשחק רק מגמר המערב/מזרח. לפני זה השופטים נותנים יותר מידי כבוד לכוכבים ושורקים לפי תחושה וזהות השחקן (גם המתקיף וגם המגן) ולא שופטים בצורה אובייקטיבית. פעם זה היה נגמר בסוף העונה הסדירה. הליגה הלכה רחוק מידי.

  9. מאמן נורמלי בפניקס )מייק דאנטוני?( היה גורם להם לשחק משחק מסירות שיביא בכל פעם למישהו פנוי ולשילוב של שאר השחקנים.
    פתאום מובן לגמרי מי היה הגורם העיקרי לטיפשות ההתקפית של וושינגטון בשנתיים הראשונות אבדיה.

  10. תודה דור אחלה סיקורים
    אינדי באקס היה משחק אדיר כתבתי הכל בבלוג החי אז לא אוסיף.
    דאלאס קליפס ראיתי חצי – הסדרה הזאת עוד תתהפך לכאן ולכאן אבל לוקה רוצה אליפות רואים בעיניים שלו. אירופאי מהסוג הישן (והטוב).
    פיניקס טרגדיה, מיני חזקים מדי – 0:3 לפיניקס בעונה 0:3 למיני בפלייאוף – למי שעדיין צריך הסבר להבדל בין ה״ליגות״. ראיתי את כל המשחק בדיליי, פרנק ווגל לא מאמן. דיוויד בלאט היה לוקח עם הצוות הזה אליפות. הם פשוט לא מאומנים בשום צורה – לא בהגנה ובטח שלא בהתקפה. אולי זה דוראנט וביל – כי בוקר הוכיח שאפשר לאמן אותו (לפני שנתיים ושלוש).
    אני חושב שהדבר הכי חשוב ללמוד מהטרגדיה של פיניקס הוא כמה חשוב רכז שיודע ויכול להחזיק כדור בצורה אמינה, להעביר את החצי ולסדר את ההתקפה.
    הבראקט שלי עשה תלמה ולואיז – כל שנה אני שם את דוראנט אלוף – ובשתיים משלוש העונות האחרונות הוא הולך לעוף בסוויפ. לא נעים.
    לא נורא, במשחק הבא בראדלי ביל יחזור ופיניקס ינצחו את כולם…
    🙂

  11. תודה דור, אין עליך כרגיל!
    פיניקס: את הטרייד להביא את דוראנט כל GM היה לוקח אז קשה להיות ביקורתי, אבל הטרייד על ביל היה ידוע כגרוע בזמן אמת.
    אני לא מסכים עם הביקורת של דור על נורקיץ' שהוא לא שחיק – זה על המאמן. האם נורקיץ פחות טוב מזובאץ', שהיה העוגן של הקליפרס בלילה?
    מיני – משחקים חזק, הם צעירים ורעבים. קרמיט מצוין, גובר נותן האסל והגנה חזקה, ואפילו כה נקודות בהתקפה.
    מילווקי: חבל עליהם, שנדפקים בלי יאניס. יפה שמידלטון מזכיר לנו מי הוא. חבר אתה חסר (גרייסון אלן).
    אינדי חיים על משחק מעבר ושלשות (ועל זה שהם צעירים), זה לא מספיק.
    דאלאס: לוקה משחק נורא ריכוזי, משליך לבנים מהשלוש כאליו אין מחר (שפך לאגר החל מהרבע השלישי וקיד החכם הוציא אותו לנוח). קיירי הוא קוסם שנתנו לו לעשות קסם ברגע שלוקה נח. הם צריכים לשחק יותר טוב ביחד. הצוות המשלים נותן את כל מה שצריך (האסל וכ"ח), כבוד.
    קליפרס: תרגיל שנגמר בווסטבריק מהשלוש, ראינו את זה לפחות פעמיים בלילה. . .
    קוואי חושך (אפילו בהגנה) ולא לוקח מספיק על עצמו, כנראה שבגלל הפציעה. פול ג'ורג' לא לוקח על עצמו כי כזה הוא.
    הארדן היה מעולה ויחד עם זובאץ' הם שהחזיקו את הקליפרס כל הלילה.

    1. לא עברנו עדיין את שלב ה"פציעות" של קאווי? הבחור לא שחיק כמה שנים, בלואד כמה שנים נוספות, מבוגר, לא מסוגל כבר להזיז רגליים. תתחילו להבין זה שחקן גמור (גם אם איזה משחק ב25 נק יעילות נגד איזה קבוצה פעם בחודש עושה לכם זיקפה).

      הבעיות של לייקרס, גס, סאנס, קליפרס הם אותם בעיות זקנים כוכבי עבר שלא מזיזים רגליים ואין להם כוח לרדוף אחרי הדור הצעיר.

      לא סתם אוק ומיני כאילו פורחות, יש להם צעירים שרצים הם לא מתנשפים על קו העונשין

  12. עוד רבות ידובר יסופר ויושר על הסדרה בין אינדי לבאקס, אבל אני רוצה לפנות מכאן למגיב הקבוע AVRI, ולהגיד לו שאני אוכל כובע שהוא הגיש לי לפני שנתיים בתיאבון רב – ארון נייסמית' התפתח להיות יופי של שחקן, החמישייה איתו מאוזנת יותר מאשר עם טופין (שפתח את העונה בחמישייה), שההורדה שלו לספסל עושה לשניהם טוב.
    לפני שנתיים אמרתי שהטרייד של ברוגדון לסלטיקס היה עבור כלום ושום דבר, עברו שנתיים וברוגדון כבר ממזמן לא בסלטיקס ונייסמית' שחקן חמישייה בפייסרס. AVRI אמר לי "אל תקבור את נייסמית' כל כך מהר" – אמר וצדק.

  13. ריק קרלייל מאמן מצוין, פיתח את נייסמית שהיה בחמישייה השלישית של הסלטיק.
    ברוגדון גדול מנייסמית ותרם הרבה יותר בקטע ההתקפי.

  14. הדבר הכי יפה במשחקי הערב היה ההגנה של אינדיאנה. לחץ אדיר על הכדור על כל המגרש במשך כל המשחק. רק ערב הזוי של מידלטון וכמה סלים הזויים של לילארד בתוספת שריקות שנויות במחלוקת השאירו את המשחק הזה חי (כבר היה 19 הפרש). עוד דבר יפה במשחק הזה היה לראות את מילווקי הגיבה לקשיחות – בקשיחות משלה. לופז ופורטיס פיצחו גולגולות היה ממש מרגש לראות את הלחימה שלהם. אם היו מצליחים לקחת ריבאונד בהגנה – גם היו גונבים את זה.

  15. בהתייחס לדיונים האין סופיים פה על נושא השיפוט, ולאחר שהייתי מעורב אתמול באחד מהם, הקדשתי מחשבה לנושא ביממה האחרונה.
    אז כמה נקודות שחשבתי עליהן:
    1. יש פה שתי אסכולות מרכזיות שבהקצנה אחת אומרת שהשיפוט ב (אין) ב.א הוא כולו עיוות אחד גדול – מוטה התקפה, מוטה כוכבים, מוטה הימורים, מלא בפנקסנות וחשבונאות, שהשופטים באים עם שריקות מהבית ואפילו מייצגים אינטרסים כלכליים ואחרים של הליגה ושל אחד לברון ג'יימס. מצד שני יש את "אנשי המדע" שלעיתים מודים בהטיה מקומית כזו או אחרת, אבל בגדול טוענים שכל הטענות הן תיאוריות קונספירציה חסרות בסיס שבפועל כמעט ולא משפיעות על המשחק. אז מעבר לזה שכמות המשחקים/שריקות/אירועים בליגה היא כל כך רבה וכמות המשתנים גדולה מאוד (תמיד מצחיק אותי שמשווים כמות זריקות עונשין כמדד להטיה של שופטים) כך שאין באמת דרך למדוד את הדברים, וכמובן שתמיד קל להביא מספר דוגמאות שמאששות את הטענות של כל אחד מהצדדים וזה אינסופי.
    2. משחק חזק ועדיפות להתקפה – אתמול טענתי שבנ.ב.א לא נותנים לשחק מספיק חזק ושורקים יותר מדי. גילרי העמיד אותי על טעותי ואני חוזר בי מהטענה הזו. הסתכלתי בעין ממוקדת על המשחקים הלילה, הם מאוד פיזיים, מאוד. והשופטים נותנים לשחק באגרסיביות. מכה על היד או מגע עם הגוף על שחקן שזורק הם פאולים – גדולים כקטנים. זו פעולה לא הוגנת של שחקן ההגנה כדי למנוע סל וצריך לשרוק על זה. גם קשה לשפוט טעויות שיפוט – המשחק כל כך פיזי והשחקנים על כך מיומנים וקשה לראות והרבה פעמים קשה להחליט.
    3. תיאוריות קונספירציה – אני לא מאמין שהשופטים עולים למשחק כשהאינטרסים הכלכליים של הליגה הם חלק משיקול הדעת, אבל השיפוט נעשה בידי אנשים והם מטבעם מוטים. יש אינסוף מחקרים בנושא. לדעתי ההטיה באה לידי ביטוי בליגה יותר ממה שצריך. אין דרך למדוד את זה וזה בהחלט עניין סובייקטיבי לחלוטין (כמו ההטיה עצמה – כן/לא).
    4. 0 או 1 – אתמול עלה בין רזי וגילרי העניין של פלופים, כיצד והאם הם משפיעים על המשחק והתוצאה – אז אני רק רוצה לומר בעניין שפלופ ושריקה בעקבותיו הם דבר מקומם, גם אם יש אחד או שניים כאלה במשחק. אני מסכים גם עם המגיב רפה ההבנה (חחח) שחוזר וטוען שזה מעביר מסר גם לעתיד ומשפיע על איך שחקנים מסוימים שומרים על שחקנים מסוימים אחרים. ושוב, גם אם אירוע כזה קורה רק מדי פעם, אותי לפחות זה מעצבן וקצת מוציא את החשק. אז לדעתי את הפלופים האלה צריך למצוא דרך למגר ואת הפלופרים להעניש. כדאי לציין שיש שחקנים שעושים פלופים כחלק קבוע מהמשחק שלהם (הארדן, לילארד, ברונסון, אמביד, ריבס, לוקה) ויש כאלה שלא (דוראנט, קרי, שיי, מקסי). עוד כדאי לציין שלפעמים הפלופרים משלמים מחיר, למשל לילארד היום במאני טיים תקע שלושה פלופים. בשניים הראשונים קיבל שריקה מעצבנת והלך לקו, ובשלישי לא קיבל שריקה ואיבד כדור מיותר וקריטי.
    5. מי יוזם את המגע – אחד הדברים שאותי משגעים זה כששחקן ההתקפה יוזם את המגע ושורקים פאול לשחקן ההגנה. כשאני אומר "יוזם את המגע" אני מתכוון שהוא ליטרלי נכנס למרחב הפיזי של שחקן ההגנה כאשר התנועה הזו היא לא חלק מהמהלך ההתקפי הטבעי. לדעתי במקרים כאלה, ההחלטה צריכה להיות אחת משתיים – או שאין שריקה, או שהפאול הוא של יוזם המגע (קרי המתקיף). כי מה שקורה זה ששחקן ההגנה במקרה הזה לא עשה פעולה אקטיבית שמצדיקה פאול, וכל חטאו שלא פינה את הדרך (ויש כאלה שמפנים את הדרך ועדיין חוטפים שריקה). יש שחקנים שיצירת המגע מהווה חלק מהטקטיקה הקבועה שלהם, ויש כאלה (לברון, יאניס) שממש מתבססים עליה. זה מפריע מאוד לאשך וזה מפריע גם לי מאוד, כי יש בזה מן חוסר הצדק כלפי שחקן ההגנה. לדעתי אגב זה בסדר ששחקן ההתקפה יזום מגע, אבל לצד הרווח שיש לו מזה, יש גם סיכון – עבירת תוקף אם המגן התייצב בזמן ונכון, איבוד שווי מקבל ואופציה אחרונה – להיתקע במישהו חזק ממך.
    לסיכום – כשאני כותב שהשיפוט בנ.ב.א מחריד, אני מתכוון לאיפה ואיפה בשריקות על פי כוכבנות ופנקסנות, לריבוי שריקות פאולים לשחקן ההגנה כשהמתקיף יזם בצורה בוטה את המגע, וכמובן לריבוי הפלופים והפלופרים, ולכך שלא רק שהם לא נענשים, הם גם מקבלים שריקות (אני חושב שלא צריך לשרוק פאול על פלופ גם אם בפועל היה פאול, כדרך למגר את הפלופריות). שלושת הדברים האלה צריכים להיות שוליים, והם לא!!!

    1. תודה על התתיחסות העניינית שראויה לתגובה עניינית. אני אתייחס לפי הנקודות שלך.
      1.אני לא חושב שהשיפוט לא משפיע על המשחק. אני חושב שהשיפוט בליגה טוב מזה ביורוליג. אני גם לא חושב שאי אפשר למדוד את זה להיפך. יותר מזה – הליגה בעצמה חושבת שניתן למדוד את זה ויש לה מחלקה שלמה שאחראית על זה.
      2.כמו שאמרתי המשחק בnba לא פחות פיזי מאירופה. יש כן הבדל בין דברים שיתנו לך לעשות בליגה אחת ופחות או יותר בליגה אחרת. אם תרצה אוכל לפרט קצת מתוך מה שהשחקנים עצמם אומרים.
      3. כשאתה אומר ההטיה באה לידי ביטוי יותר ממה שצריך למה הכוונה? כאמור שריקות הן עניין מדיד.
      4. פלופים הם אכן עניין מעצבן אבל הם לא בעיה יחודית של ה-nba. לפחות בהיבט הזה ננקטו בשנים האחרונות צעדים.
      5. אני רוצה להתייחס למשפט 'כאשר התנועה היא לא חלק מהמהלך ההתקפי הטבעי'. אשמח אם תפרט יותר למה אתה מתכוון. כי בגדול זה אחד הדגשים שהליגה שמה ואפילו ראינו את זה נשרק במשחקים בפלייאוף כמה פעמים. כשאתה מדבר על שחקנים כמו לברון ויאניס הם מתבססים על כח ומהירות וזה אכן מביא להרבה התנגשויות – אבל (וזה חשוב) בהרבה מהמקרים העובדה שהמגן 'מועף' לא אומרת שהוא לא עשה פאול. אלה פשוט שהוא באמת נכנס למסלול התנועה שלהם לעבר הסל. בקיצור אשמח שתגדיר קצת יותר טוב למה הכוונה.
      לסיכום אני אשאל עוד שאלה – כמה מה שנקרא 'שריקות אוויר' בין אם כתוצאה מפלופ או סתם משריקהנראה לך יש במשחק?
      ושוב תודה – אני שמח שיש מישהו שניתן לקיים איתו דיון אמיתי.

      1. אני בנייד אז לא מאריך:
        קודם כל אני אשמח אם אתה תנסה לעזור לי להגדיר מה זה מהלך לא טבעי של שחקן התקפה, כי נראה לי שאתה טוב בהגדרות ואני לא כל כך, ואני מעדיף שנתמקד במהות. מבחינתי זה כשהשחקן לא הולך לסל בדרך הקצרה (רוצה לומר טבעית אבל זה מילה לא מדויקת) ביותר ומתנגש במגן בשביל לייצר לעצמו מרחב. זה משהו שקשה להגדיר וקשה לומר מה זה טבעי, כל אחד וה"טבע" שלו. הייתי נצמד לשאלה, מי חדר למרחב של מי, כאשר אם שחקן ההתקפה הלך ישר לכיוון הסל, יש לו "זכות קדימה", אלא אם המגן התייצב כמו שצריך לפניו. מעבר לניסיון להגדיר מדויק, אני נתקל לא מעט במקרים מעצבנים, גם מבחינת כמה (דגש על כמה) התוקף דוחף/חודר למרחב של המגן, וגם לזה שבהחלטות בנושא הזה יש נטייה מוגברת לכבד כוכבים.
        בקשר לשריקות אוויר, יש הרבה וקריטיות. במשחק הצמוד היחיד שהיה היום, היו בשיא המאני טיים 3 פלופים בוטים של לילארד (אגב, אם המשחק לא היה צמוד סיכוי טוב שהוא לא היה עושה אותם). אני לא יודע, אולי לך זה לא מפריע, לי ממש כן. כאילו, אם אינדיאנה היו מפסידים בנקודה, אז לקבל 6 זריקות עונשין מפלופים ברמה שהוא מראש הלך על פלופ כי לקלוע סל "רגיל" זה קשה יותר, זה מכריע משחק.

        1. אני חושב שהגדרת די טוב וכך גם הליגה מגדירה את זה. שחקן שסוטה ממסלול תנועתו לעבר הסל לתוך שחקן ההגנה לא צריך לקבל שריקה (לפי החוק ולפי הדגשים של השנתיים האחרונות). רק שאתה הבאת את לברון ויאניס כדוגמאות קלאסיות למקרה הזה וזה ממש לא הקייס. אז פה אני נשאר מבולבל (לא אומר שהם לא מקבלים יותר מדי כבוד מהשופטים כי הם כן – אלה שזה לא המקרים הרלבנטים). מה שנראה לי הוא שאתה מבלבל עם מקרים שבהם המגן לא הספיק לתפוס מה שנקרא את 'עמדת ההגנה החוקית' שלו ולכן הוא למעשה זה שנכנס למסלול התנועה למרות שהוא זה ש'חוטף'.

        2. מה זה הרבה? עד כמה באמת בדקת ששריקות קריטיות הן באמת שריקות אויר? דיברת הרבה על ההטיות של השופטים מה לגבי ההטיות שלך ושל שאר האוהדים כשיש שחקן ש'הוגדר' כפלופר ואז יש הטיה מובנת לחשוב ששרקו לו סתם?
          בקיצור כשאומרים הרבה צריך לבדוק עד כמה באמת יש שגיאות אמיתיות – לפחות יש לך את דוח שתי הדקות האחרונות למשחקים צמודים ואתה יכול ללכת להשוות את דעתך למה שנרשם שם.
          בכל מקרה כבר הבעת נכונות להסתכלות מעמיקה יותר אז אני מזמין אותך להסתכל יותר בזהירות על כל שריקה שמעצבנת אותך. סיכוי גבוה שתראה שבהרבה מקרים השריקה הייתה מוצדקת, שבחלק לא מבוטל אין לך באמת את היכולת לקבוע וגם שחלק לא מבוטל מהם באמת יהיו שגויות…

          1. בשני הנושאים, בשלב הזה נכון לעזוב את התיאוריה ולעבור לאירועים. אז תגיד לי, אם ראית, מה אתה חושב על שלושת הפלופים של לילארד מהדקות האחרונות של המשחק היום. זה כדורסל בעיניך? הוא הלך 4 פעמים לקו, ואני מניח שעל השלישי המאמן שלו התעצבן כי לא קיבל שריקה. אלה ספציפית לדעתי לא צריכים להיות שייכים לענף, בטח לא להכריע משחק פלייאוף. כי זה לא כדורסל, זה צ'יטינג, גם אם באיזה אופן וירטואוזי הוא הצליח לגרום למגן לעשות עליו עבירה כי ניצל את התנועה שלו באופן מניפולטיבי לרעתו.

            1. כדי למנוע אי הבנות – תגדיר נקודות זמן מדויקות.

            2. ולגרום לשחקן לעשות עליך עבירה זה לגמרי כדורסל. שחקנים גדולים מאד חיו על זה.

            3. 5:00 לסיום רבע רביעי
              2:03 לסיום רבע רביעי
              0:40 לסיום רבע רביעי
              עכשיו תשמע, אם אתה נהנה לראות שחקן גורם ליריב לעשות עליו עבירה, למשל רץ ופתאום מאט כדי לגרום ליריב לדרוס אותו, אז תם הויכוח. שלושת המהלכים האלה של לילארד, גם אם הם עבירה, לדעתי אין להם מקום על מגרש הכדורסל. אם בעיניך זה לגיטימי, זו זכותך, אבל תדע שזה מדרון חלקלק מהבחינה שככל שהתופעה נפוצה המשחק מתרחק מכדורסל ומקרב ל… בידורסל?

            4. וחוץ מזה, קו דק עובר בין לגרום לשחקן לעשות עליך עבירה ובין לגרום לשופט לשרוק לעבירה

            5. מהלך ראשון – נראה כמו שריקה גרועה נמהארד נמנע ממגע ולילארד משחרר זריקה גרועה, שים לב שאין פלופ.
              מהלך שני – קשה לראות האם נמהארד שם פוגע ביד של לילארד במעבר על החסימה. שים לב שלשופט עמדה טובה מאד לראות וגם שהזריקה הגיעה אחרי השריקה ושאין פלופ (לא היו נקודות במהלך
              מהלך שלישי – פלופ של לילארד ואין שריקה אז אני לא מבין מה הטענה…

            6. שלא תחשוב, אני קורא פה תגובות שנים וברוב הויכוחים בין ה"מחנות" אני בצד שלך, אבל אני חושב שבעניין הספציפי הזה אני חושב שאתה מיתמם. אני אחדד לך למה אני חושב ככה באמצעות שתי שאלות תיאורטיות:
              1. אם לילארד היה יודע (תיאורטית) שלא יקבל פאול, האם היה בוחר לקחת את שלושת הזריקות האלה? בטוח שלא כי אלה זריקות שלא ניתן לקלוע באחוז סביר.
              2. אתה חושב שכשלילארד מתאמן, ככה נראית התנועה שלו?
              להגיד שאין כאן פלופ, אז אולי נגדיר מה זה פלופ… מבחינתי: תנועה תיאטרלית שמטרתה לגרום לשופט לשרוק עבירה. אם מצליחים גם לגרום למגן לעשות אותה, מה טוב (אבל לא חובה, השופט הוא היעד המרכזי). אם אתה לא רואה את זה אתה או מיתמם או מפספס משהו די בסיסי.

            7. מיתמם…נראה שנסחפת קצת.
              אני צריך שתסביר לי מה תיאטרלי במהלך הראשון . בלי עין הרע לילארד לוקח הרבה זריקות רעות …
              במהלך השני הוא זורק אחרי השריקה – משהו שמלא שחקנים עושים כששורקים פאול לנסות לקבל המשכיות – לא הייתי קורא לזה בחיים פלופ. כאמור הוא לא קיבל אותה.
              במהלך השלישי הוא מכניס נפילה תיאטרלית שהיא אכן פלופ.

            8. ואגב לפי ההגיון של הדברים של מה שאתה אומר אז כל הטעיה היא בעצם פלופ.

            9. מקנא בך שככה אתה רואה את הדברים, אני אנסה לאמץ את זה בתקווה שישפר לי את החוויה (סה"כ אין טענות, אני נהנה מהליגה אש).
              לילה טוב

            10. תמשיך להנות ואני אדגיש שוב את מה שאמרתי קודם – נסיון לסחוט עבירה באופן חוקי הוא לגמרי לא פלופ (ובניגוד לנאמר פה למטה להיכנס במגן בתנועה הצידה זה ממש לא חוקי).

      2. אסור להיכנס בכדורסל למסלול התנועה של השחקן? וואו לא ידעתי אז אני יכול לדהור להנאתי בקו ישר לסל ולאיש אסור להיכנס לי במסלול התנועה 🙂

        עכשיו הבנתי למה כולם בורחים הצידה שלברון דוהר קוסט טו קוסט קו ישר מהאמצע

        1. אני תמיד מתלבט אם להתייחס אליך כי זה כמו לשוחח עם כסא על שנאה לשולחן, אבל שיהיה ננסה ונתחרט:
          כן אסור לך להיכנס לנתיב התנועה אם אתה לא מגיע לשם קודם. ולהגיע לשם קודם אומר שאתה צריך להיות בעמדת הגנה כדי לסחוט תוקף.

    2. הוהו, כתבת פה מגילה ארוכה וראויה. בגדול אתה די צודק. אנסה לענות אחד אחדץ
      2. יש הטיה מובנית לטובת ההתקפה בחוקי הליגה. האנד צ'ק וכו/ כל אפצ'י על שחקן עם הכדור גורר שריקה. זה מגוחך ובפירוש זה מוביל למצבים ששחקנים מנצלים את זה מה שמביא אותנו לנקודה הבאה
      4. פלופים- הגיע לרמה של נגע. ללא ענישה ראויה שחקנים פשוט עושים צחוק. ביום שאמביד הארדן ולוקה יתחילו לשלם קנסות או לשבת על הספסל על אזרחי – חש סיכוי שזה ייפסק.
      3. לא מאמין בקונספירציות אבל כן מאמין שבכי ונהי של שחקנים כן משפיע על שריקות ברמה מסויימת
      5. עלית על נקודה מצויינת שקשורה עבותות בנקודה 2, לברון ויאניס הביאו זאת לרמת אומנות. חייב להשתנות משהו אבל אני בספק

    3. לגבי המכוניות המתנגשות אסור פשוט לשרוק, במשחקים ראשונים יעופו כדורים ליציע ואז יפסיקו לעשות את זה. לפני שנה או שנתיים לא זוכר הלכו על זה ואז לוקה ודמיאן התלוננו שעושים עליהם עבירות חחח והחזירו את זה למרבה הצער. זה הכל איך שאתה מחנך את השחקנים.
      ביורוליג כמעט לא תראה כלל מכוניות מתנגשות כי אין שריקות על זה.
      זה הגיע לרמת הזייה שכוכבים רודפים אחרי המגינים להיתקע בהם.
      לגה מוראנט היו קטעים שהוא עבר שחקן המגן ברח ממנו והוא רדף אחריו להיתקע בו מהצד וקיבל אנד וואנס. בדיחה.

      עוד בדיחה שמלמדים כחלק מפיתוח יכולות אישיות בNBA זה להיכנס לנתיב של המגן בקפיצה צידית ואז לזוז אחורה עם הגב ולעשות אייייייי לזרוק ראש וגב (הארדן, טריי, גה, ברונסון מומחים בזה)

  16. קבוצות חכמות ומאומנות מגיעות לפייאוף שהן יודעות מצויין מה הן רוצות מעצמן ואיך לעשות את זה. לעומתן קבוצות שמודבקות עם דבק נגרים ומאומנות גרוע מייד זה ניכר עליהן בפלייאוף ללא יכולת להתחבא (פיניקס, קליפרס, לייקרס ומילווקי). שנה שעברה הגיעו לגמר שתי קבוצות שמשחקות הגנה מצויינת, קבוצתי וחכם עם רמת אימון גבוהה במיוחד ולא קבוצות כוכבים נוצצות שמולחמות ביחד ועדיין מתעקשים ללכת בליגה הזו על השבלונה של סטאר פאואר?

  17. הפליאוף הזה מסמן סוף תקופה ,הרבה שחקנים מהשורה הראשונה צריכים לפנות את הדרך לדור הצעיר בינהם ,ווסטברוק ,לברון,קליי ,דריימונד ,קוואי )פשוט סיפור עצוב וטראגי(,פול גורג ,כריס פול ועוד כמה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט