אחד על אחד (5) – פסקל סיאקם נגד באם אדביו/ אלרן VS ויינברג

שחקןדקותמהשדה
(אחוזים)
מהשלוש
(אחוזים)
מהעונשין
(אחוזים)
ריבאונדים
(התקפה)
אסיסטיםאיבודיםחטיפותחסימותעבירותנקודות
באם אדביו (65 משחקים)34.46.3/11.1 (56.7%)0/0.2 (7.7%)3.6/5.3 (69.0%)10.5 (2.5)5.12.81.21.32.516.2
פסקל סיאקם (53 משחקים)35.58.7/18.9 (45.9%)2.2/6.0 (35.9%)4.2/5.2 (80.0%)6.5 (1.1)3.62.51.00.92.823.6

אלרן: אז היום שוב התכנסנו לכתוב, והפעם, על שני שחקנים מצוינים, שכל אחד מהם מוביל את קבוצתו למקום גבוה במזרח – באם אדביו ופסקאל סיאקם. אני בדיון זה בחרתי לקחת את סיאקם, מכמה סיבות שמפרידות אותו מאדביו בדברים מסוימים וחשובים מאוד.

ראשית, ההגנה – שניהם שחקני הגנה נהדרים עם יתרונות עצומים בצד זה של המגרש, אבל סיאקם עולה על יריבו בצד זה. הם אמנם בעלי נתונים פיזיים יחסית דומים (גובה זהה ומוטת ידיים יחסית דומה), אך סיאקם בולט הרבה יותר מאדביו בצד האפור של הפרקט – הוא מוריד את האחוזים של השחקן עליו הוא שומר באופן קבוע, כששחקנים שנשמרו על ידי סיאקם ירדו ב-5.1% מהשדה, לעומת אדביו שהוריד ב-3.7% את אחוזי היריב. זה אמנם מרשים, אך סיאקם מחזיק ביתרון בולט כאן ללא ספק.

דבר שני בו סיאקם מתעלה על יריבו הוא הסקורינג ויכולת הקליעה. סיאקם היה אחד הסקוררים הכי טובים העונה, כשנכנס לטופ 15 בטבלת הסקוררים, לעומת באם שלא נכנס אפילו לטופ 50. אדביו נחות כמעט בכל פרמטר התקפי לעומת סיאקם – הוא קלעי עונשין פחות טוב ב-11%, לא זורק שלשות כלל, לעומת סיאקם שלוקח 6 שלשות למשחק וקולע אותן באחוז לא רע בכלל של 35.9%, ובכלליות, הוא שחקן שלם יותר, ולדעתי טוב הרבה יותר מאדביו.

ויינברג:

נתחיל מההגנה. אדביו שחקן הגנה טוב יותר. נכון שהאחוזים של השחקנים שנשמרו ע"י סיאקם נמוך יותר בהשוואה לאלה שנשמרו על ידי אדביו, אבל זה מושפע מהשחקנים עצמם. חמשת השחקנים שנשמרו על ידי באם למשך הכי הרבה זמן העונה הם ניקולה ווצ'ביץ', ג'ון קולינס, ג'ואל אמביד, קווין לאב ואנדרה דראמונד לעומת ג'ונתן אייזק, מיילס טרנר, טאורן פרינס, אל הורפורד ולאורי מרקנן של סיאקם, כשנגד אדביו קולעים 0.7 נקודות למהלך בבידוד (1.5 במשחק) לעומת 0.86 נגד סיאקם (0.8 במשחק). אדביו מגן 1 על 1 טוב יותר ששומר על הגבוה הטוב ביותר של היריבה.

זה אולי ההבדל ביניהם כשומרים – ליד סיאקם יש שני גבוהים שנבחרו לחמישיות הגנה בעבר, מארק גאסול וסרג' איבקה, ואת מאמן ההגנה הטוב בליגה. אריק ספולסטרה מאמן הגנה מצויין גם כן, אבל היכולת ההגנתית של גאסול וסיאקם לעומת זאת של מיירס לנארד וקלי אוליניק שונה לחלוטין. אדביו משחק בתפקיד הרבה יותר מרכזי בהגנה של ההיט מאשר סיאקם בטורונטו ומצליח להיות מסוכן גם כמגן שמצטרף להגנה, מפריע למסירות או שומר על שחקני חוץ. הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, מחזיק את ההגנה על הגב ולכן מעל סיאקם. לשניהם יש גארדים שומרים טובים בקבוצה, אבל הגנה בצבע היא סיפור אחר לגמרי.

עכשיו בואו נדבר על התקפה. סיאקם כרגע סקורר יותר טוב, אין ספק, אבל מבוגר ב-3 שנים מאדביו. אדביו, בעונה הראשונה כשחקן חמישייה, קולע 16 נקודות למשחק ביעילות לא רעה. יכול להיות שנראה אותו עולה עוד שלב בעתיד כשהוא לפני שיאו, אבל חשוב לזכור שיצירת נקודות היא לא הכל בהתקפה. אדביו מוסר יותר טוב מסיאקם (5.1 אסיסטים שמובילים ל-13.6 נקודות לעומת 3.6 ו-9.6 אצל הקמרוני), לוקח 2.5 ריבאונדי התקפה לעומת 1.1 של סיאקם ביעילות גבוהה יותר ושחקן עדיף בלי הכדור – כל ההתקפה של מיאמי מבוססת על תנועה, שמתחילה מיכולת המסירה של באם או מהחסימות שלו.

אם מתייחסים לכמות הנקודות שהוא קולע, הנקודות שהוא מייצר מאסיסטים והנקודות שנוצרות ישירות מהחסימות שלו, אדביו עם 41.8 לעומת 35.8 של סיאקם. המספרים האלה לא משקפים לחלוטין ודין נקודה שהגיעה מחסימה מוצלחת הוא לא כמו נקודה ששחקן קלע, אבל זה מראה שאדביו שחקן התקפה שלם יותר (38.5% מהנקודות שהוא תרם להן היו נקודות שלו לעומת 65.9% של סיאקם). יחד עם הדומיננטיות שלו בהגנה והעובדה שהוא בן 22 ולא 25 כמו סיאקם, אני מתחיל ממנו את הקבוצה שלי.

אלרן: העלית פה טענה מעניינת, שאדביו שחקן התקפה יותר שלם נכון לעכשיו. למרות הסטטיסטיקה, כרגע אדביו משמש בתפקיד משני הרבה יותר מסיאקם ולא נדרש לייצר נקודות בעצמו ככוכב ראשי, אלא לצידו יש מנהלי משחק מצוינים בג'ימי באטלר, גוראן דראגיץ' וקנדריק נאן, לעומת סיאקם שהרבה פחות מהנקודות שלו באות כתוצאה מאסיסטים – 42.4% מהנקודות של סיאקם מטווח שתי הנקודות באות כתוצאה מאסיסטים, בעוד אצל אדביו 71.7% מהנקודות מטווח זה באות מאסיסטים, פער משמעותי שמראה כמה אדביו זורק הרבה פחות כתוצאה מיצירת התקפה לעצמו, אלא הרוב המוחלט של הנקודות שלו באות כתוצאה מחבריו לקבוצה שיוצרים עבורו.

בנוסף לזה, הקושי בקליעה יקשה על אדביו. אמנם הוא קלעי טוב מחצי מרחק, אך מקו העונשין הוא מתחת לממוצע והוא כמעט ולא זורק שלשות, בניגוד לסיאקם שזורק הרבה יותר וקולע באחוזים טובים משם. נכון, קליעה היא לא הכל במשחק, אך במשחק המודרני שמתפתח יותר ויותר לכיוון זה, לסיאקם יש פוטנציאל הרבה יותר גבוה בפן זה, כשאף את חצי המרחק הרחוק (16 פיט עד קו השלשה), שאמנם נחשב לא יעיל אך ניתן להסתכל עליו אצל אדביו כדבר הקרוב ביותר לזריקת שלשות, הוא קולע באחוזים הרבה יותר טובים.
בסופו של דבר, סיאקם שחקן שלם יותר, במיוחד בצד ההתקפי, וכשמשלבים את היתרונות העצומים שלו ביצירה לעצמו ובקליעה, הוא השחקן הטוב מהשניים ואותו אני מעדיף ללא ספק.

ויינברג:

אני חושב שהגענו להסכמה על זה שבכל מה שהוא לא יצור נקודות – ריבאונד, ניהול משחק, הגנה ותנועה בלי כדור – אדביו עדיף. עכשיו שווה לדבר על היכולות שלו כשחקן התקפה. הוא קלע פחות טוב מסיאקם, למרות ש-69% מהעונשין לסנטר זה לא רע בכלל ונמצא באזור של יאניס (63.3%) או לברון (69.7%) העונה. ראינו שחקנים מפתחים קליעה כשגם סיאקם עצמו קלע ב-64% מהקו ו-22% מהשלוש בשתי עונותיו הראשונות בליגה. אדביו אמר שהוא מתכנן לפתח את הקליעה מהשלוש ומערכת פיתוח השחקנים של מיאמי, נוסף על מוסר העבודה שלו, יכולים לספק לו קליעה חזקה.

אדביו לא נדרש לייצר לעצמו כמו סיאקם, כי כמו שאמרת, הוא לא הסקורר המרכזי של הקבוצה של באטלר או נאן. הוא כן הראה ניצוצות בתחום – מיאמי עם נתון לא רע של נקודה למהלך בו הוא מוביל כדור בפיק-נ'-רול (0.98 נקודות למהלך ו-4.7% מכל המהלכים בהם זרק) ב-50 מהלכים בלבד, בזמן שסיאקם עם 0.86 בכמות מהלכים גדולה פי 3. יכול להיות שבהמשך נראה את אדביו ממשיך לפתח את זה וליצור יותר נקודות. הוא הראה יכולת לא רעה בבידודים (69 נקודות ב-80 מהלכים כאלה העונה, 7.6% מסך מהלכיו). כבר העונה בתפקיד משני ראינו שהוא יכול ליצור לעצמו, וכשהוא רק בן 22 והעונה לראשונה מתפקד כשחקן חמישייה סביר שהמגמה הזאת תמשיך.

יצור נקודות, כמו שלמדנו מג'יי ג'יי רדיק וקליי תומפסון, הוא לא רק יכולת יצירת מצב מפיק-נ'-רול או מבידוד. בכל מה שקשור לחיתוכים לסל או screens בהתקפה באם לפני סיאקם, בפער משמעותי. הוא יודע לנצל את ההזדמנויות שההתקפה היריבה נותנת לו ולהיות משמעותי בכל הדרכים בהן ניתן לתרום להתקפה – מסירה, חסימות, תנועה בלי הכדור לעבר זריקה טובה או יצירת מצבי זריקה עבור עצמו. זה מראה שכבר עכשיו הוא שחקן שלם יותר, נוסף על העליונות בהגנה, ולכן הוא יותר טוב מסיאקם גם כשהוא צעיר ממנו ב-3 שנים.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. נראה לי שזה הולך להיות הכי צמוד שהיה פה עד עכשיו.
    שניהם בעלי נתונים פיזיים די דומים, אם כי אדבאיו יותר אתלטי וחזק/פיזי, מסוגל לשמור על כל ה-1-5. סיאקם נראה לי יותר ארוך (מוטת ידיים וכאלה, למרות שלא ממש בדקתי), והוא יותר מהיר וזריז, יתקשה מול סנטרים פיזיים וההגנה שלו היא 1-4.
    מבחינה התקפית, לדעתי התקרה של שניהם היא כוכב שני בקבוצה אלופה, לא חושב שאחד מהם יכול להיות פרנצייז פלייר. סיאקם (בערך) הוכיח את זה עם האליפות של הראפטורס.
    שניהם מתקשים בקליעה מבחוץ וקליעה מכדרור, כאשר סיאקם הוא היום הגו-טו-גאי של הראפטורס (לצד לאורי) והרפטואר ההתקפי שלו עדיין מוגבל, וכנראה בפלייאוף שההגנה תתמקד בו יותר הוא יחווה את זה.
    אדבאיו לעומתו כמעט ולא זורק/מאיים מבחוץ ובעיקר עושה את הנקודות שלו באזור הטבעת.
    סיאקם הוא השחקן הכי טוב כיום בראפטורס ("עכשיו אני כי ההוא הלך…") והוא מצדיק את זה מתחילת העונה. הוא קיבל אור ירוק בהתקפה לעשות מה שבא לו ורואים את השיפור העצום שהוא חווה. לעומת אדבאיו, הכדרור שלו טוב יותר והאחד-על-אחד שלו משוייף מאשר של באם.
    סיאקם פשוט נהנה מהואקום שהעזיבה של לנארד הותירה.
    אדבאיו חווה השנה קפיצה משמעותית, אבל יש את באטלר שהוא ללא ספק הכוכב של מיאמי, וכנראה שהם מתכננים להביא עוד סקורר לידו (ביל? גאלינרי?). הוא קיבל במיאמי הרבה מרווח פעולה, אבל הוא לא וורסטילי בהתקפה כמו סיאקם מבחינת יצירת הנקודות והיכולת שלו (אולי זה עוד יגיע בגלל פער הגילאים). אדבאיו הוא סוג של חיית צבע אתלטית שיתפוס כל כדור שיזרקו לו לאוויר ופשוט יסיים בדאנק. הוא מראה שיפור מבחינת יכולת המסירה והכדרור, אבל אני לא חושב שספוסטרה ירצה לשים לו כדור אחרון ביד (עדיין).
    אני חושב שאדבאיו מתאים לכל סגנון משחק וסיאקם טיפה יותר מוגבל בעניין הזה (בעיקר בגלל הקליעה) ובגלל שאדבאיו משחק ב-5.
    .
    בגלל שאני חושב שהתקרה של שניהם זה כוכב שני, ולטעמי התקרה של אדבאיו הרבה יותר גבוהה אני הולך עם באם.

    1. אבל… ספולסטרה שם לו כדור אחרון ביד. זה קרה העונה… לא זוכר נגד איזה קבוצה אבל אופ לבאם בשנייה האחרונה.

  2. מקרה דומה כמו בראון/אינגרם.
    האחד שחקן משלים טוב והשני יוצר וסקורר.
    רק שלסיאקם תקרה הרבה יותר גבוהה מלאינגרם וגם הרבה יותר קבלות ביד.
    סיאקם הולך להיות סופרסטאר בליגה הזאת.

    1. מסכים עם האשך אני לא יודע אם הוא יהיה סופרטסטאר אבל הוא בהחלט אולסטאר שמעון ברוך להרבה שנים וגם טופ 15 בליגה זה מצויין, עם כל הכבוד לאדאביו אין בכלל מקום להשוואה , דרך אגב סייאקם מגן על הרבה יותר טוב מאדאביו, עם כל הכבוד לאיבקה ולגאסול הם רחוקים מהמגנים שהיו בעבר, זה כמו להציג את רונדו כמגן טוב היום

  3. תודה חברים.
    .
    הם מתופקדים לגמרי אחרת. אבל אם כבר השוואות אז ברור לי שסיאקום משאיר אבק לבאם. היתרון היחידי של באם על פני סיאקום הוא בראיית המשחק שלו – ואני לא חושב שבאם הוא כל כך טוב בזה. הוא אמנם רואה משחק אבל זה לא ברמת היוקיץ' או גאסול שעל זה אפשר לבסס את הקייס. לסיאקום יש גיוון התקפי מצוין (חודר טוב, קליעה סבירה מהשלוש) והוא יכול להפוך כל ריבאונד למתפרצת. היכולת שלו לסיים שם היא אדירה. הגנתית לטעמי הוא טוב יותר מבאם, והוא עשה עבודה נהדרת על יאניס בגמר האחרון כשהוא הגיע לעזרה.

  4. אדביו שחקן משלים נהדר, אבל הרבה פחות יוצר, בעיקר בהתקפה.
    סיאקאם הולך לכיוון של כוכב שהקבוצה בנויה סביבו, סטייל קוואי ולברון, ובמידה מסוימת פות ג'ורג'. בשביל לעלות לרמה הבאה הוא יצטרך לשפר את הקליעה, הובלת הכדור והמסירה. את כל הנתונים הפיזיים יש לו, והוא חווה ריצת פלייאוף שהסתיימה באליפות.
    כמובן שהכי מעניין לחשוב על שניהם משחקים יחד.

      1. רועי למיאמי יש את הקליעה הכי טובה בליגה כרגע. אני לא חושב שמישהו רואה בהם כמועמדים רציניים לאליפות העונה

  5. אני חושב שחסר לבאם פלייאוף משמעותי כמו שהיה לסיאקם אשתקד, אבל זה בעיקר כי רק השנה הוא הפך לשחקן חמישייה. אם הפוסט היה עולה עוד כמה חודשים יכול להיות שהתוצאות היו אחרות לחלוטין

  6. באם שחקן סבבה ומאד מתאים לסיטואציה במיאמי ועשה קפיצת מדרגה, אבל סיאקם במקום אחר, הוא כבר כוכב בסדר גודל של טייטום ויש לו עוד אפסייד, שלא לדבר על נסיון פלייאוף. באם בתחילת דרכו, אגב אם בן סימונס מסתכל על באם כמודל זה יכול לסייע לו בעתיד.
    מיאמי עם באם כמספר 2 לא צפויה לדעתי לעשות הרבה בפלייאוף, במערב הם היו 8-10

    1. יש סיכוי טוב בהחלט שמיאמי הייתה יכולה להיות טופ 5 מערבי, כרגע היא נמצאת בערך ברמה של אוקייסי ודאלאס, וכנראה יותר טובה מיוסטון ויוטה, אז הייתה יכולה בקלות להיכנס שם.

  7. בחירה מצויינת של שני שחקנים. אני גם אוהב את הצורה הג'נטלמנית שאתם מתדיינים. כשאני הייתי עושה זאת עם מידן לפני שנים היינו ממנסים להעליב, ולהסביר מדוע השני הוא דביל. הצורה הזאת של דו שיח היא הרבה יותר נעימה.
    לסיאקם נסיון של שנתיים ב-NBA (אולי 3?) על באם. באם הוא עדיין בושרי עם פוטנציאל גבוה.
    הצבעתי עתה על סיאקם, אבל אותו דו-שיח עליהם בעוד 5 שנים היה שם את באם בראש. הוא הרבה יותר חזק ומוצק מסיאקם, עם עתיד שאני מאמין שיהפוך אותו לכוכב.

  8. הלכתי עם באם, גם כי אני יותר אוהב לראות אותו משחק מאשר את סיאקם וגם כי הטענות שרועי מעלה בהחלט מראים שחקן צעיר ובעל פוטנציאל גדול יותר להצליח.
    .
    תודה לכם!
    יש לי רעיון לאחד על אחד – טרנר או סבוניס ביחס לאינדיאנה וכל קבוצה אחרת

  9. אחלה דיון. קשה להשוות את נתוני ההגנה של שניהם אבל אין ספק שבאם הוא העוגן ההגנתי של מיאמי והיכולת שלו לשמור על 1-5 קצת עליונה על של סיאקאם

  10. סיאקם כבר כוכב, אדביו עוד לא שם
    סיאקם מבוגר יותר והפוטנציאל של אדביו גבוה יותר
    בטווחהקצר סיאקם בטווח הארוך אדביו

  11. תודה על דיון מעולה, טענות ענייניות ומגובות היטב בנתונים. שאפו
    נראה לי שהייתי בוחר את סיאקם בגלל הניסיון של שנה שעברה (לב של אלוף…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט