מעורב נשים: ליגת האלופות, דראפט מהחלומות, הוקי קרח שובר שיאים, 28 מיליון ל-8 שנים, ועוד / מיכל קארו

מעורב נשים: ליגת האלופות, דראפט מהחלומות, הוקי קרח שובר שיאים, 28 מיליון ל-8 שנים, ועוד / מיכל קארו

כדורגל:

חצאי גמר ליגת האלופות:
צ'לסי, תחת המאמנת אמה הייז שבקרוב תעבור לאמן את נבחרת ארה"ב, יצאה מברצלונה עם ניצחון 0-1 יקר וחשוב. צ'לסי היא גם הקבוצה הראשונה שלא סופגת מול ברצלונה בחוץ במסגרת ליגת האלופות, מאז ליון במרץ 2018.
המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, וגם ל-36,428 הצופים שהגיעו היה קשה לדחוף את ברצלונה, כנראה שזה בגלל שעת המשחק המוזרה משהו שבה שוחק המשחק (שבת, 14:30 שעון ישראל).
משחק הגומלין יערך בשבת, 27.4, בשעה 19:30.

בחצי הגמר השני קיבלנו דרבי צרפתי בין ליון לפריז סן ז'רמן שסיפק לנו הרבה דרמה ומתח.
פ.ס.ז' הפתיעה את המארחת ־ שהיא גם שיאנית הזכיות בליגת האלופות עם 8 גביעים ־ ובדקה ה-48 כבר הובילה 2-0. אימפריות לא נופלות כ"כ מהר, ובטח שלא ליון, שקיבלה דחיפה גדולה מ-38,466 אוהדיה שהגיעו למשחק.
דקה 80: ליון מצמקת ל-2-1.
דקה 85: 2-2.
דקה 86: המהפך הושלם! 2-3 ליון!
משחק הגומלין יערך ביום ראשון, 28.4, בשעה 17:00.

ליון נגד פ.ס.ז' תקציר המשחק

הוקי קרח

בינואר השנה נפתחה ליגת הוקי קרח חדשה בצפון אמריקה ־ PWHL. בליגה משחקות כרגע 3 קבוצות מארה"ב (בוסטון, מינסוטה, ניו יורק) ו-3 קבוצות מקנדה (מונטריאול, אוטווה, טורונטו). הסיפור על הקמתה של הליגה מאוד מעניין, אך לא נכנס אליו כעת. נעדכן רק שהליגה מביאה כמות צופים מרשימה מאוד, ובמשחק שנערך בשבת (20.4) בין מונטריאול לטורונטו נמכרו כל הכרטיסים תוך שעה, ושיא צופים של 21,105 איש ואישה הגיעו ל-Bell Center במונטריאול לצפות במשחק. שיא הצופים הקודם נקבע בפברואר השנה ע"י אותן הקבוצות, שהביאו 19,285 אוהדים למשחק שנערך בטורונטו.

כדורסל מכללות

ליאור גרזון הודיעה כי היא נשארת לשנה חמישית במכללות ועוברת מאוקלהומה סטייט לקולורדו. ליאור היא אחותה הגדולה של ירדן גרזון המשחקת באינדיאנה. בטורניר המכללות השנה הגיעה קולורדו עד לשלב הסוויט 16, שם הודחה ע"י איווה (וקייטלין קלארק).

WNBA

דראפט 2024:
דראפט ה-WNBA נערך ביום שני שעבר (15.4), ואין ספק שההפתעה הגדולה ביותר שנרשמה הייתה כמות הצופים! 2.45 מיליון איש צפו בקייטלין קלארק נבחרת ראשונה ע"י אינדיאנה פיבר. זהו מספר חסר תקדים בתולדות הליגה שקיימת משנת 1997. לצורך השוואה ־ בשנה שעברה צפו בדראפט 572,000 איש, ושיא הצופים נקבע במשדר הדראפט של 2004, עם בחירתה של דיאנה טוראסי ע"י פיניקס מרקורי שהשיג 601,000 צופים.
זוהי כמות הצופים הגדולה ביותר לאירוע של ה-WNBA מאז המשחק בין יוסטון קומטס לניו יורק ליברטי שנערך בממוריאל דיי בשנת 2000 והשיג 2.74 מיליון צופים.

כאמור לא היו הפתעות מרעישות בדראפט השנה, אך ישנם כמה סיפורים אשר ראויים לאזכור, ובמקרה שניהם קשורים ללאס וגאס אייסס.
קייט מרטין מאיווה שנבחרה במקום ה-18 ע"י האלופה לאס וגאס, בכלל הגיעה לדראפט בניו יורק על מנת לתמוך בחברתה לקבוצה קייטלין קלארק, וקיוותה שאולי אולי מישהו יקרא גם בשמה… ואכן זה קרה.
בקי האמון אמרה למרטין בשיחת הטלפון לאחר בחירתה: "אני מרגישה נהדר עכשיו כשאני יודעת שאת מגיעה אלינו. ה-IQ שלך בשמים"…


אליזבת קיטלי (2.01 מטר) כוכבת וירג'יניה טק נפצעה (ACL) לקראת תום העונה הסדירה והחמיצה את טורניר המכללות. לולא הפציעה ייתכן מאוד שהיא הייתה נכנסת לטופ 10 בדראפט השנה, אך היא התדרדרה עד למקום ה-24. קיטלי רשמה העונה ממוצעים של 22.8 נק' למשחק (מקום 6 במכללות), ו-11.4 ריבאונדים (מקום 6).
האמון מאוד מאמינה בקיטלי ואמרה לה בשיחת הטלפון לאחר בחירתה: "אנחנו שמחים ומתלהבים להביא אותך אלינו. אנחנו מעריצים את היכולות שלך אבל יותר מזה אנחנו רואים את הפוטנציאל שבך. אנחנו רוצים לחבר בינך לבין הצוות הרפואי שלנו. אנחנו חושבים שתהיה לך קריירה נפלאה, ואנחנו רוצים לעזור לך בכך".

דראפט 2024 ־ ואלה שמות:

ועוד משהו קטן מהדראפט:
חברת השעונים TISSOT בשיתוף עם ה-WNBA ו-Wilson השיקה מהדורה מיוחדת של שני שעוני יד לכבוד הדראפט.

סו בירד מצטרפת לקבוצת הבעלות של סיאטל סטורם. בירד בת ה-43 נבחרה במקום הראשון בדראפט 2002 ע"י סיאטל וזכתה עם הקבוצה ב-4 אליפויות. היא פרשה ב-2022 לאחר 20 עונות במדי סיאטל.
"כשחקנית, השקעתי את ליבי בכל משחק עבור סיאטל סטורם, ועכשיו, כחלק מקבוצת הבעלות, אני נרגשת להמשיך לתרום לצמיחת המשחק", אמרה בירד בהצהרה.

כפי שכתבתי פה בעבר, בתחילת מרץ הודיעה האלופה לאס וגאס אייסס כי לראשונה בהיסטוריה של המועדון (ושל הליגה) נמכרו כל המינויים לעונת 2024. כעת מצטרפות 2 קבוצות נוספות ־ אטלנטה דרים ודאלאס ווינגס, שגם הן מכרו את כל המינויים לעונה הקרובה.
לאס וגאס משחקת באולם של כ-12,000 מקומות ישיבה ומכרה 8,600 מינויים, דאלאס משחקת באולם של כ-7,000 מקומות ישיבה והודיעה כי כמות המינויים שנרכשו מהווה כ-40% מתפוסת האולם. אטלנטה משחקת באחד האולמות הקטנים ביותר בליגה (פחות מ-4,000 מושבים) ובעונה שעברה הייתה שיאנית הסולד אאוטים. בעבר שיחקה באולם של אטלנטה הוקס, אך מכיוון שלא הצליחה למלא אותו עברה למקום קטן יותר. אטלנטה, כמו קבוצות נוספות צפוייה להעביר חלק ממשחקיה לאולם גדול יותר (בעיקר כשקייטלין קלארק ואינדיאנה פיבר מגיעות לעיר).

קייטלין קלארק

על פי הוול סטריט ג'ורנל, ארבע חברות ספורט היו במירוץ להחתמת קייטלין קלארק. חברת פומה פרשה ברגע ששמעה כי ההצעות מתחילות ב-3 מיליון דולר. אדידס הציעה 6 מיליון דולר ל-4 שנים. אנדר ארמור שצירפה לשיחת זום גם את סטף קרי הציעה 16 מיליון דולר ל-4 שנים. קלארק לבסוף בחרה בנייק שעל פי השמועות הציעו 28 מיליון דולר ל-8 שנים (הכי הרבה אי פעם לשחקנית כדורסל).

קייטלין קלארק פשטה את בגדי המעצבים, נעלי העקב ומסיבות העיתונאים וערכה סוף סוף אימון בכורה באינדיאנה. כמה שכולם כבר מחכים לראות את שיתוף הפעולה בינה לבין אליה בוסטון (הבחירה הראשונה בדראפט 23').

ולמי שבמקרה החמיץ, קייטלין קלארק התארחה בתוכנית סאטרדיי נייט לייב (SNL).

חג שמח ושקט לכולם.

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. נהדר מיכל.
    .
    למי שלא מכיר, ליגת ההוקי של הנשים קמה לאחר ששתי ליגות דומות אחרות נכשלו, והפעם ה-NHL תומכים מרחוק. ככה נראה ספורט נשים שנותנים לו את הכבוד הראוי ולא צריכים להילחם על שאריות. עכשיו רק נשאר לקוות שבעונה הבאה הקבוצה של ניו יורק תחזור לשם המקורי שלה, שהוא השם הטוב בהיסטוריה
    🙂
    .
    ליאור קצת ירדה ביכולת שלה השנה, אני מקווה שהמעבר שלה לקולורדו (עדיין נשארת בביג 12) יחזיר אותה לכושר מהשנה שעברה.
    .
    לדעתי המנצחת הגדולה של הדראפט (מלבד אינדי כמובן) היא לאס וגאס. הם גם ידעו למצוא שחקניות משלימות בחוזה רוקי (חובה לאור תקרת השכר בליגה והחוזים הגבוהים של הכוכבות שלה) אלא גם לקחו את קיטלי שעד הפציעה היתה אמורה להיבחר בחצי הראשון של הסיבוב הראשון. זאת אומנם השקעה לקראת העונה הבאה, אבל זה הימור שאי אפשר לטיות איתו וקצת הופתעתי שהיא נשארה על הלוח כ"כ הרבה זמן…
    עכשיו רק נשאר להגדיל את הליגה כדי שנוכל לראות את כל השחקניות האלה על הפרקט…

  2. האמת, לא ידעתי שפתחו ליגת הוקי קרח לנשים. אבל אני לא מתפלא על מספר הצופים. בקנדה (ביחוד במונטריאול) הוקי קרח זה דת.

  3. נהדר כרגיל.
    ליגת ה-WNBA קיבלה בוסט רציני עם קטלין קלארק, עכשיו רק צריך לודא שידעו למנף את זה ולשמור על ההייפ הזה כדי לבנות ליגה מקצוענית רצינית, כזו שהשחקניות לא צריכות לקושש דולרים מעבר לים.
    יכול להיות שנייקי נתנו פה פריצת דרך עם החוזה + נעל לקלארק, וזה בהחלט צעד מבורך.
    .
    סו בירד אחת הכדורסלניות החכמות ביותר שיצא לי לראות. הייתה מנהלת משחק בחסד עליון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט