World Baseball Classic, שלב חצי הגמר: ההצגה הכי טובה בעיר / ארז שץ

מה בסך הכל רוצה האוהד הנייטרלי, תגידו. קצת קרב פיצ׳רים ככה ארבעה-חמישה אינינג, איזה 3-ראן הומראן לפתוח את החגיגות, שוויון דרמטי, עוד יתרון מינימלי לצד אחד, ואז ווק-אוף, נצחון בתחתית האינינג התשיעי. לא יותר מדי נכון? ואם אפשר גם שהמשחק יהיה קובע, כזה של win or go home, ויציעים מלאים ואווירה מחשמלת, אבל כל זה פחות חשוב, העיקר הדרמה. מה נאמר ומה נגיד שזה בדיוק מה שקיבלנו?

כל פעם שיש משחק כזה אומרים אצלנו ״מי אמר שבייסבול משחק משעמם״. אבל בואו נודה על האמת, כשג׳וג׳ו רומרו או חזוס קרוז עמדו חצי דקה על המאונד עד שהואילו בטובם להחליט שהם מוכנים לקבל את הסימן של הקצ׳ר, זה לא הכי action-packed שיש, וכשמקסיקו החליפו 4 פיצרים ב2 אינינגס המשחק קצת נרדם (וגם היה איזה 4 בבוקר, רחמנות). גם היה משעשע לראות את השיפט היפני שלא רק שלא הועיל, אלא אפילו הזיק. אבל למי שלא אנטי בהגדרה, כן, זה היה משחק מהסוג שפעם כשהיינו מקליטים בווידאו ומוחקים עם המשחק הבא, אז זה היה מאלה שלא היית מוחק.

מונטקה מוראקאמי (באמצע) חוגג את הווק-אוף. גשם של מחמאות

יפן 6 – מקסיקו 5

יפן פתחו את המשחק עם המכונת פיצ׳ינג בדמות אדם, רוקי סאסאקי. הבחור זורק במהירות לא נתפסת, זה כבר הבנו, אבל היה מעניין לראות אותו גם זורק מול שחקני MLB ולא מול החבריה העליזה של סין וצ׳כיה. ופה התגלה שמעבר לפאסטבול ב100 מייל לשעה, יש לבחור גם ארסנל 2-seam מפחיד, שכלל ספליטר, סינקר וקאטר, שזה באמת לא הוגן, כדור שנע ב100 מייל לשעה תוך כדי שהוא זז (רואים בעיניים!) ימינה ושמאלה? זה לא פייר! זורק כזה הקבוצה השניה לא צריכה לקחת אינינג כדי להתאפס, הם צריכים לקחת את כל הליינאפ כדי להתאפס. מהעבר השני, מקסיקו שלחו את פטריק סאנדובל, שלא זורק 100 מייל לשעה, אבל יודע את העבודה, והוא גם שמאלי, והתוצאה באינינג הראשון, 0-0 עם 5 סטרייקאאוטס (3 סאנדובל).

להיותו של סאנדובל שמאלי יש חשיבות-מה. היפנים לוקחים מאוד ברצינות את זה שעדיף לחובט להיות שמאלי, ואצלהם כל הילדים לומדים להיות שמאליים מגיל אפס. ומאחר ואין להם את המאמנים האמריקנים שיתקנו את העמידה של החובט שתהיה ״כמו שצריך״, התוצאה היא ערימה של שמאליים שעומדים וחובטים באופן פחות אורתודוקסי משאנחנו מכירים. סאסאקי זורק כל כך מהר שבהתחלה היה נראה שהשופט לא מצליח למקם את הכדורים שלו בזון, אבל אחרי זה התברר שזה לא הזורק, אלא שהשופט לא מספיק מדוייק, מה שגרר הרבה הערות מהספסל המקסיקני ודממה מהספסל היפני כי יפנים.

תאוצה = כוח / מסה

הכל הלך לפי הספר עד האינינג הרביעי. סאסאקי עוד הספיק לפסול את אלכס ורדוגו ואת ג׳ואי מנסס שנראו אבודים מול היכולת של הבחור (המכונה ״monster״) והיה נראה שעדיף לחובטי מקסיקו לחכות שיוחלף ואז לנסות את מזלם, ועד אז, לנסות ליצור מגע ולקוות לטוב, וכך עם שני אאוטס, ראודי תלז ניסה לעצור את הכדור עם המחבט ויצא לו שהכדור התגלגל לו שמאלה, לצד של האין הגנה ותלז עלה על הבסיס. איסאק פאריידס הצליח גם הוא לפגוע בכדור ויצא לו בלופ שנפל, מעשה שטן, בדיוק בין כל שחקני האינפילד והאאוטפילד. ואז, עם שני רצים על הבסיסים ו2 אאוטס, סאסאקי ניסה להתל בלואיס אוריאז אבל הקאטר שלו didn't cut ואוריאז נכנס בכדור עם כל הלב והמחבט ושלח אותו ליציע השמאלי. 0-3 מקסיקו.

זה אגב השלב שצריך להגיד משהו על השידור של פוקס. הבטיחו לנו את ג׳ו דייוויס וג׳ון סמולץ, וקיבלנו את דייב פלמינג ויונדר אלונזו. פלמינג בסדר, אבל הקריאות שלו קצת מעצבנות, כשהוא קולט שזה לא פסילה אלא היט פתאום הוא מכניס להילוך באמצע המילה. אבל זה בטל בשישים לעומת יונדר אלונזו, הפרשן שלו. אלונזו במהלך האט-באט באמת סבבה, ואפשר ללמוד ממנו הרבה על בחירת פיצ׳ים וכזה, אבל כשנבחרת לטינית כלשהי פתאום חובטית, משתחרר לו הפיוז והוא הופך למקבילה הקובנית של סלבה ברזילאי.

באינינג החמישי, יפן החליפו את סאסאקי ביושינובו יאמאמוטו, שזורק אמנם 95 מייל לשעה, אבל זה פתאום נראה לאט. מהצד השני, פטריק סאנדובל התחיל להסתבך עם כדור של אוקאמוטו שנקטף על ידי רנדי ארוזרינה כשהוא כבר מעבר לגדר ושדד מהיפנים הומראן. סאנדובל אפשר עוד היט ו-ווק והוחלף בחוזה אורקידי שאמנם פרגן עוד ווק ליפנים אבל פסל את קונדו כשאוהטאני בon deck. יאמאמוטו אפשר 2 ווקס בשלושה אינינגס ותו לא, והיפנים עלו לתחתית השביעי כשהתוצאה עדיין 0-3, אפשרי.

פאטריק סאנדובל. סגר השער וזרק המפתח

חוזה אוריקדי פתח את האינינג טוב עם סטרייקאאוט וליין אאוט של נוטבאר, אבל עם 2 אאוטס קונדו שיגר אחד ימינה ואורקידי הוחלף בג׳וג׳ו רומירו השמאלי. רומירו לא הסתבך יותר מדי עם אוהטאני, הוליך אותו לבסיס הראשון והתפנה לזרוק למאסאטאקה יושידה, ״רק״ הרכש החדש והמלהיב של הבוסטון רד סוקס ומי שהוביל את הWBC עם 10 RBI, שניים פחות מהשיא בטורניר. יושידה הוציא פאול ופספס, ועם two on two out two and two is the count ירה את הכדור שעף לו ימינה, ימינה, ושניה לפני שנפל באזור הפאול, פגע בעמוד. 3-3 והRBI ה13 של יושידה, שיא WBC.

מה שבטוח, ביטוח

צריך לציין, עד השלב הזה אפשר היה לשמוע תירוצים מפה ועד הודעה חדשה. יפן עברו משעון יפן לשעון ארה״ב, וג׳ט לג זה לא משהו פשוט. הם גם לא שיחקו כמה ימים וכרגיל טענות הrust v rest עלו. אבל תירוצים לחוד, וביצועים לחוד. יפן הראתה שהם מסוגלים להשיג תוצאות על המגרש, אבל זה לא יהיה פשוט, ובמצב של 3-3 הרגיש לכולם שיש עוד משהו בקנה של שתי הנבחרות.

בשמיני יפן חזרו ושלחו את יאמאמוטו, שעד אותו רגע היה מעולה, והוא פתח עם סטרייקאאוט, ואז אפשר דאבל לארוזארינה שמיד דפק את הפוזה שלו על הבסיס הראשון. לא הספקנו להגיד scoring position ואלכס ורדוגו שלח דאבל משלו לצד השני ואת ארוזרינה הביתה, 3-4 מקסיקו. וורדוגו הוחלף ברץ ג׳ארן (יארן?) דוראן. יאמאמוטו אפשר סינגל לג׳ואי מנסס שקידם את דוראן לשלישי, והוחלף באטסוקי יואסה. יואסה פסל את תלז בסטרייקאאוט תוך שמנסס גונב את השני ואז איסאק פאריידס גלגל כדור שמאלה. דוראן הגיע הביתה בקלות מהבסיס השלישי, ומנסס קיבל את הgo ahead ממאמן הבסיס השלישי לרוץ הביתה בנסיון להשיג יתרון של 3 ריצות, אלא שיושידה שמוקם היטב בלפט פילד הגיע מהר מדי לכדור, שלח אותו לקצ׳ר טאקויה קאי שפסל את מנסס על הצלחת, והאינינג הסתיים, 3-5 מקסיקו.

שחקני יפן חוגגים. תשמרו כוחות למחר

קשה להגיד שתוצאה של 3-5 באינינג השמיני היא חיובית, אבל אם אתם יפן אתם קונים את זה על פני 3-6 עם שני אאוטס ורץ על הבסיס השני. יפן לא רק שקנו, אלא גם עלו במטרה להשיג לפחות ריצה אחת, וחזוס קרוז הזורק החדש של מקסיקו אכן סייע להם בכך שפגע עם הכדור באוקאמוטו שהלך לבסיס הראשון והוחלף בטקורה נאראמו. טטסואו יאמאטה גלגל כדור שמאלה וקידם את נקאנו לשני, ואז ססוקה גנדה ניסה להוריד באנט, ולא וויתר, ועם שני סטרייקס (פאול באנט יכול להיות סטרייק שלישי) הצליח להשיג את הסאקריפייס. יפן שלחו את אוהטאקה יאמאקאווה (ולי נגמר המקום על הדף) לחבוט והוא הצליח להביא את נאקאמו הביתה, 4-5 מקסיקו.

אינינג תשיעי, יפן העלו את הקלוזר שלהם טאיסיי אוהטה. עם אאוט אחד אלן טרחו העיף את הכדור שוב לno-mans land אבל סוסוקה גנדה החליט ששנית בלופ לא יפול ורץ כל הדרך עם הגב לכדור ותפס אותו תוך גליץ׳, שני אאוטס. אלק ת׳ומס עלה עם hit by pitch ולמי ששם לב, יכל לראות אירוע ש״אצלנו״ לא מכירים, אוהטה לאחר שפגע בת׳ומס לא רק שלא עשה לו פרצוף של ״תגיד תודה שזה לא היה לראש״ אלא הוריד את כובעו וקד בפני החובט, כמבקש את סליחתו על המאורע. יפנים. כך או כך, אוסטין ברנס פסל, ויפן עלו לחבוט, עם heart of the lineup, שוהיי אוהטאני, ואחריו יושידה. מקסיקו שלחו את ג׳יובאני גאייגוס לסגור הבאסטה ועברו להתפלל למריה.

אוהטאני לא לקח אפילו זריקה אחת. הפנומן ירה את הכדור ימינה, בדיוק למקום של האין הגנה ונעמד על הבסיס השני. גאייגוס זרק ליושידה ״מסביב״ והוליך אותו כדי לזרוק למונטאקה מורקאמי שעמד אז על 0 מ4 עם 3 סטרייקאאוטס וכפי שאמר השדר did not look comfortable. יושידה הוחלף ברץ אוקיו שוטו, ומורקאמה, comfortable או לא, חבט את הכדור כל הדרך לקיר בסנטר פילד, אוהטאני לא הספיק לדרוך על הבסיס ושוטו שעט(ו) מאחוריו והגיע הביתה, 5-6 יפן.

מה נאמר ומה נדבר, הדבר היחיד הבעייתי במשחק הזה (מלבד האורך, 3:41 שעות) היה שהוא היה כל כך מותח שבטח הגמר יהיה let down. אבל מעבר לזה, תענוג. שתי נבחרות שלא וותרו לרגע, אם זה תלז ששבר את המחבט אחרי הסטרייקאאוט, הרצים על הבסיסים שרצו כאילו חייהם תלויים בכך, הזורקים ששמרו את המשחק צמוד, או החובטים ששמו את האגו בצד וניסו למשוך עוד פאול ועוד בול. זה משחק שבאמת אפשר לחזור אליו עוד שנים ולהגיד ״זה למה צריך WBC״. מקסיקו חבטו 9 היטס ו2 ווקס לעומת 10 היטס ו7 ווקס של יפן לעיני 35,933 צופים שעודדו את שני הצדדים לאורך כל המשחק.

אוהטאני (ימין) ומייק טראוט. עוד שבוע ביחד, מחר ראש בראש

תחזית למחר: התחממות גלובלית

שתי נבחרות, משחק אחד, על כל הקופה. יפן, הנבחרת הטובה במפעל, בעיקר עסקה בלהביס, ובמשחק הראשון שבו נתקלה באתגר, הוכיחה שהם לא מכונים ״סאמוראי ג׳אפאן״ סתם, אלא שהם יודעים להלחם. ארה״ב, כפי שכבר חזרנו ותיארנו, לא הרשימה. כלומר, זו ארה״ב, אז לא מרשים בשבילם זה עדיין מעל ומעבר לבערך 3/4 מהנבחרות האחרות, אבל זה גם עניין של צפיות. לדוגמה, רנדי ארוזרינה, אחרי ששדד הומראן מאוקאמוטו, השדרים הפכו כל תפיסה שלו למינימום ווילי מייז בפולו גראונד, כשבפועל כמעט כולן היו regulation, בטח לאאוטפילדר שהוא שחקן הרכב בביג ליגס. אותו דבר ארה״ב. אתה לא יכול לעלות עם סגל שכולו אול-סטארים, MVP וכאלה ולצפות להנחות כשאתה מתקשה מול קולומביה.

יפן הודיעו שיפתחו עם שוטה אימאנגה, המכונה ״מי זה?״ וארה״ב כנראה יפתחו עם מריל קלי, המכונה גם הוא ״מי זה?״. נקווה שזה לא אומר שיתפתח דו קרב בצהרי היום עם 7-9 ברביעי כי התקלקלנו קצת עם הארוחה שני כוכבי מישלן שקיבלנו בחצי. יפן מובילה ב20 נקודות על ארה״ב בOPS והם עם 2 ריצות פחות בERA (אפשרו יותר מ10 ריצות פחות). אם ארה״ב היו פיצ׳ר הם היו נשלחים למיינורס בעוד שיפן היו חותמים על חוזה של 25 מליון דולר לעונה. אז מה זה אומר? האמת כלום. סטטיסטיקה יכולה לתאר את מה שהיה, לא לנבא את מה שיהיה. לשתי הנבחרות ליינאפ מאיים מאוד, בעיקר מספרי 1-4 של ארה״ב ו2-4 של יפן (וטריי טרנר, אם שוב יחבוט 9). שתי הנבחרות נצחו בהפרשים גדולים ונצחו משחקים צמודים, כששתיהן שמרו על יתרון ושתיהן חזרו מפיגור. לשתיהן יש את כל הכלים לעשות את זה, ארה״ב בפעם השניה ברציפות, יפן בפעם השלישית (והראשונה מאז 2009). הימור? אין הימור. May the best team win.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. איזה משחק אדיררררררר.תודה רבה ארז
    זהו כנראה שמעכשיו אני רואה רק משחקים שארוזרנה משחק
    אני כמעט לא רואה משחקים שלמים בלייב…לפעמים תקצירים לפעמים חלקי משחקים…אבל מתוך מעט המשחקים שראיתי במלואם בשלושתם שיחק רנדי
    הראשון היה Game 4 וורלד סיריס.מתוך שיעמום נזכרתי בענף שאני מחבב אבל לא מדיי מתעניין אבל בקורונה כמעט לא היה משחקי ספורט והלילות היו ארוכים ומשעממים ושמעתי שיש טמפה דודג'רס…כל מה שידעתי זה קרשואו מוקי בטס ושהדודג'רס לוזרים נצחיים.טמפה מנצחים עם ווק אוף של אחד פיליפס (0 hr כמה היטס בעונה הסדירה.שחקן שולי) פספוס של של טיילור וגם סמית הקאצ'ר מפספס וארוזרנה מחליק בא לחזור לבסיס ואז קולט שסמית פספס את הכדור ורץ כל הדרך…בזכות המשחק הזה חזרתי להתעניין חזק בבייסבול…הזיכרון היחיד לטובה שיש לי מהקורונה
    המשחק השני זה היה טמפה מול בוסטון בפלייאוף של 2021 ראיתי כמעט את כולו.אבל הדובדבן היה הריצה של רנדי לבסיס הבית…הפיצר (איבלדי נראה לי) והקצ'ר היו בשוק של החיים כמו כולם…
    ואתמול…כל.מילה ארז…משחק מטורף.אין עוד מה להוסיף
    בקשר ליונדר אלונזו כל פעם ששמעתי אותו חצי צחקתי חצי הובכתי בשבילו.כל פעם זה הלך ככה:
    וואט א מומנט וואט א סווינג…חירבוש בספרדית…מנסס/סוטו/אוריאס/חימנז/באייז איזה הירררר…זה משהו שאזכור הרבה שנים הפרשן הגרוע בהיסטוריה
    בקיצור עם כל הקרינג'יות והפוזות של רנדי.אני פשוט מאוהב בשחקן הזה…בכל זאת נתן לי לראות כמה משחקים היסטוריים…
    כנראה הלילה לא אראה את הגמר.בכל זאת רנדי הלך הביתה…

      1. הוא היה שנה שעברה הפרשן של יוטיוב, מי שזוכר את הסייקל של ייליץ׳ ואת הפרשן צורח you gotta go! you gotta go! כמו תוכי שחוט, זה הוא.

    1. כן, את רנדי ארוזרינה כולנו גילינו בפלייאוף של 2020, שחקן בחסד ורוקי העונה הקודמת הקודמת. בלי לקחת ממנו, אבל באמת אחרי התפיסה המושלמת שלו השדרים עפו עליו ואני אמנם קטונתי ולא מתיימר לטעון שאני הייתי תופס חצי ממה שהוא תפס שמה, אבל רוב מה שהיה לו היה די regulation, כולל ליין דרייב שנחת לתוך הכפפה שלו. כחובט הוא באמת משהו כיפי, מאלה שתמיד עושים נזק.

      1. אמת.השתגעו עליו אבל לא רק הפרשנים בגלל החגיגות שלו כל תפיסה הקהל היה גם בשמיים…והוא זרם עם זה…אין עליו

    1. יפן קיבלו קליר פאת עד חצי הגמר והאמריקאים עד הגמר 😉 אם כי הם היו צריכים להפסיד למקסיקו ולסיים במקום השני בבית שלהם בשביל זה

      1. לפחות יצאו לנו שני משחקים טובים, גם ארה״ב נגד וונצואלה וגם יפן מקסיקו, היה יכול להיות עוד יותר גרוע אם יפן היו מקבלים את קובה. חלוקה אחרת היתה מבטיחה יותר משחקים תחרותיים בשלבים מוקדמים, לא בטוח שהיינו מקבלים דרמות כאלה. אני לא אתפלא אם הגמר יהיה שעמום המחץ, או שצד אחד יפתח יתרון שבע באינינג השני, או משהו כזה. המשחק הזה היה באמת אחד הנדירים שבנויים כמו דרמה טובה עם pitcher's duel בפתיחה, ואז יתרון לצד אחד, שוויון, עוד יתרון וחזרה עם הגב לקיר, זה משהו שקורה אחת ל.

        1. צודק, שכחתי כבר ששיחקו נגד ונצואלה.. אז לא קליר פאת
          .
          חשבתי האמת שיפן לא תהיה ברמה של מקסיקו אפילו, ונשמע לי קצת שגם אתה. הכי סביר נשמע לי שהאמריקאים יטבחו בהם

          1. לא, אני כל הזמן הייתי טים ג׳אפאן, גם חבורה של שחקנים ברמה לא פחות טובה, יש שמה בערך 10 שחקנים שיכולים היום להיות במייג׳ור ליג, מספר 16 שלהם ענק, ושהם כולם יפנים, כולם שחקני נבחרת, מכירים אחד את השני מהגן, נוער, נערים, הכי קרוב למה שאנחנו מכירים בענפים אחרים. השאלה שלי היתה אם זה אמיתי או פיקציה, ואמרתי שנדע רק שזה יגיע למאני טיים, נגד הנבחרות הגדולות באמת, שזה אומר לצערי רק מקסיקו וארה״ב. הייתי מאוד שמח לראות אותם נגד ונצואלה ופוארטו ריקו, אבל זה מה יש. אני באמת לא יודע מה יהיה בגמר, אבל גם אם זה יהיה חד צדדי, זה לא בגלל הבדלי רמות, אלא כי פיצ׳ר זה או אחר התפרק או שטראוט וארנאדו תפסו יום שהכל הולך להם. בעיני זה לגמרי 50-05

  2. מה שעשה אוטאני יכול רק אוטני לעשות. הוא הוכיח שוב שכל ההייפ עליו הוא מוצדק. איזה משחק!!! הייתי מרותק לטיווי כמגנט. הבסוף היפאנים השתוללו כמו קבוצה לטינית. כל קור הרוח היפאני הפך לטרוף היספני. אני כבר מחכה למשחק הגמר עוד 7 שעות.
    נהדר ארז

  3. דבר אחד מפריע לי עם היפאנים (יותר מדבר אחד אבל עליו אני רוצה לכתוב): יש להם בלוק מנטלי מללמוד אנגלית. אוטאני מגמגם שתי מילים באנגלית וזהו. הוא כבר שנתיים בארה"ב וממש אהבל מחלט בקשר לשפה האנגלית. אבל זה לא רק הוא: זה כל היפאנים ששיחקו ומשחקים כאן: הם לא מסוגלים ללמוד אנגלית. בוקים מחלטים.

    1. לדעתי זה לא שהם לא מסוגלים, זה שהם לא רוצים. הם מקבלים מתורגמן צמוד, כל החיים שלהם יושבים בטלפון עם הבית והחברים, ומבחינתם לסיים את הקריירה ולחזור ליפן, יש מעט מאוד שנשארים, אז איך ילמדו? את הדומיניקנים מלמדים אנגלית באקדמיות שלהם, אבל יפנים כמעט ולא. לא רק השחקנים, בכלל. כמה שהם נחשפים לתרבות אמריקנית, זה הכל בפילטר היפני. אפילו את המוזיקה הם מקבלים באריזה יפנית. נדמה לי שקודאי סנגה, הפיצ׳ר החדש של המטס הלך ולקח מורה פרטי לאנגלית במיוחד, שזה באמת חריג.

  4. בתום כניעת יפאן במלחמת העולם ה-וו האמריקאים היו צריכים להכריז על אנגלית כשפה שנייה ביפן – עם תכנית לימודים עשירה – חובתית – באנגלית ואז אולי גם הסינים היו מתחילים ללמוד אנגלית.

  5. תודה ארז, עוד משחק לפנתאון
    .
    הפעם קלעת באוריאז 😉
    .
    חשבתי שהיפנים ישלחו את אוטאני לגמר אבל רשום שמישהו אחר יפתח, כנראה לא היו מספיק ימי מנוחה
    .
    סאסאקי הזה פוטנציאל מדהים, מעניין איזו קבוצת MLB תשים עליו את הידיים

      1. אם הוא אומר, בטח גם הודיע למנג׳ר מתי וכמה זריקות. האמת שאני לא סגור למה דארוויש עלה כרליבר מול איטליה וכנ״ל למה הוא לא פותח, גם צריך לזכור שזה לא רק הWBC, יש לכל הזורקים האלה עוד עונה לפניהם שהם ירצו לא לגמור לפני שהחלה.

  6. ראיתי רק נהאינינג השביעי – אבל זה היה מרתק לעקוב אחרי השוויון ואז ההובלה של מקסיקו והמהפך בסוף. חשבתי שהם לא יצליחו לנצח. תודה על הפוסט, כתוב מצויין!

  7. חתיכת פינאלה קיבלנו…לא נשארתי ער וחבל…היה משחק צמוד והסוף כמו שכולם חלמו טראוט מול אוטאני…מושלם

  8. הדלקתי את הטלויזיה על שידור חוזר מהלילה ובום עולה המשחק.
    הבת שלי שואלת אותי אם זה פוטבול, אני אומר שלא, זה בייסבול. ואז מפטיר שאני לא מבין בזה כלום.
    אבל לא עובר הרבה זמן, ותוך כדי הכנת סנדביצ'ים והתארגנות, אתה קולט שקורה כאן משהו מיוחד.
    עכשיו נכנסתי לדף הזה והיו 30 תגובות, מאוד מרשים!
    אז ישנו עולם שלם שאני מפספס. כנראה שצריך לצאת לשבתון ולהשלים פערים.
    כרגע אין לי זמן להשקיע בלימוד וגם ככה פוטבול נמצא בעדיפות גבוהה יותר . . .
    תודה לכולם.
    בידידות, עגל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט