World Baseball Classic, שלב הבתים, היום הראשון: הטבלה משקרת / ארז שץ

נפתח בידיעה משמחת, סקר שנערך באתר MLB Trade Rumors נותן לישראל יותר סיכוי לנצח את הטורניר מאשר ל13 מדינות אחרות, כולל מקסיקו, הולנד, קוריאה, טאיוואן וקובה. ישראל אמנם מדורגת במקום השביעי בסקר ולא הראשון, אבל בטוחתני שכל מי שאוהד את ישראל קונה את זה עכשיו, ובשתי ידיים. ובחזרה לעולם האמיתי. הטורניר נפתח די בבום, אמנם בבית א׳ החלש, אבל עדיין, בום. גם בייסבולית וגם מוזיקלית. מי שיצא לו לראות את המשחק השני וודאי שם לב לווליום, כי בטאיוואן, כמו בקוריאה ויפן, לא סומכים על האוהדים שיעודדו, אלא מביאים די ג׳יי והייפ מן (ובקוריאה גם מעודדות), ולא תגידו פה ושם בין חובטים כמו בארה״ב, בזמן האט-באט, לפני, אחרי, תוך כדי, ובווליום! לא משאירים כלום לקהל, המוזיקה והעידוד בכזה ווליום שהקהל נאלץ לשאוג רק כדי לשמוע את עצמו חושב. המוזיקה לרוב בנויה על שירים מסרטים ומשחקים שכולם מכירים, עם מלים לכל שחקן, תענוג. או סיוט. תלוי מה הצופה מחפש. מומלץ להביא אטמי אוזניים.

שחקני הולנד חוגגים נצחון בכורה במפעל. למלכה אין בית, למלך אין כתר.

קובה 2 – הולנד 4

משחק הפתיחה הפגיש את שתי הנבחרות החזקות בבית, הולנד עתירת הכוכבים (במושגים של בית א׳) וקובה עתירת ההישגים וההיסטוריה. עוד לפני הזריקה הראשונה, ההנחה היתה שהמנצחת במשחק הזה מועמדת לתפוס את המקום הראשון בבית (אם וכאשר). בהתאם, התפתח משחק מאוד צמוד והפכפך, הקובנים איימו ראשונים, אבל דאבל פליי של בוגרטס, ג׳ונתן סקופ ודידי גרגוריוס עצר אותם באינינג הראשון. הלחץ עשה את שלו ובאינינג השני עם שני אאוטס ורץ על הבסיס הראשון, יאדיל מוחיקה (לא מתחייב לגבי היאדיל ו/או המוחיקה) חבט דאבל ושלח את יואלקיס גוויברט הביתה. ההולנדים לא התייאשו, ובתחתית השלישי סינגל של דידי גרגוריוס עם שני אאוטס ורץ על השני שלח את רוג׳ר ברנדינה הביתה, 1-1. בתחתית השישי עם אאוט אחד ורצים על הבסיס הראשון והשני, רוברט פלשיוס שלח את דידי גרגוריוס הביתה ואת סקופ לבסיס השלישי עם סינגל וקבע 2-1. אנדלטון סימונס פסל על סטרייקס בעוד פלשיוס גונב את השני, ואז סינגל של צ׳דוויק טרומפ הביא את שני הרצים הביתה, 4-1 הולנד. הקובנים ניסו עוד לחזור למשחק, יואלקיס גוויברט השיג דאבל ואז קודם לבסיס השלישי והביתה, אבל על חשבון שתי פסילות, והשלישית סיימה את השביעי וחתמה את תוצאת המשחק. הקובנים סיימו עם 3 היטס וששה ווקס למול 7 היטס ו2 ווקס של הולנד, שבעיקר הצליחו לחבר היט להיט באינינגס המכריעים. המשחק ארך 3 שעות לעיני 6,500 צופים והיה משחק מאוד הגנתי כיאה לרמה המשותפת של שתי הנבחרות, שלאור היכולת של מארחת הבית עושה רושם שיהיו אלה שיסיימו במקום הראשון והשני בבית.

רובן טחאדה גולש עם הריצה הראשונה של פנמה במשחק. השאירו את הנשמה על המגרש

פנמה 12 – טאיוואן 5

הנבחרת הביתית, המדורגת 2 בעולם, עם חצי שחקן במייג׳ור ליג עלתה לשחק מול הנבחרת המדורגת 12 בעולם עם 6 שחקנים במייג׳ור ליג, ואם לשפוט מהמשחק (מה שאסור לעשות בביסבול, אבל יאללה, נתפרע), הרי שהדירוג של הטאיוואנים מופרך שלא לומר מופלא (כי להגיד מילה אחרת לא יפה). צריך להגיד, זה לא שהפנמים הפגיזו מהרגע הראשון. שלושה אינינגס התוצאה היתה 0-0, ואז בשני בליצים פנמה העלתה 5 ריצות ברביעי ו6 ריצות בשישי והרגה את המשחק. הפנמים הצליחו לרשום ריצה-שתיים בין הרביעי לשמיני, אבל לא יותר מזה, וארבע ריצות הושגו כשהיתרון עמד כבר על 11-1 לפנמה. הבליץ הראשון היה התקפי לגמרי, כשפנמה יורים דאבל, ווק, סינגל, סינגל, דאבל ו4 ריצות לפני האאוט הראשון. הטאיוואנים המשיכו לנסות, ובתחתית האיניג החמישי, עדיין בתוצאה של 5-0, טסאונג-צ׳ה שאנג העיף כדור לאאוטפילד ולואיס קסטיו התנגש בחוזה ראמוס בנסיון לתפוס את הכדור ושאנג המשיך כל הדרך הביתה. 5-1? לא. ראמוס התרומם והתחיל לסמן עצבנית לספסל שקסטיו פצוע, אבל יותר מזה, שהוא עדיין עם הכדור בכפפה. אאוט ראשון.

טאיוואן אמנם השיגו את הריצה הראשונה שלהם בהמשך האינינג, אבל משהו נתקע להם, לטאיוואנים, ואם חמש הריצות הראשונות של פנמה הושגו בזכות, הרי שהשש הבאות הושגו בזכות אירוח מאוד נדיב של המקומיים. הרץ הראשון, חוזה קביירו עלה אחרי שהזורק החדש, קאי-ווי טנג פגע בו עם הכדור.באט-באט הבא קבאיירו גנב את הבסיס השני וטנג הוליך את החובט, ואז אלן קורדובה ניסה לקדם את הרצים בסקריפייס באנט. טנג השתלט על הכדור, אבל לא על המסירה ואלן קורדובה הגיע בבטחה לבסיס הראשון, בסיסים מלאים, אפס אאוטס. הטאיוואנים הבינו הרמז והחליפו את טנג בחיון-יואן טסנג שגם הוא הבין את הרמז וזרק ווילד פיץ׳ שהביאה את קביירו הביתה וקדמה את השניים האחרים לבסיס השני והשלישי. 6-1, וג׳ונתן אראוז חבט את הכדור הנורמלי הראשון ושלח את שניהם הביתה, 8-1. שני ווקס נוספים מלאו את הבסיסים, ורובן טחאדה הביא את ה9-1, ואת החילוף השני בעמדת המגיש. צ׳ן-יואן וו פרגן לארסמו קבאיירו חבטה לסנטר פילד שהביאה עוד שני רצים ל11-1, ואז דאבל פליי השיג את הפסילות הראשונות באינינג. טאיוואן השיגו ריצה נוספת בתחתית האינינג, שתי ריצות נוספות בתחתית השביעי מהומראן של ניין-טינג וו, היחיד עד כה בטורניר, קבעו 11-4. בתחתית השמיני טסאונג-צ׳ה שנג השיג טריפל ואז הגיע הביתה מגראונד-אאוט של לי לין וקבע את תוצאת המשחק שהסתיים אחרי 4 שעות לעיני כ15,000 צופים. טאיוואן השיגו 13 היטס וחמישה ווקס ופנמה 14 היטס, שמונה ווקס. שתי הקבוצות ביחד הותירו 41 רצים על הבסיסים, 11 יותר מבמשחק של הולנד וקובה.

תחזית למחר: דומה

זה מה שהיה היום, מחר יצטרף למשחקים בית ב׳, עם משחק אחד בין קוריאה ואוסטרליה, ובית א׳ יפגיש את מנצחות היום הראשון, הולנד ופנמה. נתראה!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. עוד נקודה: בינתיים כיאה לWBC רואים שימוש מאוד נרחב בפיצ'רים. בשני המשחקים אם אינני טועה אף פיצ'ר לא זרק יותר מ-3 אינינגס

    1. אין הרבה ברירה, החוקים לא מאשרים להם יותר מ60 זריקות לזורק ואסור להכניס מישהו יותר משני משחקים ברציפות. ייתכן ששומרים את ג׳נסן למשחקים הבאים.

    1. כן, דווקא אצלכם יש שידור נרחב של פוקס שנרתמו לעניין. אני צריך לקושש מהגורן ומהיקב, יש לי את המנוי לespn שמשדר חלק, ומה שלא, אז יש אמצעים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט