World Baseball Classic, שלב הבתים, היום השני: אתם שתיים, אתה אפס / ארז שץ

במצב של 8-7 עם שני אאוטס בתחתית האינינג התשיעי, החליט טומי אדמן, שחקן נבחרת קוריאה לגנוב את הבסיס השני. הוא כמובן נפסל וסיים את האינינג והמשחק בלי לתת לביונג-הו פארק שעמד על הצלחת הזדמנות לנצח או להפסיד את המשחק. כך הסתיים לו היום השני בטורניר, שעד עכשיו נהנה מאווירה מאוד התקפית שבעיקר מנצלת את המתנות שחילופי המגישים התכופים מעניקים לה.

אוסטרליה חוגגת. לא רק נראו כמו האת׳לטיקס, גם הרוויחו בווגאס כמו האת׳לטיקס.

קוריאה 7 – אוסטרליה 8

כבר על ההתחלה משהו הריח לא טוב בסיפור הזה. המנג׳ר קאנג-צ׳וי לי, שהוא מנג׳ר קוריאני ותיק ומעוטר העלה ליין אפ שנראה כאילו הורכב על ידי מישהו שזו פעם ראשונה שהוא שומע בכלל שיש נבחרת קוריאנית. טומי אדמן שחובט תשיעי בקארדינלס והא-סונג קים שחובט 8 בפאדרס עלו ליד אוף ושני. נכון ששני אלה שחקני מייג׳ור ליג לגיטימיים, ועדיין. שלישי פתח ג׳אנג-הו לי, שהוא הMVP של 2022, וחובט שלישי, ככה שמפה והלאה אמור להיות סגל קוריאני נורמלי, אבל לא. סאנג-בום נא, רק החובט השלישי בOPS בעונה החולפת פתח תשיעי. אוי-ג׳י יאנג, קצ׳ר וסלאגר, שמיני. מאוד מוזר. האוסטרלים לעומתם עלו בלי יותר מדי חוכמות (אני מניח) והתוצאה בהתאם, אם כי Flurry (אין ממש מילה בעברית למונח החביב הזה) של הקוריאנים באינינג השמיני הפך את המשחק לצמוד מכפי שהיה בפועל.

הגנתית אין ספק שאדמן את קים היו הכוכבים של המשחק, דאבל פליי מרשים שלהם באינינג הרביעי במצב של 1-0, אאוט אחד ורצים על הפינות (בסיס ראשון ושלישי) סגר את הבאסטה ועצר את האוזיס מלהגדיל את היתרון. אבל מהצד השני, השניים עם היט אחד קולקטיבי במשחק הסגירו את העובדה שלא מדובר במעצמה התקפית. האוסטרלים לעומת זאת, עם 10 היטס שחבטו שבעה שחקנים דאגו לעשות כאב ראש לכל הזורקים של קוריאה. אוסטרליה עלתה ל2-0 בחמישי ואז בתחתית האינינג, עם 2 אאוטס ורצים על הראשון והשני, יוג׳י יאנג שלח הומראן לשמאל והביא את כולם הביתה, 3-2 קוריאה. באינינג הבא, אחרי עוד צמד פסילות של הצמד אדמן את קים, לי השיג את הסינגל ואז דאבל בחסות המצלמות של ביונג-הו פארק שלח אותו הביתה, 4-2. תענוג! אז זהו, שלא. חוקי התחרות מכריחים כל נבחרת להחליף המון פיצ׳רים (7 קוריאנים, 9 אוסטרלים) ובולפן זה כמו רולטה רוסית, בסוף אחד יתפוצץ לך בפרצוף. בשביעי אחד כזה התפוצץ, והאוזיס השיגו hit by pitch, סינגל, וסאקריפייס באנט שם אותם על השני והשלישי ושלח את הקוריאנים להחליף רליבר. אלא שמשנה זורק לא בהכרח משנה מזל והומראן של רובי גלנדינינג, שחקן מיינור ליג של הקנזס סיטי רויאלס, העביר את ההולכה לצד האוסטרלי, 5-4 אוסטרליה.

רובי פרקינס מעיף אחד ליציע. עיטור האוזי

בשמיני המנג׳ר של הקוריאנים ניסה לחזק את ההגנה, העביר את הא-סונג קים לשלישי והחליף פיצ׳ר. האוסטרלים מיד הגיבו עם סינגל, דאבל והומראן (רובי פרקינס, הקצ׳ר של Canberra Cavalry מהליגה האוסטרלית) ו8-4 אוסטרליה. המצב נראה אבוד, אבל אז הגיע תורם של האוסטרלים לדפוק לעצמם אחד בראש, וסטיבן קנט שעלה בסוף האינינג הקודם הוליך את אדמן וקים, ומיד הוחלף על ידי וויל שריף. השריף מיד עשה סדר והוליך את לי ופארק ו8-5. אחרי זה הוא החליט לזרוק לסטרייק זון, והיון סו קים אמר יפה תודה, גלגל לבסיס הראשון ושלח את הא-סונג קים הביתה, 8-6. ג׳י וואן או גלגל לבסיס השני ושלח את לי הביתה, 8-7 ואז האוזיס החליפו את השריף בסם הולנד, והמנג׳ר של קוריאה שלח פינץ׳ היטר במקום יוג׳י יאנג. המטרה בפינץ׳ היטר היא כמובן להכניס חובט טוב, רצוי סלאגר, במקום שחקן מאותגר התקפית מתחתית הליינאפ. נכון שיאנג היה בתחתית הליינאפ אבל עד כה הוא חבט שני היטס (אחד מהם הומראן) שלושה RBI, לא בדיוק מאותגר התקפית, אם כי יוני טוען שישנה גם הגבלה לא רק על כמות הזריקות שמותר לזרוק אלא גם על כמות ההיטס שמותר לחבוט. החילוף ההזוי הוליד ווק נוסף אבל סאנג-בום נא פסל וגמר את האינינג. האוסטרלים פסלו על האפס ואז טומי אדמן השיג את ההיט הראשון שלו במשחק, וגם גמר את המשחק עם הנסיון לגנוב את הבסיס השני במצב של 2 אאוטס בתחתית האינינג. אוסטרליה סיימה עם 10 היטס ושני ווקס, בעוד הקוריאנים מסתפקים בשבעה היטס עם ששה ווקס במשחק שארך 3:46 שעות בטוקיו דום.

זאנדר בוגארטס (שמאל) וג׳וריקסון פרופאר. עפים על עצמם.

הולנד 3 – פנמה 1

שתי המנצחות של הסיבוב הראשון בבית א׳ עלו במצב בו Someone's 0 has got to go. וההולנדים (לא) התקשו להשיג את הנצחון השני שלהם בבית והם עכשיו בעמדה מעולה לסגור את הסיפור במשחק הבא שלהם. פנמה פתחו בהרכב החזק שלהם עם לואיס קסטיו חזרה בהרכב, אבל לא כל יום טאיוואן. באינינג הראשון ג׳ונת׳ן סקופ במצב של שני אאוטס ורצים על הראשון והשני מצא את הכפפה של חוזה קבאיירו שסגר את האינינג ומנע ריצות ראשונות בכתום. בשני ולדימיר באלנטיין הולך על ההתחלה, ואז חבטה של צ׳דוויק טרומפ נחתה בלפט וטרומפ דהר כל הדרך הביתה. אלא שאלן קורדובה, הלפט פילדר שהיה צריך לתפוס את הכדור מלכתחילה, התעשת ושלח את הכדור חזרה הביתה בדיוק בזמן לפסול את טרומפ ומנע את ה1-0. ההולנדים הבינו שעל הדשא זה לא הולך, ושלחו את זאנדר בוגארטס לעשות מה הוא יודע, והקאנון העיף ליין דרייב לשמאל. קורדובה עוד חשב שהכדור ישאר במגרש עד שנגמר לו המגרש והכדור נחת מעבר לקיר, 1-0 הולנד.

עד האינינג השישי לא נרשמו אירועים מיוחדים, בוגארטס הצליח להוציא לדרך דאבל פליי שסגר את האינינג הרביעי, וקורדובה הופקר על הבסיס השני אחרי ווק וגניבה בחמישי. בתחתית החמישי עוד הומראן, הפעם של ג׳וריקסון פרופאר, קבע 2-0 להולנד. הפעם פנמה הצליחו להגיב ושלושה סינגלים, חוזה ראמוס, לואיס קסטיו וארסמו קאבאיירו הביאו את הריצה הראשונה של פנמה במשחק ו״חתכו את היתרון של הולנד בחצי״ ל2-1. התוצאה הזו סחבה עד האינינג השמיני, ואז אלברטו בלדונאדו נכנס כרליבר מול בוגארטס שניסה לשלוח אחד שמאלה ורובן טחאדה פרגן לו בכך שהסיט את הכדור ממסלולו. עד שהלפט פילדר החדש, רודריגו אורוזקו שנכנס באינינג הקודם השתלט על הכדור, בוגארטס כבר היה על הבסיס השני. דידי גרגוריוס הוריד באנט ובוגארטס הגיע לשלישי, ואז בלדונאדו זרק ווילד פיץ׳ ובוגארטס (3 היטס, RBI, שתי ריצות) מיהר הביתה וקבע את תוצאת המשחק. הולנד סיימו עם 8 היטס ו4 ווקס מול 7 היטס ו4 ווקס של פנמה לעיני 6048 צופים במשחק שארך 2:45 שעות באצטדיון בטאיוואן.

תחזית למחר: גלי

ממשיכים בבתים א׳ וב׳, כשהמשחק המרתק של מחר יפגיש את יפן עם סין. היפנים עדיפים בכל רמה אפשרית ויפתחו עם שוהיי אוהטאני כפיצ׳ר. הסינים כנראה יתעסקו בלבקש חתימות מהפנומן ופחות בלחבוט מולו, אבל אז יתחילו החילופים, כך שאולי נראה מהם ריצה או שתיים למול השש שהיפנים יורידו שמה. המשחק השני מפגיש את קובה (1-0) עם פיאצה, כלומר איטליה. ההנחה היא שקובה ינצחו, אבל ההנחה היתה שגם הקוריאנים ינצחו, אז נהמר על תיקו רב שערים ופיאצה חוזר מפרישה ומעיף את ההומראן שקובע את תוצאת המשחק.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. כל הכבוד,
    יפן-סין נשמע כמו מאצ'אפ מלחמת עולם שלישית.
    חבל שהם לא הולכים מכות בבייסבול היה יכול להכניס עניין אמיתי לענף הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט