פריוויו למונדיאל – בית ב' / ניר מועלם

משתתפות הבית: אנגליה, ארצות הברית, ווילס ואירן.

אנגליה:

זו הנבחרת הפייבוריטית לזכות במקום הראשון בבית, והיא אמורה לעבור מכאן לשמינית הגמר בקלות.

סגל הנבחרת:

שוערים : ג'ורדן פיקפורד, ניק פופ ואהרון ראמסדייל(ארסנל).

הגנה : ריס ג'יימס, קייל ווקר, טרטנט אלכסנדר ארנולד, טריפייר, בן וויט, לוק שואו, בן צילוול, הארי מגוויר, ג'ון סטונס ואריק מגוויר.

קישור: דקלן רייס, ג'וד בלינגהאם, קווין פיליפס, מייסון מאונט, קונור גלגהאר וג'ורדן הנדרסון.

התקפה : הארי קיין, ראחים סטרלינג, ג'ק גריליש, פיל פודן, בוקיו סאקה, תאמי אברהם ומרקוס רשפורד.

שחקנים בולטים :

שוער – ראמסדייל צפוי לפתוח בשער ויועדף ככל הנראה על פני פיקפורד הוותיק, והוא עובר עונה מעולה עד כה במדיי ארסנל, וחשוב לציין שיש לו רק 3 משחקים במדי נבחרת אנגליה.

הגנה – אני אסמן שני שחקנים כאשר הראשון הוא המגן אולי הטוב בעולם והוא טרנט אלכסנדר ארנולד(אפשר להתווכח גם על אלפונסו דיוויס) שנמצא בעונה יחסית לא טובה יחד עם ליברפול, ועוד שחקן שאפשר לציין הוא בן וויט, שגם עשה התקדמות אדירה בארסנל מאז עבר מברייטון, גם שחקן קבוע בהרכב וגם עושה עונה נהדרת בארסנל, וגם הוא, כמו ראמסדייל עם מעט הופעות במדי הנבחרת(4).

קישור – ג'וד בלינגהאם הוא המפתח לדעתי בקישור של אנגליה, הוא רק בן 19 וכבר מוביל את דורטמונד לעונה נהדרת, ומדברים עליו כפוטנציאל לעבור בקיץ לריאל מדריד, והוא פשוט עושה הכל בקישור, וכבר היום הוא עם אותה כמות שערים בבונדסליגה כמו שהבקיע בעונה שעברה(3), וכבר בגילו הצעיר יש לו 17 הופעות מדי נבחרת אנגליה, אך ללא שערים.

התקפה – אני לא אסמן את הארי קיין כי יש לו עונה יחסית לא טובה עד כה ולכן אבחר בפיל פודן שנראה מדהים העונה במדי הסיטי והוא עם 6 שערים ו-3 בישולם ב-12 הופעות סה"כ, ועוד שחקן שכדאי מאוד להכיר ולהזכיר הוא בוקאיו סאקה בן ה-21, שעוזר לארסנל לעשות עונה חלומית, והוא בדרך לשבור את המספרים שלו מהעונה הקודמת( כיום 4 שערים ו-5 בישולים ב-12 הופעות, אל מול 11 שערים ו7 בישולים בעונה הקודמת).

הדרך למונדיאל:

אנגליה עלתה ישירות למונדיאל אחרי טורניר מוקדמות נהדר, בו היא סיימה במקום הראשון עם 8 ניצחונות, שני תוצאות תיקו, ויחס שערים של 39-3, בבית יחסית קל בו היו גם: פולין, אלבניה, הונגריה, אנדורה וסן מרינו.

לאחר טורניר מוקדמות נפלא, התחילה ליגת האומות עם אפשרות להשיג כרטיס לפליאוף עליה ליורו, כאשר אנגליה קיבלה בית לא פשוט בדרג א', יחד עם : איטליה, גרמניה והונגריה, אבל בבית הזה היא סיימה אחרונה עם 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, וללא אף ניצחון, ועקב זה שהיא סיימה במקום האחרון היא ירדה לדרג ב' בהגרלת המוקדמות ליורו.

היסטוריה:

לאנגליה יש תואר אחד בלבד, והוא המונדיאל של שנת 1966 שנערך באנגליה, והיא גם מחזיקה בתואר סגנית היורו בטורניר היורו האחרון שנערך.

במונדיאל האחרון שהיה ברוסיה היא הפסידה בחצי הגמר לקרואטיה 2-1 בהארכה, וזה אחרי שהובילה 1-0 מהדקה ה-5, ובמשחק על המקום השלישי היא הפסידה לבלגיה 2-0, ובאליפות אירופה האחרונה היא כאמור סיימה במקום השני אחרי שהפסידה בגמר לאיטליה בדו קרב פנדלים, אחרי 1-1 בתום 90 דקות, במשחק שבו ייזכר לרעה המאמן גארי סאותגייט שביצע שלושה חילופים בדקה ה-120 כשהכניס שחקנים בשביל לבעוט פנדלים, שבסופו של דבר החטיאו, דבר שגרם לו לספוג המון ביקורות מהפרשנים האנגלים.

איראן:

אין ספק שזוהי הנבחרת הפייבוריטית לסיים במקום האחרון בבית והכי חלשה בבית, שאם היא תיקח נקודה זה יהיה הישג בלתי מבוטל עבורה, ועדיין אי אפשר לזלזל בה כי יש לה מספר שחקנים מאוד בכירים וטובים, וגם מאמן מאוד ותיק ומנוסה, הלא הוא: קרלוס קירוש (קדנציה שניה במדי נבחרת איראן).

סגל הנבחרת :

שוערים – ביירנווד, חוסייני ואמיר אבדזאדה.

הגנה – פורליגאנג'י, צ'מסי, ג'לאהלי, איהן הייסאפי(אאק אתונה), הארדני, מילאד מוחמדי(אאק אתונה), כנהאניזדגן, חלילזאדה וסדג' מוהראמי(דינאמו זאגרב).

קישור – אמירי, טוראבי, שאראק, מהדיפור, אלירזה ג'נבחש(פיינורד), אברהימי, סעיד אזטולאי, סאמן גודוס(ברטנפורד), נורולהיי, עלי גוליזדה(שרלרואה) ועלי קארימי(קייסריספור).

התקפה – קארים אנסאריפרד(אומוניה ניקוסיה), סארדר אזמון(לברקוזן) ומהדי טרמי(פורטו).

שחקנים בולטים :

שוערים – שני השוערים הבכירים יותר משחקים באיראן, כאשר רק השוער השלישי(אמיר אבדזאדה) משחק בליגה השניה בספרד, וסביר להניח שנראה את ביירנווד פותח בשער.

הגנה -איהן הייסאפי ללא ספק השחקן הכי מוכר בהנה עם 121 הופעות במדי הנבחרת האיראנית, ועד כה עם 6 משחקים במדיי אאק, אבל מי שמשחק יותר ממנ העונה הוא דווקא מילאד מוחמדי שעוזר להגנה של אאק להיות כרגע במקום השני ביוון.

קישור – ג'נבחש ללא ספק השחקן הכי מוכר בקישור של הנבחרת, והוא משחק בפיינורד יחד עם מרציאנו שלנו(זווית ישראלית), אך השנה נראה שהוא איבד את מקומו ב-11 והוא עולה יותר מהספסל, והוא גם עדיין ללא שער ליגה העונה, וכן שווה להזכיר גם את גוליזדה שמשחק בשרלרואה .

התקפה – השחקן הכי מוכר של הנבחרת הוא ללא ספק מהאדי טרמי שמשחק בפורטו, כאשר בעונה שעברה הוא כבש 20 שערי ליגה במדי פורטו והעונה הוא כבר עם 5 שערים בליגה ב-11 הופעות(קצב פחות טוב מעונה קודמת), ואני אוסיף שיש לו 58 הופעות במדי הנבחרת ועם 28 שערים, כאשר במוקדמות המונדיאל הוא כבש 8 שערים ב-13 הופעות, כאשר אפשר לציין גם את אזמון שלא כל כך משחק בלברקוזן העונה אבל במוקדמות המונדיאל הוא כבש 10 שערים(יותר מטרמי) ובסה"כ הוא עם 40 שערים בנבחרת.

הדרך למונדיאל :

במוקדמות המונדיאל של אסיה יש מספר שלבים, כאשר איראן התחילה את דרכה בשלב השני, בו היא הייתה בבית יחד עם: עיראק, בחריין, הונג קונג וקמבודיה, והיא סיימה בראשות הבית אחרי שבמחזור האחרון היא ניצחה 1-0 את עיראק ובכך היא עברה אותה ועלתה אוטומטית לשלב השלישי, כאשר היא סיימה את הבית הזה עם 6 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-0 הפסדים, ועם מאזן שערים מרשים של 34-4. בשלב השלישי היא קיבלה בית יחסית קל יחד עם : דרום קוריאה, איחוד האמירויות, עיראק, סוריה ולבנון, כאשר השתיים הראשונות עולות אוטומטית והשלישית הולכת למשחק פליאוף, אבל איראן פשוט טיילה למקום הראשון עם 8 ניצחונות, תיקו אחד והפסד אחד, ולא היה ספק לרגע שהיא הולכת לסיים באחד משני המקומות הראשונים.

היסטוריה:

לאיראן היה תור זהב אשר זכה ב-3 גביעי אסיה ברציפות בשנים 1968, 1972 ו-1976, כאשר הטורניר הראשון והאחרון נערכו באיראן עצמה.

איראן הייתה במודנאיל חמישה פעמים, כאשר אף פעם היא לא עברה את שלב הבתים, והמונדיאל הנוכחי יהיה השלישי שלה ברציפות, ורק אציין עובדה חשובה והיא שאיראן מדורגת במקום ה-20 בעולם על פי דירוג פיפא.

ג'בד נקונם הוא השחקן שמחזיק בשיא המשחקים בנבחרת עם 151 משחקים, והשחק האיראני אולי הכי מוכר אי פעם הלא הוא עלי דאהי מחזיק בשיא הכיבושים בנבחרת עם 109 שערים ורחוק רק שני משחקים מהשיא של נקונם.

ארצות הברית:

נבחרת שככל הנראה תתמודד ראש בראש מול ווילס על הזכות לעלות לשמינית הגמר, וכדאי לשים אליה טוב טוב לב, כי היא יכולה בקלות להיות הסוס השחור במונדיאל(ראו שחקנים בולטים).

סגל הנבחרת :

שוערים : שון ג'ונסון, זק סטפן (מידלסבורו) ומאט טרנר(ארסנל)

הגנה : רג'י קנון(בואבישטה), קמרון קרטר ויקרס(סלטיק), סרג'ינו דסט(מילאן), כריס ריצארד(קריסטל פאלאס), אנטוני רוביסנון(פולהאם), ג'יימס סאנדס(ריינג'רס), סם וינס(אנטוורפן), דיאנדרה ידלין ו-וולקר זימרמן.

קישור : קלי אקוסטה, טיילר אדמס(לידס), ווסטון מקני(יובנטוס), יונוס מוסא(ולנסיה), ג'יובאני ריינה(דורטמונד).

התקפה : ברנדן אהרונסון (לידס), פאול אריולה, ג'ורדן מוריס, ג'ורדן פיפוק(אוניון ברלין(, ריקארדו פפי(כרונינגן), כריסטיאן פוליסיץ(צלסי) וטימוטי וואה(ליל)

שחקנים בולטים :

שוערים – מאט טרנר הוא השוער הפותח בשנה האחרונה, אבל בקיץ הנוכחי הוא עבר לארסנל וכרגע הוא שוער שני ולא שיחק עוד דקה אחת העונה, ומולו יש את זק סטפן שהיה שוער שני במנצטסר סיטי והעונה הוא מושאל למידלסבורו מהצמפיונשיפ והפך לשחקן הרכב, ולכן יהיה מעניין לראות האם יהיה שינוי בשער או לא.

הגנה – סרג'יניו דסט הוא השחקן המוכר ביותר, אבל כרגע הוא שחקן ספסל בלבד במילאן ושיחק רק 151 דקות העונה, ויהיה מעניין לראות באיזה כושר הוא יגיע, ובנוסף אליו אפשר לסמן גם את דיאנדרה ידלין שאומנם משחק בליגה המקומית באינטר מיאמי, אבל הוא ככל הנראה יהיה השחקן עם הכי הרבה הופעות בנבחרת(74)

קישור – הקישור של הנבחרת עם מספר שחקנים מאוד מעניינים, כאשר הראשון הוא וסטון מקני שמשחק ביובנטוס, השני הוא ג'יו ריינה שמשחק בדורטמונד ואילו השחקן השלישי שמאוד מעניין הוא יונוס מוסא בן ה-19 שמשחק בולנסיה, וזו העונה הראשונה שלו כשחקן הרכב בולנסיה ויש לו עד עכשיו שני בישולים בעשרה משחקים.

התקפה – כריסטיאן פוליסיץ ללא ספק השחקן המרכזי של הנבחרת, הוא יכול לשחק בעמדת הקשר המרכזי אבל גם כחלוץ, והעונה הוא יחסית עם עונה פושרת עם 12 משחקים ורק גול ובישול אחד, אבל מנגד יש עוד כמה שחקני התקפה מעניינים כמו : ג'ורדן פיפוק החלוץ של אוניון ברלין שעם 12 משחקים ומאזן של 3 שערים ו-3 בישולים, ג'ושוע סרג'נט שמשחק בנוריץ מהצמפיונשיפ וכבר כבש 8 שערים ובישל עוד שניים ב-18 משחקים, וריקארדו פפי בן ה-19 שמושאל לכרונינגן וכבש שם 5 שערים ובישל עוד שניים ב-8 משחקים בליגה הבכירה.

הדרך למונדיאל :

ארצות הברית התחילה את המוקדמות בסיבוב האחרון שם היא הייתה כחלק מבית של שמונה נבחרות כאשר שלוש מהן עולות אוטומטית והרביעית תהיה בפליאוף מול ניוד זילנד ( קוסטה ריקה ניצחה ועלתה למונדיאל), כאשר היא אומנם סיימה שלישית בבית, אך רק לאור העובדה שבמשחק האחרון היא ידעה שהיא עלתה כבר ולכן יכלה להפסיד לקוסטה ריקה מה שהוריד אותה למקום השלישי, אבל הקמפיין שלה היה לא כל כך טוב, עם 7 ניצחונות בלבד, 4 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, כאשר צריך לשים לב שבמאזן משחקי החוץ שלה היה לה ניצחון אחד, 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, ויהיה מעניין לראות איך היא תצליח לשחק במדינה זרה.

היסטוריה:

מדורגת כרגע במקום ה-16 בעולם בדירוג פיפא, והמונדיאל הקרוב הולך להיות המונדיאל ה-11 בו היא משתתפת, כאשר חשוב להזכיר שאת המונדיאל הבא היא הבטיחה גם כן כאשר היא תארח אותו יחד עם קנדה ומקסיקו, משמע שהיא הבטיחה לעצמה השתתפות ב-12 מונדיאלים שונים לאוריך ההיסטוריה.

את המונדיאל הקודם ברוסיה היא פיספספה ולא הייתה, דבר שעצר לה רצף של 7 מונדיאלים רצופים, אבל הפעם היא חוזרת ועם סוללת שחקנים צעירים טובים שמשחקים באירופה.

הישג השיא שלה היה במונדיאל הראשון שנערך באורוגוואי בשנת 1930, אז היא הפסידה בחצי הגמר(עברה את שלב הבתים והגיעה ישירות לחצי הגמר, שם הובסה 6-1 על ידי ארגנטינה), כאשר בנוסף למונדיאל הזה אפשר לציין את מונדיאל 2002 בקוריאה ויפן, אז הגיע הנבחרת לרבע הגמר, ובסה"כ נבחרת ארצות הברית עברה 6 פעמים את שלב הבתים.

הנבחרת זכתה ב-7 גביעי גביע הזהב, האחרון בהם היה ב-2021, והם סיימו עוד 6 פעמים כסגנית גביע הזהב.

ווילס:

הנבחרת השניה שצפויה להתמודד על המקום השני בבית, ועל פניו נראה שהיא איכותית פחות מארצות הברית, אבל זו נבחרת שתמיד נלחמת עם הלב ותמיד יכולה להפתיע, והיתרון הגדול שלה לדעתי הוא לוח המשחקים שלה כאשר היא פותחת מול ארצות הברית ומסיימת מול אנגליה שככל הנראה כבר תעלה עד אז.

סגל הנבחרת :

שוערים : ווין הנסי(נוטינגהאם פורסט), דני וורד(לסטר) וטום קינג.

הגנה : איתן אמפאדו(ספציה), כריס מפהם(בורנמות), בן דיוויס(טוטנהאם), כריס גונתר, קונור רוברטס(ברנלי), ג'ו רודון(ריינג'רס), נקו וויליאמס(נוטינגהם), רייס נורינגטון דיוויס(שפילד) ובן קבאנגו(סוונסי).

קישור : ג'ו אלן(סוונסי), אהרון ראמזי(ניס), הארי ווילסון(פולהאם), דיוויד ברוקס(בורנמות), ג'וני וויליאמס, ג'ו מורל, מתיו סמית, דילן לויט, רובן קולוויל(סוונסי) וסורבה תומאס(הארדספילד).

התקפה : גארת' בייל(לוס אנג'לס), דניאל ג'יימס(פולהאם), קיפר מור(בורנמות), טיילר רוברסט(קפר), ברנן ג'ונסון(נוטינגהם), מארק האריס, רובי מוטנדו(ריינג'רס), נתן ברודהאד(וויגאן).

שחקנים בולטים :

שוער – דני וורד שוערה של לסטר, פתח העונה ב-14 משחקים וכנראה יהיה השוער הראשון של הנבחרת.

הגנה – בן דיוויס הבלם של טוטנהאם, בן קבאנגו שמשחק בצמפיונשיפ אצל סוונסי וקונור רוברטס המגן הימני של הנבחרת שמשחק בברנלי בצמפיונשיפ.

קישור – שני השחקנים הוותיקים של הנבחרת הם ג'ו אלן ואהרון ראמזי שככל הנראה יקבלו דקות, כאשר ביחד איתם ניתן לסמן גם את דיוויד ברוקס שמשחק בבורנמות.

התקפה – כל העיניים יהיו ללא ספק אל גארת בייל שלא ממש משחק בארצות הברית, אומנם הוא כבר סופר 12 משחקים אבל פתח רק בשניים בלבד, והבקיע רק שני שערים, והוא לא מגיע בכושר טוב לנבחרת, אבל כל ראינו בכל השנים שלו בריאל שלמרות שלא שיחק, בנבחרת הוא נתן את התפוקה שציפו ממנו, ובנוסף אליו אין חלוץ מרכזי שמקבל מספיק דקות או הבקיע מעל 3 שערים העונה, ולכן יהיה מעניין לראות את התקפת נבחרת ווילס.

הדרך למונדיאל :

את שלב הבתים של המוקדמות היא סיימה במקום השני אחרי בלגיה, כאשר היא מקדימה את צ'כיה, אסטוניה ובלארוס, דבר שהוליך אותה אל שלב הפליאוף, שם בחצי הגמר היא ניצחה את אוסטריה 2-1 משני שערים של גארת בייל, ובגמר היא ניצחה אוקראינה 1-0, גם כאן משער של גארת בייל.

היסטוריה:

המונדיאל הנוכחי יהיה השני בלבד של ווילס, כאשר המונדיאל היחיד שהיא הגיעה אליו עד כה היה אי שם בשנת 1958, בו היא עברה את שלב הבתים ועלתה לרבע הגמר, שם היא הודחה על ידי האלופה ברזיל, כאשר הפסידה 1-0 משער של פלה.

מעבר לכך אין היסטוריה מפוארת לנבחרת ווילס, אבל כן אפשר לציין לטובה את טורניר יורו 2016 אז היא נעצרה בחצי הגמר על ידי האלופה פורטוגל.

תחזית לבית:

זהו בית שבו אנגליה אמורה לטייל אל עבר שמינית הגמר, ואילו ווילס וארצות הברית להיאבק על הכרטיס הנוסף לשמינית הגמר.

הנבחרת שתסיים ראשונה תשחק מול הנבחרת שתסיים שניה בבית א', ואילו הנבחרת שתסיים במקום השני תשחק מול הנבחרת שתסיים במקום הראשון בבית א' (ככל הנראה הולנד).

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה.
    "זו הנבחרת הפייבוריטית לזכות במקום הראשון בבית, והיא אמורה לעבור מכאן לשמינית הגמר בקלות." – אין 'בקלות' במונדיאל או טורנירים חשובים. תשאל את איטליה ושות'

    1. מסכים שהכל יכול לקרות, אבל לדעתי הפערים בין אנגליה לשאר הנבחרות בבית הם גדולים מידיי בשביל שאנגליה לא תעלה בקלילות, אבל כמו שראינו בכל מיני טורנירים – הכל יכול לקרות.

  2. ניר, תודה רבה. סקירה מעולה. נראה כי יהיה מאבק בין ארה"ב, ויילס ואיראן על המקום השני. מצד שני, כפי שזיו כתב, מדובר בספורט ולכן הכל פתוח.
    זוכר היטב את המשחק בין ארה"ב לאיראן בגביע העולם לפני 24 שנה. הפרסים יצאו אז עם ידם על העליונה. צמד השערים הובקע על ידי מהדי מהדוויקיאה.

  3. תודה ניר.סקירה מעולה. בית מלא פיקנטריה והיסטוריה, מבחינת כדורגל באמת האנגלים פייבוריטים ולדעתי האמריקאים יצטרפו אליהם.

  4. אנגליה חזקה בפער משאר 3 הנבחרות ורואה אותם מסיימים את השלב הבתים עם 3 ניצחונות.
    לגבי העולה השנייה הכל פתוח וכל אחת משאר 3 הנבחרות יכולות לעלות.אני לא יודע מי תעלה מהמקום השני אבל מבחינת סגל אני רוצה את ארצות הברית.לווילס יש את בייל אבל לארצות הברית יש אחלה סגל למרות שרוב השחקנים הטובים שם בנסיגה בשנתיים האחרונות כמו פוליסיץ שמחמם ספסל בצ'לסי או ריינה שלא עושה את הקפיצה שציפו ממנו בדורטמונד אבל בנוסף לשניים הללו יש את מקיני מיובנטוס אהרונסון מלידס דסט המושמץ ממילאן ועוד.יש להם שלד נחמד שהפנים קדימה למונדיאל שיהיה ב 26 בארצות הברית מקסיקו וקנדה

  5. כדי להראות רציניות לגבי ניצול המונדיאל בשביל הגברת המודעות לגבי פשעי קטאר ושחיתות פיפ"א, אנצל את התגובה פה כדי להראות מה עיתונאים מרחבי העולם (אלו שלא קיבלו המון כסף מקטאר כדי לקדם את המונדיאל, גארי נוויל. גם אתה בקהאם) כותבים עליו. והפעם, מוסא אוקוונגה מ-GQ:
    https://www.gq-magazine.co.uk/sport/article/why-the-world-cup-2022-feels-so-wrong-musa-okwonga?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_social-type=owned
    "Sadly, though, the last three World Cups – Brazil, Russia and now Qatar – have in succession managed to perform a sort of asset-stripping of the soul of this competition, tearing away much of its sheen and leaving us with its basic elements: that is to say, a well-run series of games that is available to whoever may be the highest bidder. Some might argue that it is naive to expect or even desire otherwise, that this is merely capitalism taking its natural course. But I think that football, from the people who play it and support it to the construction workers whose labour makes it possible, deserves far better."
    .
    משהו שרץ עכשיו בטוויטר אומר שבסופו של דבר בכל עניין של רגולציית תוכן, גם הבעלים שהכי שבעד "חופש ביטוי" מגיע לגבול שלו.
    ב-4צ'אן הגיעו לגבול עם אנימציית פורנו ילדים. פייסבוק שמו את הגבול בטרור של לאומנות לבנה. אילון מאסק נעצר ברגע שהתחילו לצחוק עליו.
    גם האתר שלנו מתקרב מהר מאוד לגבול הזה (אני מקווה, כי ההקצנה מתרחשת ובמהירות). עם כדורגל הגעתי לגבול הזה לפני כמה שנים. אבל לצערי אני עדיין אוהב כדורגל, גם אם אני בגמילה ארוכה ממנו (יום אחד בכל פעם). אבל אוהדי הכדורגל הראו שיש בהם עוד לחימה כשנושא הסופרליג עלה. אז אולי עוד יש תקווה וסתם חתכתי ממנו מוקדם מדי. עכשיו הגיע הזמן שלהם להראות שוב ולהוכיח לי שטעיתי. או במילותיו של מוסא:
    I think, therefore, that I will take the same approach that I took with Russia: which is to say that my enjoyment of anything that I see on the field must make my scrutiny of anything away from the field all the more fierce. I must continue to ask, for example, why David Beckham – such a proud advocate for LGBT rights earlier in his career – has nothing to say publicly about this subject in the context of Qatar now that he is an ambassador for this tournament. I think that I must continue to have difficult conversations, both in my personal and professional life, about why a country that is putting on the most expensive World Cup of all time refuses to provide adequate pay and conditions for the workers who made it possible.
    .
    I think that this responsibility falls on all of us who still retain our inner idealist when it comes to football, who see the World Cup as a unique time and place for the planet to come together as a community, and perhaps even to make progress. We should raise our objections wherever and however we can, be that in our canteens or boardrooms or living rooms. After all, if we truly care for our game, then we can’t abandon its future to those who would harm it most.

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    באמת נראה שאנגליה פייבוריטית ברורה, אבל יש הרבה הפתעות במונדיאלים.
    ויילס נראים לי קצת יותר חזקים מארה'ב, אבל יש גם את ענין לוח המשחקיםץ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט