אירועי דיומא – 21.07.2022 – אופניים ואתלטיקה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 18

קטע 17 של אתמול היה קטע קצר וקטלני עם מספר טיפוסים קשים בפירנאים. עוד לפני הקטע נודע כי מירוץ הבלהות של הצוות המסייע בקבוצת האמירויות נמשך, כשהפולני ראפאל מייקה נאלץ לפרוש מהמירוץ, עקב פציעה שנגרמה לו במהלך התקלה המיכנית בקטע שלפני כן. גם טים וולנס מקבוצת לוטו-סודאל (קבוצה החווה טור מסוייט לחלוטין) נאלץ לפרוש מהמירוץ עקב קורונה. בקטע עצמו ראינו קבוצת בריחה מכובדת, שלפרקים הציגה שמות מוכרים בחזית, כמו ניסיון בריחה מוקדם של תיבו פינו ואלכסיי לוטסנקו, אך בסופו של דבר הקטע היה שייך לחלוטין לחברי ה-GC שמאחור. באופן מפתיע משהו לאור ההתפתחויות, מי שחולל את מירב העניין היה הצוות המסייע המדולל של האמירויות. זה התחיל עם מיקל ביירג, אחד שבד"כ מושך את הקבוצה במישורים, אך אתמול סחב את הדבוקה בשני הטיפוסים הראשונים, וחולל שם נזק רב (למשל לאדם ייטס החולה), כמו גם לסיכויי ההצלחה של הבורחים מלפנים. כשהוא סיים את תפקידו, מי שבאמת זרע הרס מוחלט בדבוקה היה חברו לקבוצה ברנדון מקנולטי, שהקצב שהוא הכתיב קילף עוד ועוד שמות גדולים מהדבוקה, כשכבר בטיפוס הלפני אחרון לקול דה ואל לורן אזט הוא נותר רק עם המוביל שלו טאדיי פוגאצ'אר ועם המוביל במירוץ יונאס וינגגארד. השלישייה המשיכה קדימה יחדיו עד לסיום הטיפוס (שם פוג ניסה לברוח ללא הצלחה לוינגו לזמן קצר), גם בירידה אח"כ וגם בטיפוס המסיים לפיירגוד. האמריקני המשיך לסחוב את השניים שמאחוריו עד לשיפועים הקשים המסיימים של הטיפוס, כשרק כ-300 מטרים לסיום הגיעה ההתקפה של פוג, שלא ממש הצליח לנער את וינגו מאחוריו, אך הצליח לחצות ראשון את הקו, כשיריבו הדני מסיים ממש מאחוריו. לפוג זהו הניצחון השלישי במירוץ, אך במטרה הראשית של קיזוז הפיגור בצמרת הוא הצליח לדוג 4 שניות בלבד. מאחורי השלישייה, הטוב מבין השאר היה גראן תומאס, שכדרכו רכב בקצב שלו על מנת להגיע כשתי דקות מאחור, מה שממצק עוד יותר את מקומו השלישי. עוד ראינו אתמול בתחילת הקטע את וואוט ואן ארט אוסף מספיק נקודות במיאוץ הביניים על מנת להבטיח מתימטית את החולצה הירוקה, את סיימון גשקה שורד עוד יום בחולצה המנוקדת, ואת פאביו יאקובסן שורד בעור שיניו את מגבלת הזמן של הקטע. כך בסיום היום וינגגארד ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (2:18+), תומאס (4:56+), קינטאנה (7:53+), גודו (7:57+), בארדה (9:21+), מנצ'יז (9:24+), ולאסוב (9:56+) ייטס (14:33+) ומאס (16:35+).

קטע 18 של היום הוא קטע הטיפוס האחרון של המירוץ, שיציג טיפוסים פירנאים קשים אף מאלה של אתמול. זה יתחיל בטיפוס הארוך והמייגע לקול ד'אוביסק, ימשיך בטיפוס הקשה לקול דה ספנדל, ויסיים בטיפוס האכזרי מכולם בהוטאקאם, סיום ראוי לקטעי הטיפוס באחד מהטורים הקשים ביותר שראינו. בכל הקשור לזכייה במירוץ, קצת קשה לראות מה פוג יכול לעשות עוד אחרי מה שכבר עשה – הסלובני זרק על וינגו את כל מה שהיה לו, והדני ניער את המתקפות בקלילות וללא נזק ממשי. אם הדבר יימשך גם היום, ניתן יהיה כבר להכתיר את וינגו למנצח, היות ולא סביר שפוג יצליח להדביק פיגור כה גדול באמצעות הנג"ש של יום שבת. ועדיין, ראינו הרבה מאד דברים לא סבירים בטור הזה, ואולי היום נראה עוד אחד כזה. שידור ביורוספורט 1 ב-14:15.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם ביוג'ין

שני גמרים יערכו ביום חמישי, שעון מקומי, כלומר ביום שישי לפנות בוקר, שעון ישראל. מעט לפני שלוש לפנות בוקר, שעון ישראל, אור ליום חמישי, הוזנק המקצה השני במוקדמות 5000 המטר לנשים. סלאמוויט טפרי הישראלית סיימה ב-15:44.30 ולא העפילה לגמר.

05:35: 200 מטר נשים – שלוש המדליסטיות הג'מייקניות מגמר 100 המטר – שלי אן פרייזרפרייס, איליין תומספוןהרה ושריקה ג'קסון (בעלת תוצאת השנה, 21.55 שניות) – יזנקו גם למרחק הכפול. ייתכן כי אחת מהן תזכה גם בזהב במיאוץ למחצית ההקפה. מועמדות נוספות הן אבי שטיינר, אלופת ארה"ב, ודינה אשר סמית' הבריטית, אלופת העולם היוצאת במקצוע.

05:50: 200 מטר גברים – גמר 100 המטר, כזכור, הבליט את אצני ארה"ב, שזכו בו בכל המדליות. לא מן הנמנע כי נראה גם הפעם יותר מאתלט אמריקאי אחד על הפודיום, אך בניגוד למיאוץ הנשים, האתלטים מהמדינה המארחת שיקחו חלק במקצוע זה, אינם אלה שהשתתפו בגמר של חצי המרחק. זוהי עדות לעומק של ארה"ב במקצועות הספרינט, ולא רק בהם, כמובן. אריון נייטון בן ה-18 מחזיק בתוצאת השנה, 19.49 שניות. שני בני ארצו, נואה ליילס, אלוף העולם היוצא וקנת' בדנארק, לא מפגרים הרבה אחריו בתוצאותיהם. יליד ארה"ב נוסף (בתאריך שיזכר לדיראון עולם, ה-11/09/2001) הוא ג'וזף פאנבולה, שבחר לייצג את ליבריה, מולדת הוריו, לה יש קשרים היסטוריים לארה"ב. פאנבולה הינו שותפו לאימונים של אריון נייטון ואתלט נהדר בזכות עצמו, בעל שיא אישי של 19.83 שניות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 82 תגובות

  1. עוד יום משובח!
    ביירג ומקנולטי נתנו הופעה של פעם בקריירה.
    לדעתי ברגע שקוס נשר, יונאס הרגיש מספיק טוב ובטוח בעצמו אז ה-DS שלהם העביר את קוס למצב מנוחה לקראת היום.
    לא לשכוח שמקנולטי לא מאיים על יונאס בשום צורה, אז למעשה הוא רק צריך להיצמד לגלגל של פוג (חח, "רק"). הירידה והעליה לא היו מספיק טכניות בשביל לנצל עדיפות מספרית עם כל מיני תרגילים טקטיים.
    *
    לפוג אין ברירה אלא להעז. למזלנו הוא כזה באופיו, כך שאני מהמר על התקפה לקראת פסגת spandles.
    פער של 2:18 נראה גדול, אבל כמו שאנחנו יודעים (וגם ראינו) אפשר ב-2-3 ק"מ להפסיד זמן מאוד משמעותי.
    *
    איזה כיף לראות התקפה של פינו ולוטסנקו.
    אנקדוטה – פינו לקח את ה-KOM בסטראווה על העליה השניה (cat 2), hourquette d'ancizan אם הצלחתי לכתוב נכון.
    *
    עשו לעצמכם טובה, ותיכנסו לסרטון לראות כמה העליות האלו קשות גם לרוכבים הטובים בעולם.
    פאביו יאקובסן עמד בקאט-אוף באיזה 16 שניות, ורגע אחרי שחצה את הקו התמוטט על הבריקדות.
    https://youtu.be/BVglnccRJzA?t=499
    בכלל הסרטונים של ערוץ tour de france מדהימים. העורך שלהם גאון – מראה את הנופים, האוריה וגם סיכום ברור של ההתרחשויות.
    למי שרוצה יותר התעמקות בטקטיקות אז כמוווווובן lanterne rogue
    *
    קצת היסטוריה – לפני אי אילו שנים ניצח על פסגת ההוטוקאם הרוכב שאין לומר את שמו.
    ממש טוב שהדבוקה היום הרבה יותר נקיה.

    1. פינו לא סתם לקח את ה- KOM על הפסגה הזאת, הוא גנב אותה מחבר קבוצתו סבסטיאן רייכנבאך.
      והדרמות בטיים קאט יכולות להיות מותחות כמו הדרמות ב-GC. לפני כמה שנים, סאגאן, שהיה בחולצה הירוקה, התרסק לפני הטורמאלה, והצליח בקושי לשרוד את הטיים קאט. אחרי המירוץ הוא אמר שהיה גאה בעצמו אחרי זה יותר מאשר אחרי שלושת הנצחונות שהיו לו באותו המירוץ.

  2. לאור, איזשהו חוב קטן משאלתך אתמול, על התועלת של דומסטיקים בטיפוסים: התועלת הגדולה ביותר כאן היא הכתבת קצב שיהיה נוח למוביל ופחות נוח ליריבים שלו. כעיקרון לכל רוכב יש איזורי נוחות – מהירויות מסויימות בשיפועים מסויימים וכולי. יש רוכבים שאוהבים קצב קבוע (נגיד תומאס) ויש כאלה שחיים טוב עם שינויי קצב. ככל שרוכב יהיה טוב יותר, כך יהיה לו ספקטרום רחב יותר של איזורי נוחות, וייתן לו יתרון גדול יותר על יריביו. זה בדיוק מה שקרה אתמול עם מקנולטי – הוא הכתיב אתמול קצב שהתאים מאד לפוג, ושבר לחלוטין כמעט את כל היריבים שלו. אבל וינגו במירוץ הזה הוא כל כך טוב, שהקצב הזה פחות או יותר התאים גם לו, ובגלל זה זה לא ממש עשה לו נזק. לצורך העניין ספ קוס היה יכול לעשות אותו דבר מלפנים, וזה לא היה משנה הרבה.

  3. תודה לכולם.
    אתלטיקה בראש מעיינינו:
    בדיסקוס הסינית מפתיעה (חלקית) ומנשלת את פרקוביץ' מהתואר ושמה מאחורה גם את אולמן הפייבוריטית המקומית.
    3000 מכשולים נשים ניפקה את הריצה האיכותית בהיסטוריה במקצוע הזה כנראה, כאשר 3 הראשונות יורדות מה9 דק'. מי שלא ראה את המנצחת שמייצגת את קזחסטן מתפרקת מאושר בסיום – שייראה.
    ב400 גברים הרמה בינונית לטעמי, אבל הסיפור והעיניים כולן מופנות לאיש אחד, לפחות מבחינתי, שיאן העולם (43.03 ש') הדרום אפריקאי ואן ניקרק, שאחרי פציעה ושנים לא קלות חוזר בהדרגה להיות אחד הגדולים בהיסטוריה.
    היום ב200 גברים פודיום מקומי לא יפתיע אותי, בוודאי מקומות 1 ו-2, ואני מעריך שהתוצאות של שני הראשונים יהיו סביב 19.25-19.50 ש'. ליילס הוא תופעת טבע אבל נייטון האמריקאי הצעיר בעל תוצאת השנה בעולם נראה כאילו הוא מכין הפתעה גדולה. נראה. שימו עין על פאנבולה הליברי, הוא יכול להתברג לפודיום אם יתעלה.
    יש גם את מוקדמות המשולשת של הגברים, כאשר פיצ'ארדו הפורטוגלי הוא היחיד עם תוצאה סבירה באמת השנה.
    בנשים 200 מ' שלי אן פרייזר מועמדת יחד עם שריקה ג'קסון בת ארצה (משום מה אין לי סימפטיה רבה לפרייזר, לא יודע למה). דינה אשר סמית' נראתה טוב עד עכשיו באליפות הזאת ב100 ו200, ושטיינר האמריקאית יכולה להתברג בפודיום בין הג'מייקניות.
    יש גם חצאי גמר ב800 גברים, כאשר קיסאסי הקנייתי, סדג'אטי האלג'יראי, זהאפי המרוקאי, ארופ הקנדי ורוברט הצרפתי צריכים להיות בגמר.
    נראה.

  4. תודה רבה
    שאלה על הטור
    מדובר רבות על מגבלת הזמן בקטע
    האם זה דבר קבוע או משתנה מקטע לקטע
    במילים אחרות מה צריך לעשות בכדי לעמוד במגבלת הקטע ?

    1. זה אזור שאני לא חזק בו, אבל בגדול המגבלה היא נגזרת של זמן המנצח משתנה מקטע לקטע.
      ככל שהקטע קשה יותר אז המגבלה פחות "מוגבלת", כלומר ההפרש בין זמן המנצל למגבלה יותר גדול.
      *
      מעבר לכך, כל דבר בנוגע לכללים נתון לשינוי ע"י המארגנים.
      למשל, אסור לעשות דראפטינג על הרכבים ויש את ה-sticky bottle המפורסם, ולרוב המארגנים מעלימים מזה עין כל עוד לא מגזימים.
      לכן גם מי שלא עומד במגבלת הזמן עדיין יכול לזכות לחסד, ואין לכך נוסחה סגורה.
      יש מקרים בהם קבוצה (יען גרופטו, לא קבוצה אורגנית) רואה שהיא לא תעמוד במגבלה, ואז אם מצליחה להתגבש קבוצה גדולה מאוד המארגנים לרוב יימנעו מלהדיח 30-40 רוכבים במכה, ואז יוותרו לכולם. כמה קורה? לא שכיח, אבל לפעמים..

      1. מה שטום אמר. מגבלות הזמן הן בד"כ שונות לפי סוגי הקטעים, כשמבדילים כאן בין קטעים שטוחים, קטעי מעבר וקטעי טיפוס. כמו שטום אמר, בקטעי טיפוס האחוזים מהזמן של המנצח הם גדולים יותר. המגבלה נובעת מהצורך להקשות על רוכבים (מאיצים נגיד) "לקחת יום מנוחה" בקטעים שפחות מתאימים להם, על מנת להיות יותר רעננים בקטעים שכן, וכך לזכות ביתרון לא הוגן. בהקשר זה יש את "רכב המטאטא" (voiture balai בצרפתית), שמתנייע בקצב המתגלגל של המוביל במירוץ + מגבלת הזמן של אותו הקטע, ומסמן בעצם לרוכבים האחרונים (הגרופטו, שזה באיטלקית "הקבוצונת") איפה הם נמצאים מהבחינה הזאת.

      2. למה לא עושים את זה כאחוזים מהזמן של המוביל או המנצח?
        נניח לדוגמא שמותר 30% תוספת זמן ביחס למוביל, אם הוא רכב 4 שעות אז 4 שעות + 30% מזה.

        1. זה בדיוק כך, רק שכמה אחוזים משתנה לפי סוג הקטע. אין ממש טעם באחוזים גבוהים בקטע שטוח, כי כולם בדרך כלל מגיעים ביחד. בטיפוסים זה שונה, ולכן שם נותנים יותר מרווח.

    1. בינתיים קטע קשה מאד למעקב, כשקבוצת הבריחה מלפנים גדולה יותר מדבוקת ה-GC, ויש כמה קבוצות באמצע. צ'יקונה מתקרב לגשקה במנוקדת, ויכול לקחת אותה ממנו בטיפוס הבא.

  5. מעניין אם יונאס, פוג ומקנלטי מתכננים טיולים משותפים בפירנאים גם מחוץ למסגרת הטור, נראה שהם מאוד נהנים ביחד

      1. טוב, שהטוב בינהם ינצח.
        בזכות שנה שעברה הייתי תחת הרושם שיש לנו לאנס ארמסטרונג חדש, אלוף ניצחי, אבל עברה רק שנה וכבר יש כוכב חדש

  6. כמו שזה נראה IPT נשארו עם 4 רוכבים (לא רואה את Boivin). חבל על פרומי, היה יכול לקושש עוד כמה נק' אם היה שומר על המיקום שלו בGC

  7. אני חייב לציין שכשפוג אמר לפני הקטע המיתי ההוא שוינגו הוא ה- man to beat די חשבתי לעצמי שזה דיבור פסיכולוגי רגיל אבל יש מצב שהוא הרגיש שם משהו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט