אירועי דיומא – 20.07.2022 – אופניים, אתלטיקה וכדורסל

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 17

קטע 16 של אתמול, הראשון מבין קטעי הפירנאים, הביא לנו כמה טיפוסים קשים שהסתיימו בירידה, ובעיקר שמחה גדולה. כפי שהיה צפוי, כבר בתחילת הקטע נוצרה קבוצת בריחה גדולה ומשמעותית, שכללה כ-30 רוכבים, עם שמות כמו ואן ארט, גשקה, מרטינז, טיונס, מדואס, קארוזו, ולאסוב, מקנולטי וגם שני רוכבים מ-IPT – הוגו הול ומייקל וודס. הדבוקה השאירה חבל ארוך למדי לבורחים, והשתדלה שלא יתארך מעבר לעשר דקות, הפיגור של ולאסוב ב-GC. כבר בטיפוס הראשון לפורט דה לר קיבלנו אקשן מוקדם, כאשר דמיאנו קארוזו יצא למתקפה, ואליו הצטרפו מייקל וודס ומייקל סטורר. השלישייה נתפסה ע"י שאר הבורחים בסיום העלייה, וכאן כבר החל האקשן האמיתי, עם תקיפה של הוגו הול. הקנדי התרחק מלפנים, מה שהביא למרדף של כחמישה מהבורחים אחריו, כשמייקל וודס מתפקד כ"טרמפיסט" בחבורה. מי שהתקשה היו דווקא הרודפים, והם הלכו ונשרו, כשהיחיד שנותר לרדוף אחר הול היה מתיאו יורגנסן, שסחב את וודס על גבו. הול השלים את הטיפוס הקשה עם יתרון של כחצי דקה, והמשיך בנג"ש בירידה המסיימת. יורגנסן המשיך לרדוף אחריו בירידה עד שהתרסק, מה שהותיר את וודס לבדו לזמן קצר, עד שהודבק שוב ע"י יורגנסן. אלא שכאן הול כבר הספיק להתרחק מספיק על מנת לחצות ראשון את הקו, לפני מדואס שהגיע מאחור, ו-וודס שהשלים קטע מושלם עבור הקבוצה הישראלית. לקנדי בן ה-31 זהו ניצחון ראשון בקריירה (מלבד אליפויות נג"ש לאומיות ואיזוריות), המגיע לאחר שנים שבהן שימש כדומסטיק בקבוצות AG2R ואסטנה. לקבוצה הישראלית זהו ניצחון שני וגם פודיום שלישי, מה שמהווה טור חלומי במיוחד עבורה. גם בקבוצת ה-GC מאחור קיבלנו לא מעט אקשן. זה התחיל בעוד צרות לטאדיי פוגאצ'אר, שאיבד סייען נוסף שלו בהרים, והפעם היה זה מארק סולר, שהתקשה להתמודד עם התנאים והחום, ונפלט מהמירוץ עקב אי עמידה במגבלת הזמן. פוג עצמו המשיך לספק לנו אקשן, כשניסה לתקוף לבדו בטיפוס הראשון, מה שכרגיל הביא לסגירת ההתקפות מיידית ע"י וינגגארד. בטיפוס השני ראינו את ראפאל מייקה, הסייען האחרון של פוג, עובר לחזית הדבוקה, מה שמייד הכניס לקשיים כמה מחברי ה-GC, בפרט רומאן בארדה שאיבד זמן רב. תקלה מיכנית של מייקה הביאה לחזית את ספ קוס, שאף לחץ על הדוושה חזק יותר, והותיר בחזית רק את פוג, וינגו וקינטאנה. ואן ארט ירד מהבריחה לסייע לחבריו, וגם ירידה מהבריחה של מרטינז סייעה לתומאס וגודו לחזור לקבוצה. המצב נותר כך עד לסיום, מה שהותיר את צמרת ה-GC ללא שינוי, אך הקפיץ למעלה את קינטאנה, והכניס בחזרה לעשירייה המובילה את ולאסוב. כך שיונאס וינגגארד ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (2:22+), תומאס (2:43+), קינטאנה (4:15+), גודו (4:24+), ייטס (4:06+), מנצ'יז (5:46+), ולאסוב (6:18+), בארדה (6:37+) ופידקוק (10:11+).

קטע 17 הוא הראשון מבין שני קטעי הטיפוס הקשים של הפירנאים, הצפויים להכריע את המירוץ. קטע היום הוא קטע קצר וקטלני, הכולל שלושה טיפוסים מדרגה 1, כשבסיום נקבל את הפיירגוד, פסגה פירנאית שמארגני המירוץ די אוהבים. די ברור שהיום אנו כבר צפויים לקבל זיקוקים. פוגאצ'אר ינסה לתקוף בכל הזדמנות שתהיה לו, כפי שעשה עד כה, אלא שמבחינת סיוע דווקא הוא נמצא במצב הגרוע ביותר, כאשר הוא נאלץ להישען על מייקה ומקנולטי בלבד. קבוצת יומבו ויסמה של וינגגארד תנסה מן הסתם להישען על הרגליים החסרות האלו, למרות שגם היא מצוייה במצוקת כח אדם, לאחר הנטישות של רוגליץ' וקרוייזויק. האם פוג יצליח סוף סוף לברוח לוינגו, או שנראה עוד תצוגת תכלית של הצהובים כמו בקטע 11, או שאולי אחת הקבוצות האחרות, בפרט אינאוס, תנסה לנצל את היתרון המספרי על מנת לקבוע עובדות בשטח? שאלות טובות, שהתשובות עליהן עשויות אולי כבר היום להכריע את גורל המירוץ. שידור ביורוספורט 1 ב-14:00.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם ביוג'ין

התחרויות יתקיימו בערב בלבד, שעון מקומי, כלומר לפנות בוקר לפי שעון ישראל.

02:51: 5000 מטר נשים, מקצה מספר 2 – סלאמוויט טפרי תזנק במקצה הזה. הרצה הישראלית, אשר נשואה למארו טפרי, שקבע תוצאה נהדרת במרתון באליפות, מחזיקה בשיא אישי יפה מאוד של 14:53.43. תוצאה זאת נקבעה במוקדמות המשחקים האולימפיים והספיקה לה לעלות לגמר, שם רצה בתוצאה דומה. סלאמוויט בת ה-28 לא נטלה חלק בתחרויות השנה וזה יהיה הזינוק הראשון שלה העונה, אם כך. על מנת להעפיל לריצת הגמר, יש לסיים בין חמש הראשונות במקצה או להיות בין חמש הרצות המהירות ביותר, שלא עלו לגמר ישירות.

04:30: זריקת דיסקוס נשים – נראה כי המאבק על שני המקומות הראשונים עשוי להיות בין ואלרי אלמן מארה"ב, האלופה האולימפית מטוקיו, לסנדרה פרקוביץ' הקרואטית, שזכתה בזהב במשחקי לונדון וריו. שתי האתלטיות זרקו בעבר מעבר לשבעים המטר ונראה כי מי שתגיע לתוצאה דומה בתחרות, גם תזכה בבכורה.

05:45: 3000 מכשולים נשים – שתי רצות, מבין שדה המשתתפות, ירדו העונה מתשע דקות: נורה ג'רוטו, קנייתית שמייצגת את קזחסטן, ווינפרד מוטיל יאווי, קנייתית שמייצגת את בחריין. נראה כי שדה המשתתפות מאוזן למדי וייתכן שהמאבק על מקום בפודיום עשוי להתפתח בין רצות רבות, כולל נציגות ארה"ב (ביניהן אמה קובורן, אלופת עולם לפני חמש שנים והסגנית בדוחא). רצות מצטיינות נוספות הן האתלטיות הקנייתיות, האתיופיות והאוגנדית. נציין גם רצה מעולה ממדינה, שטרם זכתה במדליה באליפות העולם, לואיזה גגה האלבנית.

נבחרת העתודה בכדורסל / עמיחי קטן

ישראל – סלובניה:

בשלב הבתים אלופת אירופה המכהנת, כלומר נבחרת ישראל, גברה על יוון 69- 65 בקרב צמוד והפסידה לפורטוגל 90- 86 בהארכה, על אף שהיה לנבחרת בכחול-לבן יתרון 20 בשלב מוקדם של המשחק, אך ניצחון 83- 82 על איטליה, גם הוא בהארכה, העניק לישראל את המקום הראשון בשלב הבתים. עם זאת, המשחק המשמעותי הוא זה שיתקיים עכשיו בשלב שמינית הגמר, מאחר שכל 4 הקבוצות מכל בית העפילה לשלב הזה. המנצחת תמשיך לרבע הגמר, ואילו המפסידה תלך לקרבות המיקום 9-16 ותקווה להישאר בדרג הבכיר. מדובר בקרב בין אלופת אירופה המכהנת של העתודה ובין אלופת אירופה המכהנת של הבוגרים, כשהחדשות הטובות מבחינת ישראל הן שלוקה דונצ'יץ' כבר עבר את הגיל…

נבחרת העתודה של הנשים: לא הספקתי לכתוב עליהן בזמן אמת, אז כאן המקום לציין את הנבחרת שסיימה במקום השלישי את דרג ב' של אליפות אירופה, והעפילה לדרג הראשון לראשונה מאז 2007. מי שהובילה את הנבחרת הייתה ירדן גרזון, שתשחק בשנה הבאה במכללת אינדיאנה, שרשמה ממוצע של 20 נקודות למשחק (מקום 2 באליפות), 7.3 ריבאונדים (14), 3.8 אסיסטים (11) ו-2.7 חטיפות ב-53.6% מהשדה (3), 45.2% לשלוש (6) ו-69.6% מהקו (12), והובילה את הטורניר כולו במדד המשוקלל עם 24.2.

האליפות נפתחה עם ניצחון 65- 63 דרמטי על גרמניה, ואחריו הגיעו שני ניצחונות קלילים – 102- 40 על ארמניה ו-108- 444 על גיאורגיה. ברבע הגמר הישראליות גברו על יוון 65- 57, וגם הפסד 81- 71 למונטנגרו בחצי הגמר לא מנע את החזרה לדרג הבכיר שהושגה באמצעות ניצחון 82- 64 על סלובניה בקרב על המקום השלישי והאחרון שמעפיל לדרג א'.

בהיבט של סטטיסטיקות קבוצתיות, הנבחרת הישראלית סיימה שנייה בנקודות למשחק עם 82.2 כאלה, הובילה באחוזים מחוץ לקשת עם 38.5% והובילה באסיסטים עם 25 למשחק ובחטיפות עם 16.7, שתי קטגוריות שבהן בלטה תמר זינגר ממכבי חיפה שהובילה את האליפות בשתיהן עם 5.7 אסיסטים ו-3.7 חטיפות, והנבחרת הישראלית היא זו שגם איבדה הכי מעט עם 13.2 איבודים למשחק.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 85 תגובות

    1. תיקון נוסף גם אם מיותר: מכבי חיפה ולא הפועל חיפה שגם היא מחיפה וגם לא בית"ר חיפה או אליצור חיפה, ללא קשר לכך אם הקבוצות האלו קיימות.

  1. תודה לכולם.
    אתמול דוס סנטוס עושה בית ספר לכולם ב400 משוכות ולוקח את התואר. ווייט הבריטי מלמד שיעור במסורת את הנורבגים והקנייתים ומנצח בשיא אישי את ה1500 גברים.
    האוסטרלית קובעת שני שיאים אישיים בגובה, עוברת 2.02 מ' ומשאירה מיותמות את התקווה האוקראינית לזהב ושמחה בצל המלחמה. צ'ה הסלובני מבצר את מעמדו כרמה מעל יתר המתחרים בדיסקוס גברים ומנצח עם 71.13 מ'. אלקנה הצעיר מראה סימנים של גדולה עתידית עם הכסף, אבל חובת הוכחת המעל 70 מ' מונחת על כתפיו וסיבוביו.
    ב200 נשים וגברים התוצאות בחצאי הגמר פשוט מדהימות. נשים יורדות מה21 ש' לגברים יורדים מה20 ש' כאילו זו ריצה בפארק. ליילס מסתמן כמועמד לכסף ואילו האמריקאי הצעיר בעל תוצאת השנה בעולם (19.49 ש') הולך לנפק תוצאה לפנתיאון, להערכתי 19.27 ש' או משהו בסגנון. רשמו בפניכם.
    חוץ מזה, ב400 משוכות נשים אופתע אם מקק'לוכין לא תקבע שיא עולם ברמה שוורהולם קבע בטוקיו – היא פשוט נראית מדהים.
    עד כאן

  2. תודה רבה הקדמת אותי היה יום נהדר באתלטיקה
    אלכס אשמח מאד אם תוכל לעדכן
    מה צפוי לנו בצהריים ובערב אם בכלל
    האתר שנתת נהדר אבל הוא נותן את הזמן המקומי
    לצערי לא מצאתי לוז עם זמנים מתואמים אצלנו .

    1. אהרון בשבילך, מהסוף להתחלה:
      5:45 בבוקר גמר 3000 מכשולים נשים
      5:15 חצי גמר 400 מ' גברים
      4:45 חצי גמר 400 מ' נשים
      4:30 גמר דיסקוס נשים (אולמן האמריקאית לוקחת בקלות ובגדול)
      4:15 חצי גמר 400 משוכות נשים

  3. אשר לכדורסל
    משחק להיות או לחדול
    להזכיר
    ישראל אלופה כבר 4 שנים מאז 18 לאחר שהגנה על תארה ב 19 וביטול האליפויות 20-21
    להזכיר 2
    סלובניה ניצחה אותנו פעמיים בגמר עתודה ב 00 ו 04
    אבל …בשמינית גמר בוגרים ניצחנו אותה ב 2003 מסל ניצחון של בורשטיין במה שהיה לפעם האחרונה שישראל עשתה רבע גמר .
    זה יהיה המפגש היחידי בשמינית בין 2 אלופות עבר
    יתר המשחקים
    צרפת – פורטוגל
    צרפת 7 פודיומים 3 גמרים וזהב בודד מ 2010
    פורטוגל ללא פודיום
    ספרד -פולין
    ספרד 15 פודיומים 8 גמרים 2 זהב
    פולין ללא פודיום
    ספרד אגב הבלתי מנוצחת היחידה באליפות

    מונטונגרו – צכיה
    אין פודיום לנבחרות הנ"ל
    בלגיה – יוון
    היוונים עם 3 זהב הכי הרבה בהיסטוריה ועוד 2 כסך
    בלגיה ללא פודיום

    איטליה -קרואטיה
    איטליה 5 פודיומים 4 גמרים 2 זכיות
    קרואטיה עם מדליית כסף בודדת
    ליטא – גרמניה
    ליטא 6 פודיום 3 גמרים 2 אליפויות
    גרמניה 1 ארד

    טורקיה – אוקראינה
    הטורקים 5 פודיום 2 גמרים אליפות אחת
    אוקראינה ללא פודיום
    שימו לב
    סרביה לא כאן ירדה דרג ובדרכה הבטוחה חזרה
    כמובן שגם הרוסים לא כאן

  4. תודה לפאקו ואלכס!
    – מישהו הבין מה קרה לפרד קרלי בחצי הגמר ל-200, למה הוא היה כל כך חלש?
    אם הוא הרגיש לא טוב או היה פצוע, אז למה הוא בכלל עלה לרוץ והסתכן? זה מתקשר לדיון שלנו בכדורסל, האם שחקן שעולה לשחק הוא ב-100% כשיר או שלא תמיד?
    – לפני יומיים, באחת מריצות ה-200 מ' במוקדמות, היתה "פסילה" שנבעה מכך שכן הזינוק לא ישב טוב וזז בזינוק. המארגנים היו סלחניים עם הרץ ההוא (שככחי את שמו) והזניקו את כולם שוב. אבל הוא היה צריך להתקין את כן הזינוק בעצמו. מה הנוהל, למה לא שלחו אליו מישהו טכני שיעשה את זה?

    1. נראה שסבל ממתיחה או כיווצים בשרירי הירך האחורית. קשה לדעת מדוע רץ. ייתכן שהרגיש טוב בחימום ובטרם הזינוק. לא ראיתי את המקרה עם אדני הזינוק במאתיים המטר. נהוג שהאצנים מסדרים לעצמם את האדנים (מתקינים את האדנים לפי מדידת כפות הרגליים). האדנים מחוברים למערכת שמודדת את זמן התגובה ואולי היתה תקלה טכנית קטנה. עצוב, אגב, היה לראות את פסילתו של דבון אלן האמריקאי בגמר 110 המשוכות בגלל אלפית אחת. ראוי היה להשאיר אותו בריצה, קל וחומר כשלעתים לא פוסלים על זמן תגובה מהיר עוד יותר.

      1. פיספסתי את הפסילה של דבון אלן. אלפית אחת?! וואו מסכן הבחור.
        חבל גם על קרלי אבל זה המשחק.
        במקרה שראיתי עם האדנים, האדן פשוט התנתק מהפרקט ובאמת האצן עצמו סידר את זה, כנראה שזו לא בעיה.

  5. פאקו תודה רבה, כיף לעקוב פה אחרי הטור.
    תיקון קטן, זה כבר פודיום חמישי!!! של הקבוצה – קלארק, פעמיים הוגו, פרום ו-וודס.
    נקווה להמשך המגמה וסיום חזק של השנה עם הרישיון לWC

    1. והנה גם תומאס. מי היה מאמין בתחילת הקטע שוינגו יהיה מבודד, בעוד שפוג יישאר עם חבר צוות (ושזה כל מה שיישאר בפסגה הלפני אחרונה).

            1. כמו שמקנולטי יורד, מייקה לא יהיה הדומסטיק האחרון של פוג שלא יגיע לסיום הקטע היום.

            2. שאלה פאקו, נגיד שפוג נצמד למקנולטי ווינגו נצמד אליו, מה פוג מרוויח מזה? מבחינה אווירודינמית
              .
              במילים אחרות מה היתרון הגדול בדומסטיק במצב כזה?

            3. בירידות טכניות אין יותר מדי יתרון לקטע האוירודינמי. יותר בקטע שהוא עוזר לו להבין מה הקו המדוייק של הירידה.

            4. ובטיפוס?

            5. כמו שאתה רואה תמיד קשה לי להבין את הדינמיקה של דומסטיקים, כמו למה אם הוא מכתיב קצב רצחני זה תמיד עוזר לחבר שלו ע"ח הקבוצה השנייה שגם יכולה להיצמד אליהם. לא מבין את זה

            6. יש משמעות כמובן, אבל פחות מאשר במישור. ככל שהמהירות גבוהה, יש יותר משמעות (אבל פחות בירידה כי זה לא מסלול ישר בדרך כלל).

  6. שיפוט רע בחיפה. השופט ממהר לחלק צהובים בלי סיבה (בעיקר לשחקנים של אולימפיאקוס למען האמת), ובדקה האחרונה נפסל שער לזכות חיפה בטענת נבדל גבולית ביותר, לאחר שקודם לכן נפסל שער אחר בטענת נבדל מוצדקת וברורה.

    1. בהתחשב בזה שהם היו בפיגור 85 דקות זו תוצאה מצוינת. בהתחשב בכך שהם שיחקו טוב יותר, שלטו בכדור והגיעו להרבה יותר מצבים, יש גם מקום להתאכזב קצת מהתוצאה.

      1. בכר מגיע טוב יותר במשחק השני בדרך כלל
        פיירו יסתכל טיפה יותר
        נראה שיש סיכוי טוב לחיפה למרות שלא יהיה קל

  7. סיכום שמינית גמר סל עתודה
    בסיכום שלב הבתים דיברנו על הטורניר הצמוד על כך שלמעט ספרד כל יתר הנבחרות במאזן של 1-2 או 2-1 לפיכך ציפיתי להרבה הפתעות היום קרי ניצחון של מדורגות נמוכות
    וההפתעה שקיבלתי היא ….שלא היו הפתעות
    למעט קרואטיה 3 בבית 1 שניצחה את איטליה סגנית בית 2 ( 72-88)
    כל המדורגות בכירות העפילו לרבע
    צרפת ( אלופת 1) – פורטוגל ( 4 בית 2)
    41-54
    ישראל ( אלופת 2) – סלובניה ( 4 בית 1)
    60-77
    ספרד ( אלופת 3) – פולין ( 4 ב 4)
    60-83
    מונונגרו ( אלופת 4) – צכיה ( 4 בית 3)
    78-80
    בלגיה ( סגנית 1) – יוון ( 3 בית 2)
    72-87
    טורקיה ( סגנית 4) – אוקראינה ( 3 ב 3 )
    56-72
    ליטא (סגנית3 ) – גרמניה ( 3 בית 4)
    70-75

    ברבע הגמר
    ישראל – טורקיה
    ספרד – בלגיה
    צרפת – ליטא
    מונטוגרו – קרואטיה
    ב 9-16 ( נגד הירידה )
    יוון – פולין
    סלובניה – אוקראינה
    גרמניה – פורטוגל
    איטליה – צכיה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט