היריבויות הגדולות ביותר (9): לברון ג'יימס נגד הבוסטון סלטיקס 2008-2012 / עומר בקאל

היריבויות הגדולות ביותר (9): לברון ג'יימס נגד הבוסטון סלטיקס 2008-2012 / עומר בקאל

היריבות האדירה בין לברון לבוסטון התחילה בקליבלנד, המשיכה במיאמי, סיפקה לנו כמה מרגעי הכדורסל הטובים ביותר של העשור האחרון ועל הדרך גם הגדירה מחדש את הצורה שאנחנו מסתכלים על השחקנים ואת הדרך שבה הם תופסים את מסלול הקריירה שלהם. לפני שנגיע לכל זה (ואנחנו נגיע) אנחנו צריכים להתחיל מהקיץ של 2007.

אבן הדומינו הראשונה ליפול

קיץ, 2007

אחרי עוד עונה נוראית במדי מינסוטה שכללה הפעם רק 32 ניצחונות ובלי אף הופעה בפלייאוף לקווין גארנט נמאס לנסות לדחוף את הפרנצ'ייז על הגב והוא רוצה לעבור בטרייד (הוא הביע בבקשתו את הרצון להתאחד עם קובי בלייקרס). אחרי כמה שבועות של משא ומתן גארנט מצא את עצמו בסלטיקס תמורת אל ג'פרסון, תיאו רטקליף, ג'רלד גרין, סבסטיאן טלפייאר ושתי בחירות סיבוב ראשון. הסיבה שהמשא ומתן לקח כל כך הרבה הייתה שגלן טיילור, הבעלים של מינסוטה, רצה לראות את רונדו עושה את דרכו אל הוולבס ביחד עם הבחירות ורק התעקשות של דוק ריברס ודני איינג' הוציאה את הרכז הצעיר מהעסקה. בן רגע פול פירס, שכבר הספיק להיות אול סטאר, ALL NBA, Scoring champ ואפילו להגיע לגמר המזרח (ולקבל סוויפ מהנטס) בתשע שנותיו בבוסטון הפך להיות חלק מאחת הקבוצות המובילות לאליפות כשהוא מאחד כוחות עם קווין גארנט מצד אחד ועם ריי אלן, שלא היה בתוכניות של הפרנצ'ייז החדש מאוקלהומה ומצא את עצמו בבוסטון תמורת ג'ף גרין (הבחירה החמישית בדראפט של 2007), בצד השני.

רק שבדרך הם ידעו שיש לפחות קבוצה אחת שהם צריכים לעבור דרכה. הפלייאוף האחרון היה רגע הפריצה הגדול של לברון בליגה. אחרי עונת רוקי איכותית שלוותה בכמה שנים טובות מאוד לברון קיבל את הרגע הגדול שלו נגד דטרויט, בגמר המזרח, כשבמשחק מספר 5 הוא קלע 48 נקודות כולל 25 הנקודות האחרונות של קליבלנד והוביל אותם לגמר הNBA בפעם הראשונה בתולדות המועדון. מה שקרה באותו גמר לא היה רלוונטי (בעיקר כי הוא בקושי היה תחרותי), בגיל 22 לברון הוביל קבוצה של שחקנים משלימים בינוניים ומטה לגמר הNBA הראשון שלו והוא התעלה על עצמו ברגעים הכי חשובים של הפלייאוף והיה ללא שום ספק ה"איש הזה". מבחינת שאר הליגה הוא היה בדרך הבטוחה למספר רב של אליפויות החל מהעונה הבאה.

החלק הראשון: 2008-2010 – קליבלנד נגד בוסטון 

2008 – סיבוב שני בוסטון סלטיקס #1 – קליבלנד קאבאלירס #4

לברון וקליבלנד לא התקשו במיוחד נגד קארון באטלר, אנטואן ג'יימיסון והוויזארדס בסיבוב הראשון בזמן שלברון מסיים עם כמעט 30 נקודות (סיים כקלע המוביל בכל משחק בסדרה) וקליבלנד מנצחת בשישה משחקים. בוסטון כמעט הפסידה במפתיע לאטלנטה והצליחה לחלץ ניצחון מוחץ במשחק השביעי בסדרה.

את המשחק הראשון בין שני הקבוצות לברון ירצה מאוד לשכוח. הכוכב הצעיר סיים את הערב עם 12 נקודות על 18 זריקות מהשדה ועשרה איבודי כדור בזמן שרק שמשחק רע עוד יותר של פול פירס וריי אלן (סיימו את הערב עם ארבעה נקודות משותפות) גרם לקליבלנד למצוא את עצמה במצב בו היא מובילה בנקודה, דקה וחצי לסיום. משם לברון החטיא זריקה לשתיים, החטיא לייאפ, עוד זריקה לשתיים ולקינוח גם שלשה שיכלה להשאיר את הקאבס במשחק בשניות האחרונות. קליבלנד מפסידה 72-76.

המשחק השני המשיך באותה צורה בשביל לברון. 21 נקודות על 24 זריקות, שבעה איבודי כדור לעומת שישה אסיסטים והפעם פול פירס מופיע בצד השני וקולע 19 נקודות בזמן שריי אלן מוסיף 16 (11 מהם הגיעו ברבע השלישי) והסלטיקס, עם הגנה נהדרת, עוצרים את קליבלנד על 36 נקודות במחצית הראשונה במשחק שנגמר עוד לפני שבאמת התחיל.

אבל הקאבס חזרו לסדרה באוהיו. שני המשחקים הבאים בסדרה נגמרו בהפרש משותף של 35 נקודות כשלברון קולע במשחק הראשון 21 ומוסר שמונה אסיסטים ביחד עם דלונטה ווסט שהוסיף 21 משלו. הוא מוסיף 21 ו13 אסיסטים במשחק השני ומציג הופעה נהדרת בקלאץ' עם שלשה גדולה, אסיסט לדניאל גיבסון מחוץ לקשת ומקנח בדאנק מהדהד על הראש של של קווין גארנט.

"With no regard for human life"

שני הקבוצות המשיכו להחליף מהלומות. בוסטון ניצחה את המשחק החמישי הודות לתצוגה אדירה של שני הכוכבים שלה, פירס וגארנט, שקלעו ביחד 55 נקודות ולצידם רג'ון רונדו הוסיף את משחקו הטוב ביותר בסדרה כשסיים עם 20 נקודות ו13 אסיסטים. לברון מסיים את משחק מספר חמש עם 35 נקודות אבל קולע 32 במשחק השישי, ביחד עם 10 נקודות מדלונטה ווסט, ושולח את הסדרה למשחק מספר שבע.

במשחק האחרון לסדרה קיבלנו דו קרב אדיר בין פול פירס ללברון. הראשון קולע 41 נקודות (17 נקודות ברבע השני) בעוד השני מוסיף 45 משלו. קליבלנד שיחקו מאחור למשך כל המשחק עד שהצליחו להדביק את הפער ברבע הרביעי, לא הצליחו לקחת את ההובלה בדקות האחרונות. לברון קלע או מסר את האסיסט לכל סלי השדה של קליבלנד בשבע הדקות האחרונות של המשחק. בעיני, אחד המשחקים הגדולים ביותר של העשור הזה ואולי הרגע הראשון בו חילחלה ללברון ההבנה שהוא לא יצליח לעשות את זה לבד.

בוסטון מנצחת את הסדרה וממשיכה לגמר המזרח בו היא תדיח את דטרויט בשישה משחקים ולאחר מפגש עם הלייקרס בגמר היא תניף את הגביע בפעם הראשונה מאז אותה קבוצה אגדית של 86'.

2010 – סיבוב שני קליבלנד קאבאלירס #1 – בוסטון סלטיקס #4

הסלטיקס, שהעבירו את הפלייאוף של עונת 2009 בלי קווין גארנט עקב פציעה בברך, היו כל כך קרובים לתת לנו מפגש נוסף באותה עונה. גם בסגל חסר הם הצליחו למשוך את אורלנדו של דוואייט הווארד לשבעה משחקים בסיבוב השני, אותו אורלנדו שעלתה על חשבונם לגמר המזרח והדיחה את קליבלנד בעצמה. עכשיו אחרי שקליבלנד ובוסטון חלפו על פני שיקגו ומיאמי בהתאמה (בחמישה משחקים) אנחנו מקבלים מפגש נוסף שמתרחש בסיבוב השני.

הסדרה התחילה עם תצוגה אדירה של לברון (שכבר הספיק לזכות בMVP אחד והיה עתיד לקבל גם את השני) שסיים עם 35 ושבעה אסיסטים במשחק הראשון ונתן לקליבלנד ניצחון ראשון בבית. בצד השני רונדו (שנבחר בפעם הראשונה לנבחרת האולסטאר באותה עונה) סיים עם 27 נקודות ו12 אסיסטים משלו ורמז על מה שעתיד לבוא בשאר הסדרה.

במשחק השני, רג'ון רונדו שבר את שיא האסיסטים לשחקן במדי הבוסטון הסלטיקס בזמן הפלייאוף שהיה שייך לדניס ג'ונסון (17 אסיסטים) כשהוא חילק 19 כאלה והוסיף גם 13 נקודות בדרך לניצחון של 104 – 86 באוהיו. המשחק השלישי לא היה קרוב באותה מידה, למרות שרונדו המשיך להיות השחקן המוביל במדי בוסטון עם 18 נקודות ושמונה אסיסטים, לברון להט עם 38 נקודות, כולל 21 ברבע הראשון, ולקח בחזרה את היתרון כשהנחיל לבוסטון תבוסה של 29 נקודות בבית.

רונדו. עדיין מחזיק בשיא.

המשחק הרביעי היה צמוד עד לפתיחת הרבע הרביעי (74-72 לבוסטון) עד שריצת 12-0 בהובלת רונדו, היה אחראי לרוב סלי השדה, וראשיד וואלאס שפתח את הרבע עם חטיפה על ג'יי ג'יי היקסון והוסיף חסימה על לברון ועל דלונטה ווסט בשתי התקפות רצופות. בוסטון אחזה ביתרון דו ספרתי והצליחה לברוח לקליבלנד לשאר המשחק. רונדו ממשיך להיות השחקן הטוב ביותר של הירוקים ומסיים עם טריפל דאבל מפלצתי של 29 נקודות, 18 ריבאונדים ו13 אסיסטים.

המשחק השישי נגמר מתחילת הרבע השני. ריי אלן הוביל את הסלטיקס עם 25 נקודות לצד פול פירס שסיים 21, 11 ריבאונדים ושבעה אסיסטים. בצד השני לברון רושם את המשחק הגרוע ביותר שלו עד כה בסדרה ומסיים עם 15 נקודות על 3/14 מהשדה. בוסטון מנצחת 88 – 120 ועולה ליתרון של 3-2 בסדרה.

המשחק השישי היה דו קרב נוסף בין לברון, 27 נקודות, 19 ריבאונדים ועשרה אסיסטים (ותשעה איבודי כדור) לשלישייה של בוסטון. גארנט הוביל את הדרך עם 22 נקודות ו12 ריבאונדים, רונדו הוסיף 21 נקודות ו12 אסיסטים וראשיד וואלאס וטוני אלן הוסיפו 23 נקודות מהספסל ועזרו לבוסטון לנצח 94 – 85 ולחזור לגמר המזרח.

ההופעה הדומיננטית של רונדו, שסיים עם 20.7 נקודות וכמעט 12 אסיסטים למשחק והיה נראה כמו השחקן הטוב ביותר בסדרה שלחה את לברון הביתה עם הרבה מחשבות לפני סוף החוזה הנוכחי שלו בקליבלנד. בוסטון המשיכה לגמר המזרח למפגש נוסף עם אורלנדו אותה היא ניצחה בשישה משחקים בדרך למפגש נוסף עם הלייקרס בגמר, שנגמר בהפסד שובר לב בדקות האחרונות של המשחק השביעי.

החלק הראשון ביריבות בין לברון לסלטיקס מגיע לסיומו באופן חד צדדי. 2 מפגשים בסיבוב השני, 2 ניצחונות של הסלטיקס. נראה שרק צעד קיצוני ומפתיע יוכל לעזור ללברון לקחת את היתרון בסדרה.

קיץ 2010 – "ההחלטה"

לטענת קווין גארנט בוסטון היו אלה ש"הבריחו את לברון מקליבלנד". זאת הייתה היריבות הזאת שגרמה ללברון לשבור את הלב של כל אוהדי קליבלנד וללכת לחתום במיאמי עם דווין וויד וכריס בוש. אבל זה לא קרה רק בגלל אותם הפסדים אלא בגלל הקבוצה שבוסטון הצליחה לבנות, שילוב של שני סופרסטארים לצד כוכבים נוספים אחרים, שהייתה ההפך הגמור מ"הצגת יחיד" שלברון נאלץ לעלות בעל כורחו בקליבלנד פעם אחר פעם שגרמה לו ללכת לחפש את הסיטואציה הטובה ביותר בשבילו. ועל הדרך אלו היו גם ההפסדים.

2011-2013 – מיאמי נגד בוסטון

2011 – סיבוב שני מיאמי היט #2 – בוסטון סלטיקס #3

היריבות ממשיכה, עכשיו עם כמה פרצופים חדשים. אף אחת מהקבוצות לא התקשתה בסיבוב הראשון כשבוסטון עוברת בסוויפ את הניקס וההיט חולפים על פני פילדלפיה בחמישה משחקים. מיאמי עומדים בפני האתגר הראשון שלהם כקבוצה בדרך לתואר הנכסף בעוד בוסטון רוצה לחזור למקום הטבעי שלה, גמר המזרח.

המשחק הראשון בסדרה הייתה תצוגת קליעה אדירה של השותף החדש של לברון ליריבות הזאת, דוויין וויד. הוא סיים עם 38 נקודות וחמישה אסיסטים בזמן שלברון מוסיף 22 משלו. ריי אלן הוביל את בוסטון עם 25 נקודות במשחק שהיה צמוד רק על הנייר. מיאמי מנצחת 99-90.

במשחק השני זה היה תורו של לברון לקחת את המושכות. קינג ג'יימס סיים עם 35 נקודות, כולל דאנק וקליעה מחצי מרחק בדקות האחרונות שסגרו את הסיפור (מתוך 12 הנקודות שקלע ברבע הרביעי). הפעם 20 נקודות ו12 אסיסטים של רונדו מהעבר השני לא עזרו כשדוויין ווייד מצטרף ללברון עם 28 משלו.

גארנט. היה גדול במשחק מספר 3.

בוסטון ידעה לחזור לעניינים במשחק מספר 3. קווין גארנט הוביל את הסלטיקס עם 28 נקודות ו18 ריבאונדים בזמן שפול פירס מוסיף 27 נקודות משלו. הפעם לברון ו ווייד קולעים 38 נקודות משותפות ולא מצליחים להדביק את האינטנסיביות של הסלטיקס. בוסטון מנצחים 97-81.

מיאמי נכנסה לרבע הרביעי של משחק מספר 4 בחיסרון של ארבעה נקודות אבל 11 נקודות של לברון ג'יימס ביחד עם שלשה (עם היד של פירס בפרצוף) ולייאפ, 40 שניות לסיום נתנו למיאמי את היתרון. חדירה מצוינת של פול פירס בצד השני קבעה שיוויון, פירס עוד יכל לנצח את המשחק בשניות האחרונות אחרי שריי אלן חטף ללברון את הכדור אבל החטיא את הזריקה האחרונה. בוסטון לא הגיעה להארכה, קלעה בה רק ארבעה נקודות וירדה ליתרון של 3-1 בסדרה. בדיוק כמו במשחק מספר 2 זה היה לברון שהוביל את הדרך עם 35 כשווייד מוסיף 28 משלו.

מיאמי אירחו את בוסטון למשחק מספר חמש בסדרה כשהם ביתרון מבטיח ורצו לסיים את הסיפור. הם מצאו את עצמם בפיגור בדקות האחרונות של המשחק עד שלברון (פיגור חמש, עם ארבע דקות על השעון) השתלט על המשחק עם אסיסט לג'יימס ג'ונס, שלשה קשה מהפינה שלוותה באחת נוספת וסיים עם שתי סלי שדה בתוך הצבע בשביל לחתום את הניצחון הראשון שלו ביריבות הזאת. ווייד הוביל את מיאמי עם 34 נקודות בזמן שלברון הוסיף 33 משלו.

לברון משתלט על הדקות האחרונות

ההיט המשיכו לגמר המזרח נגד דריק רוז ושיקגו, בה הם ניצחו בחמישה משחקים והיו בדרך לאחד הגמרים הגדולים בתולדות הליגה בה החבורה הנוצצת מסאות' ביץ' הפסידה לדירק נוביצקי ולדאלאס מאבריקס בשישה משחקים באחת מההופעות החלשות ביותר של סופסטאר (לברון) על הבמה הגדולה ביותר, בתולדות הליגה.

2012 – גמר המזרח מיאמי היט #2 – בוסטון סלטיקס #4

הפעם הראשונה בתולדות היריבות בה אחת הסדרות לא לוקחת חלק בסיבוב השני אלא מובילה ישר לגמר. בוסטון הגיעה לגמר המזרח אחרי שגברה על אטלנטה בסיבוב הראשון בשישה משחקים ונחלצה מהפסד לפילדפיה של אלטון ברנד, ג'רו הולידיי ואיגודלה עם ניצחון במשחק מספר שבע. מיאמי עברה את הניקס בחמישה משחקים ואת אינדיאנה של דני גריינג'ר ודייוויד ווסט בשישה. כריס בוש שסובל מכאבים פנימיים יחמיץ את פתיחת הסדרה כששיין באטייר והאסלם יפתחו בקו הקדמי של מיאמי.

המשחק הראשון נפתח מאותה נקודה בה הסדרה האחרונה בין שתי הקבוצות נגמרה. לברון להט עם 32 נקודות ו13 ריבאונדים וביחד עם 22 נקודות של ווייד ההיט מחצו את בוסטון 93-79. במשחק השני קיבלנו תזכורת לרונדו של 2010, הגארד של בוסטון היה בכל מקום על המגרש וסחב את בוסטון ליתרון מבטיח עד ששלשה של באטייר, זריקות עונשין של לברון וג'אמפר מדוייק של האסלם הפכו את הסיפור. זריקות עונשין של ווייד נתנו למיאמי יתרון של שלוש נקודות וריי אלן, עם חצי דקה לסיום קבע שיוויון עם שלשה אדירה. בידוד של לברון על רונדו הניב זריקה קשה מחצי מרחק שיצאה החוצה ושלחה את המשחק להארכה אותה מיאמי ניצחה עם ריצת 7-0 בתוך דקה וחצי שסגרה את הסיפור. רונדו סיים עם 44 נקודות, 8 ריבאונדים ועשרה אסיסטים בזמן שלברון קולע 34 נקודות בצד השני.

אבל בוסטון ידעה שעכשיו הסדרה מגיעה אליה הביתה. קווין גארנט ופול פירס קלעו 47 נקודות משותפות בזמן שרונדו הוסיף 21 נקודות ועשרה אסיסטים משלו. לברון קלע 34 נקודות שלא הספיקו ומיאמי הפסידה 101-91.

מיאמי כבר מצאו את עצמם בפיגור של 15 נקודות באמצע משחק מספר 4 אבל 9 נקודות של ווייד ברבע השלישי החזירו אותם לעניינים. סל של קווין גארנט נתן לבוסטון יתרון של שלוש נקודות ומיאמי, אחרי פוזשן בו היא ניסתה לרדוף אחרי השלשה,לקחה כמה ריבאונדים התקפיים חשובים והסתפקה בחדירה של צ'אלמרס. גארנט לקח את לברון לפוסט בפוזשן הבא והחזיר את היתרון לבוסטון רק ששלשה גדולה של לברון בצד השני, אחרי פיק אנד פופ עם ווייד, קבעה שיוויון והארכה. שני הכוכבים של מיאמי עמדו על 0/4 מהשדה בחמש הדקות הנוספות ורונדו סידר לבוסטון את הניצחון והשווה את הסדרה.

הדקות האחרונות במשחק מספר 4

עוד משחק צמוד לאוסף. אחרי שקווין גארנט העלה את בוסטון ליתרון עם 3 דקות לסיום צ'אלמרס הגיע מהעבר השני לתקוע שלשה שתחזיר את היתרון להיט. מרקו פייאטריס (שתי שלשות בחמשת הדקות האחרונות של המשחק) קלע שלושה גדולה שלוותה בלייאפ קשה של ווייד מהצד השני. עם 50 שניות לסיום פירס, שקרא לבידוד על לברון, קלע עליו שלשה גדולה, נתן לבוסטון את היתרון והשלים את המהפך בסדרה. 3-2 לסלטיקס.

בפיגור 3-2 בסדרה כשהוא ניצב נגד הדחה נוספת בידי אותה קבוצה הפעם במדים החדשים של ההיט וכשמעל כולם מרחפת ההופעה הנוראית שלו בגמר האחרון נגד דאלאס לברון נענה לקריאה והגיב עם אחד המשחקים הטובים ביותר בקריירה שלו. 45 נקודות, 19/26 מהשדה, 15 ריבאונדים וחמש אסיסטים מיאמי שלטו במשחק מהפתיחה והשוו את הסדרה עם ניצחון 98-79. אנחנו בדרך למשחק 7 נוסף.

השלישייה הגדולה של מיאמי לא השאירה לבוסטון שום סיכוי במשחק שבע. לברון סיים עם 31 נקודות ו12 ריבאונדים, ווייד סיים עם 23 וכריס בוש (שחזר לסגל אבל עדיין עלה מהספסל) סיים עם 19 משלו. בוסטון עוד ירדו למחצית הראשונה ביתרון של שבע נקודות אבל 31 נקודות של לברון ו וויד במחצית השנייה קבעו תוצאת סיום של 101-88. בזמן שרונדו רשם 20 נקודות ו11.3 אסיסטים וגארנט הוסיף 19 נקודות למשחק לברון מסיים את הסדרה עם ממוצע מגוחך של 33.6 נקודות ו11 ריבאונדים ומשווה את תוצאת היריבות שלנו ל2-2.

מיאמי עולה לגמר נוסף והפעם מצליחה לגבור על דוראנט ו ווסטברוק הצעירים בדרך לגביע הראשון שלה מאז 2006 והגביע הראשון של לברון בקריירה.

סוף היריבות

אחרי ארבעה סדרות פלייאוף במזרח בהם לברון נלחם ברביעייה הגדולה של בוסטון הגיל של פירס וגארנט, ביחד עם הפסד לניקס בסיבוב הראשון של 2013, גרם לדני איינג' לשלוח אותם לנטס תמורת מגוון של בחירות דראפט וסגר את הוילון על היריבות הגדולה של לברון ושל בוסטון.

מפגש בונוס – סיבוב שני 2014

לברון נתקל עוד פעם אחת בפירס וגארנט, הפעם הוא לבש את המדים של מיאמי ואת המדים של ברוקלין. אבל שני הכוכבים המזדקנים היו הרבה מעבר לשיא שלהם (פירס בן 36 וגארנט בן 37) והם רשמו 18.8 נקודות משותפות בסדרה. לברון קלע 30 נקודות בממוצע והוביל את ההיט לניצחון בחמישה משחקים.

שינתה את פני השטח של הליגה.

סיכום

היריבות בין לברון לסלטיקס הייתה מהגדולות ביותר של העשורים האחרונים. מלבד אין ספור רגעי כדורסל זכורים בוסטון דחפה את לברון מקליבלנד רק בשביל שיוכל למצוא קבוצה איתה יצליח לעבור אותם. ה"ההחלטה" שינתה את הדרך שבה כדורסלנים מסתכלים על הקריירות שלהם (לטוב ולרע) ועל הקשר שלהם עם הקבוצה שבחרה אותם בדראפט וכיום יותר ויותר שחקני כדורסל בוחרים לקחת את העתיד שלהם בידיים ולחפש לעצמם סיטואציה טובה יותר. לברון לא המציא את הגלגל. קארים עשה את זה במילווקי, אולג'ואן ביקש טרייד אחרי שהסתכסך עם יוסטון (ואז נשאר וזכה בשתי אליפויות), שאק הלך וחתם בלוס אנג'לס וקווין גארנט בעצמו ביקש טרייד, אבל חוקי הליגה שהשתנו ביחס לחוזים של השחקנים (הגבילו קבוצות לחתום על חוזים קצרים יותר) ביחד עם הרעש הגדול שעשה אותו משדר מיוחד בESPN היוו את ההתחלה לדף חדש בעולם הכדורסל ואני מאמין שזאת הייתה היריבות הזאת שדחפה את הליגה לשם.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה עומר. יריבות מעניינת שכתובה כאן היטב.
    ההחלטה של לברון לעזוב את קליבלנד ב-2010 הייתה הגיונית והוכיחה את עצמה מבחינתו, במיוחד ביריבות מול בוסטון (למרות שאני חושב שההצלחה שלו אחרי זה נגד הסלטיקס היא בעיקר בגלל ההזדקנות שלהם), אבל המשדר הזה של לברון היה מביך. מבחינה מקצועית לברון בחר נכון, ואם הוא היה עוזב בלי לעשות מזה רעש הוא היה הופך להרבה פחות שנוא לדעתי.

  2. האמת שרק התחלתי לקרוא ומשהו נראה לי מוזר: 32 ניצחונות הספיקו למינסוטה לעלות לפלייאוף (בעונה של 82 משחקים)? לא נשמע סביר ובאמת בדקתי. הם לא עלו לפלייאוף ב-2007.

  3. בס"ד
    תודה רבה עומר. יריבות גדולה שעקבתי אחריה בזמן אמת.
    בתקופת מיאמי היו אלה 2 קבוצות סופר טימס.

  4. תיארת יפה את היריבות הגדולה של התקופה.
    עצם זה שהיריבות מתוארת כלברון מול פירס וגארנט זה כשלעצמו השינוי שחל בליגה – בניגוד לסלטיקס לייקרס או אנדיאנה ניקס למשל
    שחקנים תמיד רצו אליפויות, אבל אין ספק שאצל לברון זה היה ברור שזו אובססיה מהרגע הראשון, והסלטיקס אילו שעמדו בדרכו פעם אחרי פעם עד שבחר סיטואציה טובה יותר מבחינתו. אני מסכים עם המסקנה שלך שהסלטיקס גרמו לו להבין שהוא לא יכול לבד

  5. הכתבה הזו מעוררות בי שטב את ההחמצה הגדולה של הסחטיקס באותן שנים שהיו ברמה של שושלת אך בגלל פציעות, עסקת חליפין מטומטמת ושביקה במשחק שישי ביתי בגמר המזרח ביתרון 2-3 גרמו שיהיו רק אליפות אחת וגמר אחד נוסף.
    לגבי עסקת החליפין על פרקינס ב-2011, עד עסקת החליפין הסלטיקס היו הקבוצה הטובה במזרח ואחרי עסק החליפין הידרדרו למקום שלישי או רביעי ושיחקו לפחות ברמה פחות טוב מאשר לפני עסקה זו והפסידו 4-1 למיאמי.

    1. ברור לך שיש הבדל בין קורולציה לקשר סיבתי. אם כל הכבוד לפרקינס (ובאמת שיש, לפחות לתקופה שלו בבוסטון), לא הוא הסיבה לירידה של בוסטון באותם שנים.

      1. עסקת חליפית עליו פגעה באיזון של הקבוצה וביכולת הקבוצה אחרי עסקת החליפין. העודה היא שעד עסקת החליפין הסלטיקס היו הקבוצה הטובה ביותר במזרח ומתחרה על הטובה ביותר בליגה ואחרי עסקת החליפין היא הייתה פחות טובה במידה משמעותית.

  6. תודה עומר. אכן יריבות רצינית מאוד שגרמה ללברון להבין שלבד הוא לא יכול ושבקליבלנד הוא לא ידיע לכלום.
    עשה בשכל ועזב למיאמי (אם כי ההחלטה היתה נוראית מכל הבחינות).
    משחק 6 ב 2012 נגד בוסטון בפיגור 2-3 היה אחד המשחקים הטובים של שחקן בהיסטוריה. זאת דעתי הצנועה . . .

    1. "ההחלטה" לא היתה נוראית מכל הבחינות.
      היא גרמה לרשת טלוויזיה עשירה כקורח להשקיע כמה מיליוני דולרים בילדים קשי יום.
      מגיע לו כל הכבוד שניצל סקרנות וציפייה בציבור ומינף את זה למטרה טובה.
      כל השאר – משני בעיניי

      1. זאת היתה השרה התחתונה.
        גם האליפויות שהגיעו היו במאזן החיובי של ההחלטה. אבל הסגנון וכל הרעש שנלווה לה היה נורא.

        1. מסכים על עכל. ההחלטה והשחצנות בטלוויזיה, זה שהבטיח לקליבלנד שישאר וגרם להם לחתום על חוזים הזויים, ולברון קינח גם בנאום הטבעות העלוב. אין בעיה לעבור למיאמי עיר טובה בהרבה על קליבלנד אבל אוי הדרך

  7. תודה עומר. אכן יריבות רצינית, אבל בשנים האלה מיאמי הפכה לפקטור חשוב מה שהוריד במקצת את חשיבות היריבות בין הקאבס לסלטיקס. למעשה זה היה מין קרה משולש.
    תודה על ההשקעה עומר. יצא פוסט מצויין

  8. כתבה יפה, אבל קצת מורידה מהערך והתרומה של שחקנים אחרים.
    לדוגמה – ריי אלן, חתיכת סיפור שרק בגללו היה אפשר לשנות את הכותרת.

  9. סיקור נחמד.
    היכולת של לברון ג'יימס היא זו שהביאה לבניית סופרטים בסדר הגודל של בוסטון וא"כ הגולדן סטייט,
    אלן,פירס וגרנט שלושתם היו נכנסים להיכל אבל היו נשארים בלי טבעת ובלי יכולת אמיתית לאיים על התואר.

    הוספת את הבונוס אבל שכחת את הקינוח ביום הפרישה של פירס
    https://www.youtube.com/watch?v=oP6GSV926N0

  10. באמת מעולה…
    מזכיר ימים יפים שהיה לי זמן לראות את כל הפלייאוף.
    רונדו באמת היה ממש טוב לפני שהוא נהיה "כוכב"
    גארנט עלה לפלייאוף עם מינוסטה 8 פעמים. בפעם היחידה שהיה לו עם מי לשחק הוא הגיע איתם לגמר מערב
    אולי בוסטון דחפה את לברון להחלטה (שהדרך בה נעשתה היתה נוראית, מגעילה והרסה לו הרבה) אבל סביר שבכל מקרה תוך שנתיים היה מנצח אותם עם הירידה בכושרם (ע"ע מייקל נגד דטרויט)

    1. מצד שני הקבוצה של הסלטיקס נוצרה כדי להתגבר על לברון ומצטיינות המערב כמו הספרס ולזכות באליפות. לא היה פיתרון אחר באותו זמן כדי שהסלטיקס תהיה מועמדת לאליפות לאחר מעל 20 שנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט