אירועי דיומא – 16.08.2021- סנוקר, שחמט, שייט ואופניים

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

האליפות הפתוחה של בריטניה – סיבוב ראשון

עונת הסנוקר כבר החלה לאחר פגרת אליפות העולם, עם מספר טורנירים נחשבים מעט פחות, והיום אנו מקבלים את הטורניר המשמעותי הראשון של העונה – האליפות הפתוחה של בריטניה. זהו טורניר שחוזר לסבב לאחר שנים רבות של הפסקה (לא להתבלבל עם אליפות בריטניה, היוקרתית הרבה יותר בסוף השנה), כנראה לאור העובדה שרוב התחרויות המוקדמות של העונה בסין בוטלו מסיבות ברורות. הטורניר, הנערך בעיר לסטר, יוצא דופן מבחינה אחת עיקרית יחסית לשאר – ההגרלה שלו לא מתחשבת בדירוג השחקנים, וכך אנו מקבלים הרבה מאד קרבות בין יריבים זוטרים בסיבובים הראשונים, אך גם כמה קרבות ענק, כמו שחזור גמר אליפות העולם האחרונה מחר. אשר לשדה השחקנים, הוא יכלול את כל השחקנים הבכירים בענף, מלבד רוקט רוני אוסליבן, הבורר את הטורנירים בהם הוא משתתף בפינצטה.
היום ייפתח הסיבוב הראשון של הטורניר, בפורמט הטוב מ-5. בין הקרבות המעניינים של היום נוכל לראות בסשן הבוקר את זה שבין "המכשף" ג'ון היגינס, לשוויצרי המבריק אלכסנדר אורסנבאכר. בסשן הערב נוכל לראות קרב מעניין נוסף בין ז'או יואלונג לטום פורד. שידורים ביורוספורט 1,2 לאורך היום החל מ-11:00.

שחמט – יום ההכרעות בגראנד טור סנט לואיס, וסיום תחרות הצעירים/שחר אלוני

אתמול הסתיימה תחרות מספר 4 בסבב הגראנד טור, הלא היא תחרות הראפיד והבליץ של סנט לואיס, וזו הטבלה הסופית, לאחר 9 משחקי ראפיד ו 18 משחקי בליץ (סהכ 36 נק' אפשריות, הראפיד נחשב 2) –

1 Nakamura, Hikaru242736
2 Caruana, Fabiano212806
3 Rapport, Richard19.52763
4 So, Wesley18.52772
5 Le, Quang Liem17.52709
6 Mamedyarov, Shakhriyar172782
7 Dominguez Perez, Leinier172758
8 Svidler, Peter162714
9 Xiong, Jeffery152710
10 Shankland, Sam14.52709


ניצחון מרשים של נקמורה, שמראה שהוא משחקני הראפיד ובליץ הטובים בעולם, כפי שהיה בכל העשור האחרון. הוא מנצח בתחרות בהפרש גדול, ומסיים 27 משחקים (!) ללא הפסד.

באופן מפתיע, נקמורה עולה במד כושר במעט בראפיד, ובבליץ הוא אפילו קצת יורד, שכן הוא התחיל מדירוג מאד גבוה בבליץ של 2900.
כרגע הוא שלישי בעולם בראפיד (אחרי קרלסן ודינג ובהפרש גדול מהרביעי דודא) ושני בבליץ (אחרי קרלסן, ובהפרש גדול מהשלישי לגראב).

גם קרואנה יכול להיות מרוצה, שכן הוא בעבר לא נחשב לשחקן בליץ בכיר, וכאן סיים שני, מה שמהווה הישג טוב מאד ביחס לתחרויות קודמות שבהן השתתף השנה.

תחרות טובה היתה גם להונגרי רפורט, ולווסלי סו.

באליפות אירופה לנשים, היה אתמול יום מנוחה, והיום סיבוב 7 מתוך 11, נאחל הצלחה לישראליות.

לעומת זאת הסתיימה אתמול תחרות הצעירים "אתגר קרמניק", המנצח הוא קיימר מגרמניה (בן 17, 2600) שהקדים ברגע האחרון את ליאנג מארה"ב. הישראלי סוקולובסקי (כ 2400) סיים בתחתית, אך צבר נסיון במעמד.

שייט – אליפות העולם בדגם החדש / עמיחי קטן:

בקושי שבועיים עברו מאז שיואב כהן מצא את עצמו מרחק נגיעה ממדליה בענף הזה ופחות מזה מאז שנויה ברעם ושחר טיבי סיימו את חלקה של המשלחת הישראלית באולימפיאדה בשייט, וכבר יש אליפות עולם בדגם החדש – IQ פויל – שמחליף את הניל פרייד המיתולוגי בו התחרו יואב כהן וקטי ספיצ'קוב באולימפיאדה האחרונה, וקודם לכן מעיין דוידוביץ', אלופת העולם 4 פעמים לי קורזיץ' והמדליסט האולימפי שחר צוברי.

כהן וספיצ'קוב עוד בחופשה שאחרי האולימפיאדה, ולכן הם לא ישתתפו באליפות, ומי שמייצגים את ישראל הם תום ראובני (דורג 9 בעולם בניל פרייד), יואב עומר (דורג 16) ואופק אלימלך (דורג 14) אצל הגברים ומאיה מוריס (דורגה 17) ודניאלה פלג אצל הנשים. בנוסף לכך, תהיה גם תחרות של העתודה, כאשר אצל הנשים יתחרו נעמה גזית (דורגה 56), שחר רשף, לינוי גבע (דורגה 77), שרון קנטור (דורגה 82), ניב רובינסון (דורגה 90) ונעמה גרינברג (דורגה 76), ואילו אצל הגברים יתחרו רוי הילל, אייל צרור (דורג 87), תומר ורדימון (דורג 59), ליאם שגב (דורג 92), באז בל, שלו אגוזי, דניאל תשתש (דורג 89), ניר לשד (דורג 98) ועידו פומרנץ. מה שבאמת יפתיע הוא מי שיאמן את נבחרת העתודה של הגברים, וזהו שחר צוברי שעוד לא קיבל החלטה האם להמשיך או לפרוש, ובינתיים יקבל תפקיד כמאמן.

יחד עם יואב כהן ושחר צוברי שלא יתמודדו בתחרות הזאת, מתוך 16 השייטים המובילים בניל פרייד אצל הגברים לא פחות מ-5 הם ישראלים ואצל הנשים, יחד עם קטי ספיצ'קוב הנופשת, נוי דריהן שפרסמה לפני כמה ימים שהיא בשבוע ה-27 להריונה ונוגה גלר שהודיעה על פרישה, 4 ישראליות היו בין 21 המובילות בעולם בניל פרייד. גם בלי מדליות אולימפיות כבר 13 שנים הענף נמצא במקום לא רע בכלל…

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספנייה – קטע 3

קטע 2 של אתמול היה קטע שטוח יחסית, עם סיום מישורי. הקטע היה ללא אירועים מיוחדים, מלבד התרסקות כ-4 ק"מ לסיום, שגבתה את מחיר המירוץ מאלכס קטאפורד, הקנדי של ISN, וכן גם כחצי דקה משניים מחברי ה-GC – אדם ייטס ויו קארתי. לפני קו הסיום, קיבלנו מיאוץ סיום צמוד במיוחד בין שניים מהפייבוריטים של הקטע, יאספר פיליפסן מאלפסין-פניקס ופאביו יאקובסן מקוויק סטפ, בו פיליפסן הצליח לזכות ממש בפוטו פיניש, כשמייקל מתיוס משלים את הפודיום. פיליפסן כבר זכה במספר קטעי מיאוץ בעבר, כולל בוואלטה של השנה שעברה, אך העונה הוא זוכה סוף סוף בניצחון במירוץ בפרופיל גבוה, בפרט לאחר שהצליח רק להגיע לפודיום בטור דה פראנס חמש פעמים. לקבוצת אלפסין-פניקס שלו זהו ניצחון ראשון בוואלטה, שממשיך עונה מצויינת, כמובן בהובלת הכוכב מתיו ואן דר פול. בגזרת ה-GC לא קיבלנו שינויים גדולים מדי, ופרימוז רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ, 4 שניות לפני ארנבורו ו-10 שניות לפני מתיוס.

קטע 3 של המירוץ, עדיין באיזור בורגוס, יביא לנו כבר בשלב מוקדם מאד של המירוץ טיפוס המיועד לחברי ה-GC. מדובר בטיפוס הקשה בדרגה 1 לפיקון בלאנקו, טיפוס של 7.5 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9%, המגיע בשיאו ל-18%. אנו צפויים כבר היום לקרב כל בכל של חברי ה-GC, ובפרט בין רוגליץ' לברנאל וייטס, כשקארתי, ולאסוב, לאנדה ושאר המטפסים צפויים להשתתף בחגיגה. היום כבר נקבל תשובה ראשונה לשאלה מי ישלוט במירוץ, הן מבחינת הרוכבים, והן מבחינת הקבוצות, כשהדגש יהיה על הקרב בין אינאוס ליומבו ויסמה. עדיין, היות ומדובר בטיפוס הקשה היחיד בקטע, בסיומו של קטע קצר יחסית, ייתכן מאד שהקרב בין הפייבוריטים הכבדים יוכרע רק בנקודות, כשנסיונות הנוק-אאוט יישמרו לקטעים הקשים הבאים. שידור ביורוספורט ב-15:50.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה לכולם
    סנפיר הפוייל מעלה דיי מהר את הבורד מעל למים כשהרוח מעט מעל ל 10 קשרים ומקטין את החיכוך שיש לבורד עם המים. התחרויות ברוחות אלו ייגמרו מהר יותר או שהגולשים יקבלו מסלולים ארוכים יותר.

    1. אור
      עמיחי צודק. לפחות במהלך 25 השנים האחרונות חלו שינויים והיו פיתוחים חדשים שדחקו כל פעם את הדגמים הישנים.
      הפוייל הוא הפיתוח האחרון ותורו להחליף את הדגמים הישנים. כל דגם שהחליף נתן ציפה טובה יותר, יותר מהירות ופחות גרר.
      הפוייל נותן לבורד עילוי אז יש פחות חיכוך עם המים, פחות אדהזיה ומתח פני המים. קל יותר לעלות לפליינינג=הרחפה.
      כמובן שגם פוליטיקה לוקחת חלק. למשל דגם הניל פרייד שנבחר קודם, אני מניח שהיו לחצים למען הדגם שזכה חה חה במכרז.

      1. אז לוודא שאני מבין, דגמים משופרים אומר פחות עבודה / קושי לשייטים עצמם? הנחתי שהדגמים משתפרים השאלה האם זה גם הגיוני להחליף בגלל זה (זה לא שהם מתחרים על שיא עולם כמו באתלטיקה לדוגמה ומחליפים נניח נעליים שנותנים להם יתרון על פני האחרים ונגד השעון)
        .
        ולגבי הפוליטיקה תוכל להרחיב? לא בדיוק הבנתי מה היה עם הניל פרייד

        1. קודם כל אני מודה שאינני מומחה כל כך גדול.
          אינני משתתף בתחרויות מעבר לכאלו שנוצרים תוך כדי גלישה עם עוד פרטנרים בסביבה, כל אחד וציודו האישי.
          את הידע על הציוד התחרותי אני קולט בעיקר במועדונים ומעט מהספרות בתחום או מאתרי גלישה.
          לשאלותיך, דגמים משופרים הלכו קודם לכיוון של קלות הציוד ושימוש בחומרים קלים יותר עם יותר אחוזים של קרבון כמו גם שינויים בצורת הרוקר (מונח טכני שמתייחס לירכתיים וסביבתם) שמגבירים את יכולת ההרחפה של הבורד.
          אתה יותר קל ויותר הידרודינאמי, אתה צף יותר טוב וקל לך לפתח מהירות. וזה עובד גם ברוחות החלשות יותר.
          ברוחות החלשות למשל כשהרוח בסביבות 4-5 קשר אז גם בפויילים הגולשים יהיו חיבים לפמפם כדי לצבור מהירות. ברוח של מעט מעל ל 10 קשרים, עובדים פחות. קמת פימפום ואתה בפליינינג ושומר אותו הרבה זמן גם כשהרוח יורדת מעט.
          אגב, העבודה נעשית בידיים ברגליים וגם עם שרירי הבטן.
          לגבי ההשוואה נעליים-בורד, לא ממש התעמקתי בפתוחים של נעלי אתלטים אבל אין הבדלים בין הבורדים והמערכים של הגולשים. בחרו דגם אחד לכולם (למשל הנילפרייד שהיה סטנדרטי לכולם). נעליים? רוב הגולשים לא לובשים נעלי גלישה אבל יש שיותר נוח להם עם נעליים. אני למשל לובש נעליים במקומות בהם יש חוף סלעי בעיקר בגלל הבוציות הקטנה והגדולה שעובדות יופי כסכיני גילוח על כפות הרגליים המצולקות שלי ועכשיו עם הפלישה המטאורית של ה Perna perna (המאמר השני עליה בדרך) המצב ילך וחמיר.
          בתכלס, נעלי גלישה בתכלס לא נותנות שום יתרון בים.
          לגבי הפוליטיקה, סאמו, הזיכרון לא מה שהיה פעם אבל אם אני לא טועה היה מכרז לציוד אולימפי ומי שזכה זו חברת נילפרייד שהמפרשים שלה (יש לי אחד של 5מ"ר לסערות ולמזרחיות) מצוינים ומייצרת גם בורדים אולימפיים. מעבר לזה הם לא זכורים לי בגלל הבורדים אלא רק בגלל המפרשים. הם זכו במכרז ושמעתי במועדון שהזכיה לא היתה נקיה מפוליטיקה. אני לא יכול להתחייב פה.
          חשבתי פעם שלישית גלידה, אבל זו פעם שלישית שאני מתחסן והסימפטום של נפיחות וכאב חוזרים על עצמם שוב. מקווה בשבילכם שאתם אסימפטומטים לחיסון….

          1. תודה, מנסח שוב מה שניסיתי להגיד – לכולם יש את אותו גלשן גם ככה אז מה הטעם כל כמה שנים להחליף? גם אם החדש קל יותר לתפעול זה לא שהם מתחרים נגד השעון וקובעים שיאי עולם או שיכולים להשיג יתרון תחרותי אחד על השני, זאת בניגוד לנעליים באתלטיקה (סתם דוגמה) שמאפשרות תוצאות טובות יותר באופן כללי וביחס ליריבים.

            1. אני מניח שמדובר בנוחות בגלישה. עם השיפור בציוד יותר נוח לגלוש (לאו דווקא יותר קל!), יותר מהיר. גומרים יותר מהר והולכים לספר לחברה. כשהציוד שווה לאף אחד אין יתרון ציודי, הכל כישרון.
              בגלישה המקצוענית שלט המון זמן אנטוני אלבאו. זה נטו כישרון כי הוא עבר בין הציודים השונים ולא תמיד היה לו הציוד הכי טוב בתחרויות (הלא אולימפיות)
              https://en.wikipedia.org/wiki/Antoine_Albeau
              לפניו שלט קווין פריצארד וגם לרובי נייש היתה תקופה יפה. התחרות ב PWA עם ציודים שונים. כל אחד על גלשן של חברה אחרת או שיש מספר טימניקים לחברה שמייצרת בורדים.

            2. שכחתי להוסיף שלפני שנים מעטות שבר אנטוני את השיא של עצמו והעמיד אותו על מעל ל 100 קמ"ש. כישרון מלידה!

            3. אחלה, תודה

            4. בשמחה

  2. נראה בינתיים שהדבוקה לא ממש מעוניינת בקטע (או אפילו בחולצה האדומה), כשהיא משחררת לבריחה חבל של 9 דקות, 60 ק"מ לסיום. יש בבריחה כמה מטפסים טובים כמו אליסונד, טראמייה וקלמז'אן, שיכולים לקחת את הקטע. עדיין מדובר בטיפוס קשה מאד, ויש מצב לתפיסה של הבריחה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט