אירועי דיומא – 15.08.2021 – כדורגל אירופאי, שחמט ואופניים

כדורגל אירופאי / צפריר אוזדובה

ליגה ספרדית

ברצלונה- ריאל סוסיאדד (21:00)

רק בזכות קיצוץ בשכר של פיקה, ג׳ורדי אלבה ובוסקטס בארסה הצליחה לרשום את ממפיס דפאי ואריק גארסיה למשחק לעונה הקרובה. כשעתידו של אגוארו הפצוע עדיין לא ברור. המשחק הופך לסופר מסקרן בגלל שמעניין לראות איך בארסה תיראה אחרי העזיבה של מסי היא כמובן כבר לא פייבוריטית לזכייה באליפות אבל מוקדם להסיק מסקנות בשלב הזה. בעונה שעברה בארסה ניצחה את סוסיאדד פעמיים ואחד המשחקים אף נגמר ב 6-1 אבל הערב אני בטוח היא אפילו תסתפק ב 1-0 בשביל להוריד לחץ ולצאת לדרך חדשה.
מבארסה יעדרו טר שטגן, אגוארו, פאטי, דמבלה, פדרי, דה יונג, לנגלה, מינגואזה.

סלטה ויגו- אתלטיקו מדריד (18:30)

האם אתלטיקו לראשונה בתולדותיה פייבוריטית לזכות באליפות? האלופה שמרה על הסגל מהעונה שעברה ואף התחזקה ברודריגו דה פול שהגיע מאודינזה תמורת 35 מיליון יורו. דה פול שחקן הרכב נבחרת ארגנטינה יכול לשחק באמצע או באגף ויעמיק את הסגל של דייגו סימאונה. מנגד הקלטים של אדוארדו קאודט ידועים כקבוצה שקשה לנצח בבית.

ליגה אנגלית

טוטנהאם- מנצ׳סטר סיטי (18:30)

האלופה יוצאת ללונדון, סיטי התחזקה הקיץ בג׳ק גירליש ומקווה שחוץ מאליפות גם תגיע זכייה בליגת האלופות. את טוטנהאם שפיטרה את מוריניו יחליף פורטוגלי נוסף ננו סאנטו ויש לה בעיות עם הארי קיין שרצה לעזוב ולא התאמן עם הקבוצה בפתיחת האימונים. הוא בספק למשחק ובכל מקרה יונג מין סון יפתח בחוד. טוטנהאם התחזקה גם בבלם הארגנטיני כריסטיאן רומרו שיעדר מהמשחק. בסיטי יעדרו דה בריינה ופודן.

שחמט – היום ההכרעות בגראנד טור 4 בסנט לואיס, ועדכונים מהישראלים/שחר אלוני

בגראנד טור סנט לואיס, החלה תחרות הבליץ אתמול, לאחר 3 ימי ראפיד, והיא תסתיים היום. זה המצב בטבלה לאחר 9 סיבובי בליץ אתמול (פלוס 9 ראפיד) –

1 Nakamura, Hikaru182736
2 Caruana, Fabiano15.52806
3 Rapport, Richard14.52763
4 So, Wesley142772
5 Mamedyarov, Shakhriyar132782
6 Svidler, Peter12.52714
7 Xiong, Jeffery12.52710
8 Le, Quang Liem122709
9 Dominguez Perez, Leinier11.52758
10 Shankland, Sam11.52709


הדומיננטיות של נקמורה בקצבים האלה ברורה, והוא פותח פער גדול. אחד משחקני הראפיד ובליץ הטובים בעשור האחרון.

באליפות אירופה לנשים, הישראליות עדיין לא יצרו את התנופה, כאשר אפרויימסקי המדורגת בין הגבוהות בתחרות, מפסידה היום בלבן לשחקנית שמדורגת הרבה מתחתיה, והיא תשמח ליום המנוחה היום. יש לה 2.5 נק' מתוך 6, כאשר דבוקת הצמרת עם 5 מתוך 6 ורובן מדורגות כמוה או פחות לפי מד כושר.
מישל קטקוב (ניצחון) ורונית לויתן (תיקו) הגיעו אף הן ל 2.5 נקודות.

בתחרות הצעירים "אתגר קראמניק", כך נראית הצמרת הגבוהה (יש 16 מתחרים, רובם בגילאי 16-18) –

1 Liang, Awonder9.52587
2 Keymer, Vincent92602
3 Yoo, Christopher Woojin8.52466
4 Abdusattorov, Nodirbek8.52634

כאשר המובילים הם מארה"ב, גרמניה, ארה"ב שוב, ואוזבקיסטן.
סוקולובסקי מישראל עדיין בתחתית, אך שיפר את מאזנו אתמול ל 1.5 נק' מתוך 4, בדרך ל 2.5 מתוך 12, כאשר היום יתקיימו שלושת הסיבובים האחרונים.

אופניים

הוואלטה א אספנייה – קטע 1 / דוד "פאקו" סעדה

הקטע הפותח של הגראנד טור הספרדי היה קטע נג"ש קצרצר עם עלייה קצרה בחלקו הראשון. מי שקבע את הזמן המהיר ביותר היה די כצפוי האלוף האולימפי בנג"ש, פרימוז רוגליץ', שהקדים בשש שניות את הבאסקי אלכס ארנבורו ובעוד שתיים את בן ארצו יאן טרטניק. בכל הקשור ליריבים ב-GC, הפתיחה הטובה של הזוכה בשתי המהדורות הקודמות של המירוץ העניקה לו יתרון של בין 14 שניות (על אלכסנדר ולאסוב) ל-40 שניות (על מיקל לאנדה), ובפרט של כחצי דקה על מי שנראה כמו מתחרהו העיקרי, איגן ברנאל.

קטע 2 של המירוץ יסתיים גם הוא כמו אתמול בעיר בורגוס, אלא שכאן יש לנו כבר קטע מירוץ רגיל, שטוח ברובו ועם סיום במישור. הצפי כאן יהיה כמובן למיאוץ סיום המוני, עם פייבוריטים כפיליפסן, יאקובסן, דמאר, מתיוס, טרנטין וצ'ימולאי מ-ISN. שידור ביורוספורט ב-15:50.

הטור של פולין – קטע 7 / עידו גילרי

הקטע השישי ראה את רמי קאבניה הצרפתי הבלתי נלאה של קוויקסטפ קובע את הזמן הטוב ביותר על המסלול בין 19 ה-ק"מ. הוא הקדים את חברו לקבוצה ז'ואו אלמיידה שהבטיח לו ולקבוצה פחות או יותר את הניצחון במירוץ כולו. אם נרצה מתנת פרידה עבורו וממנו לפני המעבר ל-UAE. שלישי הגיע מייסיי בודנאר הפולני שהקדים אף את בן ארצו הפייבוריט קוויאקובסקי שלא יצליח הפעם לקחת את המירוץ אבל יעלה כנראה על הפודיום.

הקטע השביעי והאחרון הוא השטוח ביותר מכל קטעי הטור מה שאומר כנראה שקבוצות הספרינטרים יעשו את שלהם ויביאו את הדבוקה יחד למיאוץ הסיום בקראקוב בו פסקל אקרמן יהיה מועמד חזק לניצחון. בדירוג הכללי קשה לראות שינוי באופק כשאלמיידה, מוהוריץ' וקוויאקובסקי מאכלסים את שלושת המקומות הראשונים ואוליסי במקום הרביעי יצטרך לסגור 10 שניות שלא נראות ריאליות כדי לחזור למקום בו היה לפני הנג"ש.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. הסיבה להיחלשות של ונמארק אתמול בנג"ש הייתה שהוא והקבוצה מראש תכננו שהוא ילך על חולצת המטפס. מה שלא עבד בסוף אבל גם השאיר אותו מרוקן להמשך.

  2. בתור קטן הבנה באופניים- נראה שהיה סיום אדיר (a brutal finish) כמו שאמר השדר
    מה זה אומר שאיינהורן היה הספרינטר המוביל?

    1. היה אדיר.
      כל קבוצה עובדת בשביל ספרינטר מסוים ביום נתון. מובילים אותו עד לספרינט הסופי שם הוא צריך לתת את הכל.

    2. תודה לשניכם, אמשיך לעקוב
      תמיד עקבתי אחרי הענף ממש בקטנה, הכרתי את השמות ותו לא אבל מה שעומר שפירא עשתה באולימפיאדה הדליק אצלי איזה ניצוץ לענף, מקווה בהמשך להיות עקבי ולהבין יותר

  3. טוב הפלוטון איכשהו הצליח להסתכסך עם עצמו בפולין מה שנותן לבריקאווי סיכוי סביר כרגע – אז יאללה אלכסי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט