מחשבות כדורסל של ראשון / רועי ויינברג

ההתקפה של הווריורס

עונה לא קלה עוברת על גולדן סטייט. ההגנה שלהם יחסית טובה (הדירוג ההגנתי התשיעי בטיבו בליגה), אבל ההתקפה מקרטעת כשהם קולעים 108.5 נקודות ל-100 פוזשנים, מקום 24 ב-NBA. כל זה קורה בזמן שסטפן קרי קרוב מאוד ל-30 נקודות ב-50-40-90 (29.7 נקודות למשחק ב-47.9% מהשדה, 40.8% מהשלוש ו-92.2% מהעונשין, לפני המשחק מול יוסטון).

מצד אחד, קבוצה עם שחקן ברמה של קרי בשיאו צריכה להתחרות כל שנה על אליפות ולא להיאבק על מקום בפליי-אין. ההתקפה הקבוצתית והשוטפת של הווריורס מהשנים הקודמות לא מצליחה עם השחקנים שיש שם עכשיו. קליי תומפסון לא יעבור דרך הדלת הזאת העונה, וכך גם שחקנים כמו אנדרו בוגוט, אנדרה איגודלה או שון ליבינגסטון שאמנם לא היו סקוררים אבל ידעו לעשות את התנעוה הנכונה בזמן הנכון בשביל להשיג נקודות.

לכן הווריורס צריכים לשנות את הגישה וחלק גדול מהפתרון מתחיל ביותר פיק-נ'-רול. מלבד קרי, שיכול להשיג סל בכל דרך שהוא רוצה על המגרש ואחד משחקני ה-PnR היעילים בליגה כבר עכשיו עם 1.13 נקודות במהלך כזה לפי אתר הליגה. גם אנדרו וויגינס (0.93 נקודות לפוזשן), ג'ורדן פול (0.92) ובתיאוריה קלי אוברה (0.86 השנה, 0.92 בשנה שעברה בפניקס) יכולים להיות מסוכנים.

אין לווריורס את השחקנים שמספיק חכמים בשביל לחתוך בשניות הנכונות או להגיע לשלשות הנכונות ורוב הזמן הקבוצה משחקת עם שני שחקנים שלא זורקים בכלל – דריימונד גרין וג'יימס וויזמן. למרות זאת, אנחנו רואים את הווריורס עושה הרבה חיתוכים, למשל, ומעט פיק-נ'-רולים. רק שרלוט, דנבר והוויזארדס מסיימות פחות מהלכים אחרי פיק-נ'-רול למוביל הכדור, כשל-2 הראשונות יש מספר מוליכי כדור ברמה גבוהה ו-IQ כדורסלני שאין ללוחמים. גולדן מאוד יעילה אחרי פיק-נ'-רולים, גם במהלכים בהם הגבוה מסיים אחרי הגלגול לטבעת, אבל לא עושה אותם מספיק.

זה כדורסל פחות יפה, אבל המטרה היא לקלוע נקודות. אם יש מהלך שעובד טוב הם צריכים לעשות אותו כמה שיותר, במיוחד בהתחשב במצב הנוכחי שלהם כקבוצה שנאבקת על המקום העשירי. בניצחון של הדאבס על הבאקס הם עשו 71 פיק-נ'-רולים, שיא עונתי, וקלעו 122 נקודות מול אחת ההגנות הטובות בליגה. רוב קבוצות הליגה עושות את זה, קרי מצטיין במהלך והוא מתאים גם לעתיד של המועדון (וויזמן). אין סיבה שהווריורס לא יעשו הרבה יותר פיק-נ'-רול.

"החוליה החסרה" – מעקב

עשיתי בקיץ הקודם סדרת כתבות קצרה על דברים שחסרים לחלק מהשחקנים בשביל לעלות שלב אחד קדימה. מה השתנה בעונה הנוכחית?

בעיה נפתרה

ג'יילן בראון (יכולת מסירה). ביקרתי את יכולת קבלת ההחלטות של בראון והיא באמת הראתה שיפור משמעותי העונה. עלה מ-2.2 אס' למשחק ל-3.5 והוא נותן עונת קריירה גם כסקורר. אני חושב שמבחינת יכולת בראון אולי טופ 30 בליגה ושחקן בלי חולשה בולטת במשחק. הבעיה היא השחקנים מסביבו, אבל הנוכחות של אוון פורנייה והשיפור של רוברט וויליאמס מעודדים. אני עדיין לא חושב שבוסטון קבוצה מספיק טובה בשביל להתחרות על האליפות, וקבוצה שיש לה שחקנים כמו טייטום ובראון צריכה להתחרות בכל שנה על האליפות. אחרת הם לא ירצו להיות שם.

עקפנו את הבעיה

ניקולה יוקיץ' (הגנה). גדולים ורבים כתבו על ההרכב החדש והמוצלח של דנבר עם ארון גורדון ומייקל פורטר ג'וניור. רובם התייחסו להתקפה, אבל חשוב לדבר גם על ההגנה. לנאגטס יש שלושה שחקנים ארוכים בדמות גורדון, וויל בארטון ו-MPJ שיכולים להחליף בהגנה ולהמנע ממצבים ששמים את יוקיץ' מחוץ לאזור הנוחות שלו בצד הזה של המגרש. יוקיץ' עצמו הראה שיפור קל בצד הזה, אבל הוא לא שחקן ההגנה הכי טוב בקבוצה עם שאיפות, וכנראה גם לא יהיה. זה לא מפריע לדנבר שמשחקת כדורסל פשוט מדהים עם הרבה שחקנים שיודעים לעשות את הפעולה הנכונה בזמן הנכון. חלוקת הזריקות שלהם מאוד שוויונית מאז שגורדון הגיע. יוקיץ' וג'מאל מארי יזרקו יותר בפלייאוף, מן הסתם, אבל הם קבוצה שעוד יכולה למצוא את עצמה בגמר. מצד שני יש איזה 5 מערביות שיכולות לטעון את זה.

יאניס אנטדקומפו (קליעה מרחוק). יאניס עדיין לא זורק שלשות ונמצא כמעט בסיטואציה בלתי אפשרית, כשכל עונה סדירה של הבאקס תתקשה להרשים אחרי הגבהים בשנתיים האחרונות. בצד החיובי אפשר לדבר על השיפור שלו מהעונשין, כשהפסיקה הדרדרות של 4 שנים רצופות, ועל זה שמילווקי יכולה להרשות לעצמה לשחק איתו כגבוה היחיד עכשיו שיש את פי ג'יי טאקר. הוא השתפר כמוסר והניצוצות שראינו כשהוא מתפקד כחוסם לקריס מידלטון בפיק-נ'-רול מבטיחים מאוד. זאק לואו אמר בפודקאסט שלו שיאניס יותר אנטוני דיוויס מלברון ג'יימס ועכשיו כשהוא חוסם קצת יותר ההתקפה של הבאקס עדיין מסוכנת. קל וחומר במצב בו היא יכולה לפתוח משחקי פלייאוף כשהוא הסנטר ליד טאקר, מידלטון, דיויצ'נזו וג'רו הולידיי.

לא בדיוק

באם אדביו (ארסנל התקפי). באם המשיך את המגמה מהפלייאוף והפך לשחקן של 19 נקודות למשחק ב-56% מהשדה. יש לו זריקת מיד-ריינג' ארוך שנכנסת וארסנל התקפי יותר מסוכן בזכותה, עם יותר זריקות מכדרור שלא היו בשנה שעברה. אני חושב שהפוטנציאל שם גבוה יותר. אדביו כבר הראה בעבר שהוא יכול להוביל התקפות ולחדור לצבע עם הכדור וברגע שה-2 הארוך (18% מהזריקות שלו, נתון גבוה היום) יהפוך ל-3 אז יהיו באופן טבעי יותר נקודות. יש התקדמות, אבל אני מרגיש שיכולה להיות גם קפיצה.

סי ג'יי מקולום (סיום בטבעת). לא מעט שחקנים חוששים ממגע אחרי שעברו פציעה ממושכת וסי ג'יי מקולום עבר פציעה רצינית שהשביתה אותו ל-25 משחקים, כשב-13 המשחקים לפניה הוא שיחק כמו אול-סטאר, אבל גם אז סחט מעט עבירות. הוא קולע ב-55% רע בטבעת לכל אורך העונה ובמעט זריקות, לפי cleaning the glass, אבל קשה לדעת כמה זאת השפעה קצרת טווח של הפציעה בהתחשב בזה שהמדגם לא גדול. הוא עדיין מצליח להיות מספיק טוב בשביל להשאיר את פורטלנד מנצחת בלי כל הקונספט הזה של ההגנה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רועי.
    אני מסכים איתך ומעתיק מחשבה שהגבתי בפוסט אחר:
    בג"ס לא משתמשים מספיק בפיק אנד רול. יש לי תחושה שזה לא עניין של "המאמן לא רואה את זה". כלומר – אני לא שולל שזה חוסר רצון של קר אבל הייתי מהמר קודם כל שניסינו ופשוט גילינו שאנחנו לא בנויים לזה מבחינת הסגל. קבוצה רזה וללא פינישרים שמשלבים כוח וגובה.
    היה מספיק לראות את לי חודר על אבדיה ומחליט שאפילו מולו אין לו יותרון פיזי.
    בגדול, כל מי שרוצה שנעשה יותר מהלכים של "סטוקטון למלון" (ואני רוצה!) צריך להסתכל על איך נראה קארל מלון.

    1. מצד שני ג'יימס וויזמן לא בדיוק בחור חלש וגם דריימונד גרין השיג סל אחד או שניים בקריירה לאחרים בזכות החסימות שלו. הפיק-נ'-רול לא חייב להגמר בסל בצבע של הגבוה, אלא פשוט להרחיק שומר ממוביל הכדור. ויש מספיק שחקנים כאלה אצל הדאבס

      1. הם ניצלו את ויצמן להרבה מהלכים של פיק אנד רול – ובהרבה מהם השומר של סטף הלך צעד אחורה כדי שויצמן לא יישאר לבד מתחת לסל ואז סטף השתחרר לקליעה פשוטה. אבל הוא שחקן אחד. שלא מקבל המון דקות – ועכשיו שוב נפצע.
        גם בשביל פיק אנד פופ צריך כוח בשביל השלב של החסימה.
        שוב, יכול להיות שסטיב קר לא רוצה. השאלה היא אם בהינתן הסגל הקיים – הוא לא יכול.

          1. תודה עידו אבל חשוב להבהיר לקורא התמים שהתכוונתי לפופ בחולם ולא בשורוק.
            פופרים בשורוק יש לנו הרבה ואפשר לעשות איתם כל מיני מהלכים. כמו טריידים.

        1. קרי ו-וויגינס הם שני שחקני ההתקפה הטובים ביותר של גולדן סטייט, זה לא מספיק?
          .
          אוברה היה שחקן PnR די טוב (גם אם לא מדהים) ב-2019/20 ו-2018/19, גם ג'ורדן פול יכול להיות טוב בזה. כבר 4

          1. ויגינס רק השנה התחיל להיות מתואר כשחקן לגיטימי שאמור להביא קבוצה לאנשהו.
            וחייבים לציין שהוא מהיר אבל לא מצטייר כחזק.
            אני איתך לגבי זה שכנראה אנחנו צריכים לעשות את זה יותר. בטח במצבנו. ואולי החומר האנושי אמור להספיק בתיאוריה. הדיון היחיד הוא על מאיפה זה נובע.

          2. אבל הם כבר עושים את זה די הרבה. מה לדעתך יקרה אם הם יתחילו לעשות את זה יותר? היעילות תעלה או תרד? איך זה יעזור לשאר הסגל להיות יותר אפקטיבי?

    2. הוורירוס העלו את השימוש שלהם בפיק אנד רול בשנתיים האחרונות (בענה שעברה זה בערך כל מה שדי-לו עשה).
      הבעיה כמו שציינת שכדי שזה יהיה אפקטיבי אתה צריך שיהיה לך רול-מן שהקבוצה השנייה צריכה לתת לו תשומת לב. בפועל חוץ מווייסמן לווריורס אין כזה. אז קרי כמו תמיד ממשיך לעשות הרבה פיק אנד רולים שמהם הוא מביא את רוב הנקודות שלו בחדירות. גם אנדרו וויגינס. אבל מעבר לזה מה יעזור להם לעשות יותר כאלה? זה לא יעזור לאחרים לייצר יותר נקודות. צריך לזכור כמה מוגבל הכישרון שנמצא שם מסביב לחמישיה והעובדה שדריימונד החליט שסקורינג זו לא מטלה שבאחריותו מאד מקשים עליהם.
      בקיצור זה לא מה שיפתור את הבעיה שלהם.

      1. היו צריכים לבעוט את הנגר לפני שנתיים, שהיו חלק בהופס שאני לא אציין את שמם שרצו לתת לו סופר מקס ומכרו אותו כאולסטאר. קבוצה לא יכולה להיות עם כל כך הרבה נגרים על המגרש, כשדריימונד גרין הוא שלילי ענק בהתקפה ונותן לקבוצה לשחק 4 מול 5 אתה לא מצפה שיהיו קבוצה התקפית טובה.

          1. ההתקפה של הווריורס 4 על 5 איתו על המגרש, השילוב של עם וויסמן נוראי, המדדים שלו ההתקפים נוראים עם זה אפקטיבי אופנסיב רייטינג (וזהו שהוא עם קרי על המגרש ברוב הזמן כן…), יש סיבות למה קבוצה עם סופרסטאר התקפי כל כך מובהק כמו קרי מציגה כזאת התקפה חלשה גרין הוא אחת מהם

            1. מה הבעיה באופנסיב רייטינג שלו? וכן יש סיבה שהוא עם קרי על המגרש רוב מוחלט של הזמן. בעייתי – כן, שלילי-לא.

            2. לא כולם בחמישיה חייבים לקלוע. יותר מזה – קבוצות שמות קלעים גם בחמישיה השניה. זה ממש לא יוצר חור או "4 על 5".
              *
              האם במצב הנוכחי של הווריירס היה עוזר יותר פאוור פורוורד אחר? יודע מה – כן. תחשוב על בן סימונס למשל כפתרון מבחינת גובה וגם יכולת השלמה לפיק אנד רולים ומשחק "פוינט פורוורד" כמו דריימונד. רק מה – הוא מרוויח 35% יותר מדריימונד. בעולם של קבוצות לא תמיד אפשר לקבל את כולם. זה לא אולסטאר. גרין בסדר בתפקידו והוא לא "הבעיה" של הווריירס.

  2. גם קארי צריך עוד שניים שלושה כוכבים לידו כולל כוכב גדול אחד ועוד מחליפים ברמה גבוהה המתאימים לקבוצה ברמה של אליפות מספר שחקנים מעולים כמו לפחות בשתי העונות הראשונות של השושלת שלא לדבר עם דוראנט, ואין היום ללוחמים קבוצה כזו ולכל אין להם סיכוי לאיים על האליפות.

  3. תודה רועי, מחשבות מעניינות.
    בבוסטון בראון מצוין טייטום טוב מאד הסגל המשלים משתפר, קיבלו גם את פורנייה, ועדיין הם נראים כאילו כל ניצחון זה להוציא מים מהסלע.
    דנבר איכותיים, מקווה שלא יקבלו את הלייקרס סיב 1

  4. תודה רועי, אחלה מחשבות.
    לא הייתי בונה על באם "להוביל התקפות", אולי התכוונת שהוא יקח תפקיד קצת יותר דומה לזה של יוקיץ'.
    גרין הוא בהחלט בעייתי בהתקפה של ג"ס, בלי שום איום על הסל זה קצת מוגזם למרות כל הדברים הטובים שהוא עושה.
    אני מחכה לשילוב של פורנייה בבוסטון ולתחילת הפריצה של הקבוצה הזאת. מה שקורה שם העונה הוא לא סביר. לא אשמת המאמן 🙂

  5. בס"ד
    תודה רועי.
    חסר מאד לגולדן, קלעי חוץ איכותי ויציב חוץ מסטף.
    בנוסף וייסמן מראה ניצוצות, חבל שנפצע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט