מחשבות זריזות מהמשחק השביעי / רועי ויינברג

נתחיל, ברשותכם, מהמפסידים. משחק מדהים של לוקה דונצ'יץ' במחצית הראשונה, אבל זה לא הספיק מול קבוצה פיזית יותר וטובה יותר עם אינסוף שומרים שעלו נגדו (קוואי, מוריס, טרנס מאן, ג'ורג' ובאטום). זה מתחיל גם ממנו – הירידה לאורך הרבעים השפיעה לרעה ויכול להיות שכושר גופני טוב יותר יוציא ממנו יותר, בדומה למה שקרה עם יוקיץ' לפני ואחרי הבועה.

לא בטוח שאפשר לצפות ממנו או מכל שחקן (חוץ אולי מלברון ג'יימס, 2012-2018) לסחוב לבד מול קבוצה במשך סדרת פלייאוף שלמה. המאבריקס נתנו לו להיות דומיננטי מההתחלה כי לא הייתה להם כל כך ברירה, וגם המהלך של האזורית מול קבוצה שקלעה באחוז משוגע מהשלוש היה הימור שנכשל בשלב די מוקדם, אבל זה לא מספיק בשביל קונטנדרית. הוא ממש לא הבעיה, והוא נתן את אחת מסדרות הפלייאוף הטובות ביותר של שחקן יחיד. לא פחות.

אבל זה לא הסיפור. קריסטפס פורזינגיס היה טוב יותר וקצת יותר אגרסיבי, אבל הוא לא מספר 2 בקבוצה עם שאיפות. גג מספר 3. טים הארדוואי ג'וניור לא חזר מאז הפציעה שהשביתה לו את הכתף והיה יחסית חלש, וגם הוא לא מספיק יציב או טוב בשביל להיות מספר 2 בקבוצה עם שאיפות. לוקה לא יכול לסחוב לבד 48 דקות מול קבוצה עם כל כך הרבה כישרון, והוא מהשחקנים שמספיק טובים בשביל להתחרות על אליפות כל שנה. דאלאס צריכה כוכב שני, אפילו מישהו כמו קייל לאורי או ספנסר דינווידי החופשיים, או לחלופין הגנה מספיק חזקה בשביל לא להתבסס על ההתקפה. אני חושב שגם שם מבינים את זה, יהיה לנו קיץ מעניין בדאלאס.

עכשיו בואו נעבור למנצחת. אחד הפילוסופים האהובים עליי, סרן קירקגור, הגדיר את קפיצת האמונה, מעין ניסיון להאמין במשהו שאי אפשר להוכיח. יכול להיות שהקליפרס עברו את קפיצת האמונה שלהם. כולנו קברנו אותם אחרי שני ההפסדים בבית (ו-5 הפסדים רצופים אז בפלייאוף), אבל הם הראו חתיכת שיפור. ההגנה שלהם במשחקי 6 ו-7, בעיקר במחצית השנייה של משחק 7, הייתה מופתית. יש להם הרבה שחקנים טובים שיכולים לשמור על כמה עמדות, גם בלי סרג' איבאקה הפצוע שלא היה פקטור בסדרה הזאת, והם הראו את החוסן המנטלי הגדול שיש בחזרה מפיגור 3:2. יכול להיות שזה שינוי המנטליות שהם היו צריכים בשביל להיות קונטנדרים, כי מבחינת כישרון אין קבוצה במערב שיכולה להגיד בלב שלם שהיא מוכשרת יותר.

פול ג'ורג' היה יחסית טוב במשחק, גם אם לא בולט – הוא לא עשה שטויות והיה מעורב בהנעת הכדור. מרקוס מוריס והשחקנים המשלימים קלעו שלשות ותרמו בהגנה והשילוב הזה של קליעה באחוז גבוה מהשלוש (לא מעט באשמת דאלאס) ומהעונשין (זה כבר פחות קשור לדאלאס) מראה על חוסן מנטלי. יש לנו כאן קבוצה שניצחה 4 מ-5 משחקי הפלייאוף האחרונים שלה נגד יריבה מצוינת ועולה עכשיו לסיבוב השני.

הם הראו כמה דברים מעניינים כאן שיהיו רלוונטיים גם נגד יוטה. יהיה פריוויו, כמובן, לסדרה הזאת בהמשך (לא שלי), אבל חשוב לדבר גם על החמישייה הנמוכה שלהם שיכולה להקשות על גובר וגם על המיד-ריינג'. זה יכול לסכן מאוד את ההגנה של הג'אז אם הזריקות יכנסו וגם ההתקפה הקבוצתית, עם הרבה מוסרים טובים. יש להם את הכלים בשביל להחליף ולנעול את דונובן מיטשל או מייק קונלי. לא בטוח שיש ליוטה את הפתרונות לקוואי וג'ורג' בסדרה שלמה. זה מפגש בין 2 קבוצות קליעה נהדרות והפתרון של כל אחת מהן לשנייה יכול להיות חשוב, כי אם זה יגיע לבידודים של שחקנים אז סביר שיש לקליפרס יתרון. קוואי וג'ורג' יכולים לשמור על מיטשל וקונלי, אני לא חושב שההפך הוא הנכון.

לסיום הטקסט הזה, בואו נדבר על קוואי לנארד. המחצית השנייה שלו הייתה מדהימה. לא היה רגע אייקוני כמו 4 הקפיצות על הטבעת מהמשחק השביעי נגד הסיקסרס, אבל הוא סחב את הקליפרס גם אם זה לא לגמרי בולט בסטטיסטיקה. היום למשל הוא לקח רק 15 זריקות, כי השחקנים מסביבו קלעו. למרות זאת, זה היה משחק ממש טוב שלו. הגנה מופתית ובעיקר המהלכים האלה בהם הוא נועל את היריב ואז רץ קדימה ועושה סל בהתקפה. ב-2019, עם מאמן טוב וקבוצה שמאמינה בעצמה, זה הספיק לאליפות. מה יקרה הפעם? אפשר בכלל לדעת בעונה המשוגעת הזאת?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. תודה רועי, מסכים לגבי דאלאס
    לוקה נתן סידרה מדהימה, וזה עוד עם דעיכות במחצית השניה ובמיוחד ברבע הרביעי ברוב המשחקים, בשל תשישות גמורה.
    סביבו אין מספיק. החברה' שלו מתקשים לייצר סל דקות ארוכות וככה הם לא קונטנדרים.
    הקליפרס לא פישלו לגמרי בסדרה שהיו צריכים לקחת בהליכה, אבל היו גבוליים, ולכן קשה להאמין שיאיימו ברצינות על התואר. ג'ורג' לא הזיק, אבל גם לא היה סטאר (די רחוק מזה). מול יוטה זה יכול להספיק, אבל נראה לי שהאלופה תצא מבין דנבר/פניקס , ואם חייבים לנחש אז דנבר

  2. בס"ד
    תודה רבה רועי, מחשבות מעניינות.
    העונה הכל משוגע. כל קבוצה במירוץ יכולה לזכות באליפות.
    גורג' וקוואי היו טובים, אם כי האחוזים של קוואי לא משהו.
    השחקנים המשלימים קלעו שלשות חופשיות באחוזים טובים.
    למשל מול פיניקס לא נראה לי שיקבלו הרבה כאלו.

  3. תודה רבה
    דונציץ באמת עם סדרה נהדרת. לקליפרס יש שחקני הגנה לא רעים בכלל אבל לוקה פשוט נפנף אותם אחד אחד. כל עוד אלה לא קאווי וגורג, לוקה לקח את שאר הסגל שלהם ופשוט עבר בקלילות פעם אחר פעם אחר פעם.
    ובכלל, מבחינה התקפית זה באמת היה מופע יחיד.
    פורזינגיזס זה באמת מבאס. שחקן שבקבוצה הזאת חייב להיות מספר 2 ונראה מספר 4-5 בלחץ…עצוב
    ..
    חייב להגיד שלא התרשמתי מההגנה של קליפרס (שעיקרה ההגנה על לוקה), חוץ מהיום במחצית השנייה שקאווי נלחם כדי להישאר בשמירה עליו, גם במשחק 6 לוקה ייצר למאבס אין ספור זריקות פנויות ברבע הרביעי והם פשוט החטיאו הכל. קליפרס עם סגל כזה צריכה לעשות הרבה יותר
    .
    לא רואה את לו משאיר את זובאץ על הספסל מול יוטה. אולי בסופי משחקים. החסימות של גובר זה לא מריאנוביץ, וקונלי את מיטשל ישמחו להרים לו כדורים בצבע אחרי פיק אנד רול
    וגם ההגנה האיזורית היא רעיון לא רע במידה והקליפרס ישחקו נמוך. למרות שיש להם נסיון של כמעט סדרה שלמה. במיוחד שאין שום שחקן שבאמת יכול לעצור את קאווי ב1 על 1

    1. תודה על התגובה. מסכים במיוחד עם הנקודה האחרונה – הם התמודדו עכשיו עם גבוהים ושיחקו נמוך בהצלחה, גם כשהייתה נחיתות בריבאונד. לא יפתיע אותי אם החמישייה שפתחה היום תפתח במשחק 1 של הסדרה הבאה. זובאץ בהחלט יקבל דקות, אולי גם בברלי על קונלי

      1. הם לא צריכים את בברלי, יש להם את ג'קסון. שומר לא פחות טוב (רק פחות פרובוקטיבי) ומביא ערך מוסף בהתקפה. היה מצוין במשחקים 6-7 ועשה הבדל.

  4. איזה קבוצות לברון סחב לבד לריצת פלייאוף מ2012-2018 , רק ב2018 הוא סחב נגרים למסע פלייאוף במזפח , לפני זה היו לידו שני אולסטארים בקונפרנס חלש משמעותי.

    1. חחחח אכן. לוקה בן 22 הרבה יותר טוב מלברון בן 22. משחק בקונפרנס יותר חזק בכמה רמות אבל יש לו גם קבוצה יותר טובה ממה שהיה ללברון עם ביג זי וכל החברים האלה.
      לוקה בקונפרנס של המזרח של אז עושה גמר כל שנה גם בוקר

  5. דאלאס צריכים שחקן יוצר מהספסל שיכול לתת לדונצ'יץ' מנוחה. איזה קומבו-גארד סקורר שיכול לקבל 15 דקות ולהוביל התקפה בזמן שלוקח נח. בעבר חשבתי שהתפקיד הזה יכול להיות תפור למונטה אליס, שפרח תחת קרלייל (בהנחה שהוא מבין שהוא שחקן ספסל מעכשיו), אבל לטעמי הזמן שלו עבר ב-NBA והוא כבר לא רלוונטי (וגם לא יחזור להיות כזה).
    הסגל של המאבריקס לא מספיק טוב, בטח שפורזינגיס לא מתפקד כמספר 2 שבשביל זה הביאו אותו. וגם יותר מדי שחקנים משלימים נעלמו מהרוטציה וירדו ביכולת (ברונסון וריצ'רדסון).
    .
    הקליפרס בסופו של דבר עשו את מה שהיו צריכים לעשות, למרות שזה לקח להם 7 משחקים. קוואי היה מצויין לכל אורך הסדרה והמחצית השניה היום הוא פשוט ננעל על דונצ'יץ' בהגנה במחצית השניה, דבר שגמר את המשחק.
    לטעמי ג'ורג' צריך להיות יותר אגרסיבי ולא רק לנהל את המשחק. הוא יותר מדי כשרוני בשביל לא לאיים על הסל ולהיות אנמי בהתקפה.
    התוספת של קנארד נתנה גארד נוסף שמסוגל לשים נקודות, בטח שזה בא על חשבון בברלי שכבר שנתיים נראה כמו שחקן גמור.

      1. נראה לי שדונצ'יץ' מעדיף לנצח מאשר לחשוב על הסטטיסטיקה. אני מניח שגם הוא שם לב שהוא הגיע מותש לדקות המכריעות במשך כל הסדרה הזו.

            1. זה לא תיאוריה זאת עובדה. ברור ששחקן הוא הכוכב יעדיף להביא אליפות כמס 1 אבל פי גי טאקר מה היה מעדיף? להביא אליפות כשחקן זניח בבאקס או להיות שחקן של 25 נק וחוזה 30 מיליון?
              אתה חושב שהכוכבים יהיו מרוצים לקלוע 15 נק למשחק? חחח
              שלוקה יסכים להיות שחקן של 15 נק למשחק בעונה? חח

  6. רועי אני מופתע ממך. עוד לא קלטת מי זה פורזי?? איזה מס 3??? אתה בסדר? גם לא מספר 6.
    הוא לא מתאים לרמות האלה ולקבוצה הזאת. הוא בארטנס גבוה יותר ואוברפרייסד זהו.
    מס 3 כזה ואבדנו.
    להעיף ומהר אם כי לא מאמין שיש קבוצה בליגה שתיקח אותו. המאבס יצטרכו לשלם כמה בחירות דראפט שיקחו אותו. אפילו דטרויט יסרבו לקחת אותו

  7. לנצח את דאלאס בסיבוב הראשון זאת לא באמת חוכמה. חוץ מלוקה יש שם 2 חמורים וגמל מחוברים בנייר דבק.
    בואי נאמר זאת כך יונית, בושה שהגיעו למשחק 7 עם הגב לקיר.
    בקשר לעתיד של הקליפרס באוף סיזון:
    לא משנה כמה מוכשרים או טובים הקליפרס יהיו, תרשו לי לגנוב ממנחם את ההשוואה:
    אם יש דבר בטוח יותר מהשמש שתשקע במערב זה שהקליפרס ייחנקו וג'ורג' יסריח.
    השאלה אם זה יהיה מול פניקס או אחריה.

  8. תודה רועי.
    סדרה פשוט מדהימה של לוקה דונצ'יץ'. כסדרה של שחקן בודד, מדובר בסדרה מהטופ ההיסטורי.
    לגבי כל השאר, דאלאס במבחן קריטי בקיץ הנוכחי והקליפרס לא יכולים לנוח ולו לרגע. זה המחיר של להיות במערב, כפי שלמד גם לברון השנה.

  9. פוסט מגה קלישאתי
    דאלאס נפלו מהרגלים בסיום המשחק
    ממצב של 81-76, 6 דקות לסוף קליפרס רצו 6-30 ב 9 דקות וגמרו את המשחק
    דאלאס עוד כמעט וחזרה והורידה ל 7 ומשם רג׳י ג׳קסון גמר את המשחק עם 2 שלשות
    הניצוח של פוריזינגיס זה פרודיה או מה? מס 2 מס 3 … הוא שחקן מוגבל, לא אסרטיבי ולא מסוגל להיות שחקן מוביל בשום קבוצה ולא חלק מאנסבל שמסוגל לקחת אליפות.
    הקליפרס בערב קליעה נדיר מאון טאון
    האחוז מהעונשין לא קשור לדאלאס, צחקתי בקול רם
    הקליפרס קלעה העונה 83.9 מהקו, שיא ליגה לקבוצה

  10. קוואי לא ניצח את המשחק הזה לבדו זה פשוט לא נכון.
    בלי לתת א תהקרדיט
    לדונצ'יץ' ודאלאס שנחנקו והשמיטו יתרון מבטיח של 2-0.

    למוריס האח המוצלח שבניגוד לנגר מהלייקרס הוא קולע
    מעל 70% מקשת השלוש.
    ביטל למעשה את האזורית הפאתטית של המאמן קרלייל

    טראנס מאן כשחקן צעיר עושה צחוק מאוברייטד אירופאי כמו פרוזינגיס.
    ורג'י ג'קסון שבסגנון דומה מאוד לשרודר, קצת יותר צנוע אבל ההבדל באיכות
    שהאחד מרים את הקבוצה והשני קובר אותה.

  11. לברון ג'יימס בגיל של דונצ'יץ' הגיע לגמר הנבא עם אחת מהקבוצות החלשות בהיסטוריה.

    לוקה דונצ'יץ' מאבד יתרון 2-0 בסיבוב הראשון.
    רפי ההבנה צריכים להבין שהמספרים ההתקפיים ב-2021 לא מרשימים כל עוד הקבוצה שלו מתפרקת
    ומפסידה משחק 7 בכזאת קלות.

      1. הכל יחסי. זה נכון שלא היו סופר טים.
        ב-2007 עוד היה משחק הגנה וחוקים שונים בנבא.
        סן אנטוניו לקחה אליפויות באותו עשור בזכות משחק ההגנה שלה.

        המזרח גם לא היה כזה חלש וכלל קבוצות אלופות כמו מיאמי של שאק וויד ודטרויט.

  12. תודה רבה. קריאה מעניינת.
    *
    דאלאס: תהייה שלי – אולי במקום כל הזמן לחפש כוכב נוסף כדאי לחפש פשוט משלימים טובים? נוצרו קבוצות שהן אוסף של גלאקטיקוס ולפעמים זה עובד ולפעמים פחות… ויש גבול לגלאקטיקוס שאפשר לצוות כל פעם. אולי מה שלוקה צריך זה משלימים יציבים שהם לא סופרסטארים אבל יכולים להנחית שלשה ולשמור?
    כמו שהיה לקוואי בטורונטו וכמו יוטה שאולי לא יהיה להם אף שחקן בחמישיית העונה (אולי באף אחת מהשלוש) – אבל בכל מדד הגיעו יותר רחוק מדאלאס העונה.
    *
    תכלס – מיאמי של השנה שעברה עם לוקה במקום באטלר נשמעת לי כמו מודל שהוא צעד נכון בכיוון.
    *
    קליפרס: סרן קירקגור הוא באמת אחלה. כיף ששמות כאלה עולים בטורים כאן.
    אף פעם לא החלטתי אם להסכים עם אלה שטוענים שהוא לא באמת פילוסוף… הוא באמת עסק יותר בחקר של הרגשות שלו כלפי העולם יותר מאשר באיזושהי חקירה שיטתית לעומק.
    מה שכן, קירקגור בהחלט מתאים לפול ג'ורג' עם הצורך שלו בקפיצות אמונה ולקוואי עם הנדידות שלו מנקודה אחת לאחרת במקום לבחור מטרה ולא לשחרר ממנה (במקרה של קירקגור זה היה אלוהים והכל).

    1. תודה על התגובה, נקודה מעניינת בקשר לקירקגור. יכול להיות שגם שחקן כמו דראגיץ' של השנה שעברה היה מוסיף הרבה ולא בהכרח עוד כוכב, אבל כן צריך חיזוק. הזכרתי את דינווידי בפוסט והוא לא סטאר, משהו בסגנון הזה לדעתי.
      .
      פורזינגיס? אולי קבוצה אחרת תוציא ממנו יותר. לא בטוח בכלל, כי אם ככה הוא משחק כשהוא בריא…

      1. לא רואה שום דבר שמישהו יכול להוציא ממנו. בטח לא באיזשהו יחס לחוזה שלו. מה שזה אומר אבל זה או שדאלאס ייצטרכו לעלות הרבה מעבר לתקרת השכר (כי שחקנים שיכולים לשים 15 נקודות למשחק לא באים בזול גם אם הם לא כוכבים) – או שנדבר על הקבוצה הבאה של לוקה.
        *
        בקיצור, ויגינס+דריימונד+2 בחירות דראפט עתידיות וידרנו לדאלאס קבוצה לתפארת.
        😉

          1. את פורזינגיס והחוזה שלו אני לא לוקח גם אם יישלחו עוד בחירת דראפט איתו.
            התכוונתי ללוקה. אבל בצחוק כמובן, הוא שווה יותר מויגינס+דריימונד. אבל מוסיף ויצמן וסגרנו עניין.

  13. ועוד משהו… פורזינגיס. יש באמת סיכוי להטריד אותו עם החוזה שלו והפציעות? הוא לא מועיל לקבוצה בבניה ואני לא חושב שיש הרבה קבוצות בטופ שהוא דרוש להן.
    דאלאס יהיו תקועים איתו כמו קליבלנד עם קווין לאב?

    1. אין סיכוי כזה. עוד שנתיים יגמר הסבל שהחוזה יגמר. אני לא רואה אדם נורמלי נוגע בפורזי. זה יותר גרוע מהחוזה של גון וול. כדאי לעשות לפורזי אל הורפורד להושיב אותו במועדון חשפנות עד תום החוזה

      1. שום מועדון חשפנות.
        כבר הייתה לטמבל הזה פרשיית האשמות באונס/ניסיון אונס שכנראה טויחה או התפיידה.
        מישהי טענה שהוא ניסה להסתער עליה בזמן שהוא קיבל טיפול בעקבות פציעה ("גברת, האם תוכלי לתת תאריך מדויק? אנחנו רואים 82 מקרים כאלה השנה").
        לא יודע אם לוקה ייחכה לו שנתיים.

        1. אגב, במקרה שלו באמת דובר בבוחרה שקודם כל ניסתה לסחוט ותו לפני שהיא פנתה למשטרה. אז אולי הוא תמים ובסדר. סיבה מצוינת בשבילו להתרחק ממועדוני חשפנות.
          שיילך למנזר או משהו.

    2. אני חושב שבמקרה הכי גרוע אפשר לזרוק את פרוזינגיס לאורלנדו או דטרויט בתוספת בחירות דראפט ראשונות, וזה צעד שדאלאס צריכה לשקול כי חבל לבזבז את הזמן ללוקה בריצות פלייאוף חסרות תוחלת.

  14. אחרי 0-2, זה היה של דאלאס להפסיד, כי זה באמת פיגור גדול. אז עם כל הכבוד לקליפרס, האשמה כולה של דאלאס. גם במשחקי 4 ו-3, ועוד יותר במשחק 6 – הגעתם לבית שלכם, אתם יכולים לנצח סדרה – אתם מובילים 4 בהפרש בתחילת הרבע הרביעי, אתם יודעים שאתם הרי מסוגלים לנצח את הקבוצה הזאת כי כבר ניצחתם 3 פעמים – מובילים 84-85 6:20 לסיום – הם הפסידו ברבע הזה 20-31 ובמשחק כולו 97-104. כשלמעשה קאוואי הורג לבד כמעט בריצה של 8-2 במשך פחות מ2 דקות, מ3:40 ל1:40 לסיום, שמעלה מפיגור של 2 לפיגור של 8, ומשם כבר לא חזרו.
    אני חושב שקאוואי לגמרי מצדיק את האמירה על לב של אלוף, וזה כבר כמה וכמה -פעמים, ממש לא מקרה – אבל בחייאת – הוא בדיוק מי שאמור להרוג אותך, הוא במשחק קליני – איך אתה נותן לו להרוג אותך?

  15. תודה רועי, כתבת יפה מאוד, נהניתי לקרוא.
    אני לא שותף להתלהבות מלוקה.
    ברמה האישית – הוא ללא ספק תופעה. אולי השחקן הכי בלתי ניתן לעצירה היום בליגה – כיוון שיש לו גם כדרור של רכז שאין לתותחים האחרים (קיידי, קאוואי, בוקר). אני מצטרף לכל המחמאות והסופרלטיבים בתחום הזה.
    אבל,
    ברמה הקבוצתית – לדעתי – לא רק שהוא לא עושה את חבריו יותר טובים – הוא אף הופך אותם לפחות טובים. הם הופכים לצופים סטטיים בהצגה שלו. היוסג' שלו מטורף, כמעט 40, הוא מכדרר סחור סחור כל ההתקפה, כשהוא מוסר זה או אסיסט או שהוא בא לקבל בחזרה. מזכיר את ראסל ווסטברוק בעונת ה-MVP רק עם יכולת אישית וקבלת החלטות הרבה יותר טובה. בשני המקרים זה הסתיים בהדחה בסיבוב הראשון. לא נעים להודות אבל לוקה הוא לגמרי "בול הוג", הרבה יותר מכוכבים אחרים כמו אלה שציינתי למעלה, או אפילו לברון וטריי יאנג.
    האחרון ששיחק ככה היה הארדן ביוסטון, אבל שם הייתה מערכת שנבנתה סביב הגישה הזאת שלו, במסגרת מיקסום-התועלת של מורי. השחקנים האחרים רצו בזה.
    אצל לוקה רואים שהם מדוכאים. לפי השמועות פורזינגיס אפילו רוצה לעבור. הוא היה כוכב עולה בשמי ניו-יורק (לצערו עם הרבה פציעות) והפך ל-לולב שמתנדנד בפינה ומחכה לפירורים. מי רוצה לשחק ככה?
    .
    לוקה יצטרך לעשות חושבים עם עצמו, אני מאמין שהוא ישנה את הסגנון, במיוחד אם יביאו לידו כוכב יוצר שיוריד ממנו קצת את הנטל בתחום הזה. בינתיים הוא מסיים עונה שלישית בתור ילד פלא עםהרבה מחמאות ושום דבר לקחת הבייתה. הוא בעצמו הודה בזה. כוכבים מובילים אחרים בגילו הגיעו יותר רחוק. דוראנט בעונתו הרביעית הגיע לגמר המערב. לברון כמובן, יאנג השנה, מיצ'ל בעונת הרוקי.
    נכון הוא קיבל יריב קשה בשנתיים האחרונות, אבל זה באמת לא יכול להוות תירוץ.
    אני חושב שהמסר העיקרי של הסידרה הזאת הוא שקבוצה תנצח בסופו של דבר כוכב בודד – למעט מקרים מאוד חריגים כמו לברון או הארדן.
    לוקה יצטרך לבחור מה הוא רוצה להיות. מעבר לזה, הוא יצטרך לשפר את הכושר הגופני שלו או אולי להוריד במשקל. בפלייאוף ימשיכו לזרוק עליו גופות והירידה שלו ברבעים האחרונים היא בהחלט תופעה מדאיגה (היו לו שם לא מעט נקודות גארבג'). הוא לא הולך להיות יותר צעיר. אם בגיל 22 הוא עייף – מה יהיה עוד כמה שנים?
    בקיצור – לא פשוט להתקדם בפלייאוף באנ בי איי. תראו כמה כוכבים רואים את המשחקים בטלוויזיה בבית…

    1. והפך ל-לולב שמתנדנד בפינה ומחכה לפירורים. חחחחחחחחחחחחח חזק זה דמיינתי עץ כזה בפינה. תכלס הוא פח, מאחל ללוקה שהוא יעבור בהקדם.
      אתמול במשחק היה קטע מצחיק פורזי קיבל סוויץ ליד הסל על מאן שהגיע לו למותן לוקה לא מסר לו והלך הצידה עם הכדור פורזי הוריד ראש ודידה בראש חפוי לפינת ה3 שם מאן עזב אותו. לוקה חדר והוציא לו כדור ואז הוא שבר כמעט את הטבעת חחח
      חבל אין גיף של זה 🙂
      אני לא יודע איפה אתם רואים עייפות של לוקה באמת יותר מאשר כוכבים אחרים. על אמביד אפשר לומר הוא נראה עייף 🙂

      1. רואים עייפות גם במשחק עצמו וגם במיספרים. לא כל הכוכבים עייפים. ג'ורג' במשחק 6 התעלה ברביעי. גם פיזית. כנ"ל קאוואי.
        אמביד שמן, אולי בגלל זה הוא גם נפצע. שים לב שגם הארדן ודיוויס העלו במשקל, זה לא עוזר להם לשמור על הרגליים, זה בטוח.

        1. גורג לא משחק כמו לוקה אחרת היה קורס בגיים 1 בסידרה. התעלויות גם ללוקה היו ברבע ה4 בסידרה הזאת. לא חושב שקאווי פחות עייף ממנו. אני לא רואה משהו חריג שהוא יותר עייף מאחרים ברמה ובמעמד שלו

    2. הוא מאוד הארדן בסגנון המשחק. מסכים. יש מצב שזה גם באשמת קרלייל ובניית הסגל היחסית הליוצנטרית סביבו, אבל זה מה שדאלאס צריכה לעשות בשביל להפוך מקבוצה טובה (או טובה מאוד) לקונטנדרית. יש סיבה שהארדן זכה ב-MVP ליד כריס פול וקובי ב-MVP ליד פאו גאסול

  16. לא נראה לי שהגישה של אנשים עם הוותק והגיל של קיובן/נלסון/קרלייל דומה למה שכתוב בפוסט, וגם המשפט "שחקנים שמספיק טובים בשביל להתחרות על אליפות כל שנה" הוא פיקציה, בטח במערב… מה שכן, KP כנראה הולך לעלות לקיובן כסף…
    לוקה בן 22, שייקח את הקיץ לחזור יותר בכושר ועם פוקוס על העונשין ויהיה סבבה. סביר להניח שהסגל שיהיה סביבו כשיתקרב לפיק לא יכלול אף אחד מהנוכחי (כולם אגב מבוגרים 5-7 שנים מדונצ'יץ'), אולי רק ברונסון (וחלק מהצעירים שבינתיים לא רואים פרקט אצל קרלייל, אבל יש שם פוטנציאל)

  17. האמת שאני די מאמין ביכולת של הארדווי להיות כוכב. הוא נתן הצגות השנה בפלייאוף הזה, והוא העלה את הרמה שלו. יעילות הקליעה שלו היא בדיוק כמו של דונציץ – אבל בפלייאף דונציץ זרק כמעט פי שתיים ממנו (27.7 זריקות לעומת 14.5 זריקות) ולכן הממצוע של לוקה זה 34 נקודות ושל טימי 18 נקודות.
    פורזי בפירוש נסוג לאחור בפלייאוף. אבל טימי היה אדיר, ולוקה לא ניצל את זה מספיק.
    אגב את הזריקות לוקה לקח מפורזי. בעונה הרגילה לוקה היה זורק כ20 למשחק ופורזי 16. בפוסט סיזן לוקה לקח 27.7 ופורזי קיבל 10.

  18. מסקנות פרטיות שלי מהסדרה :
    1. פול ג'ורג' לא כל כך טוב בהגנה כמו שמשווקים אותו… כל פעם שלוקה קיבל אותו בחילוף, הוא פשוט פירק אותו, בדומה למרכוס מוריס.
    2. קוואי כן טוב בהגנה כמו שמשווקים אותו. ראו שמהרגע שהוא קיבל את המשימה של לוקה, לוקה הפך יותר למוסר (שהוא עושה את זה ברמה מדהימה), אבל הוא אפילו קצת נמנע מזריקות עליו. במשחק 7 הוא קלע עליו בעיקר בגארבג' טיים. בנוסף להתקפה משובחת מדובר אולי בשחקן הכי טוב שיש כרגע בפלייאוף (עם דוראנט, יוקיץ' ואמביד תלוי בבריאות).
    3 הסגל המסייע של דאלאס לא כזה גרוע, חסר להם שחקן כנף תותח והם יכולים להתקרב לכיוון אליפות. הייתי בטוח שהם יעיפו את הקליפרס וקוואי יצטרף, אבל זה כבר לא יקרה. אם יגיע אפילו איזה ג'רמי גראנט כזה, זה דוחף את הקבוצה לפחות לסיבוב השני.
    4. לוקה מדהים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט