נשיונל ליג מרכז – אדום עולה / יוני לב ארי

בעוד כחודש תיפתח עונת 2020 במייג'ור ליג בייסבול, כשלמכורים שבינינו, כבר בסופ"ש הקרוב יחלו משחקי ה-Spring Training. "שבת בבסיס" ממשיכה בהכנות לעונה הקרובה, ולאחר שבשבוע שעבר ניתחנו את הבית המזרחי בנשיונל ליג, הפעם נתרכז בבית המרכזי.

לחיי העונה שבדרך (צילום: Riverfront Times)

סיינט לואיס קארדינלס – עוד גרוש ואולי יהיה שקל

תחזית ניצחונות: 90.

מאזן ב-2019: 71:91.מקום ראשון, הודחו ב-NLCS.

ברוכים הבאים: מאט ווית'רס (תופס), קוואנג יום קים (סטארטר).

צאתכם לשלום: מרסל אוזונה (אאוטפילדר), מייקל וואצ'ה (סטראטר), חוסה מרטינס (אאוטפילדר), דומיניק לאון (רליבר).

קארדינל אדומה. הסמל של סיינט לואיס (צילום: wilddelight.com)

תחזית בפסקה אחת: למרות עונה מוצלחת, הקארדס סיימו אותה עם טעם מר בפה, לאחר הסוויפ שחטפו מהנשיונלס ב-NLCS. העוצמה של הקבוצה תבוא לידי ביטוי בעיקר ברוטיישן, שם ג'ק פלהרטי יוביל חבורה מוכשרת, ואדם וויינרייט ייתן את הניסיון. בהתקפה חסרונו של אוזנה יורגש, כשאף אחד לא באמת הגיע במקומו.

המפתח: פול דה-יונג. השורט סטופ הצעיר (26) הוא ה-פרוטקשן היחיד שיש לקארדינלס להציע לפלול גולדשמיט בליינאפ. לאחר עונה של 30 הום ראנס, על דה-יונג לשפר את ממוצע החבטות (233. בלבד), ואם יעשה זאת, יקל מאוד על גולדשמיט את העבודה.

חובבי הגששים יכירו את המשפט: "דה יונג, דה יונג" (צילום: cardsblog.com)

הפורץ: דילן קלארסון. כאחד הפרוספקטים היותר מעניינים בליגה, קלארסון בן ה-21 צפוי להשתלב באאוטפילד של סיינט לואיס במהלך העונה, אולי כבר באפריל. בעונה שעברה ב-AAA העיף דילן הצעיר 26 הום ראנס וגנב 20 בסיסים. הבעיה שלו – אאוטפילד צפוף.

סינסינטי רדס – ארנק אדום

תחזית ניצחונות: 88.

מאזן ב-2019: 87:75, מקום רביעי.

ברוכים הבאים: מייק מוסטקאס (אינפילדר), ניק קסאיינוס (אאוטפילדר), ווייד מיילי (סטארטר), פדרו סטרופ (רליבר), שוגו אקיאמה (סטארטר).

צאתכם לשלום: חוסה איגלסיאס (שורט סטופ), חוסה פראסה (אינפילדר), אלכס ווד (סטארטר), קווין גוזמן (סטארטר).

את הפרצוף הזה מקווים לראות בסינסי. באוור (צילום: hiptoro.com)

תחזית בפסקה אחת: האדומים פתחו את הארנק, והשקיעו לא מעט כסף בשחקני הרכש בפגרה. שמות נוצצים במיוחד לא נחתו בסינסי, אך ההתקפה השתדרגה בזכות מוסטקאס, והרוטיישן השתפר בזכות מיילי. האם יספיק כדי לשחק בייסבול באוקטובר? גבולי.

המפתח: טרוור באוור. מדובר בפיצ'ר סופר מוכשר, שצריך פשוט להתרכז בבייסבול כדי להצליח. אחרי שבעונה וחצי האחרונות שלו בקליבלנד הציג באוור מספרים מצוינים, המעבר לסינסי עצר אותו, כשהוא רושם ERA מזעזע של 6.39, הגרוע בקריירה. אם יזכיר במשהו את באוור של אוהיו, הרדס יגיעו רחוק.

הפורץ: ג'וש ואנמיטר. לרדס אין באמת שמות צעירים שצפויים לפרוץ השנה, יש כמה כמו ניק לודולו והאנטר גרין שימתינו כנראה עוד שנה, כשג'וש ואנמיטר הוא היחיד שעשוי לפרוץ. האאוטפילדר בן ה-24 כבר הראה את הפרצוף שלו במהלך 2019, אך לא הרשים במיוחד. אם יצליח לשחזר את ימיו ב-AAA אולי הרדס ירוויחו עוד כח בהתקפה.

מילר פארק. תתחדש (צילום: pixelstalk.net)

מילווקי ברוורס – עושים "כוחות" מחדש

תחזית ניצחונות: 83.5.

מאזן ב-2019: 73:89, מקום שני, הפסד במשחק ה-Wild Card.

ברוכים הבאים: ברט אנדרסון (סטארטר), אביסאיל גארסיה (אאוטפילדר), ג'אסטין סמואק (בסיס ראשון), אריק סוגארד (אינדפילדר), ג'ד גיורקו (אינדפילדר), אומאר נבארס (תופס), לוגן מוריסון (בסיס ראשון), אריק לאוור (סטארטר), דייויד פלפס (רליבר).

צאתכם לשלום: יסמני גראנדל (תופס), מייק מוסטקאס (אינפילדר), ג'יו גונסאלס (סטארטר), ג'ורדן לאיילס (סטארטר), דרו פומרנץ (סטארטר), צ'ייס אנדרסון (סטארטר), אריק ת'אמס (בסיס ראשון), זאק דייויס (סטארטר), טראוויס שואו (אינדפילדר).

מוכנים למשהו שונה? (צילום: WordPress.com)

תחזית בפסקה אחת: And Now For Something Completely Different. הברוורס עשו מיש מש מוחלט בסגל, ונראה שייקח זמן עד שכל אחד ימצא את מקומו בקבוצה החדשה. ועדיין, כריסטיאן ייליץ' הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, כשהפעם הוא מקבל עזרה מגארסיה, סמואק וסוגארד.

המפתח: ג'אסטין סמואק. אם שחקן הבסיס הראשון שהגיע מטורונטו ישתלב במהירות וייצר מספרים כמו ב-2017, אז הוא העיף 38 הום ראנס, ההתקפה של מילווקי תקבל מימד שונה לחלוטין. אני בטוח שבוויסקונסין קונים גם 30 הום ראנס….

הפורץ: קסטון היוארה. לברוורס אין אפילו שחקן אחד בטופ 100 פרוספקטס בליגה. אבל יש להם שחקן בסיס שני צעיר (23), שב-84 משחקים בעונה שעברה הספיק להותיר רושם חיובי, עם ממוצע חבטות 303. ו-19 הום ראנס. הבעיה שלו? שאריק סוגארד חתם במילווקי. יהיה קרב מעניין.

סמואק מעיף עוד דינגר בטורונטו. גם במילווקי? (צילום: Sporting News)

שיקגו קאבס – משתפרים לרעה

תחזית ניצחונות: 82.

מאזן ב-2019: 78:84, מקום שלישי.

ברוכים הבאים: קייסי סאדלר (רליבר), ראיין טפארה (רליבר), דן ווינקלר (רליבר), ג'הרל קאטון (סטארטר), ג'רמי ג'פרס (רליבר), סטיבן סואוזה ג'וניור (אאוטפילדר).

צאתכם לשלום: אדיסון ראסל (אינפילדר), קול האמלס (סטארטר), בן זורביסט (אינפילדר), פדרו סטרופ (רליבר), ניקולס קאסייאנוס (אאוטפילדר), דרק הולנד (סטארטר), ג'ונתן לוקרוי (תופס), סטיב סישק (רליבר), קסווייר סדניו (רליבר), דייויד פלפס (רליבר).

אז האליפות הקאביס בצניחה מתמדת (צילום: ABC 7 Chicago)

תחזית בפסקה אחת: מאז האליפות הכמעט היסטורית ב-2016 הקאביס בצניחה מתמדת, כשבעונה שעברה הם צפו בפלייאוף בטלויזיה לראשונה מאז 2014. המנג'ר ג'ו מאדן עזב, דייויד רוס הצעיר הגיע במקומו, כשזה השינוי הכי גדול שעברה הקבוצה במהלך הפגרה. קריס בראיינט הוא עדיין "ה"-כוכב של החבורה מעיר הרוחות.

המפתח: חאווייר באייס. למרות שזו נחשבת הקבוצה של בראיינט, הנוכחות של באייס בלב הליינאפ משפיעה רבות על הצלחת הקבוצה. השורט סטופ, שנכנס לשנות הפריים של הקריירה שלו (27), מגיע לאחר שתי עונות עם ממוצע של 32 הום ראנס. מה תוליד לנו 2020?

בראיינט ואשתו. לפחות שהיא תישאר (צילום: YouTube>Lets Get Lexi)

הפורץ: ניקו הורנר. אם השורט סטופ הצעיר (22) ילמד את עמדת הבסיס השלישי, ובהנחה מאוד הגיונית שבראיינט לא יסיים את העונה בשיקגו, בחצי השני של 2020 אנחנו עשויים ליהנות מאחד השחקנים היותר מעניינים של הקאביס. הורנר לא ירד מממוצע חבטות של 300. במיינורס בשנים האחרונות, יש למה לצפות.

פיטסבורג פיירטס – תקועים בספינה

תחזית ניצחונות: 70.5.

מאזן ב-2019: 93:69, מקום אחרון.

ברוכים הבאים: לוק מיילי (תופס), דרק הולנד (סטארטר), רובי ארלין (סטארטר / רליבר), ג'ון ראיין מרפי (תופס).

צאתכם לשלום: סטארלין מארטה (אאוטפילדר), אליאס דיאס (תופס), מלקי קאבררה (אאוטפילדר), דאריו אגרסאל (סטארטר).

הספינה של הפאירטס בבעיה (צילום: pirateshipvallarta.com)

תחזית בפסקה אחת: עוד עונה לא מוצלחת במיוחד עברה על פיטסבורג, וקשה להאמין ששינוי מהותי יגיע ב-2020, כשמארטה עזב, ואף כוכב אמיתי לא הגיע. צמרת המועדון הוחלפה (ג'נרל מנג'ר, נשיא, מנג'ר), אך בפיטסבורג בעיקר בונים כעת לעתיד רחוק טוב יותר, פחות לעונה הקרובה.

המפתח: ג'וש בל. בתכלס גם בל לא יכול להפוך את העונה של פיטסבורג למשהו מעניין, אבל אם יש סיבה לקנות כרטיס למשחקים של הפיירטס, זה רק האאוטפילדר המוכשר. בל הרים את המספרים שלו בעונה שעברה מ-12 ל-33 הום ראנס, ואת ממוצע החבטות שלו בשלוש העונות האחרונות מ-255. ל-261. ול-277., כך שיש למה לצפות.

האטרקציה היחידה ב-pnc park. בל (צילום: Sporting News)

הפורץ: מיץ' קלר. ה-פארם סיסטם של פיטסבורג כבר לא מה שהיה פעם, ולמעשה קלר הוא השם המעניין היחיד ברשימה. אחרי שניצח בעונה שעברה 19 משחקים ב-AAA, לצד ERA של 3.56, הגיע הזמן לראות את הפרוספקט הטוב ביותר של הפיראטים גם בליגה של הגדולים.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אולי הבית המענין ביותר בשנים האחרונות (הקרדינלס, הקאבס, הפייקטס וברוארס שדיברו חזק) שירד מהפסגה בעונה החולפת ולא נראה שזה ישתנה.
    .
    עם זאת, אם הייתי צריך להמר על אלופת הבית הייתי הולך על ייליץ' והברוארס.
    .
    תודה יוני.

  2. כיף של סקירה מלמדת (ולדעתי) מאד קרובה למצחאות.
    יוני, אני רוצה לדבר על משהו אחר: אתה יכול להאמין שהקומיסיונר הסביר אתמול מדוע אף שחקן יוסטון לא נענש עבור ה-CHEATING בכל ש"לא נאמר להם בפירוש שמה שהם עשו הוא דבר שאסור היה עליהם לעשות"????? לאן הגענו? העונש חד וחלק היה לבטל ליוסטון את נצחון הוורלד-סרייס!

    1. הקומישינר הזה מטומטם, אין מילה אחרת. אם לא יבטל להם את האליפות זה יעלה לו במשרה.
      .
      לגבי השחקנים, סגר איתם דיל של עדות תמורת חסינות. הוא טוען שארגון השחקנים הכריח אותו לזה והארגון טוען שהוא משקר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט