National League East – תבלין מזרחי / יוני לב ארי

בעוד כחודש וחצי תצא לדרך עונת 2020 במייג'ור ליג בייסבול, והסיוט הזה שנקרא "פגרה" סוף סוף יסתיים. החל מהשבוע נתכונן לעונה שבפתח, כשבכל שישי ננתח בית אחד. התחנה הראשונה שלנו – הבית המזרחי בנשיונל ליג, אולי, הבית החזק ביותר במייג'ורס.

הנשיונלס חוגגים אליפות (צילום: lavidabaseball.com)

אטלנטה ברייבס

תחזית ניצחונות: 91.5.

מאזן ב-2019: 65:97, מקום ראשון. הודחו בסיבוב הראשון בפלייאוף.

ברוכים הבאים: מרסל אוזונה (אאוטפילדר), וויל סמית' (רליבר), טראוויס דארנו (תופס), קול האמלס (סטארטר).

צאתכם לשלום: ג'וש דונלדסון (בסיס שלישי), בראיין מקאן (תופס), חוליו טהראן (סטראר), דאלאס קאייקל (סטארטר), מט ג'וייס (אאוטפילדר).

האיש והזקן. אוזונה (צילום: Blog Red Machine)

תחזית בפסקה אחת: רק פציעות יכולות לעצור את האמיצים מהופעה נוספת בפלייאוף, אך הפעם, הקבוצה שסיימה בשנתיים האחרונות במקום הראשון בבית, רוצה להתקדם שלב נוסף. העזיבה של דונלדסון ללא ספק תפגע, אך לחבורה מג'ורג'יה יש ליינאפ מספיק עמוק כדי להתגבר עליו.

המפתח: מרסל אוזונה. האאוטפילדר שהגיע מסיינט לואיס יתפוס כנראה את עמדת הקלין-אפ (חובט רביעי בליינאפ, נחשב לחשוב ביותר, לפחות בבייסבול הקלאסי). באטלנטה מקווים שאוזונה ישכיח את העזיבה של דונלדסון, וייצר 25-30 הום ראנס עם ממוצע חבטות סביב ה-280..

הפורץ: אוסטין ריילי, 22, בסיס שלישי. עכשיו, כשכאמור דונלדסון פינה את העמדה, השטח פנוי לריילי. מדובר בשחקן שמאוד אוהב להעיף את הכדור רחוק, אך חייב לצמצם במקביל את כמות הסטרייק אאוטס שלו.

נראה את הפוזה הזאת הרבה ב-2020? ריילי (צילום: alking Chop)

וושינגטון נשיונלס

תחזית ניצחונות: 90.5.

מאזן ב-2019: 69:93, וויילד קארד, אלופה (יוהו!!).

ברוכים הבאים: סטארלין קאסטרו (בסיס שני), וויל האריס (רליבר), אריק ת'אמס (אינדפילדר).

צאתכם לשלום: אנתוני רנדון (בסיס שלישי).

צפו בסוטו מככב באוקטובר האחרון

תחזית בפסקה אחת: הפיצ'ינג רוטיישן הנפלא של האלופה נשאר כמו שהוא, כשמקס שרזר, סטיבן שטרסבורג ופטריק קורבין יובילו את החבורה, אולי לעוד אליפות. העזיבה של אנתוני רנדון תפגע מאוד בהגנה, בהתקפה ובקלאץ', אך לנשיונלס לא חסרים שחקנים טובים בליינאפ שיחפו על חסרונו.

המפתח: חואן סוטו. לאחר שרנדון עזב, האאוטפילדר הצעיר הופך לשחקן המשמעותי ביותר בליינאפ, ואף יקבל כנראה את עמדת הקלין-אפ. עוד עונה כמו שתי הראשונות בקריירה שלו יקרבו את הנאטס לבייסבול נוסף באוקטובר.

שרזר. ינסה להוביל את הנאטס שוב לאליפות (צילום: ClutchPoints)

הפורץ: קארטר קייבום, 22, בסיס שני / שלישי. לאחר שרנדון עזב, בבירה מקווים שקייבום יהיה הפתרון הזול והמהיר. שחקנים ותיקים כמו האווי קנדריק וסטרלין קאסטרו ילוו את הבחור הצעיר בתחילת דרכו, מה שיהפוך את החיים שלו לקלים יותר.

ניו יורק מטס

תחזית ניצחונות: 86.5.

מאזן ב-2019: 76:86, מקום שלישי.

ברוכים הבאים: דלן בטנסס (רליבר), מייקל וואצ'ה (סטארטר), ריק פורסלו (סטארטר), ג'ק מאריסניק (אאוטפילד).

צאתכם לשלום: זאק ווילר (סטארטר), חואן לגארס (אאוטפילדר).

בא, הלך ועשה בלגן. בלטראן (צילום: New York Daily News)

תחזית בפסקה אחת: הרבה מאוד תלוי בסטארטרים שיסייעו לג'ייקוב דגראם הנפלא. אם נח סינדרגארד, ריק פורסלו ומרקוס סטרומן יישארו בריאים ויציגו יכולת טובה, המטס מסוגלים להיאבק על מקום בפלייאוף. יהיה מאוד מעניין לראות כיצד העובדה שחודש לפני תחילת האימונים החליפו בקווינס מנג'ר תשפיע, והיא תשפיע.

המפתח: לואיס רוהאס. המנג'ר הצעיר (38) קיבל את המפתחות לאחד המועדונים המורכבים בספורט האמריקני – התפקיד הראשון שלו כמנג'ר במייג'ורס, וכל זאת בצל פיטורי קרלוס בלטראן רגע לפני תחילת האימונים. כישרון לא חסר לרוהאס בסגל, השאלה אם יידע להשתמש בו נכון, ולנווט ב-שבילי התקשורת הניו יורקית.

סמית' חוגג בכחול. שוב ב-2020? (צילום: MetsMerizedOnline.com)

הפורץ: דומיניק סמית', 24, בסיס ראשון / אאוטפילד. עמדת הבסיס הראשון נעולה על ידי פיט אלונסו הנפלא, כך שסמית' ייאלץ למצוא את עצמו באאוטפילד. אך אין ספק שעל מנת להגיע רחוק המטס זקוקים למחבט של הסלאגר הצעיר.

פילדלפיה פיליס

תחזית ניצחונות: 85.5.

מאזן ב-2019: 81:81, מקום רביעי.

ברוכים הבאים: זאק ווילר (סטארטר), דידי גרגורייס (שורט סטופ).

צאתכם לשלום: קורי דיקרסון (אאוטפילדר), סזאר הרננדס (אינדפילדר), מייקל פרנקו (איפילדר), ג'ייסון וארגס (סטארטר).

הצלחתי להכניס תמונה של היאנקיז גם בכתבה הזאת. ג'ירארדי (צילום: eivnews.com)

תחזית בפסקה אחת: החיזוק המשמעותי ביותר של הפיליס הוא בעמדת המנג'ר, כשג'ו ג'ירארדי הנפלא חוזר למגרשים לאחר שנתיים של שבתון. גרגורייס יוסיף ניסיון וקלאץ', ווילר וארון נולה יובילו את הרוטיישן, אך בבית כל כך חזק קשה להאמין שהפיליס יסיימו מעבר למקום שלישי או רביעי.

המפתח: זאק ווילר. בשנתיים האחרונות התקפה לא היתה חסרה לפיליס. הבעיה העיקרית של הקבוצה מעיר הפעמון היא פיצ'ינג. הסטארטר שהגיע מהמטס יעבה את הרוטציה של פילי, כשעונה מוצלחת שלו (15 ניצחונות, ERA בין 3 ל-3.5) יכולה לשים את הקבוצה של ג'ירארדי בעמדת פלייאוף.

הפורץ: סקוט קינגרי, 25, בסיס שלישי. למרות הציפיות ממנו בתחילת 2019, האינפילדר הצעיר לא כיכב ב-AAA. למרות זאת, עשוי קינגרי לקבל את המפתחות לבסיס שלישי בליגה של הגדולים כבר בפתיחת העונה הקרובה. יהיה מעניין לראות אם הפוטנציאל ימומש דווקא ב-ביג ליגס.

עבר עיר, נשאר באותו הבית. ווילר (צילום: New York Post)

מיאמי מארלינס

תחזית ניצחונות: 64.5.

מאזן ב-2019: 105:57, מקום חמישי.

ברוכים הבאים: קורי דיקרסון (אאוטפילדר), ג'ונתן וילאר (אינפילדר), מאט ג'ויס (אאוטפילדר), פרנסיסקו סרוולי (תופס).

צאתכם לשלום: סטארלין קאסטרו (אינפילדר), ניל ווקר (אינפילדר), מרטין פראדו (אינפילדר), קרטיס גראנדרסון (אאוטפילדר).

תחזית בפסקה אחת: מצד אחד, סיכוי אמיתי לעשות משהו העונה אין. הבית המזרחי חזק מדי, והמארלינס רחוקים שנות אור משאר הקבוצות בבית. אך בואו נסתכל על השלוק המלא בכוס: הקבוצה התחזקה בכמה שחקנים מנוסים (ראו סעיף ברוכים הבאים), כשבמקביל תינתן במה לחבר'ה צעירים, ואם התהליך הזה יימשך, אולי בעוד שנה-שנתיים נראה את החבורה ממיאמי מתמודדת על מקום בפלייאוף.

יוסיף ניסיון. דיקרסון (ציללום: ESPN)

המפתח: קורי דיקרסון ומאט ג'ויס. האאוטפילדרים הוותיקים מגיעים דרומה, וינסו לתת מהניסיון שלהם לקבוצה הצעירה של דרק ג'יטר. התפקיד של השניים הוא מעבר לסטטיסטיקה – להפוך את הילדים של המארלינס לטובים יותר.

הפורץ: סיקסטו סאנצ'ס, 21, רליבר. המארלינס בונים פארם סיסטר (קבוצת נוער בעברית) סופר מוכשרת, כשבעוד שנה שנתיים הפירות יחלו להבשיל. סאנצ'ס הוא אחד הקרובים בחבורה, כשהיו שהשוו אותו אפילו לפדרו מרטינס הגדול (ERA של 2.53 ב-AA ב-2019).

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. כאן באטלנטה השיחה היא על אדם אחד, ואדם אחד בלבד: מייק פולטינוויץ'. אני יודע ששמו מצחיק, ואני יודע שהוא כינה את כל מקטרגיו כאן בעיר של חלף עם הרוח "MORONS" אחרי מה שכתבו עליו אחרי המשחק ה-5 של ה-NLDS. עם ה-10 ראנס אבאלאנץ' באינינג הראשון.
    הוא חזר למחנה האימונים רזה יותר, שרירי יותר, ורציני יותר. "שדכחתי מהמשחק ההוא. אתם תתפלאו מה אני מביא איתי לעונה החדשה", הוא אמר. האיצטדיון הוא 10 דקות נסיעה מהדירה. אני מתכונן ללכת לכמה משחקים.

    כיף יוני. כיף שאתה איתנו עם הטורים הסופר-מצויינים שלך.

    1. תשמע מנחם
      ה 10 ריצות שהוא ספג זה לא משהו שמתאוששים ממנו בקלות
      קח את המשפחה איתך למשחק מול המטס ולא תתאכזבו
      אתה יכול לברר אם סורוקה הפיצר שלהם יהודי? בסוף יתברר שהוא קרוב רחוק של ערן

  2. למטס יש 6 פותחים לגיטמים ברוטציה
    אולי כדאי לשקול להפוך אחד מהם לקלוזר(משהו סטייל ג’ון סמולץ)
    בבולפן למטס היו המון בעיות בשנתיים האחרונות.
    זה בית מאוד מאוזן ומאוד חזק, יש לי הערכה שפילי דווקא תהיה הסוס השחור.

  3. מעולה, תודה יוני!
    .
    הקבוצה הכי לא צפויה בבית הזה תהיה המטס, אחרי ניסיון המכירה הכושל והרצון של הבעלים הנוכחי להמשיך ולהשקיע במועדון.ההיסטוריה מלמדת אותנו שבהרבה מקרים כאלה השחקנים דווקא מצליחים להתעלות, אבל באותה מידה יכולות להיות נפילות כואבות…
    .
    ואף מילה על הבעלים של יוסטון…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט