סיקור הערב הראשון של האול-סטאר/רועי ויינברג

האול-סטאר התחיל בגדול הלילה עם ניצחון של נבחרת ארצות הברית במשחק הכוכבים העולים הודות לערב גדול של זאק לאבין, ועם ניצחון של נבחרת קנדה במשחק הסלבריטיז.

*

משחק הכוכבים העולים-שאר העולם 154-ארצות הברית 157

ריחף כל הדרך לניצחון. לאבין.

זה היה משחק נטול הגנות ומלא הייליטס, שהפך למשחק עם התוצאה הגבוהה ביותר בתולדות משחק הכוכבים העולים.

האמריקאים פתחו עם מרקוס סמארט, ג'ורדן קלארקסון, זאק לאבין, ג'בארי פארקר וקארל אנטוני טאונס. החמישייה הזאת הייתה חלשה מזאת של שאר העולם, שניצלה דקות טובות של מודיאיי ובוגדנוביץ' כדי לעלות ל-21-28, 5 דקות מתחילת המשחק. אז היאנקים התעוררו וחזרו ל-34-35, אבל נבחרת שאר העולם לא וויתרה ועלתה ל-39-46.

בנקודה הזאת מאמן נבחרת ארצות הברית, לארי דרו, מעלה את דווין בוקר ודיאנג'לו ראסל למגרש. צמד הגארדים שוטפים את הפרקט ומעלים את האמריקאים ליתרון 81-69. שאר העולם לא מצליח לחזור מפה, והמחצית הראשונה נגמרת ביתרון 88-79. בממוצע נקלעו 8.35 נקודות בדקה במחצית הראשונה, שארכה 20 דקות.

הסיפור ממשיך במחצית השנייה, כשהאמריקאים עוברים מהר מאוד את מחסום מאה הנקודות. היתרון נשאר אצל האמריקאים, עד שפורצינגיס ו-וויגינס מתעוררים כדי לקלוע ולחזור לפיגור של 5 נקודות בלבד, 124-119. הם ממשיכים להלחם ומורידים את ההפרש ל-134-131, 7 דקות לסיום, אבל אז שחקני מינסוטה, קארל אנטוני טאונס ולאבין, מובילים ריצת 11-4 אדומה-כחולה-לבנה. מודיאיי ושות' לא מוותרים ומורידים את ההפרש ל-151-148 בדקה האחרונה של המשחק, אבל רצף קליעות עונשין של ג'ורדן קלארקסון חותם את התוצאה הסופית עם ניצחון ראשון לאמריקאים בפורמט הזה.

בנבחרת ארצות הברית, לאבין היה האיש עם 30 נקודות ו-7 ריבאונדים. קלארקסון (5 מ-14 מהשלוש) קלע 25 עם 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות, בוקר (שעם 5 מ-8 הראה שהוא מוכן לתחרות השלשות) קלע 23, ראסל 22 עם שבעה אסיסטים וטאונס 18 עם שבעה ריבאונדים. הנבחרת קלעה 19 מ-46 (41.3%) מחוץ לקשת.

בנבחרת שאר העולם, מודיאיי קלע 30 נקודות עם 10 אסיסטים. פורצינגיס (5 מ-8 מהשלוש) קלע 30 משלו עם 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, וויגינס קלע 29 ומריו הזוניה נתן 19 נקודות עם 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. שאר העולם קלע לא פחות מ-100 נקודות בצבע ו-67% מסלי השדה שלהם באו מאסיסטים (לעומת 55% אצל האמריקאים).

*

משחק הסלבריטיז-קנדה 74-ארצות הברית 64

קנדה הובילה לכל אורך הדרך כדי להביא את הניצחון במשחק הסלבריטיז.

המשחק היה צמוד בהתחלה, אבל היה ברור שהשליטה בצד הקנדי. ארצות הברית נשארה בחיים רק בזכות ג'ייסון סודקיס. כוכב "איך להפטר מהבוס" קלע 11 נקודות במחצית הראשונה והשאיר את המשחק צמוד בתחילתו כשמולו מככבים ווין באטלר מארקייד פייר וטרייסי מקגריידי. הקנדים ברחו בסיום המחצית הראשונה ל-28-37, כשהאמריקאים בלי תשובה. המחצית נגמרה בדאנק גדול של מילוש ראדוניץ', הראשון שמטביע במשחק מאז 2008.

במחצית השנייה הפסים והכוכבים חוזרים למשחק, וההפרש יורד ל-5 נקודות בלבד. אז מאמן הנבחרת האמריקאית, הקומיקאי קווין הארט, מחליט לחזור למגרש (4 פעמים MVP של המשחק בעבר). זה רק הורס את מאמצי האמריקאים, וההפרש עולה ל-42-51. האורחת לא מצליחה לחזור מפה, והמשחק נגמר בניצחון קנדה.

בקנדה הקלע המוביל היה טרייסי מקגריידי, שקלע 18 נקודות. הכוכב האמיתי היה ווין באטלר, ששלט בצבע עם 15 נקודות ו-14 ריבאונדים. הגיטריסט של ארקייד פייר קיבל את פרס השחקן המצטיין של המשחק, והודיע על פרישה ממנו בסיומו.

בנבחרת ארצות הברית סודקיס קלע 14 נקודות והיה הטוב בשחקני נבחרת ארצות הברית. אף אחד אחר לא היה ראוי לציון, אולי מלבד צ'אנסי בילאפס שנתן 0 מ-7 איום מחוץ לקשת במשחקו הראשון מאז הפרישה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. אצל ארה"ב ושאר העולם היו כמה ריחופים שלעולם לא תראו מהזקנים במשחק האול סטארס ביום ראשון. אני מדבר על ריחופים כשחצי גוף מעל החישוק!

  2. דור מצוין! אתלטי מאוד, עם יכולות אדירות. אנחנו יכולים להיות בטוחים שברגע שהדורות יתחלפו יהיה לנו דור חדש ומצוין לא פחות (כנראה שכן פחות).
    אם ראסל היה מקבל יותר דקות הוא היה זוכה בmvp! חבל…
    רועי תודה!

  3. שמועת טרייד מהלילה – בוסטון, קליבלנד, ניקס.

    כרמלו אנטוני לקליבלנד, לאב לבוסטון, ניקס מקבלים מוזגוב, בחירות דראפט ופרידום. פרידום…..

    סיכויים שייצא לפועל?

    אהמ אהמ.

      1. מצחיק שאתה אומר תחרות השלשות. והריי יש לך את אלוף השלשות לשעבר והאלוף המכהן.
        להחליף ברמלו באהבה להוסיף דוויט ו…
        יאללה קאבס. אליפות!!!

      1. אמרת הכל. בלי כרמלו, עם פורזינגיס, כמה בחירות דראפט, הרבה מקום שיתפנה תחת התקרה ועם המיקום האטרקטיבי, יש סיכוי לבנייה יפה. רק שההנהלה לא תדפוק את זה כרגיל.

  4. אני תוהה עם הקטע הזה לשחקנים לבנים בבוסטון זאת גזענת(?), ראיתי ראיון עם ביל ראסל שטען שבכל השנים שהם לקחו 11 אליפויות הגיעו למגרש רק 8,000 צופים כשלעומת זאת המגרש של קבוצת ההוקי היה מפוצץ…כשעשו סקר אז ה'אוהדים' טענו שיש יותר מדי שחורים בקבוצה של הסלטיקס…. ביל ראסל גר רחוק מאוד מאוד מבוסטון ואפילו היה לו מנוי ללייקרס…מסתבר…

  5. אם לאב מגיע לסלטיקס אז אולי אפשר לחשוב עליו בתור מקהייל ולהביא את הווארד או ווייטסייד בתור פאריש, רק חסר לארי…(דוראנט?)

  6. מת שכרמלו יגיע לקליבלנד.
    זה יתן פוש לליגה הזאת שקצת מנומנמת.
    קליבלנד יהיו "הרעים", הווריוס הטובים.. הם לא במרכאות הם באמת טובים.
    הספרס יקוו להרוויח מההפקר ו OKC סתם ינסו להרוס את המסיבה..

    1. לא, זה היה חריג שבחריגים. שם הבעלות על הקבוצה היתה בידי הליגה, לכן התאפשרה החלטה "סוציאליסטית" נדירה. כאן, או בכל מקרה אחר (תרחיש הבלהות של דוראנט לגולדן סטייט, נניח), חוזרים לכללי תקרת השכר הרגילים. אם זה אפשרי, אין שום מניעה.

    2. המדיה של הלייקרס הכניסה יותר מדי שטויות לראש בקטע של כריס פול.

      הלייקרס היו אמורים לתת להורנטס את קווין מרטין (23.5 נקודות למשחק כשהוא בגיל שנחשב לשיא-27), למאר אודום (בגיל 31), לואיס סקולה (בגיל 30) וגוראן דראגיץ' (בגיל 24 כשהוא מתפקד כפוינט גארד מחליף ממוצע ומטה) יחד עם בחירת סיבוב ראשון של הלייקרס (כמו לקבל עכשיו בחירת סיבוב ראשון של הת'אנדר).

      הקליפרס נתנו להורנטס את אריק גורדון (בעונה האחרונה בקליפרס היו לו 22.3 נקודות למשחק באחוזים טובים בגיל 22, דומה לבראדלי ביל של היום), אל פארוק אמינו (בחירת לוטרי מאותה שנה) וכריס קיימן (אחרי השיא ושנתיים אחרי שנבחר לאול-סטאר) יחד עם בחירת לוטרי לא מוגנת של מינסוטה שהפכה לבחירה העשירית בדראפט 2012 (בערך כמו לקבל עכשיו את בחירת הסיבוב הראשון של הקינגס ב-2016).

      אתם המנג'רים של קבוצה בלי שום נכסים בהווה מלבד פול, סנטר הגנתי טוב שנפצע כל 5 דקות (אמאקה אוקפור) ומישהו שנותן רבע ממה שהוא יכול (טרבור אריזה). הייתם מעדיפים עסקה שתהפוך אתכם לקבוצה רלוונטית לסיבוב שני בפלייאוף וגג גמר המערב או אחת שתיתן לכם בסיס להבנות עליו מחדש?

      סטרן העדיף (וגם אני הייתי מעדיף) את האופציה השנייה. הוא לא הבעלים הראשון ולא האחרון שחסם טרייד. זאת לא החלטה סוציאליסטית או כל דבר כזה אלא בעלים שרוצה להשיג את המקסימום מהקבוצה שלו.

      דרך אגב, קו אחורי של פול וקובי ביחד לא היה מגיע רחוק מדי, שניהם חייבים את הכדור אצלם בהתקפה

      1. אני לא מסכים איתך ופול וקובי יחד היה עובד פגז ומשפר לשניהם סטטיסטיקות…את האסיסטים של פול והנקודות של קובי.

        1. כתבתי על זה בעבר.
          ברור שהטרייד שהציעה הלייקרס היה טוב יותר!

          אין בכלל מה להשוות..
          רצו לחסום את האפשרות של פול וקובי ביחד.
          גם אם טרייד אחד באחוז אחד טוב יותר לא עושים דברים כאלה כי זה אילץ את הלייקרס לחיות עם העובדה ששני אולסטארים שלה לא יכולים להמשיך לתפקד כרגיל.

          זו היתה חסימת טרייד ברוטלית

          1. הטרייד של הלייקרס היה טוב יותר מבחינת קבוצה שרוצה להצליח בעונה אחת. מבחינת טווח ארוך הטרייד של הקליפרס היה עדיף, ובמצב שהפליקינס היו בו אז, של קבוצה שמחכה להמכר, היה עדיף להם הצלחה לטווח ארוך על כזאת לטווח קרוב.

    3. מאז תקדים פול…לברון עבר למיאמי והצטרף לווייד ובוש וחוץ מזה שכרמלו יבוא במקום לאב אז זה סופרסטאר תמורת סופרסטאר, אם אתה שואל אותי כרמלו לא יחזק את קליבלנד אלא יחליש אותה.

          1. תודה על התשובה!
            מתוך הרגל כתבתי משולם בגוגל כדי לבדוק את האחוזים מהשלוש.. גוגל לא הבין אותי 🙂
            מהנתונים שאני מצאתי הוא קלע שלשות די בינוני (מקום 26). למה בחרו אותו?

          2. הוא כבר בטורונטו, אבל לא בטוח שהייתי בוחר אותו על פני קאזינס (יודע לקלוע מרחוק ושם גדול) או דריימונד (42% מהשלוש), גם וויל בארטון (38%) מועמד ששווה לשקול למרות שהוא קולע פחות טוב ממקולום.

            יש גם את בברלי עם 40.3% מהשלוש אבל הוא כנראה ישתתף פצוע בתחרות סקילס.

            1. בברלי לא ישתתף בסקילס מודאיי במקומו.
              אני מניח שהם בחרו במקולום בתור אולי סוג של פיצוי לפורטלנד?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט