פריוויו לערב הראשון של האול-סטאר/רועי ויינברג

אחרי 50 משחקים (לפחות) של כל קבוצה הגיע אחד משיאי העונה הסדירה עם סוף שבוע האול-סטאר. השנה, כמו כל שנה, מובטחים לנו שיאים רבים שיגיעו עם סוף השבוע הזה, כשהוא מתחיל עם משחק הכוכבים העולים ומשחק הסלבריטיז בשישי הגדול.

*

4:00-משחק הכוכבים העולים: שאר העולם-ארצות הברית

השנה, לראשונה, ארצות הברית אורחת באול-סטאר שיתקיים בקנדה. הם פוגשים את שאר העולם במשחק הכוכבים העולים המסורתי, שמתקיים מאז 1985 ועבר מספר גלגולים (החל ממשחק שחקני השנה הראשונה נגד השנה השנייה, דרך במשחקים של קבוצות של צ'אק בארקלי ושאקיל אוניל וכלה בארה"ב נגד העולם). שחקנים גדולים רבים השתתפו במשחק הזה, והשנה הכוכבים העתידיים של הליגה יקבלו את הספוט לייט.

סגל נבחרת ארצות הברית:
[table “96” not found /]

סגל שאר העולם:
[table “97” not found /]

על הנייר, הסגל של שאר העולם עדיף. מחזיק ביתרון משמעותי בעמדות הגארד ובצבע חזק יותר שכולל את ניקולה ג'וקיץ' וקריסטפס פורצינגיס המצויין. כשמוסיפים לזה את הביתיות ואת אנדרו וויגינס, יכול להיות שהם פייבוריטים, ובמשחק מסודר עם הגנות הם מנצחים. אין ספק כמעט (במיוחד שיש להם שומרים מעולים כקלינט קאפלה, ראול נטו ופורצינגיס).

אבל למשחקים האלה יש חוקים משלהם, ואין הגנות. המשחק הקודם בין האמריקאים לשאר העולם נגמר ב-233 נקודות משותפות (112-121 לשאר העולם). שתי הקבוצות ירוצו ויחוררו רשתות, וכאן יש יתרון מסויים לאמריקאים, שמחזיקים בכלים התקפיים כדווין בוקר, ג'בארי פארקר וג'ליל אוקפור. הם יכולים לקלוע בצרורות, והם יעשו את זה הערב.

תחזית: לנבחרת שאר העולם יש גאנרים משלהם (וויגינס, מודיאיי, בוגדנוביץ') והם יעשו הבדל משמעותי במשחק. זה יוביל להפסד של האמריקאים בחוץ. שאר העולם ינצח.

*

2:00-משחק הסלבריטיז-קנדה נגד ארצות הברית

המאמנים של נבחרות ארצות הברית (קווין הארט) וקנדה (דרייק).

אין שמות יותר מדי בולטים במשחק הסלבריטיז השנה. יש את צ'אנסי בילאפס, מאגסי בוגס, טרייסי מקגריידי וריק פוקס בגזרת שחקני העבר, כמה אנשים שמשתתפים כל שנה (ארני דאנקן, מזכיר החינוך האמריקאי;ווין באטלר מארקייד פייר וניק קאנון מאמריקה גאט טאלנט). לצד זה יש שחקניות WNBA, סלבריטאים קנדיים וזהו. אין פה שמות גדולים מדי, אולי מלבד ג'ייסון סודקיס, שחקן הקומדיות האמריקאי. עוד משחק סלבריטיז, למרות השינוי בפורמט שיפגיש השנה בין סלבס אמריקאיים לכאלו מקנדה.

מעניין לראות איך השינוי ישפיע על העתיד של המשחק. במידה והאול-סטאר יהפך לאירוע בין לאומי שנודד ממדינה למדינה, המשחק הזה הוא ההזדמנות למשוך קהל מקומי, וסביר שהמשחק הזה ישיג לא מעט רייטינג בקנדה. מבחינת שאר העולם הוא לא מעניין במיוחד, אבל במקרה של שווקים עתידיים הוא יסייע לחדירת האול-סטאר (במידה שיהיה אול-סטאר בפריז, בביג'יין או בכל עיר גדולה אחרת).

מבחינה כדורסלנית זה לא כוחות. השילוב של דאנקן, ה-MVP של שנה שעברה שכיכב עם 20 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, מנהל משחק בחסד עליון כצ'אנסי בילאפס ושוטרית כאלנה דלה דון, אול-סטארית ב-WNBA שנתנה אשתקד 23.4 נק' ב-31.3% מהשלוש ו-46% מהשדה, יהיה יותר מדי עבור הקנדים. לפחות יהיה שואו, וזה יוביל ליותר קנדים שיעקבו אחרי המשחקים, מה שיראה, שוב, כמה האירוע השיווקי הזה תורם לאול-סטאר.

תחזית: הניצחון יהיה של ארצות הברית, אבל הכדורסל משני במשחק הזה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. בובאן היה חייב להיות בחמישייה של שאר העולם, זה פשוט טרגדיה יותר גדולה מהאי זימון של כספי והזימון של טיירון לו הבוגד.

  2. עוד עשר שנים הם יעלו על הרעיון הענק להוסיף לאולסטאר – משחק הילדים !!!
    הכשרונות הטובים ביותר עד גיל 13…
    וגם
    משחק עם שני כדורים.
    טסט קייס לקליעה מ 4 וגם 5 נקודות על סל בנגיחה.
    משחק בתלבושת תקופתית או מסורתית של העיר המארחת.
    תחרות אתגר שתתפוס – קליעה תוך כדי בישול.
    אולסטאר אסירים – בלי שופטים.
    ומה עם משחק מאמנים נגד שופטים ?

    יש הרבה רעיונות, חבל שהחבר׳ה במרתפי הליגה חושבים בקטן…. 🙂

  3. תודה על הפריוויו! לעומת כולם שזה לא מעניין אותם, אני מאוד אשמח לראות את ראסל וקלארקסון מככבים ושאחד מהם יזכה בתואר הmvp.

  4. אחלה פריוויו.
    לא רואה דרך שבה שאר העולם מנצח. הם לקחו רק גארדים וסנטרים.
    כאילו ההרכב יהיה
    פייטון – בוקר – ג'בארי – טאונס – אוקאפור?
    נשמע הזוי לגמרי

    1. כמעט כל השחקנים בחמישייה הזאת יכולים לשחק יותר מפוזיציה אחת, וזה נכון לרוב השחקנים בליגה (אולי חוץ מכמה סנטרים א-לה בובאן).
      וחוץ מזה, באמת צריך סמול טהור בשביל לנצח בקרקס הזה?

  5. סוליסט אולסטאר: כל שנה בוחרים לחמישיית מערב וחמישיית מזרח, את בכירי ההירו בול והטופ סוליסטים להתמודדות משותפת. אבל מה: אין כדור. לרוץ 48 דקות מצד לצד על הפרקט. ככה הם ירגישו איך זה לשחק עם אחד מניאק שרק רוצה את הסטטיסטיקה שלו והתרגיל היחידי בהתקפה זה לתת עליו בידוד.

    לחלופין אפשר למרוח את הכדור בגריז או משהו מחליק אחר.

  6. רגע רגע רגע, מודיאי באמת רשום תחת קונגו? ברצינות? אני יודע שלאומים בכדורסל זה דבר הרבה יותר גמיש ונזיל מבענפים אחרים, אבל מה, הוא הולך לייצג עכשיו את המדינה הזאת גם בנבחרות או משהו כזה?

  7. הייתי מעדיף משחק בין "שוקולדות רוקיס וסופומורס" נגד "ווניל רוקיס' וסופומור". חייבים להכניס גזענות כדי שיהיה מעניין.

  8. למה לא משחק של האלופה/מובילת הליגה (השנה זאת אותה קבוצה) נגד כוכבי שאר הליגה או של האזור המקביל??
    מעניין בטירוף. מי ינצח קבוצה מאומנת ומתוזמנת או אסופה של כוכבים.
    תחשבו על זה
    (אפשר אפילו משחק קצר כדי שהקבוצה המובילה לא תפגע מבחינת עייפות)
    אשמח לשמוע מה דעתכם

      1. העייפות זאת באמת הבעיה. אפשר לעשות משחק של 2*10 דקות.
        תחשבו כמה כבוד, מתח ועניין
        מנחם – תעביר למקורבים שלך בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט