כדורסלנים בנ.ב.א. הם מהמקצועות היותר סובלים מאפליה בארה"ב!!! מולי

 cotton

כדורסלנים בנ.ב.א. הם מהמקצועות היותר סובלים מאפליה בארה"ב.

אז אני טוען שהכדורסלנים בנ.ב.א. הם מהמקצועות היותר סובלים מאפליה בארה"ב!!!

נכון שאתם מתקוממים כשאתם קוראים את הקביעה הזו שלי? לא נורא, המשיכו לקרוא ונראה אם עדיין תתקוממו עוד כמה פסקאות.

לא, האפלייה בנ.ב.א. איננה על רקע גזעי, כנראה שגם לא ע"פ צבע עור (אם כי להיות לבן יכול חיסרון), ואפילו לא ממש על רקע של אזרחות.

האפליה היא קודם כל ומעל לכל בכך שכופים עליך לפחות שנת מכללות אחת לפני שאתה רשאי להיכנס לנ.ב.א.

נכון, החוק פחות נורא מאשר עד לפני כמה שנים. אז היית חייב ללמוד שלוש שנים או לחכות שבני השנתון שלך יסיימו ארבע שנים בקולג', אבל עדיין, החוק הזה מקומם.

"למה מקומם?" אתם שואלים. יודעים מה, תקשיבו:

נניח שאתה רוצה לעבוד בטיגון המבורגרים  ברשת מקדונלד. מקום עבודה מהוגן וטוב.
אז אתה ניגש אליהם וההנהלה של מקדונלד אומרת לך: "תשמע מותק, כדי שיהיה לך סיכוי לעבוד אצלנו ,ואנחנו כמובן לא מבטיחים לך שנשכור אותך, אנחנו דורשים שמשך שנה שלמה לפחות תהיה מועסק  ברשת המבורגרים פחות שווה שבה אתה אמור ללמוד להיות חשמלאי, סולל רחובות, צבעי או נגר.  רק מה, שים לב טוב: אם תשקיע את הזמן והמאמץ במאמץ ללמוד את המקצועות הללו סביר שאנחנו לא נרצה אותך כי אנחנו בעצם מעוניינים רק בטובים היותר בטיגון המבורגרים. לכן, שכשאתה שם, אל תשכח להשקיע בעיקר בקבוצת התרגול של טיגון ההמבורגרים."

ואז, כדי להוסיף שמן למחבת בה הם בעצם מטגנים אותך, הם מוסיפים: "כמעט שכחנו, אתה לא רק שלא תקבל משכורת על זה שתהיה שם, אלא אתה גם אמור לשלם לרשת ההמבורגרים הפחות נחשבת הזו תמורת הזכות ללמוד בה זיפות גגות או כל מקצוע אח, אבל אנחנו נדאג שבזמנך ה"פנוי" תתרגל טיגון המבורגרים, ואפילו תופיע מול קהל שישלם להם (לא לך חס וחלילה)  המון המון כסף כדי לראות אותך ואת חבריך מטגנים המבורגרים."

נכון שמשום מה,  כשזה טיגון המבורגרים ולא כדורסל,  זה נשמע הרבה פחות הגיוני?

האנאלוגיה מבהירה לנו שהבעייה  של כל כפייה נוסח שהות בקולג' היא קודם כל ברמת העיקרון: בעצם, כי כל דרישה כפויה של שנת מכללה אחרי התיכון מנוגדת, קודם כל ומעל הכול, לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה.
נכון, מקום עבודה יכול לקבוע ניסיון כדרישה, אך כאן המצב הוא דפוק הרבה יותר: במקום עבודה "רגיל", אם מזהים עילוי צעיר, מקום העבודה יכול לוותר על דרישת הוותק. כאן משום מה לא.

אולם אם חושבים על כך המצב חמור הרבה יותר כי יש פה גם פגיעה בצדק, לפחות לדעתי.
בעצם יש כאן אפליה כלפי אותם שחקני כדורסל שאכן יש להם יכולת בכדורסל אבל עקב נסיבות חייהם או אישיותם אין להם את היכולת והידע המוקדם ללמוד בקולג'.  הסיבה לכך אינה מהותית, זה יכול להיות מחוסר כישרון לימודי גנטי או מחוסר רצון להתקרב למכללה. אני נזכר, למשל, באותם שחקנים מהגטו שמנחם לס סיפר על יכולותיהם המופלאות בכדורסל שלא היו מוכנים לוותר על תהילת ההווה בגטו לטובת מכללות  כדי שהגיע לנ.ב.א. בשורה התחתונה הם לא יכולים להגיע לנ.ב.א.  יודעים מה, אני אפילו לא הזכרתי את אותם שנשרו מלימודים כבר בתיכון… מה לעזאזאל זה קשור ליכולת שלהם לשחק כדורסל?

אז נכון, אף אחד לא מכריח אותך לשחק כדורסל. אז נכון, אף אחד לא מכריח אותך ללכת ללמוד ואתה יכול ללכת לליגה הסינית ולנסות להגיע לנ.ב.א. משם. אז נכון, לאלו שאכן יגיעו לנ.ב.א. בהחלט יש סיכוי להיות מיליונרים.
אז מה?

אני מאמין שאנו חייבים תמיד לזכור שיש אנשים שעבורם הכדורסל הוא אולי האמצעי היחיד בעזרתו יש ביכולתם לשבור את מחסום ההפרדה הגזעית ואת מחסום העוני ולעלות ולזכות בהערכה לכישרונם והכרה ביכולתם.

האם יש למישהו זכות לקחת מהם גם את הסיכוי הזה?

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. כל מילה.
    בפוטבול מכללות המצב חמור בהרבה,
    לשחקני הפוטבול אין אופציה של אירופה או הליגה הסינית,
    שחקני פוטבול יכולים להבחר בדראפט רק 3 שנים אחרי התיכון,
    הסיכון לפציעה בפוטבול גבוה בהרבה מבכדורסל.
    והכי מצחיק – פוטבול המכללות הוא הענף הנצפה ביותר, והריווחי ביותר מבין כל ענפי הספורט בארה"ב.

  2. הכל נכון, למעט "חוסר כשרון לימודי גנטי".

    בכלל העבדות עדיין כאן, היא פשוט התאימה את עצמה למאה ה21. היא יותר מוסוות ולכן מאוד מסוכנת, אחד מהשמות שלה זה "שכר מינימום".

  3. כמעט השתכנעתי מהטענות המעולות של מולי, ועכשיו אביא ברשותכם צד שני.

    ליגות ה-NBA, וה-NFL. הן ליגות פרטיות ששייכות לבעלי הקבוצות. זכותי המלאה להעסיק בביתי ובעסקי הפרטי רק אנשים בעלי תואר אקדמאי, ואין בזה שום פגיעה בשום חוק הזדמנויות. זה העדפות שלי. כמו שפלוני יעדיף מזכירה ברונטית, ואלמוני יעדיף מזכירה בלונדית…

    בנוסף, אין זו החלטה שרירותית, ולדעתי היא צודקת. אין שום סיבה להכניס לליגה, אנשים חסרי חינוך, וכולם יסכימו איתי שכל סוג של לימוד\מסגרת, עוזר במעט לאדם.

    כולנו ראינו את התמונות המבישות, של רונאלדו, אוחז במבושיו.. השחקן הכי טוב בעולם מתנהג כמו איזה פרחח, כאלה דברים בתרבות האמריקאית מתאמצים למנוע.

      1. אף אחד לא מחייב אותך 'לעבוד' (ולקבל מילגה שהיום שווה בערך $60,000 לשנה, לארבע שנים). 99% ממקבלי המילגה לעולם לא ישחקו כדורסל מקצועני. אתה יכול אם תרצה ללכת לעבוד במוסך או מקדונלד ולקבל שכר.

        1. אני רוצה לראות את האוניברסיטאות מחייבות סטאז'ר לשחק כדורסל עבור הזכות שלו לעבוד במעבדה…

          1. בן שחור, אני מתחיל לחשוב שאתה הרבה פחות חכם משחשבתי. הן לא מכריחות סטאג'ר לשחק כדורסל כדי לעבוד במעבדה. אבל הן מכריחות אותו לעבוד במעבדה להיות סטאג'ר וליהנות מ-ASSISTANTSHIP, כפי שאני הוכרחתי ללמד בשעה ששילמו לי לעשות את ה-PH.D

          2. מנחם, זו הטענה שלך מאתמול, חשוב שהכדורסלן הצעיר ילמד ניוטון והיסטוריה, אז אני שואל למה שהפיזיקאי הצעיר לא יחויב ללמוד פיקנ'רול ?

        1. כי נימוסים נורא חשובים כאשר אתה מפציץ מגובה 3000 רגל כמה אוהלים וחמור באפגניסטן…

    1. גיא, הליגה לא מעסיקה אנשים בעלי תואר.
      אמנם לא מצאתי סטטיסטיקה מלאה, אך ראה בבקשה מאמר מיוני שנה שעברה שקובע שרק לארבעה!!! מתוך 35 המועדים הראשונים שאמורים היו להיבחר בדראפט של 2014 יש תואר אקדמי.

      http://peputz.blogspot.co.il/2014/06/college-majors-and-college-degrees-for.html

  4. *הצבא (כל צבאות ארה"ב, הצי, וכו') לא יגייס אותך ללא תעודת סיום תיכון.
    *אתה לא יכול להצביע בארה"ב לפני גיל 18
    *אתה לא יכול לקנות אלכוהול לפני גיל 21
    *אתה לא יכול לעבוד במקדונלד ללא תעודת סיום תיכון
    *אתה לא יכול לשחק NBA עד שבני כיתתך סיימו שנת לימודי קולג' (אתה לא חייב ללמוד. אתה יכול לקחת מאמן פרטי ולהתאמן שנה שלמה בקליעות).
    *אתה לא יכול לשחק גולף באגאסטה אם אתה נקבה.
    *אתה לא יכול לשחק גולף ב"צ'רי וולי גולף קלאב" בגארדן סיטי, לונג איילנד, אם אתה יהודי.
    *אתה לא יכול לשחק גולף ב-"פליינוויו ג'ואיש קאונטרי אנד גולף קלאב" בפליינויו לונג איילנד אם אתה לא יהודי.
    והרשימה נמשכת.

    1. עוד שאלה:
      נניח שאני גם גאון וגם שחקן כדורסל מופלא. סיימתי תיכון בגיל 12 והלכתי ללמוד בקנטקי, בקנטקי שיחקתי בנבחרת שנתיים כי התברר שאני הרכז הכי טוב שנראה אי פעם, ובשנתיים הללו סיימתי תואר ראשון במתמטיקה.
      האם אני רשאי להיבחר בדראפט?

  5. "אני מאמין שאנו חייבים תמיד לזכור שיש אנשים שעבורם הכדורסל הוא אולי האמצעי היחיד בעזרתו יש ביכולתם לשבור את מחסום ההפרדה הגזעית ואת מחסום העוני ולעלות ולזכות בהערכה לכישרונם והכרה ביכולתם."

    חשבתי שאולי מתכוון להפרדה הגזעית בינם לבין דולרים, אבל אז ראיתי שאתה מתייחס לעוני בסוף המשפט. משפטים כאלו מקשים על שבירה של ההפרדה הגזעית.בטח החשיבות שאתה מייחס למאות בודדות של אנשים שמרוויחים מיליונים בתוך מסגרת סגורה של מופע בידור. זה היה נכון עבור השחורים הראשונים בספורט אבל לא הייתי מגזים.

    ברגע שהמחסום הוא גיל ולא חובת לימוד, ושלא מדובר בהתאגדות של בעלי עסקים אלא בליגה כמעסיק (הסכם העבודה הקיבוצי הוא לכל שחקני הליגה) לא רואה פה שום בעיה.
    אתה גם מבלבל חוק ישראלי ואמריקאי וחוק עם הוגנות בכלל, יכול להיות שזה לא הוגן אבל יש מרחק בין זה לבין לא חוקי. מאמין שלנבא יש עורכי דין שמבינים קצת יותר מהכותבים והקוראים באתר הופס.

    בואו נשים דברים בפרופורציה – מדובר כאן במעסיק שכתנאי לקבלה לעבודה דורש מינימום גיל מסוים, זה מאפשר למעסיק לקבל יותר מידע על המועסקים וכן לקבל מועסקים בוגרים יותר אשר מסוגלים להתמודד עם המעמסה העצומה במקצוע והסובב אותו.
    העובדה שיש העדפה לבוגרי מכללות (אם בכלל יש כזו) היא בדיוק מאותה סיבה שבהמון מקצועות מעדיפים תקופת התמחות או ניסיון תעסוקתי.
    יותר מזה, הנבא הרבה יותר הוגן מאשר משרדי עורכי דין או משרדי ראיית חשבון – בעוד אלו מעסיקים מתמחים בשכר לא הוגן ומרוויחים על גבם, הנבא אינו מרוויח על גבם של השחקנים אלא פשוט מציג דרישת סף.

    1. אתה מפספס, האפליה לא על רקע גיל כמו על רקע חובת לימוד (שנת מכללה אחת)

      התיכוניסטים האמריקאים מופלים לרעה לעומת שאר העולם שבא לשחק ב NBA בלי חובת שנת מכללה ברזומה (מסוכן מאוד כי הם עלולים לבוא ללא נימוסים…).

      נורא פשוט, הוא יכול ורוצה לשחק ?, ההורים שלו והסביבה שלו מאשרת לו לשחק? אז תן לו לשחק ! מדובר כולה על כדורסל, לא על ניתוחי מוח.

      1. הבן השחור –
        מוטב שתדע את העובדות לפני שאתה קופץ עם השטויות שלך. אין חובת לימודים של שנת קולג'. ישנה חובה לחכות שנה אחרי תיכון, בתקווה שהרוב ייבחר קולג' או משחק בחו"ל

        1. סבבה, עכשיו זה בכלל נראה מופרך כל הקטע של הנימוסים והרצון שיהיו אקדמאים.

    2. את אותו דבר שמעתי אומרים הרבה אנשים עד שהגיע מר בוסמן ושינה את העולם.
      אני נורא סקרן מה יקרה אם תהיה בארה"ב תביעה ייצוגית בנושא.

      1. הייתה תביעה נגד הנבא בשנות ה-70 שהתקבלה, אם אני לא טועה, המצב הנוכחי בו המגבלה הנה בהסכמת איגוד השחקנים מפרק את הטיעון מאז, הייתה תביעה נגד ה-NFL ב-2004 ונדחתה.
        המגבלה הנוכחית קיימת כבר מ-2005, למרות שכאמור היו עתירות קודמות, כבר עשר שנים אף אחד לא ניסה לתבוע.
        פסיקה כלשהי של בית משפט היא תמיד אפשרית.
        לגבי הפסיקה במקרה בוסמן, היא לא הופיעה מואקום ושינתה את העולם אלא הגיעה על רקע ההקמה של האיחוד האירופי- בוסמן הגיש את התביעה ב- 1990 לפני ההקמה והפסיקה ניתנה ב-1995 אחרי ההקמה.

  6. מנחם, אם הליגה פרטית והיא יכולה לעשות מה שבזין שלה, אז היא גם יכולה להחליט שאנחנו חוזרים לימי טרום ג'קי רובינסון, ושחורים ואינדיאנים ויהודונים וכל מי שלא בא להם טוב בעין לא יכנס לליגה הפרטית שלהם, רק כי היא שלהם… מה ההבדל ?

    1. הם באמת יכולים לעשות זאת. אבל כנראה שלא כדאי להם. עובדה שבאגאסטה עד היוםמ אין כניסה לנשים, ובלונג איילנד יש קלוב גולף שלא מקבל יהודים, ובפליינויו יש קלוב יהודי שלא מקבל נוצרים. כולם מסתדרים עם זה די טוב..
      ישנם אלפי קלובים פרטיים בארה"ב שהכניסה לשחורים, ליהודים, לקתולים, לפרוטסטנטים, וכו' אסורה להם

      1. הם לא יכולים לעשות דבר כזה. האות N הראשונה במילה NBA מחייבת אותם ברמה הלאומית ולא רק הפרטית.

  7. הבן השחור גלוח הראש, אני חושש שתוך כמה עשורים בהחלט תראה בעולם ליגות כאלו.
    בעצם, למה לחכות כל כך הרבה, ידיעה ב21 לינואר שנה זו:
    "דאעש הוציא להורג 13 צעירים כי צפו במשחק כדורגל – ארגון "המדינה האיסלאמית" הרג את הצעירים בעיר מוסול שבעיראק, משום שצפו במשחק כדורגל בין נבחרות ירדן ועיראק."

    http://news.walla.co.il/item/2821752

  8. למה הטענות שלא משלמים בקולג'?
    הם מקבלים מלגות ספורט ששוות אלפי דולרים (ולא היו צריכים לעבוד עבורם כמו אחרון הסטודנטים).
    נכון שהמכללות (והמאמן בעל המשכורת השמנה) עושים עליהם כסף, אבל המכללה מביאה להם חשיפה והזדמנות להיכנס למערכת איכותית שבא גם יוכלו לרכוש תואר ולהתכונן ליום שאחרי.
    כל מכללה מהדיביזיה הראשונה מחוייבת לתת מלגות ספורט בעשרות מקצועות ספורט (על מנת להמשיך לשחק בדיביזיה הראשונה).
    כמו שנאמר פה, על כל שחקן שקפץ מהתיכונים ל-NBA ונהיה כוכב יש עשרות שאף אחד לא זוכר.

    1. כל מילגה באוניברסיטה כמו דוק ערכה בערך 60 עד 70 אלף דולאר בשנה, ומתוך איזה 300 ספורטאים בדוק על מילגות, אולי 3-5 הופכים למקצוענים

      1. הכסף של המלגות בטל בשישים לעומת תעשיית המרצ'נדייז והפרסום שעושים על גבם.

  9. כשחיפשתי עבודה לחזור להוראה הגשתי בקשה גם לאוניברסיטת "בוב ג'ונס" שהיא 10 דקות מביתי. זוהי אוניברסיטה טובה, מכובדת וידועה, של האבנג'ליסט המפורסם. לפני שחתמתי חוזה הייתי צריך לחתום על הצהרה "I HEREBY DECLARE THAT I ACCEPT THE LORD JESUS CHRIST AS MY SAVIOR"
    אמרתי לדייקן, "אתה יודע שאני יהודי. כיצד אני יכול לחתום על זה?" הוא ענה לי שזאת פרוצדורה חובה לכל עובדי האוניברסיטה.
    בגלל זה אני מלמד בלנדר, 46 מייל מהבית.

    1. היה בדיוק עכשיו איזה סיפור דומה עם איזו אחת שלא רצו לקבל אותה לאחווה של איזו אוניברסיטה כי הם לא מקבלים יהודים או משהו כזה.

      הבחורה לא ויתרה, תבעה אותם וניצחה.

      מה המשל ? שלא כל דבר צריך לקבל כגזירת גורל.

  10. אגב, איש עדיין לא כתב שהכותרת של מולי מביכה ממש. "הכדורסלנים של הנבא הם מהמקצועות הסובלים ביותר מאפלייה" היא הכותרת הלא נכונה ביותר שיכולה להיות. רק מפני כבודי למולי אני לא כותב "אידיוטית". בליגה בה יותר מחצי מאמניה שחורים, יש לה בעל קבוצה שחור (שאר בעלי הקבוצות לבנים ורובם יהודים? שיבואו שחורים ביליונרים ומרק קיובן ישמח למכור להם את המבריקס 'במחיר הוגן'), ושחקנים שחורים כלברון ג'יימס וקובי בריאנט שולטים לא רק במאמניהם, אלא בצורה רבה גם על בעלי הקבוצות, לומר שאפלייה שולטת בה כמעבידה היא כל כך רחוקה מהאמת שלא אכנס בכלל לזה.
    אבל אני רוצה לנגוע בנקודה אחרת: לפני שג'קי רובינסון שיחק בייסבול (ובכל מקרה אחר) אף פעם לא היה כתוב "הדודג'רס לא מעסיקה שחורים". רק מסעדות כתבו ככה. הקבוצות פשוט לא החתימו שחורים.
    בקלוב לגולף בגארדן סיטי לא כתוב "ליהודים הכניסה אסורה". ליהודים פשוט הכניסה בלתי אפשרית כי צריכים חמש המלצות מחברי הקלוב (והשמות מתפרסמים) להתקבל, ואף יהודי לא יומלץ. זה ידוע.
    אותו דבר הקלוב היהודי בפליינויו הדורש 5 המלצות, ואף חבר קלוב שלא רוצה להפוך לרפש לא ימליץ על גוי.
    ככה זה בכל הקלובים הפרטיים: לא כתוב "רק קתולים" או "רק יהודים", אבל ככה זה יוצא.
    וכולם חיים די טוב עם זה. לי זה לעולם לא הפריע, ובגרדן סיטי כמה מחברי הטובים ביותר שיחקו גולף בקלוב צ'רי וולי. אבל הם לא יכולים היו לנמליץ עלי כחבר.
    לא נראה לכם?
    אז אל תהגרו לארה"ב.

  11. השווי הממוצע של שחקן פוטבול בדיביזיה 1 למכללה שאצלה הוא משחק הוא 121,048$.
    השווי הממוצע של שחקן כדורסל בדיביזיה 1 למכללה שאצלה הוא משחק הוא 265,027$.
    (השווי הממצע של שחקן הוא סך ההכנסות חלקי מספר השחקנים)
    השווי הממוצע של שחקן כדורסל במכללת דיוק הוא 1,026,656$.

    כל הטיעונים אודות שאר המילגות שמחולקות לשאר ענפי הספורט מתעלמות מנקודה חשובה אחת – גם אחרי חלוקת המלגות, נשאר כסף, הרבה כסף, אפילו המון כסף בידי המכללות.

    יש לזכור גם שה-NCAA לא מאפשר לשחקנים להרוויח בשום דרך בתקופתו בקולג' – לא מפרסומות, לא מחסויות, לא בשום דרך.

    אני לא רוצה להתעסק בחוקי או לא חוקי – למרות שיש כרגע מספר תביעות נגד ה-NCAA שכנראה ישנו את הכללים.
    הבעיה היא שזה פשוט לא מוסרי ששוב מיעוט מתעשרים על הגב של השחקנים, שכמו שנטען – רובם לא יגיעו למקצוענים.

  12. Oy, again…

    1. employers have the right to set pre-conditions. It is true in any profession, and it is true also in the NBA
    2. This specific restriction is smart and fair. 95% of the players are not ready for the NBA at 18, not physically, not mentally, and also not basketball-wise.
    3. Without the restriction, there is a certain race to the bottom – teams are drafting potentials, they can't know what kind of a player they'll get eventually. This restriction allows them more information and the ability to choose better

    1. 1. אברי, אז אתה מודה בסעיף 2 שהם מפלים 5%?

      2. אני שוב שואל, מה עם אלו שלא מסוגלים להתקבל לקולג': למה להפלות אותם? תן להם מסלול חליפי, משהו…

      3. מה שאתה מתאר קורה בכדורגל גם בארץ וגם באירופה. אתה לעולם לא יכול לדעת מה יצא משחקן ספציפי כלשהו. ניקח לדוגמה אפילו את לברון שסומן מגיל צעיר. הרי עקרונית הוא היה יכול להיפצע ולעולם לא לשוב למגרשים. הכול הימור במידה זו או אחרת.

      1. מולי, למה אתה מתעקש שהקולג' אפשרות יחידה? שחקנים מעבירים את השנה בסין, איטליה וישראל, מרוויחים כסף ומגיעים לנבא.

    2. 1. האן בי איי לא יכולה להחליט בתנאים שלה שהיא לא מעסיקה למשל שחורים או ממגזר כלשהו אחר. שוב, האות N במילה NBA מחייבת אותם ברמה הלאומית ולא רק הפרטית.

      2. אין לך הוכחה או מדד אובייקטיבי לקבוע מי מוכן לליגה. יש שחקנים שאחרי 4 שנים במכללה לא יהיו יותר טובים מקובי בן 17, אז מה לא נכניס אותם לליגה ?

      3.אם קבוצות לא יודעות מה הן יכולות לקבל משחקן צעיר שלא יבחרו בו, אבל שלא יפגעו בחופש התעסוקתי שלו

      4. אם חיל האוויר שלנו נפתח לנשים, הכל אפשרי (לא בקטע שוביניסטי, אלא להראות שמחסומים ופרדיגמות כתוצאה משנים של שטיפות מוח ניתנות להסרה בסופו של דבר.)

      1. סטטיסטית אתה רואה ששחקנים מהתיכונים פחות מצליחים בליגה מאשר שחקנים שעברו במכללות.
        צריך לחכות כדי לבדוק את האלו שיצאו לשחק בחו"ל מאשר במכללות (דוגמאת ג'נינגס ומודאיי).
        לגבי אירופאים זה סיפור אחר (כי מדובר פה על המכללות)

  13. גם אם קיימת פה עוולה כלשהי, היא בהחלט לא נוראית, בסך הכול דורשים מהם שנת צינון מסיום התיכון, הלוואי שבעוד מקומות עבודה יכלת ללכת ללמוד בגיל 18 תחת מלגה מלאה וכול זה בתור רשות(בארץ עד גיל 21 אין לך בכלל בחירה..).
    מי שאינו מעוניין יכול לשחק בליגה אחרת בכול מדינה שירצה בשנה הזאת כמו שציינת ובעיני זה מספיק טוב.
    סליחה אם אני ישמע מזלזל השקעת וכתבת פה פוסט, אבל באמת שהשנת צינון הזאת זניחה בעייני לעומת בעיות אחרות שיש בעולם הזה ובשוק העבודה בכלל, רק לחשוב לרגע על כמות העובדי קבלן שיש כרגע בישראל ללא פנסיה וללא תנאים, ולאותם אנשים באמת אין בחירה.

    1. שחר, על נושא עובדי הקבלן בישראל אני לא אכתוב באתר של הנ.ב.א.

      אבל נושא העבודה בספורט בישראל כן מעניין אותי, ולראייה, כן כתבתי כאן על תופעת "המנודים" בקרב כדורגלני ישראל כמו גם על כך שבזמנו שחקני נוער כאן היו נתונים לחסדיו של המועדון שלהם. (תודה לאל הנושא השתנה מאז).

      ובכלל, המעמד המשפטי של הספורטאים בארץ הוא משונה. לפחות היה משונה ואשמח אם מישהו יוכל לעדכן מה המצב כעת.
      הם הרי לא היו לחלוטין שכירים ובטח שאינם עצמאים. סוג של יצור כלאיים, הייתי אומר.

  14. רק עכשיו קראתי והלכתי והשתכנעתי ממולי ומהבן השחור. ברור שלליגה מותר לדרוש מה שהיא רוצה וגם ברור שהשחקנים הם סה"כ מיעוט מבוטל מהאוכלוסיה ושהם לא מסכנים. אבל הדרישה לחכות לשנה בקולג' היא לא הגיונית ובטוח שתוחלף בעתיד בדרישה אחרת.
    לדעתי הכל נובע מהשחיתות האמיתית שהיא הספורט במכללות, שעושות קופה על גבם של השחקנים המוכשרים שלא מורשים לקבל שכר. רובם גם מרוויח מהסידור הזה. הנב"א משתפת פעולה עם המכללות, ועובדה שמי שבא מישראל לא עובר תקופת צינון.

  15. שחקנים לא חייבים ללכת למכללה ולשחק בחינם. עמנואל מודיאיי שיחק השנה בסין וקיבל לא פחות מ-1.2 מליון דולר, ואמור להיבחר בחמישיה הראשונה. מה רע לו?
    הדרישה הזו של שנה אמורה להכין שחקנים לליגה, שיבואו יותר בוגרים ומוכנים פיזית ומנטלית. רק תזכרו כמה באסטים ראינו כשלא הייתה ההגבלה הזאת. חייבת להיות איזושהי הגבלה, עם אפשרות להתגמש כשמדובר בכשרונות 100 אחוז כמו לברון או הגבה.

  16. האתר הזה הוא אחד הטובים שבנמצא. תמיד מפליא אותי מחדש איך בלי מערכת, משרדים ולמעשה ניהול בשלט רחוק מעבר לים – מנחם הצליח להעמיד כאן קאדר של כותבים מעולים.

    מעולים!

    וזה כולל את מולי.

    אבל הפעם יצא כאן טור מטופש למדי. כתוב יפה כרגיל, אבל שהטענה הבסיסית בו די מפגרת. וסליחה על השפה.

    אם זה היה באתר מסחרי הייתי חושד שאחד העורכים קרא לאחד הכותבים ואמר לו "תן לי משהו קונטרברסלי כזה, שיימשוך הרבה טוקבקים".

    (תגובה זו מתפרסמת גם במאמר של מולי וגם במאמר התגובה של מנחם)

  17. מה שתמיד מפתיע אותי ,זה שיש פה לא מעו אנשים שגורמים למנחם להשמע חכם..
    ואני מדבר אליךבעיקר, בן שחור וחמור

  18. צריך לעשות הפרדה בין הטענות נגד הנבא ובין הטענות נגד הncaa. הנבא הוא גוף פרטי שרשאי לקבוע סטנדרטים לתעסוקה בו. אין לזה שום קשר לN בשם הארגון, בדיוק כמו הF בפדרל אקספרס או הW בwwe.
    לדעתי אם לא תהיה הגבלת גיל זה עלול להוביל לירידה ברמה ולזילות של הליגה (דמיינו את פילי עולה לשחק עם חמישיה של מסיימי יב).
    הניצול האמיתי מתרחש בncaa, לשם צריך להפנות את הזרקור.

    1. בעולם אידאלי אתה צודק.
      הבעייה היא שה-NCAA, וה-NBA ובמידה גדולה בהרבה, ה-NFL מתנהגות כקרטל.
      אין לשחקן בארה"ב אפשרות לשחק כדורסל תחת קורת גג שלא בשליטת ה-NCAA או ה-NBA. שני הארגונים מתנהלים כקרטל בכך שהם שולטים לחלוטין ביכולת התעסוקה של שחקן כדורסל לאחר שסיים תיכון.
      מטרתם המשותפת של שני הארגונים היא למקסם את התועלת שהם מפיקים משחקני הכדורסל. רווחת השחקן לא נכנסת כלל למשוואה.
      בשוק תחרותי, רווחת העובד היא חלק מהותי ממשוואת שכר העבודה.
      כאמור, בפוטבול המצב גרוע בהרבה – שם השחקנים לא יכולים להכנס לדראפט ה-NFL במשך 3 שנים מסיום התיכון, ואין להם את אירופה או סין כמקום עבודה חלופי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט