שבת בבסיס: מסעדה מזרחית / יוני לב ארי

הנשיונל ליג מאחורינו: שלושה בתים, 15 קבוצות, ואלוהים יודע איך זה באמת ייגמר. השבוע אנחנו מתחילים עם ניתוח הבתים באמריקן ליג, ועם הבית, שבעיני הכי קשה לנבא – הבית המזרחי. על הנייר התחרות על המקום הראשון היא בין שתי קבוצות, אך שתיים נוספות בהחלט יכולות להיכנס למירוץ, כשגם האחרונה עשויה להפתיע. מצ"ב – תמונת מצב:

זו ההחתמה החשובה של הפגרה (צילום: Yanks Go Yard)

ניו יורק יאנקיז

מאזן ב-2022: 63:99.

פלייאוף? כן, הדחה ב-ALCS.

עזבו: אנדרו בנינטנדי, ג'יימיסון טאיון, ארולדיס צ'פמן, מאט קרפנטר, מיגל קסטרו, זאק בריטון, לוקאס ליטקי.

הצטרפו: קרלוס רודון, טומי קנלי.

בכמה מילים: אולי רודון נראה כמו ההחתמה הגדולה של הפגרה, אך לא לא לא. ההחתמה החוזרת של ארון ג'אג', לצד זו של אנתוני ריזו, הם הצעדים ה-באמת חשובים של היאנקיז. רודון בהחלט מחזק את הרוטיישן (בהנחה שהפציעה מאמש לא חמורה, ימים יגידו), ונצמד לסוורינו, קול וקורטז כרביעייה, אולי, הטובה במייג'ורס. בהתקפה יש כמה חורים, אך הבסיס סביב ג'אג', ריזו, ג'אנקרלו סטנטון ודי.ג'יי למהיו מרשים ומאיים..

אל תפסיק לחייך, ילד. ביידר (צילום: theathletic.com)

הבעיות? לא ברור מי יפתח ב-לפט פילד, שם התפקיד נע כרגע בין ארון היקס הבינוני לאוסוולדו קאבררה החביב, אך היעיל יותר כשחקן ורסטילי. בשורט סטופ רוב אוהדי הקבוצה בעיקר חוששים שאת המפתחות יקבל אייזיאה קיינר פלאפה החלש, ולא אוזוולט פראזה הצעיר והמבטיח, שלא לדבר על אנתוני וולפה שמתדפק על הדלת.

שחקן מפתח: האריסון ביידר. כאמור, יש כמה חורים בליינאפ של ניו יורק. ארון בון לא יכול להרשות לעצמו אחד כזה ב-סנטר פילד. אם ביידר ייצר התקפה כמו שהוא הראה שהוא מסוגל בפלייאוף – בעיה אחת משמעותית נפתרה. אם לא – חייבת לבוא עזרה ממקום אחר, ולא בטוח שתבוא כזו.

הימור: 64:98.

הוא מטפס על ה-קירמאייר (צילום: WANE)

טורונטו בלו ג'ייז

מאזן ב-2022: 70:92.

פלייאוף? כן, הדחה בוויילד קארד.

עזבו: רוס סטריפלינג, רמיאל טאפיה, ג'קי בראדלי ג'וניור, ת'אוסקר הרננדס, לורדיס גוריאל ג'וניור, דייויד פלפס.

הצטרפו: כריס באסיט, קווין קירמאייר, דלטון וארשו, אריק סוואנסון, ברנדון בלט, צ"אד גרין.

בכמה מילים: הבלו ג'ייז של 2022 היו מפוצצים בכישרון, אך נראה שהיה חסר שם איזה מבוגר אחראי, שיעשה סדר בבלגן. קווין קירמאייר מקבל על עצמו את התפקיד הזה, ומביא ערימה של ניסיון ויכולת הגנתית. הוא יחליף את ת'אוסקר הרננדס ב-רייט פילד, כשאין ספק שהתקפית זה לא יהיה אותו הדבר. ברנדון בלט יביא איתו גם הוא לא מעט ותק. דלטון וארשו מקבל את המפתחות לסנטר פילד, וצפוי להיות אחד השחקנים המעניינים ביותר בליינאפ של טורונטו.

את מי נקבל? דר' חוסה או מיסטר באריוס? (צילום: 24ssports.com)

פיצ'ינג ווייז לא השתנה הרבה. אבל זה בסדר, כי כשיש לך את חוסה באריוס (איך אמר יהודה ברקן? אנחנו עוד נחזור אליו…), קווין גאוזמן, יוסיי קיקוצ'י ואלכ מנואה, בתקווה שגם היום-ג'ין ריו יהיה בריא, מצבך די טוב. כריס באסיט הוא החתמה טובה לחצי השני של הרוטיישן, כל זה אמור להספיק לפחות למקום שני בבית.

שחקן מפתח: חוסה באריוס. הסטארטר הנפלא עבר ב-2021 ממינסוטה לטורונטו, והביא איתו יכולת מצוינת ו-ERA של 3.52, כשהוא שומר על מה שהראה במיניאפוליס לפני הטרייד. אך בעונה שעברה משהו קרה, ה-ERA טיפס ל-5.23, הסטרייק אאוט פר 9 אינינגים ירד מ-10 ל-7.8, ההולכות פר 9 אינינגים עלו מ-1.7 ל-2.4, והסטרייק אאוטס פר ווקס ירדו מ-6 ל-3.31. כל זה לא יספיק לבלו ג'ייז, אם הם רוצים להתמודד על הפסגה העונה.

הימור: 67:95.

יושב על הגדר, טיילר פה, גלסנואו שם (צילום: srksshutrpqgl.blogspot.com)

טמפה ביי רייז

מאזן ב-2022: 76:86.

פלייאוף? כן, הדחה בוויילד קארד.

עזבו: ראיין יארברו, ג'יי.פי פיירסן, קורי קלובר, מייק זונינו, דייויד פראלטה, קווין קירמאייר, ג'י מאן צ'וי.

הצטרפו: זאק אפלין, בן גאמל.

בכמה מילים: מבחינת פיצ'ינג, הרייז כמו הרייז, תמיד בצמרת הליגה. אמנם טיילר גלסנואו שוב נפצע, וייעדר לפחות עד תחילת מאי, אך שיין באז, שיין מקלנהאן, דרו ראסמיוסן והרכש הנוצץ (בכל זאת, מדובר בטמפה ביי) – זאק אפלין, אמורים לתת פייט לכל קבוצה במייג'ורס. אפלין, אגב, חתם בפגרה על חוזה תמורת 40 מיליון דולר, דבר מאוד לא שגרתי בטרופיקנה פילד…

ה-ברנדון לאו, ממוצע החבטות? היי (צילום: Virginian-Pilot)

הבעיה של הרייז היתה ונשארה ההתקפה. הקבוצה שסיימה את 2022 במקום ה-21 במייג'ורס בריצות, לא ממש עשתה משהו כדי לשפר את המצב. הדבר היחיד שנותן תקווה – וונדר פרנקו בריא, ואמור לתת עונה שלמה (טפו חמסה) של בייסבול איכותי. כי אם גם זה לא יקרה – אפשר לקפל.

שחקן מפתח: ברנדון לאו. הסקנד בייסמן של הרייז היה פצוע לא מעט ב-2022, כשהוא רושם 65 משחקים בלבד. אחרי 39 הום ראנס (מפתיעים) ב-2021, הוא הידרדר לשמונה בלבד, כשה-OPS יורד מ-863. ל-691.. לאור החושך בהתקפה של טמפה ביי, ושאר היריבות החביבות בבית, לאו חייב לחזור לעצמו, ויפה אט באט אחד קודם.

הימור: 73:89.

אני הייתי קסנדר (צילום: Call to the Pen)

בוסטון רד סוקס

מאזן ב-2022: 84:78.

פלייאוף? לא.

עזבו: קסנדר בוגארטס, ניית'ן אוואלדי, מאט סטרהאם, ג'יי.די מרטינז, טומי פאם, מייקל וואקה, ריץ' היל, ג'יטר דאונס, אריק הוסמר, מאט בארנס.

הצטרפו: קנלי ג'נסן, מסטאקה יושידה, כריס מרטין, ג'ואלי רודריגז, ג'אסטין טרנר, אדם דובל, ריצ'ארד בלייר.

בכמה מילים: בבוסטון, קודם כל נקודת המוצא של האוהדים היא אכזבה. אחרי שמוקי בטס נעלם, גם קסנדר בוגארטס מצא מקום אחר שישלם לו הרבה, ונראה שחיים בלום ושות' לא מצליחים לשמור על הכלים האיכותיים שלהם. מעט שקט הגיע בדמותו של חוזה ארוך טווח לרפאל דוורס, הנכס הכי חשוב שנותר במערכת.

זה היושידה יהיה… מה? (צילום: vcpbullpen.com)

מבחינת רכש, הרבה תלוי ביושידה, אבל לזה נגיע בסעיף הבא. הרוטיישן של בוסטון מאוד פגיעה, בלי סטארטר אחד שבאמת אפשר לסמוך עליו: אלוהים יודע איזה כריס סייל נקבל אחרי מקבץ פציעות מרשים, כשלצידו קורי קלובר קשישא (36), ג'יימס פאקסטון ששוב נפצע וניק פיוואטה. כנראה לא מספיק כדי להתמודד עם אריות הבית.

שחקן מפתח: מסטאקה יושידה. אמנם לאור הרוטיישן הרעוע אפשר להגיד שסייל הוא שחקן המפתח. זה די נכון. אך נושא הרכש מיפן תמיד מעניין. אפשר להצליח עם איצ'ירו או טנאקה, או ליפול עם איגאווה או קאז מטסואי. מה יהיה יושידה? אין לדעת, אך ההצלחה / כישלון שלו ישפיעו משמעותית על העונה הקרובה בפנוויי פארק.

הימור: 77:85.

איזה דין נקבל ב-2023? (צילום: camdenchat.com)

בולטימור אוריולס

מאזן ב-2022: 83:79.

פלייאוף? לא.

עזבו: ג'ורדן ליילס, רוגנד אודור, רובינסון צ'ירינוס.

הצטרפו: קייל גיבסון, אדם פרייזר, מייקל גיבנס, ג'יימס מקאן.

בכמה מילים: אם היו תקוות בקמדן יארדס, שההצלחה ב-2022 תייצר תאבון ב-פרונט אופיס, ופנקס הצ'קים ייפתח – זה לא קרה. בולטימור די עמדה במקום בפגרה הנוכחית, כשהחליפה את ליילס בגיבסון. חילוף נוסף ולא פחות מעניין הוא בעמדת הקאצ'ר השני – כשג'יימס מקאן הוותיק הגיע במקומו של רובינסון צ'ירינוס.

יש בעל הבית חדש. ראצ'מן (צילום: Capital Gazette)

למקאן תהייה הרבה עבודה עם הליינאפ הצעיר של בולטימור, ובמיוחד עם מי שמעניין אותנו יותר מהכל – הישראלי דין קריימר, שמאוד הרשים בעונה שעברה. קייל בראדיש הוא השותף הצעיר של קריימר ברוטיישן, שמקווה לשיפור משמעותי בעזרתו של מקאן. התקפית? סדריק מאלינס יוביל את החבורה המוכשרת והצעירה של האוריולס לעוד עונה, כשאנתוני סנטנדר, אוסטין הייס וראיין מאונטקאסל, ביחד עם מעט עזרה מחורחה מתיאו המהיר, ילהטטו. כל זה יספיק כנראה כדי להיאבק בבוסטון על סגירת הבית.

שחקן מפתח: אדלי ראצ'מן. עם כל הכבוד למקאן, שיהיה הקאצ'ר המחנך, הכישרון הגדול ביותר של בולטימור הוא ראצ'מן הצעיר. חצי עונה עם 13 הום ראנס ו-OPS של 806. בהחלט פתחו את התיאבון, אך כדי שהאוריולס יצליחו לצאת מהמקום האחרון בבית, הם צריכים עונה שלמה ומוצלחת מהתופס הצעיר (25).

הימור: 81:81.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. זאת חייבת להיות העונה של היאנקיס, וקרלוס רודון הוא תוספת רצינית. הרד סוקס לא בפלייאוף? מהפה שלך לאוזן של אלוהי הבייסבול. הפריוויו'אים שלך יכולים לפאר כל אתר אמריקאי – עתונים או אתרי בייסבול.
    תודה ושבת שלום

  2. תודה יוני, הAL east הוא הבית שלך ואני סומך את שתי ידי על מה שאתה אומר פה. טאמפה כמובן הם תמיד סימן שאלה, אף אחד מבחוץ לא באמת יודע מה הולך שמה בקודקוד של המשחק, והתוצאה תמיד מפתיעה, למעלה או למטה. בולטימור כאילו לא ממש אכפת להם מה התוצאה, לא באמת בונים שמה, אלא מכוח האינרציה, שחקנים עולים, שחקנים באים, שחקנים הולכים, והקבוצה ממשיכה לשוט. הרד סוקס ממשיכים לעצבן את האוהדים שלהם ובכלל. הם עכשיו מתבכיינים על זה שיצא להם שם של קמצנים שלא מוכנים להשקיע בכוכבים הגדולים של הקבוצה למרות שיש להם לא מעט כסף, שעל זה אמרו הגשש ״אם כולם אומרים את זה כנראה שזה נכון״.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט