פריוויו למונדיאל 2022 – בית ד' – הבית של אלופת העולם ומלכת החן / דור בלוך

פריוויו למונדיאל 2022 – בית ד' – הבית של אלופת העולם ומלכת החן / דור בלוך

משתתפות הבית: צרפת, אוסטרליה, דנמרק, טוניסיה
במשפט: בית שהכל מעניין בו, למעט זהות העולות

צרפת:

אלופת העולם היוצאת תבקש לשבור סטטיסטיקה מטורפת אחת, ולשמור על אחרת:

הרכב צפוי: לוריס, לוקאס הרננדס, פאבר, סאליבה, וראן (אם כשיר), קונאטה, קמבינגה, ראביו/טשומאני, מבאפה, בנזמה, גריזמן/דמבלה/ג'ירו

הדרך למונדיאל: עם 6 שערים אנטואן גריזמן הוא מלך השערים של נבחרת צרפת במוקדמות האלה, על אף כושר המועדונים העלוב שלו בתקופה המקבילה. הצרפתים עברו בקלילות בית שכולל את אוקראינה, פינלנד, בוסניה וקזחסטן, והנבחרת של דשאמפ ממשיכה לעמוד ביעדים מבלי להרשים באופן מיוחד.

היסטוריה: הנבחרת הצרפתית עובדת גם עם וגם נגד ההיסטוריה. בכל פעם שצרפת או דנמרק זכו בטורניר גדול הן נפגשו קודם בשלב הבתים כפי שיקרה גם הפעם. מנגד 4 האלופות האחרונות הודחו כבר בשלב הבתים.

צרפת היא כמובן מעצמת כדורגל ב-25 השנים האחרונות בהן זכתה פעמיים בגביע העולם, כולל בגביע העולם האחרון כאשר היא מצליחה לעשות את המעבר מהדור של זידאן-הנרי-טרזגה לדור של מבאפה-גריזמן-בנזמה בצורה מרשימה מאוד.

על שולחן הניתוחים:

צרפת היא אומת הכדורגל עם הכשרון הרב ביותר והמגוון ביותר בעולם, אני חושב שאף אחד לא יחלוק על הקביעה הזאת.

אבל אם מסתכלים לעומק צרפת מגיעה לא ללא בעיות למונדיאל הזה, הבעיה המרכזית היא שהלב שלה נעקר ממנה בגלל פציעות.

לב הנבחרת הצרפתית בעידן הנוכחי, הוא קאנטה, אחד מהשחקנים האהובים עליי בדור האחרון, שיחמיץ את המונדיאל. יחד עם היעדרותו של פוגבה שתגידו מה שתגידו עליו יש לו משקל גדול במרכז המגרש של אלופת העולם, הנבחרת הצרפתית מגיעה לטורניר עם החוליה החשובה ביותר בסימן שאלה. טשומאני וקמאבינגה הם כשרונות על אבל ספק אם הם בשלים להוביל נבחרת לטורניר גדול.

מבחינת בלמים ומגינים הכשרון הצרפתי הוא אולי המרשים ביותר, ומבחינת התקפה הכושר של בנזמה הופך אותה לנוצצת אולי אף יותר מכפי שהייתה לפני 4 שנים.

צרפת אמורה לסיים ראשונה את הבית הזה, אבל אני מפקפק ביכולתה ללכת עד הסוף בין היתר כי אני לא מעריך מאוד את המאמן שלה, ואני חושב שהיא תתקשה לעשות את המעבר מהגנה להתקפה מול נבחרות אגריסביות ובעלות קישור לוחם ומוכשר.

דנמרק:

מלכת החן של אליפות אירופה תבקש להמשיך ולרגש את כולנו:

הרכב צפוי: שמייכל, אנדרסן, מאהל, נלסון, וסטרגארד, וואס, אריקסן, הוייברג, דילייני, דולברג, סקוב אולסן

הדרך למונדיאל: עם 9 נצחונות והפסד אחד בבית שכלל את אוסטריה, סקוטלנד, ישראל, איי פארו ומולדובה, דנמרק הייתה אחת הנבחרות המרשימות ביותר במוקדמות. סקוב אולסן וג'ואקים מאהל עם 5 כיבושים כל אחד הובילו את המלאכה כאשר דאמסגארד הרשים מאוד גם הוא עם 4 בישולים.

היסטוריה: ההיסטוריה הדנית מתחילה למעשה ב-92 עם הזכייה ההיסטורית ביורו עם מיודעינו ריצ'רד מולר נילסן.

מאז ועד היום דנמרק היא נוכחות קבועה בטורנירים גדולים, כשהיא תמיד סימפטית, ומשחקת כדורגל פתוח ומהנה החל מעידן הלאודרופים הזכור לטוב ועד היום.

רבע גמר ב-98 וחצי גמר יורו ביורו האחרון הם רגעי השיא של הכדורגל הדני ב-30 השנים שחלפו מאז אותה זכייה.

על שולחן הניתוחים:

דנמרק הייתה לפני היורו המועמדת הבכירה להיות הפתעת הטורניר (האוקסימרון לא נעלם מעיני), והיא אכן מימשה את ההבטחה כשהלכה עד חצי הגמר ביכולת מרשימה ביותר.

החזרה של אריקסן לנבחרת לטורניר הזה כמו גם למרכז הבמה של הכדורגל האירופאי ברמת הקבוצות מוסיפה לדימוי הנסיכי של דנמרק והיא תהיה בוודאי הפייבוריטית של האוהד הנייטרלי.

אם דיברנו על החולשה הפוטנציאלית של מרכז המגרש הצרפתי הרי שמרכז המגרש הדני עשוי לתת להם מירוץ על כספם כפי שאומרים. אריקסן והוייברג צפויים לתת לכל נבחרת את כל מה שהיא יכולה להתמודד איתו באמצע, ואילו וואס הוא שחקן אגף שיהיה מאוד מעניין לראות.

לרוע מזלם הבית שלהם מצטלב עם ארגנטינה וזה יהיה סוף דרכם בשמינית הגמר, בהנחה ולא יצליחו לעבור את צרפת בבתים מה שלדעתי אכן יקרה.

טוניסיה:

בעזרת הרבה קהל תומך תקווה לעשות היסטוריה ולהדהים את העולם:

הרכב צפוי: ג'וברני, איאדי, אבאסי, אווין, אוואני, טרודי, לאמטי, מאמיי, קאאבצ'י, אלוזי, קאזרי.

הדרך למונדיאל: המסלול למונדיאל מהיבשת האפריקאית הוא קשה באופן ידוע לשימצה, וטוניסיה נאלצה לעבור בסיבוב השני את זמביה, מאורטיניה וגינאה המשווינית, מה שעשתה עם 4 נצחונות תיקו והפסד. בסיבוב הבא והאחרון הם פגשו את מלי, כאשר שער של מוסה סיסאקו הכריע את ההתמודדות 0-1 בשילוב שני המשחקים.

היסטוריה: טוניסיה היא נבחרת אפריקאית מובילה והייתה כזאת החל משנות ה-70. היא הופיעה במונדיאל 4 פעמים ומעולם לא עברה את שלב הבתים.

על שולחן הניתוחים: טוניסיה הרשימה מאוד במשחקי הידידות האחרונים מול נבחרות בדרג שלה עם נצחונות חד משמעיים על יפן וצ'ילה לעומת תבוסה חד משמעית לברזיל מה שממקם אותה במקום הנכון עבורה – בערך מרכז הדרג השלישי של האליפות.

הכוכבים אליהם שווה לשים לב הם כמו קודם כל קזארי שמשחק עבור מונפלייה, וחניבאל מג'בארי המושאל ממנצ'סטר יונייטד לברמינגהאם, בולט בשיערו הבלתי ניתן לפספוס, ויקווה לעשות פריצה שגם תוכיח שיש לו מקום בסגל של יונייטד. בצד השני שני השוערים של הנבחרת משחקים בליגה המקומית ועלולים להוות נקודת תורפה.

מקום שלישי בבית ופרידה מכובדת הם הצפי עבור הנבחרת הזאת.

אוסטרליה:

חלשה ואפורה מאי פעם תבוא אוסטרליה כדי לנסות לקלקל את החגיגה:

הרכב צפוי: מאט ריאן, בהיץ', רואלס, רייט, אטקינסון, מוטי, לקי, ארווין, הרסטיץ', בוייל, דיוק.

הדרך למונדיאל: מאוד לא מרשימה, אחרי שעברה בית עם קווייט, ירדן, נפל וטיפיי הסינית, היא השתבצה לבית עם ערב הסעודית יפן, אומן סין וויטנאם וסיימה שלישית כשהיא מקדימה בקושי רב את אומן. התוצאה הזאת שלחה אותה לפלייאוף מול איחוד אמריויות אותם עברה בקושי רב, ולבסוף גמר המוקדמות הפגיש אותם עם פרו הקשוחה, אותה הצליחו לעבור רק בפנדלים לאחר תרגיל החלפת השוער לקראת הדקה ה-120 על שם הולנד.

היסטוריה: 6 הופעות בגביע העולם, המרשימה שבהן עם דור הזהב של 2016 שכבר מזמן אינו אקטואלי, 4 זכיות בגביע אוקיאניה ואחד בגביע אסיה סוגרים את רשימת ההישגים.

על שולחן הניתוחים:

אם לשאול אותי ואם להיות כנים מדובר באחת הנבחרות החלשות ביותר באליפות שעלתה בעיקר מכוח האינרציה. אל מי בכל זאת ניתן להפנות מבט? בנבחרת בה יש שחקן אחד בלבד מתחת לגיל 24, פראן קרצ'יץ' מברשיה, יחד עם הוותיקים מאט ריאן שמשחק בימים אלו בקופנהגאן, ואארון מוי מסלטיקס הם השחקנים אליהם הנבחרת תישא את עיניהם כדי להנהיג ולנסות להוביל אותה להופעה מכובדת, ליותר מזה יהיה קשה לצפות.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. סליחה. סליחה. דנמרק לא "התחילה" ב1992

    במונדיאל במקסיקו שש שנים לפני כן עם הרכב של שחקנים כמו מורטן אולסן. פאבייר אלקאייר לארסן לאודרופ ואחרים הם שבו את ליבות כולנו. והיו מצליחים עוד לולא בוטראגניו אחד קטן…

  2. באמת לא ברור איך אפשר לכתוב שדנמרק החל ב-92'כשכל אוהד כדורגל ממוצע אמור לדעת על הנבחרת של גביע העולם 86' גם אם לא נולד אז!

  3. היי, נבחרת דנמרק פה. היחידה מהעולות שעוד התייחסה באיזשהו אופן למוסריות המונדיאל.
    .
    היום בזרקור שוב נחזור לאוריאל דסקל על פרויקט הספורטסוושינג של קטאר. האמת ששיטת העבודה שלהם מעניינת כי אפשר גם לראות משהו דומה במקומות אחרים ודמוקרטיים יותר בעולם: https://www.calcalist.co.il/sport_news/article/sjpaegj7o
    .
    כבונוס נעלה כתבה מאתמול מהרולינג סטונס. העבדים של קטאר מספרים איך העבידו אותם ואז החביאו אותם כשהמפקחים של פיפ"א הגיעו: https://www.rollingstone.com/culture/culture-features/world-cup-built-on-modern-slavery-stadium-workers-blow-the-whistle-on-qatars-cover-up-of-migrant-deaths-1234627582/

  4. +100 וחשוב כל הזמן להזכיר את אותם הפועלים שחלקם גם שילם בחייהם כדי שהטורניר כנראה הכי מושחת בהיסטוריה יתקיים. (וזה לא שחסרות שחיתיות בארגון הזה)
    ובהתייחס לניתוח המעולה של דור רק אגיד שלא אפול מהכסא עם הדנים במידה ויפגשו את ארגנטינה בשמינית ידיחו אותם. הם נבחרת קשוחה מאוד ומאורגנת.

    1. תודה, אסף.
      וכדי להיות פייר, כדאי להזכיר את תומאס דלייני מנבחרת דנמרק. הרבה מהסדר והקשיחות מבוסס על היכולת שלו להחזיק את אמצע המגרש.

  5. תודה דור. אני מאמין שצרפת יסיימו ראשונים ודנמרק שניים, בדיוק כמו בבית של צרפת, דנמרק, אוסטריה ופרו במונדיאל הקודם, שגם הפעם מצטלב עם הבית של ארגנטינה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט