פריוויו מונדיאל 2022- בית ג'/ צפריר אוזדובה

ההזדמנות האחרונה של מסי

האם זה יהיה הטורניר שלו?

מסי בין ה-35 במונדיאל החמישי והאחרון שלו ינסה להוריד את הקוף מהגב.

משתתפות הבית: ארגנטינה, ערב הסעודית, מקסיקו, פולין.

ארגנטינה

אלופת דרום אמריקה נראית בשלה מתמיד, אומנם הסגל שליד מסי פחות נוצץ משנים קודמות ויש ללא ספק חילופי דורות אך יש הרגשה שהסגל מלוכד ומוכן. ארגנטינה תרצה לסיים ראשונה בבית כי זאת שתעלה מהמקום השני תפגוש את הראשונה בבית ד' וזאת כנראה תהיה צרפת הפייבוריטית.

סגל:

מאמן: ליאונל סקלוני (ארגנטינה)

שוערים- אמיליאנו מרטינס (אסטון וילה) חרמן רולי (ויאריאל) פרנקו אראמני (ריבר פלייט)

מגנים- גונזלו מונטיאל (סיביליה) נאהול מולינה (א. מדריד) מרקוס אקוניה (סיביליה) ניקולס טאליאפיקו (ליון)

בלמים- חרמן פצלה (בטיס) ניקולס אוטמנדי (בנפיקה) כריסטיאן רומרו (טוטנהאם) ליסנדרו מרטינז (מנצ'סטר יונייטד) כריסטיאן רומרו (אטאלנטה) חואן פויט (ויאריאל)

קשרים- לאנדרו פארדס (יובנטוס) גידו רודריגז (בטיס) פאפו גומז (סיביליה) רודריגו דה פול (א. מדריד) אנזו פרננדז (בנפיקה) אלכסיס מאקליסטר (ברייטון) אסקייל פאלאסיוס (לברקוזן)

חלוצים- ליאונל מסי (פסז) לאוטורו מרטינז (אינטר) חואקין קוריאה (אינטר) חוליאן אלברז (מנצ'סטר סיטי ) אנחל די מאריה (יובנטוס) ניקו גונזלס (פיורנטינה) אנחל קוראה (אתלטיקו מדריד) פאולו דיבלה (רומא)

שמות בולטים:

אמיליאנו מרטינז- הרבה שנים לא היו לארגנטינה שוער ברמה כזאת. שוער שיכול לנצח משחק דרך בעיטות הכרעה ושוער שיכול להציל את הקבוצה ביום חלש. וזה בדיוק מה שהוא עשה בקופה אמריקה האחרון שהדף שני פנדלים נגד קולומביה בחצי הגמר

חוליאן אלברז- נחשב לכישרון הגדול הבא לאחר שהוביל את ריבר לאליפות בעונה שעברה עם יכולת פנומנלית. יכול  לשחק כחלוץ 9 או באגף. הראה ניצוצות העונה בסיטי אבל לצערו הוא בתפקיד של הרלינג האלנד

ליאונל מסי- חוזר העונה ליכולת מופלאה. הוא יגיע מהדרך למונדיאל- בדרום אמריקה המוקדמות הם בצורה של בית אחד שבו כל הנבחרות משחקות וארבעה קבוצות מעפילות. ארגנטינה עלתה ממקום שני לברזיל ללא קושי מסוים.

היסטוריה:

אלופת העולם ב 78 אלופת העולם ב 86 פינאליסטית ב 90 ו 2014 (ונשדדה שם) ארגנטינה היא תמיד פייבוריטית אבל איכשהו תמיד משהו קורה בדרך. הרבה פעמים זו גרמניה

ערב הסעודית:

בשבילה זה כמעט משחק ביתי והיא תביא הרבה אוהדים ו 0 ציפיות כי מבחינתה ההשתתפות היא ההישג.עם זאת היא נבחרת לוחמת שלא סופגת הרבה שערים ולאחרונה סיימה בתיקו 0 עם ארה"ב וניצחה 1-0 את צפון מקדוניה ואוסטרליה

סגל משוער:

מאמן: הרבה רנארד (צרפת)

שוערים- מוחמד אל יאמי (אל אהלי) אלאקידי (אל נאסר) אל קארני (אל שאבב)

הגנה- אל גהנאם (אל נאסר) אבדולחאמיד (אל הילאל) אל אמרי (אל נאסר) אלבולאהי (אל הילאל) אחמד במסאוד (אל איתיחד)

קשרים- חסאן (אל נאסר) שארהילי (אבחה קלאב) אלדאווסארי (אל הילאל) אלאביד (אל שאבב) קנו (אל הילאל)

התקפה- אל נאג'י (אל נאסר) אלבירקאן (אל פאתח) בבהיר (אל שאבב) חייתאם (אל אהלי) אלאביד (אל שבאב) אל מוואלד (אל שבאב) אל דאוסרי (אל הילאל) סלאח חאבייר ( אל הילאל)

שמות בולטים:

צמד החלוצים של אל הילאל חאבייר ואל דאוסרי הוליכו את הנבחרת במוקדמות עם 7 שערים כל אחד.

הדרך למונדיאל:

העפילה מבית הסיבוב השני מהמקום הראשון והבית כלל את יפן שסיימה שנייה ואת אוסטרליה שסיימה שלישית.

היסטוריה:

זו הופעתה השישית בטורניר והשיגה הגדול הוא שמינית הגמר ב94.

מקסיקו

הנבחרת הבכירה בצפון ומרכז אמריקה עם 24 זכיות בטורניר היבשתי.

הדרך למונדיאל:

העפילה מהמקום השני עם אותו מספר נקודות כמו המוליכה קנדה והקדימה את ארה"ב השלישית ב 3 נק'

סגל משוער:

מאמן :חרארדו מארטינו (ארגנטינה)

 שוערים- גיז'רמו אוצ'ואה (אמריקה) רודולפו קוטה (קלאב לאון) א. טאלברה (חוארז)

הגנה- נסטור ארואחו (קלאב אמריקה) הקטור מורנו (מונטריי) חרארדו ארטיגה (גנק) ג'ואן ואסקז (קרמונזה) חסוס גז'רדו (מונטריי) חורחה סאנצ'ס (אייאקס)

קישור- קרלוס רודריגז (קרוז אזול) אריק גוטיירז (איינדהובן) אנדראס גואררדו (בטיס) אורבלין פינדה (אתונה) לואיס צ'אבס (פאצ'וקה) אריק סאנצ'ס (פאצ'וקה) (פרננדו בלטראן (גוודלחרה) אדסון אלברז (אייאקס)

התקפה- הריבינג לוזנו (נאפולי) אלכסיס וגה (גוודלחרה) הנרי מרטין (אמריקה) קרלוס אנטונה (קרוז אזול) דייגו ליינז (בראגה) ס. גימז (פיינורד) רוגליו פונס מורי (מונטריי) ראול חימנס (וולבס)

שחקנים בולטים:

אדסון אלברז שהפך שחקן חשוב באייאקס וראול חימנס חלוצה של וולבס. אנדראס גוואדראדו שעובר עונה מעולה עם בטיס

היסטוריה:

17 הופעות בטורניר עם שני הופעות ברבע הגמר ב 70 וב 86 (אותם אירחה)

פולין

תמיד נבחרות אירופאיות מועמדות להעפלה ובטוח נבחרת שרוברט לבנדובסקי משחק אצלה

הדרך למונדיאל:

פולין עלתה דרך הפלייאוף לאחר שסיימה בבית ט' במוקדמות שניה לאנגליה. אז ניצחה את רוסיה המושעת 3-0 ניצחון טכני ואת שבדיה 2-0 בשלב אחרי

סגל משוער:

מאמן: צ'סלאב מישניץ (פולין)

שוערים- וויצ'ק שצ'סני (יובנטוס) ברטלמיי דרגובסקי (ספציה) לוקאס סקרופסקי (בולוניה)

הגנה- יאן בדנארק (אסטון וילה) קמיל גליק (בנבטו) קיוויר (ספציה) ברטוס ברסיזניסקי (סמפדוריה) רוברט גומני (אוגנסבורג) ארקדיוש רקה (ספציה) מתאוס ויאטסקה (קלרמונט) תומאס קדזיורה (דינמו קייב)

קישור- פיוטר זיילנסקי (נאפולי) קרצ'וביאק (אל שבאב) סימון זורקבסקי (פיורנטינה) ניקולא זאלווסקי (רומא) סזימנסקי (פיינורד) מיכאל סקוראס(פוזנן) גורלסקי (בוכום) פיוטרובסקי (לודוגרטס)

התקפה- רוברט לבנדובסקי (ברצלונה) ארקדיוש מיליק (יובנטוס) קרישטוף פיונטק (סלרניטנה) סווידרסקי (שארלוט) גרוסיקי (פוגון)

שחקנים בולטים:

לבנדובסקי שחקן השנה בעולם בשנה שעברה ויש שיגידו שעדיין חלוץ הרחבה הטוב מכולם. מיליק שישחק לצידו חוזר לכושר ביובנטוס ושצ'סני שוערה של יובנטוס יתן שקט בין הקורות. וזיילנסקי שקבוע בהרכב של נאפולי המופלאה.

היסטוריה- 9 הופעות בגביע העולם ובשנים 74 ו 82 סיימה שלישית

תחזית לבית:

קשה לי לראות תרחיש שארגנטינה לא מסיימת ראשונה בבית למרות שהכל יכול לקרות בטורניר שכל משחק וכל שער קובע. יש אוירה שקטנה בנבחרת מאז שסקלוני שם וזה אמור לעבוד בשלב הבתים. מי תהיה שניה? מקסיקו או פולין יאבקו על המקום השני. המקסיקנים הם מדינת כדורגל בכל רמח איבריה ויש להם מסורת של ההעפלה לשמינית הגמר אך הפעם הנטייה שלי עם פולין בגלל ששחקני המפתח שלה לבנדובסקי מיליק וזיילנסקי מגיעים בכושר שיא. בכל מקרה המקום השני הוא בגדר אסון כי השנייה בבית תפגוש את צרפת בשמינית הגמר.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה צפריר, אני יודע שאתה אוהד שרוף ורחוק מאובייקטיביות ולמרות זאת הערה קטנה.
    צריך חוצפה וחוסר בושה ברמה בינלאומית כדי להתבכיין על גמר שהפסדתם בלי פייט בכלל ולקרוא לו שוד (2014) בעוד שני הטורנירים בו זכתה ארגנטינה היו אחד מושחת עד היסוד (78) ובשני שער עם היד של גדול הרמאים בהיסטוריה (86).
    המסקנה – ללא רמאות ארגנטינה תגיע כמו כל מונדיאל רבע גמר ותודח בקלות.
    וזה עוד אחרי בית באמת מביך שקיבלתם.
    צפייה מהנה.

    1. קודם כל קיבלנו בית מאוד קשה מקסיקו היא מעצמת כדורגל הופלנים מוכשרים וקשוחים וערב הסעודית אחת הבכירות באסיה והקדימה נבחרות כמו יפן ואוסטרליה.
      לגבי הגמר 2014 היינו הרבה יותר טובים מהגרמנים היו לפאלאסיוס ולהיגוואין 1 על 1 מול השוער והם החמיצו. אבל הכי גרוע הפאול של נויר על היגוואין שהיה נוראי והזכיר לי את הפאול של השוער הגרמני נראה לי שומכר על החלוץ הצרפתי באטיסטון.
      ארגנטינה הפעם היא נבחרת מגובשת קשוחה ולוחמת יהיה מאוד קשה להדיח אותה הפעם. ויש לנו לשם שינוי שוער ברמה גבוהה. לכן אני אופטימי ויודע שאתה תאכל את הכובע

  2. תודה צפריר. אני הולך עם ארגנטינה והמסורת המקסיקנית, וסליחה בפני לבנדובסקי שאני ממש אוהב ואמא שלי הפולניה מבית ודם.

  3. צפריר, תודה רבה. סקירה מעניינת מאוד. ארגנטינה מועמדת לעלות כמובן, אך לא יהיה קל מול מכסיקו ופולין. האחרונה, על אף סגל חזק מאוד, התקשתה לעתים לשחק היטב בטורנירים הגדולים שאליהם העפילה במאה הנוכחית. נדע בקרוב כיצד העניינים יתפתחו הפעם.

  4. נפתח את הזרקור היומי בקטאר עצמה, שם פחות מחודש לפתיחת המונדיאל זרקו לרחוב בהתרעה של שעות בודדות מאות עבדים מביתם. מי מהם שלא הצליח להתארגן על מקום שינה ישן ברחוב. מי מהם שלא הספיק להוציא את הרכוש שלו, או בכלל לא שמע בזמן על הפינוי, איבד את מה שהשאיר שם.
    זה גרוע, אבל בתכלס זה לא הרבה יותר גרוע מדברים דומים שמתרחשים בכל אירוע גדול שכזה. סתם עוד דבר שעושים בשם הטורנירים הענקיים. אפילו בארצות הברית הגדולה הדמוקרטית זרקו את ההומלסים ופגעו בעניים במהלך אולימפיאדת 1984, אבל על זה ביום אחר. בינתיים, בואו נחזור לאוריאל דסקל ולמה שכן שונה במונדיאל הזה:
    https://www.calcalist.co.il/sport_news/article/syozdvnqs
    "נבחרת ברזיל, אחת מהפייבוריטיות לזכייה במונדיאל 2022 בחודש הבא, תתארח במלון "ווסטין" שבמרכז דוחא, קטאר. המלון קיבל את המלצת פיפ"א ולכן ההתאחדות לכדורגל הברזילאית בחרה בו, והוא גם קרוב למתחם האימונים של הנבחרת. המלון, בבעלות רשת מריוט, מספק את כל הפינוקים שאפשר לחשוב עליהם, כיאה למלון 5 כוכבים באחת המדינות העשירות בעולם. אלא שהעובדים במלון, רובם זרים, לא קיבלו את השכר שהבטיחו להם כשגייסו אותם לעבודה. כדי לזכות במקום העבודה הם גם נאלצו לשלם למאכערים במדינות המוצא שלהם. העובדים האלה סובלים מהלנת שכר על בסיס קבוע — ומי שמעיזים להתלונן סופגים נקמה אכזרית מצד המעבידים, שמבטלים להם משמרות או מפחיתים משכרם המובטח.
    חברי נבחרת אנגליה, גם היא אחת מהפייבוריטיות לזכייה במונדיאל, יתארחו במלון "סוק אל־וואקרה" של רשת "טיבולי" הפורטוגלית. גם מהמלון הזה דווח על תלונות בדבר אפליה, גניבת כסף מעובדים זרים, הלנות שכר, והפחתה לא חוקית בשכר. שם אפילו הכריחו עובדים לעבוד במלון בזמן הקורונה ללא אמצעי הגנה מינימליים. פיפ"א אישרה גם את המלון הזה לאירוח נבחרות למונדיאל.

    בקטאר חיים 2.3 מיליון תושבים. רק 313 אלף מהם הם אזרחים קטארים. השאר עובדים זרים, תושבים סוג ב' או ג'. חלקם עבדים ממש. לקראת המונדיאל גויסו עוד עשרות או מאות אלפי עובדים נוספים. רבים מהם שילמו סכומי כסף גדולים — בין 500 דולר ועד ל־4,300 דולר — רק בשביל האפשרות להגיע לעבוד בנסיכות הנפט. רובם עובדים חסרי כל זכויות שמנוצלים על ידי קבלנים שזכו במכרזים של הוועדה המארגנת של המונדיאל, או של פיפ"א בעצמה.
    מרובם הגדול של העובדים הזרים נלקח הדרכון שנשאו איתם על ידי המעסיק שלהם ביומם הראשון בקטאר — הם לא יכולים להחליף עבודה, והם לא יכולים לעזוב את המדינה.

    בין 2020 ל-2021 בלבד נהרגו 239 עובדים נאפלים שהמשפחות שלהם ביקשו פיצוי. כמעט כולם בני 25 עד 35 וכ־50% מהם מתו, לפי משרד הבריאות הקטארי, "מוות טבעי". מקרי המוות שלהם, כאמור, לא נחקרו על ידי הרשויות בקטאר.

    למרות הדיווחים, פיפ"א לא עשתה שום דבר משמעותי כדי למנוע את שדה הקטל המדברי הזה. "החיים שלי כאן הם כמו כלא" אמר פועל בניין בשם דיפאק למשקיפים של אמנסטי. "הזהירו אותי שאם אני רוצה לעזוב מתישהו — אני צריך לשתוק ולהמשיך לעבוד". דיפאק עבד על האצטדיון הראשי בדוחא, אל חאליפה.
    כשהתחילו להתפרסם דיווחים על תנאי ההעסקה של פועלים, קטאר פעלה באופן נחרץ נגד כל בלוגר או פעיל — מקומי או זר — שכתב על כך בנסיכות. עיתונאים נורבגים שניסו לצלם את התנאים של הפועלים ללא אישור קטארי, נשלחו לכלא וגורשו, עיתונאים מגופי תקשורת בינלאומיים ששאלו שאלות קשות על הנושא את נציגי הקטארים בכדורגל האירופי, בעיקר אנשי פריז סן ז'רמן, הוחרמו, וכל אזרח קטארי שניסה לסייע או לאגד את הפועלים, אפילו אם היה בכיר בחברת בנייה בעצמו — הועמד למשפט.

    העובדים מבנגלדש, הודו, נפאל ומדינות עולם שלישי נוצלו ומנוצלים בקטאר. הם עובדים בקטאר בתנאי עבדות ורבים מהם נהרגו בהכנות לאירוח הטורניר
    לעומתם פיפ"א תרוויח הון עתק מהאירוע בקטאר. לפי החישובים שלה, תכניס ב-2022 4.6 מיליארד דולר בזכות המונדיאל: 2.6 מיליארד דולר מזכויות שידור, ו־1.3 מיליארד דולר מחסויות. אף חברת תקשורת או נותן חסות לא הודיעו על ביטול ההסכם עם פיפ"א בעקבות הגילויים על העובדים המתים."

כתיבת תגובה

סגירת תפריט