אירועי דיומא – 19.08.2022 – אופניים ואתלטיקה

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 1

הוואלטה א אספנייה, הגראנד טור השלישי של העונה, תיפתח היום בעיר אוטרכט בהולנד. החלק הפותח בהולנד (שנדחה מ-2020) יימשך שלושה ימים, ואז, אחרי יום המנוחה הראשון, המירוץ יעבור לספרד עד לקטע המסיים הייצוגי במדריד. כפי שחובבי הרכיבה מכירים ואוהבים, מדובר במירוץ מונחה טיפוסים, כשתשעה מבין הקטעים יסתיימו בטיפוסים מהדרגות הגבוהות ביותר. השנה המארגנים החליטו להמר על כמה מהטיפוסים, כשחמישה מתוכם יציגו לנו פסגות חדשות באיזורים פחות מוכרים, ומנגד הוחלט לוותר על הנופים המוכרים יותר של הפירנאים או של האנגלירו. בנוסף, הטיפוסים יתפזרו על כל המירוץ, לרבות בשבוע השני, מה שאולי עשוי לתת לנו תמונה ברורה של ה-GC כבר בשלבים מוקדמים. המירוץ יכלול גם שני קטעי נג"ש שטוחים – אחד קבוצתי שיפתח את המירוץ, ועוד אחד אישי באמצעו. הזדמנויות למאיצים יינתנו ב-3-4 קטעים, שניים מהם בהולנד ועוד אחד בסיום במדריד.
מבין המועמדים העיקריים לזכייה כאן, חובה לציין קודם כל את פרימוז' רוגליץ', הזוכה ברצף של שלוש המהדורות הקודמות. הסלובני, שהישגו זה מעמיד אותו בשורה אחת עם טוני רומינגר ורוברטו הראס, ינסה לשבור את שיא הזכיות הרצופות במירוץ, מה שגם ישווה את שיא הזכיות הכללי של אותו הראס. רוג יקבל כאן סיוע מחברים כמו דניס, קוס ואומן. מועמד חזק נוסף כאן הוא זוכה הג'ירו, ג'אי הינדלי, שיגיע לכאן גם הוא עם קבוצה חזקה הכוללת את היגיטה (אולי כמוביל משותף), קלדרמן ופאברו. עוד פייבוריט גדול לזכייה הוא האקוודורי ריצ'רד קאראפאז, באחד מהמירוצים האחרונים שלו במדי קבוצת אינאוס. הקבוצה הבריטית שלחה לו כאן צוות מסייע מעניין, שבנוסף לסיבאקוב וגגן הארט החזקים, יכלול את הייטר, פלאפ ורודריגז הצעירים. פייבוריט נוסף, שגם זכה במירוץ בעבר, הוא סיימון ייטס, המצוי בכושר מצויין בתקופה האחרונה. מועמד מעניין מאד שנראה כאן הוא רמקו אוונפול הצעיר, שינסה שוב להוכיח את כוחו בגראנד טור, לאחר הניסיון הפחות מוצלח בג'ירו של השנה שעברה. הבלגי הצעיר יזכה כאן לסיוע מאלוף העולם ז'וליאן אלאפיליפ, המתאושש מקורונה ומאותה פציעה קשה בליאז'-באסטון-ליאז'. אחד שדווקא נראה טוב בג'ירו, זה של השנה, היה הבאסקי מיקל לאנדה, שיזכה לרכוב על כמה מהכבישים שהוא מכיר היטב. עוד נראה כאן חגיגת פרישה לשניים מגדולי הענף בכל הזמנים – וינצ'נזו ניבאלי ואלחנדרו ואלוורדה. אחד שאולי לא חשבנו שנראה כאן הוא הקולומביאני מיגל אנחל לופז, שחזר מהשעייה ע"י קבוצתו לאחר חשדות במעורבות אפשרית בסחר בחומרים אסורים. חברים כמו יו קארתי, ז'ואאו אלמיידה, דומניקו פוצוביבו, בן אוקונור ואסטבן צ'אבז ינסו גם הם להתברג גבוה ב-GC. בסיומים השטוחים יותר נראה כאן מאבק בין מאיצים כטים מרלייה, מאדס פדרסן, פסקל אקרמן, סם בנט, קיידן גרובס ובריאן קוקאר. קבוצת IPT, שעבורה מירוץ זה עשוי להיות הגראנד טור האחרון בתקופה הקרובה, תגיע לכאן עם הרכב מעניין, הכולל את כריס פרום ומייקל וודס, וגם את נציגינו בניכר עומר גולדשטיין ואיתמר איינהורן.
הקטע הפותח של המירוץ הוא קטע נג"ש קבוצתי, שייערך על 23 ק"מ שטוחים ברחובותיה של העיר אוטרכט. בין הקבוצות הכוללות את המנועים החזקים ביותר כאן נראה את יומבו-ויסמה (עם רוגליץ', דניס ואפיני), קוויק-סטפ (אוונפול, אלאפיליפ וקבאניה), האמירויות (אלמיידה ומקנולטי) ואינאוס (ואן בארלה והייטר). שידור ביורוספורט 1 ב-18:45.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה במינכן

תחרויות אתמול היו מוצלחות עבור האתלטים הישראלים. אדווה כהן רצה יפה מאוד במוקדמות ה-3000 מכשולים. האתלטית בת ה-26 קבעה 9:39.99, סיימה שנייה במקצה והעפילה לגמר. בלסינג אפריפה קבע 20.34 בחצי גמר 200 המטר ועלה אף הוא לגמר (כאחד משניים המהירים ביותר שלא העפילו ישירות). סלאם טפרי סיימה במקום השמיני בגמר 5000 המטר בתוצאה של 15:14.36. קונסטנץ קלוסטרהלפן המשיכה ברצף ההצלחות של המדינה המארחת, כשזכתה בזהב לאחר שקבעה 14:50.47 והקדימה את האתלטיות שהגיעו לפניה במרחק הכפול – יסמין ג'אן מטורקיה ואייליש מקולגן הסקוטית, נציגת בריטניה. נציגת גרמניה אחרת, מיהמבה מלאיקו, האלופה האולימפית ואלופת העולם בקפיצה לרוחק, היתה קרובה להגן על תוארה היבשתי, אך הפעם סיימה כסגנית לאיוונה וולטה הסרבית (שמוכרת יותר בשם נעוריה, שפאנוביץ'). שלושה ס"מ הפרידו בין השתיים, כשהסרבית קפצה ל-7.06 מטרים. יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי הוסיף לעצמו את התואר ב-1500, לאחר שניצח בתוצאה של 3:32.76. ווייצ'ך נוביצקי הפולני ניצח ביידוי הפטיש כשהרחיק את המכשיר בן שבעת הקילוגרמים ל-82 מטר בדיוק. ג'אנמרקו טמברי ניצח בקפיצה לגובה בתוצאה של 2.30, בתחרות שנפגעה בגלל מזג האוויר הגשום והיעדרותם של האתלטים מרוסיה ובלארוס. נפיסאתו תיאם הבלגית ניצחה בקרב ה-7.

מעט על היום

חנה מיננקו תתחרה בגמר המשולשת שיתחיל ב-21:55. כעבור 25 דקות ייזנק בלסינג אפריפה לגמר 200 המטר.

גמרים נוספים יהיו ה-1500 לנשים (לורה מויר הסקוטית), 200 מטר נשים (מוג'ינגה קמבונדג'י מול דינה אשר-סמית'), 400 משוכות לנשים (אפשרות לדאבל מעניין לפמקה בול), זריקת דיסקוס לגברים (האתלטים האירופאיים הם גם הטובים בעולם במקצוע זה. ביניהם נמצא את כריסטיאן צ'ה, דניאל שטאהל ומיקולס אלקנה), 400 משוכות לגברים (קרסטן ורהולם אינו מיטבו העונה, אך עדיין המועמד המוביל לנצחון) ו-3000 מכשולים לגברים, עם שדה מאוד פתוח (כשהאתלטים המובילים במקצוע אינם מאירופה).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. תודה.
    יש הרבה מה לכתוב אך מפאת קוצר זמן אכתוב שאין ספק בכלל שפמקה בול תשלים את הדאבל. השאלה המעניינת בעיניי היא האם היא תרד מה52 שניות והאם ההפרש בינה ובין השנייה יהיה פחות מ2 שניות או יותר.
    וורהולם, גם בכושרו הנוכחי, הוא שתי דרגות מעל היתר והוא ינצח. השאלה במקרה שלו היא האם הוא יירד מה47 שניות.
    חוץ מזה אפריפה יהיה על הפודיום, לדעתי, – מקווה שזהב.

    1. והנה, התארך הזמן – בדיסקוס גברים צ'ה נמצא רמה מעל היתר העונה וינצח ככל הנראה.
      ומילה על השידור של רן מלובני והד"ר גלעד ויינגרטן – בניגוד להתלהמות של אלי אילדיס בשחייה ולהתרפסות המסוימת שלו ושל הפרשנים לצידו על 'העונה הקשה והארוכה שעברו השחיינים והשחייניות הישראלים' כגורם לשחייה איטית ב2 שניות משיאם האישי במשחקים של 100 ו200 מ' […]) – השידור של מלובני וויינגרטן הוא תענוג בעיניי, בעיקר בגלל האהבה של מלובני לאתלטיקה וההבנה והנסיון של ויינגרטן. כן, הם טועים לפעמים בשמות, אבל זה די בלתי נמנע באליפות כזאת שנמשכת כשבוע. ראיתי לדעתי את כל הימים, כולל מוקדמות וגמרים, ואני נהנה מכל רגע. הקהל הגרמני מגיע ההמונים (40000 איש בערבים) וזה נהדר, בניגוד ליוג'ין, למשל.

      1. מלבד פציעה אין תרחיש אחר.
        השאלה היחידה היא האם היא תרד מה52 שניות ותהפוך לאירופאית הראשונה לעשות כן. הפער שלה מהשנייה שתהיה אחריה יהיה מטורף – 2 שניות להערכתי

  2. מי שלא נראה בוואלטה הוא נאירו קינטנה שהטוםפ טן שלו בטור נמחק עקב שימוש בחומר אסור לזמן תחרות. זה לא פסל אותו מלהמשיך להתחרות (זה לא גורר השעיה) אבל בקבוצה החליטו שזה לא יהיה רעיון טוב לתת לו להתחרות תחת העננה הזו.

  3. לגבי רוגליץ' – צריך לזכור שלא ברור בכלל מה הכושר בו הוא מגיע. הפציעה בטור הייתה הרבה יותר משמעותית ממה שיומבו רצו שנחשוב בהתחלה ורק לפני שבועיים שלושה הוא חזר לרכב (מה שדי בודאות אומר שיומבו ניצחו במשחק פוקר מול פוגצ'אר שהיה צריך לתת לרוגלה לברוח באותו קטע 11).

  4. תודה פאקו ואלכס
    .
    פאקו, מה המצב בטבלאות הניקוד, לאיזה קבוצות צריך לשים לב מבחינת IPT והניקוד ולאיזה מהדירוגים (שנתי או תלת-שנתי)? תודה

          1. השם הגדול זה סאגאן. אבל הוא רחוק מהשיא. יש להם את ון גצל, סימון, לה טור, וילארמוז' טורג'י ועוד כמה. אף שם באמת גדול אבל אוספי נקודות יעילים.
            חשוב לזכור שכקבוצת פרו-קונטיננטל הם לא יהיו בוואלטה אז צריך למקסם את ההזדמנות.

            1. אה יופי חחח
              האמת, ניהול גרוע אם מפסידים בסופו של דבר לקבוצה כזו

            2. לא באמת. כשאתה מתמקד במירוצים הגדולים של הוורלד טור זה המון משאבים. זה מאפשר לקבוצות כאלו לאסוף נקודות בצורה הרבה יותר יעילה. שוב זה הקטע הדפוק בשיטה.

            3. מבין

            1. וודס 2 קטעים ומקום בפודיום הכללי, פרום אחד אמור להספיק..

            2. עדיף לתת ללוני טונס לאסוף נקודות במקומות אחרים (כמו קנדה למשל).

            3. מי?

            4. ומקום על הפודים הכללי זה כבר יותר מ500

            5. דילן טיונס שהבאנו עכשיו מבחריין ויקטוריוס.

            6. צודק

  5. תודה לפאקו ואלכס.
    מה שמעניין או8תי (מאד) זוהי ההתפרסות של המדינות המצליחות בא"ק. פעם באליפות אירופה זה היה בריה"מ וגרמניה המזרחית. עתה כל מדינה משאירה יותמה. נהדר ממש

    1. הקבוצה שמגיעה יחדיו לקו מקבלת את הזמן של הרוכב הרביעי בקבוצה. אם רוכב לא מצליח להחזיק עם הקבוצה, הוא מקבל זמן נפרד לפי מתי שהגיע.

      1. 'מוצלחת מאוד'? בעיניי בכלל לא.
        סבירה מינוס.
        אם לא היה מפנה מבט לאחור בחצי גמר הוא היה מקבל מסלול טוב בהרבה מהמסלול הפנימי הקשה והיה מסיים בחמישייה הראשונה. אז כל הכבוד על הגמר אבל לרוץ בו כמעט שנייה פחות מהתוצאה שקבעת לפני פחות מחודש, גם אם זה בגובה מסויים בבוגוטה, בריצה קצרה ל200 מטר – זה מאכזב.
        אלקנה זכה בזהב בדיסקוס. הוא בן 19.

  6. מדליית ארד מפתיעה משהו לחנה מיננקו במשולשת, שמח בשבילה אחרי כל מה שעברה. מדלייה חמישית באליפות לאחר 3 במרתון ואחת ב-10,000 נשים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט