אירועי דיומא 20.8.2022 – כדורגל, אופניים ואתלטיקה

כדורגל / רביד אולמר

ליגת העל- מחזור הפתיחה

ליגת העל תצא לדרך היום בשעה 18:00 עם הפועל חיפה והפועל תל אביב שיפתחו את העונה באיצטדיון סמי עופר. נמשיך את המחזור הראשון בשעה 19:00 בה הפועל ירושלים תפגוש את הפועל חדרה (5live). המשחק האחרון להיום יהיה בשעה 20:00, בו מכבי נתניה תארח את הבית"רים מירושלים.

פרמייר ליג – מחזור 3

המחזור השלישי של הפרמייר ליג יפתח היום בשעה 14:30 עם המשחק של טוטנהאם נגד וולבס ,החסרים 2 שחקנים חשובים – ראול חימנז וז'ואאו מוטיניו. בשעה 17:00 יצאו לדרך עוד 4 משחקים: קריסטל פאלאס – אסטון וילה , אברטון – נוטינגהאם פורסט, לסטר – סאות'המפטון ופולהאם – ברנטפורד. הקוטג'רס מפולהאם, הנקראים על שם אצטדיונם – הקרייבן קוטג', חסרים את מיני מסי שלנו, מנור סולמון, שפצוע לחודשיים וחצי לפחות. בשעה 19:30 העולה החדשה לליגה- בורנמות' תארח את התותחנים מלונדון. כל המשחקים ישודרו בחבילת הערוצים של ספורט 1 (שידור משולב למשחקים של שעה 17:00).

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 2

הקטע הפותח של המירוץ, הראשון מבין שלושת הקטעים בהולנד, היה קטע הנג"ש הקבוצתי שלו, קטע שטוח של 23 ק"מ. הקבוצה שעצרה את השעון בזמן המהיר ביותר הייתה, די כצפוי, יומבו-ויסמה של פרימוז' רוגליץ'. מי שהתכבד ללבוש את החולצה האדומה בסיום הקטע היה המקומי הוותיק רוברט חסינק. קבוצת אינאוס של ריצ'רד קאראפאז הגיעה 13 שניות לאחר מכן, וקוויק סטפ של רמקו אוונפול השלימה את הפודיום עם תוצאה של 14 שניות אחר המנצחים.
קטע 2 מסרטוחנבוש לאוטרכט הוא קטע שטוח כמעט לחלוטין, שיסתיים במישור. אחת ההזדמנויות הבודדות במירוץ הזה עבור המאיצים. מבין אלה נוכל לראות את מרלייה, פדרסן, בנט, אקרמן, גרובס, קוקאר, הייטר, תייסן, ואן פופל וגם איינהורן. שידור ביורוספורט 1 ב-16:00.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

ערב שבת באליפות אירופה האיר פניו לאתלטים הישראלים. חנה מיננקו, סגנית אלופת העולם ב-2015 ובאליפות אירופה כעבור שנה, קפצה ל-14.45 מטר מול רוח פנים של 3.2 וזכתה במדליית ארד בקפיצה משולשת. מרינה בךרומנצ'וק האוקראינית, חברתה לשעבר לנבחרת של מיננקו, ניצחה בתחרות בתוצאה נהדרת של 15.02. כריסטינה מקיילה הפינית זכתה בכסף עם שיא לאומי של 14.64 מטר והמשיכה ערב נפלא לפינים, לאחר שטופי רייטנן ניצח ב-3000 מכשולים בתוצאה של 8:21.80.

בלסינג אפריפה סיים במקום השביעי בגמר 200 המטר בתוצאה של 20.69 שניות. בלסינג, שהחל את העונה עם שיא אישי של 20.93, התקדם, כידוע, רבות במהלכה וכבר באליפות הבוגרים הראשונה שלו העפיל לגמר. ז'ארנל יוז הבריטי ניצח בריצה ב-20.07 שניות.

אצני 400 המשוכות קבעו תוצאות מעולות ושיפרו את שיאי האליפות. פמקה בול ההולנדית ניצחה ב-52.67 והשלימה זכייה כפולה המיאוצים להקפה אחת (אחריה סיימו שתי אצניות אוקראיניות, ויקטוריה טקצ'וק ואנה ריז'יקובה). קארסטן וארהולם זכה בזהב בתוצאת השנה שלו עד כה, 47.12 שניות. סיבוב אחרון מהיר יותר מדקה סייע ללורה מויר הסקוטית להגן על תוארה ב-1500 מטר בריצה טקטית, שהסתיימה עבורה ב-4:01.08 דקות.

מיקולס אלקנה בן ה-19 מתקדם בדרכי אביו, והפך אמש לאלוף היבשת בזריקת דיסקוס עם שיא אליפות חדש של 69.78 מטר. הליטאי הצעיר הקדים את אלוף העולם הטרי, כריסטיאן צ'ה הסלובני.

מוג'ינגה קמבונדג'י משוויץ, שפספסה את הזהב במאה מטר בפוטו פיניש, ניצחה ב-200 המטר עם 22.32 שניות והקדימה ב-11 מאיות את דינה אשרסמית' הבריטית.

מה צפוי הערב?

תחרויות ההליכה לעשרים ק"מ לגברים ונשים יתקיימו בבוקר. בערב יערכו הגמרים הבאים: קפיצה במוט לגברים (בהשתתפותו של דופלנטיס, בין היתר, כמובן), 800 מטר לנשים (קילי הודג'קינסון הבריטית, סגנית האלופה האולימפית ושותפתה לאימונים של לורה מויר), הטלת כידון לגברים, 800 לגברים ו-400*4 לשני המינים, כשפמקה בול ההולנדית תנסה לזכות בעזרת חברותיה, אצניות טובות מאוד בזכות עצמן, בזהב השלישי באליפות.

אדווה כהן תזנק בשעה 23:13 לגמר 3000 המכשולים לנשים. הרצה בת ה-26, בוגרת אוניברסיטת ניו-מכסיקו ובעלת שיא אישי של 9:29.74, נראתה מצוין במוקדמות ורצה בביטחון רב בדרך להעפלתה לגמר.

רביד אולמר

רביד אולמר - כותב בעיקר על כדורגל, אבל משחק יותר כדורסל, אוהד ארסנל ובני הרצליה ומתרגש ממשפטים של גיל ברק. חולם להיות שותף של @saintmax77 ו @king david1711 לפיד מכבי אבשלום פתח תקווה

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה לכולם
    אלכס, אליפות אירופה הזו תיזכר לדורות ועוד 40 שנה ידסקסו אותה המחליפים של אלכס דוקורסקי ורזי הופמן. חחחחחחחחחחחחחחחחח
    אבל בוא נהיה ריאלי, למרות שזו אליפות האתלטיקה הטובה בהיסטוריה שלנו כעם וגם בגודו אנחנו חזק בשנים האחרונות. אחת הסיבות להצלחה היא המלחמה באוקראיינה והעובדה שהמתחרים ה"סובייטיים" לא הוזמנו לתחרויות.
    כפי שציינתי, אני מזהיר מהשטן פוטין כבר כמעט 20 שנה, בעבר העונש על ספורטאים שמייצגים מדינה לא ממש ראוי.
    זו הבעייה של ערבוב ספורט עם עניינים מדיניים.

    1. היי רזי, תודה רבה. לך אין תחליף ואילו עליי אבד הכלח כבר ממזמן.
      המקצועות שבהם זכו האתלטים הישראלים במדליות לא הושפעו כל כך מהיעדרותם של האתלטים הרוסים והבלארוסים, שאכן מספרם הצטמצם כבר מ-2016 בעקבות פסיקת Wada, הסוכנות למניעת הסימום בספורט.
      התחרותיות נפגעה במספר מקצועות בעקבות ההשעייה: קפיצה במוט נשים, קפיצה לגובה נשים, 100 משוכות נשים ו-110 משוכות גברים.

      פוטין אכן שטן וכך גם האנשים שסביבו. הם גרמו להרג של מאות אלפי בני אדם ולהרס חייהם של מליונים. ישנם ענפים, כמו טניס ורכיבה על אופניים, שבהם מאפשרים לספורטאים הרוסים והבלארוסים להתחרות, תחת דגל נייטרלי. לא כך באתלטיקה, שעוד לפני המלחמה היו הגבלות על השתתפותם של הרוסים. אינני תומך בעונשים על אנשים בלתי מעורבים שלא היו שותפים לפשע הזה וכנראה שהשפעת המהלך הזה על פוטין עצמו ומדיניותו, די זניחה.
      לגבי ענייני הסמים, הממשל הרוסי תמך בסימום המוני ומנגנוני הבטחון השונים סייעו בהשמדת מבחנות והעלמת ראיות. עם זאת, סימום שאינו בחסות המדינה פורח ומשגשג בכל רחבי העולם: בארה"ב, בקניה, באתיופיה, באיים הקאריביים וכמובן בישראל, שכמות הבדיקות בה היא זעומה עד לא קיימת.

      1. תודה אלכס
        אני מאד מקווה שהספורטאים הישראלים לא משתמשים ב"משפרי ביצועים" למיניהם.
        וסתם קוריוז, לפני כ22-20 שנה היה לי ידיד שגר בכרמיאל ששמו היה סרגיי (לא זכור לי שם משפחתו). כמובן שהיה מעולי רוסיה ואחד מאלה שאמנם עלו כיהודים אבל נשארו נוצרים….
        היו לנו הרבה שיחות על בקבוקי וודקה, אוזו ומטקסה 12 כוכבים בתקופה ההיא כשישבנו על הבלקון של כנסיית 12 השליחים היוונית אורתודוקסית כמעט כל סוף שבוע בקיץ. בקיצור נימרץ הבחור היה בודי בילדר והתחרה, לפי דבריו, מול מספר משוגעים לדבר בתחרויות שנערכו בישראל בשנות התשעים. הוא תמיד התלונן ובכה על כך שבר הפלוגתא שלו אלי האנה (מר ישראל מספר שנים) מנצח בגלל שהוא משתמש בסטרואידים אבל לפני התחרויות הוא מפסיק לתקופה ארוכה עד שדמו מתנקה מהם…. הוא צחק, במרירות יש לציין, על האנה שאשתו זרקה אותו, לטענת סרגיי, בגלל שלא יכל יותר לספק אותה וייחס את זה לנקמה של הסטרואידים…
        כולם ידעו שהאנה משתמש ואני שמעתי על זה עוד קודם בתחילת שנות התשעים מיעל סדרס אשתו של אלי סדרס, שניהם מרימי מישקולות שייצגו את ישראל בתחרויות. נדמה לי שאפילו הייתי בחתונה שלהם, אבל אני לא סגור על זה! על כל פנים יעל סיפרה לי לא פעם שבעלה בקשר טוב עם האנה ושהוא לוקח סטרואידים לניפוח השרירים.
        סרגיי אגב ירד מישראל וחזר לרוסייה.

  2. תודה פאקו, רביד ואלכס.
    כל הכבוד לחנה מיננקו, מוכיחה שהקפיצים עדיין ברגליים שלה.
    גם אפריפה במקום השביעי צריך להיות מרוצה, הוא עדיין במגמת שיפור אז יש למה לצפות בשנים הבאות.

  3. ויומבו ויסמה עושה סבבים בין הרוכבים ההולנדים שלה על החולצה האדומה, והיום זה מייק טיוניסן (אולי סם אומן מחר, ההולנדי השלישי שלהם).

  4. תוצאה מאכזבת לאפריפה על אף גילו הצעיר. מבעל תוצאת השנה אפשר היה לצפות להתחרות על הזכייה ולפחות על מדליה. תוצאצו רחוקה מעל 7 עשיריות מתוצאת השיא שלו שקבע לא מזמן.

    1. צריך להתייחס בזהירות לתוצאות, שנקבעו כאלף מטר מעל פני הים (כולל ל-11.06 של דיאנה ויסמן). שניהם אתלטים מעולים. בלסינג התחיל את העונה כשהחזיק בשיא אישי של 20.93 ובחצי גמר אליפות אירופה קבע 20.34. אכזבה מהעפלה לגמר אליפות גדולה ומתוצאה של 20.69 מעידה על ימים לא רעים בסה"כ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט