אירועי דיומא – 17.08.2022 – כדורגל, אופניים ואתלטיקה

מוקדמות ליגת האלופות / רביד אולמר ועמיחי קטן

22:00 מכבי חיפה – הכוכב האדום בלגרד:

שלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות יצא לדרך אתמול, והיום תארח אלופת ישראל את אלופת סרביה במשחק הראשון מבין 2 על הכרטיס המיוחל לשלב הבתים. לירוקים מצפה גם משחק ליגה נגד בני סכנין בעוד 3 ימים, ואילו הסרבים קיבלו מההתאחדות שלהם דחייה למשחק הליגה שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע הזה.

מכבי חיפה צפויים להגיע בסגל מלא ולפתוח בהרכב שפתח ב-2 הרביעיות על אולימפיאקוס ולימסול, ואילו הסרבים חסרים את מלך הכיבושים שלהם העונה – מילאן פאבקוב הסרבי אותו צפוי להחליף בהרכב אקס מכבי תל אביב -אלכס פשיץ׳ . המנון ליגת האלופות יושמע היום בסמי עופר לראשונה במשחק של מכבי חיפה, אחרי שמכבי תל-אביב אירחה בו משחקים בקמפיין ליגת האלופות שלה לפני 7 שנים.

מאז ההפרדה בין מסלול האלופות ומסלול הליגה, בו משחקות הקבוצות מהליגות שזוכות ליותר ממקום בודד בליגת האלופות, מצאו את עצמן הנציגות הישראליות 9 פעמים בשלב הפלייאוף (מתוך 14 עונות, כולל הנוכחית), אך המאזן של הישראליות בשלב הזה עומד על 3- 5, וזה עוד אחרי שבשנתיים הראשונות של הפורמט העפילו מכבי חיפה והפועל תל-אביב לשלב הבתים. כלומר, בתריסר השנים האחרונות נרשמו 7 העפלות לשלב זה, אך המאזן של הישראליות עומד על 1- 5 (מכבי ת"א ניצחו פעם אחת והפסידו פעמיים, מכבי חיפה הפסידו פעם אחת, קריית שמונה הפסידו פעם אחת והפועל ב"ש הפסידו פעמיים), ואפשר שזה השלב שבו גם הקבוצות הישראליות הטובות ביותר נתקלות כבר ביריבות עדיפות.

עוד משחקים היום בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות: דינמו קייב נגד בנפיקה ליסבון (5live ,22:00) קרבאח נגד ויקטוריה פלזן (19:45)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות אירופה באופני כביש – מירוץ הנג"ש לנשים וגברים

שבוע אליפויות אירופה לאופני כביש במינכן ממשיך, והיום אנו מגיעים למירוץ הנג"ש לנשים ולגברים. בשני המקרים מדובר במסלול שטוח יחסית באורך של 24 ק"מ. אצל הגברים נקבל קרב אימים בין אלוף העולם, פיפו גאנה האיטלקי, לשני השוויצרים שטפן קונג, שינסה להגן על התואר שלו מהשנתיים הקודמות, ובן ארצו שטפן ביסגר. עבור רוכבים כמו מיקל ביירג, יוס ואן אמדן, מתיה קטנאו ומאצ'יי בודנאר, השתחלות לפודיום תהווה הישג גדול. אצל הנשים צפוי לנו קרב מרתק בין כמה מהשעניות הטובות בעולם – אלופת העולם המכהנת, ואלופת אירופה ארבע פעמים בעבר, ההולנדית אלן ואן דייק, תנסה להוסיף תואר נוסף לחגורה המתפקעת שלה בקטגוריה. מולה תתמודד האלופה המכהנת, השוויצרית מרלן רוסר. הגרמניות ליסה ברנאואר וליסה קליין, הפולנייה אניישקה סקלניאק סויקה והצרפתיות אודרי קורדון ראגו וז'ולייט לאבוס ישלימו שדה איכותי עד מאד. את ארצנו ייצגו עומר שפירא ורותם גפינוביץ'. שידור ביורוספורט 1 ב-15:00 (מירוץ הנשים) וב-18:30 (מירוץ הגברים).

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה במינכן

יומה השני של האליפות היה מעט פחות מוצלח עבור האתלטים הישראלים. יונתן קפיטולניק עבר 2.17 מטרים ולא הצליח לעבור את הגובה הבא, 2.21, שהספיק בדיעבד על מנת לעלות לגמר. דיאנה ויסמן קבעה 11.36 שניות בחצי גמר מאה המטרים, סיימה שלישית במקצה ולא עלתה לגמר, אף היא. שניהם אתלטים צעירים וימשיכו להשתפר בהדרגה.

בניגוד לערב הראשון, שבו האצטדיון במינכן היה רחוק מלהיות מלא, אמש לא נותרו הרבה מקומות פנויים ביציעים ולא בלי סיבה, עבור הקהל הגרמני. האתלטים של המדינה המארחת המשיכו לעשות חיל, לאחר שגם ביום הראשון הצליחו יפה, עם זכייה בזהב האישי במרתון הגברים. ניקולס קאול, אלוף עולם בקרב-10 מלפני שלוש שנים, הוסיף לאמתחתו גם את התואר היבשתי. כל זאת, הרבה בזכות שני המקצועות הנועלים של הקרב, שהמחישו את יכולותיו המגוונות של הגרמני הצעיר (שמאפיינות כמובן גם את כל מתחריו). קאול הטיל כידון ל-76.05 מטר ואחר כך קבע 4:10.05 בריצה ל-1500 ובכך התקדם מהמקום השלישי לראשון. סגנו היה סימון אהאמר השוייצרי, שמצטיין בקפיצה למרחק, קפיצה במוט, 400 מטר וב-110 מטר משוכות, אך חלש יחסית במקצועות הזריקה וב-1500 מטר. יאנק אויגלאנה האסטוני, שמייצג מדינה בעלת מסורת מפוארת במקצוע זה, זכה בארד.

ג'ינה לוקמקמפר הגרמניה זכתה בזהב במאה מטר, כשהקדימה בפוטו-פיניש את מוג'ינגה קמבונדג'י השוייצרית. שתיהן חצו את קו הסיום בתוצאה זהה, 10.99 שניות. למונט מרסל ג'ייקובס, האלוף האולימפי במאה מטר ושיאן היבשת במקצוע זה, ניצח גם באליפות אירופה כשקבע 9.95 שניות. מיליטיאדיס טנטוגלו היווני המשיך בהצטיינותו בקפיצה לרוחק. האלוף האולימפי זכה בזהב עם שיא אליפות של 8.52 מטרים. יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי הגן על תוארו מלפני ארבע שנים, כשניצח בריצת 5000 מטר טקטית (13:21). סנדרה פרקוביץ' הקרואטית המשיכה את האליפות המוצלחת של בני ארצה, כשזכתה בזהב בפעם השישית בזריקת הדיסקוס.

מעט על אירועי היום

חנה מיננקו תיקח חלק במוקדמות הקפיצה המשולשת, החל משעה 13:35. כדי להעפיל לגמר, יש לקפוץ 14.40 מטר או להיות בין 12 הקופצות הטובות ביותר בשדה.

הערב יתקיימו הגמרים ל-400 מטר לשני המינים. יהיה מעניין לראות את פמקה בול, שתנסה לזכות בזהב במרחק זה ללא משוכות (ואיתן, כמובן). בין יריבותיה יהיו לא פחות משלוש אצניות פולניות מעולות. פדרו פבלו פיצ'רדו מפורטוגל הוא המועמד לניצחון בגמר הקפיצה המשולשת לגברים, בהיותו האלוף האולימפי ואחד ממתי מעט שהרחיק מעבר ל-18 מטר. בנוסף, יחולקו מדליות בקפיצה במוט לנשים (מקצוע שהתחרותיות בו נפגעה בגלל היעדרות האתלטיות מרוסיה ובלארוס), יידוי הפטיש לנשים ו-110 משוכות לגברים.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה אלכס ופאקו.
    חבל על דיאנה וייסמן שאתמול זינקה טוב ל-100 מ' אבל אח"כ קרה משהו והיא לא הצליחה לפתח עוד את המהירות.
    .
    הריצה ל-10,000 היתה מצוינת כרגיל (יש דבר כזה ריצה גרועה למרחק בינוני-ארוך?!).
    רצים 30 דקות ובסוף אינגבריגטסן מנצח . . .

  2. באליפות הנג"ש לנשים מרלן רוסר מצליחה לשמור על התואר, כשהיא מצליחה להקדים את אלן ואן דייק ב-6 שניות. עומר ורותם מגיעות למקומות ה-17 וה-19 בהתאמה.

  3. תגיד אלכס, איך יודעים מגיל צעיר (במרחקים הלא קצרים שזה יותר קל לדעת) אם לשלוח אצן או שחיין למרחק מסוים? ובכלל אם זה שחיין של מים פתוחים עוד יותר קשה לדעת לאיזה מרחק לפתח אותו

    1. היי אור, אכן קל יותר לזהות אצל ילדים כישורים של מהירות גבוהה מאשר סבולת, בגלל גורמים פיזיולוגיים שונים. אם כי לעתים נראה ילדים שמצליחים להתמיד בריצה (ואף בקצב מהיר) לאורך זמן, בין אם במשחקי הכדור השונים ו/או בכל מני מרוצים ופעילויות אחרות (שיעורי ספורט, למשל) וכמובן שגם ייהנו מכך. בגילים צעירים, לרוב רצים בכל מני ריצות שדה (בין קילומטר לשניים וחצי) ומשתתפים גם בכל מני ריצות בינוניות על המסלול מ-600 מטר עד אלפיים (חלק מהמרחקים אינם אולימפיים). כמובן שישנם גם ילדים יוצאי דופן, שיצליחו לרוץ היטב גם מרחקים ארוכים יותר.

      לא אוכל לענות לגבי השחייה. נהנה לצפות בה, איך איני בקיא בה וגם לא יודע לשחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט