פריוויו 2021-22: OKC / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו 2021-22: OKC / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

בעונה שעברה

רקורד שלילי של 50-22, ש"הספיק" למקום ה-14 במערב. נראה שהתועלת העיקרית של העונה הייתה צבירת ניסיון של הצעירים המרכזיים (שג"א, דורט), ושפשוף של השחקנים החדשים שהגיעו, בניסיון לאמוד את הפוטנציאל שלהם ואת ההתאמה שלהם לקבוצה, כמו גם שפשוף ובדיקת התאמה של צוות האימון. וכן, גם בחירה גבוהה יחסית (6) בדראפט, והמון טריידים שהביאו לצבירת נכסים נאים.

מאמן

מארק דייגנו(לט), שנה שלישית במועדון, ושנה שניה כמאמן ראשי, נבחר לאמן את אוקלהומה הנבנית מחדש. האם ימשיך איתה לרמות הגבוהות? ימים יגידו.

ג'נרל מנג'ר

סם פרסטי הבלתי נלאה – צבר נכסים לעתיד בהיקף ובקצב חסרי תקדים. בעונה האחרונה 5 שחקנים צעירים הגיעו בטריידים או בבחירות דראפט, וכן הושגו 5 בחירות סיבוב ראשון, וכ-12 בחירות סיבוב שני.

טיימליין

קבוצה בבניה הממוקדת בטווח הזמן הארוך. במובן זה גם את דראפט 2021, והרוסטר שהתהווה בפגרה, יש לבחון מנקודת המבט ארוכת הטווח, לא פחות ואולי אף יותר מאשר מנקודת המבט של העונה הקרובה. יתרה מזו – את העונה הקרובה יש לבחון מנקודת המבט של תרומתה לתוכנית ארוכת הטווח, לא פחות ואולי אף יותר, מאשר בהישגים אליהם (לא) תגיע הקבוצה בעונה הקרובה.

סגל

נשארו

שרגא – בספר שלי שרגא הוא לבנה מרכזית בתוכנית הבניה של אוקלהומה, אבל השמועות ערב הדראפט גרסו שפרסטי הציע אותו, ואת הבחירה ה-6, עבור בחירה גבוהה יותר. אם אכן כך היה, אפשר לתהות מדוע.

כפי שהאיר רן הנרגן – לשחק בקבוצת תחתית פוגע ביכולת של שחקן צעיר לזכות בתארים אישיים שונים שמשפיעים גם על משכורתו העתידית. במובן זה הטיימליין של שרגא מקדים את הטיימליין של הקבוצה כולה, ויתכן שזה משהו שמפריע לשרגא ואולי גם לפרסטי.

כך או אחרת, שרגא לא הוטרד אלא חתם על הארכת חוזה של 172/5, כך שגם אם אי אפשר לפסול את האפשרות שיוטרד בהמשך הדרך, בכל מקרה מובטח לאוקלהומה שתקבל משהו עבורו.

קצת קשה להסתמך על נתונים של שחקן בעונת טנקינג קבוצתית, אבל ככל שנעשה זאת אפשר לציין שעד שנפצע וסיים את העונה, שרגא בהחלט התקדם – 23.7 נק', ב-eFG של 57%, ו-41.8% מרשימים משלוש, כשהוא מוסיף 5.9 אס' ב-33 דקות למשחק. גם הנתונים המתקדמים שלו, לפחות בהתקפה, במגמת השתפרות כשהאופנסיב רייטינג קפץ מ-111 ב-2020 ל-118 ב-2021, וה-BPM קפץ מ-1.7 ל-3.8. לדעתי, בהנחה שהוא חוזר כשיר מהפציעה, אין סיבה להניח שלא ימשיך להשתפר.

לוגנץ דורט – ווינג שלא נבחר בדראפט. מגן מצוין שיודע גם לקלוע. בדומה לשרגא גם הוא שחקן בעל ערך כבר עכשיו, אבל יהיה מעניין לראות האם וכיצד ימשיך להתפתח.

אלכסיי פוחצ'בסקי – לא הבריק בעונת הרוקי שלו, אבל זו לא הפתעה של ממש לשחקן שהתחיל לשחק בליגה בגיל 19, ללא ניסיון בכדורסל אמריקאי, ועם גוף לא בשל. צריך לקוות שיגיע לעונה יותר חזק וכבד, אבל גם בעונה הקרובה יהיה קשה להעריך את הפוטנציאל שלו. פרויקט ארוך טווח.

דאריוש ביזלי – אני מחבב את השחקן הזה, הוא שומר, נלחם ואחלה גבר, אבל אם לא ישפר את המספרים שלו, בעיקר בקליעה, (eFG של 45 אחוז, ו-29% משלוש, בעונה האחרונה), לא בטוח בכלל שזה יספיק על מנת להישאר בקבוצה או בליגה.

תיאו מלדון – בדומה לפוחצ'בסקי, גם מלדון הצרפתי הוא אירופאי צעיר נטול ניסיון של ממש, ובדומה לביזלי, הוא מתקשה למצוא את הטבעת עם 40% ל-2 ו-33.5% ל-3. כרגע הוא נראה יותר כמו פרנק נקטלינה מאשר כמו טוני פארקר, אבל שוב מוקדם מדי לשפוט.

טיי ג'רום – שוטינג גארד. בן 24 כי נשאר בקולג' 3 שנים. שיחק מעט בפיניקס ב-2020 לפני שהועבר לאוקלהומה בטרייד על כריס פול. באוקלהומה שיחק בעיקר בחצי השני של 2021, אבל למעט יכולתו לצלוף משלוש, (42% ב-168 ניסיונות), אין יותר מדי מה להגיד עליו.

גבריאל דק – פורוורד ארגנטינאי בן 26, עם ניסיון בינלאומי לא מבוטל הן בנבחרת והן ב-3 שנים בריאל מדריד, שהצטרף לקבוצה באמצע העונה ושיחק רק 10 משחקים. מניח שאנשי היורוליג שלנו יודעים להגיד עליו יותר ממני.

קנריק וויליאמס – פורוורד בן 26 עם קליעה מעולה מעבר לקשת (44.4% מ-117 ניסיונות בעונה החולפת), הגיע מהשקנאים במסגרת עסקת סטיבן אדאמס.

אייזיאה רובי – ביג סימפטי.

גויסו

ג'וש גידי (6) – כה אמר ג'ון במוק דראפט האחרון של 2021:

"בחירה של כישרון נטו. פוינט גארד בגובה 2.03 עם פוטנציאל צמיחה נוסף. ישחק בליגה עוד לפני יום הולדתו ה-19, גם אם היה מבלה שנה שלמה נוספת מחוץ לליגה כדי לשפר את משחקו ויוצא לדראפט 2022 עדיין היה בגילם של הפרשמנים. ניסיון מוצלח בליגה האוסטרלית – שיחק בקבוצה טובה בליגה מאוד פיזית.

יצירתי הרבה מעבר לגילו. מביא את הבלתי צפוי, את אומנות הפיק אנד רול, את האס שנותן לך יתרון במץ' אפ. ראיית משחק סופר משובחת עם מסירות מעניינות המגיעות מגובה רב. שליטה לא רעה בכדור, בטח לגובהו. סיומת מצוינת סביב הסל. הזריקה עוד לא לגמרי שם אך הוא ממש ינוקא".

האם גידי "יעשה לוקה" ויככב כבר בעונתו הראשון בליגה? אני בספק – בטוח שאין לו את הניסיון של לוקה, ולא בטוח בכלל שיש לו את הכישורים או את האופי. האם הוא "יעשה לאמלו", ויראה ניצוצות ופוטנציאל לעתיד? זה כבר יותר סביר. איך בדיוק זה יראה? האם ישחק בעיקר לצד שרגא, או שאולי יקבל גם דקות כמוביל כדור עיקרי? איך השניים האלו יסתדרו ביניהם? נחכה ונראה.

טרה מאן (18):

"סופמור, פלורידה בן 20.5 – שחקן יצירתי מאוד. שחקן קו אחורי גבוה וארוך עם קליעה ויכולת להיכנס לסל. לא פליימייקר פר אקסלנס, אך הגודל שלו והחלקלקות של התנועה שלו מאפשרים לו להגיע לצבע ולנצל יכולת מסירה טובה. קבלת ההחלטות צריכה עוד הרבה עבודה. אמור להיות מגן הרבה יותר טוב" (ג'ון, במוק דראפט האחרון של 2021).

היכן ישתלב מאן בקו האחורי של שרגא וגידי? אולי יוסב ל-3 לעת צרה? אולי יעלה מהספסל? ואולי בכלל יתחיל בג'י-ליג? בשלב זה הכל פתוח ויש לנו יותר שאלות מתשובות.

ג'רמיה רובינסון-ארל (34) – פורוורד שבעונתו הבודדת בוילאנובה עשה 10 נק', 10 ריב' ו-2 אס' ב-33 דקות. בליגת הקיץ, בלתי משקפת ככל שתהא – 12 נק', 7.4 ריב', 1.8 אס' ו-1.4 חט' למשחק. "רול פלייר ושומר נהדר שיביא קצת אופי ווילנובי שהכרנו עם ג'וש הארט, דוונצ'נזו וג'ילן ברונסון אך לא בטוח שיקבל הרבה דקות" (ג'ון, סיכום הדראפט של 2021).

ארון וויגינס (55) – גארד שהוחתם על חוזה דו-צדדי עם הג'י-ליג, וקרוב לוודאי יבלה שם את רוב זמנו.

ויט קרייצ'י (37 בדראפט 2020) – גארד צ'כי צעיר (20) וגבוה (2.02) שבילה את שנות נעוריו בסרגוסה. מיד לאחר הבחירה קרע את ה-ACL, לא שיחק כלל במהלך השנה האחרונה, ומצטרף לקבוצה רק עכשיו. פרוספקט מעניין, אבל גם הוא – אירופאי, צעיר, חוזר מפציעה, ומגיע לקבוצה עם קו אחורי צעיר וצפוף למדי – צפוי לבלות בעיקר בג'י-ליג.

הגיע בטרייד

דריק פייבורס – בטרייד מיוטה, יחד עם בחירת סיבוב ראשון ב-24, עבור בחירת סיבוב שני ב-27 ומזומן. יתכן שישמש כזקן השבט לתקופה מסוימת, בדומה להורפורד, אבל סביר לא פחות שיוטרד הלאה כי אין לקבוצה מה לעשות איתו, והוא בחוזה נוח של 10 מיליון דולר לעונה הקרובה ואופציית שחקן לעונה שאחריה.

עזבו

מוזס בראון (כחלק מהטרייד של הורפורד לבוסטון, עבור הבחירה ה-16 של בוסטון בדראפט 2021, שעוד נעמיק בה בהמשך), ועוד כמה אלמונים שלא ממש הכרנו גם בשנה שעברה.

חלוקה לעמדות ולגילאים

10 גארדים, 7 פורוורדים, ושניים שמוגדרים פורוורד/סנטר – פייבורס ומוסקלה. 9 שחקנים בני פחות מ-22… דורט 22, שרגא ורובי 23, ג'רום 24 ורק מוסקלה ופייבורס, זקני השבט, בני 30.

פרשת הסנטר הנעלם

איך שלא נסתכל על הסגל הזה הוא לא נראה כמו סגל של קבוצת נ.ב.א. הן מבחינת החלוקה לגילאים והן מבחינת החלוקה לעמדות. ברור שזו קבוצה בבניה שמנסה לאסוף מירב ומיטב כישרונות, מהגורן ומהיקב, ללא קשר לעמדתם על הפרקט או ליכולתם לתרום בטווח הזמן המידי. על כן גם ברור שעוד יחולו שינויים רבים במהלך השנים – שחקנים יפלטו מהמערכת ואחרים יגיעו במקומם – כך שמוקדם לקפוץ למסקנות כאלו או אחרות, אבל לפחות בשלב זה יש בסגל "חור" משמעותי בעמדת הסנטר, וזו סוגיה מעניינת לדיון.

ראשית יש לציין ששני השחקנים ה"סנטריים" ביותר בסגל, פייבורס ומוסקלה, הם לא סנטרים "קלאסיים" אלא ביגז וורסטיליים שיכולים לשחק ב-4 וב-5. שנית, הם שני השחקנים המבוגרים ביותר בסגל, ובהפרש, כך שאין התאמה בינם לבין הטיימליין הכללי של הקבוצה. שלישית, שניהם שחקנים לא רעים בכלל, איש איש וסגולותיו, אבל רחוקים מלהיות שחקנים מובילים בליגה.

על סמך כל הנ"ל ניתן היה לשער שכחלק מבניית הקבוצה פרסטי דווקא יעשה מאמץ, ואולי אף ייטול סיכון, על מנת לגייס סנטר צעיר או שניים שיוכלו לשחק בעמדה בעתיד. ועם זאת, בחינת צעדיו של פרסטי מצביעה על ההפך הגמור.

תחילה, במסגרת הטרייד על הורפורד לבוסטון, וויתר פרסטי דווקא על מוזס בראון, סנטר צעיר (2.18 מ', 110 ק"ג) שגייס בעצמו שנה קודם לכן, מחוץ לדראפט, ואף החתים אותו על חוזה (7 מיליון ל-4 שנים). תיאורטית, אפשר היה להסביר שעשה זאת מחוסר ברירה מאחר ו"בוסטון התעקשו על בראון", אבל היות שבראון הוטרד על ידי בוסטון לדאלאס, עבור ג'וש ריצ'ארדסון, כחודש לאחר מכן, לא נראה שבוסטון גילתה עניין מיוחד דווקא בבראון, וההסבר הזה נראה פחות סביר.

אפשר היה לטעון שפרסטי וויתר על בראון מאחר והיה לו מועמד טוב יותר בקנה לקראת הדראפט. זה אפילו יכול היה להיות ההסבר המושלם לפרשה הזו – פרסטי וויתר על בראון מתוך כוונה לבחור את אלפרן שנגון, ההימור הצליח לו מאחר ושנגון היה פנוי בבחירה ה-16, ואכן נבחר על ידי אוקלהומה. סוף סיפור.

דא-עקא, שהתברר שזה לא הסוף אלא רק שלב נוסף בשרשרת – שנגון דווקא הוטרד ליוסטון עבור שתי בחירות סיבוב ראשון עתידיות, של דטרויט ב-22, ושל וושינגטון ב-23.

לכאורה אפשר לטעון שזו עסקה טובה עבור פרסטי, שהפך בחירת סיבוב ראשון אחת לשתיים, ועדיין בחר לא פחות מארבעה שחקנים בדראפט הזה, וצירף חמישי שבחר בשנה שעברה.

אבל גם ההסבר הזה אינו מושלם – ראשית, מבלי להיכנס לפרטים, אומר ששתי הבחירות מוגנות "מאד" בשנים הראשונות (טופ-16 וטופ-14 בהתאמה), ופחות בשנים לאחר מכן, ובהתחשב במצבן של דטרויט וושינגטון הסיכוי שפרסטי יפגוש את הבחירות הללו בשנה-שנתיים הקרובות נראה לי נמוך למדי. שנית, קשה לומר שלפרסטי יש צורך בבחירות עתידיות, נהפוך הוא – ערב הדראפט לפרסטי היו 17 בחירות סיבוב ראשון עד 2027, כך שהתוספת השולית של בחירה עתידית נוספת, מ-17 ל-18, אינה משמעותית עבורו.

הטיעון האפשרי הבא הינו שפרסטי פשוט "לא מחזיק משנגון". איני יכול לפסול זאת כמובן, אבל אפשר לציין שמדובר בשחקן שנחשב כבחירה סבירה כבר באזור הבחירה ה-10, בשחקן שכבר צבר ניסיון באירופה, ובשחקן זר שרגישותו למיקום הלא אופטימלי של הת'אנדר נראית, לי לפחות, כפחותה יחסית לשחקנים אמריקנים שעלולים להעדיף לשחק קל"ב, כך שלפחות על הנייר אין סיבה שלא לבחור בו.

הסבר אפשרי נוסף מתנשא לגובה של 2.13 מ', שוקל 86 ק"ג, עם סטנדינג ריץ' של 2.77 מ' הוא יכול להוריד את צנצנת העוגיות מהמדף הגבוה ביותר בארון במטבח, ועונה לשם אלכסיי פוחצ'בסקי. כלומר ניתן לטעון שפרסטי וויתר על שנגון מאחר וכבר היה לו פרוספקט דומה ברוסטר.

ועם זאת, ניתן גם לטעון שהדמיון בין שני השחקנים הללו, למעט העובדה ששניהם גבוהים וזרים, אינו רב – פוחצ'בסקי, בוודאי במשקלו הנוכחי ובסגנון משחקו, הוא פורוורד ולא סנטר. פורוורד גבוה, פוטנציאל מסחרר לחסימות, הכל נכון, אבל בטח לא סנטר אימתני שחופר בצבע הצפוף או יכול לשים גוף על סנטרים אחרים בהגנה. שנגון, לעומת זאת, (2.06 מ', 106 ק"ג), אליבא דג'ון, הוא "סנטר אולד סקול קשוח ומלא הטעיות סביב הסל, בעל כוח פיזי עצום לגילו וידיים מצוינות. ריבאונדר ומגן צבע מצוין. לא מאוד מהיר רגליים אבל מאוד חכם. קורא את המשחק הגנתית והתקפית ברמה מצוינת. מוסר מהפוסט ותוך כדי תנועה". בקיצור, גם לנוכח ה"נזילות" שבהגדרת העמדות בשנים האחרונות ניתן לומר שמדובר בפרוספקטים שונים.

והאמת שגם אם נטען שיש ביניהם דמיון, או אף כפילות, איני רואה שום בעיה בגיוס של שניהם – ראשית, יש לקחת בחשבון שיתכן שרק אחד מהם יפרוץ, ולכן "הכפלת" מספר הגבוהים בסגל מגדילה גם את הסיכוי לקבל ביג משמעותי בשנים הקרובות. שנית, גם אם רק אחד מהם פורץ השני יכול להחליף אותו מהספסל, או לשמש נכס לטרייד עתידי עם קבוצה נטולת ביגז.

וכאן אנחנו מגיעים להסבר האחרון לפרשה, והוא האפשרות שפרסטי פשוט "מוותר" על עמדת הסנטר הקלאסי. האם זו הפתעה עצומה בהתחשב במגמות בליגה בשנים האחרונות? כנראה שלא – הסמול בול, השלשות, קצב המשחק הגובר, כולם תרמו לירידה במעמדם של הביגז בשנים האחרונות.

עם זאת, לדעתי בהחלט יתכן שהמגמה הזו תיבלם או לפחות תתמתן – כך למשל האליפות של הלייקרס ב-2020 עברה דרך מעיכת הסמול-בול של יוסטון, הארדן וראסל; דרך יוקיץ' שחטף מכות, ונאלץ לבצע עבירות, בהתמודדות עם דוויט הווארד; ובסופו של דבר גם הצלפים של מיאמי – דנקן רובינסון, טיילר הירו, ואפילו קראודר ואוליניק – וההגנה הקשוחה של באם ובאטלר, לא עצרו את העוצמה הפיזית של הלייקרס. גם האליפות של מילוואקי כללה, בין השאר, שחקנים גדולים פיזית שחוסמים את הצבע דוגמת יאניס ולופז. כך שהתחזיות על מותם של הביגז נראות לי, בשלב זה, מוגזמות ומוקדמות.

ועדיין, להערכתי ההסבר הסביר ביותר לפרשת הסנטר הנעלם הוא שפרסטי מעריך שזוהרם של הסנטרים הקלאסיים ידעך. האם הוא צודק? האם קבוצות העתיד יבנו בעיקר על כישרונות בעמדות הגארד והפורוורד, שאליהן יתלווה, לעתים, שחקן גדול פיזית, בחוזה נמוך עד בינוני שתפקידו לסגור את הצבע, או לקזז שחקן דומה לו בקבוצה השנייה? ימים יגידו, ומעניין יהיה לבחון את הסוגיה הזו גם דרך הבניה של אוקלהומה, יוסטון – שהחליטה ההפך והוסיפה את שנגון לכריסטיאן ווד – וכמובן קבוצות אחרות בליגה.

מה בתכנית?

על הפרקט – המטרה לעונה הקרובה אינה ניצחונות – יהיו מעטים כאלה ללא קשר לשיטת המשחק או הרכב השחקנים – אלא בעיקר פיתוח, ניסוי וטעיה. הרבה שחקנים יקבלו מעט דקות במגוון הרכבים, עמדות, ושיטות משחק. המטרה העיקרית הינה להבין מי כוכב ומי לא, מי מתאים ליד מי ומי לא, וזאת על מנת להבין מה חסר לקבוצה, ומה צריך לחפש בטריידים במהלך העונה, ובדראפט שלאחריה. על כן, איני מוצא הרבה טעם בדיון על החמישייה הפותחת ומחליפים עיקריים מהספסל.

במשרד – קשה לומר שפרסטי צריך להטריד נכסים קיימים עבור שחקנים צעירים ובחירות, הן מכיוון שהנכסים הקיימים מעטים מאד (אם פייבורס ב-20/2 יקר לכם, יש גם מוסקלה ב-7/2, אבל חוץ מזה המדף ריק), והן מכיוון שיש לו שפע של שחקנים צעירים ובחירות, אבל פרסטי כמו פרסטי בוודאי ימשיך לקלף מרג'ינים ולנצל הזדמנויות, אז בהחלט יתכנו שינויים בסגל במהלך העונה.

תיאורטית, הנכסים של פרסטי יכולים לאפשר לו להציע הצעות כבדות ביותר עבור כוכבים בליגה, אבל לדעתי אף אחד מהם לא ירצה להגיע לאוקלהומה בשלב זה, ולפרסטי גם לא יהיה מה לעשות עם רובם – גם תוספת של לילארד, או ביל, לבדם, לא תהפוך את אוקלהומה לקבוצת צמרת – לכן לדעתי הסיכוי למגה טרייד שיביא לאוקלהומה כוכב של ממש נראה לי קלוש.

תחזית

פסימית – שרגא מתקשה לחזור לכושרו מלפני הפציעה, דורט לא מתקדם, פוחצ'בסקי סובל משבר משולש בעצמות השומשום באוזן התיכונה והרופאים מעריכים שלא יחזור לשחק כדורסל, תיאו מלדון מבקש לחזור לאירופה, גידי אומר למאמן שהוא מתגעגע ל"דאון אנדר", המאמן לא מבין את כוונתו ושולח אותו לג'י-ליג. הבעלים משתכנע שפרסטי איבד את הטאץ' ומחליף אותו באחד הכוכבים הבולטים של הפרונט אופיס של סקרמנטו. אוקלהומה הופכת למינסוטה, וחבל.

ריאלית – שרגא פורח, דורט מבדח, גידי מראה ניצוצות, אבל אף שחקן חוץ מהם, בשלב זה, לא נראה כמו שחקן נ.ב.א בשל. פייבורס ומוסקלה מוטרדים. הקבוצה מסיימת עם המאזן השלישי הכי גרוע בליגה והלוטרי נותן לה את הבחירה השנייה בדראפט 2022.

אופטימית – שרגא פורח, דורט מבדח, גידי נבחר לרוקי השנה, פוחצ'בסקי עושה סימנים של נוביצקי, ארל עולה על מונרו, ואוקלהומה הצעירה "עושה 2010", כלומר מפסידה ללייקרס בסיבוב הראשון של הפלייאוף. ההצלחה עולה לפרסטי בבחירה מחוץ ללוטרי אבל הוא מצליח לעשות טרייד-אפ עבור המון בחירות עתידיות ובוחר חתיכה נוספת לפאזל בבחירה השלישית. העתיד נראה מתוק.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 119 תגובות

  1. תודה רבה.
    צר לי על שג"א שעומד לבלות את העונה הזו ב"מגרש החלפים" של ה-NBA לעונה הקרובה. פרסטי ימשיך "להציל" קבוצות כדי לצבור עוד נכסים ויתן למי שזה לא יהיה לשחק על הפרקט.
    OKC די סגורים עם קו אחורי גבוה של שג"א וגידי. דורט הוא אחלה אבל חוץ מזה אין שם כלום… אין לי מושג מה פרסטי מתכנן, אבל יהיה מעניין לראות אותו מוציא לפועל את התוכנית שלו.

  2. פרסטי באמת עשה ניסים עד שווסטבורק עזב ובכל ה 10 לפעמים נראה שחוסר מזל או אולי המאמן המתאים אולי אפילו דינמיקה בין הכוכבים מנעו מהקבוצה אליפות. אבל עכשיו כל הבחירות דראפט לא יושיעו אותם מתקופה ארוכה של דשדוש ולהיות מינסוטה החדשה כי הסיכוי למצוא עוד ראס הוא קשה ובכלל בנבא של היום קבוצה שנבנית לאט נדיר שזה הופך לסיפור הצלחה.
    אם נסתכל על הסיקסרס וכל הפוזה של הפרוסס. בסופו של דבר אם לא אמביד הם לא היו קרובים לצמרת הגבוהה. היו שם המון בלופים וטעויות.
    הלוואי ואני טועה אבל תרחיש שפרי אייג׳נט שפוי יגיע לשם הוא לא ריאלי עוד בעבר היה את ראס. אז נשאר רק לקוות ל 5 בשורה ובינגו!

  3. תודה רבה, אני באמת לא מבין את התנהלות הקבוצות האלה, סטייל הינקי.
    לפרק הכל ולצבור ולצבור "נכסים".
    נכסים זה קבוצה עובדת ומשתפרת.
    אני אוהב צמיחה אורגנית ושאיפה להיות הכי טוב שאפשר בכל עונה, ובטח לא לוותר על שחקנים טובים.
    אם כבר ריבילדים הרבה יותר מאמין בקבוצות שנבנו מחדש כמו ברוקלין, והקליפרס, שבנו שלד מוצלח סביב צעירים ו-ותיקים טובים, התחרו, ומשכו כוכבים שרצו לבוא לקבוצה תחרותית, עובדת ומוכנה.
    אם היה להם שלד מצוין עם שרודר ופול – למה לפרק?
    תמשיכו להשתפר סביבו, תפתחו צעירים כמו שיי ודורט, ובסוף תנסו למשוך כוכב שיוסיף את הדובדבן.
    חבל לי על שרגא, שאני מעריך כסופרסטאר בטופ לשנים הבאות.
    גידי נשמע מסקרן, מקווה שזה יעבוד לצד שרגא ושאיכשהו תצא משם קבוצה תחרותית.

    1. גם אני אוהב צמיחה אורגנית וקבוצה שעובדת, הבעיה היא שהחוקים בליגה, הכתובים וגם אלה שלא, מקשים מאד על מהלכים כאלה בכלל, ובקבוצות שוק קטן בפרט – אם אין לך סופרסטאר, ואתה במיקום לא אטרקטיבי, אף אחד לא ירצה להצטרף אליך, אז אתה צריך למצוא סופרסטאר, לפחות אחד, ולקוות שגם הוא לא יעזוב. הדוגמאות של ברוקלין והקליפרס גם הן מצביעות על כך – אלמלא קוואי רצה להגיע לל.א, וג'ורג' רצה להגיע לל.א ולהצטרף לקוואי, הם היו נשארים קבוצה בדרג הביניים. גם ברוקלין הצליחו למשוך את דוראנט וקיירי רק בגלל שהם במיקום טוב וכי טינקקו לדעת כך שהיה להם מקום מתחת לתקרה, ואז גם הארדן הגיע. לדעתי לפרסטי אין את האפשרות הזו – שרודר לא היה מספיק טוב, וקשה לי להאמין שכריס פול היה נשאר שם לאורך זמן עם חבורה של צעירים, ואף אחד אחר לא היה מגיע לשם.
      .
      מה שכן, וזה נכון גם לגבינו, השיקולים האלה, לדעתי, צריכים להשפיע על המנג'ר, אבל אסור שישפיעו על המאמן והשחקנים – הם צריכים לעשות את המקסימום כדי לנצח ולהתגבש, בלי מנוחות יזומות ובלי עניינים.

    2. ברוקלין וקליפרס קבוצות משווקים גדולים ולכן מטרה נוחה לשחקנים מנוסים וטובים.
      יותר מחצי קבוצות הליגה לא במצב הזה וצריכות להסתמך על הדראפט בשביל להביא כשרונות או על שילוב סינרגי של שחקנים בינוניים.
      אני מאוד אהבתי את ה״תהליך״ של הינקי שבוודאות לא מתאים לכל קבוצה, אבל כן הביא את פילדלפיה למצב בניה מסקרן,
      אני מעדיף לצפות בקבוצת צעירים, שלא מנצחת הרבה מאשר בקבוצה של שחקנים בינוניים, שנותנת יום אסל יום בסל.
      במיוחד שבמקרה הראשון יש תקווה לקבוצת על.
      גם טנקינג צריך להפסיק ברגע שיש תקווה לסופר סטאר וקצת כשרון מסביב, אחרת אפשר להכנס למצב רעיל.
      במקרה של אוק-סיטי לטעמי צריך לתת טאנקינג גם השנה, אח״כ לעבור בהדרגה למוד תחרותי.

    3. התהליך של הינקי הציל את פילי שהייתה מחורבנת בלי נכסים, והפך אותה לקבוצה אולי האטרקטיבית בליגה, הבעיה שהאריס המפגר הקשיב לסילבר ונתן למשפחת קולנגלו את המושכות. כמו שפופו ציין ברוקלין וקליפרס נמצאות בשווקים גדולים במקומות אטרקטיביים. הדרך הכמעט יחידה של קבוצות משוק קטן כמו אוקלוהמה להשיג כשרון זה דרך הדראפט או טרייד על כוכב סורר שנשאר לו שנה בחוזה.
      .
      היום הרבה יותר קשה לעשות הינקי (פרסטי הנוכחי) שפשוט שדד את המערכת בגלל ששינו את בחירות הדראפט והסיכוי להשיג את בחירה 1 נמוך משמעותית.

      דרך אגב אני מת על מה שפרסטי והמאמן מארק עושים , המאמן נותן ליד החמה לבעור ואין מקום קבוע בהרכב, זה נותן לכולם לבלוט ולהילחם ולקצפת לעלות.

      SGA יכול להיות הקנדי הטוב מאז ומעולם, הוא ילד חרוץ שעובד סופר קשה להשתפר, ומוסיף כל שנה אלמנטים במשחקו, ואני בהחלט רואה אותו קופץ למדרגה הבאה. הוא גארד גבוה וסופר גמיש (6״6) עם משוטים במקום ידיים ושליטה מדהימה בגוף ובכדור , עם זאת הוא לא חייב את הכדור ביד בשביל להיות אפקטיבי כמו שהוא הראה בעונה עם פול ושרודר, מצויין בפיק אנדרול ובידודים.

  4. אחלה פרוויו
    אולי פרסטי צובר נכסים כדי להחליף אותם ולקבל סנטר איכותי בדראפט הבא. לסנטר לוקח פחות זמן להתאקלם…
    🙂

  5. תודה מאנו. חתיכת ניתוח על קבוצה שבפניה לטנקינג גם העונה. הריאלי נשמע הגיוני. אם השילוב של שרגא וגידי יראה ניצוצות הרוויחו.

  6. מחשבה אחת שעלתה לי לראש אחרי שאני קורא את הניתוח של ג'ון אודות גידי –
    שרגא שיחק במיטבו בגרסת הת'אנדר לצד כריס פול.
    יש מצב שקט אחורי של צמד קומבו-גארדס כאלו יצליח להפיק את המירב מיכולותיו של שרגא.
    .
    * צריך לקחת בחשבון שהצליחה של צמד כזה אפשרית רק אם הצמד יראה יכולת סבירה בקליעה מטווח השלוש.
    .
    תודה, מאנו.
    פריוויו מופתי!

    1. גידי שחקן מאוד מיוחד. ראיתי את מכניקת הזריקה שלו והייתי בהלם. הוא שינה אותה כמעט לחלוטין בתוך 3 חודשים (רמז לשינוי ראיתי בנבחרת אוסטרליה). אם הזריקה שלו מבחוץ אפילו סבירה, הוא שחקן מאוד קשה לעצירה. הוא 9'6 אמיתי עם שליטה בכדור וראיית משחק מצויינת וצעיר מהמחזור בכמעט שנה. אתמול העיף מסירה לפינה לשלשה שכמעט ולא רואים פוינט גארדים צעירים עושים. אם כל הכבוד להובלת הכדור של שג"א, זו סיטואציה כמו בשארלוט כאשר לא מיהרו לתת ללמלו את הכדור כשגראם ורוזייר היו בעמדה. שג"א יכול לעשות מלא דברים ואין ספק שכדאי להכניסו לפיק אנד רול. אך המחשבה שאני רואה היא לשחק איתו ליד גידי ולעשות פיק אנד רול בין שניהם בדומה לסטף ודריימונד. גידי מקבל החלטות מצויין שרק ישתפר ואם יכבדו את הזריקה של גידי זה יפתח גם לשג"א נתינים

      1. מהמעט שצפיתי בגידי, נראה שיש לו את זה, פשוט ככה, הקליעה לפחות מהאימונים שפורסמו נראית לא רעה – בכא הוא קטן בשנתון מחלק מהקולגות.

  7. תודה על הפריוויו המצוין.
    כרגע הם עדיין נראים כמו בלגן אחד גדול. אם זה לא יתחיל להסתדר תוך עונה אז כבר תפסו לפרסטי את: "תסמכו על התהליך".

  8. גידי הזה שחקן טוב הוא יצליח בליגה. איתו ועם שגא הקו האחורי לדעתי סגור. כל השאר יחכו לראות איך מתפתחים במיוחד פחושבסקי שהראה ניצוצות אבל צריך עוד לאכול וללמוד לשחק הדנה הוא אמור לפרוץ אם לא אז הוא לא מספיק טוב. דורט זה נכס טרייד להמשך הוא יקבל גם במה השנה.
    כל מקום שהוא לא 15 יהיה הישג יפה. (אם כי עבור פרסטי מקום 15 זה ההישג הכי טוב לקבוצה 😎)

    1. נראה בהחלט לא רע,ומכיוון שהוא בקבוצה שיתנו לו לעשות מה שבא לו אז מועמד חזק לרוקי השנה.
      מסכים עם שמעון פשחובסקי הזה מצא חן בעייני שנה שעברה מה3 משחקים שראיתי אותו

    2. רק משחק אימון אבל בהחלט נראה מבטיח. לא רוצה לשפוך מלח על הפצעים של העורך הראשי אב הוא נראה כמו כל מה שאבדיה היה אמור לעשות ולא הצליח.

          1. מי אמר שאבדיה רכז? וגם בוידאו הזה לא ממש מראים את גידי מרכז. אבדיה היה אמור לשחק על תקן חודר חכם שמוסר טוב ומוביל כדור כשצריך. בדיוק ככה הוא היה אמור להראות.

            עמיחי – כולי תקווה. אני בעדו.

            1. שמעון, אתה לא בפוקוס. מה הקשר לדיון פה?

            2. לא יודע אני רואה בסרטון כמעט כל התקפה 4 3 שחקנים על גידי במשחק הכנה זה מוזר לי 😂😂 כולה רוקי הבן אדם תנו לו לנשום אמרו לו באוסטרליה שאין דאבל טים בnba אז נתנו לו קוואדרופל? מוזר

    3. הכדורים שהוא מסדר לחברי הקבוצה שלו ואיך שהם מפספסים אותם… פשוט כואב בעיניים.
      יש לו ג'אמפשוט וליי אפים של שחקנים מ1970… העיקר שזה ניכנס…
      יהיה מעניין לראות את השילוב שלו עם שג"א שגם לא מסתמך על איזשהו זינוק מרשים כדי לעשות נקודות.

    4. נהדר.
      מה שכן, איש התחזוקה של האולם צריך לבקש תוספת שכר. הפיליפס שלו יעבוד קשה מאוד לחזק את הטבעות.

  9. פרסטי עושה הינקי, אין שום דרך אחרת לראות את זה. יהיה שם טנקינג העונה, אבל אני רוצה להאמין שזו תהיה העונה האחרונה.
    הטרייד על מוזס בראון היה קצת שטות כי היה לו צעיר, תורם, על חוזה מדהים.

  10. מישהו עקב קצת אחרי משחקי קדם העונה?
    ראיתי את התקציר של ווריירס-בלייזרס.
    ג'ורדן פול התחיל לקלוע מטווחים של סטף קרי, בייליצה הצטרף…. לא יודע אם אפשר לקחת מזה משהו לעונה.
    איגי שבר לזלר את האף בדרך למטה מהטבעה…

  11. פריוויו מעולה. תודה רבה.

    אני חושב שפרסטי קצת הלך לאיבוד עם כל איסוף הבחירות האלו. בסופו של דבר אין לך אינסוף של דקות לתת ורוב הבחירות שלו ילכו לאיבוד בסגל הזה. חוצמזה, קבוצות יודעות בדיוק כמה בחירות יש לו, ככה שברור שבמקרה והוא ירצה להביא כוכב, הם ידרשו תמורה מנופחת (בערך כמו מה שקורה אחרי שקבוצת כדורגל מוכרת כוכב בהמון כסף ואז הולכת לחפש שחקנים שיחליפו אותו).

    יכול להיות שהוא מחכה לסופרסטאר בדראפט כדי להתחיל לבנות. מעניין מתי זה יקרה

    1. רק אלוהים יודע מה יש לפרסטי בראש אבל אם לנסות להבין מה הוא עושה, אז לדעתי הוא מכין חבילות של בחירות בשביל טריידים. או בעד שחקנים (סימונס ממורמר? מי עוד יכול לתת לפילי 5 בחירות סיבוב ראשון בעדו?) או בשביל טרייד-אפ (שלוש/ארבע בחירות 10-20 בעבור בחירה 7?).
      יש לו פשוט המון תחמושת לירות כאן – מספיק בשביל לממש ולחזור לרלוונטיות: יש לו כבר 3-4 חתיכות מוכנות, ואם תתרגם את הבחירות לעוד כוכב ובחירה גבוהה (או שתיים, כי גם להם תהיה בחירה גבוה אחרי העונה הזו) = הוא די סיים את הפרוסס.

      1. בהנחה והוא שומר על הבחירה שלו (מוגנת טופ 14) + הבחירות של פניקס והקליפרס, שיש סיכוי סביר שהיא תהיה 10-15, הוא אכן יכול לגבש חבילה יפה בסוף השנה. השאלה היא את מי הוא רוצה ויכול להביא.

    2. תודה רבה סכין.
      .
      אני חושב שהידיעה על כמות הנכסים העצומה שלו בהחלט יכולה להשפיע, לפחות פסיכולוגית, על מי שעושה איתו עסקים, אבל לדעתי תהיה לזה השפעה מוגבלת, מאחר ובסופו של דבר המנג'רים צריכים למצוא את העסקה הטובה ביותר עבורם ופרסטי יכול להציע כזו, בקלות, גם עם שבריר מהבחירות שלו.
      .
      כאילוסטרציה – נניח שיש לי משהו למכור וכל המנג'רים האחרים מוכנים להציע לי שתי בחירות סיבוב ראשון, בעוד שפרסטי מוכן להציע לי 3. ברור שאגיד לעצמי משהו כמו "יש לו 17, שישלם 5", אבל גם הוא, וגם אני, יודעים שגם אם פרסטי "יתעקש" לשלם "רק 3", זו עדיין תהיה ההצעה הכי טובה שאקבל, אז קשה לי להאמין שהעסקה לא תיסגר ב-3, או מקסימום ב-3 ומשהו.

      1. אני מסכים עם מה שאתה אומר, אבל אני חושב שהוא נמצא במצב די יחודי מבחינת מה שיש לו להציע כשאוקלוהומה תלך לחפש סופרסטאר בטרייד, ולכן gm-ים ישחקו איתו את הפוקר. כלומר, נגיד שבמצב נורמאלי הם היו מעדיפים הצעה של 3 בחירות דראפט סיבוב ראשון על פני הצעה של שחקן טוב לפני מקס + פרוספקט צעיר תמורת הסופרסטאר שלהם. אבל הם יודעים שלפרסטי יש המון בחירות לתת, ככה שגם 4 בחירות הם סכום סביר עבורו, ולשם (אני מעריך) המו"מ ילך

    1. מראה כמה המצב של הקהילה השחורה בעייתי מול החיסון.
      אני רק מתאר את הבעיה. כפי שכבר תיארו פה, יש לזה גם שורשים, שחלקם כנראה מוצדקים.

      1. שי תרגע, זה נאמר בלי שום כוונות נסתרות.
        כתבתי בלי קשר ובבדיחות הדעת ועלה הרעיון אני רק שאלה. זה הכל וזהו!
        חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
        וברצינות, עכשיו אחרי החגים, יהיה מעניין.

      2. אין חופש מוחלט בחיים האלו על העולם הזה. מול כל זכות עומד אנטרס שמגביל אותה, כולל אגב הזכות לחיים (חוק שירות חובה מישהו?). זכותך לא להתחסן מוגבלת אל מול זכותי לא להדבק. ככה עובדות זכויות.

        1. זכויות זה כמובן פיקציה, במיוחד "זכויות אזרחיות" שניתנו על ידי האדם עצמו.
          בפועל מי שקובע זה מי שידו יותר חזקה, וקולו יותר נשמע.
          לכן *לדעתי* הדיון צריך להיות על הגבולות והתכלית. לדעתי המטרה העיקרית זה למנוע מהשררה לשלוט על החלש.
          האם זה מקרה של שחור ולבן פה? לא. אבל המציאות היא ספקטרום, לדעתי פה מתקרבים יותר מידי להביא כח רב מידי לשררה.
          אין שום מטרה וזכות לחיים, יש בהחלט זכות לחיות חיים חופשיים שמהם אתה יכול לגזור משמעות.

          ובלי קשר, מי שיכול ובריא, לא לפחד, לך להתחסן.זה דיי בטוח.

            1. חבל שאתה מגיב רק עם האימוג'י הזה. איפה הימים שהיית קורה לי בכינויים של אמריקאים מושפעים.

            2. 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

            3. זה הרבה יותר יעיל מבחינת זמן ואנרגיה

          1. אני כל כך אוהב תומכי ולוחמי חרות עבור עצמם שתומכים במקביל בשליטה ודיכוי של עמים אחרים בידי אותה הממשלה שהם רואים בה כדכאנית כלפיהם

            1. עמים אחרים?
              אני לא מכיר שום עם אחר שהממשלה הזאת שולטת עליה.

              כמובן שאתה מסיט את הנושא, ולא עונה לטענה, אלא מנסה לגחך על אומרה.

            2. חמוד, זה בכל מקרה לא חייב להיות עמים אחרים, בשביל שזה יהיה נכון, זה רק הבונוס כדי לבחון לאן הטריגר לוקח אותך.
              אתה משחק כאן בלהסתיר את החוסר מוסריות של טענת הmight makes right שאתה זורק כאן בעטיפה של גיבוב מתתמם. העיקר שאתה אוהב להצביע על צביעות שאתה מדמיין אצל אחרים בעודך מתעלם מהצביעות הממשית אצלך.

            3. 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

            4. מה קרה? חשבתי שאתה רק בקטע של להתייחס לטענות ולא לגחך על אומרן?
              אתה כאילו באמת לא מבין שאתה מציג כאן תפיסת עולם בה בעלי שררה עם יותר מדי כח מדכאים ורודפים כל מיני אינדיבידואליסטים מסכנים ובאותו זמן מתכחש למציאות של דיכוי של המוני אחרים כאמצעי ליישב עבורך את הסתירה שאתה תומך בדיכוי שלהם?

            5. 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
              וברצינות, קודם כל אני בעד להוציא את הנושא של העם המומצא כי זה לא המקום ולא הדיון.

              מה שאמרתי, זה שאסור להפוך את המושג "זכויות" למעין מושג תיאורתי, כמעט פילוסופי, ולשחק עם זה כאילו זה משוואת מתמטיות, וקלפי משחק.
              "לי יש 'הזכות לחיים' לך 'הזכות על גופך' אז ניצחתי" ,
              אלא צריך להסתכל על המהות של הרעיונות האלה.

            6. אני די בטוח שברור לכל מי שמדבר על זכויות ומוסר יותר מדקה וחצי שאין היררכיית זכויות ברורה וסדורה שעל פיה קובעים איך נוהגים.
              הנקודה היא שמותר לגחך על זה כשזה נאמר בעטיפה רחבה של גיבוב הבלים וסתירות פנימיות שמתזכרת בין היתר שהחזק קובע ומציגה את זה כבעייתי כאשר זה נאמר על ידי מישהו שמחזיק באידיאולוגיה מעוותת וחסרת עקביות בנושא כמוך.

            7. אם זה כל מה שרצית להגיד, יכולת לעשות זאת ללא המעטפת המיותרת מבחינתך שבכל זאת בחרת להביא עם מה שראית כמהות התגובה שלך.

      3. בדיוק ראיתי פוסט, שאומר שהמבחנים אצלנו זה בכיתות של תו ירוק.
        תתחסן (או תבצע בדיקה) או שלא יהיה לך תואר.
        בחירה שלך לא?

        זה מזכיר לי סיפור ישן (ולא קשור כל כך), על אחד שבקורס קצינים לא רצה לרוץ בר אור עם בנות,
        אלא ביקש לרוץ כמה דקות לפני. מפקד הבסיס סירב, אותו צוער הודח.
        אחרי זה המפקד בסיס אמר שהוא לא הדיח אותו כי הוא לא רץ עם בנות, אלא כי הוא לא עבר בר אור…

  12. תודה רבה מאנו
    אם גידי יצליח להתאקלם בליגה אז הקו האחורי של אוק די מסודר ביחד עם שרגא.
    אני אישית מקווה להרבה דקות לכחושבסקי שמעניין מאד עם שווה משהו.

  13. פוקוצ'בסקי נשמע לי ממש כמו שם מבדיחה של הגשש (רזי לטיפולך)
    תודה מאנו. עשית פה ממש עבודת שורשים על הקבוצה הזאת.

  14. בס"ד
    שלום עליכם
    תודה רבה על הפוסט המושקע.
    רק שלא ימשיכו לגלגל עוד ועוד בחירות.
    צריך לממש חלק מהם, להביא עוד 2 שחקנים איכותיים.

  15. תודה מאנו. פרסטי היה צריך להשאיר את שנגון בשביל לאזן את הרוסטר שלו ממילא זה לא היה משנה הרבה העונה. 15 במערב זה הדיפולט, אולי יפתיעו בגלל שאין לחץ ויש כישרון בגארדים

  16. חייב לציין שתענוג לקרוא אותך. בין עם בפוסט או בין עם בתגובות שלך. הכל מנומק, נטול מאניירות (מודה שאני חוטא בהן לעיתים), קולח וענייני.

  17. מודה, קצת ציפיתי שהפריוויו יהיה סקירה של בני השמונה המבטיחים במדינה.
    עדיין עשית עבודה טובה מאוד עם מה שפרסטי השאיר. מה שאומר שתוך חודש הפריוויו יועבר לטורונטו תמורת שלוש בחירות סיבוב שני ב-2032.

  18. מעולה מאנו מושקע ואיכותי תודה גדולה.
    טמיר אתה בצרות!!! אני איתך – פעמיים!!!
    אני בעד בנייה רציפה תוך מאבק תמידי ולא דרך כל מיני פרוססים מעוותים ולא ספורטיביים.
    אני גם נגד כפיית חיסונים ניסיוניים על ספורטאים צעירים ובריאים שלא רוצים בהם. מזעזע.
    נ.ב.
    גילרי – האימוג׳י שלך… האימוג׳י שלך…

        1. מה יהיה עם פסקאז יה דה שוטניק?
          מיצי ומבה-פהההה יכולים להפסיד? ואיפה נעלם אהוב נפשך המתגלגל ניימר?
          https://tenor.com/view/work-neymar-rolling-gif-12101034
          וזה קצת הרבה יותר טוב
          https://tenor.com/view/neymar-run-soccer-funny-rolling-gif-16350169
          פה הוא כבר לא מתגלגל, רק נזכר שכואב לו.
          https://tenor.com/view/neymar-rolling-acting-pretending-world-cup2018-brazilian-national-team-gif-12196341

          1. אגבבבב
            שים לב שבסרטון האחרון. הוא על הדשא מחזיק את הראש ורק כשלוקחים לו את הכדור הוא נזכר להחזיק את הרגל.
            זה קטע גאוני שאפילו לפלופ גיימס לא היה חושב עליו.

            1. רזיאל – ניג׳מאר ג׳יי אר הוא הטוב בעולם. חכה ותראה. אני לא מודאג. במקומך הייתי דואג לפנאלדו – שלא יתחיל לדשדש 😉

            2. מההההההההההההההההההההה?

            3. כמה לחכות? עד שיפרוש? רונאלדו ומסי בשלהי הקריירה לא רואים את ניימאר, וגם אחריהם הוא לא משחק כמו "הכי טוב"

            4. הוא במשבר
              אבל יהיה טוב בסוף, כשהחגיגה נגמרת, ואולי לא נקום מחר בבוקר.

            5. אור ניימאר גדול בכל המסגרות, יש לו חוסר מזל מול השער אבל הוא עושה המון מעבר לזה. תעקוב השנה ותראה. אני בטוח. רונאלדו ומסי כבר עגלות. בדוק 🙂
              .
              טמיר – יש לי חופשי חודשי אבל הוא לא ניתן להעברה. תצטרך לרכוש אחד משלך. יואל וברוך מוכרים – יש להם הנחת-הבית 😀

            6. עגלה בכדורגל = גופה בכדורסל

            7. מסי סחב את בארסה לשביעייה מבאיירן. רונאלדו הצליח לאבד אליפות עם יובה. ניימאר עם פסקז׳ שני גמר יו סי אל רצופים

            8. אוי דה שוט שכחת את מבאפה? אתה צוחק ניימאר חלש שלא משיג כלום, איפה הוא איפה רואנלדו ומסי? אתה רואה את ברסה ללא מסי?

  19. תודה מאנו!
    הנקודה על הסנטרים מעניינת. הניסוי של יוסטון נכשל מול הלייקרס פחות בגלל מחסור בסנטרים, ויותר ממחסור כללי של שחקנים שעוברים את ה-2 מטר. לכן אם קבוצה צעירה כוללת הרבה שחקנים ארוכים וגבוהים, זה יכול לפצות על היעדר סנטר קלאסי. כלומר – ללכת סמול-בול זה בסדר, אם זה לא חמישייה של גמדים.

  20. תודה מאנו.
    יכול להיות שפרסטי מחפש להביא סנטר בשל יותר בטרייד ויכול להיות מיליון דברים. את החלק הקל פרסטי עשה מעולה ועכשיו הוא צריך לחתור חזרה קדימה כמו ב-2009

  21. תודה רבה מאנו, אחלה פריוויו על קבוצה שהוכיחה לפניו יותר מעשור שיודעת לבנות מאפס אבל יודעת גם להרוס. נקווה שהפעם יבנו מבלי לפרק מהר.
    שרגא וגידי נשמע כמו צמד חמד שיוצא לחליבת ערב ברפת של הקיבוץ.

  22. תודה רבה מאנו, פריוויו כיפי לקריאה.
    מוזס בראון לטעמי איטס א קיפר. עשו שטות שהועבר לסלטיקס (ומשם לדאלאס..).
    גידי נראה אחלה, שרגא אחלה וגם ג'רום אחלה וכל החבר'ה כאלו נחמדים – כל הדרך למקום 14 במערב.

  23. תודה מאנו, עשית סדר בקבוצה הכי מבולגנת שיש.
    כדאי לפרסטי לחשוב מהר מה הוא רוצה לעשות עם כל הבחירות כי אחרת הם סתם ימרחו לשנים ויאבדו את השחקנים שכבר יצאו מהבחירות הקודמות (לא מאמין שדורט ושרגא שארו יותר משנתיים בקבוצה מפסידה עם מלא רוקיז ברוסטר. )

כתיבת תגובה

סגירת תפריט