מה נשתנה – פריוויו 2021-22: דנבר נאגטס / אבי טרכטמן

מה נשתנה – פריוויו 2021-22: דנבר נאגטס / אבי טרכטמן

מאזן עונה שעברה: 25-47 (3 במערב).

פלייאוף: ניצחון 2-4 על פורטלנד בסיבוב הראשון, והפסד בסוויפ מול פניקס בשני.

מאמן: מייקל מאלון מתחיל את עונתו השביעית בקבוצה.

אני רוצה לספר לכם על קבוצה. במרכז הקבוצה משחק אחד השחקנים הגדולים בעולם, MVP מכהן, לצדו חבורה של שחקנים שכבר משחקים איתו לא מעט שנים, שחקן מס׳ 2 שהוא גארד נפלא, יש שם איזה גבוה חביב שקולע שלשות ועוד כמה כאלה. הבעיה? כבר כמה שנים שמדובר ביופי של קבוצה שאפילו מגיעה לסיבוב שני או שלישי בפלייאוף אבל בסופו של דבר – שם זה מפסיק ומשהו לא כל כך עובד. הכוכב פתאום נעצר, השחקנים לידו נראים כבויים והמאמן מאבד עשתונות.

נכון, אני מדבר על המילווקי באקס, בואכה עונת 20-21. עונה שכידוע הסתיימה באליפות אחרי שכל העולם חשב שיאניס בחיים לא באמת יצליח לקחת אחת כזו, ושהסגל שלו לא מספיק טוב, ועם זאת עם פחות או יותר אותו סגל (טוב, בסדר, ג׳רו הולידיי במקום אריק בלדסו) – יש פתאום אליפות.

אז מילווקי של השנה היא דנבר נאגטס. קבוצה שכבר כמה שנים נמצאת בצמרת הברורה של האזור שלה. יש לה MVP מכהן כאמור, גארד נפלא (ג׳מאל מורי), גבוה שקולע שלשות מצוין (מייקל פורטר) ועוד כמה חבר׳ה חביבים יותר או פחות. אבל הקבוצה לא עשתה שום דבר לכאורה בקיץ (כמעט) – ולמה שבדיוק השנה זה ישתנה? בואו נראה.

NBA news: Bucks' Giannis Antetokounmpo, Nuggets' Nikola Jokic named Players  of the Week
זה שהלך בא וזה שבא אולי ילך?

מה היה:

שנה מוצלחת שלישית ברציפות לנאגטס הסתיימה במעבר סיבוב בפלייאוף שנה שלישית ברציפות, אבל הפעם הפסד בסוויפ לפיינליסטית שבדרך (פניקס). ולכן גם פלייאוף מוצלח מעט פחות מזה של השנה הקודמת בה הם עשו שני קאמבקים מפורסמים עד ההפסד לאלופה שבדרך (הלייקרס). כך או כך, דנבר מוכיחה כבר שלוש שנים שהיא קבוצת צמרת במערב (הנחלש מעט בעיניי לעומת המזרח בשנה-שנתיים האחרונות). למען האמת, זה גם לא כל כך הוגן, הקבוצה איבדה את השחקן מס׳ 2 שלה (שהיה למעשה הכוכב מס׳ 1 שלה בפלייאוף 19-20), ג׳מאל מורי לפציעה קשה, ובלי גארד יוצר החיים של ניקולה יוקיץ׳ היו קשים הרבה יותר.

ועם זאת על הסרבי הענק עצמו (שאני מגדיר תמיד בתור הפרצוף הכי גויי בעולם) קשה להתלונן. הוא נתן סדרה לפנתיאון מול פורטלנד בסיבוב הראשון, היה סביר לגמרי גם בסוויפ המביך מעט מול פניקס ובסופו של דבר סיים עונה עם תואר MVP (ספק מוצדק בעיניי) כשהסנטר המוסר הטוב בכל הזמנים ממשיך להיות דומיננטי לחלוטין בהתקפה, כשהוא משתמש ב-130 קילו וב-230 אייקיו בשביל ליצור נקודות לו ולחבריו.

זה בשבילך, רועי

מי שעוד צריך להזכיר הוא מי שעוד עשוי להיות סופרסטאר יום אחד, גם אם הוא עדיין לא שם – מייקל פורטר ג׳וניור הוא השחקן שהכי מזכיר בעולם את קווין דוראנט. ארוך, קולע מכל טווח בלי בעיה, הרבה יותר אתלטי משלגיטימי להיות עם הגובה שלו. ועם זאת – דוראנט הוא ממש לא, והוא גם לוקח לפעמים זריקות קצת מפגרות. אבל הפוטנציאל בשמיים.

לפעמים הוא כן דוראנט

הרכב:

חמישייה: יוקיץ׳, ארון גורדון, מייקל פורטר, וויל בארטון, ג׳מאל מורי (כנראה רק בינואר או משהו כזה, עד אז – מונטה מוריס).

ספסל: ג׳ף גרין, ג׳מייקל גרין, פי.ג׳יי דוז׳ייר, אוסטין ריברס, מונטה מוריס, פקונדו קמפאזו (הנורא חמוד, אבל בזה זה נגמר).

מה נשתנה:

אז זהו, שכאמור לא המון, בניגוד למקרה של מילווקי אפילו לא הביאו איזה הולידיי במקום בלדסו. למעשה, השחקן היחיד הקצת משמעותי שהם הביאו, הוא ג׳ף גרין קשישא מאד שלעת זקנה משחק גם קצת בעמדת הסנטר ויכול לעזור למנוחה של יוקיץ׳ בדקות מסוימות. גרין ישכיח את החיסרון היחיד האמיתי בסגל – פול מילסאפ – שאמנם הגיע עם לא מעט ציפיות אחרי עשור נפלא ביוטה ואטלנטה, אבל בסופו של דבר, גם נכנע לסבא זמן. מילסאפ היה בסדר מינוס בתור פאוור פותח בדנבר וגרין יהיה בסדר מינוס בתור פאוור-סנטר מחליף באותה קבוצה, ופרט לכך כלום לא השתנה.

א-ב-ל, יש בכל זאת חמישה שחקנים שהתקדמות או שינוי בהם יכולים לחולל שינוי משמעותי גם בקבוצה.

הראשון הוא ג׳מאל מורי. אודה ואתוודה שהוא לא השחקן האהוב עליי בעולם, ובעיניי הפלייאוף שלו לפני שנתיים היה קצת אנומליה יחסית לקריירה, אבל קשה להתעלם מכך שהוא שחקן יוצר טוב בליגה, ובקבוצה שמשוועת לשחקן כזה. בואו נגיד שאיתו, דנבר לא הייתה מפסידה בסוויפ לפניקס. השאלה היא רק איך הוא יחזור מהפציעה.

השני הוא מייקל פורטר עליו דיברנו. כרגע הוא לא בקליבר קווין דוראנט בכלל, יותר ברנדון אינגרם (במקרה הטוב), אבל אם הוא יקפוץ מדרגה כפי שהכישרון שלו נותן, אזי דנבר זכו בלוטו.

השלישי הוא וויל ברטון – דנבר צריכים אותו בריא, כי חוץ ממארי הוא השחקן היחיד בקו האחורי שגם יכול ליצור לעצמו לא מעט. שנה שעברה הוא היה פצוע הרבה ורק חזר לשלושת משחקי הפלייאוף האחרונים. הם צריכים אותו בשביל להגיע למשהו.

הרביעי הוא ארון גורדון – בעיניי הבטחה לא ממומשת בעקבות האתלטיות ותחרות ההטבעות ההיא… בסופו של דבר, מעולם לא הצליח להיות יותר מאשר פאוור פותח סביר בליגה של היום. קצת שלשות, קצת אתלטיות, קצת משחק מתחת לסל. שום דבר לכתוב עליו הביתה. ובדנבר שנה שעברה עם 10 נק׳ ופחות מ-5 ריבאונדים הוא פשוט אכזב. האם בעונתו השמינית הוא סוף סוף יגשים את האפסייד? קשה להאמין, אבל הוא כולו בן 26 אז אולי.

והחמישי הוא יוקיץ׳ כמובן – אני לא יודע אם יוקיץ׳ עוד יכול להשתפר, אבל אולי בהגנה (בעיניי הוא שומר טוב על סנטרים כבר היום, הוא פשוט לא זז לשמור על גארדים כל כך) יכול לעזור לו. מה שכן, אני חושב שהוא צריך לשמור על הגברתנות שלו כי הגוף הענק שלו בהחלט עוזר לו לגבור על לא מעט גבוהים בהתקפה. ואני חושב שאם הוא יאבד משקל ויהיה נייד יותר, הוא עשוי גם לאבד את יתרון הכוח העצום שלו.

אבל בגדול וחוץ מזה – כלום לא נשתנה. אותה קבוצה שאנחנו כבר מכירים שלוש שנים. זאת האמת.

תחזית אופטימית: למילווקי זה עבד, אז למה לא לדנבר? אליפות, כשיוקיץ׳ לוקח MVP שני ברציפות, ומייקל פורטר קולע 27 נקודות למשחק ב-60 אחוז אפקטיבי מהשדה, וכמובן ג׳מאל מורי משחק כל הזמן כמו שהוא שיחק באותו פלייאוף לפני שנתיים.

תחזית פסימית: עייפות החומר, הפסד בסיבוב הראשון במערב לאיזו פניקס או יוטה.

תחזית ריאלית: האמת היא שאני יותר מאמין לתחזית הפסימית מאשר לתחזית הריאלית. נדמה לי שבמקרה הטוב הם יהיו כמו בשנה שעברה – יעברו איכשהו את הסיבוב הראשון, ויפסידו ללא קרב בשני. אחרי הכל – להם אין את ג׳רו הולידיי.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מעולה.
    השאלה הגדולה היא האם הם לא פספסו את הרכבת שנה שעברה.לדעתי בלי פציעה של מורי הם בהחלט היו מתמודדים נגד מילווקי בגמר.נכון שזה היה פליאוף של לא מעט פציעות אבל איך שהדברים הסתדרו מורי בריא היה מביא להם אליפות שנה שעברה.
    מסכים איתך שזאת שנה די קריטית עבורם.יש להם את הפוטנציאל,השאלה האם ישאר בגדר פוטנציאל או שבאמת יצליחו לשבור את תקרת הזכוכית שלהם

  2. תודה רבה.
    .
    אבל הנאגטס לא מילווקי כי יוקיץ' זה לא יאניס, ולהבדיל מהיווני הוא משחק רק בצד אחד של הפרקט, והסגל של הנאגטס עדיין חסר את הגרוש ללירה.
    שאלת הפציעה של מארי יכולה להיות מכריעה, כי מארי הוכיח שהוא מסוגל להיות סקורר אמין.
    ההתקדמות של פורטר גם כן תיבחן פה. הוא כרגע מאוד מסתמך על הזריקה מרחוק (שחרור מגבוה שקשה לחסום עם הגובה שלו), ובמבחן העין הוא מתקשה ביצירה מכדרור ולא עושה יותר מדי באספקטים אחרים (השתפר בריבאונד).
    .
    השנה היתרון שלהם שגורדון מתחיל איתם עונה מהתחלה ואני מניח שהוא יראה שיפור ניכר.
    .
    אבל עדיין מרגיש לי שהסגל הזה לא מספיק, בטח שפורטר עדיין לא התקדם לרמת כוכב שלישי, וסימן שאלה עם מארי על החזרה מהפציעה.

  3. תודה אבי על פריוויו מדויק. אני מאוד אוהב את הנאגטס אבל כל שנה זה מרגיש כאילו חסר להם משהו. בארטון לא פאקטור משמעותי כבר כמה שנים בגלל פציעות, לפני שנתיים פורטר עוד לא הבשיל, שנה שעברה מארי נפצע, כל פעם משהו עוצר אותם מלקפוץ עוד מדרגה ובאמת צריך שהכל שם יתחבר כדי שהם יהיו קונטנדרים. עוד דבר שחסר הוא סקורר טוב מספסל ובכלל העומק לא משהו. מקווה בשבילם שהשנה יגיעו טוב למאני טיים

  4. תודה אבי על הפריוויו המצוין. באמת חושב שכרגע גם עם מארי הם די בתקרה שלהם בהרכב הנוכחי סיבוב שני במערב הפרוע. ואגב לכתוב על קאמפצו שהוא חמוד ולא יותר מזה מעט מוריד בערכו בעיני.

  5. אחלה פריוויו תודה רבה אבי. לדעתי יש אפשרות שגם השנה לא יממשו את הפוטנציאל, אבל דווקא מסתכל על זה בחיוב – בשנה הבאה מארי יחזור לכושר מלא, אני מקווה, פורטר ויוקיץ ימשיכו להשתפר, ואולי גם מוריס ואחרים. בשלב זה לא הייתי עושה שם מהפכות אלא מחכה לראות איך העונה הקרובה מסתיימת ומפיק לקחים בהתאם.

  6. תודה אבי, אבל ממש לא מסכים עם מה שכתבת.
    בכלל התחושה שלי היא שדנבר קיבלו ממך שנמוך משמעותי. לטעמי בהינתן בריאות של מארי הם לגמרי קונטדרים.

  7. תודה רבה, אחלה פריוויו.
    רק כמה הערות והסתייגויות
    1. לא מבין את ההשוואה של פורטר לדוראנט, לפחות לא הגרסה הנוכחית שהוא סקורר הרבה יותר מגוון, מה שכן פורטר יותר אתלטי, וצריך לראות אם יצליח לפתח איכויות סביב זה.
    בנוסף הוא חייב לשפר ממש את משחק ההגנה שלו.
    2. אפשר לדון הרבה סביב מארי, בסוף זו תעלומה, אם מארי חוזר באותו כושר שהיה, זה אמור להספיק לדנבר.

    בכללי אני חושב שהם בהחלט מועמדים לנצח את המערב, הם (מחילה גיא) לדעתי יותר טובים מפיניקס(כשהם בריאים), והלייקרס זו עוד חידה, ואני לא בטוח שללייקרס יהיה פתרון לכח אש שלהם.

    מול המועמדות החזקות של המזרח(באקס, נטס), אני חושב שהם פחות טובים, בעיקר בגלל מצ'אפים.

    מקווה שישארו בריאים, ושמג' אל יחזור כמו גדול, אחד השחקנים(והקבוצות) שהכי כיף לראות בליגה, במיוחד שיש לך ענק שנראה כמו ליצן.

    1. פורטר לא יותר אתלטי מדוראנט, לדוראנט יש צעד ראשון ארוך ומהיר שלפורטר אין, אני בכלל לא מדבר על הסקילסס שפורטר פשוט חסר לו ואני מקווה שיפתח (למרות שקשה לי להאמין שאפשר לפתח אותם בלי כדור.

      1. פורטר זקוף מדי לטעמי בכדי להיות יוצר מהכנף כמו דוראנט. חלק מהיכולת להתפרץ בצעד מהיר ולשמור על הכדור זה לרדת נמוך בכניסה. דוראנט מצליח להביא את הגוף הגמיש שלו לכניסות של גארד. אף אחד בגובה הזה לא מתקרב אליו. זה אחד הסיבות שחלק חושבים שהוא בגובה 2.13 וחלק חושבים שהוא 2.08. הוא כמעט ולא עומד זקוף ורק כשהוא עולה לקליעה אתה מבין שהכתפיים שלו מקבילות לשחקן בגובה 2.16 ואין סיכוי להגיע אליו (יש לו ראש וצאוור קטנים אז מה שמוסיף להטעייה).
        .
        MPJ חייב לשפר את היכולת להוריד כדור לרצפה והיכולת למסור בתנועה. בנוסף הוא חייב ללכלך ידיים ולהגיע אל הקו. יותר מדי הטעיות ליד הסל כדי להקפיץ שומר. חוץ מזה הוא פוטנציאל נהדר שעוד לא גירד כלום. קליעה מדהימה לגובהו, מובים קטנים להשתחרר, משחק נהדר עם חסימות ותנועה ללא כדור, אולי לא מגן על אבל נותן קפיצות יפות עד כה בדרך להפוך למגן פלוס יום אחד.

  8. 1. קבוצה בלי ספסל. פציעה של שחקן חמישייה, כמו בשנה שעברה, והלכה העונה.
    2. ארון גורדון ״קצת אתלטיות״?! האתלט מספר אחת בליגה.
    3. ״אם יוקיץ׳ יאבד קצת משקל…״ זה מזכיר לי את מה שוודי אלן אמר על מנוט בול: אין צורך להטיס אותו למשחקי חוץ, אפשר לשלוח בפקס.

  9. אבי תודה רבה אחלה פריוויו.
    לא זוכר שהיתה איזה שהיא פציעה שביאסה בשנה שעברה כמו הפציעה של מארי.
    לא חסר להם שום גרוש ללירה הם הקבוצה הכי טובה במערב אם כולם בריאים.
    אני חשבתי שנה שעברה שהם עושים גמר כללי אבל מארי זה חצי קבוצה שם אני פשוט חולה על השחקן הזה וברגע שהוא נפצע היה ברור שהם לא יגיעו לכלום אז הלכתי על פיניקס.
    קשה לי להאמין שמארי יחזור כמו שהיה לפני הפציעה ולכן קשה להמר עליהם השנה אבל אם מארי יחזור כמו שהיה אז הם מבחינתי מועמדים לאליפות המערב.

  10. ענק ההשוואה למילווקי בפתיחה.
    אני מצטרף לדעה הרווחת שכמא ר הדג נחש זה לא מספיק. מישהו שם בהנהלה צריך קצת נועזות. הולידיי למשל היהאול אין נועז

  11. אם פורטר שווה חצי דוראנט, יוקיץ נשאר אפילו כמו השנה, מורי חוזר לשנה שעברה, גורדון משתלב ובזכות זה משתפר וברטון חוזר גם הוא ליכולת שכבר הראה בעבר, הם טוענים רציניים לכתר המערב.
    תודה על הכתבה.

  12. לדעתי לדנבר יש כבר הכל והם צריכים להראות אם הם יכולים לקחת אליפות.

    יוקיץ זה הMVP לא? נגיד מקזז את השיקצה אם לא טוב יותר. מורי טוב מראס. ופורטר גוניור+אהרון גורדון יחד משולב זה אנתוני דיוויס לייט 🙂 אז הם לא נופלים בהרבה מהלייקרס.
    אם מורי ויוקיץ בשיאם ופורטר קופץ 2 רמות הם האיום הכי גדול על הלייקרס. אני חושב שתהיה להם עונה גדולה. יחד עם הסאנס אלו הביג 3 של המערב לטעמי.

  13. תודה אבי,
    אם לא הלייקרס, אז דנבר היו בשורה הראשונה במערב, אולי הפייבוריטים, יחד עם פניקס.
    לייקרס בריאים עם 3 כוכבים מנוסים ועוד 7 שחקני רוטציה, עם חמישיה שניה טובה, זה יהיה יותר מדי בשביל דנבר נראה לי, אבל לגמרי קבוצה שכיף לראות ולעקוב אחריה

  14. בהעיה היא שתכלס כל הביצים על מארי. שנתן פלייאוף חלומי שנה לפני כן וברור שהוא שחקן לבנות עליו, אבל מי שם מגבה אותו באמת?

  15. יוקיץ' ירד המון במשקל הקיץ בנוסף לירידה שעשה שנה שעברה. צריך לראות מתי זה מתחיל להשפיע על היכולת שלו לדחוף שחקנים בפוסט. שלא יקרה לו מה שקרה לקווין לאב השמן שהיה מכונה בפוסט והפך לספוט אפ רזה משלוש (לא משווה בין השניים יוקיץ' יותר גבוה, ארוך וחכם מלאב)

    מארי הוא חידה. לא שיחק המון זמן ומשחקו בנוי על הרבה שינוי כיוון ותנועה, מה שמדאיג תמיד שחקנים שחוזרים מפציעה. למזלו נזכור לו את הקפיצה המטורפת שהראה בבועה. אך לא בטוח שזה מה שנראה.
    אבל בסוף צריך לזכור שהחמישייה של: מארי, ברטון, גורדון, MPJ ויוקיץ' שיחקה רק 110 דקות בלבד ב-5 משחקים שונים. בזמן המוגבל הזה הם היו בנט חיובי של 18 נקודות, שלטו בריב' (58%), וקלעו ב-TS% של 66% מטורפים אך שוב, כמעט ולא שיחקו יחד.
    בנוסף שיחקו בקצב צב של 95 פוזשינים למשחק. מה שמראה שהיו מסתדרים יופי בפלייאוף. בנוסף הם יכולים לשחק עם 2 מובילי כדור ליד יוקיץ כמו מארי ומוריס\ריברס ולהוריד גובה ב-3 עם בארטון. או לשחק עם ג'ף גרין כ-4 או 5 כשרוצים לעוף על הפרקט. השנה יש להם יותר יכולת לגוון. יש לזכור שג'ף גרין היה אחד השחקנים הטובים בפלייאוף של הנטס כשהכוכבים נפצעו.
    ולא הזכרת את "בונס" היילנד הרוקי המלהיב שלהם. לא יודע כמה דקות יקבל אך שווה לעקוב. הוא ממש גניבה יחסית לאיפה שנבחר

  16. כאשר דנבר בריאים,
    הם (לדעתי) באותו מעגל שני של מתחרות (אחרי הנטס והלייקרס).
    קבוצה אדירה עם סופרסטאר אדיר.
    .
    מילה על הזלזול (המרומז והלא מרומז) בסאנס –
    .
    חכו, חכו …
    .
    תודה, אבי.

  17. תודה אבי.
    המערב נחלש מאוד השנה מה שפותח את הדלת להרבה קבוצות בינוניות.
    לדעתי דנבר יגמרו סיבוב שני בפלייאוף.

  18. בס"ד
    תודה מבחינת כישרון הם ממש שם, ארון גורדון יכול להיות ההולידיי שלהם.
    אבל הספסל קצר, והם צריכים מזל בנושא הפציעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט