מה שהיה הוא שיהיה – פריוויו 2021-22: מינסוטה טימברוולבס / עמיחי קטן

העונה שעברה:

מאזן: 49-23 שהספיק למקום ה-13 במערב.

מאמן: כריס פינץ'. הגיע באמצע העונה שעברה והביא לשיפור מסוים עם 16 ניצחונות מ-41 משחקים לעומת 7 ניצחונות מ-31 משחקים קודם לכן.

הבל הבלים:

מינסוטה פתחו את העונה שעברה עם 2 ניצחונות, כולל אחד ביוטה שהיה היחיד של הג'אז בביתם למשך רוב העונה, אבל התגובה הייתה רצף של 7 הפסדים, והפעם הבאה שראינו רצף ניצחונות במינסוטה הייתה בסוף אפריל, אחרי שהיה ברור שגם העונה ההיא תסתיים מחוץ לפלייאוף. הבל הבלים אמר קהלת (ניצחונות רק כדי לאבד בחירת דראפט גבוהה), הבל הבלים הכל הבל (ככה מרגישה כמעט כל עונה של מינסוטה).

בין לבין, טאונס סבל מקורונה לתקופה די ארוכה, דיאנג'לו ראסל הפסיד כמעט חצי עונה בגלל פציעות ומאליק ביזלי הושעה באמצע העונה ובסיומה גם נשלח למאסר בפועל. מעוות לא יוכל לתקון (ריבוי פציעות ובעקבותיהן גם היעדרויות של השחקנים המובילים של מינסוטה) וחסרון לא יוכל להימנות (בחירת הדראפט שהועברה לגולדן סטייט).

הזאבים נעים בלי להתקדם

קיץ 2021:

הגיעו: פטריק בברלי (בטרייד מממפיס), טוריאן פרינס (בטרייד מקליבלנד), נתן נייט (הגיע מאטלנטה וחתם על חוזה דו-כיווני), כריס סילבה (הגיע ממיאמי וחתם על חוזה דו-כיווני), לנארדו בולמרו (רוקי שנבחר בשנה שעברה והגיע מברצלונה).

עזבו: ג'ארט קולבר (בטרייד לממפיס), אד דיוויס (שחקן חופשי), חואן הרננגומז (בטרייד לממפיס ומשם לבוסטון), ריקי רוביו (בטרייד לקליבלנד).

לכל זמן ועת לכל חפץ:

בחירת הדראפט של מינסוטה נפלה על 7 ועברה לגולדן סטייט ובחירת הסיבוב השני עברה לאוקלהומה מתישהו, ככה שמינסוטה לא התעניינו בדראפט 2021 יותר מדי. כקבוצה שהייתה מעל תקרת השכר כבר לפני הקיץ, לא היה לטימברוולבס הרבה מה לעשות, והם הסתפקו בכמה טריידים שהביאו בעיקר את פטריק בברלי וטוריאן פרינס שאמורים לתרום הגנה. עת לשמור (כמעט על כל הסגל) ועת להשליך (בעיקר את קולבר).

מי שעזבו את מינסוטה באותם טריידים הם קולבר והרננגומז שלא הטביעו את חותמם ורוביו ששבר שיאים שליליים אישיים של דקות, נקודות ואסיסטים. אד דיוויס שקלע 48 נקודות ב-23 משחקים עבור מינסוטה בעונה שעברה גם כן עזב, והמצטרף האחרון למינסוטה לנארדו בולמרו שנבחר על ידי הניקס בעונה שעברה והזכויות עליו הגיעו למינסוטה בטרייד, ועכשיו הם החתימו אותו על חוזה ל-4 עונות אחרי עונה נוספת בברצלונה.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: דיאנג'לו ראסל, אנתוני אדוארדס, טוריאן פרינס, ג'יידן מקדניאל, קארל אנתוני טאונס.

שחקנים בולטים בספסל: פטריק בברלי, מאליק ביזלי, לנארדו בולמרו, ג'יילן נאוול, ג'וש אוקוגי, ג'ראד ונדרבילט, ג'ייק ליימן, נתן נייט, נאז ריד.

ראסל, אדוארדס וטאונס הם שלושת השחקנים המובילים של מינסוטה, ולפחות בשלבים האחרונים של העונה שעברה זה גם היה נראה ככה. הנתונים של טאונס אחרי פגרת האולסטאר היו 26.1 נקודות, 10.4 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים ב-54% אפקטיבי ואלו של אדוארדס אחרי האולסטאר היו 23.8 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ו-1.4 חטיפות ב-53.2% אפקטיבי. לאולסטאר מינסוטה הגיעו במאזן 29-7, ואחרי שטאונס ואדוארדס נכנסו לכושר הם השתפרו ל-20-16 בחצי השני של העונה ו-11-11 אחרי שראסל חזר מפציעה.

ראסל חזר מהפציעות בשלב מאוחר יותר, אבל מאז החזרה שלו בתחילת אפריל הוא עמד על 18.7 נקודות ב-53.4% אפקטיבי, ובעיקר על 6.5 אסיסטים לעומת 2.6 איבודים – הכי הרבה אסיסטים למעט עונת השיא שלו ב-2019 והכי מעט איבודים למעט עונת הרוקי שלו ב-2016. מי שאמורים לדעתי להשלים את החמישייה הם פרינס ומקדניאל, שניים שהוכיחו את עצמם כשחקני הגנה טובים, כאשר מקדניאל גם קלע לא רע בכלל בעונת הרוקי שלו.

שאלה ששווה להתייחס אליה היא בן סימונס. אחת הקבוצות הבודדות שיש להן מה להרוויח מסימונס לדעתי היא מינסוטה, ואחרי שראינו אותם הולכים על ראסל במקום וויגינס לפני שנה וחצי, אני לא אופתע לראות אותם מנסים לבנות חבילת טרייד על סימונס. במצב כזה, כל החסרונות של סימונס בפלייאוף לא יהיו רלוונטיים, כי עצם ההגעה לפלייאוף תהיה הישג גדול.

החמישייה:

טובים השניים מן האחד:

נתחיל מטוריאן פרינס וג'יידן מקדניאל. פרינס נבחר 12 בדראפט 2016 ואחרי עונה אחת הוא החל לתת מספרים נאים. למעט עונת הרוקי, פרינס שומר על ממוצע של 15-17 נקודות פר 36 דקות, ולמעט עונת הרוקי הוא היה בטווח של 34-40% לשלוש בכל אחת מהעונות שלו. בצד ההגנתי, פרינס הוא לא שומר בטופ של הליגה, אבל הוא יהיה שדרוג משמעותי על כל מה שהיה במינסוטה מאז ג'ימי באטלר בתחום ההגנה על שחקני כנף.

ג'יידן מקדניאל הוא הבחירה ה-28 בדראפט 2020, ומגיע אחרי עונת רוקי מאוד יפה שהוא נתן במינסוטה, עם אחוזים מפתיעים לטובה מחוץ לקשת והגנה לא רעה, והוא מתאים לעמודת השחקן המשלים בחמישייה שיקלע זריקות פנויות ויכול להחליף בהגנה. הנוכחות שלו ושל פרינס יחד יכולה לשפר את ההגנה של מינסוטה, ועל זה נאמר טובים השניים מן האחד אשר יש להם שכר טוב בעמלם (ששני מגנים טובים זה יותר מאחד ואולי גם ישפר קצת את ההגנה הקבוצתית).

ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו:

דיאנג'לו ראסל יקווה להתאושש משנתיים לא קלות ולשחזר את ימיו הטובים בברוקלין. על אף שהסטטיסטיקה של ראסל לא נפגעה משמעותית, ההיעדרויות הרבות שלו בשנתיים האחרונות יחד עם מעבר לקבוצות בהן עודף פציעות מקשה עליו לנצח משחקים גם כשהוא עצמו בריא ומשחק, והפעם הוא יקווה לעונה בריאה שלו ושל חבריו. העונה הוא מקווה להיות חלק מצמד בקו האחורי עם אדוארדס, בו כי אם יפולו (ואחד מהם יהיה בכושר בעייתי) האחד יקים את חברו, ואילו (בשנתיים האחרונות הוא היה) האחד שיפול ואין שני להקימו.

והחוט המשולש:

בהמשך נדון בטאונס ואדוארדס, אבל החיבור בין הטריו ראסל, אדוארדס וטאונס יחד עם התפוקה ההתקפית שלהם יכריע את השאלה לאן מינסוטה הולכים בעתיד והאם זו יכולה להיות שלישייה מובילה של קבוצת צמרת בליגה. ואם יתקפו האחד (אחד מהשלישייה האלה שינסה ללכת לבד ולא לסמוך על האחרים מהביג 3 הזה) השניים יעמדו נגדו (שמירה כפולה) והחוט המשולש לא במהרה ינתק (ככל ששיתוף הפעולה ביניהם יהיה חזק יותר, יהיה קשה יותר ליריבות לנתק אותו ולהקשות עליהם).

מחליפים בולטים:

בברלי הגיע כדי לסייע בהגנה, ובעיקר בעידוד האינטנסיביות, אבל מה שגרם לבאטלר לדרוש טרייד עשוי להיות מה שירוקן את בברלי מתוכן, אוקוגי שחקן צעיר שיכול להשתפר וכבר עכשיו תורם הגנה סבירה, ליימן, נאוול ובולמרו יספקו בעיקר קליעה ונאז ריד יחפה על טאונס בדקות המנוחה שלו. מאליק ביזלי זו השאלה העיקרית, כי אם הוא מצליח להתעסק רק בכדורסל אנחנו מקבלים רביעייה התקפית קטלנית שלו עם ראסל, אדוארדס וטאונס, אבל אנחנו מדברים על שחקן שבילה את הפגרה בכלא.

מבוא לפלופים מאת פטריק בברלי

הכוכב:

מה שהיה כבר הוא:

קארל אנתוני טאונס נכנס כבר לעונתו השביעית בליגה ויחגוג 26 בנובמבר. נגמרה ההבטחה הגדולה, ומתחילים להיגמר התירוצים (הטובים) של השנתיים האחרונות. מה שהיה (הבטחה גדולה) כבר הוא (ההווה שצריך לעשות משהו). טאונס הוא סנטר שיש לו את כל החבילה ההתקפית, החל משלשות בכמעט 40% לאורך הקריירה, משחק פוסט מלוטש ומגוון, יכולת לסיים בצבע במגוון דרכים וניהול משחק משופר שהוביל ל-4.5 אסיסטים שלו בעונה שעברה.

עם זאת, הסיטואציה שלו מזכירה לי את זו של יוקיץ' ב-2018 – ביג מן שיש לו כל מה שצריך באופן אישי, חוץ מהגנה וקבוצה טובה לידו. מאמן שיצליח למצוא את הדרך לבנות הגנה סבירה במינסוטה ולשלב את הכלים ההתקפיים היטב יקבל יוקיץ' עם 3 אסיסטים פחות, אבל 7-8 אחוזים יותר ל-3 ואולי גם קבוצה טובה.

ואשר להיות כבר היה:

אנתוני אדוארדס סיים עונת רוקי מבלבלת. הוא פתח אותה רע מאוד ועד האולסטאר הוא עמד על 14.9 נקודות ב-30.2% לשלוש ו-43.3% אפקטיבי יחד עם 2.5 אסיסטים על 1.9 איבודים. לעומת זאת, מהאולסטאר עד לסוף העונה הוא עמד על 23.8 נקודות ב-34.9% לשלוש ו-53.2% אפקטיבי יחד עם 3.4 אסיסטים על 2.6 איבודים.

ראינו לא מעט מקרים כאלה שרוקי פותח את הקריירה עם אחוזים מזעזעים וסוגר את העונה טוב יותר, והשאלה היא למה ההמשך יהיה דומה יותר. ואשר להיות (מה שיקרה עם אדוארדס בעונות הבאות) כבר היה (ראינו בעבר מקרים דומים, בין אם יצלח ובין אם לא). ננסה עכשיו לראות כמה מקרים בהם שחקן יוצר שנבחר לחמישיית הרוקיז היה בסיטואציה דומה של שיפור משמעותי אחרי האולסטאר.

דוגמה חיובית היא סטף קרי עם 14.8 נקודות ו-4.9 אסיסטים ב-43.6% לשלוש ו-52.9% אפקטיבי עד האולסטאר כרוקי ו-22.1 עם 7 אסיסטים ב-44% לשלוש ו-54.2% אפקטיבי אחרי האולסטאר. ממוצע הקריירה שלו עומד כרגע על 24.2 נקודות ו-6.5 אסיסטים ב-43.3% לשלוש ו-58.3% אפקטיבי, כלומר דומה יותר לחצי השני והטוב יותר של עונת הרוקי.

שתי דוגמאות פחות מוצלחות הן רנדי פוי וקירק היינריך. פוי רשם 9 נקודות ו-2.4 אסיסטים ב-34.7% לשלוש ו-46.8% אפקטיבי לפני האולסטאר כרוקי והשתפר ל-12.2 נקודות ו-3.5 אסיסטים ב-39.3% לשלוש ו-51.1% אפקטיבי אחרי האולסטאר, כאשר ממוצעי הקריירה שלו הם 10.3 נקודות ו-2.8 אסיסטים ב-36.6% לשלוש ו-48.2% אפקטיבי. כלומר, ממוצעי הקריירה שלו נמצאים בערך באמצע בין התקופה הטובה לתקופה הפחות טובה כרוקי.

קירק היינריך רשם 10.8 נקודות ו-6.1 אסיסטים ב-38.2% לשלוש ו-48.4% אפקטיבי לפני האולסטאר כרוקי והשתפר ל-14.1 נקודות ו-8 אסיסטים ב-40.1% לשלוש ו-46.2% אפקטיבי (זה דווקא לא שיפור, אבל לא פוגם ברושם הכללי). ממוצעי הקריירה של היינריך הם 10.9 נקודות ו-4.8 אסיסטים ב-37.5% לשלוש ו-48% אפקטיבי. כלומר, די דומה לתקופה הפחות טובה.

סוף דבר הכל נשמע – התחזית:

תחזית אופטימית:

בברלי מלמד את חבריו החדשים קצת הגנה, ראסל, ביזלי, אדוארדס וטאונס קולעים יחד 90+ למשחק באחוזים טובים ונשארים בריאים וכשירים כולם, ואנחנו מקבלים קבוצה טופ 5 בליגה בהתקפה ואמצע טבלה בהגנה. מינסוטה מופתעים לגלות את עצמם בתמונת הפלייאוף ובסופו של דבר גם מצליחים להשתחל לפליי-אין, מה שגורר דיון בקרב האוהד(ים) האם זה נחשב שבירת הבצורת או לא. העונה נגמרת שם, אבל עם המון אופטימיות להמשך כשטאונס נבחר לחמישייה השנייה ועוד אחד מבין ראסל או אדוארדס מוצא את עצמו באולסטאר.

טאונס חוגג על מי שמנסה לשמור עליו

תחזית פסימית:

בברלי מלמד את חבריו החדשים קצת נגרות, אדוארדס וראסל מראים לו שהם כבר מנוסים בתחום, טאונס לא מצליח לשמור על בריאות וביזלי לא מצליח להתחמק מהמשטרה. במהלך של ייאוש מינסוטה מוותרים על בחירות דראפט שמתבררות בדיעבד כגבוהות מאוד והולכים על בן סימונס שמוכרז כמנצח של "נגר נולד" אחרי משחק של 0/12 מהעונשין, שיא NBA חדש, וגובר על מאמץ איתנים של אדוארדס וה-0/14 לשלוש. הכל מוכן לקראת הקרב הגדול נגד ווסטברוק ב-16/3, אבל לברון, דיוויס וכרמלו נחים אז ווסטברוק מסיים עם 12/63 מהשדה וגובר על כולם. "כנראה שאנחנו לא מסוגלים לנצח בשום דבר", מוסכם בסופו של דבר על האוהד(ים) של מינסוטה.

ווסטברוק / סימונס / מי שתרצו

תחזית אופטימית מוגזמת:

טאונס קולע 32 נקודות למשחק עם 15 ריבאונדים, ראסל מחלק 12 אסיסטים למשחק ואדוארדס קולע 25 למשחק. מינסוטה שומרים על מאזן חיובי לאורך כל הדרך וריצה טובה בסוף העונה מביאה אותם למקום ה-6 במערב. בינתיים, קווין גארנט מתמנה לתפקיד כלשהו במועדון, לא משנה איזה.

הסיבוב הראשון נגד פיניקס מוכרע כשכריס פול סוחב פציעה ומשחק רע בזמן שטאונס מראה שיש ביג-מנים שגם אייטון לא יכול להסתדר איתם, והזאבים מנצחים 1-4 את הסדרה. בסיבוב השני מחכים הלייקרס שלוקחים את המשחק הראשון, אבל טאונס מראה שגם דיוויס לא יכול להתמודד איתו עם 35 נקודות. במשחק 2 בברלי עושה טראש טוק ללברון שמתעצבן, שולף אקדח ויורה בבברלי. בברלי גומר את הקריירה ולברון מורחק לכל הסדרה, לפחות, שנגמרת 1-4 לזכות מינסוטה, כי ווסטברוק ודיוויס מתחילים לריב על כדורים.

בגמר המערב מחכה לוקה דונצ'יץ' עם דאלאס והוא קולע 38 נקודות למשחק, אבל טאונס מתעלה עליו וקולע 42 למשחק כשפורזינגיס השביר לא מצליח לשמור עליו. אדוארדס מוסיף 30 במשחק 2 ו-28 במשחק 5 כשהוא מנצל את השמירה של לוקה, ומינסוטה מגיעים לגמר נגד הסופרטים מברוקלין, האקסית של דיאנג'לו ראסל.

טאונס קולע 40 במשחק 1, 42 במשחק 2 ו-39 במשחק 3, אבל דוראנט קולע 45, 38 ו-51 בהתאמה והארדן מחלק 17 אסיסטים בממוצע, כך שברוקלין עולים ל-0-3. ראסל קולע 35 במשחק 4 ושומר על מינסוטה בחיים, ומשחק שיא של אדוארדס וביזלי עם 27 נקודות כל אחד מצמק ל-2-3. משחק 6 הוא משחק השיא של טאונס בינתיים עם 47 נקודות ו-23 ריבאונדים וגם אותו הזאבים מנצחים, והכל מוכן למשחק 7.

דוראנט והארדן מובילים ריצה מוקדמת ויתרון 12 של הנטס ברבע השני, אבל 2 שלשות של ליימן ואחת של פרינס מצמקות וטאונס קובע 49-52 לברוקלין במחצית. ההגנה של מינסוטה פתאום מתעוררת לחיים ועוצרת את הנטס על 17 נקודות ברבע השלישי, 12 מהן של דוראנט, וזה 69-75 לזכותם בסיום הרבע. רבע אחרון דרמטי שבו ברוקלין מצמצמים מגיע לדקה האחרונה, אז שלשה של קיירי מעלה את הנטס ליתרון 3 מצד אחד, אבל פיק-אנד-רול של אדוארדס עם טאונס מסתיים בסל קל מהצד השני וההפרש יורד מהר לנקודה.

החטאה של הארדן מביאה לטאונס הזדמנות נוספת והוא מדייק מחוץ לקשת ומעלה את מינסוטה ליתרון 101-103, 7.9 שניות לסיום. הכדור האחרון של ברוקלין הולך לדוראנט שעולה לשלשת אליפות, אבל דורך על הקו ויש הארכה. במהלך הראשון של ההארכה בלייק גריפין יוצא בעבירה שישית ומאז טאונס חוגג עם 18 נקודות בהארכה מתוך 53 בסך הכל וניצחון 119-125, בדרך לאליפות ראשונה. עם הבאזר גארנט פורץ למגרש ומשחזר את השאגה המפורסמת שלו מ-2008. אחרי שמינסוטה לקחו אליפות, אין ספק ש-Anything's possible.

התגובה של מי שקורא את זה

תחזית ריאלית:

טוב יותר מיוסטון ואוקלהומה שמחפשות ריבילד ופחות טוב מהאחרות במערב. הטווח הוא בין 25 ניצחונות ומקום 13 במערב ובין 35 ניצחונות ומאבק על הכרטיס האחרון לפליי-אין. ככל שטאונס ואדוארדס יתנו עונה בריאה וטובה וראסל יצליח להשתלב שם מינסוטה יהיו בכיוון הנכון, על אף שזה עדיין יסתיים במקום 11-13.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. תודה רבה. קבוצה שיש לה פוטנציאל אבל לא מצליחים לחבר כלום.
    טאונס, מוכשר התקפית ככל שיהיה, לא מצליח לעשות את החברים שלו טובים יותר (ע"ע יוקיץ'), ונראה שראסל הגיע לשיא שלו באותה שיטה של אטקינסון בברוקלין הסימפטית.
    לדעתי הרבה יקום ויפול אצלם על ההתקדמות של אדוארדס. הוא כבר הגיע מוכן פיזית לליגה ורק ילך וישתפר עם תהליך הלמידה של המשחק במקצוענים. השאלה איך טאונס וראסל יגיבו לזה ששחקן השנה השניה הולך לקחת להם נפח גדול מהזריקות ואחזקת הכדור.
    בנוסף, מקדניאלס אמור לתת פריצה השנה. הוא כשרון גולמי ואני מקווה עבור מינסוטה שיצליחו לגרום לו להתפתח (או שלפחות הוא יהיה הפנינה החבוייה בטרייד).
    אני גם חושב שיהיה שם טרייד גדול כי הם יבינו שהם צריכים לזעזע את המערכת.
    פלייאוף מהבית וללא סיכוי ממשי לפליי-אין

    1. הרייטינג ההתקפי של מינסוטה עם טאונס היה 114 בעונה שעברה לעומת 102 בלעדיו. אצל יוקיץ' זה היה פער עוד יותר גדול של 120 איתו ו-103 בלעדיו בעונה שעברה, אבל יוקיץ' הוא ה-MVP וטאונס אם יתן עונה בריאה יכול להיות בצמרת הגבוהים (יוקיץ', דיוויס ואמביד עדיפים אם אין לטאונס קפיצה ביכולת).
      אדוארדס צריך לתת עונה שלמה כמו החצי השני של העונה ומינסוטה יהיו אופטימיים.

      1. טאונס מבחינת יכולת אישית מצויין. הבעיה שהוא לא עושה את החברים לקבוצה טובים יותר, דומה לטאטום בסלטיקס, או מונטה אליס בזמנו בווריורס. ההבדל שמסביב לטאטום יש סגל טוב יותר ולכן הקבוצה טובה יותר והווריורס של אליס דשדשו בתחתית הרבה שנים שהוא היה השחקן המוביל.

        1. איזה עוד סנטר חוץ מיוקיץ' עושה את החברים שלו טובים יותר (או פחות)? גם על אמביד אפשר להגיד אותו דבר כמו טאונס

          1. מכיוון שהסגל של הטימברוולבס לא איכותי כמו של פילי, טאונס צריך לתרום בקטע הזה והוא לא יכול להסתפק רק (נקרא לזה) סטטיסטיקה אישית
            דרך אגב, אני חושב שאמביד כן עושה לחברים שלו את החיים קלים, וגם למד למסור מהפוסט שמגיעה שמירה כפולה. אבל אמביד הוא מועמד MVP וטאונס לגריל של ג'ימי

            1. אז אנחנו מסכימים שהוא לא ברמה של יוקיץ' בהתקפה ושל אמביד בשני צידי המגרש

            2. חד משמעית לא. שניהם טובים ממנו משמעותית כרגע. אמביד בוודאות כי הוא משחק בשני צדי המגרש. ובהחלט יש כאן גם את הסיטואציה והקבוצה וטאונס סובל מזה.

            3. חד משמעית מסכימים. חד משמעית לא ברמה – לצורך הבהרה

        2. סמיילי לדעתי זה פשוט לא נכון. הוא מנצל את הגרוויטי שלו לחיתוכים לחברים וסלים קלים. מאמן טוב ידע לנצל את זה בצורה מקסימלית. יוקיץ' הוא באמת יוצא דופן אבל גם קא"ט פנטסטי. ההשוואה למונטה אליס היא די מופרכת קשר בין המקרים. טייטום כרגע משחק כסקורר זה נכון, אבל אם כבר אתה משווה אז קא"ט דומה יותר לדורנט בהקשר של להפוך את חבריו לטובים יותר.

          1. מסכים.
            להיות פינישר שיודע איפה למקם את עצמו על המגרש זה לא פחות עוזר מלדעת למסור אסיסטים. קליי תומפסון ורג'י מילר הם דוגמאות מצויינות למשל. גם KAT כזה.

          2. טאונס בהחלט סובל מהסיטואציה, אין ספק. לגבי ההשוואה לדוראנט: עצם העובדה שאתה השחקן הטוב בעולם אכן הופך את החיים של החברים לקלים יותר.
            טאונס ממש לא שם, בלבל הזה

            1. אני משער שאם היה להם דוראנט אז "להפוך את חבריו לטובים יותר" היה משתנה ל"לקחת את הקבוצה למקום טוב יותר בפלייאוף".

            2. סמיילי מה זה בעצם אומר להפוך את החברים לטובים יותר? לייצר גרוויטי? למסור למקום הנכון? אולי משהו אחר?

            3. אני חושב שהדרך הכי טובה (אולי) להסביר את זה, הוא שהקבוצה מנצחת ללא קשר לסיטואציה (למשל כריס פול בכל מקום שהוא הולך או נאש בזמנו בפיניקס שמי שהיה סביבו שיחק מצויין אלו דוגמאות "קיצון").
              במקרה של הטימברוולבס זה קרה עם באטלר שהביא אותם לפלייאוף, אומנם עם קשיחות וצורה אחרת של מנהיגות, אבל הטימברוולבס היו טובים יותר.
              לא נראה שטאונס משפיע יותר מדי על המשחק מעבר למספרים שהוא שם בתור נשק התקפי מצויין.

            4. הבנתי. אז כנראה שאנחנו לא רואים עין בעין את המושג הזה.

            5. תחכים אותי

            6. אם לוקחים ניצחונות כמדד זה תמיד חייב גם לכלול הגנה. היות וכריס פול הוא מגן מעולה והיות ואני לא חושב שהוא משפר את חבריו להגנה (הוא לא הנווט שלה נגיד או זה שאומר לכולם היכן לעמוד וכדומה) אז לדעתי ההגדרה הזו היא כוללנית מדי. דבר שני צריך לקחת את היכולת האישית של שחקן כסקורר יוצר לעצמו ולהפריד אותה (היות וזה אלמנט חשוב בצבירת נצחונות אבל לא בעשיית החברים טובים יותר)
              .
              לטעמי היכולת לעשות את הקבוצה לטובה יותר היא היכולת של שחקן לקחת את סט הכישורים שלו ולהתאים אותה ליכולת של חברי הקבוצה / להתאים אותה לשיטה, על מנת ליצור שלם הגדול מסך החלקים.
              סטף הוא הדוגמה בה' הידיעה לזה. היכולת שלו לעשות תנועה בלתי פוסקת ולמשוך את השומרים גורמת לחורים רבים בהגנת היריב אותם דריימונד גרין ממנף ליצרת סלים קלים לאחרים אבל ברור שבכל אסיסט של דריי ישנה שותפות שקטה של סטף (ואין בכך להוריד ביכולת המסירה המעולה של דריי)
              יוקיץ' הוא דוגמה אחרת לזה: זה לקחת את היכולת סקור שלו את יכולת הכדרור שלו, ואת הכוח שלו, ולהפוך אותם גם לכלי ליצירת מצבים לאחרים כל מה שצריך זה לעשות את החיתוך בתזמון הנכון והוא כבר ימצא אותך. אם פורטר לא יעשה את החיתוך אז זה לא מונע ממישהו אחר כמו גורדון למשל.

            7. אוקי. אבל שאתה השחקן הטוב בעולם (ע"ע דוראנט), הקבוצה בדרך כלל מתאימה את עצמה לסט היכולות שלו (הווריורס זה יוצא דופן)

            8. אבל אז במה הוא משפר את החברים. ניקח לדוגמה שחקן שהוא אדיר סטייל דיוויס. סט יכולות פנסטי יכול ליצור סלים במגוון רב של דרכים וצורות. אבל במה הוא עושה את החברים טובים יותר (למשל את קוזמה או את הארל)?

  2. נמצאים בקונפרנס קשה מדי והשחקנים המובילים מועדים לפציעות. תודה רבה עמיחי, כתבת מצוין על קבוצה שמתלבטת האם לנסות להמשיך לנצח בשביל להגיע לפלייאין או ללכת על טנקינג בשביל לשפר עמדות ללוטרי. מעניין לראות למה אדוארדס יכול להתפתח עוד, גם בצד ההגנתי. אם הכימיה עם טאונס תמשיך להיות טובה יש סיבה לאופטימיות להמשך

    1. הם לא יכולים לעשות טנקינג עם הסגל הזה בריא, אבל באיזה שלב לקא"ט ימאס אם גם השנה לא יהיה פלייאוף/אין ואז טרייד וטנקינג ריאלי

  3. תודה עמיחי.
    לטעמי מינסוטה בריאה זו קבוצה שההתקפה שלה גוררת אותה עד לפליי-אין ופחות מזה תהיה אכזבה מבחינתם. טאונס לדעתי לא יישאר אחרי עוד עונה מאכזבת אז יש איזשהו לחץ על ההנהלה…
    אם הם מתחברים להם – אז יגיע אפילו יותר רחוק. אבל לא מאוד.

  4. תודה רבה.
    לגבי אדוארדס אז הוא קצת מזכיר את טריי יאנג שהתחיל את עונת הרוקי שלו על הפנים וככל שהעונה התקדמה נהיה יותר ויותר טוב.יש לא מעט שטוענים שפתיחת עונה סבירה של יאנג הייתה מביאה לו את רוקי השנה על חשבון דונציץ.
    לגבי מיניסוטה אז זאת תעלומה,כי יש להם אחלה קבוצה אבל תמיד תמיד דברים לא מסתדרים שם. הם קצת כמו הקליפרס של פעם,מועדון שלא משנה מה מנסה לעשות לא מצליח.
    לא סגור על מצב החוזה של טאונס אבל יש להם כנראה את העונה הזאת ואולי הבאה לפני שהוא מתחפף משם וזה הזמן שלהם לעשות משהו.

    1. יאנג ואדוארדס זאת השוואה נחמדה, אבל יאנג הוא סופרסטאר, וזה עוד בלי להתייחס ללוקה שהוא מועמד לגיטימי לשחקן הטוב ביותר בליגה. מתישהו מינסוטה צריכים לפחות להגיע לפלייאוף. הם יקנו כל תרחיש של לוזריות בסיבוב הראשון או השני.

      1. ברור שאדוארדס לא יאנג, בהשוואה התייחסתי למה שכתבת על פתיחת עונת הרוקי הגרועה של אדוארדס וההשתפרות בהמשך העונה.
        דרך אגב לא ראיתי מספיק את אדוארדסוביני לבין עצמי לא החלטתי האם הוא יכול להיות באמת סופרסטאר או לא.כן ראיתי אותו נגד הלייקרס שנה שעברה שהוא היה פשוט פנומנלי אבל לא יודע אם יש לו את זה בלשמור על יציבות כל משחק ולהפוך באמת לסופרסטאר

        1. בגדול אני אוהב את ההשוואה בין יאנג לאדוארדס, אבל יאנג מימש לפחות חלק משמעותי מהפוטנציאל, ואילו אדוארדס יצטרך לעבוד קשה כדי להגיע לשם, ואני לא בטוח שזה יקרה

  5. תודה עמיחי אהבתי מאוד את הרעיון.
    .
    יש כמה שאלות שיקבעו לאן מיני תלך
    המאמן: היה להם עציץ בשנים האחרונות. מאמן שידע ליצור הגנה שהיא נסבלת למרות הכלים הכל כך מוגבלים בצד הזה של המגרש (כמו שמאלון הצליח לבנות הגנה טובה על אף כל המוגבליות) יכול לתת את הפוש קדימה. גם התוספת של בברלי יכולה לתרום רבות לעניין הטירוף.
    המאמן גם צריך לנצל את יכולת הגרוויטי של קא"ט. לדעתי קא"ט מדהים. מיסמאצ' מהלך עם ראיית משחק טובה ויכולת לקבור שלשות ככה שהצבע יכול גם להיות פנוי לחיתוכים.
    פציעות
    העומק של הספסל: למיני יש ספסל מאוד דליל. אין ספק שאם מיני רוצים להגיע לאנשהו הם חייבים לעבות אותו
    .
    לדעתי הם יפתחו עם מקדניאל על הספסל, כאשר ביזלי עולה ב2 ואדוארדס ב3, ופרינס ישחק ב4.

    1. בכמה משחקים שפינץ' אימן את הקבוצה שנה שעברה הוא הראה שהוא המאמן הראשון במועדון הזה שיודע מי זה קיטקאט ומה אפשר לעשות איתו. נתן לו לעשות כמה דברים שאף מאמן אחר שם לא חשב לעשות, ואלה דברים די בסיסיים.

  6. מעולה עמיחי, תודה רבה
    כמו שבאטלר אמר – מפונקים מדי בשביל לעבוד קשה. אם זה ישתנה יש להם המון כישרון,
    אם אדוארדס יעשה קפיצה רצינית בניהול משחק והם יתחילו לשמור בהגנה (בעיקר קאט וראסל- הם הכוכבים ולפיהם כולם יתיישרו)
    אז יגיעו לפחות לפלייאין. לא מאמין שזה יקרה…

  7. מינסוטה, פשוט בית קברות לכישרונות.
    .
    נתחיל בטאונס –
    הוא כישרון על. הסנטר היחיד בליגה עם יכולת כמו של טאונס בהתקפה הוא יוקיץ'.
    יש לטאונס טווח בלתי מוגבל,
    את היכולת לקחת את הכדור לסל כאשר נפתחת הדרך בעקבות האיום מטווח ה-3,
    את היכולת לקלוע מהפוסט.
    הממוצע שלו מטווח ה-3 ב-4 העונות האחרונות הוא מעט יותר מ-40%
    אלו אחוזי עילית.
    במיטבו הוא שחקן של 60% אפקטיבי.
    שוב, אחוזי עילית.
    83.5% מהעונשין בקריירה משלימים תמונה של כישרון התקפי יוצא דופן.
    .
    הבעיה?
    זו מינסוטה בשורותיה הוא משחק …
    .
    אדוארדס?
    גם עליו אני מרחם…
    .
    עד שיסיר את הקללה מהמועדון הזה (אין לי מושג מי האינדיאני שהם העליבו, או על איזה בית קברות הם בנו אולם כדורסל …),
    התחזית שלהם היא פסימית. זהו.
    .
    תודה, עמיחי.

      1. יאפ.
        וספציפית, בדיוק הראפטורס הכריזו שהאולם שלהם נבנה על אדמה אינדיאנית. כי הקנדים ממש טיפה יותר מתקדמים מהאמריקאים, כל עוד אף אחד לא עומד בדרך של הנפט.

  8. יש שם ה ר י ם של כישרון, וה ר י ם של חוסר מזל. מה שעבר על טאונס בעונה שעברה אני לא מאחל לאויבים שלי.
    אני אצא קצת משוגע ואומר שאם כולם בריאים ( 'אם' עצום
    ) הם לא סתם עושים פליייאוף, אלא עושים את מה מהמקום השישי שביעי ובלי מאבקי כניסה.
    הייתי רוצה לראות שם מה מאמן כמו דאנטוני היה מוציא מהם. לא מבין איך קבוצות כמו מינסוטה לא עומדות אצלו בתור.

      1. שמעון, מבחינת כשרון נטו של החמישיה הפותחת מינסוטה לוקחים את יוטה, פורטלנד המאבס ובטח ובטח את ממפיס. הבעיה כמובן שעם כשרון לא הולכים למכולת ויש שם רשימה ארוכה של בעיות אחרות. אבל אם הכל מתחבר להם… ישאירו אבק. (כן, אני מודע שזה כנראה לא יקרה).

        1. על ממפיס ויוטה ניתן להתווכח אבל פורטלנד ומאבס? לוקה לבד שווה יותר מכל מיניסוטה. אם אתה מציע לי טרייד כל מיניסוטה על לוקה אני לא לוקח 🙂 אז לא.

          פורטלנד? זה אפילו לא קרוב. דיים כמה רמות על טאונס ומקולום הרבה יותר טוב מדיאנגלו וגם ביתר השחקנים לפורטלנד יתרון גדול

          1. ה ב ע י ה של המאבס היא חוסר כשרון מסביב ללוקה. ברור שללוקה יש מספיק אבל מסביבו יש אוקיאנוס של כלום.

            לגבי פורטלנד, אני מסתכל על כשרון נטו ולא על מי שחקנים יותר טובים – ברור שדיימ ומשולם שחקנים יותר טובים, אבל החמישייה של מיני הרבה יותר כשרונית (וחייבים לחדד כאן שיש הבדל עצום בין שחקן כשרוני ושחקן טוב – לדוגמא, יותם הלפרין היה שחקן של פעם בדור מבחינת כשרון אבל לא עשה עם זה הרבה).

  9. תודה עמיחי,לא מסוגל לקרא מילה על הקבוצה העלובה הזאת,
    פרס ה"סובל הראשי" לעמיחי
    הדבר היחידי שמעניין שם בג'יפה של מיני ,
    אלה הבעלים החדשים ואיזה תוכניות יש להם לעתיד
    כלכך מתאים לי שסימונס יעבור לשם חחחחח
    יחד עם קיירי וויגינס קבוצת הדושים המקצועית

  10. קבוצה סופר מעניינת ויכולה להגיע רחוק מאוד אם הכול יתחבר, מאמן מצוין כריס פינצ, היה עוזר מאמן אצל מלון בדנבר ועזר ליצור את סגנון המשחק של הקבוצה עם יוקיץ.
    הכול יפול על אדורדס ואם הוא באמת סופרסטאר, במחצית השנייה של העונה היה פשוט אדיר.
    הייתי רוצה לראות טרייד שינחית את סימונס שיכול להקפיץ לגמרי את הקבוצה מבחינה הגנתית

  11. תודה על הפרוויו
    קורא את הפרוויו שכתבתי עליהם ב 2018 https://hoops.co.il/?p=114439
    עצוב לראות שלא התקדמו בהרבה והשאיפה אותה שאיפה – פלייאוף + לעבור סיבוב
    נו שויין
    לפחות אין להם סיפור כמו עם סימונס
    🙂

  12. סיכוי סביר שהפוסט הקולח והמעניין הזה הוא הדבר הכי טוב שיקרה למיניסוטה השנה, תודה רבה רבה עמיחי.
    .
    מועדון אחד, מתוך אולי שניים שלושה בליגה שיש הגיון כלשהו בכך שיטריד עבור סימונס, ושסימונס יכול להרוויח משהו מלשחק אצלו. נראה מה יהיה.
    .
    מועדון שאאמין שיצליח רק כשאראה זאת בעיניים, ואולי רק כמה משחקים אחרי ההצלחה עצמה.

  13. יומן מעולה. יש להם בסיס טוב עם קאט, אדוארדס וראסל. הצלע שתשפיע על הכיוון הקבוצתי היא ראסל. עונה בריאה וטובה שלו והמשך היכולת הגבוהה של קאט ואדוארדס יובילו לפחות לפלייאין.

  14. תודה עמיחי אבל מודה שזה היה אמלק ארוך מידי לא קראתי הכל. גם לא נהנתי מהתחכום לכאורה של הפוסט זה הקשה על הקריאה וגרם לי לאבד את הרצף. מקוה שלא תיסחף יותר מידי לסגנון הזה. לעצם העניין בעייני אדוארדס וטאונס זה צמד מהטובים בליגה.
    זו קבוצה שהיא חידה. לא ראיתי אותם שנה שעברה כמעט בכלל כל עוד טאונס היה עסוק בעניינים המטורפים שעברו עליו. מידי פעם הצצתי באדוארדס והגעתי למסקנה שהוא אחלה שחקן בעייני הוא ה ROY.
    יחד עם דאנג'לו (יש לי הרגשה שהוא על סף עונת פריצה) זו יכולה להיות מטורפת בודאי בשליש העליון של המערב. מצד שני אף אחד לא יופתע אם הם יסיימו בתחתיות השאול של המערב.
    בקיצור – קבוצה מעניינת.
    נעקוב. תודה עמיחי.

    1. תודה על הביקורת העניינית. אני אקח את זה בחשבון (גם אם החשבון כולל גם ביקורות חיוביות שקיבלתי על הסגנון הזה).
      לגבי מינסוטה, הפוטנציאל גבוה כפי שתיראת היטב, אבל איכשהו מינסוטה יודעים תמיד להרוס את הפוטנציאל ולא לממש אותו.

    1. מסכים, הכל רקוב שם מלעמלה עד למטה וטוב שהחליפו GM, לצערם למרות כל הבחירות הראשונות חסר להם כשרון, טאונס לא מספיק טוב כפרנצייז פלייר, הסטטיסטיקה שלו מצויינת אבל היא לא מביאה לנצחונות. קיירי ארווינג בעמדת הסנטר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט