סיכום דראפט 2021 / יהונתן גזלה

יום הכיפורים של כותבי מוק דראפטים? או יום כיפור של ה-GMים שנראו כמו ילדים בחטיבה שכל מניפולציה או הפחדה של סוכן גרם להם להתאבד על פרוספקט שלא שייך.

באתר רדיט, בקבוצת הדראפט, יש דיבור על כך שכלל לא היה שינוי כה קיצוני בבחירות הקבוצות, אלא מראש כולם שמרו על הקלפים צמוד לחזה ופשוט הקבוצות והמוקיונרים ראו דברים באור אחר מלכתחילה. אני לא מסכים ממש עם הקביעה הזו.

בסוף אותה חמישייה שרצה כל השנה במוקים השונים, נבחרה כולה אחרי 7 בחירות כאשר גם הכניסה של בארנס למיקס לא הייתה הפתעה מרעישה כמו אמונה שהראפטורס לא יוותרו על מתנה בשם סאגס שנפלה להם בדמות הבחירה הרביעית בדראפט כל כך טוב. הרבה שחקנים שלא שמעו עליהם ולא היו על הראדר קפצו אחרי שסרטונים וניתוחים עליהם העלו את קרנם ואת ערכם בעיני האוהדים וכך, לעניות דעתי גם בעיני הקבוצות. בקיצור הקשר הוא חד צדדי. הקבוצות קשובות לשטח הרבה יותר ממה משהשטח מקשיב לקבוצות.

אז למה לילה לפני הדראפט כשהתארחתי בפודקאסט בנושא, הבטחתי תזוזות עצומות ביום הדראפט? זה נבע משתי סיבות:

הראשונה היא מבנה הכישרון של הדראפט. אחרי השביעיה הראשונה הדראפט נפל בדרגה אחת מטה אך נכנס לשפלה הולנדית בה הפערים בין 8 ל-28 לא באמת היו כה גדולים. לכל פרוספקט היו לפחות 2 "אבלים" גדולים בנוגע לעתידו. דיוויון מיצ'ל לדוגמא. הבחור גארד חייתי עם קליעה משופרת, אתלטיות, ניהול משחק ווינריות מוכחת. אבל הוא גארד בגובה 1'6, נושק לגיל 23 ועד לפני שנה היה נחשב לקלע בינוני בקבוצה עמוסת כישרון. מצד שני קווינטן גריימס שנבחר על ידי הניקס היה הכוכב הבלתי מעורער של מכללת יוסטון. הוא גבוה ממיצ'ל, צעיר ממנו ונותן אופציה התקפית לא פחות טובה. אחד נבחר 8 ואחד 25. ג'יילן ג'ונסון עזב את מכללת דוק באמצע העונה אחרי פציעה כדי להשתקם ולהתאמן לבד, אחרי שדוק לא הכינה אותו למה שהיה צריך בשביל להראות מה הוא שווה. בדיעבד ההחלטה שלו הייתה מצוינת, כאשר דוק עמוסת הכישרון לא שלחה אפילו שחקן אחד מלבדו לסיבוב הראשון. מצפייה מרובה מג'ונסון מאז עזב, הוא נראה אתלטי יותר, חזק יותר והמכניקה שלו השתפרה פלאים. אך הכתם נצרב והוא נפל כפרי בשל לאטלנטה במקום ה-20.

אני יכול להמשיך את העניין הזה עמוק אל תוך הסיבוב השני. זהו דראפט חזק בטופ עם עומק עצום של פוטנציאל עם סימני שאלה. כמה מהנבחרים המאוחרים יהיו אול סטארים, כמה שחקני חמישייה מובילים ולא מעט מהם ידגדגו רוטציה או יחממו ספסלים.

הסיבה השנייה פשוטה הרבה יותר. הקורונה לא רק שגרמה לשחקנים טובים לתת עונות פחות טובות בגלל הבידודים, הגירוש מהמגרש הביתי, הבידוד מהמשפחה והחברים וכו'. היא גם הרחיקה לא מעט סקאוטים מהמגרשים עצמם שנותרו ללא גישה לבועות המשחקים. הם צפו בפרוספקטים בטלוויזיה. לכן השנה היה כל כך חשוב לקבוצות לצפות בשחקנים באימונים אישיים או במקרה של פרוספקטים אחרים, להגיע לקומביין ולשחק במשחקי האימון המסורתיים מול מתחריהם לבחירות.

4 ימי המשחק האלו בשיקגו, הולידו לא מעט בחירות סיבוב ראשון. כוכבי שבוע הקומביין (מאלו שהגיעו) היו: קווינטון גריימס, בונס היילנד, ג'וש כריסטופר וג'וש פרימו. כולם בדיעבד מצאו מקום בסיבוב הראשון כאשר המאכזבים נפלו עמוק אל תוך השני. קחו את ג'יימס בוקנייט שהיה דייר קבע בלוטרי בתחילת השנה עד שחזר בפברואר מפציעה. הוא לא קלע מבחוץ, ובגלל רמת הכישרון בקבוצה נאלץ לזרוק כמויות של זריקות קשות נגד השעון. את זה האנליטיקס לא מראים. אך ברגע שהחל להתאמן עבור קבוצות, וראו אותו קובר אותן ללא הכרה הוא עף גבוה גבוה. על ג'וש פרימו לספרס עוד ידובר הרבה אבל יודעי דבר מדברים על אימון אישי מושלם שלו מול צוות הספרס.

הגורם האחרון לכמות ההפתעות הוא אפקט הדומינו. לקבוצות היו רשימות פרוספקטים משלהם. ברגע שאחד נלקח שלא בזמן זה שינה לגמרי את קוביות הדומינו. לעניות דעתי, אילולי בחירת ג'וש גידי ב-6, הקלפים היו נופלים אחרת ואני מאמין שבוקנייט היה מגיע לגולדן סטייט ב-7 וכל סדר הדראפט היה משתנה.

אז מי המרוויחים הגדולים של הדראפט? לא באמת נדע מיד בכל מקרה. כל שנה אנו עדים להתפרצות של רוקיס שפשוט מקבלים דקות משחק בכיף מה שמעמיד שורה סטטיסטית שמרימה ציפיות, רק כדי לראות את הנפילה בשנים אחר כך כשצעצוע חדש מגיע ללול או שקבוצות לומדות את חולשות השחקן עד לשנתו השנייה. אבל בכל זאת חשוב לי להביע את דעתי הצנועה על חלק מהקבצות. אתייחס לקבוצות שמעניינות אותי בוואקום הדראפט בהתעלמות מטריידים שהיו או החתמות שיהיו.

נתנו עבודה:

דטרויט פיסטונס

בחירות עיקריות : 1 – קייד קנינגהאם, 42 – אייזיה ליברס, 52 – לוקה גרזה.

ג'יילן גרין נתן את אימון חיו וערער לא מעט אנשים בפרונט אופיס של הבוכנות. מצד שני זו קבוצה שדרקו מיליציץ' הצליח להפנט ביום אימון אחד אי שם ב-2003. אז כל הכבוד לדטרויט על המשמעת העצמית להביט בכל גוף העבודה של קייד. גוף עבודה שחולש על 4 שנות דומיננטיות בכל מסגרת ששיחק בה, בין אם היה מוקף בכוכבים כמו בנבחרות ארה"ב ובתיכון שלו, ובין אם היה האופציה היחידה בהתקפה כאשר סביבו שממה. קייד גורם לאחרים להיות טובים יותר. קייד למרות היותו פרוספקט מוביל כל השנים, לא שקט על שמריו, הוסיף עוד ועוד אלמנטים למשחקו במיוחד באחד על אחד. זהו שחקן שלם. וכן הוא אתלטי גם בלי קפיצה לשמים או צעד ראשון מהמם. כי הוא מגיע לאן שהוא רוצה מתי שהוא רוצה והוא חי בקצב שלו. בנוסף, הפיסטונס אספו כמה שחקנים מעניינים: אייזיה ליברס היה הכוכב של מישיגן לפני שנפצע לפני הטורניר. הוא קלעי נהדר וחכם. לוקה גרזה היה השחקן הכי דומיננטי ביי פאר בכל ה-NCAA וגופו הכבד והלא אתלטי כסנטר הוציאו אותו מהעסק כפרוספקט. אבל הוא אחלה בחירה להמר עליה כשאין מה להפסיד.

נקודה למחשבה: אתלטיות. כל הבחירות הטובות של הפיסטונס מהשנתיים האחרונות נהדרות, רק לא מאוד אתלטיות. הפיסטונס צריכים קצת עוקץ אתלטי להמשך הדרך.

שארלוט הורנטס

בחירות: 11 – ג'יימס בוקנייט, 19 – קאיי ג'ונס, 37 – ג'יי טי ת'ור.

לילה נהדר של ההורנטס עם חשיבה מתקדמת שמאפיינת אותה בשנתיים האחרונות. לא עוד כוכבי בלו-צ'יפ מהמכללות הגדולות. ג'יימס בוקנייט הוא אחד המעומדים החזקים לפרוץ לקדמת המחזור כשחקן. הוא אתלטי, צעיר ובולר אמיתי עם יכולת לייצר לעצמו מצבים. הוא אחלה משלים עתידי ללמלו, אך יתחיל את הקריירה כשחקן שישי. קאי ג'ונס כפי שכתבתי הוא סווינג אמיתי של אפ-סייד. 70% שלא ייצא ממנו כלום, אך ה-30% שלו מרהיבים. הוא הג'יידן מקדניאלס של הדראפט הקודם רק אתלטי ממנו בהרבה. והם בכלל תכננו עליו בבחירה 11… כשהם ראו שהוא נופל הם התנפלו על הבחירה של ניו יורק והראו ביצים. גם אם הדראפט של ההורנטס לא יראה טוב בעוד 3 שנים אני מאוד מעריך את האומץ ואת הראייה הרחבה. ככה בוחרים שחקנים בשוק קטן שלא יביא אף שם חשוב בשוק החופשי. בנוסף לקחו את ג'יי טי ת'ור שהוא סוג של שחקן מטרה לאלי אופים. ההורנטס רשמית שנה הבאה אחת הקבוצות האתלטיות בליגה עם בוקנייט, ברידג'ס, קאיי דונס ות'ור.

נקודה למחשבה: גם אם דבונטה גראם ומאליק מונק לא חוזרים, בין רוזייר, למלו, בוקנייט, היוורד ועוד 4 גארדים ברוסטר האם התסכול על חוסר דקות משחק יפגעו בחלק מיהלומי הדראפט האחרונים?

גולדן סטייט ווריורס

בחירות: 7 – ג'ונתן קומינגה, 14 – מוזס מודי.

אני מאמין שקבוצות עוד יבכו על פספוס שני השחקנים האלו שנפלו בעיני למקומות שלא שיקפו את הכישרון שלהם. ג'ונתן קומינגה שיחק השנה בקבוצת ג'י ליג כאשר הוא בן 18 בלבד מול גברים בוגרים כמעט כולם כוכבי מכללות לשעבר בגילאי 22-28. אין מחסור אתלטי בג'י ליג. זה רק הבדלי כישורים. קשת השלוש הייתה רחוקה יותר. ועדיין לא רק שהוא נראה שייך אלא עליון בלא מעט משחקים. הכדור לא תמיד נכנס אבל המהלכים נראו טוב. אל תטעו. אילו היה משחק בקבוצת NCAA הוא היה חוגג פיזית על הילדודס בני גילו. האיש בנוי מפלדה עם אתלטיות, קורדינציה, שליטה בכדור וראיית משחק נהדרת לווינג. הקליעה תגיע ותפתיע את כולם. ראיתי אותה כבר. העניין הוא שליד ג'יילן גרין הוא נראה נחות. אבל גרין הוא כישרון מטורף ונבחר 1 בלא מעט דראפטים.

הווריורס כבר חישבו איזה שחקנים וותיקים ומוכחים הם יכולים לבחור ב-7, קודוס להם שהם שינו מסלול וחטפו אותו. אותו כנ"ל ב-14. מוזס מודי צעיר כמו קומינגה. הם מאוד רוצים שקליי תומפסון שאהבנו יחזור, אך מי יודע איזה קליי נקבל ומתי. הווריורס מצרפים שחקן שגם יכול להגן ולקלוע וגם לסחוט פאולים. יחד עם וויסמן שבתקווה ייקח צעד קדימה ב-2022, ויחד עם התגליות ג'ורדן פול וניקו מאניון שפורח בנבחרת איטליה, יש לווריורס עתיד ורוד גם מחוץ לשלישיית המקור סטף-קליי-גרין.

נקודה למחשבה: האם הווריורס תפגין סבלנות לפתח את צעיריה או ששוב נראה את קר ודריימונד עצבניים על הרוקיס על זה שהם לא נופלים לשבלונה של התקפת המושין של ג"ס?

יוסטון רוקטס

בחירות: 2 – ג'יילן גרין, 16 – אלפרן שנגון, 23- אוזמן גרובה, 24 – ג'וש כריסטופר.

נאמני אוון מובלי ישבעו שהרוקטס פספסו את הסנטר הבא של הליגה. אך ג'יילן גרין הוא STUD. לא מפחד מכלום, מלא במובים בכל סיטואציה ושחקן שהולך להוסיף עוד ועוד כישורים מכיוון שהוא מגיע עם מוסר עבודה שמזכיר את הגדולים ביותר. דאגתי שהגובה שלו היה שיקרי כי נראה לי צנום, אך אדם סילבר הוא ברומטר שנתי מושלם עבורי כקירח בגובה 4'6. ג'יילן עבר אותו בכמה ס"מ טובים ונראה כמו 6'6 אמיתי. בנוסף אלפרן שנגון, הסנטר הטורקי, הפך מאוברייטד (אנליסטים כהולינגר בחרו בו לשחקן הטוב בדראפט) לאנדרייטד. הוא לא שחקן חד ממדי או ג'אליל אוקפור מודרני. הוא מוסר נהדר ובעל עוצמה פיסית לגילו שבאמת מפחידה. מאוד יפתיע אותי אם לא יהפוך לשחקן של דאבל דאבלים מהר מאוד. גרובה היא בחירה יפה כאשר יש מספיק יוצרים. מאוד התרשמתי מההגנה שלו עד כה בנבחרת. ג'וש כריסטופר היה כוכב תיכונים שנתן עונה לא טובה. אבל הכישרון כקומבו גארד יוצר קיים. הרוקטס לא בטוח יהיו טובים כבר השנה. המטרה היא לנצח כמה משחקים יותר אך בעיקר ליצור בסיס קוהרנטי. דראפט מצוין לרוקטס.

נקודה למחשבה: הקו האחורי יכלול את וול וגרין. מה עם קווין פורטר ג'וניור? הנ"ל רואה עצמו כוכב ולא בטוח שירצה תפקיד קטן יותר. יש לי תחושה שבמידה וקווין פורטר ג'וניור יכנס ל-pissing contest עם גרין (KPJ רואה עצמו כסופרסטאר עתידי), הוא יוזז הצידה סטייל אדי ג'ונס וקובי בריאנט.

נשגב מבינתי (או לפחות יש לי סימני שאלה):

אוקלהומה סיטי ת'אנדר

בחירות: 6 – ג'וש גידי, 18 – טריי מאן, 32 – ג'רימיה רובינסון-ארל.

אני דירגתי את ג'וש גידי בעשרה, עוד בתקופה כשבילה לרוב בין מקומות 20 ל-30. אני חושב שהוא שחקן מאוד מבטיח עם כריזמה ויכולת מסירה ממש נדירה לגילו. אבל… הוא לא בחירה שישית בדראפט כזה. יש לו עוד כל כך הרבה לשפר במשחקו. האם הוא פוינט גארד פותח ב-NBA? או פוינט פורוורד? האם הקליעה שלו תשתפר? האם יפתח עוד מובים סביב הסל? האם יפתח קרוסאובר וסיומות ביד שמאל? אני מעריך את הבחירה היצירתית של פרסטי בשחקן בעל אפ-סייד ואופי קשוח וטוב. אני מספיק מאמין בגידי שקשה לי לראות אותו מתרסק. כי שחקנים גבוהים בעלי יכולת הובלת כדור כזו תמיד ימצאו דרך לתרום. מצד שני, טריי מאן הוא בחירה מצוינת. מאן הוא גם סוג של גארד מוביל עם קליעה שיכול לנוע לעמדה 2. יחד עם הקפיצה שייתן מלדון ועם התוספת של קמבה, רוטציית הגארדים של OKC הופכת לבלתי אפשרית עם מלא גארדים צעירים ומבטיחים בין עמדות 1-2. ג'רמיה רובינסון-ארל הוא רול פלייר ושומר נהדר שיביא קצת אופי ווילנובי שהכרנו עם ג'וש הארט, דוונצ'נזו וג'ילן ברונסון אך לא בטוח שיקבל הרבה דקות.

נקודה למחשבה: פרסטי ניסה למכור את SGA + בחירה 6 לפיסטונס. השם של שיי מופיע בלא מעט שמועות. איזה SGA נראה שנה הבאה? הוא אומנם בין 22 וצעיר מלא מעט פרוספקטים בדראפט הנוכחי, אך הוא פרינג' כוכב ועלול לאבד את הסבלנות לחוסר נאמנות של פרסטי כלפיו.

אורלנדו מג'יק

בחירות: 5 – ג'יילן סאגס, 8 – פרנץ ווגנר.

בחירה 5 הייתה קלה. נותנים לך מתנה תיקח. טורונטו החליטה לייצר עוד סייקום מסקוטי בארנס ופתאום סאגס נוחת במג'יק במקום החמישי. סאגס הוא בעל אחד הרצפות הגבוהות בדראפט. יש לו גוף NBA מוכן, ראיית משחק משובחת וחוסן מנטאלי לא קטן. בבחירה 8 המג'יק החליטו לקחת שחקן אול ארוונד קלאסי. jack of all trades הוא משפט שחוזר בלא מעט דוחות על ווגנר, אך ההמשך של הסופרלטיב ההוא הוא: master of none. במה ווגנר באמת עילי? מוסר טוב, קולע בסדר, מגן טוב ברמת המכללות. ווגנר סה"כ שחקן חיובי שכל קבוצת פלייאוף הייתה רוצה. הוא שחקן סופר משלים לקבוצה בנויה. אך אורלנדו היא הפוך מזה. היא חייבת שחקנים עם פוטנציאל כמה שיותר גבוה. ובבחירה 8 היו לא מעט כאלה. אפילו שנגון כפרטר פיק אנד רול לסאגס\פולץ יכול היה לעבוד אחלה. אייזיק הייב להראות שהוא יכול לשרוד עונה ללא פציעות כדי לתת את הקפיצה המיוחלת ואוקיקי, אנטוני ואר ג'י המפטון הם יופי של שחקנים משלימים.

נקודה למחשבה: מי אמור לקלוע במג'יק בקו האחורי? האם נראה חמישיות של קול אנטוני וגארי האריס יחד עם טרנס רוס והאחים ווגנר (אם מו יישאר)? כמה פולץ וסאגס יוכלו לשחק יחד? האם המג'יק בדרך לעוד מכירת חיסול?

בפרינג' – לא בחירות משנות גורל אך יפות

אטלנטה הוקס

בחירות: 20 – ג'יילן ג'ונסון, 48 – שאריף קופר.

ההוקס חבטו חזק. הם כבר בפלייאוף ומלאים בכמעט כל עמדה. הם פשוט החליטו להמר עם הכסף של הבית. ג'יילן ג'ונסון הוא פרוספקט מרתק בבחירה 20. מבחינת כישרון הוא טופ 5 בדראפט הזה. ווינג ארוך וסופר אתלטי אך על הצד השרירי ולא מקלוני הכה נפוץ בקרב בני ה-19. הוא מוסר טוב, הקליעה נכנסה למרות שלא זרק הרבה, הוא אגרסיבי ואף יכול לשמור על הטבעת עם ה-9'6 ומוטת ידיים של של 0'7. ריץ' פול סוכנו החליט לא לשלוח אותו לקומביין לטובת היום שקלאץ' ארגנו לתקשורת. זה עבד רע לרוב הפרוספקטים שלו. החולשה של ג'ונסון הוא בתחושה שלו למתרחש במשחק, הוא לא הסתדר עם התקפת דוק. שאריף קופר הוא כישרון התקפי מטורף אך הקליעה שלו מבחוץ היא בלגן גדול. הוא צריך לבנות מחדש את הקליעה הלקיחה שלו ב-48, מקום בו שחקנים לרוב לא נדבקים לרוסטר הוא הישג יפה.

ברוקלין נטס

בחירות: 27 – קאם תומאס, 29 – דיירון שארפ, 44 – קסלר אדוורדס.

קאם תומאס הוא סקורר נטו. הבחור יודע לשים כדור בחור. אין זריקה שלא אוהב ואין החטאה שתערער את ביטחונו. הוא לא שומר טוב אבל הוא מספיק ארוך כדי לא להוות מכשול רציני בעניין. למה הנטס צריכים עוד סקורר? כי אני לא סומך על הבריאות של אף אחד מהסגל שלהם. שלישיית הכוכבים בקושי שיחקה ודינווידי היה פצוע כל העונה. דיירון שארפ הוא אנטי תזה לניק קלנקסטון הסנטר הצעיר והצנום. יותר כבד, יותר מאסיבי אך אתלטי וחזק. הקרבות מול מילווקי הותירו צלקות והנטס נותנים פתרון אולדסקול לקושי מול קבוצות גבוהות להשיג את הריבאונד הכה קריטי להוצאת התקפה. אני בהחלט רואה בו תורם ברמת 10-12 דקות למשחק ברוטציית גבוהי הנטס. קסלר אדוורס הוא ווינג מעניין שגם עליו היה דיבור בסיבוב הראשון. הוא 7'6 ארוך עם מוטת ידיים של 11'6 ששיחק בפפרדיין הקטנה ושיפר בשנתו השלישית את הקליעה משלוש ומהעונשין. גם הוא סקורר אך גם מלא פוטנציאל הגנתי. הוא אחלה פרויקט עתידי לפתח למרות שהוא כבר בן 21.

אינדיאנה פייסרס

הבחירות: 13 – כריס דוארטה, 22 – אייזיה ג'קסון.

הפייסרס אוהבים את זה פשוט. הם לקחו תאום של ברוגדון בווינג, כריס דוארטה הדומיניקני בן ה-24 מאורגון. הוא לא ילד, אלא כבר אבא חרוץ שבא לעבוד. הוא בילה שנים בלקבל את ההזדמנות שקיבל באורגון ונתן עונה סופר יפה של קליעה, הגנה, כניסות לסל והמון דברים יפים לווינג. הוא יכול לשחק SF אך העמדה הטבעית שלו בליגה היא SG. הוא אחד השחקנים הכי מוכנים לתרום מיידית ולמרות שאין לו איזו תקרה מטורפת הוא ישדרג את הפייסרס בשנים הבאות או לצד או במקום קריס לברט. השלישיה האחורית של ברוגדון, לברט וטי ג'יי וורן, סוף סוף יקבלו דקות משחק ודוארטה ייתן להם עומק. בקו הקדמי הפייסרס מסודרים עם סבוניס טרנר, גוגה ואושיי ועכשיו גם עם אייזיה ג'קסון. ג'קסון הוא אולי מגן הטבעת הטוב בדראפט אחרי אוון מובלי. הוא יחסום מה שזז ויסיים המון אלי אופס. הוא עדיין רחוק מאוד מלהיות שחקן התקפה שלם אבל על מנוע בלבד אפשר לפעמים להרוויח לחם ב-NBA.

אולי אתם יודעים משהו שאני לא – הבחירות המוזרות

ממפיס גריזליס

בחירות: 10 – זאיר וויליאמס, 30 – סנטי אלדמה.

הגריזליס בדראפט חזק התקדמו מבחירה 16 לבחירה 10 והתחלפו עם ניו אורלינס. ממפיס קיבלו חזרה את אדמס ובלדסו ואיבדו את וולנצ'יונס. שני שחקנים שיוצרים פקקים כשיש להם כוכב צעיר שחיי על המרחבים האלה. בנוסף JJJ חייב להתחיל עונה שלמה ללא פציעות לפני שנדע מה הוא שווה. ממפיס היו קבוצת ליג פאס כיפית בשנתיים האחרונות ואין ספק שהם רחוקים שחקן אחד מהקפיצה הבאה. בחירות 10 ו-30 יחלו להביא להם לא מעט פרוספקטים מרתקים ואולי אפילו שחקן מוכח בעל קליעה שיוכל לרווח את המשחק לצד דילן ברוקס. אני מבין את הנסיבות שהביאו את זאיר סמית' לתת עונה גרועה. הוא גם ככל הנראה היה על הלוח בבחירה 16. לא הבנתי למה לעשות כאלה מאמצים להתקדם רק כדי לקחת שחקן לא בשל שצריך כמה שנים להתאפס. השמועות אומרות שהם מאוד רצו את ג'וש גידי אבל גם מוזס מודי היה פנוי. בוקנייט היה פנוי. אבל שוב אשאר עקבי בכך שאני מכבד קבוצות קטנות שכוונות על 100% אפסייד. בחירה 30 כבר ממש מרגיזה. ההגנה של הגריזליז מזעזעת. הם גם לא קיבלו יותר מדי מטיוס ג'ונס. היה להם סוללת פוינט גארדים לבחור מהם כולל ג'ארד באטלר שהתדרדר למקום 40. והם בוחרים עוד גבוה בינלאומי שאפילו לא היה על הרדאר של כמעט אף אחד.

סן אנטוניו ספרס

בחירות: 12 – ג'וש פרימו, 41 – ג'ו וויסקאמפ.

נתחיל מהחלק המצחיק. ג'ו וויסקאמפ הבחירה ה-41 הוא שחקן טוב יותר מג'ושוע פרימו הילד הקנדי שנבחר 12. הוא קלעי אוטומטי שיודע לחתוך לסל והוא גם לא פרייאר אתלטית יחסית ללבן. הוא שוטינג גארד גבוה ומלוטש שקלע 46% משלוש השנה. היה לו קומביין מהגהינום וכנראה שתאומי דאנקן רובינסון הם לא להיט ב-2021. אבל ג'וש פרימו בבחירה 12 זה כבר שיא. וכל מה שאני שומע סביבי זה: "זה הספרס. תן להם את הכבוד המגיע להם". לא בא לי יותר. נתתי להם מחמאות על לוני ווקר ועל קלדן ג'ונסון ואפילו על דווין ווסל. כולם בחירות מצוינות. כל אלו ברמה אחת מעל פרימו גם כשהיו בגילו. והם לא מצליחים לקבל דקות יציבות בספרס בעלת הסגל המוזר. פרימו אתלט, אבל לא באמת עד כדי כך. הוא ארוך אבל לא באופן פריקי. הקליעה שלו נאה לעין, אך הוא לא חרך איתה פרקטים. היו לו אימוני קומביין יפים וכמה צליפות יפות בסקרימיג'. הוא קיבל 22 דקות באלבמה ולא דקות בודדות כפי שניסו להגן עליו והוא החזיר עם 8 נקודות אנמיות באחוזים סבירים. הוא לא עשה כלום על המגרש חוץ מקליעה. עכשיו האגדה אומרת שהספרס התאהבו בו אחרי אימון אישי מושלם ושהיו שמועות שאטלנטה תחטוף אותו ב-20. גיב מי אי ברייק. אני מודע שיש לו פוטנציאל להיות חביב אבל איפה הוא ואנפרני סיימונס שפורטלנד בחרו בו בעל פרופיל דומה. אשמח לאכול את המילים שלי בעתיד אבל חאלס. הספרס שרפו בחירה גבוהה כי רצו את הבחירה ההיפסטרית.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה ג'ון, יהיה מעניין לראות איך הם יתפתחו. זה יכול להיות לא רחוק מהדראפט של דונצ'יץ' וטריי ואייטון

  2. תודה ג’ון מחכה לטורים שלך כרגיל, סאגס לא יאמן עברתי על סרטונים שלו שוב לדעתי מדובר בכוכב, גם גרין זה פרארי שחייב להוסיף משקל ושליטה בכדור אבל התקרה שלו מפחידה, לגבי דטרויט זה פיגור שכלי הבחיר בקיד קניגאהם מצויינת הוא סטאר וודאי אבל הטרייד על פלמלי מביך, לא הבנתי איך הנטס לא עשו את הטריד הזה.

      1. חשוב להזכיר שהנטס מקבלים חזרה את דינוודי והם יראו קפיצות של הצעירים. העונה תלוי לחלוטין ביכולת של הכוכבים להיות בריאים באפריל אבל הרעיון הוא להשאיר מספיק כלים במידה שאחד נפצע. מאוד מדאיג אותי עודף הדקות של דוראנט בנבחרת. לא בטוח שהרגלים שלו יעמדו בעומס של עונה

  3. מדהים ג׳ון, תודה רבה.
    אני דווקא אוהב את הרעיון של אוקלהומה כשהם בחרו הגידי, הם בעצם סגרו לעצמם את עמדות הגארד לעתיד לשני הגארדים שלהם מסוגלים ליצור לאחרים עכשיו.
    אני חושב שפרסטי ניסה לבנות מאוד חכם כשהוא ניסה להעביר את שיי והשישית בתמורה לבחירה הראשונה, הוא ניסה להשיג שחקן יותר (לעצמו ולאחרים) ברמה מאוד גבוהה ולבנות סביבו.

    1. לגבי גידי אני מסכים שזו בחירה טובה בוואקום. הם פשוט יכלו להשיגו בטרייד דאון לדעתי גם ב8-10. אין לי בעיה גם עם טריי מאן. אבל הם בחרו בשני גארדים אחרי דהביאו עוד גארדים.
      לגבי SGA אם אתה עושה טרייד לך עד הסוף. כי אם זה לא צולח יש לך שחקן שיודע שלא רצית אותו. המספרים של שיי יוצאי דופן לשחקן בן 22. השאלה כמה בא לו לתת את כולו לקבוצה שרואה בו סתם עוד נכס שצריך להזיז

      1. אני חושב שזו בחירה טובה גם לא בואקום.
        אמרו שממפיס עלו ל10 כדי לקחת אותו אז אי אפשר לבצע עסקה איתם.
        כלומר אפשר עם סקרמנטו, אורלנדו או גולדן סטייט.
        סקרמנטו לקחו גארד שאין סיכוי שהם היו לוקחים ב6 אז אולי הם היו לוקחים את גידי.
        אורלנדו וגולדן שתיהן אופציות טובות אבל חוץ מהחיסכון במשכורת אני לא רואה שפרסטי מקבל יותר מבחירת סיבוב שני על ההחלפה בין 6 ל7/8

    1. רעיון מצוין. אולי בתקופות המתות נבקר את הפגיעות הגדולות שלי והפספוסים המביכים. צריך לפות שלוש שנים. לדוגמא לא הייתי בעד ברנדון קלארק כבחירה גבוהה ובעונת הרוקי שלו נראיתי טיפש. אבל אחרי עונת הסופמור הבינונית שלו כשהוא כבר בן 24 זה פחות מופרך. אך אם יתפוצץ שנה הבאה… נו אתה מבין את הסיפור
      נעשה רידראפט של 2016 – 2017 ונחשוף את השטויות שכתבתי 😉

  4. תודה ג׳ון! ניתוחים מעולים כרגיל. עושה רושם שזה באמת דראפט עמוק, מזכיר קצת את זה של 2012. ימים יגידו כיצד התפתח, מקווה שאכן נראה מחזור מוצלח ורחב.
    .
    זה היה ערב הדראפט הכי רלוונטי של יוסטון מאז 2006, בעצם 15 שנה שהקבוצה לא בחרה טופ-10. מקווה מאוד שהמציאות של גרין לא תפספס בהרבה את הציפיות, ושיתפתח להיות שחקן ברמת אולסטאר. אי אפשר לדעת עם הבחירות מספר 2 האלה.. לפחות עושה רושם שבאסט מוחלט כמו תאביט או סתם שחקן אפור ומשעמם כמו מרווין וויליאמס או mkg הוא לא אמור להיות. מקווה רק שהברגים בראש של הילד מחוברים, כדיי שגם לא ייצא ביזלי.
    .
    אהבתי במיוחד את המהלך של להטריד 2 הבחירות העתידיות והסופר מוגנות מוושינגטון ודטרויט לאוקלהומה עבור שאנגון. הרי הבחירות העתידיות בלאו הכי יהיו אמצע/סוף סיבוב ראשון, מה גם שיש אי וודאות גדולה בנוגע לעיתוי הבחירות. כל עוד הם מצאו נכס היום, בבחירה 16, שיכול להתפתח לשחקן שיתרום מיידית, אז זה בהחלט שווה 2 בחירות עתידיות. מהצד של אוקלהומה, אני מניח שפרסטי העדיף לצבור נכסים נוספים, אולי למהלך שיקרה בקיץ, או לדד-ליין בעוד חצי שנה? יש לו עכשיו עוד 2 בחירות נוספות שהוא יכול לרפד איתן עסקה שתביא לקבוצה אולסטאר כלשהו, וגם לא בחירות שיכאב להיפטר מהן.

    1. דראפט מצוין של יוסטון. לא יכלו לבחור טוב יותר כריסטופר הוא ויילדקארד אבל הוא כישרון ענק. בטח טוב מפרימו שהספרס לקחו.
      השאלה היא האם הביאו צוות פיתוח מספיק טוב. לגרובה במיוחד. יש לו פוטנציאל הגנתי מטורף. אבל האם ניתן להפוך אותו לקלע טוב מהפינות.
      שאלה נוספת היא מה עושים בעמדת הפוינט גארד. אבל לא מסיימים גם ככה בניה בשנה אחת. לרוקטס יש נכסים וצעירים מעניינים כדי לגרום לדברים לקרות

      1. גארובה זה נגר שאלוהים ישמור בהתקפה. לדעתי גם בהגנה ינגבו אותו והוא יחזור מהר לאירופה. אבל יוסטון בחרו מעולה עם גרין וכריסטופר. עכשיו לספסל את וול כמו שסיפסלו את הורפורד, השאלה אם יש ביצים שם למישהו לעשות את זה? אגב פרסטי מחכה להצעות על וול 🙂

  5. לדעתי הקאבס הם הזוכים הגדולים עם מובלי,
    גם יוסטון בעיקר הבחירה והטרייד על סנגון
    לגבי הקינגס לא משתגע על הבחירה במיצל אבל די סומך על מקניר שהוא מבין מה הוא עושה ובדק את עצמו טוב
    דווקא בחירת הסיבוב השני הפורטוגלי הענק נראית לי בחירה מעולה

    1. אתה צודק. אבל מובלי היא הבחירה הקלה בכל הדראפט. הקאבס פשוט לא יכלו לפשל. הם היו חייבים לבחור את מי שיוסטון לא בחרו. למזלם הם יכולים בשקט לחפש טרייד לסקסטון בלי שקבוצות מריחות את הפאניקה כמו שהיה אם ג'יילן גרין היה נבחר.
      לגבי הקינגס. זה לא בחירה גרועה. מיצ'ל נתן עונה מהסרטים ואם יתן תוצרת כמו שנתן שנה שעברה הקינגס שיחקו אותה. אם הם מצליחים להפליפ את באדי הילד תמורת ווינג קולע טוב או יוצר מקדימה, אז הבחירה נראית טוב בהרבה כי מיצ'ל כרגע תקוע בלוג ג'אם של דקות.
      .
      אבל אני גם רואה מצב שהליברטון משחק יותר עם מיצ'ל ופוקס משחק לצד הילד. מיצ'ל הוא קומבו גארד אבל הוא נמוך. הוא כמו דונבן רק קצת פחות מוכשר ופחות ארוך ידיים. לגבי ההגנה אני חייב לצנן את ההתלהבות. גם דונבן הגיע לליגה כאס הגנתי. אורך בקו האחורי חשוב מאוד. מיצ'ל הוא מהמר סידרתי. ב-NCAA קיבל מליון שריקות על תוקף שאני לא בטוח שיקבל ב-NBA. הוא עדיין יהיה מגן בפלוס גדול עם עבודת רגלים מופלאה אך לא בטוח שיפרח בהגנת חילופים. בקיצור זו בחירה שלדעתי לא תיראה נוראית בדיעבד אך ברמה של בניית קבוצה אני מקווה שהקינגס מכינים מהלך יותר משמעותי

  6. אני חושב הרבה קבוצות קיוו עד לרגע האחרון לטרייד שיקפיץ או יוריד אותם בחירה, אבל ההצעה המתאימה לא הגיעה (ווריורס לדוגמא).
    .
    הת׳אנדר לדעתי עמוסים עכשיו בקו האחורי עם משקל עודף (ווקר לא שייך לשם)
    וגם המג׳יק לא מאוזנים שם. באגס יקבל את הדקות שלו, עכשיו נשארו פולץ׳ שנתן דקות טובות שהיה בריא, אך השאלה איך הברך תחזיק מעמד.
    אנטוני שם, ולכן לטעמי טרנס רוס צריך להגיע לקונטנדרית (או עבור גבוה).
    שארלוט – לקחו תעודת ביטוח אם מונק וגרהאם עוזבים. לדעתי הם צריכים למצוא טרייד מתאים עבור החבילה של שניהם.

    1. שארלוט עשו דראפט מצוין.
      .
      כולם אומרים שסנטרים זה דבר שאפשר להשיג בקלות ובזול. לא בטוח אבל המג'יק יכולים למצוא פרטנר שמחפש שחקנים בעמדה העמוסה שלהם ולקבל חזרה נכס. קבוצות כמו אינדיאנה או המאבס ישמחו ל-4 קולע ואתלטי תמורת כמה נכסים צעירים.
      המג'יק ישמחו למיילס טרנר או מקסי קלבר

  7. מעולה כרגיל.
    ג'ון יש לך איזשהו ב=הסבר הגיוני או לא הגיוני למה טורנטו ויתרו על סאגס בייחוד שהיה ברור שלאורי עוזב ועוד יותר שהשחקן שהם בחרו יש להם כבר שחקנים לא רעים בעמדה שלו?

    1. גם אני לא מבין את זה. אולי הם בונים על ואן ליט וטרנט או שיש להם מחשבות להיפטר מאננובי או סיאקם?? נראה לי ויתור מוזר

      1. טפשות גמורה לא אנונובי לא סיאקם ולא ון וליט יביאו להם אליפות או יהפוך אותם לקונטנדרית (סאגס כן בעתיד). אני חושב שהם ילחמו על הכניסה לפלייאוף עם שארלוט , הבולס ווש ואפילו המגיק לא בטוח שיצליחו להיכנס הם נופלים בכשרון כמעט מכל הקבוצות. הדבר הכי בטוח שדטרויט והקאבס לא יהיו בפלייאוף.

  8. תודה ג'ון.
    דווקא הבחירות של הת'נדר והמג'יק מצויינות בעיניי. גידי מאוד הרשים אותי ממה שראיתי, ואח-של נראה לי כשחקן מאוד חכם עם גוף גדול והגנה טובה מאוד. דווקא את קמינגה לא אהבתי. לא יודע לא חסרים אתלטים בליגה הזו שלא יודעים לקלוע. נראה ששלנק עוד פעם יודע מה הוא עושה עם הבחירות.

  9. תודה רבה ג'ון מעניין להבין את הדינמיקות בין הקבוצות.
    .
    בעניין איכות הבחירות, כמו שאמרת – רק ימים יגידו, אבל גם בעניין אוקלהומה ובעניין הספרס, לדעתי הם הלכו על מי שהתקרה שלו הכי גבוהה בעיניהם מבין אלו שנשארו על הלוח, כי הם בכל מקרה בבניה וצריכים למצוא סופרסטאר או לפחות מה שיותר כשרון. אני בטח לא יודע כמה פרימו טוב, או יהיה בהמשך, אבל נראה לי שהספרס לקחו כאן הימור בסגנון טוני פארקר 2.0 – גארד צעיר, בוסרי, שכרגע לא נראה משהו בכלל, אבל הספרס יפתחו אותו בעצמם. אם זה ילך – טוני פארקר 2.0, אם לא – לוני ווקר 2.0…
    .
    בעניין טורונטו – אולי הם סומכים על ואן וליט ולא רצו להכניס עוד גארד דומיננטי לקלחת? אין לי מושג.

  10. תודה רבה ג'ון, לא מגיבה כמעט אבל אני קוראת את כל מה שאתה כותב (גם שומעת פודקסטים לעיתים) ואני פשוט לא מפסיקה להתפעל מהידע והמקצועיות.
    לטעמי הניתוחים שלך מוצלחים יותר משל רוב מנתחי הדראפט שיצא לי לקרוא באנגלית אז באמת שתודה ענקית – אתה חוסך לי המון כאבי ראש ועושה לי סדר בדברים כל עונת דראפט מחדש.
    .
    רציתי לשאול לגבי אותך לגבי ג'ראד באטלר, זה שחקן שעקבתי אחריו בלי קשר ליוטה בכלל בגלל הריצה שלו עם ביילור וכשהוא נפל עד אלינו הייתי די בשוק ומאוד שמחה.
    אשמח לשמוע קצת יותר על מה דעתך לגבי התקרה שלו והגיוון ביכולות (הוא קלע מצויין לפי המספרים אבל לא ראיתי מספיק בשביל לשפוט מעבר – אפילו שהיה מצויין בגמר זה משחק אחד), ומה לדעתך תהיה ההתאמה שלו ליד מיטשל שלנו (והאם הם יכולים להתפתח לגרסה דומה אבל שונה של לילארד-מקולום ביום ווישפול רציני).
    בנוסף – עד כמה נראה לך שהוא מוכן לליגה והאם הוא יוכל לתרום לנו כבר העונה? (כמובן שזה גם מאוד תלוי בקרדיט שיקבל מסניידר, אבל בהנחה ו…).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט