המירוץ לזהב: נבחרת ישראל בבייסבול לאולימפיאדה – דומיניקנית, אבל לא דומיננטית / יוני לב ארי

פדרו מרטינז, סמי סוסה, רובינסון קאנו, אדריאן בלטרה, ולדימיר גוררו (גם סיניור וגם ג'וניור), דייויד אורטיז, אלברט פוהולס. וזו רשימה סופר סופר חלקית. איך יכול להיות, שמדינה שסיפקה כל כך הרבה כוכבים לעולם הבייסבול, לא השיגו אפילו מדליה אחת לרפואה במשחקים האולימפיים עד כה? ו… ספוילר, כנראה לא תשיג את הזהב גם בטוקיו. מדליה אולי כן, אבל כנראה בצבע אחר.

חוסה באטיסה (צילום: Sporting News)

נראה כי לצד ארה"ב, הרפובליקה הדומיניקנית היא הנבחרת שנפגעה הכי קשה מהעובדה שהאולימפיאדה נערכת בזמן שליגת ה-MLB ממשיכה, וכל כוכבי הנבחרת ייאלצו להיעדר. לצד אלברט פוהולס, היחיד מהרשימה שלמעלה שעדיין פעיל, יכלו לסייע לנבחרת שמות כמו ווילי אדאמס, מיגל אנדוהר, נלסון קרוז, ג'וני קואטו, רפאל דברס, אדווין אנקרנסיון, ולדימיר גוררו ג'וניור, ועוד רבים… אך כל אלה נשארים בארה"ב, ואולי אולי יצפו בטלויזיה.

Got Melk?

הדומיניקנים ייאלצו להסתפק בשני שחקנים עם עבר אמיתי במייג'ורס: מלקי קבררה, האאוטפילדר שיחגוג 37 במהלך הטורניר. מלקי, סוויץ' היטר, לא שיחק מאז 2019 במייג'ורס, ולא חבט דאבל פיגרס הום ראנס מאז 2017. בקריירה אמנם יש לו 144 כאלה, אך רובם מעלים אבק. לצידו תמצאו את חוסה באטיסטה בן ה-40, פעם חובט מפחיד, עם 344 דינגרס בקליבר, אך גם הוא, כמו מלקי, מאז 2018 לא באמת היה רלוונטי.

כזה לא נראה שם. דייויד אורטיז (צילום: BroBible)

עוד שמות של שחקני פוזישן שראו מייג'ורס: חואן פרנסיסקו ואמיליו בוניפאסיו, אותם מכירים רק עכברים אמיתיים. בפיצ'ינג המצב לא טוב בהרבה, עם שמות כמו דאריו אלבארס (שישה ניצחונות במייג'ורס, די מזמן), ג'אירו אסנסיו (ניצחון בודד ב-2013), ג'מבו דיאס (איזה שם… לא שיחק במייג'ורס מאז 2017), ועוד כמה כאלה לא באמת רלוונטיים. נגיד זאת כך: דייויד אורטיז או פדרו מרטינז? אין פה.

אתה החוליו החזק

שם אחד שממש כדאי לשים עליו את העין, הוא חוליו רודריגז, האאוטפילדר הזריז, שנחשב בכל רשימה מכובדת בטופ 5 של הפרוספטקס במייג'ורס, וברובן גם בטופ 3. רודריגז בן ה-20, חובט ימני, חבט ב-42 משחקים העונה במיינורס 311., ונראה כי הוא ממש מתדפק על דלתות ה-T-Mobile Park.

נא לשנן את השם. חוליו רודריגז (צילום: olympics.gameday.blog)

אולימפי? נאדה

המשחקים האולימפיים היחידים בהם לקחה חלק נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית, היו בברצלונה 1992. בכל יתר המקרים היא אפילו לא הגיעה לכפר האולימפי… וגם ב-1992: תבוסות לקובה, טאיוון, ארה"ב ויפן (8:0, 11:0, 10:0 ו-17:0 מביכים בהתאמה), הפסד לפורטו ריקו, וניצחונות על ספרד ואיטליה.

כל זה הביא הדומיניקנס למאזן 5:2, ומקום שישי מתוך שמונה, כשרק ארבע עולות. מיותר לציין שמדובר בסגל שכלל שחקנים שאף אחד מהם לא הגיע למייג'ורס. בכך הסתיים חלקם של הדומיניקנים במשחקים האולימפיים אי פעם. ממש ממש מעט ביחס למדינה שמוציאה כוכבים בלי סוף למייג'ור ליג בייסבול.

הכי קרוב לכוכב. מלקי (צילום: syracuse.com)

עליבות העולם

מעבר למשחקים האולימפיים, גם באליפות העולם, ה-WBC, המצב לא היה מזהיר. זהב אחד ב-2013, עם הצגות של רובינסון קאנו, זה למעשה הדבר היחיד בו הם יכולים להתגאות. ב-2006 יצאה נבחרת עטורת כוכבים, עם שמות כמו אורטיז, פוהולס, מיגל טהאדה, אלפונסו סוריאנו, מוייזיס אלו, ולדימיר גוררו סיניור, וכל זה הספיק למקום רביעי בלבד, אחרי הפסד 3:1 לקובה בחצי הגמר.

גם ב-2009 הדומיניקנים אכזבו, עם הפסד 2:1 להולנד כבר בשלב המוקדמות. הפעם קישטו את הסגל שמות כמו ג'וני קואטו, פדרו מרטינז, קאנו, אורטיז, ואותו חוסה באטיסטה, שמשחק גם הפעם. בהחלט נבחרת מרשימה, שלא אמורה להפסיד להולנד של סידני פונסון וזהו.

היו לו רגעים. קאנו (צילום: Newsday)

ב-2017 סיימו הדומיניקנים את המוקדמות במקום הראשון, ממש כמו נבחרת ישראל, ואת הסיבוב השני במקום השלישי, ממנו לא עולים, בדיוק כמו ישראל… ולכן הרפובליקה הדומיניקנית וישראל חלקו את המקומות החמישי והשישי, מי מאוכזבת ומי מרוצה…. הפעם אפשר היה למצוא ברשימה את חוסה רייז, מני מצ'אדו, קאנו, נלסון קרוז ואדריאן בלטרה.

המסקנה מכל הסיפור הזה? גם סוללת כוכבים, במקרה של בייסבול, לא מבטיחה דבר. היום ממוקמת הנבחרת הדומיניקנית במקום השביעי בעולם, אבל לדירוג הזה הם הגיעו בזכות השחקנים שמשחקים ב-MLB. הסגל שיצא לטוקיו שלא שווה גם מקום 15 כנראה. יש לשער שנבחרת שחקני המייג'ור ליג הדומיניקנים תביס את הנבחרת שיצאה לטוקיו ב-9 משחקים מתוך עשרה… ועדיין, שש נבחרות, שלוש מדליות, חוסה באטיסטה אחד, הכל יכול לקרות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מעולה יוני, תודה.
    .
    צריך לזכור שהמשחקים האולימפיים בבייסבול שוחקו ברובם עם שחקנים לא מקצוענים, כך שמרבית השחקנים הדומיניקניים לא יכלו לקחת חלק (רובם משחקים בליגות המקצועניות שמסונפות ל-MLB וידועות בכינוי Dominican Summer League), והנבחרת הסתפקה בשאריות. יהיה מאוד מעניין לראות אותם במשחקים האלה, גם אם הסגל לא מכיל שמות נוצצים.

    1. זה לא מדוייק, שחקני בייסבול "מקצוענים" יכלו להשתתף מאז סידני 2000, אבל אז המועדונים סירבו לשחרר אותם. עד 2000 יכלו לשחק רק שחקנים שהוגדרו חובבנים, דהיינו שחקני קולג' ומה שהקובנים ודומיהם הגדירו "חובבנים" דהיינו מקצועניים בקומבינה. גם שחקני מיינור ליג הם מקצוענים, ולכן שותפו החל מ2000.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט