אירועי דיומא – 08.10.2020: ישראל בפלייאוף ליגת האומות

כדורגל / רועי ויינברג

מוקדמות העלייה ליורו 2020 – חצי הגמר:

שידור משולב לכל המשחקים בספורט 5+לייב ובספורט 1 ב-21:45, מלבד אלו בהם מפורט אחרת.

דרך ג':

21:45-ישראל-סקוטלנד (קשת 12). ישראל מרחק שני ניצחונות מעלייה ראשונה ליורו וסובלת מפציעה של ניר ביטון, אבל הכישרון ההתקפי מעודד: שון וויסמן ומואנס דאבור פותחים בליגות הבכירות של אירופה וערן זהבי משחק בפ.ס.וו איינדהובן. ההעדרויות של דן ביטון ואולי גם של דן גלזר ישפיעו. ישראל וסקוטלנד נפגשו בספטמבר במשחק שנגמר ב-1-1 והנוק-אאוט הזה מפגיש בין 2 כוחות עצומים ברמה ישראלית – אכזבה מהנבחרת ברגעי מפתח לצד יכולת הקלאץ' של ערן זהבי. לא כדאי לפספס.

21:45-נורווגיה-סרביה (ספורט 2). אולי המשחק המעניין ביותר של הערב מבחינת כדורגל. לנורווגיה יש המון כישרון בחלק ההתקפי עם מרטין אודגור, ארלינג האלנד, סנדר ברג וג'ושוע קינג בזמן שסרביה עמוקה בכל המגרש (אלכסנדר מיטרוביץ' מפולהאם בחוד, טאדיץ' ומילנקוביץ'-סאביץ' בקישור, קולרוב ומקסימוביץ' בהגנה). הברק של האלנד יכול להעלות אותם ליורו. סביר שהמנצחת כאן תעבור את המנצחת בחצי הגמר השני.

דרך א':

21:45-איסלנד-רומניה (ספורט 3). איסלנד פייבוריטית לעלות לטורניר שלישי גדול ברצף עם גילפי סיגורדסון ונבחרת מגובשת מאחוריו. רומניה האנדרדוג, אבל הכל יכול לקרות ב-90 דקות.

21:45-בולגריה-הונגריה (ספורט 4). משחק לא רע. הונגריה פייבוריטית בהתחשב בכך שבולגריה ניצחה משחק אחד וכבשה שני שערים ב-7 משחקיה האחרונים, רק אחד נגד נבחרת מהטופ העולמי (תבוסת 6-0 לאנגליה).

דרך ב':

21:45-בוסניה והרצגובינה-צפון אירלנד. במוקדמות ליורו 2020 צפון אירלנד הייתה "best of the rest" עם 13 נקודות בבית שכלל את גרמניה והולנד כולל תיקו מרשים נגד ההולנדים. בוסניה עשתה לאחרונה תיקו מרשים משלה נגד איטליה ותקווה שהרקורד של אדין דז'קו יעלה אותם ליורו.

21:45-סלובקיה-אירלנד (ספורט 5+). סלובקיה הייתה מרחק נקודה מעלייה ולמרות שאין כאן שמות גדולים (אולי חוץ ממארק האמשיק) הם נבחרת כדורגל מאוזנת וחכמה שיכולה להפתיע. לאירלנד יש לא מעט שמות פרמייר-ליג שלא בכושר מדהים העונה, אבל היא הפייבוריטית לעלייה ולמפגש נגד צפון אירלנד על כרטיס ליורו.

דרך ד':

אחת מ-4 הנבחרות האלה תהיה ביורו.

19:00-גיאורגיה-בלארוס (ספורט 5+לייב). שתי נבחרות לא גדולות כשגיאורגיה יותר טובה על הנייר ועם יותר ליגיונרים בזמן שבלארוס מתבססת על ב.א.ט.ה בוריסוב המקומיתץ

21:45-צפון מקדוניה-קוסובו. 50 מקומות בדירוג פיפ"א בין הקבוצות – צפון מקדוניה ב-66 וקוסובו ב-116. גוראן פאנדב הותיק הוא השחקן הטוב והמוכר ביותר של מקדוניה וקוסובו – שמושפעת מחוסר הותק היחסי מבחינת הדירוג – יכולה להפתיע ולהגיע ליורו. סביר שבדומה לדרך השלישית גם כאן יש חצי גמר שיותר חזק בבירור מהשני.

מוקדמות המונדיאל – דרום אמריקה – מחזור 1:

השעות מתייחסות ללילה שבין חמישי לשישי.

01:45-אורוגוואי-צ'ילה (ספורט 1). משחק פתיחה נהדר למוקדמות בין 2 קבוצות שיכולות לראות את עצמן נאבקות על העלייה. צ'ילה לא עלתה למונדיאל 2018 אבל מקבלת כאן את ארתורו וידאל ואלכסיס סאנצ'ז שמשתפים פעולה, בהצלחה יחסית, באינטר. הכימיה ביניהם יכולה להיות יתרון על אורוגוואי העמוקה יותר עם לואיס סוארז, לוקאס טוריירה, פרדריקו ואלוורדה וכמובן דייגו גודין. אדיסון קבאני לא בסגל.

01:30-פראגוואי-פרו (ספורט 3). הנבחרת של פרו הפתיעה כשעלתה על חשבון צ'ילה למונדיאל הקודם והגיעה לגמר הקופה אמריקה האחרון. פאולו גוריירו הפצוע, כוכב הקופה אמריקה, לא משחק ואין כוכבים גדולים אבל יש נבחרת עם שיטה טובה. פראגוואי הבינונית האנדרדוג, במיוחד בלי קהל.

03:10-ארגנטינה-אקוודור (ספורט 2). ליאו מסי, פאולו דיבאלה, לאוטרו מרטינז, ג'יובאני לו סלסו ופאפו גומז מעטרים סגל שסובל מחיסורים אבל בעל פוטנציאל התקפי עצום. אקוודור, במיוחד בלי אנטוניו ולנסיה, לא צפויה להקשות יותר מדי.

יורוליג / חיים:

20:30 אנאדולו אפס – פנרבחצ'ה. דרבי טורקי בין מוליכת העונה שעברה, שפתחה דווקא בהפסד מפתיע לזניט, ובין אחת מהמאכזבות הבולטות של העונה שעברה, אצלה נרשמו דווקא חיוכים בשבוע שעבר. שתי הקבוצות מונהגות על ידי שניים מהגארדים הבולטים של אירופה בשנים האחרונות – לארקין באנאדולו ודה-קולו בפנר, אבל הצוות המסייע של לארקין נראה עדיף, ולכן לדעתי אנאדולו ישיגו ניצחון בכורה העונה אחרי משחק צמוד.

22:00 ריאל מדריד – ולנסיה. גם המשחק הזה הוא דרבי מקומי, הפעם של ספרד. ריאל מגיעה אחרי רבע אחרון חלש מאוד בהפסד לבאסקוניה, ואילו ולנסיה מגיעה אחרי ניצחון קטן על וילרבאן. אלופת 2018 בכל זאת אמורה להיות טובה יותר, ולכן אני מאמין שנראה כאן ניצחון בכורה של נציגת בירת ספרד.

טניס / אלכס דוקורסקי

הרולאן גארוס – חצי גמר הנשים

אתמול נקבעו כל העולים והעולות לחצי הגמר. פטרה קביטובה גברה בשתי מערכות על לאורה זיגמונד הגרמניה בעוד שאלופת אוסטרליה, סופיה קנין מארה"ב, נזקקה למערכה מכרעת, שבה לא איבדה אף משחקון, מול בת ארצה, דניאל קולינס. המשחק בין סטפנוס ציציפאס לאנדריי רובליוב, שניים מהכוחות העולים בסבב, היה קשה למדי לחיזוי, אך בפועל שוחק באופן חד צדדי, כשהיווני, המדורג שביעי בעולם, לא איבד מערכה בדרך לחצי גמר שני שלו בטורנירי גרנד סלאם. יריבו של ציציפאס ביום שישי יהיה אלוף הטורניר לפני ארבע שנים, נובאק דג'וקוביץ'. המדורג מספר אחת בעולם, שטרם נוצח השנה, נראה פגיע לפרקים וסבל מכאבים בצווארו במשחקו מול פבלו קארניו בוסטה הספרדי. האחרון פתח היטב את המשחק וניצח במערכה הראשונה, אך אלוף 17 המייג'ורס הצליח להתאושש, לכפות את סגנונו ההגנתי על היריב ולזכות בשלוש המערכות הבאות. שידורים ישירים ביורוספורט.

16:00: איגה שוויונטק (פולין)-נאדיה פודורושקה (ארגנטינה) – שתיים מהפתעות הטורניר, שמופיעות לראשונה בשלב זה בגרנד סלאם. הארגנטינאית בת ה-23 הגדילה לעשות כשהפכה לראשונה בתולדות הטורניר שהעפילה דרך המוקדמות עד לשלב ארבע האחרונות. יריבתה בת ה-19 טרם איבדה מערכה בטורניר ומשחקת בצורה מאוד אגרסיבית והתקפית.
מיד אח"כ: פטרה קביטובה (צ'כיה)-סופיה קנין (ארה"ב) – מעניין ששתי השחקניות שהניפו גביעי סלאמים בעבר (קביטובה פעמיים בווימבלדון וקנין, כאמור, בתחילת השנה במלבורן) אינן מצטיינות על החימר ולא רואות בו כמשטח המועדף עליהן (בניגוד לשתי משתתפות חצי הגמר הראשון), אך הגיעו בכל זאת לשלב מתקדם זה בטורניר. שתיהן נפגשו פעמיים בעבר והשחקנית הוותיקה יותר מצ'כיה ניצחה בשני המפגשים.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 6:

קטע 5, עם הטיפוס למונטסקורו ("ההר החשוך", שכשמו כן היה), הביא לנו את את אחת הרכיבות המרשימות והמפתיעות של התקופה האחרונה. הקטע הארוך הביא לנו קבוצת בריחה של שמונה רוכבים, שאחד מתוכה היה אלוף העולם בנג"ש וזוכה קטע 1, פיליפו גאנה מאינאוס. בטיפוס להר החשוך הקבוצה החלה להידלדל, ובמקביל גישרו אליה אחד מהבורחים הגדולים של כל הזמנים, תומאס דה גנט, שסחב לשם גם את איינר רוביו ממוביסטאר. גאנה המשיך להחזיק מעמד בבריחה, והפך להיות היחיד מהקבוצה המקורית כשנתפס ע"י דה גנט ורוביו. אלא שבמקום להיוותר מאחור כפי שהיה צפוי, האיטלקי דווקא ניער על הטיפוס את השניים (על הנייר מטפסים טובים ממנו), והמשיך בבריחת סולו אל הקו. זה המשיך גם כאשר הדבוקה הגבירה קצב בניסיון להביא את מועמדי ה-GC לחזית, אלא שהמנוע של אלוף העולם בנג"ש היה הרבה יותר חזק, והוא הצליח להשלים את הניצחון בקטע כנגד כל תחזית. לגאנה יש שבעה נצחונות בקריירה, כולל כאמור אליפות העולם בנג"ש וקטע 1 במירוץ זה, אולם זהו הראשון שלו שלא בנג"ש. אם לא די בכך, הרוכב המתנשא לגובה 1.93 מ' גם אוחז כעת בחולצה הכחולה של מלך ההרים. פסיכי. אשר לקבוצת ה-GC, הרי שמלבד נסיונות עקרים של וינצ'נזו ניבאלי לפתוח פערים על מתחריו בירידה המסיימת, לא ראינו יותר מדי תזוזות בתוך הקבוצה. כך הקבוצה הגיע יחדיו אל הקו, כשפטריק קונרד מבורה מגיע שני, והחולצה הוורודה של ז'ואאו אלמיידה המפתיע זוכה בשניות הבונוס של המקום השלישי. אלמיידה גם נהנה מהעובדה שיונתן קאיסדו, השני עד אתמול, התפרק כבר בתחילת הטיפוס המסיים, ולפיכך הגדיל את הפער שלו בהובלה. הוא כעת מוביל במירוץ לפני בילבאו (43+), קלדרמן (48+), ונהוקה (59+), ניבאלי (1:01+), פוצוביבו (1:05+), פוגלסאנג (1:19+), קרוייזויק (1:21+), קונרד (1:26+) ומייקה (1:32+).

קטע 6 הוא קטע מעבר עם מספר טיפוסים, רובם לא מדורגים (כולל בסופו). נראה כמו קטע מובהק עבור קבוצת בריחה. יכול להתאים גם למאיצים עם יכולת טיפוס כדמאר, סאגאן, מתיוס או אוליסי, אך לא ברור אם לקבוצותיהם יהיה מספיק כח אש על מנת להביא אותם לחזית. שידור ביורוספורט 2 ב-13:25.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. תודה יום מעניין.
    ראשית נציין שגם מכבי משחקת היום ב 20.00 במוסקבה מול צסק"א.

    וגם נציין שהצעירה שלנו משחקת ב 19.00 במונטונגרו במסגרת מוקדמות יורו הצעירות.

    אבל המשחק הוא שלנו מול סקוטלנד.
    רועי התייחסת להיעדריות שלנו אך לא של הסקוטים שם ייעדרו 6 מהסגל 3 שחלו בקורונה או בידוד ו 3 פצועים כולל 4 שחקני הרכב.

    המשחק מול נבחרת לא חזקה במיוחד ללא קהל .
    ככה שהסיכוי 50/50 אני אמנם שבע אכזבות מנבחרת ישראל וככלל מגיע ללא ציפיות מיוחדות אך בכל כלל יוצא מן הכלל היום אני מעריך שלא רק ננצח אלא נביס ללא תנאי משהו כמו 3-0 ….רק בכדי להפסיד בגמר הפליאוף בחודש הבא בנורווגיה /סרביה.

    1. נראה לי שאראה גם וגם. מחזיק אצבעות בעיקר לכדורגל. רוצה שסוף סוף נגיע לאירו.
      אולי זהבי שומע? תעלה שוועתנו השמיימה והטאלנט יבקיע שנים ובא לציון גואל רצון?

  2. והרבה שנים אני לא זוכר מתי היתה תנו התקפה כזאתי. חלוץ מהבונדסליגה, אחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם, קשר/קיצוני משחטאר.
    ההגנה זוועה,הקישור חלבי. אני חושב שנרמוס את הסקוטים היום, ובמשחק הבא נתפלל לנס של ערן זהבי.
    אבל אני תמיד אופטימי בנבחרת ישראל, ותמיד מאוכזב מחדש:)

    1. "אחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם" מעולם לא היה שחקן ישראלי שאפילו קרוב להגדרה הזו. ואני מדבר על תקופות עם שחקנים בסדרי גודל יותר טובים ממה שיש בנבחרת היום. אם הוא לא ישראלי, ספק אם אנחנו מכירים את השם. בטח לא "אחד משחקני וגו'".
      רק נזכיר שלמעמד הזה הגענו בזכות שני משחקים בהם הוא לא השתתף. בשני אלה שכן השתתף, הפסדנו.
      שחקן מעולה. שום קשר לצמרת העולמית.

        1. לא חושב שזה מה שהוא טען. אני חושב שהוא טען שעיתון בריטי כלשהו בחר בו (נכון למועד הבחירה) כאחד מעשרת השחקנים הטובים בפרמיירליג. היתה אכן כתבה כזו.

  3. תן להיסחף לפני משחק של הנבחרת, אני עוד בניתי שנביא לקיין ומוריניו בראש.

    למרות שאני באמת חושב שזהבי זה פספוס ענק של הכדורגל הישראלי, לדעתי הוא יכל להצליח בגדול במועדון צמרת שיתאים לו.
    קח למשל את תומאס מולר בבאיירן,
    גם בספרד לפי דעתי הוא יכל לעשות דברים יפים, בסגנון שמבוסס על תנועה והנעת כדור.
    קיצר פספוס, ואני לא בטוח שהשחקנים שאתה מדבר עליהם היו יותר טובים מהשחקנים עכשיו בנבחרת(אלא אם אתה הולך אחורה, לפני המיליניום הזה, ככה שאני פחות שולט שם).

    1. תומאס מולר היה שחקן הרכב באחת הקבוצות הטובות בעולם בזמן שההוא היה שחקן בליגה שניה בשיראל. תומאס מולר עם מספר דו ספרתי של שערי מונדיאל ומלך שערי הבונדסליגה. הוא אנדרייטד מטורף. הוא באמת מתאים לכינוי "אחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם".
      אני מסכים שיש ביניהם לא מעט דמיון בסגנון המשחק בכלל וביכולת לאתר שטחים מתים ולנוע אליהם ביעילות בפרט.
      אבל הפער באיכות תהומי. לא פחות.
      קח לדוגמה את בניון. היה שחקן מוביל בקבוצות בשתי הליגות החזקות בעולם ושחקן (שאשכרה משחק הרבה) בקבוצת צמרת באחת מהן. אין משהו דומה לזה היום בישראל.

      1. אני חושב שזהבי טוב מבניון, אבל זה דיון אחר.
        מעניינת אותי מה דעתך לגבי ההרכב שהנבחרת צריכה לשחק. משהו ב 5-3-2 הזה מרגיש לי לא שייך לכדורגל המודרני. במיוחד ששחקני ההגנה שמשחקים בכנפיים, לא ברמה מספיק טובה.

        1. אתה רואה קבוצה כמו ליברפול פוזלת לכיוון שלו? אתה רואה את זהבי הכוכב של קבוצות בספרד ואנגליה? בניון עם שער ניצחון בשמינית גמר אלופות ובישול בחצי גמר אלופות. זו גלקסיה אחרת. שלא לדבר על זה שהוא סחב את הנבחרת לקמפיין הכי מרשים שלה מאז ההצטרפות לאירופה.
          אני חושב ש-5:3:2 (או יותר נכון 5:2:1:2) זה מערך לגיטימי שמתאים לשחקני הנבחרת, למרות שההיעדרות של טאלב מוציאה הרבה מהעוקץ שלו. דסה וטוואטחה ביחד זה איום התקפי משמעותי לא פחות מתוספת של עוד שחקן התקפה.
          צריך גם לזכור שלזה השחקנים רגילים בנבחרת. לא הייתי משנה עכשיו. בטח כשלא היה זמן להתאמן על משהו אחר בצורה יסודית.
          זו גם צורת משחק שממקסמת את זהבי בנבחרת וזה דבר שצריך לקחת בחשבון. מאז שמשחקים ככה הוא זורח בנבחרת ולפני כן היה אנמי מאוד עם מספרים חלשים.

  4. בהמשך לדיון אתמול על הוואלטה, אז ברנאל הודיע שהוא לא יהיה שם (כאבי הגב עדיין מציקים), מה שאומר שפרום וקאראפאז יובילו את אינאוס.

      1. ברור שזה המירוץ האחרון שלו בקבוצה, כי אח"כ הוא עובר ל-ISN. השאלה היותר מעניינת במקרה שלו היא האם שירת הברבור הזו תהיה בתחילת המירוץ או בסופו, לאור איך שהוא נראה העונה.

  5. זהבי מאוד מוכשר – אבל העובדה שהוא לא שיחק כשחקן הרכב בקבוצת צמרת באחת הליגות הטובות באירופה – בתקופה שברור שהם מחפשים את הכשרונות הכי טובים בכל העולם – מראה שהוא משום מה לא ברמה הזאת. אבל חוץ מזה – הוא חלוץ באמת נפלא – ונקווה שיראה עכשיו באיינדהובן שאולי מישהו פה פספס אותו.

  6. לדעתי זהבי בהחלט בפוטנציאל טוב סקורר ברמה האירופאית הגבוהה ביותר יש לכך כמה אינדקציות כולל מלכות השערים בסין שאמנם ליגה חלשה אך כוכבים לא מעטים באיכות גבוהה למשל פלה האיטלקי .
    כך גם בקמפיין מוקדמות היורו .

    הפיספוס של זהבי הוא שהוא לא עשה קריירה אירופאית מסיבות שונות למשל טוטנהאם רצתה אותו אך זה לא הסתדר בחורף הקודם .

    ובכל הקשור להשוואה לבניון .
    אז ככה בניון אמנם שיחק בליברפול אך בתפקיד משני יחסית .
    רוצה לומר יש שחקנים שהם מגיעים ככוכבים הגדולים או לא מגיעים בכלל ברקוביץ למשל היה כזה.
    הוא היה "האיש" המרכזי בכל קבוצה בה שיחק ולכן אגב לא שיחק בליברפול אלא רק בקבוצות דרג 2 בניון לעומתו היה עוד שחקן וככזה היה נח להשתלב בקבוצה גדולה.
    כנ"ל גם זהבי כל קבוצה שלוקחת אותו יודעת שהוא הולך להיות האיש בדיוק כמו לבנדובסקי או רונאלדו שלא באים לנגן כינור שני.

    ולכן זהבי רק באיינדוהבן.

    אני אישית חושב שזהבי בשיאו היה שווה בהחלט מקום בצמרת
    הוא לא לבנדובסקי מסי או רונאלדו .
    אך בהחלט סקורר איכותי שלא היה נופל למשל מדייגו קוסטה שכזה .

  7. טוב בטניס .
    הפולניה הזו תופעה שאיני זוכר כמותה
    היא כולה בת 19 לא שמעתי עליה טרם הטורניר והיא דרסה היום את הארגנטינאית 1-6 2-6
    אמנם אשתקד היא עשתה שמינית גמר
    אבל שמה לא זכור לי .
    ומה שהיא עושה בטורניר הזה חסר תקדים .
    0-6 בניצחונות ניחא
    0-12 במערכות ניחא
    אבל לא נזקקה לשום שובר שוויון בשום מערכה תמיד הכריע ב 6
    רק במערכה אחת ניצחה 4-6 בעוד 2 ניצחה 3-6
    יתר המערכות 1-6 או 2-6 ( מראה גם גנטלמיניות ולא עושה בייגלה).
    סיכום המשחקונים שלה עד הגמר 23-72
    והאמינו לי זה מטורף אני בודק כבר כמה שנים את הנתון הזה וזה האחוז הכי גבוה שאני זוכר ללא תחרות בכלל .
    זה מעל 75 קרוב ל 76 אני לא ראיתי אף אחד שניצח בממוצע לגמר יותר מ 2/3 מהמשחקונים ואפילו לא התקרב לכך .

    הגמר יהיה מעניין מאד
    משום שהיא דומיננטית מאד מחד אך מאידך תקבל שחקנית מנוסה מאד שכבר לקחה סלאם אחד לפחות בעבר ( או וקנין המדורגת 4 או קיבוטבה מדורגת 7).
    אבל נראה לי שהיא הפייבוריטית.

        1. אגניישקה רדוואנסקה. היתה חברה קבועה במשך כמה שנים בעשירייה הראשונה. הישג השיא שלה בסלאמים היה גמר ווימבלדון ב-2012 (הפסידה לסרינה וויליאמס).
          סגנון המשחק של אגה רדוואנסקה היה הגנתי והיא הצטיינה בהחזרות הכדור מהקו האחורי ובתנועתה על המגרש בעוד ששוויונטק משחקת בצורה התקפית ואגרסיבית (לטובה) ביותר.

  8. אשר לזהבי הבהרה לא אמרתי שהוא קוסטה אמרתי שהוא יכול היה להיות דייגו קוסטה
    מבחינת הפוטנציאל אני בהחלט מאמין בזה. (שוב זה לא משהו שניתן להוכיח מעל ספק סביר אבל יש אינדיקציות וטיעונים).

    זה שהוא לא היה בפועל נובע מהרבה סיבות.
    אבל אני בהחלט רואה את זהבי בשיאו מוביל חוד כמו של אתלטיקו מדריד וכובש שם 20 + בעונה בספרד.
    וזה שזה לא קרה לא אומר שלא יכול היה לקרות היו מספיק סיפורים או אי הבחנות מועדונים לגבי שחקנים
    אם נלך רגע לכדורסל אז יוקיץ וג'ינובלי נבחרו רק בסיבוב השני וגם אז לא בתחילתו מכיוון שהמנטליות של המועדונים שם לא התאימה לשחקנים כגון אלו .

    .זה מה שקרה עם זהבי רק בגיל מבוגר הבינו כמה הוא טוב וגם אז אף אחד לא יכול היה לתת לו מה שהסינים נתנו
    אבל אם הוא משחק בליגה שמשחק שם למשל חלוץ נבחרת איטליה או שחקן כמו טבס או האמשיק הסלובקי
    והוא כובש יותר הרבה יותר מחלוצים גדולים אלו ועוד שלל שמות מוכרים אחרים וזו בהחלט אינדיקציה ליכולת הכיבוש שלו

    גם היותו זגן מלך שערי המוקדמות האחרונות עם בית מאוזן וקשה ללא נבחרת בשר תותחים מעידה על יכולת הכיבוש שלו שגם באה לידי ביטוי בקבוצות סדר גודל של באזל ופלזן בשלבי המוקדמות לליגת האלופות או גם אותו השער מול ליון במדי הפועל תל אביב .

    גם פאלרמו הביאה אותו על תקן מחליף לפיסטורה שעבר לפ.ס.ז
    זה לא הלך וזה בהחלט קורה ומאז האופציה לא התממשה .

    כזכור גם טוטנהאם הייתה מעוניינת בו בחורף ואנו מדברים על מוריניו הגדול.

    ככה שבשורה התחתונה זה שהוא לא נהיה קוסטה לא אומר שהוא לא יכול היה להיות

    נכון שאין הוכחה חותכת אך לטעמי הוא בהחלט היה טופ סקורר אירופאי אם היה מקבל או לוקח לעצמו עוד צ'אנס הוא החליט ללכת לאפיקים אחרים וגם לא קיבל הצעה הולמת בזמן מתאים אך זה לא סותר את היכולות .

  9. כמו שנכתב, הלילה מתחיל בדרום אמריקה טוריר המוקדמות לגביע העולם 2022 בקטאר.
    שמונה עשר מחזורים שנפרשים על פני שנה וחצי. יש המכתירים את הטורניר הנ"ל לאליפות האמיתית של היבשת. משחקי בית וחוץ של כל הנבחרות.
    .
    המשחקים שונים לחלוטין מאלה שמתקיימים באירופה מבחינת שיפוט, סגנון משחק, האיצטדיונים שבהם משחקים. לחלק מהמדינות יש טיסות ארוכות והבדלי שעונים (לדוגמה מארגנטינה לונצואלה או לקולמביה). יש מקמות שבהם משחקים בגובה רב שמשפיע אל אלה שאינם מורגלים לשחק בתנאים כאלה (לימה בפרו, קיטו באקוואדור ובמיוחד בלה פאס בבוליביה שם משחקים בגובה של 3600 מ' מעל פני הים).
    .
    המצב בדרום אמריקה עקב הקורונה לא טוב בלשון המעטה, אבל ההצגה חייבת להימשך.
    עד כמה שידוע לי, המשחקים ייערכו ללא קהל (תשובה ל-onetwo3 בתגובה 10).
    .
    זה קישור בעברית באתר ספורט one שסוקר את הנבחרות והסיכויים שלהן לעלות:
    https://www.one.co.il/Article/20-21/3,34,4828,32662/368516.html?ref=hp
    .
    וזה קישור ללוח הזמנים של המשחקים שמשתרע מאוקטובר 2020 עד מרס 2022.
    https://es.wikipedia.org/wiki/Clasificaci%C3%B3n_de_Conmebol_para_la_Copa_Mundial_de_F%C3%BAtbol_de_2022
    .
    ארבע הנבחרות הראשונות תעלינה באופן ישיר. נבחרת חמישית תשחק על הזכות לעלות עם נבחרות מיבשות אחרות שתסיימנה את הטורנירים שלהן במקומות שמהם לא עולים באופן ישיר.
    .
    שעות המשחקים אינן נוחות לצפייה, אבל יש באתר מספיק צופים שקמים ע"מ לראות משחקי NBA שמתקיימים בשעות דומות
    בכל מקרה ניתן להקליט או לצפות בשידורים חוזרים.

    1. תודה אמנון
      בברזיל רע. קולגה שלי בבית כמה חודשים. היא מריו וחוקרת בסאו פאולו. כתבה לי היום שלא חוזרת לאוניברסיטה שם ונשארת בריו.
      מפחיד מה שהולך שם.

    2. גדול אתה אמנון. תודה.
      בפנמה ובמקסיקו העניינים די מאוזנים מבחינת הקורונה. בשתי המדינות כמעט הכל פתוח ומלבד מסיכות החיים די שבים למסלולם

  10. היה יותר יצירתיות בהתקפה בכדורגל אצלי בתיכון כששיחקנו כיתה נגד כיתה..
    שתי הנבחרות ראויות זו לזו.
    קשה לי לדמיין משחק משעמם יותר בין 2 נבחרות באירופה.
    אבל שיישאר עם משעמם עם 1-0 קטן לנו דקה 80

  11. פעם היה משפט שאמר לינקר
    "כדורגל משחקים 90 דק' ובסוף גרמניה מנצחת" המשפט הזה קצת פחות רלוונטי כיום
    אבל יש משפט אחד נכון תמיד כדורגל משחק מכריע משחקים 90 דק' או אפילו 120 או אפילו פנדלים אבל בסוף נבחרת ישראל תפסיד היא תמיד אבל תמיד תפסיד"
    פעם אמרו ששעון מקולקל עובד פעמים ביום לך תסביר זאת לנבחרת ישראל שאפילו פעם ב 50 שנה הוא לא עובד.

  12. ובהמשך לוויכוח למעלה הנה עוד הוכחה שזהבי שייך לגדולים הכי גדולים 😀☹ להם הוא מצטרף להחטאת פנדל מכריע בדו קרב מהנקודה
    ברשימה "האקסלוסיבית הזו"
    דייגו ארמנדו מארדונה ( שמינית גמר מונדיאל 90 למזלו ארגנטינה ניצחה) ואן באסטן ( חצי גמר יורו 92 והדחה מול דנמרק ) באגיו ( גמר מונדיאל 94 הפסד לברזיל )

    ד"ר סוקרטס ( רבע גמר 86 הפסד לצרפת )

    פרנקו בארזי ( גמר מונדיאל 94 הפסד לברזיל )

    פרננדו היירו ( רבע גמר יורו 96 הפסד לאנגליה)

    קרלוס סיידרוף ( רגע גמר 96 והפסד לצרפת)

    פול אינס ( שמינית גמר מונדיאל 98 והפסד לארגנטינה).

    הרנן קרספו (שמינית גמר 98 וניצחון על אנגליה).

    ליזארזו ( רבע גמר 98 וניצחון על איטליה).

    רולנד דה בור ( חצי גמר 98 והפסד לברזיל).

    פאולו מדליני ( חצי גמר יורו 00 וניצחון על הולנד).

    פרנק דה בור ( חצי גמר 00 והפסד לאיטליה).

    יאפ סטאם ( חצי גמר 00 והפסד לאיטליה).

    רוי קוסטה ( רבע גמר יורו 04 וניצחון על אנגליה)

    בקהאם ( רבע גמר יורו 04 והפסד לפורטוגל ).

    פיליפ קוקו ( רבע גמר יורו 04 וניצחון על שבדיה).

    זלאטן איהראימוביץ ( רבע מר יורו 04 והפסד להולנד)

    אנדרי שבצנקו ( שמינית גמר מונדיאל 06 וניצחון על שוויץ ).

    אזאלה ( רבע גמר מונדיאל 06 והפסד לגרמניה).

    קומביאסו ( רבע גמר 06 והפסד לגרמניה )

    לאמפרד ( רבע גמר 06 והפסד לפורטוגל ).

    גרארד ( רבע גמר 06 והפסד לפורטוגל ) .

    טרזגה ( גמר מונדיאל 06 והפסד לאיטליה)

    קארגר ( רבע גמר 08 והפסד לפורטוגל )

    דניאל דה רוסי ( רבע גמר יורו 08 והפסד לספרד).

    די נטאלה ( רבע גמר יורו 08 והפסד לספרד)

    אשלי קול ( רבע גמר יורו 12 והפסד לאיטליה).

    צאבי אלונסו ( חצי גמר יורו 12 וניצחון על פורטוגל).

    וסלי סניידר ( חצי גמר מונדיאל 14 והפסד לארגנטינה).

    תומאס מולר ( רבע גמר יורו 16 וניצחון על איטליה).

    אוזיל ( רבע גמר 16 וניצחון על איטליה ).

    שווישטנגר ( רבע גמר 16 וניצחון על איטליה).

    כריגטיאן אריקסן ( שמינית גמר מונדיאל 18 והפסד לקרואטיה).

    ג'ורדן הנדרסון ( שמינית גמר מונדיאל 18 וניצחון על קולומביה ).

    בקיצור זו רשימה של 35 רק ממונדיאל ויורו ורק שמות גדולים ( וויתרתי על רבים אחרים ).

    כמעט שני שליש מהם הפסידו.

    חוץ מהם שווה לציין
    היגוואין שהחטיא בגמר קופה 16 מול צילה והפסיד

    וכמובן את מסי שהחטיא בגמר קופה 16 והפסד אף הוא לצילה.
    במדיה פספס אגב וידאל אך הוא ניצח

    מחטיאים בולטים בגמרי אלופות

    פרנציסקו גריציאני ( מרומא בהפסד לליברפול בגמר 84 ).

    פיצי ( מברצלונה בהפסד בגמר 86 לסטיווה).

    מנואל אמורוס ( מארסיי בהפסד בגמר 91 לכוכב האדום ).

    דיוויס ( מאיאקס בהפסד ליובה בגמר 96 ).

    טראזגה ( פעם שנייה כאן במדי יובה בהפסד למילאן בגמר 03).

    פירלו ( מילאן בהפסד לליברפול בגמר 05 ).
    שבצנקו ( פעם 2 מילאן בהפסד לליברפול גמר 05).

    כריסטיאנו רונאלדו ( ביונייטד בניצחון על צ'לסי בגמר 08).

    טרי ( מצלסי בהפסד ליונייטד בגמר 08).

    אנלקה ( מצלסי בהפסד ליונייטד בגמר 08).

    מאטה ( מצלסי בגמר אלופות 12 בניצחון על מינכן ).

    שווישטנגר ( פעם 2 ממינכן בהפסד בגמר 12 לצלסי).

    1. צפיתי באותו חצי הגמר, בשנת 2000, בו, לאכזבתי הרבה, ההולנדים, שנראו נהדר באותו הטורניר, פספסו שני פנדלים (במהלך 90 הדקות עצמן). גם עם הבנתי המוגבלת מאוד הבנתי שהסיכויים לא היו בדיוק לטובת הנבחרת המארחת לקראת בעיטות ההכרעה באותו המשחק לפני 20 שנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט