דירוג הרוקיז בבועה / עמיחי קטן

ימים בודדים לאחר שנעצרה הליגה אי אז בחודש מרץ פורסם דירוג הרוקיז הסופי של העונה, ועם חידוש הליגה, מן הראוי שניתן את הדעת על התקופה הנוכחית ועל כן, הנה מובא לפניכם דירוג הרוקיז בבועה. הדירוג יתייחס אך ורק לתקופת המשחקים בבועה, ולכן צפויים הבדלים גדולים ומשמעותיים ביחס לדירוגים הקודמים. מכיוון שמדובר במדגם קטן של 8 משחקים, סביר להניח שההצלחה הקבוצתית תיקח חלק יותר משמעותי מאשר בדרך כלל אצל הצעירים.

ראויים לאזכור:

קנדריק נאן (מיאמי) (דורג 3) – 10/8 נקודות, 2.4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ב-35.9% אפקטיבי ו-100% מהעונשין בבועה – דווקא בבועה קנדריק נאן לא פוגע. כמות הזריקות שלו נשארה די דומה, אבל הנקודות ירדו באופן משמעותי, והאחוזים גרועים ממש. עבור מיאמי מדובר אולי בסימן מעט מדאיג לקראת הפלייאוף, שם הם יזדקקו לכמה שיותר ידיים קולעות ליד באטלר ואדבאיו.

מתיאס ת'ייבל (פילדלפיה) (לא דורג) – 4.8 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים ו-1.8 חטיפות ב-61.5% אפקטיבי וללא זריקות עונשין – ההגנה של ת'ייבל שומרת לו מקום קבוע ברוטציה לאורך העונה, אבל הוא לא ממש מצליח לבוא לידי ביטוי בהתקפה. בפלייאוף הוא עשוי להידחק הצידה לטובת יותר דקות של ברקס ורובינסון שידועים ביכולת קליעה יותר מוכחת, בטח ביחס למה שת'ייבל נותן בהתקפה.

בול בול (דנבר) (לא דורג) – 5.7 נקודות, 2.7 ריבאונדים ו-0.9 אסיסטים ב-57.1% אפקטיבי ו-80% מהעונשין – הסנסציה הגדולה של משחקי ההכנה חדרה באופן מועט גם לחזרה של הליגה עצמה, כאשר מייק מאלון מחלק את המשחקים באופן שווה בין אלה בהם בול בול מקבל דקות ובין אלה שלא. נגד יוטה הוא קיבל 0.3 שניות כדי להסתיר לאינגלס הוצאת כדור מצד אחד, אבל נגד הלייקרס והבלייזרס הוא קיבל הרבה דקות. מעניין לשים לב לכך שעד כה הנאגטס הפסידו את כל המשחקים בהם הוא שיחק 9 דקות ומעלה, בזמן שאת כל שאר משחקי הבועה הם ניצחו.

10: רוי האצ'ימורה (וושינגטון)
בחירה בדראפט: 9
מספרים בבועה: 14.4 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים ב-42.9% אפקטיבי ו-82.8% מהעונשין
.דירוג בעונה הסדירה: 6

אחד מהמסכנים הגדולים של הבועה הוא האצ'ימורה שנאלץ להגיע עם הקבוצה הכי גרועה מבין אותן 22 קבוצות, ואחר כך גם הורידו את 2 הקלעים המובילים של הקבוצה. האצ'ימורה נאלץ לקחת על עצמו יותר וזה פגע ביעילות שלו, וגם אם זה גרם ליותר ריבאונדים ואסיסטים, כנראה שהביקור הזה היה די מיותר מבחינתו. הנתון העוד יותר מאכזב מבחינת היפני הוא הניצחון היחיד של וושינגטון בבועה, שהגיע דווקא בלעדיו.

9: לוגואנץ דורט (אוקלהומה)
בחירה בדראפט: לא נבחר
מספרים בבועה: 9.1 נקודות, 3.9 ריבאונדים, 0.9 אסיסטים ו-1.1 חטיפות ב-40.8% אפקטיבי ו-82.4% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה:
לא דורג

הת'אנדר הגיעו לבועה כשהם מסודרים בעמדות הגארד, ועם גלינארי ואדאמס ב-4 ו-5, ומה שנשאר להם זה לחפש סמול פורוורד פותח. הם מצאו אותו בדמות לוגואנץ דורט שהצליח להביא הגנה טובה וקליעה יותר טובה מזו של רוברסון, וייתכן שסידר לעצמו תפקיד משמעותי גם בפלייאוף.

8: ברנדון קלארק (ממפיס)
בחירה בדראפט: 21
מספרים בבועה: 12 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים ב-60.6% אפקטיבי ו-63.2% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה:
5

ברנדון קלארק שמר בערך על אותם ממוצעים ביחס לעונה הסדירה, אבל כמו כל ממפיס, האחוזים שלו מחוץ לקשת נפגעו משמעותית, וכמובן שגם חוסר ההצלחה הקבוצתית פוגע בו כאן. למרות זאת, הוא הוכיח את עצמו בתור חלק חשוב בבנייה של ממפיס, והצליח לשמור על יעילות די גבוהה למרות 2 שלשות בלבד בבועה.

7: דריוס בייזלי (אוקלהומה)
בחירה בדראפט: 23
מספרים בבועה: 13 נקודות, 6.3 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים ב-53.2% אפקטיבי ו-73.3% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה:
לא דורג

עוד שחקן של אוקלהומה שקיבל בבועה הרבה דקות והגיב לכך היטב, בעיקר עם תרומה התקפית משמעותית, מה שאמור להפוך אותו לשחקן רוטציה עם לא מעט דקות גם בפלייאוף. בייזלי קיבל 20 דקות או יותר בכל אחד ממשחקי אוקלהומה בבועה, ויש לו חלק משמעותי בכך שאוקלהומה המשיכו להיראות טוב גם ברוב משחקי הבועה.

6: זאיון וויליאמסון (ניו-אורלינס)
בחירה בדראפט: 1
מספרים בבועה: 18.4 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים ב-55.9% אפקטיבי ו-61.5% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה: 2

הרוקי שהגיע לבועה עם הציפיות הכי גדולות גם במישור האישי וגם בזה הקבוצתי, אבל לא הצליח לעמוד בהן. זאיון לא היה רע בכלל במשחקי הבועה, אבל לא הצליח לתת את הערך המוסף שההצטרפות שלו נתנה לפליקנס במהלך העונה הסדירה, ולמרות ניצחון בקרב האישי נגד מוראנט הוא לא יזכור לטובה את הסיבוב הזה. לפחות הפעם הוא נתן קצת יותר אסיסטים מאיבודים…

5: טיילר הירו (מיאמי)
בחירה בדראפט: 13
מספרים בבועה: 17.3 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים ב-59.3% אפקטיבי ו-100% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה: 9

הנה דוגמא למישהו שהיה בעניינים לאורך כל העונה, אבל הצליח אפילו להשתפר קצת במהלך הבועה. ההיעדרויות של באטלר ודראגיץ' העמיסו יותר אחריות על הירו, והוא הצליח לעמוד בגבורה במשא. אחוזי הקליעה נראו טוב יותר מאשר בשלבים הקודמים שלו העונה, והירו חווה גם שיפור בתחומי משחק נוספים מלבד הקליעה. עכשיו ההזדמנות שלו להוכיח את עצמו גם בפלייאוף, ובכושר הנוכחי, אין ספק שהוא יזכה להרבה הזדמנויות.

4: ג'ה מוראנט (ממפיס)
בחירה בדראפט: 2
מספרים בבועה: 19 נקודות, 9.9 אסיסטים ו-6.4 ריבאונדים ב-42.7% אפקטיבי ו-80.5% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה: 1

מוראנט אמנם הצליח להגיע למספרים העונתיים שלו וגם לעבור אותם, אבל קשיי הקליעה של ממפיס לא פסחו עליו, והאחוזים שלו ירדו לרמה כמעט מזעזעת. הקשיים של ממפיס נגד יריבות עם מאזן חיובי בלטו לאורך הדרך, כאשר כל היריבות הישירות גברו עליהם והצליחו לסגור פער שנדמה היה כבלתי מחיק בכניסה לבועה. מוראנט הצליח לרשום טריפל-דאבל שני בקריירה במשחק נגד מילווקי והצליח להביא את ממפיס לקרב הישיר על הממקום בפלייאוף, אבל ממפיס קיוו ליותר ממנו והוא קצת נתקע בקיר.

3: קמרון ג'ונסון (פיניקס)
בחירה בדראפט: 11
מספרים בבועה: 13.3 נקודות, 5.9 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים ב-60.6% אפקטיבי.
דירוג בעונה הסדירה: לא דורג

אם דיברנו על ניצחונות, אז הנה לפנינו שחקן מהקבוצה המושלמת של הבועה, כאשר אחד הגורמים המרכזיים להצלחה של פיניקס בבועה הוא קמרון ג'ונסון וההקפצה שלו לחמישייה. ג'ונסון הצליח לשדרג את הסאנס גם התקפית וגם הגנתית, ובאופן אישי הוא רושם במשחקי הבועה ממוצעים מאוד יפים ויעילים. החלק המשמעותי שלו בהצלחה המפתיעה של פיניקס, זו שהולידה משום מקום סיכוי ממשי להגיע לפלייאוף, ממש עד לשניות הסיום של המשחק של פורטלנד, מזכה אותו כאן במקום גבוה מאוד ברשימה.

2: קלדון ג'ונסון (סאן-אנטוניו)
בחירה בדראפט: 29
מספרים בבועה: 14.1 נקודות, 5 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים ו-1.1 חטיפות ב-73.3% אפקטיבי ו-82.4% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה:
לא דורג

כחלק מההתחדשות הכללית של הספרס בבועה, אחת הדמויות הבולטות שלהם היא דמותו של קלדון ג'ונסון, שהוקפץ לחמישייה וקולע לא מעט ובאחוזים הזויים לחלוטין. גם בהגנה הנוכחות של ג'ונסון חשובה, ובאופן כללי ניתן לומר שיש לג'ונסון חלק משמעותי בכך שהספרס הצליחו להישאר בתמונת הפלייאוף עד הרגע האחרון. ב-3 ממשחקי הבועה קלע ג'ונסון 20 או יותר, ועבור שחקן שלקח בממוצע בערך 7 זריקות למשחק מדובר בנתונים יוצאי דופן. ייתכן שמדובר בנכס המשמעותי ביותר שהספרס קיבלו בטרייד עם טורונטו לפני שנתיים.

1: מייקל פורטר ג'וניור (דנבר)
בחירה בדראפט: 14 – דראפט 2018
מספרים בבועה: 22 נקודות, 8.6 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים וחטיפה ב-64.7% אפקטיבי ו-93.1% מהעונשין.
דירוג בעונה הסדירה:
לא דורג

אם דנבר תיקח אליפות בשנים הקרובות הבועה תהיה המקום בו הנאגטס הפכו מקבוצה צעירה ואיכותית שיכולה להפתיע את אחת הקונטנדריות למועמדים אמיתיים לאליפות בזכות עצמם. פורטר הפך לקלעי המוביל של דנבר בבועה ואולי אפילו הכוכב השלישי לצידם של יוקיץ' ומארי. לפורטר הולך להיות תפקיד משמעותי מאוד בדנבר בפלייאוף הזה ובעתיד של הנאגטס בכלל, והפער העצום בינו ובין שאר הרוקיז במשחקי הבועה מעניק לו את תואר הרוקי המצטיין של הבועה ודי בקלות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אפשר להתווכח מי הרוקי שהכי הפתיע בבועה.
    אבל אין ספק שהרוקי המאכזב בבועה הוא זיון ויליאמסון.

    מעבר לעובדה שהיה צריך לצאת ל'סידורים' אישיים ,היכולת שלו היא עדיין לא של שחקן פרנצ'יז מוביל.

  2. אחלה חיים. אצלי בייזלי מעל וויליאמסון – היה נהדר לקראת סוף הבועה, קלע טוב מרחוק ויכול לקבל דקות גם בפלייאוף. הרשים אותי מאוד, בדומה להירו והג'ונסונים. MPJ הולך לטרוף את הליגה

  3. תודה על הסקירה האיכותית. פורטר היה נפלא בבועה.
    הספרס הולכים להנות מקלדון עם סיום עונת הייבוש המסורתית ע"ש פופוביץ'.

    1. לא בטוח שקלדון ואנחנו נהנה.
      פופ יכול להחליט להחזיר אותו לפריזר, ככה סתם כי בא לו בדיוק כמו שעשה עם ווייט עד פגרת הקורונה.
      בשנה שעברה וייט היה שחקן של 15 נקודות למשחק, וכשהתחילה העונה פופ נזכר שפורבס הוא העתיד של הספרס ויחד עם בלינלי, נותנים הגנה טובה יותר.

      אני באמת חושב שהשילוב של ההגנה + הפוטנציאל ההתקפי של קלדון גדול יותר משל ווייט. הוא רק בן 20, ואני כבר מפנטז על ממוצע של 20 נקודות למשחק ושדרוג במשחק ההגנתי המזעזע של הספרס השנה.
      אולי נסחפתי שאמרתי שהוא יהיה אול-סטאר, אבל אולי לא. הוא אחד מ- 5 הרוקים הטובים של המחזור המשובח הזה. הבעיה היא שהמאמן שלו הוא אחד מ- 5 המאמנים הגרועים ביותר בליגה הזאת, נכון ל- 2020 לא כולל זמן בועה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט