דייויד סטרן והמשחק הגלובאלי שיצר / מנחם לס

 

 

 

NBA BASKETBALL – המשחק של העולם

הבייסבול הרבה, אבל הרבה יותר גדול מהכדורסל בארה"ב. רק בתיכונים ובמכללות הכדורסל יותר גדול. אבל ב-LITTLE LEAGUE משחקים מיליוני ילדים, ועתה כשהתחילו משחקי הפלייאוף של ה-MLB, הרייטינג עושה צחוק מהרייטינג של הפלייאוף ב-NBA.  וכמובן שבפוטבול אין כלל מקום להשוואה בין ה-NFL ל-NBA. ה-NFL הפכה לליגה הפורה, יעילה, ומרוויחה ביותר מכל ליגות העולם, ובארה"ב לפחות, הרייטינג של משחקי ה-NFL גבוה מכל תכנית אחרת, מלבד פרסי האוסקאר.

אבל בעולם כולו הספורט האמריקאי שהפך לגלובאלי ביותר הוא הכדורסל של ה-NBA. והאדם האחראי לכך יותר מכל אחד אחר הוא דוויד סטרן שלנו.

תראו מה הולך בעולם:

1. אוקטובר 5: פנרבחצ'ה נגד אוקלהומה סיטי ב-'אולקאר ספורט ארינה' באיסטנבול.

2. אוקטובר 6: בילבאו – פילדלפיה סיקסרס ב-ביסקיה ארינה' בספרד.

3. אוקטובר 8: אוקלהומה סיטי נגד פילדלפיה סיקסרס בפון 4U ארינה במנצ'סטר.

4. אוקטובר 10: יוסטון רוקטס נגד אינדיאנס פייסרס באסיה ארינה, במנילה.

5. אוקטובר 12: שיקגו בולס – וושינגטון ויזרדס ב-HSBC ארינה בריו דה ג'נירו.

6. אוקטובר 13: אינדיאנה פייסרס נגד יוסטון רוקטס בטייפי ארינה, טייואן.

7. אוקטובר 15: גולדן סטייט נגד לייקרס במסטר קארד ארינה בבייג'ינג.

8. אוקטובר 18: לייקרס – גולדן סטייט במרצדס בנץ אריטנה בשנחאי.

9. דצמבר 4: מינסוטה בלייזרס – סן אנטוניו במכסיקו סיטי ארינה, מכסיקו סיטי.

10. אטלנטה האוקס נגד ברוקלין נטס ב=O2 ארינה, לונדון.

כל המשחקים משודרים ב-NBA TV, וכמה ב-NBC.

מי אחראי לכל זה? דוויד סטרן, הקומישיונר הגדול מכולם, בכל סוגי הספורט הקבוצתי בארה"ב.

NBA TV ראיין אותו שלשום, ויו אס איי טודיי הקדיש לו היום מאמר שער. המאמר מתחיל: "לדייויד סטרן אין כל מחשבה שנייה או חרטה: הוא פורש מתפקידו כקומישיונר של ה-NBA ב-1 לפברואר, אחרי 35 שנות מעורבות בליגה, 28 מהן כקומיסיונר, בהן בנה אימפריית כדורסל שאין שנייה לה". מי שיחליפו יהיה עוזרו (היהודי כמובן!) אדם סילבר.

 

דייויד סטרן עם הקומיסיונר הבא, אדם סילבר. איזה כיף שה-NBA בידיים יהודיות טובות!

 

 

לסטרן אין כל חרטה על החלטתו. הוא אמר ליו אס איי טודיי: "מישהו שאל אותי מתי היה היום האחרון בו לא היה לי מה לעשות. נדמה לי שזה היה כשהייתי בן 12 והורי שלחו אותי למחנה הקיץ "רמה" ברוטגרס, ניו ג'רסי…". הוא ממשיך: "אז התחילו לימודים, מכללה, מאמצים להתקבל לבית הספר למשפטים (קולומביה, בניו יורק), ואז התחיל HUSTLE למצוא עבודה, ואז HUSTLE להתקבל כשותף בחברת עורכי דין, ואז אתה מקבל ג'וב ב-NBA, והשאר הוא הסטוריה. אני מוכן ומזומן לבוקר בו אתעורר ולא יהיה לי מה לעשות!".

הוא טס היום לאיסטנבול למשחק בין אוקלהומה סיטי (מינוס ראסל ווסטברוק) ופרנבחצ'ה. זוהי טיסתו האחרונה לחו"ל כראש ה-NBA, הליגה שתקעה יתר בכל מדינה בעולם. משחק האול-סטאר השנה ישודר לשיא של 262 מדינות. גם משחקי הפלייאוף ישודרו בכל העולם, כששמות כמו קובי בריאנט או לברון ג'יימס הפכו שמות ידועים לכמעט כל ילד בעולם עם עניין בספורט.

אתם יודעים היכן התחילה הגלובליזציה של ה-NBA? לפי דייויד סטרן הכל התחיל בתל אביב, במשחק בין מכבי ת"א וושינגטון בולטס ב-1978, משחק שהוא היה אחראי לארגונו כמה חודשים מאז החל את עבודתו בליגה.

העונה 12 קבוצות תשחקנה כדורסל מחוץ לגבולות ארה"ב.  לליגה ישנם בתי ספר לכדורסל בכל רחבי הודו, בראזיל, קוריאה, וסין. הרשת מתפתחת ולפי מה שאמר ל-ESPN, תוך שנתיים יהיו בתי ספר לכדורסל של ה-NBA ביותר מ-30 מדינות בעולם.

"זה התחיל בגדול ב-1988 כשמקדונלד הפכה שותפה לעניין והתחלנו את "טורניר מקדונלד במדריד ב-1988. ואז נוצר קשר עם FIBA, ו-FIBA הזמינה אותנו להשתתף באולימפיאדה. ואז הגענו עם ה-'דרים טים' של 1992 לברצלונה עם מייקל, לארי, מג'יק, וצ'אק (בארקלי, מ.ל), וזה היה הפיצוץ הגדול. זה היה הרבה עניין של מזל שהקבוצה של 1992 היתה כנראה קובץ אגדות הכדורסל הגדול ביותר שנבנה לו יחד אי-פעם, ואולי לעולם לא יחזור דבר כזה. מאז כל עניין הגלובליזציה תפס תאוצה, וזה אחד הדברים הגורמים לי את הסיפוק הגדול ביותר כשיום הפרישה מתקרב!".

"כמובן שהתפתחות המשחק הגלובלי מורגש בליגה. ב-1992, שנת 'קבוצת החלום', היו בליגה 21 שחקנים בינלאומיים. בעונה שעברה היו לנו 85 שחקנים בינלאומיים, 9 מהם בסן אנטוניו ספארס!!!" 

"ה-SOCIAL MEDIA של הליגה הוא אדיר עם 445 מיליון LIKES בטוויטר ופייסבוק. לעתים אני מרגיש כקפטן של אוניה השטה במים לא ידועים ואוספת יותר ויותר אנשים. המטרה הסופית של השייט ידועה ולא ידועה. המטרה בגדול היא 'גלובליזציה', אבל המושג משתנה, ואוסף עור וגידים כל הזמן. איש לא יודע כיום כיצד זה יסתיים. ליגת NBA אמריקאית, וליגת NBA עולמית? או ליגת NBA אמריקאית, ליגת NBA אירופאית, ליגת NBA אסייתית, ליגת NBA אפריקאית, ליגת NBA דרום אמריקאית, ליגת NBA פסיפית, ואז פלייאוף בין מנצחות הליגות השונות? איש לא יודע. הספינה ממשיכה בשיוטה, והסוף לא ידוע".

"אני לא יכול לחכות ליום בו אשב על כסא נוח עם אשתי, נשתה כוס תה, ונקרא על משחק אול-סטאר בין NBA USA לבין NBA WORLD! אני מחכה לבוקר בו אתעורר ואשאל את אשתי האהובה: 'מה התכניות להיום?'.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תגיד לי פרופסור, זה לא היית אתה שעלית כמה פעמים על סטרן 'הדיקטטור שלא מבין את הברת'רס' (בקשר לעדיים ותלבושת)?

  2. אהובה היקרה
    אצלנו עם הספר כוחנו העיקרי זה מה שנמצא מעבר למראה היופי… המח כמובן, אני מאמין שאילולי היהודי הראשון לא בטוח שאנו היינו שומעים על. ה nba בצורה שאנו מכירים כאן.
    רק נקווה שהיורש שלו באותו ראש או יותר ויהיו לנו עוד הפתעות מעין אלו

  3. הוא הפך את הליגה מליגה של מסוממים, בלי שום קבוצת על, לאימפרית ספורט שלא נופלת מהאנ.אף.אל והאמ.אל.בי. הקומיש הכי גדול שהיה בליגה, ולאחר שילך לעולמו (מה שיקרה מתישהו), צריך לקרוא גביע מסויים (אולי ה-MVP?) על שמו.

  4. רועי, בבקשה אל תמהר לקבור אותו. ולדעתי אפשר בהחלט לקרוא למשהו על שמו עוד בחייו. לא צריך לחכות למותו. אבל זה כבר צריך לבוא מהממשיכים שלו.

    1. אני לא ממהר לקבור אף אחד, שיבדל לחיים ארוכים כמו שאר האנשים, אבל הוא ראוי להנצחה בליגה, אפילו עוד בחייו.

  5. לסילבר תהיה הרבה עבודה ויצטרך הרבה אומץ בשביל לעשות את השינויים שהליגה כל כך צריכה וההתמודדות עם עניין הסטרואידים.

    1. לה צריך להתמודד עם עניין הסמים הממריצים (ספורטאים כבר לא משתמשים בסטרואידים). לאף אחד לא אכפת, במיוחד לקהל, וזה רק משפר את המוצר.

  6. אם בייסבול ופוטבול היו משוחקים ברמה מקצועית גם בשאר העולם, או לחלופין לליגת הכדורגל של ארה"ב הייתה רמה שלפחות מתקרבת לאירופה, גם הליגות האלה היו תופסות בצורה גלובלית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט