ויני וידי וינצ'י (באתי ראיתי ניצחתי) / אריאל הכהן

ויני וידי וינצ'י( באתי ראיתי ניצחתי ).אימרה המיוחסת לגאיוס יוליוס קיסר ולדיווח שלו לסנאט על המלחמה באפריקה) – השילוש הקדוש של פאולו רוסי שריסק את ברזיל .

טיטוס ליוויוס בספרו המונומנטלי מהמאה הראשונה לפנה"ס -בפרק החמישי מציין באופן חד משמעי כי ברומא ה-sellularii הם האנשים שלא מתאימים לצבא. זאת אומרת שכל בעלי המלאכה הקשורים לכיסא: sella  כמו חייטים ,סנדלרים וכדומה לא היו מגייסים אותם לצבא{בעיות גב?}. מכאן אפשר בהחלט להבין כי הסלולרי הפך שם נרדף לעמידה במקום,אי תזוזה,ריתוק .וזו הסיבה כנראה לכך כי בשפה הגלובלית קוראים לטלפון המילניום  .הטלפון שהולך איתך לכל מקום. בשם: טלפון סלולרי. כלומר…….הטלפון הנייח.

פאולו רוסי היה תוצר קלאסי של האבסורד האיטלקי. קראו לו "הנסיך"  אבל לא הייתה לו כל תכונה אצילית . ב1980 הוא נתפס ונשפט בשערוריה  הגדולה ביותר בכדורגל העולמי שעירבה שחיתות מכירת משחקים  וסמים…הוא ניזרק לשלוש שנים מורחק מהכדור רק כדי לחזור לנבחרת הלאומית בשנת המונדיאל לאחר חנינה שקיצרה את עונשו – מעשה אופורטוניסטי אופייני המניח את טובת המדינה לפני ה..חוק.

איתו הציגה איטליה את גייטנו שיראה עמוד התווך של ההגנה. בקישור השמאלי קאבריני. הקשרים הבונים. טארדלי. ואנטוניוני .לצד גראציאני  הותיק  וג'נטילה. וכן מגן צעיר מס 2 ברונו קונטי והשוער שלא נס ליחו דינו זוף.

קבוצה מוכשרת קשוחה אך לא נוצצת רוב ההערכות הניחו כי האיטלקים עוצרים ולא עוברים לשלב הבא.

מול הכדורגל האירופי המתנשא המסודר השכלתני והמהיר. הציגו 2 הנבחרות הדרום אמריקאיות הגדולות אנטי תיזה. מארדונה ונבחרת דור הביניים של ארגנטינה עם המאמן הישן מנוטי באו לשחק מה שקוראים לו בספרדית "קורטיטו". מסירות ופסים קרובים במרכז המגרש . שני מגינים על כל קו שמחלקים אותו "פעם אני לכיוון הרחבה הנגדית. פעם אתה" .קשיחות בקו האחורי וכניסות חזקות לרגלים. ודריבלים פנטסטים של הגאון הצעיר שכולם חיכו שיתגלה על הבמה העולמית . לעומתם הגיעה נבחרת ברזילאית אינקוגניטו. אף אחד מהצופים באירופה לא ידע למה לצפות. את הדור של פלה. זורזינו. קרלוס אלברטו גרסון וטוסטאו עזב הפליט האחרון ריבלינו ומי שנותרו על המגרש היו חידה סתומה לחובבי המשחק . אך הרעם כמו שאומרים האינדיאנים של דרום אמריקה תמיד ממהר . וככה די מהר הבינו כולם עם איזו נבחרת היסטורית יש להם עסק.

אדר המפציץ הלבן הקיצוני עם רגל שמאל קטלנית ממרחקים מיתולוגיים . טונינו סרזו וגוניור תומכים מאחור בשחקן הכי טוב בעולם לפי התקשורת הברזילאית של אותם הימים – זיקו . כשלצידו השחקן האינטילגנטי ובעל הקלאס והאישיות הפוליטית והחברתית – סוקראטס . פלקאו הגאון ינהיג את הקצב על המגרש כמו זובין מהטה בפילהרמונית ובקצה ינגח או ידחק או יגלגל את הכדור סרג'יניו הגולם שלא יכול לעשות 2 דברים בבת אחת או לבעוט או לחשוב.

 הברזילאים באו עם טקטיקה פשוטה. במקום לשחק כדורגל עם חיתוכים ותוכניות הגנה  והרכבים משתנים  וריצות אמוק אנחנו פשוט נרקוד סמבה על המגרש ומה שיהיה יהיה. היה טוב? מה זה טוב.. הכי טוב.

לצעירים שמתלהבים מהטיקי טקה של גוודריולה בברצלונה כדאי לראות כמה משחקים של הנבחרת הזאת שבשיאה הושוותה לזו הפנטסית של מונדיאל 70 או לכדורגל הטוטאלי של הולנד וקרויף ולמעשה יצרה קטגוריה אסטטית חדשה בכדורגל. שבה הכדור נע כמעט טלפטית בין ארבעה -חמישה שחקנים שמטפלים בו כאילו היה בנם יחידם. באהבה. בדאגה ביצירתיות אין קץ. הנבחרת הזאת ידעה להחליף קצב מאפס למאה קמש ברגע. חשבת שאתה סוגר לה את האמצע? היא באה מהצד! סגרת את הצדדים הם הסתערו עליך  משפילים אותך בעקבים ובהקפצות מהמרכז ..אבל מי יכול לכעוס על מוכשרי המוכשרים ? מי?

את הסיבוב השני בבתים ( המצאה שהמארגנים לא חזרו אליה למרבה המזל) פתחו עם ניצחון מכריע על ארגנטינה של דייגו שאיבד את הראש והורחק. והלכו לסיים מול איטליה שגם היא ניצחה את ארגנטינה. המנצחת עוברת לחצי גמר .המפסידה הולכת הביתה. ככה התארגנו התנאים ב5 ליולי באיצטדיון בברצלונה. נבחרת הפנטזיה והסמבה הברזילאית מול הבוקים הקשוחים מארץ המגף . ( מי שראה פעם איך היו בנויים גנטילה או קאבריני שחקני אמצע מגרש..יודע שקשוח זה  אנדרסטייטמנט פראי)

השופט במשחק ההיסטורי הזה אחד בשם אברהם קליין.נעים מאוד. יום אחד אתה שופט את סיני ושבתאי לוי ויום אחד אתה מזהיר את סוקרטס ברזיליירו סמפאיו דה סוֹאוּזה ויאיירה דה אוליביירה. ( השם המלא ..)

האוהדים בטבריה קיץ 82 התחלקו לשניים. מי שהאמין  שהברזילאים ינצחו בשלוש גולים למי שהעריך שינצחו ביותר . אף אחד לא ספר לא רשם לא צייץ ולא העיז ללכת עם הנבחרת של אנצו ביזרוט. המאמן והמקטרת.

44 אלף צופים רק התיישבו ופחות מחמש דקות כבר שער!! לכיוון הלא נכון..

הנסיך המושמץ. הרמאי .הנוכל. מאחז העינים שלא עשה כלום עד כה במונדיאל  שנשפט כמו אחרון הגנבים יצא כמו הרוזן ממונטה כריסטו לטהר את שמו ובמהלך הסתננות לכדור שמגביה קאבריני משמאל הוא נוגח בפנים.

אחת אפס .איטליה.

מי היה מאמין?

השדר הברזילאי כמעט נחנק. שקט בעמדת השידור. הפרשן מלהג משהו על זינוק מאוחר של פרז השוער אבל הראש באדמה. מי מקשיב?

סוקרטס מקשיב.  שבע דקות מאוחר יותר מקבל כדור מזיקו בזוית חדה לימין הוא שולח אותו בדיוק של מדען טילים פנימה ברווח הדק בין  המשקוף לגופו של השוער.

1:1.

העולם שמח. העולם זורח למליוני אוהדי הז'וגו בוניטו . היקום חזר למהלכו. כדור הארץ חזר להסתובב מסביב השמש .הציפורים חזרו לעוף.

לא להרבה זמן. דקה 25 . מס 20  בכחול חוטף את הכדור בחלק המגרש של ההגנה הברזילאית שמתמסרת בשאננות מרגיזה..מתקדם ובועט בלי רחמים . גול!!

ברזיל : 1. פאולו רוסי: 2

יוצאים למחצית. השדר האיטלקי לא יודע את נפשו ומברבר על ראיון ישן עם השוער. השדר הישראלי יורם ארבל סתם נהנה מהשמש.

עשרים ושלוש דק במחצית השניה פלקאו שחקנה של רומא(!)  עושה את המובן מאליו ותוקע אחת חזקה למרכז של זוף. תיקו שתיים. הרוח נושבת בגבה של נבחרת הסמבה. כולם במגרש ובעולם יודעים שעכשיו עומד להגיע הריקוד האחרון .

והוא הגיע. שמונה דקות מאוחר יותר.  השער הכי מפורסם במונדיאל. קרן של קונטי עולה  משמאל. כל השחקנים כמעט כולם ברחבה.  נגיחת הרחקה מגיעה אל מרקו טארדלי מס 14 בכחול ששולח קדימה בסגנון אללה באב אללה  אבל הכדור  מעשה שטן עובר את כל ההגנה ומגיע בניחותא לשפיץ של הנסיך .

פאולו רוסי ; שלוש

נבחרת הריקודים : על הראש.

מקרה? טעות ? השוער אשם? כעבור כמה דק .הנבחרת הכחולה נועצת עוד שער ברשתו של ואלדיר פרז האומלל מרגלו הקלאסית של אנטוניוני..שער שנפסל בהחלטה שגויה של נבדל .

הברזילאים שבורים. מרקו פולו. סליחה. פאולו רוסי משיג את המחילה הקולקטיבית והאולטימטיבית שאליה יכול לשאוף כל מאמין קתולי. הוא חטא. הוא התוודה הוא שילם את המחיר ועכשיו ..הוא על גג העולם.

נבחרת ברזיל הלכה הביתה באחד האפסטים הגדולים של הגביע העולמי אך החבורה של טלה סנטנה לעולם תישאר בזיכרון  כאידיליה כשאיפה כאמונה כידיעה כי התוצאה בכדורגל יכולה להיות אכזרית. אך המשחק ….יפה. מאוד יפה .

*

השערים הגדולים של רוסי

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. כתוב משובח ביותר אריאל, אבל איך אתה מצד אחד נותן פסקה משובחת על הsellularii אצל ליוויוס ומצד שני כותב ויצ׳י ״וינצ׳י״ ומייחס את זה לקרב באפריקה ולא לקרב בפונטוס?

    לגבי המשחק עצמו, אכן אבן דרך בתולדות הכדורגל, אולי קו פרשת המים, ובעיני אחד המשחקים החשובים בהיסטוריה שהראה כי הכדורגל הברזילאי, ההתקפי, עם טכניקה שאין דברים כאלה, כבר לא מספיק מול הגנה וטקטיקה איטלקית. כבר ההולנדים בשנות ה70 הראו שעם כל הכבוד לקרויף האלוהי ולכדורגל היפהפה שלהם, מול מכונה כבדה כמו גרמניה או ארגנטינה זה לא עובד, אבל זה הולנד, פה זו ברזיל, ערש הג׳וגו בוניטו, ולכן אולי האפקט היה חזק יותר. יקח הרבה שנים לכדורגל להתעורר מההלם.
    לגבי ההערה שלך על ביטול שלב הבית השני, אני חולק עליך, בסופו של דבר כדורגל הוא משחק מאוד אקראי ובמשחק נתון יכולה כל קבוצה לנצח, להביס, להפסיד, לחטוף שישיה, לצאת תיקו רב שערים או תיקו אפס. הדרך היחידה לבסס מי הכי טובה היא בשיטת ליגה. אז נכון ששיטת הליגה במונדיאל היא קצת עקומה, אבל עדיין, ויותר מזה, גם לרוב יותר כיפית לצופה כי (והמונדיאל האחרון הוא לא דוגמה) בשיטת נוקאאוט משחקים כדי לא להפסיד, אבל בשיטת ליגה משחקים כדי לנצח.

    1. לגבי הולנד לא מדויק כי הם שיחקו בשחצנות וביטלו את הסיכוי של גרמניה לנצח וממילא זה גרם להם לא להשקיע בהגנה ולא להתאמץ כפי שיכולים היו. רוד קרול הקפטן אמר שהם עלו בהרגשה שהם ביתרון 0-3.
      זה נתן לגרמנים המצוינים בפני עצמם סיכוי טוב לנצח, וזה אכן מה שקרה.
      אם ההולנדים היו משחקים בכל הרצינות בלי בשחצנות ומתאמצים ומשקיעים כפי שיכולים היו לעשות, הסיכוי של גרמניה היה נמוך וההולנדים בסיכוי גבוה היו מגיעים לשערים נוספים (כמובן היו יכולים להחמיץ ולהפסיד אף אם היו משחקים טוב משמעותית מהגרמנים כפי שברזיל שיחק הרבה יותר טוב מבלגיה בגביע העולמי האחרון והפסידה וכפי שליברפול שיחק טוב משמעותית מאתלטיקו הגומלין בליגת האלופות והפסידה (בתשעים הדקות הייתה קורה לליברפול ואם הכדור היה נכנס ליברפול הייתה מנצחת 0:2 וממשיכה לשלב הבא – זה כמובן חלק מהכדורגל אך אין זה אומר שהכדורגל היפה והמקסים והמרהיב של הולנד לא היה מספיק לניצחון מול הגרמנים. הוא היה יכול להספיק אך הגרמנים לא היו סטטיסטים אלא צד רציני בהתמודדות והם אלו שניצחו בסופו של דבר).

      1. גילוי נאות, אני בגדול לא ממהר לחתוך לפי משחק אחד, כדורגל הוא כדורגל, גול אחד לא מתלבש לבועט, ואיזה פאול ש(לא) נשרק והולנד  מנצחים 1:0 או אולי חוטפים שלישיה במחצית השניה, לך תדע. הרעיון הוא שמונדיאל 82 ציין את המהפך התודעתי שהחל כבר אי-אז בשנות השישים עם המעבר מכדורגל התקפי, ג׳נטלמני, דרך הנבחרות של ברזיל שייצגו את הכדורגל הזה בשיאו היצירתי (רק לראות את החופש שההגנות נתנו להם לרוץ עם הכדור ולהתמסר, מטורף) דרך השינויים הטקטיים וההגנתיים שכללו את רעיון הטוטאל פוטבול של הולנד ועד להשתלטות של הכדורגל השלילי, הטקטי, ההגנתי והכסחיסטי, שנחשב מקור לחמן של קבוצות תחתית עד שפתאום איטליה לקחה איתו את הגביע (וכמובן שבהשוואה לאיך שמשחקים היום, איטליה של 82 בוודאי תתפס כקבוצה התקפית וחיובית…)

    2. אגב..בעניין הוינצ'י. היה לנו מרצה באוניברסיטה ממוצא איטלקי ( למדתי בבואנוס איירס) שככה בדיוק כתב ואמר את המשפט הזה. והוא היה אנטי אנטי הכנסיה והקתולים וכל האינצ'לדה הזאת..הוא הסביר כמובן שוינצ'יטורה זה ניצחון באיטלקית ומי שרוצה לדבר כמו הבישוף ויצ'י שייצא מהכיתה..

    3. הצרה בכדורגל היא שאם בראזיל היתה משחקת נגד איטליה 19 משחקים היא היתה מנצחת ב6ו ואיטליה ב-4. זה היה משחק בו איטליה ניצחה טאבל אני זוכר את המבוכה בבראזע=יל כשההרגשה היתה שבראזיל היתה הקבוצה היותר טובה

    4. זה היה המשחק שהתחיל את הויכוח הגנה נגד התקפה,] ושעשה מאיטליה קבוצה שרבים לא אהבו בגלל הדגש על ההגנה שלה עם כמה מתפרצות במשחקץ לבראזים היתה התקםה מפוארת. כשהיא הפסידה, המונדיאול לא עניין אותי י8ותר

  2. היי ארז. הנון בוינצי זו בדיחה עתיקה בין לומדים..כמו המשפט התנכי " עיניים להם ולא יראו אזניים.."

    לגבי פונטוס אתה כמובן צודק חלקית. כיוון שהמשפט אכן מיוחס לקרב זלה כפי שציינת אבל יש ויכוח בין החוקרים אם מצעד הניצחון שבו התנוסס המשפט או נאמר בהמון רב. נערך בספטמבר( קשה להאמין כי העדויות מספרות שקיסר בטארנטום .) או אחרי זה אחרי תאפסוס באפריקה..אחרי אפריל

  3. משחק היסטורי, לא פחות – מסכים עם ארז דלעיל.
    .
    אני זוכר את המשחק קצת אחרת – את הגולים של רוסי גם אני הייתי מבקיע, הסיפור, לדעתי, היה ההגנה האיטלקית ההיסטורית מול ההתקפה הברזילאית ההיסטורית. לא חושב שראיתי דבר כזה מאז – התנגשות טיטאנית בין אסכולות מנוגדות, כל אחת מהן עושה את שלה ברמה הגבוהה ביותר – שחקנים, שיטת משחק, קצב, הכל.
    .
    פאלקאו היה מחריד עד הגול שלו.
    .
    והאיש של המשחק, של המונדיאל, של היקום המוכר לנו – דינו זוף. לא היה כדבר הזה.
    .
    תודה רבה אריאל.

  4. אני לא זוכר הרבה מהימים ההם חוץ משלפני המונדיאל כששיחקנו כולם היו רוצים להיות זיקו או סוקרטס ואחריו פאולו רוסי…
    מעולה כרגיל.

  5. אצלי הזיכרון העיקרי מהטורניר הזה הוא ממלחמת לבנון הראשונה שהתחילה ב-6 ליוני 1982 (אותו התאריך שבו פרצה מלחמת ששת הימים ב-1967!).
    אני הייתי חייל מילואים והיחידה שבה שירתתי השתתפה בקרב על עין אל חילווה בצידון. המחנה הזה היה למעשה מרכז הטרור העולמי. היו בו בנוסף לאנשי אש"ף טרוריסטים שהגיעו מרחבי העולם על מנת להשתלם 'במקצועות' השונים.
    אנחנו הגענו למחנה בלילה וחנינו על גבעה ששימשה מרכז הקשר העולמי של אש"ף. המרכז הזה היה למעשה כמה בונקרים שהיו חפורים עם מנהרות כניסה ואולמות שבהם התרחשה הפעילות. באולמות הללו, מלבד ציוד הקשר, היו הרבה טלוויזיות ואנחנו, שרצינו מאד לראות את המשחקים ביקשנו מהמפקדים שלנו שירשו לנו לקחת מקלט אחד ולחבר אותו לסוללות של נגמ"ש וכך לצפות במשחקים. כמובן שלא קיבלנו אישור והאכזבה הייתה גדולה.

    עוד אירוע שזכור במיוחד הייתה ההתנגשות של טוני שומאכר השוער הגרמני בפטריק בטיסטון הצרפתי שנשאר בלי שיניים.
    החל מדקה 2:25 בקישור הבא:
    https://www.youtube.com/watch?v=1UnMBH3EGWM

    1. התגובה הזאת של המפקדים שלך היתה אופיינית לימים הראשונים של "מלחמת שלום הגליל" ..זוכר שככה היו קוראים לה אז.? אחר כך כשהגענו לביירות ( אני סיימתי כיתה ח. אבי ז"ל שירת בתותחנים הגיע לאגם קרעון מול הסורים) ובחסות הסדר הפינוי עם אשף והסכם "השלום" עם ג'מאייל ( שעשו ממנו חתיכות ) והישיבה בהרי השוף ובמארג עיון ורצועת הבטחון ומייגור סעד חדאד…התחיל הבית זונות של ההברחות משם ..שעונים. טלויזיות. מלבורו. חשיש..

      1. אכן, השם המקורי למלחמת לבנון הראשונה היה כפי שכתבת 'מלחמת שלום הגליל' (של"ג). אבל השם המדויק שצריך להיות ושאף אחד לא משתמש בו הוא 'מלחמת התרמית הבגיניסמוסיסטנית' על שם ראש הממשלה דאז. מטרתה הייתה לכונן סדר חדש בלבנון וזה נכשל לחלוטין (ואולי לא. כי במקום אש"ף יש לנו את חברנו היקר נסראללה וארגון הצדיקים שוחרי השלום שבראשו הוא עומד.
        .
        עוד דבר שחוויתי הוא גיוס נוסף לאחר פרק זמן. המטרה הייתה לסלק את אש"ף שהיה מכותר בביירות. הגיוס הזה של היחידה שלי לא היה חוקי. על מנת לגייס סדרי גודל כאלה של מילואים צריך מבחינת החוק החלטת ממשלה. אנחנו גויסנו בצו שמונה. הפלגנו מנמל הקישון ונחתנו בג'וניה מצפון לביירות. אני זוכר את מכוניות הפאר של הנוצרים. חלק גדול מהכספים שהגיעו אליהם היו כתוצאה של סחר בסמים. למזלנו היה הסכם עם אש"ף והם עזבו לטוניסיה כך שנמנע קרב ממושך שהיה עלול לעלות בחללים רבים מצדנו ועוד יותר מהצד השני-כולל הרבה מאד אוכלוסייה אזרחית.
        עוד מאפיין חשוב שלא מרבים לדבר או לכתוב עליו היה חוסר המשמעת המבצעי של צה"ל. דובר על כך שבשלבים הראשונים של המלחמה אחוז ניכר של ההרוגים היה ממה שנקרא 'ירי ידידותי על כוחותינו'. שתי התקריות הידועות ביותר היה קרב השיריון בין קורס מפקדי הטנקים לבין קורס קציני השיריון ואירוע יאנור שבו טייס של חיל האוויר הפציץ בטעות כוחות של צה"ל. נהרגו שם עשרים וארבעה חיילים ונפצעו בערך מאה.
        .
        ולסיכום, איך אפשר בלי שני הקטעים המיתולוגיים מהמלחמה הזו:
        הראשון הוא המנהיג הדגול בייגין-בייגין במבצר הבופור. הנ"ל לא היה במצב כשירות בריאותית נפשית ורואים זאת היטב בקטע הבא: האוויר הצח בבופר. כל הלילה נלחמתם. היו להם מכונות יריה וכו'
        https://www.youtube.com/watch?v=Kd5Co_gohiM
        דרך אגב הקצין הצעיר שמדבר עם בגין הוא תמיר מסד יליד קיבוץ כפר מסריק שנהרג בתחנת הדלק באריאל בפיגוע התאבדות בשנת 2002. הוא שירת בסדיר בסיירת גולני ובמילואים בסיירת של חטיבה כרמלי (חטיבה 2) שבה אני שירתתי במילואים הרבה שנים.
        .
        והקטע השני הוא גרסה משופרת של שיר הילדים הידוע 'רד אלינו אווירון'. מי שהביא אותו לשידור היה דן סממה ז"ל שהיה הכתב הצבאי של הטלוויזיה. הוא עורר בזמנו הדים רבים והפך לאחד מסמלי המלחמה שיותר מאוחר הפכה למצב שכונה 'הבוץ הלבנוני':
        https://www.youtube.com/watch?v=zbAthEn9EY4

  6. המשחק הזה שעוד לא נולדתי אליו, אבל הביא לעולם את העונשים שהם חוזקת הכדורגל האיטלקי של שנות ה-90, גמר מונדיאל 94 ואבי רצון.

  7. אריאל הזכרת נשכחות .
    בדיוק אתמול בני בן ה 8 שאל אותי על רשימת המשחקים הגדולים שראיתי בחיי .
    התחלתי עם המשחק הזה .
    ומבחינתי יש סיפור גדול על המשחק הזה.
    הייתי בן 7 בקושי יודע מה זה טלוויזיה…הורי ז"ל קנו אחת שחור לבן לחדר שינה "לכבוד" מלחמת לבנון ( ומן הסתם אצל אבי גם לכבוד גביע העולם ) .

    בקיצור מגיע לאבא אורח שהוא לא ראה שנים והם התערבו על המשחק על איזה בקבוק יין משובח שהיה בארון היינות של אבי ( היקב הראשון בירושלים היה של המשפחה שככה ניצלה מהשואה אבל זה סיפור ארוך ).

    ככה שאני זוכר את המשחק למרות שלא צפיתי בו בישיר .
    אממה…כמה חודשים אח"כ נדבקתי בחיידק הספורט ומאז הדבר שהכי הצית אצלי את הדמיון היה גביע העולם.
    כעבור שנים הצלחתי להשיג את הקלטת המסכמת את מונדיאל 82 .
    היה זה גביע עולמי מלא סיפורים.
    בדיעבד דווקא שלב הבתים השני ובמיוחד בית "המוות" (שכלל 3 אלופות עולם) הוסיף הרבה לאקשן ולסיפורים וזאת למרות שאני מעדיף נוק אאוט.

    כאשר ראיתי בדיעבד את המשחק התאהבתי בנבחרת הברזילאית הנהדרת שבעיני היא הנבחרת הטובה ביותר שלא הגיעה אפילו לגמר .
    נבחרת שהציגה כדורגל מושלם …הבעיה שהיה לה שוער שלא ידע שמותר לו לשחק עם הידיים .

    בדיעבד בעקבות הבדיחה ההגנתית בנבחרת המטורפת הזו שינתה ברזיל את כל הגישה שלה להגנה ובמיוחד לעמדת השוער
    ב86 הנבחרת אמנם הודחה ברבע אך ספגה שער בודד ב 5 מש ( לא כולל הדו קרב מהנקודה).
    חיזוק ההגנה הגיע בשלב מסוים על חשבון ההתקפה וכך דווקא בזכייתה של ברזיל ב94 הבנתי שזה רק השם ולא המהות לאחר 0-0 ,ב 120 דק.

    שוב תודה על זיכרון ממשחק מיוחד וטורניר מיוחד.

  8. המשחק שהיה התחלת היצירהה של איטליה, הנבחרת המכוערת ביותר בעולם בין הטובות ביותאר. זה הפך ל'הגנה של איטליה' נגד התקפה (כל התקפה) – והאיטלקים ניצחו ה5רבכה יותר מאשר הפסידו

  9. נהדר אריאל!
    .
    זה רק מזכיר כמה כיף זה מונדיאל. במהלך השנים התחלתי לראות פחות ופחות כדורגל, בעיקר כי צריך לתעדף ועכשיו הפרשי השעות עושים את זה הרבה יותר קשה. אבל כשמתחיל המונדיאל, זה עולם אחר לגמרי, רק חבל שהגדילו אותו…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט