רשמי מולינדיאל – בעלות היא אולי "תשעים אחוז מהחוק" אבל… / מולי

נבחרת טוניסיה מתגבשת מחדש לאחר ההפסד לאנגליה בתוספת הזמן

כעסים של פנדל אחרי טלוויזיה

אני כועס. בחיי שאני כועס. החלק של שיפוט הטלוויזיה נהדר, אבל אני עדיין כועס. אגב, שמתם לב שהשופט מסמן ריבוע בידיו כאות לשיפוט טלוויזיוני?

אז למה אני כועס? בפעמיים הראשונות בהן הוחלט על פנדל טלוויזיוני, השופט חיכה שהמשחק יעצר ושהכדור יצא החוצה, ואז שרק לעצירת המשחק והלך לבדוק את האירוע בטלוויזיה.

ואולם, במשחק של שבדיה מול דרום קוריאה, הוא עצר בשריקתו בתקפה מסוכנת של הקוראנים, ויודעים מה: זה מרגיז אותי! סבירות גבוהה שהשבדים היו מקבלים את הפנדל גם אם השריקה היתה דקה אחרי, ואפילו גם אם הקוריאנים היו  מבקיעים שער. אני חושב שחייבים להנחות את השופטים להמתין לעצירה "טבעית" של המשחק לפני  שילכו לבחון את הטלוויזיה.

 

מעגל העוצמה של קוריאה

איך מתארגנים לפני תחילת המשחק/ההפסקה. הקוריאנים – וזה לא מפליא שאלו דווקא הם – יוצרים מעגל, עומדים חבוקים ידיו של האחד על כתפי חברו ומלהיבים האחד את רעהו. מזכיר קצת את טכס ה"האקה" של הניו זילנדים. כל הכבוד!

 

נבחרת טוניסיה מתגבשת מחדש לאחר ההפסד לאנגליה בתוספת הזמן

גם הטוניסאים עשו משהו דומה, לאחר המשחק, כפי שניתן לראות בתמונה . האמת, לא מפליא שדווקא נבחרות שאינן מאירופה משתמשות במעגל העוצמה…

 


כדורגל בועטים בשתי רגליים
מפליא אותי שעדיין אין לכל שחקן במונדיאל בעיטה בשתי רגליים. פורסברג השבדי קיבל בדקה ה- 49 כדור מימין בקו ה- 16 במרכז הרחבה, הוא מתצא עצמו בודד מול השוער…

ואולם,  עד שהעביר מרגל שמאל לרגל ימין, כבר הגיע מגן קוריאני וההזדמנות חלפה.

 

בעלות היא אולי "תשעים אחוז מהחוק" אבל… 

בעלות היא אולי "תשעים אחוז מהחוק" אבל… לא בהכרח תשעים אחוז מהכדורגל. סטח לא מהתוצאה בכדורגל.

קבוצה, הרי, יכולה להחזיק שמונים ושמונה דקות בכדור ועדיין להפסיד 2-0.

האמת היא שאחזקת הכדור מהותית בעיקר כי כשהכדור אצלך, היריב לא יכול להבקיע… מעבר לכך, מונחים דוגמת "שליטה אופטית" אינם רלבנטים מעצם  העובדה שאת התוצאה קובעים השערים הנכבשים ולא "שער אחזקת הכדור"…

 

כקרן מתורגלת

עונג לראות את הקרנות של נבחרת בלגיה. כל קרן עם תרגיל ידוע מראש.  התפנות לשטח ריק, בעיטות מהאוויר…  עונג שמערב אוטומטית את השאלה: מדוע לא כל  שאר הקבוצות עושות זאת? ועוד יותר את השאלה מדוע אין לבלגיה תרגילים מבעיטות עונשין?

 

היופי שבספורט

התמונה הזו ממחישה בעיני שלי את שיפה בספורט. שחקן פנמה ושחקן בלגיה כורעים ברך בתפילה בסיום המשחק בין נבחרות ארצותיהם. אחת ניצחה בעצם הגעתה למונדיאל ואחת ניצחה במשחק.

תפילת תודה בסיום המשחק בין בלגיה לפנמה

לבקשת הקהל: אז מה היה לנו אתמול?

בלגיה ניצחה את פנמה 0:3.

שבדיה ניצחה את דרום קוריאה 0:1.

אנגליה ניצחה את טוניסיה 1:2.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מה קורה אם מייד אחרי אירוע ה-VAR נניח יובקע שער בצד השני? יילכו אחורה, ייתנו פנדל ויפסלו את השער?
    מה יקרה אם אחרי אירוע ה-VAR, יהיה שער באותו צד? יגידו שאין טעם לפנדל שהיה רגע קודם? ואז זה לא פייר לקבוצה היריבה דווקא – בפנדל יש סיכוי למנוע שער. ה"יתרון" לא הוגן.
    ומה יקרה אם יהיה VAR אחרי VAR?
    עולם חדש. לא בטוח שכולם מוכנים לזה.

  2. אבל מי ניצח ? פנמה או בלגיה ???
    יש קהל עצום (אולי) שמקבל את עידכוני המונדיאל מאתר הופס אז תשרבב מדי פעם תוצאה 🙂

    אחלה פוסט תובנות

  3. תודה מולי. אצלנו זכתה הזכיון לשידורים חברת אינטרנט בסטרים אבל הסטרים נפל אז . לקחו מהם את הזכיון. ו יש לנו את זה בטלויזיה. וקוריאה לא היתה מבקיעים גם אם המשחק היה ממשיך עד עכשיו.
    שאר הנקודות מלמיליאן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט