שלוש נאבקות על המקום בשמינית הגמר לצד צרפת – פריוויו בית ג'

 

בית ג':

פרו, דנמרק, אוסטרליה וצרפת בבית שהכל יכול לקרות בו ואין בו אף נבחרת חלשה. צרפת פייבוריטית ברורה למקום הראשון אבל שום תוצאה לא תפתיע במאבק המשולש על המקום השני.

דנמרק 

בכמה מילים:

הסקנדינבים לבטח רואים עצמם כנבחרת השנייה בטיבה בבית עם כוכב על בדמות כריסטיאן אריקסן הנפלא מטוטנהאם, ששמו כבר נקשר לקבוצות הגדולות ביבשת. הם מדורגים במקום ה-12 בדירוג פיפ"א וגם אם צריך לקחת את הדירוג הזה בערבון מוגבל הוא בכל זאת מעיד על היציבות שלהם בשנים האחרונות.

על פיהם יישק דבר:

הסגל הדני עמוס (לא השוער של נתניה…) בשחקנים מהליגות הגדולות של אירופה, בעיקר אנגליה וגרמניה. קספר שמייכל, הבן של ושוער מצוין בפני עצמו, יהווה תחנה אחרונה אצל הכתומים אחרי שנים יפות בלסטר, כולל אליפות בלתי נשכחת. את ההגנה ינהיג אנדרס כריסטיאנסן מצ'לסי שאמנם עלה לבלוז בעלייה לרבע הגמר מול ברצלונה עם טעות ענקית אבל מתפתח לבלם נהדר עם עתיד מזהיר. לצידו ישחק סיימון קייאר מסביליה. את הקישור מוביל בגאון אריקסן ולצידו ישחקו תומאס דילייני מורדר ברמן וניקולאי יורגנסן מפיינורד כשגם לאסה שונה הנהדר, הקפטן של איאקס, יכול להוסיף הרבה ברק ומנהיגות. על כיבוש השערים אחראים ניקולאס בנדטנר הוותיק, יוסוף פאולסן מלייפציג וסיסטו מסלטה ויגו.

יש איכות בסגל ואיזון טוב בין העמדות ועדיין, הכוכב הנוצץ מעל כולם הוא אריקסן. השנה בפרמייר ליג הוא תרם 10 שערים ו-10 בישולים והוביל את הספרס לעוד עונה נהדרת עם מקום שלישי. רק 2 שחקנים נוספים בליגה יכולים להתגאות בדאבל דאבל כזה – ראחים סטרלינג מסיטי וריאד מחרז מלסטר. אריקסן הוא באמת בטופ העולמי כיום ועיניי האומה הדנית נשואות אליו להוביל את הנבחרת לפחות לשמינית הגמר.

מה עברו בדרך לרוסיה?

הדנים הוגרלו לבית עם פולין, רומניה ומונטנגרו כשלכל אחת מהארבע היו שאיפות להעפיל מהמקום הראשון או לפחות השני המוביל לפלייאוף. אחרי פתיחה רעה שכללה 2 הפסדים בשלושת המשחקים הראשונים, דנמרק התעשתה ובשבעת הנותרים ניצחה 5 משחקים וסיימה עוד שניים בתיקו. אחד הנצחונות היה 4-0 מהדהד על פולין בפארקן בקופנהאגן אבל הפולנים שייטו אל המקום הראשון והדנים היו זקוקים לניצחון גדול בחוץ על מונטנגרו, משער של אריקסן כמובן, כדי להבטיח את המקום השני. בפלייאוף הם פגשו יריבה עיקשת וקשוחה בדמות אירלנד ואחרי 0-0 במשחק הראשון, אריקסן התפוצץ עם שלושער מרהיב וסחף את נבחרתו ל-5-1 מהמם. הקשר סיים עם 11 שערים, רק רונאלדו ולבאנדובסקי כבשו יותר ממנו.

 

מה מספרת ההיסטוריה:

ההופעה הקרובה תהיה החמישית של החבורה הסקנדינבית בגביע העולמי, הישג השיא שלהם היה רבע הגמר במונדיאל 1998 בצרפת אז הודחו מול ברזיל מצמד של ריבאלדו. בראיין לאודרופ הוביל אז את הנבחרת כממשיך דרכו של אחיו הגדול מיכאל, כששמייכל האב היה בשיאו.

פרו

בכמה מילים:

הנבחרת הדרום אמריקאית חוזרת לגביע העולמי אחרי היעדרות של 36 שנים. הם הצליחו להשאיר בבית נבחרת נהדרת כמו צ'ילה, פעמיים אלופת דרום אמריקה בשנים האחרונות, ויבואו במטרה להשאיר חותם על הטורניר. רוצים לנחש היכן מדורגת פרו בדירוג פיפ"א? מקום 11!!

על פיהם יישק דבר:

הכוכבים הגדולים של הנבחרת הם ג'פרסון פרפאן הוותיק שזכור מהימים היפים באיינדהובן ושאלקה וכיום, בגיל 33, משחק בלוקומוטיב מוסקבה ועזר לה לזכות באליפות, לראשונה אחרי 14 שנה, עם 11 כיבושים. לצידו בהתקפה משחק פאולו גררו, הסיפור הכי גדול בפרו בתקופה האחרונה. הקפטן של הנבחרת והשחקן הכי נערץ במדינה הושעה על ידי פיפ"א לאחר שבדמו נתפסו חומרים אסורים (קוקאין) כשהוא טוען שבסך הכל שתה תה צמחים. תחילה הוא הושעה לשנה והיה צפוי להפסיד את המונדיאל, לאחר מכן עונשו קוצר לחצי שנה והיה צפוי להשתתף. בשבועות האחרונים ארגון הספורט העולמי החליט להשעות אותו ל-14 חודשים אבל לאחר מאמצים גדולים, שכללו מעורבות של צמרת השלטון הפרואני, הוחלט לאפשר לו לקחת חלק במונדיאל וכל פרו צהלה ושמחה. מלבד שני החלוצים הגדולים, מי שיובילו את הקישור הפרואני אמורים להיות רנאטו טאפיה מפיינורד וכריסטיאן נואבה מסאו פאולו.

 מה עברו בדרך לרוסיה?

הבית הדרום אמריקאי מורכב משתי נבחרות על (ברזיל וארגנטינה) נבחרת אדירה שכמעט תמיד מעפילה (אורוגוואי) ועוד נבחרת מלאה בכוכבי על מהטופ העולמי (קולומביה). ההתחלה של פרו היתה נוראית והיא צברה רק 4 נקודות בששת המשחקים הראשונים אבל בהמשך התאוששה בצורה נהדרת וסיימה את הקמפיין עם 3 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו בששת משחקיה האחרונים בשביל להבטיח את המקום החמישי שהוביל לפלייאוף. בשלב זה פגשה את ניו זילנד החלשה ואחרי 0-0 במשחק הראשון ניצחה בלימה 2-0 משערים של ראמוס ופרפאן והפסיקה את הבצורת הארוכה.

מה מספרת ההיסטוריה

גם לפרו תהיה זו הופעה חמישית על הבמה הגדולה מכולן – הישג השיא שלה היה רבע הגמר במקסיקו 70 כשגם ב-1978 היא העפילה ל-8 האחרונות.

אוסטרליה

בכמה מילים:

הסוקרוז סוגרים הופעה רביעית ברציפות במונדיאל ועם האופי הקשוח, האמונה והמלחמה תמיד צריכים להילקח בחשבון. המאמן שידריך אותה הוא ההולנדי ברט ואן מרוויק, שב-2010 הוביל את הולנד עד הגמר בו הפסידה לספרד. מאז קריירת האימון שלו נמצאת בירידה מתמדת וינסה לשנות את הכיוון בטורניר הקרוב.

על פיהם יישק דבר:

לפני הכל ומעל כולם יש שם אחד שכבר הפך לאגדה בחייו – טים קייהיל. הקשר בין ה-38 שעבר כל כך הרבה בקריירה כולל שנים נפלאות באנגליה, מגיע למונדיאל ללא קבוצה אבל עם 105 הופעות במדי הנבחרת ו-50 שערים. והוא ק-ש-ר!!. הוא הלב הפועם של הנבחרת והווינר הכי גדול שלה. הוא ינסה לכבוש במונדיאל רביעי ברציפות, הישג שרק אובה זלר ומירוסלב קלוזה הצליחו לעשות. מלבד קייהיל, יש עוד מספר שחקנים שמסתובבים בליגות בכירות כמו השוער מת'יו ריאן מברייטון, ידינק הוותיק מאסטון וילה שסופר 75 הופעות בנבחרת, ארון מוי מהאדרספילד וטום רוגיץ' מסלטיק. ניקיטה רוקביצה לא יהיה שם לייצג את ליגת העל אחרי נופה מהסגל הסופי.

מה עברו בדרך לרוסיה?

דרך ארוכה עשו האוסטרלים בשביל להגיע לרוסיה. בשלב הראשון הם העפילו מהמקום הראשון בבית שכלל נבחרות אדירות כמו ירדן, טג'יקיסטן, קירגיסטן ובנגלדש. בשלב הבא הם סיימו במקום השלישי אחרי יפן וערב הסעודית מה ששלח אותם לפלייאוף נגד נבחרת סוריה. האוזיס שמו סוף לסיפור הסינדרלה הסורי בעזרת צמד של, מי אם לא, קייהיל כולל אחד בהארכה. בשלב האחרון הם פגשו את הונדורס, אחרי 0-0 בחוץ הגיע ידינק שעם שלושער, מתוכם 2 פנדלים, שלח את החבורה הירוקה כחולה לרוסיה.

היסטוריה   

הופעת הבכורה של האוסטרלים היתה ב-1974 אבל עד ההופעה הבאה הם היו צריכים להמתין 32 שנה. זה לא מנע מהם להעפיל לשמינית הגמר, הישג השיא שלהם, כשאת אותה נבחרת הובילו מארק וידוקה והארי קיואל. פנדל מפוקפק בתוספת הזמן אותו נעץ פרנצ'סקו טוטי שלח את האוסטרלים החביבים הביתה ואת איטליה עד הזכייה בטורניר.

 

צרפת

בכמה מילים:

הטריקולור הם אחת המועמדות הראשיות להניף את הגביע בעוד חודש. עם סגל משופע בכוכבים מכל אירופה שאפילו מהשחקנים שנופו מהסגל אפשר להרכיב נבחרת שמסוגלת להעפיל לרבע הגמר בלי הרבה קושי, הצרפתים מגיעים אופטימיים ביותר ללכת עד הסוף בטורניר.

על פיהם יישק דבר:

קשה לבחור את השחקנים עליהם בנויה הנבחרת כי לכל אחד מהם יש מחליף ברמה הגבוהה ביותר. אם בכל זאת צריך לבחור את השחקנים שצריכים להוביל אותה אפשר לבחור את פול פוגבה ואנטואן גריזמן. נכון, פוגבה מגיע אחרי עונה רווית בעיות במנצ'סטר יונייטד וגריזמן אולי טרוד במעבר אפשרי מאתלטיקו מדריד לברצלונה אבל השניים האלה, שכשלו בניסיון להוביל את הנבחרת לזכייה ביורו הביתי עם הפסד שובר לב מול פורטוגל נטולת רונאלדו, יהיו חייבים להפיק מעצמם את המקסימום ולחבר נבחרת שסובלת מבעיות פנימיות וחייבת מנהיגות על המגרש. לצידם אפשר לציין את רפאל וראן שסוף סוף תפס מקום של קבע בהרכב של אלופת אירופה בשלוש השנים האחרונות, את הוגו לוריס שנותן יציבות בשער, את אנגולו קאנטה הפנטסטי מצ'לסי שאמור להחזיק את הקישור ולשחרר את פוגבה קדימה ואת היהלום הצעיר, קיליאן אמבפה, בפעם הראשונה בקריירה על הבמה הגדולה. כל זה בלי להזכיר צעירים נהדרים כמו אוסמאן דמבלה, נביל פקיר, פלוריאן תובאן, שני מגינים מצוינים כמו מנדי וסידיבה ואוליביה ז'ירו, שמקבל קרדיט כמעט בלתי מוגבל מהמאמן דידייה דשאן.

מה עברו בדרך לרוסיה?

צרפת הוגרלה לבית לא פשוט עם שבדיה והולנד. זה התחיל רע עם 0-0 מביך מול בלרוס אבל המשיך עם 4-1 גדול על בולגריה, נצחון דחוק בהולנד ועוד ניצחון על שבדיה שנתן לצרפת את השליטה בעיניינים. בהמשך הגיע הפסד לשבדיה ומבוכה ענקית עם 0-0 ביתי מול לוקסמבורג אבל זה לא מנע מהצרפתים לסיים במקום הראשון ולהבטיח את ההעפלה.

מקומם בהיסטוריה

לטריקולור ישנה זכייה אחת בגביע העולמי בטורניר הביתי ב-1998 עם דור הזהב של זידאן, דשאן, בלאן ותוראם. ב-2006 הם נישאו על גבו של זידאן עד הגמר שם הראש של הגאון ממוצא אלג'יראי כבר לא עבד (או עבד יותר מדי) והם הפסידו לאיטליה. מעבר לכך הם סיימו פעמיים במקום השלישי – ב-1958 בהובלת ז'יסט פונטיין שכבש 13 בטורניר אחד (שיא שלא ישבר לעולם) וב-1986 אחרי שהפסידו למערב גרמניה בחצי הגמר. גם ב-1982 הם העפילו לחצי הגמר וגם אז הפסידו למערב גרמניה בפנדלים. הגרמנים הדיחו אותם גם מהמונדיאל האחרון עם ניצחון 1-0.

 

נקודה כללית על יחסי הכוחות בבית:

אני חושב שדנמרק טובה משתי המתחרות האחרות על המקום השני ויכולה ליהנות מהעובדה שהמשחק השלישי שלה יהיה נגד צרפת, שבסבירות גבוהה תבטיח את ההעפלה עוד לפני אותו משחק. אם בכל זאת תהיה הפתעה, אני מאמין שהיא תגיע מהכיוון של פרו שבעזרת ההתגייסות של כל המדינה סביב פרשת גררו אולי תביא איתה רוח מיוחדת עד שמינית הגמר. לכן, משחק המפתח יהיה ב-16 ביוני בין שתי הנבחרות כשהמנצחת אמורה להיות זו שתעפיל לצד צרפת.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רבה.
    בעיני צרפת ראשונה ולתחושתי האוסטרלים ייתנו פייט לדנמרק במקום השני .
    פרו כאן בטעות היא מהחלשות במונדיאל.

    יש כאן קשר ישראלי לא רע בכלל .
    צרפת תמיד תיזכר עם ה 3-2 בפרנק דה פראנס והשער של עטר .
    אמנם הקול נדם (מאיר אינשטיין ז"ל ).
    אבל ההיסטוריה לעולם תישאר.

    דנמרק תיזכר לרעה בגלל התבוסות והפרשיות בפליאוף האחרון שנבחרתנו הגיע ביורו 2000.

    אוסטרליה הייתה היסטוריה של מאבקים .
    דרכה עלינו למונדיאל 70 .
    היא הדיחה אותנו במוקדמות 86 והחזרנו לה במוקדמות 90 לפני שהודחנו על ידי קולומביה מאותו השער המפורסם של אוחנה.
    שמות כמו פרנק ארוק או פארינה זכורים היטב לוותיקים בינינו .

    משפט על כל נבחרת .
    פרו : לא שייכת לרמות הללו הפסטיבל סביב גררו רק יזיק אבל פאפרן חתיכת שחקן .

    אוסטרליה : כמדומני עברה הכי הרבה משחקים וסיבובי פליאוף בדרך לכאן .נבחרת מנוסה מאד חבל שרקוביצה לא שרד את הניפוי הסופי .

    דנמרק : סקנדינבית קשוחה והפעם עם הברק של אריקסן תהיה מעניינת .
    אגב בנטנדר נופה לסגל הסופי (פציעה ).

    צרפת : מהפיבוריטיות הגדולות .
    אחד המדדים שאני הכי אוהב אלה השחקנים שלא זומנו .
    אז בחלק הקדמי בצרפת אנו מוצאים את
    רוביו (פריס).
    ריבירי וקומאן (מינכן ).
    מרסיאל (יונייטד ).
    לאזקוט (ארסנל ).
    יידר (סביליה ).
    וכמובן בנזמה (ריאל ).
    כל אלו לא זומנו (ולא דיברתי על פאייט ).
    זה מעיד על איכות .
    שוער סביר בדמותי סל לוריס .
    בלמים יוצאים מן הכלל וראן ןאומטטי .
    קישור אמצע חזק מאד שכולל את קאנטה ופוגבה.
    ואז גרייזמן את אמפבה.
    נקודת התורפה היחסית
    1. מגינים
    2. קשר יצירתי ומנוסה מסוגו של ריברי

  2. פרו פרו פרו !
    תגיע לפחות לרבע הגמר .
    דנמרק ואוסטרליה יתחרו על משבצת המשעממת של הטורניר .
    וגם צרפת לא משהו , הרבה פוזה ומקסימום שמינית גמר .

  3. פרו הנבחרת הכי חלשה מהחמישיה של דרום אמריקה, תפסה את המקום של צי'לה הנהדרת וחבל

    צרפת תמיד עם הרכב אדיר ותמיד יש איזה סקנדל שדופק אותה. ניסו להרחיק את כל הבעייתיים ובראשם בנזמה. יכול להיות שזה יצליח

    מה שכן חשוב לראות עם מי הבית הזה מצטלב. עם הבית הקשה של ארגנטינה. יש מצב בהחלט שארגנטינה מסיימת 2, למשל אחרי קרואטיה, לא בלתי הגיוני. ואז זה צרפת ארגנטינה כבר בשמינית.

    באיזשהו מקום זו תהיה גם הגרלה טובה לארגנטינה כי ככה היא תעבור לצד השני של הבראקט ותתחמק מהצד של ספרד וגרמניה, שתמיד מדיחה אותה. אם תעבור את צרפת בתרחיש הזה, היא בדרך לרבע גמר עם פורטוגל – אירוע שכל העולם מחכה לראות….

    1. מסלול נוסף למסי נגד רונאלדו על כל הכסף זה אם ארגנטינה ופורטוגל מסיימות 1 בבית שלהם, ועוברות שמינית לא קשה על הנייר

  4. תמיד מספידים את פרו בקלות ואני לא חושב שיהיה קל בבית הזה. צרפת ללא ספק תעלה מהבית הזה וכנראה מהמקום הראשון אך היא לא תנצח את כל שלושת המשחקים.
    לגבי המקום השני אני די חצוי בין דנמרק לבין פרו – דנמרק הרבה יותר טובה אבל פרו עם הלב והלחימה של דרום אמריקה יכולה להפתיע את דנמרק.
    אגב תוצאה אפשרית בין פרו לדנמרק היא תיקו ואז מי שמנצחת את אוסטרליה תעלה לשלב הבא או שאפילו זה יוכרע על הפרש שערים.

    אגב פרו ואוסטרליה ניצחו בהכנה(פרו את ערב הסעודית וסקוטלנד . אוסטרליה הביסה את צ'כיה 4-0. דנמרק עשתה רק 0-0 מול שבדיה).
    אני אהמר על פרו מקום 2 , כאשר דנמרק תסיים שלישית .

  5. פרו עלתה על השולחן הירוק ובפליאוף קל.
    (היה סיפור הורדת נקודות של שחקן בוליביה בלי זה פרו שביעית אחרי צילה ופארגוואי ).
    ואין לה גם את הביתיות שכל כך עזרה לה בדרום אמריקה.
    לדעתי תסיים אחרונה בבית .

  6. תודה.
    אם אפשר להמנע בבקשה מאמירות כמו "ניקולאס בנדטנר הוותיק" שגורמות לחלקנו להרגיש ממש זקנים (זה לא הילד הזה מארסנל?…).

  7. מילה על פרו – יאללה!
    ומשפט-שלושה על פרו – לכל מאמן נותנים לבחור סגל ראשוני של 35 שחקנים וממנו לבחור את ה-23 שיגיעו בסופו של דבר למונדיאל. גארקה של פרו החליט להתחיל רק עם 24 שחקנים. הוא יודע בדיוק לאיזו קבוצה הוא מכוון – זו שבמאה שנה לקופה אמריקה הדיחה את ברזיל בשלב הבתים והפסידה רק בפנדלים לקולומביה.

  8. תודה על הפריוויו המעולה. גם אני חושב שממעיטים פה בערכה של פרו. ואגב, הסיפור של גררו היה פסיכי לגמרי וממש העסיק מדינה שלמה. וזה לא היה סתם תה צמחים – זה היה תה צמחים עם עלי קוקה, מה שכנראה הביא לבדיקה החיובית.

  9. מצוין שגיא! אני אלך על צרפת ופרו. אולי דנמרק תפתיע ותשאיר את הצרפתים בחוץ. אוסטרליה בכל מקרה תודח בשלב הבתים כי אהרון הימר עליה והתחושות שלו לאחרונה לא מה שהיו פעם 🙂

  10. גם אני סבור שפרו לא הנבחרת החלשה בבית.
    טורניר המוקדמות בדרום אמריקה הוא הקשה והארוך בעולם, ובניגוד לכל ההשערות היא הצליחה לעלות.
    מי שאימן אותה הוא ריקרדו "אל טיגרה" גארקה הארגנטינאי. חלוץ עבר גדול ומאמן מצליח שזכה בתארים עם ולז סארספילד.
    https://sports.walla.co.il/item/3101728

    וכאן המקום להזכיר כמה שחקנים גדולם מההיסטוריה של פרו: הוגו סוטיל, חואן קרלוס אובליטס, חואן חוסה מונייטנה (קיצוני מהיר שכונה " הסילון"), ושני הגדולים מכולם רוברטו צ'אלה ותיאופילו קוביאס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט