אירועי דיומא – 03.11.2019

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366.jpg

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל (הבורסה לניירות ערך) – מחזור 9:

19:00 אשדוד – נס ציונה, 5 לייב: אשדוד מגיעה אחרי 4-2 ענק על מכבי נתניה בחוץ והיא במקום ה-8 בטבלה, ומנגד העולה החדשה נס ציונה היא היחידה בליגה שעדיין לא ניצחה ויש לה רק 3 נקודות והיא במקום האחרון בטבלה, אך צריך לשים לב שניצחון אחד בלבד והיא תשווה את מספר הנקודות שלה לקבוצה שנמצאת מעל הקו האדום והיא מכבי נתניה. הימור – אשדוד איכותית יותר ובמיוחד בבית באצטדיונה הקטן והביתי היא תשיג את הניצחון ועוד 3 נקודות יקרות להמשך העונה.

20:15 הפועל ב"ש – מכבי נתניה, ספורט 1: ב"ש מגיעה אחרי הפסד 2-0 למכבי תל אביב במשחק העונה, מה שגרם לפער של 3 נקודות בינה לבין מכבי תל אביב (גדל ל-6 עם הניצחון אתמול של מכבי על רעננה). מנגד, מכבי נתניה עם פתיחה נוראית לעונה הזו ונראה שלא הולך להם כלום וכבר 2 משחקי ליגה רצופים מורחקים להם 2 שחקנים, ונראה שלא רגוע שם למרות שאייל סגל הבעלים מנסה לשדר שהכל בסדר ואין לחץ, אני אגב חושב שהם קבוצה נהדרת וברגע שהם יתחברו זה יראה אחרת, כי יש להם סגל מאוד טוב, במיוחד בקישור שעד עכשיו לא כל כך מתפקד. הימור – ב"ש בבית תחזור לנצח, אך נתניה כבר תיראה אחרת.

סרייה א' – מחזור 11 :

13:30 אטאלנטה – קליארי, 2 ONE : מפגש פיסגה בין אטאלנטה ששוב פתחה את העונה בסערה ומראה לנו שהעונה החולפת לא הייתה הברקה חד פעמית והיא כאן כדי להישאר, ומנגד קליארי שפתחה את העונה בצורה שאף אחד לא ציפה לה עם 18 נקודות מ-30 אפשריות והיא במקום ה-6 בטבלה, ונראה שהעונה היא לא תילחם על חייה עד השניה האחרונה. אטאלנטה מגיעה אחרי 2-2 בחוץ מול נאפולי והיא כבר ללא הפסד ליגה ב-7 המחזורים האחרונים, מנגד קליארי מגיעה אחרי ניצחון 3-2 על בולוניה בבית והיא עם 8 משחקים ללא הפסד בליגה. הימור – אטאלנטה תנצח בבית את קליארי, אני לא מאמין שהיא תישמור שחקנים לליגת האלופות באמצע השבוע נגד הסיטי כי הסיכויים שלהם לעלות שלב כבר די נמוכים ובמיוחד במשחק מול סיטי.

19:00 פיורנטינה – פארמה, 2 ONE : פיורנטינה ללא פרנק ריברי תרצה לנצח מחזור שני ברציפות אחרי ה2-1 במחזור הקודם מול סאסואולו, ומנגד פארמה מגיעה אחרי הפסד מפתיע להלס ורונה 1-0. הימור – מצד אחד פיורנטינה בבית בדרך משיגה את הנקודות שהיא צריכה אבל פארמה מאוד איכותית ואני מאמין שיש לה מה למכור מול הויולה ולכן אני אהמר על סוג של הפתעה ואלך עם פארמה.

21:45 מילאן – לאציו, 2 ONE : עד עכשיו אפשר לסכם את העונה של מילאן כסיוט מתמשך, והניצחון במחזור האחרון 1-0 על ספאל לא כל כך הרגיע את האוהדים שמסתכלים בטבלה ורואים שהם במקום ה-10 בטבלה, כאשר ליריבה העירונית אינטר יש קצת יותר מפי 2 נקודות מהם. לאציו לעומת זאת עד עכשיו מציגה את החוד הקטלני ביותר באיטליה עם אימובילה שכבר כבש 12 שערים וגם את חואקין קוראה שמצטרף אליו עם 3 שערים. אגב, אימובילה הוא החלוץ היחיד בינתיים בסרייה א' עם ספרות כפולות של שערים. אני רק אזכיר שלאציו מגיעה אחרי ניצחון 4-0 על טורינו בבית. הימור – לאציו תנצח בסן סירו ותיצמד לאטאלנטה.

פרמייר ליג – מחזור 11:

16:00 פאלאס – לסטר, ספורט 2 : פאלאס מגיעה אחרי 2-2 מול ארסנל והיא במקום ה-9 כרגע בטבלה ואילו לסטר פתחה נהדר את העונה והניצחון האחרון שלהם היה ה9-0 המדהים על סאותהמפטון והם מגיעים עם 3 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. הימור – ניצחון נוסף ללסטר, אך לא עם 9-0 נוסף.

18:30 אברטון – טוטנהאם, ספורט 2 : מפגש המאכזבות של הליגה, מצד אחד אברטון שהשקיעה בקיץ בשחקנים נהדרים נמצאת בתחתית הליגה, במקום ה-17 ואילו טוטנהאם שמגיעה אחרי הפסד בגמר ליגת האלופות וחיזוק מרשים לסגל בדמות אנדומבלה והיא נמצאת בתחתית הליגה, במקום ה-13. אברטון מגיעה אומנם אחרי ניצחון אבל הוא היה בגביע הליגה 2-0 על ווטפורד אך במשחק הליגה האחרון שלה היא הפסידה 3-2 לברייטון בחוץ, מנגד טוטנהאם מגיעה אחרי הפסד 2-1 בליגה לליברפול וזה אחרי שהיא הובילה. הימור – לדעתי על המשחק הזה רשום תיקו, וצריך לזכור שלטוטנהאם יש משחק נגד הכוכב האדום במסגרת ליגת האלופות ביום רביעי.

כדורסל / עידן ארווץ

המחזור ה-5 בליגת ווינר סל

19:40, 5SPORT: הפועל אילת (3-1) – הפועל חולון (2-2) – שתי הקבוצות לא בתקופות טובות. חולון עם 2 הפסדים רצופים בליגה ומאזן חצוי, ולמרות הניצחון הראשון שלהם בליגת האלופות העונה, העסק לא נראה מחובר. גם אילת לא נראית מי יודע מה, ואחרי תחילת עונה של 3-0, היא ניצחה את משחקה האחרון נגד מכבי חיפה. אצלם, בניגוד לחולון, אני אופטימי בשל העובדה שגם אשתקד הם התחילו עם מאזן 3-0 והגיעו עד לחצי גמר הפיינל פור מהמקום ה-4. המאזן בחמשת המפגשים הקודמים בין הקבוצות הוא 1-4 לחולון, כשרוב המשחקים מתאפיינים בסקור גבוה של שתי הקבוצות.

20:30, 5SPORT: הפועל ירושלים (1-3) – הפועל באר שבע (2-2) – הפועל ירושלים מעולה העונה, וכרגע נמצאת עם מאזן 1-9 בכל המסגרות מתחילת העונה. בשבוע שעבר, הגיע הפסדה הראשון לעונת 2019/20, למכבי תל אביב בחוץ, כשלאחריו היא התעשתה עם ניצחון בליגת האלופות בבית נגד רסטה וכטה, שהקנה לה את המקום הראשון בבית. מנגד, באר שבע מגיעה לאחר שני ניצחונות בהפרש נקודה, כאשר בשניהם הם היו בפיגור גדול. בבירה ג'ייקובן בראון עם פתיחת עונה חלומית מבחינתו עם 18.5 נק' למשחק בליגה, בעוד טי ג'יי וויליאמס בצד הדרומי קולע 18.5 גם כן.

פורמולה 1 / אורן פראג'

גראנד פרי ארה"ב

המירוץ שייערך היום באוסטין. ניתן לראות את הפריוויו כאן. שידור בספורט 5 לייב ב-22:55.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר World Open – הגמר

8:00, 13:30: תפצ'איה אן נוג'אד טראמפ (יורוספורט)

חצי הגמר אתמול נתן לנו שני משחקים מצויינים, דרמטיים ורבי תהפוכות, שהסתיימו שניהם בפריימים מכריעים. במשחק המוקדם בין תפצ'איה אן נו לקיירן ווילסון, הלוחם ווילסון פתח את המשחק היטב, והגיע למרחק של פריים אחד מזכייה. אלא שאז, האס התאילנדי שמולו פתח מבערים (כפי שעשה במשחקים הקודמים), ובשלושה פריימים רצופים זכה במשחק כולו. במשחק השני, שחזור גמר אליפות העולם בין ג'אד טראמפ לג'ון היגינס, אלוף העולם הגיע אף הוא למרחק של פריים מזכייה. המכשף הנחוש היגינס הצליח להשוות את התוצאה, אלא שכאן היה זה טראמפ ששמר על העצבים בפריים האחרון, וזכה במשחק.

הגמר היום בין תפצ'איה אן נו לג'אד טראמפ מפגיש שני שחקנים שההגעה של אחד מהם למעמד הייתה צפוייה מאד, אך זו של השני כלל וכלל לא. התאילנדי הוא שחקן מוכשר מאד, אך מעולם לא היה יציב מספיק בכדי להגיע לגמר של טורניר דירוג (להוציא את טורניר השוט אאוט האיזוטרי משהו, בו זכה בשנה שעברה). את ג'אד טראמפ שמולו היה אפשר לתאר במילים דומות, אלא שהכישרון המתפרץ של הבריטי עזר לו בעבר לזכות בלא מעט טורנירים, והמטמורפוזה שעבר בעונה שעברה סייעה לו לזכות בפרס הגדול מכולם. על הנייר, בפורמט של הטוב מ-19, הסיכויים צריכים ליטות לצידו של אלוף העולם. התאילנדי שמולו ינסה להוכיח היום (כפי שעשה במשחקים הקודמים) שעם סיכויים לא הולכים לבנק.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

מרתון ניו-יורק

המהדורה החמישים של אחד המרתונים היוקרתיים בעולם תוזנק מחר ב-15:30, שעון ישראל (08:30, שעון מקומי). למעלה מחמישים אלף רצים נרגשים ייקחו חלק במירוץ, שנכלל כאחד מששת מרתוני המייג'ורס בעולם. אחת המשמעויות של ההשתתפות במרתון ששייך לקטגוריה זו היא האפשרות לקבוע קריטריון למשחקים האולימפיים לפי מיקום. כלומר, עשרת הראשונים מבין הגברים והנשים ייחשבו כמי שקבעו את המינימום להשתתפות במשחקים האולימפיים.
אלוף השנה שעברה מבין הגברים, לליסה דסיסה האתיופי בן ה-29 (קבע 2:05:59 בנצחונו אשתקד. שיא אישי 2:04:45), יגיע להגן על תוארו, כשכמובן התווסף לו מאז תואר נוסף, הלוא הוא אליפות העולם במקצוע, שבה זכה בדוחא שבקטאר לפני כחודש. אחד מיריביו הבולטים יהיה בן ארצו, שורה קיטאטה בן ה-23, שהגיע שני "בתפוח הגדול" בשנה שעברה, רק שתי שניות לאט יותר מדסיסה (שיאו האישי הוא 2:04:49, שנקבע במרתון לונדון בשנה שעברה, בו סיים שני בלבד לקיפצ'וגה).
גם שיאן העולם בחצי המרתון (58:01) ומנצח המרתון בניו-יורק לפני שנתיים, ג'ופריי קומוורור הקנייתי, ייקח חלק במירוץ ומטבע הדברים יהיה מועמד חזק לניצחון. הרץ בן ה-27, ששיאו האישי במרתון הוא 2:06:12, מצטיין בכל המרחקים מ-5000 מטר ועד למרתון.

בשדה הנשים נוכל למצוא, בין היתר, את אלופת השנה שעברה, מארי קייטני הקנייתית, שתנסה לזכות בפעם החמישית במירוץ היוקרתי בניו-יורק. הרצה הפנטסטית בת ה-37, שקבעה 2:22:48 בניצחונה לפני שנה, מחזיקה בשיא העולמי במרתון בריצה לנשים בלבד (2:17:01, שהושג בלונדון ב-2017, להבדיל משיאה הטרי משיקגו של בריג'יד קוסגיי, בת ארצה, 2:14:04, שנקבע בריצה מעורבת).
אחת מיריבותיה הפוטנציאליות של קייטאני עשויה להיות בת ארצה, בת ה-26, ג'וסלין צ'פקוסגיי, שתערוך בכורה במקצוע זה היום. ג'פקוסגיי היא שיאנית העולם בחצי המרחק (64:51 מולנסיה, לפני שנתיים) ויהיה מעניין לראות כיצד תצליח להתמודד עם המרתון.
אתלטית מצוינת נוספת שתשתתף היום בניו-יורק תהיה רותי אגה בת ה-25 מאתיופיה, ששיאה האישי הנהדר במקצוע עומד על 2:18:34 (נקבע בברלין 2018, אז סיימה במקום השני).

המרתון בניו-יורק אינו נחשב למהיר ביותר מבין מירוצי המייג'ורס (בגלל המעברים השונים על הגשרים בין רובעי העיר והעליות). שיאי המסלול בו שייכים לשני רצים קנייתים – ג'ופריי מוטאי (2:05:05 ב-2011) ולמרגרט אוקאיו (2:22:31 ב-2003). מזג האוויר היום יהיה קר למדי (כשש מעלות בעת הזינוק) ובהיר. ייתכן ששדות הרצים והרצות החזקים יצליחו גם לאתגר את שיאי המסלול בעיר שקבוצת הכדורסל שלה לא תצליח להעפיל לפלייאוף גם העונה, כפי הנראה.

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר טורניר המאסטרס בפאריז

16:00 (ערוצי צ'רלטון): נובאק דג'וקוביץ'-דניס שאפובלוב – המדורג מס' 1 בעולם גבר בחצי הגמר בשתי מערכות צמודות למדי על גריגור דימיטרוב הבולגרי. שאפובלוב בן ה-20, שמדורג במקום ה-28 בעולם, נהנה, שלא במתכוון, מפרישתו של רפאל נדאל עקב פציעה. הסרבי בן ה-32 ייחפש תואר מס' 77 בקריירה והחמישי בבירת צרפת. אם הוא יינצח היום, הרי שיניף בפעם ה-34 גביע מסבב המאסטרס.
יריבו, לעומת זאת, יישחק היום לראשונה בגמר טורניר מסבב המאסטרס וניצחון יניב לו את התואר השני בקריירה, לאחר שזכה לפני מספר שבועות בטורניר שטוקהולם. שני הטניסאים (שמשחקים בסגנון שונה למדי – נובאק שחקן הגנתי יותר, שמצליח להחזיר כדורים רבים ואילו יריבו השמאלי הוא שחקן מאוד התקפי ואגרסיבי) נפגשו ביניהם שלוש פעמים, כולן השנה, והסרבי ניצח בכל המשחקים.

גמר טורניר שנזן, סין (טורניר גמר סבב הנשים)

13:30: אשלי בארטי-אלינה סביטולינה – האוסטרלית, שמדורגת במקום הראשון בעולם וזכתה השנה ברולאן גארוס, חזרה בחצי הגמר מפיגור מערכה מול קארולינה פלישקובה הצ'כית, שמדורגת שנייה בעולם. יריבתה האוקראינית, שמדורגת שמינית בעולם וזכתה בטורניר זה (שנערך בסינגפור) בשנה שעברה, הצליחה לעבור בחצי הגמר את בלינדה בנצ'יץ' משוויץ, לאחר שהאחרונה פרשה במערכה השלישית (שסביטולינה הובילה בה 4:1) בגלל פציעה.
האוקראינית בת ה-25 אינה יריבה נוחה עבור האוסטרלית המצוינת בת ה-23, ויעידו על כך כל חמשת המפגשים הקודמים בין שתי הטניסאיות, שהסתיימו לטובת הראשונה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

      1. אני אומר מה שאמרתי בתחילת העונה.
        הבעייה של באיירן היא ההגנה. ריברי היה צריך להישאר ובוטאנג לעזוב. בעצם הייתי מחליף 3 שחקני הגנה בבאיירן ומשאיר רק את יהושוע מצד ימין. ההגנה של באיירן נשארה זוועה…

  1. קר היום בניו יורק. ממש קר. וזה ישפיע על הרצים.
    ניצחון של דסיסה היום יהיה מרשים מאוד, בטח בהתחשב בזמן שעבר מאליפות העולם והתנאים בהם היה צריך להתמודד, אבל אני מחזיק לו אצבעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט