שבת בבסיס – יותר מזל ושכל / יוני לב ארי

לא הכל שגרתי ב-MLB, אספנו לכם את המהלכים המבריקים ביותר בהיסטוריה של המשחק, הלא שגרתיים, המיוחדים, וגם אלה עם המזל. פספסנו משהו? תוסיפו בתגובות

דרק ג'יטר וה-פליפ (צילום: Bleacher Report )

משחק הבייסבול לא נתפס כמשחק חכם במיוחד. חובטים, זורקים, תופסים, לא הרבה מעבר. אז זהו. שממש לא. מעבר לעובדה שמדובר במשחק עמוס באסטרטגיה, שרובה סובבת את הפיצ'רים והקאצ'רים, לאורך ההיסטוריה של המשחק נרשמו לא מעט מהלכים מבריקים, של שחקנים שחשבו צעד אחד קדימה. להלן, מקבץ.

הגונב מגנב ממשיך

לגנוב בסיס זה מהלך שגרתי. אך לגנוב שניים באותו המהלך, זה כבר יוצא דופן, ולרוב שילוב של רץ ערני ושל הגנה לא טובה. ג'וני דיימון עשה זאת במדי היאנקיז במשחק מספר 4 של וורלד סירייס 2009, באינינג התשיעי, במצב של שיוויון, מה שמגביר את ערך המהלך.

אין כמו בבית

להיות שחקן מהיר זה משהו אחד. לדעת לרוץ על הבסיסים זה הרבה מעבר. ג'קובי אלסברי, כשהוא בריא (וזה לא קורה הרבה), הוא אחד כזה. צפו בו מנצל רגע של הירדמות בהגנה היריבה כדי לגנוב את בסיס הבית במשחק צמוד.

עבודה בעיניים

טוני פנייה נחשב לאחד התופסים החכמים שידע המשחק. תשאלו את בראיין ג'ונסון מהג'איינטס. במשחק ליגה בין האסטרוז מיוסטון לענקים מסן פרנסיסקו, הלך פנייה להתייעץ עם הפיצ'ר שלו, ג'ון הודק, חזר למקומו, וסימן כאילו הוא מבקש מהפיצ'ר לזרוק Ball, כדי להוליך בכוונה את ג'ונסון, מה שנקרא Intentional Walk.

זה הרדים את מיסטר ג'ונסון, ואפשר להודק לזרוק סטרייק שלישי. צפו בהתלהבות של פנייה, כיצד הוא מחליף למעשה את השופט ומסמן סטרייק אאוט.

Mi Amor It’s Miguel

ויש גם צד שני למטבע. לפני מספר שנים החליטו בליגה, על מנת לחסוך זמן, לקצר את הליך ה-Intentional Walk, וקבוצה שרוצה להוליך שחקן פשוט מסמנת על כך. בעבר, פיצ'ר היה צריך לזרוק ארבע פעמים Ball. וכמו במקרה הקודם, הנה עוד דוגמה מדוע הפסדנו משהו עם החוק החדש.

משחק ליגה שגרתי, 2006. מיגל קאבררה, אז שחקן של פלורידה, שהיתה אז קבוצה בליגה, חובט מול האוריולס. הפיצ'ר והקאצ'ר של בולטימור החליטו לא להתעסק עם קאבררה המצוין, במיוחד כשמדובר באינינג עשירי, וניסו להשלים Intentional Walk, אך קאבררה ניצל זריקה לא טובה, וחבט אותה בדרך לניצחון.

זה ממש לא פייר, שזה פייר

חכמה במשחק בייסבול הולכת יד ביד עם ערנות. תשאלו את ניק סווישר. יולי 2013, סוויש שחקן של האינדיאנס. הוא חובט כדור חלש שנראה כמו פאול בול, אך הקאצ'ר של הטייגרס, בראיין פניה, שומר על ערנות, עוקב אחרי הכדור ורואה שהוא חוזר להיות Fair Ball. הפנים של סווישר אומרות הכל.

כמו אויר לנשיפה

אז מה עושים כדי לוודא שכדור ייצא לפאול ולא יחזור? תשאלו את שחקן הבסיס השלישי של סיאטל, לני רנדל, שב-27 במאי 1981 נתן את כל מה שיש לו כדי למנוע פייר בול. את השופטים, אגב, זה לא הרשים. צפו עד הסוף:

תרגיל מארץ התרגילים

מני מצ'אדו היה בקושי רוקי בן 20. וכבר אז אפשר היה לראות כמה חכמה יש במשחק שלו. ספטמבר 2012, טמפה ביי מגיעה לבולטימור. אינינג תשיעי, 2:2, רץ על בסיס שני, וכדור מתגלגל לבסיס שלישי. מצ'אדו הטעה את הרץ ועשה "כאילו" הוא זורק לבסיס ראשון, את התוצאה תראו בווידאו.

טולו-פלא

כמו אלסברי, גם טרוי טולוויצקי, כשהיה בריא, היה שחקן נפלא. דוגמה לכך ראינו בספטמבר 2015, כש"טולו" שיחק במדי טורונטו נגד בולטימור. הוא היה קרוב מאוד להיפסל, אבל מעט יצירתיות סייעה לו לשמור את עצמו במשחק.

יותר מזל מרגל

זאק מקליסטר הוא הוכחה שלא כל מהלך מבריק בבייסבול נובע מחכמה. יש גם מזל ואינסטינקטים בריאים. ה-30 באוגוסט 2016, כדור של לוגאן שפר מהטווינס ניתז לכיוונו של מקליסטר, שמצא זמן טוב להיזכר בערן זהבי.

כמו כפפה ליד

לפעמים הכדור פשוט נתקע. תשאלו את אורלנדו "אל דוקה" הרננדז. יוני 1999, המטס בברונקס. הפיצ'ר של היאנקיז לא הצליח להוציא את הכדור מהכפפה, אז מה הוא עשה? צפו.

דרך הגב, פרק ראשון

ברטולו קולון לא ידוע באתלטיות שלו, וזה בלשון המעטה. אך המהלך הזה, שראה אור בספטמבר 2015 במיאמי,  זכור אולי כגדול ביותר שהוא עשה בקריירה המאוד מאוד מאוד ארוכה שלו.

דרך הגב, פרק שני

להבדיל מקולון, ברנדון פיליפס נחשב לשחקן הגנה טוב פלוס. אך גם כאלה צריכים מדי פעם יצירתיות כדי להשלים מהלכים גדולים. תשאלו את ההתקפה של הפאדרס:

ולסיום – הפליפ

אולי, המהלך החכם הזכור מכולם. קצת רקע: פלייאוף 2001, היאנקיז הפסידו שני משחקים בבית לאוקלנד, בסדרה של הטוב מ-5. הפסד באוקלנד – והסדרה גמורה. משחק מספר 3, 0:1 ליאנקיז, ג'רמי ג'יאמבי על בסיס ראשון, וכדור טס לשדה הימני.

ג'יאמבי מתחיל לרוץ, הכדור שמוחזר מפספס את שחקן הבסיס הראשון, ולא מספיק חזק כדי להגיע לצלחת הבית. מזל שלדרק ג'יטר, השורט סטופ, היתה המודעות להגיע למקום שאין שום הגיון שהוא יהיה בו, ולפסול את ג'יאמבי. מדהים.

השבוע לפני

והשבוע חוזרת הפינה לאחר פגרה ארוכה, כשכל שלושת האירועים הנבחרים נרשמו באותו היום בחודש – 13.11. הראשון, השבוע לפני 120 שנה. ב-13 בנובמבר 1899 הודיעו ראשי הנשיונל ליג על הוספת אמפאייר, ומעכשיו ישפטו בכל משחק שניים כאלה. צוות של ארבעה נראה רק החל מ-1952.

נדלג עד ל-13.11.1979, השבוע לפני 40 שנה. לראשונה אי פעם חולקים שני שחקנים את תואר ה-MVP  בנשיונל ליג. היו אלה קית' הרננדס, ששיחק אז בסיינט לואיס קארדינלס, והאאוטפילדר של הפיטסבורג פאיירטס ווילי סטארגל.

ג'ימי רייס. אגדה (צילום: National Baseball Hall of Fame and Museum)

המסע בזמן עוצר ב-13.11.1989, השבוע לפני 30 שנה. ג'ים רייס משוחרר מהרד סוקס, ובכך הוא מסיים קריירה של 16 שנה, כשלכל אורכה הוא משחק בבוסטון. רייס פרש מהמשחק עם ממוצע חבטות של 298. לצד 382 הום ראנס, לפני שהוא ייכנס להיכל התהילה.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט