הלילות של אירופה – סיכום ענק לשני מחזורים

יש דברים טובים באים ברוחב. כמו שר הטבעות, כמו סדרה של נטפליקס, כמו שבוע בסיני. זה נוחת עליך ומעניק לך כמה ימים של תחושת זמן צפופה צפופה בה אתה מגלה את היכולת המופלאה להרים את המבט בין לבין ולומר, וואו, העסק הזה כיף.

אחרי שתי מחזורים צמודים הגיע הזמן לסכם סוף שבוע ששוב גילה לנו את צפונות המפעל העונה. מפאת האורך והלאות נעשה את הסיכום בפורמט שונה במקצת, 16 נקודות יתנו במה ל16 הקבוצות של המפעל שגם יסודרו לפי מיקומם העדכני בטבלה, בכל נקודה נפרט על משחקיה של הקבוצה קלעים בולטים ומבט מלא חזון ומעוף אל העתיד. יש ודברים טובים באים במנות גדולות, יש וגם עפים על זה.

  1. צסק"א מוסקבה (0:4) – במחזור השלשי פגשה צסק"א את אנאדולו אפס ששיוועה לניצחון בביתה ונתקלה בהתנגדות מרשימה שאפשרה לביתיים לקלוע 87 נקודות. אצל הרוסים ננוד ה קולו הוביל עם 26 נקודות כשמילוש מוסיף 15 ו-8 קורי היגינס קולע 13 וג'ף איירס מופיע משום מקום עם 10. הספסל של הרוסים קלע 41 נקודות וחיפה על יום חלש יחסית של שחקני החמישייה. החולשה ההגנתית (ביחסית כמובן) נרשמת לרעתה לש האורחת אבל לקלוע 93 נקודות במשחק חוץ מול יריבה נואשת לניצחון זה מצוין. בטח שגם מנצחים בסוף. (93:87 בסיום)                                                                                                   במחזור הרביעי נסעה צסק"א לקאזאן לשחזור גמר הVTB. הרוסים קלעו בכל אחד מהרבעים מעל 20 נקודות ועצרו ברבע השלישי את קאזאן על 12 בלבד כדי לנצח בקלילות (98:80). ניצחון קבוצתי מרשים מאוד כאשר כל שחקני הקבוצה קולעים ללא קלע בולט יחיד (מילוש עם 16 נקודות ו10 אסיסיטים כולל אחד יפיפה בראש מהלכי הלילה). בערב המחזור השני והשלישי ביקרו את צסק"א על חולשת שחקני העזר לכוכבים ועל ההגנה החלשה יחסית, על שתי סימני השאלה הציבה צסק"א סימן קריאה ושלחה את החברה לליגה לחפש ניצחון ממול קבוצה אחרת.

2. פנרבחצא אולקר- פנר פתחה את העונה בגמגום קל והעלתה הילוך בסיבוב החד שבוע שעבר. במחזור השלישי ניצחו הטורקים את קאזאן בבית 82:76. אקיפ אודו ויאן ווסלי הדגימו את חשיבותו של חיל האוויר כשריחפו עם 14 כל אחד (אודו עם 8 ריבאונדים) בוגדן בוגדנוביץ היה סולידי עם 10 ו5 אסיסטים. הסיפור בפנר המשיך להיות ההגנה שעצרה את קאזאן על 68 נקודות בלבד (סופגת 73.25 נקודות למשחק העונה). עם הגנה כזו פנר בהחלט יכולה להרשות לעצמה להיכנס לעניינים לאט ולאט.

ואכן, גרף השיפור ההתקפי המשיך במחזור הרביעי בו קלעה פנר 103 נקודות בדרבי מול גלא (87:103). קוסטאס סלוקאס אקפי אודו ובובי דיקסון קלעו 24 21 ו- 22 נקודות ועם עזרה מהצד של לואיג' דטמון ויאן ווסלי שרפו את המגרש של המארחת כשקלעו במעל חמישים אחוז לשלוש ול2 מול ההגנה המחוררת של גלא. פנר מתחילה לחמם מנועים, והעובדה שעשתה זאת בשבוע האינטנסיבי הראשון של השנה בהחלט יכול להעיד על הכיוון אליו הולכת הפיינליסטית.

3. ריאל מדריד- במחזור השלישי מעדה ריאל במפתיע מול באסקוניה חסרת אנדרה ברנייני. ריאל היא הקבוצה הספרדית היחידה שעוד קושרת את ההצלחות שלה לדור הזהב הספרדי. כשהשחקנים המקומיים מובילים הקבוצה מנצחת. כשהם לא, כמו לדוגמה מול באסקוניה שם קלעו הספרדים פחות ממה שהרגילו אותנו לראות. הקבוצה מפסידה אמנם, 13 נקודות של יול לצד 11 של רייס זה לא רע, אבל רודי היה רע עם 3 נקודות בלבד ב1\6 וכל עוד אנתוני רנדולף לא מהווה עוגן התקפי מספק גם 16 של גוסטבו איון ו15 נקודות באחוזים מצוינים של הילד לוקה דונצ'יץ לא יספיקו לריאל שגם חטפה 92 ואחת נקודות בבית בהופעה הגנתית חריגה יחסית.

במחזור הרביעי יצא ריאל למליאנו למפגש לא קל על הנייר והציגה את אנתוני ראנדולף במלוא תפארתו. 20 נקודות קלע האמריקאי לצד 18 של יול 13 של רודי ו18 של הוטלו האנטר. ריאל קלעה בלא פחות מ70 אחוז לשתיים והורידה 40 ריבאונדים בשתי צידי המגרש בהופעה דומיננטית ראשונה מאז המחזור הראשון מול אולימפיאקוס.

4. אולימפיאקוס פיראוס(1:3) – אולימפיאקוס נכנסת לקצב והציגה ניצחון בית מרשים מול המומנטום האיטלקי של מילאנו במחזור השלישי. אריק גרין וואסיליס ספאנוליס קלעו כל אחד 16 נקודות במחזור השלישי כשהראשון נראה מצוין ממחזור למחזור. הצוות המסייע של אולימפיאקוס הופיע למשחק מול מילאנו ועזרו לספאנוליס וגרין לקלוע 91 נקודות ולעצור את מילאנו על 81 . יאסו.

במחזור הרביעי נצחה אולימפיאקוס את משחק החוץ הראשון שלה העונה. ונג'ליס מנצאריס פתח בחמישייה וסיפק 17 נקודות כשגם קוסטאס פפניקולאו מזכיר נשכחות עם 15 נקודות , 15 נקודות גם לווסיליס ספאנוליס שמסר 15 אסיסטים, פריקינג 15 אסיסטים. הקבוצה קלעה בחוזים מצוינים ( 50 + אחוז לשלוש ולשתיים) ויצאה מספרד עם ניצחון מרשים.

5. פנאתינייקוס אתונה (1:3) – ברוכים הבאים לקדנציה של צ'אבי פסקוול בירוק שעומד על0-2 בסוף השבוע הזה. המחזור השלישי נסעה פאו לגרמניה לאחד ממגרשי החוץ הקשים ביבשת וגירדה ניצחון כאשר הזרים קיסי ריברס ג'יימס פלדין וג'יימס גיסט (18 16 ו10) מובילים את רשימת קלעיה. לצידם בלט ניק קלאת'ס עם 13 ו9 אסיסטים והוא ממשיך להציג יכולת טובה לאחר שלושה מחזורים. הקבוצה לא קבלה יותר מידי מהשחקנים האחרים, והיוונים בעיקר אבל גילתה מנטליות טובה מול המוקש הגרמני והעניקה לפסקוואל ניצחון בכורה. במחזור הרביעי שיחקה פאו בבית מול הכוכב האדום וניצחה ניצחון משכנע. ג'יימס גיסט קלע 17 יאניס בורוסיס הציג יכולת טובה סוף סוף עם 18 נקודות ו8 ריבאונדים וניק קאלת'ס המשיך להשתפר עם 16 ו2. ההגנה של פאו עצרה את הכוכב על 59 נקודות בלבד ו25 נקודות במחצית הראשונה (!!). אם ישנה נורת הזהרה מהניצחון היא העובדה שרק שישה שחקנים קלעו במדים הירוקים ושאחרי ארבעה מחזורים יאניס בורוסיס הוא ממש לא האלפה דוג שהקבוצה הביאה במליונים מבאסקוניה.

6. EA7 אמפוריו מילאנו (2:2) – מה נאמר. שתי מחזורים צמודים הורידו את האיטלקים מפסגת האולימפוס (איך קוראים למקבילה הרומית שלו?) אל מאזן חצוי. במחזור השלישי יצאו האיטלקים ליוון וחטפו 92 נקודות מהביתיים. מילאן מצ'באן נחנק עם 4 נקודות בלבד כשמירוצלאב סימון קולע 16 לצד 14 של ראדוליצה 12 של ג'נטילה ו13 של זוראן דראגיץ'. הקבוצה קלעה ב29 אחוז מחפירים לשלוש ולא הצליחה להביא את האינטנסיביות ההתקפית מהמחזורים הראשונים.

במחזור הרביעי פגשה מילאנו את ריאל בבית כשריקי היקמן חזר להוביל עם 19 נקודות כמשפר זהה קולע ראקים סנדרס שעלה אתו מהספסל. וזו אולי הבעיה הגדולה של מילאנו במשחק הזה, החמישייה של מילאנו קלעה 33 נקודות בלבד ונתנה לספסל לעשות את העבודה, בנוסף הקבוצה כולה הורידה את האחוזים לשלוש מהמשחק הקודם ל21 אחוז בלבד. כשמולך ריאל מדריד זה לא יספיק לך. מילאנו יכולה להיות מעודדת מכך שעל אף האחוזים הרעים והחמישייה החלשה היא קלעה 90 נקודות מול ההגנה הספרדית, מצד שני האם המשחקים האחרונים מחזירים את מילאנו למקומה הטבעי? בהחלט ייתכן, לפחות מילאן מצ'באן עושה רושם שחזר לשם.

7. הכוכב האדום בלגראד (2:2) – הכוכב האדום ממשיכה להיות אחת מהפתעות העונה עד כה על אף ההפסד במחזור הרביעי. במחזור השלישי ניצחה הכוכב בבית את ברצלונה המתנדנדת. ההגנה הסרבית עבדה שעות נוספות והגבילה את ברצלונה לפחות מעשרים נקודות ברבע לאורך כל המשחק. בנוסף, הקבוצה הצליחה לעצור את טיריס רייס ובכך לכבות את הספקת הנקודות הקאטלונית. מעבר להגנה מרקו גודוקיץ' עלה מהספסל וקלע 21 נקודות באחוזים מצוייים שלצידו הספקת הנקודות מתפלגת יפה ברחבי הקבוצה. ראוי לציון צ'ארלס ג'נקינס שמסר 7 אסיסטים.

במחזור הרביעי נתקלה הכוכב במצב לא מוכר בו הקבוצה היריבה וחונקת אותה הגנתית בעוד היא מצליחה בכך חלקית בלבד. הכוכב האדום נעצרה על 25 נקודות המחצית הראשונה והשלימה הכנסה בגרביצ' טיים. אוניין קוזמיץ' ומילקו בייליצה היו היחידים שקלעו בספרות כפולות כשהקבוצה קולעת ב27 אחוזים לשלוש ומוסרת 8 אססיטים קבוצתיים, לא משהו לספר לנכדים.

8. דרושאפקה דואוש איסטנבול (2:2) – הבלאטים מציגים יכולת ומנטליות משתנה ממשחק למשחק כשבשתי המחזורים האחרונים היא מנצחת את קאזאן בחוץ ומפסידה לאפס בבית. במשחק בקאזאן מצליחה דרושאפקה לפתוח טוב את המשחק ולא להיקלע לפיגור מוקדם. הקבוצה רצה לאורך רוב המשחק והחליפה את היתרון עם קאזאן עד שהצליחה לברוח ברבע הרביעי בעזרת ההגנה שעצרה את קאזאן על 12 נקודות בלבד. בראד וונמייקר היה נפלא עם 22 וכך גם ג'יימס אנדרסון שסיפק 18 כשסקוטי ווילבקין ובירקן באטוק עוזרים עם 13 ו12. הקבוצה הציגה אחוזים טובים והפגינה ניצול שטחים בהתקפה בעזרת חסימות ויכולת אישית שהביאו את הקבוצה ל93 נקודות על אף 8 אסיסטים קבוצתיים בלבד.

במשחק מול אפס לקחה דרושפאקה ללב את החשש בפיגור מוקדם ירדה למחצית ביתרון 11 כדי להפסיד את המשחק במחצית השנייה. לא היה קלע בולט בדרושאפקה כשגם מהספסל לא היה שום שחקן בולט. הקבוצה בזבזה את התחמושת במחצית הראשונה ויישרה את הסטטיסטיקות במחצית השנייה. בניגוד למשחק הקודם מסרה דרושאפקה 20 אסיסטים, אולי כדאי לה לחשוב על חזרה לסגנון המשחק האישי\תומך אישי. בצד ההגנתי אי אפשר לחטוף בבית 49 נקודות במחצית, פשוט אי אפשר.

9.FC ברצלונה לאסה (2:2)- ברצוקאס בא לאמן מועדות פאר וקיבל קומה בבית החולים המקומי. ברצלונה הפצועה והחסרה מקרטעת במחזורים הראשונים של המפעל ועל אף ניצחון במחזור הרביעי במשחק קשה זה לא נראה כמו מה שציפו לראות. במחזור השלישי נסעה ברצלונה לבלגראד והוכתה כאשר נעצרה על 65 נקודות כשטייריס רייס נעצר על 9 נקודות בלבד. בראד אולסון הקוסבי\אמריקאי הוביל את הקבוצה עם 15 נקודות וחמישה אסיסטים ולצד ויקטור קלאבר שקע 12 היה היחיד לסיים עם מספר נקודות דו ספרתי. משחק רע של ברצלונה שגם בא לידי ביטוי בכל הקטגוריות הסטטיסטיות.

במחזור הרביעי פגשה ברצלונה את במברג למשחק שהיה עשוי לסבך אותה מאוד במאבקי הטופ 8. הגרמנים לא הצליחו עצור את רייס שקלע 18 ומסר 6 באחוזים טובים. לצידו היו וויקטור קלאבר אנטה טומיץ' ופרפרגולו עם ספרות כפולות. העלייה ביכולת ההתקפית מהמשחק מול הכוכב בתוספת להגנה הסבירה שחטפה רק 74 נקודות הביאו לבארסה את הניצחון. אבל, עם הסגל הקצר, היכולת ההתקפית הלא מרשימה והעובדה שקבוצות מוכשרות התקפית עוד בדרך זה לא נראה טוב בעבור הקאטלונים.

10. מכבי פוקס תל אביב (2:2)- ברשותכם נניח את סאגת רמי הדר ארז אדלשטיין וניגש לעניין- מכבי ניצחה שני משחקים שהיית חייבת לנצח כדי לרוץ השנה במפעל. במשחק הראשון פגשה מכבי את גלא וניצחה כאשר היא נוטשת את שיטת ההתקפה שניסה ארז אדלשטיין להנחיל ומשחקת כדורסל פשוט יותר שהתבסס על היכולת ההתקפית של הגארדים והפוורדים שלה. ההגנה המשיכה להיראות רע אבל לפחות ניכרה יד מכוונת כלשהי (ציפוף הצבע ופתיחת קשת השלוש, עליה של סנטר לעזור מול הרכז וכיו"ב. מה שלא ברור לי בסיפור הזה הוא כיצד קבוצה שמצופפת את הצבע מאבדת 14 ריבאונדים בהגנה לקבוצה השנייה?). במחצית הראשונה גלאטאסריי קלעה באחוזים טובים ושלטה במשחק כשלמחצית השנייה מכבי עלתה על מבערים נצחה 25:18 ושלטה במשחק עד סופו. ווימס הוביל עם 23 דווין סמית' הטוב עם 17 ו17 נקודות לקולטון אייברסון שנתן משחק נפלא.

למשחק מול ז'לגיריס כתב מידן סיכום מצוין ואין לי הרבה מה להוסיף עליו מלבד העובדה שהניסיון לפתוח את השלוש מול הליטאים עבד ויהיה מעניין לראות מה יעשה הדר מול קבוצות שקולעות באופן טוב בהרבה. גאודלוק הוביל עם 18 נקודות ב19 דקות לאחר שעלה מהספסל בהחלטה שעוררה את הערכתי לרמי הדר. סמית' עם 17 ווימס עם 16 כשקולטון אייברסון שוב נותן משחק סולידי מאוד. מה שניתן לקחת במכבי עד עכשיו הוא היכולת ההתקפית. הקבוצה קולעת 91 נקודות בממוצע כשחלק גדול מהשחקנים עדיין לא בעניינים וזה סימן טוב מאוד. ההגנה עוד דורשת שיפור והמשחק הקרוב מול בארסה הוא הזדמנות טובה לבחון את העבודה של רמי הדר בחלק הזה של המגרש.

11.באסקוניה – סוף שבוע מוזר עבר על הבאסקים שניצחו את ריאל בחוץ והפסידו לאולימפיאקוס בבית. ג'אקה בלזיץ קלע 21 יוהאנס ווטמן קלע 18 נקודות ומוריד 11 אסיסטים בניצחון המרשים על ריאל. הקבוצה פתחה בסערה וניצחה את הרבע הראשון 32:19 שמשם והלאה המקומיים רדפו והתקרבו כשבאסקוניה שומרת על פער סביר עד לניצחון. רבע ראשון מרשים שהביא ניצחון מרשים וכל זה בלי ברנייני.

במחזור הרביעי פגשה באסקוניה את אולימפיאקוס בבית והפסידה. הקבוצה חסרת ברנייני אמנם קלעה 90 נקודות כשטורקין שנגלייה אדם לגנה ושיין לרקין קולעים בספרות כפולות באחוזים טובים אך אפשרה ליוונים לקלוע 95 נקודות בביתה שלה. המשחק היה צמוד לאורכי ובאסקוניה הובילה בחלקים גדולים שלו אך הקבוצה התמוטטה ברבע הרביעי בו קלעה 16 נקודות בלבד לעומת 23. הקבוצה תחכה לשובו של אנדרה ברנייני כשבינתיים היא יכולה להיות מעודדת יחסית מהופעות הקבוצה בלעדיו.

12. בורוזה במברג (3:1) – אני כידוע, מחזיק מבמברג. ולכן שתי ההפסדים מול קבוצות שהיו במיני משבר מעוררים תהיות- האם מקומה של במברג הוא בדרג השלישי של המפעל או שמא היא יכולה לעשות יותר? במשחק מול פאו במחזור השלישי (נגמר 84:83) סיפקה במברג משחק טוב בו קלעה באחוזים טובים וניצלה את רוב הכלים ההתקפיים שלה. ניקולו מלי עם 17 ניקוס זיזיס עם 13 ו6 איסיסטים ויאניס סטרלנקיס עם 16 נקודות מהספסל. דריוס מילר היה חלש יחסית עם 12 נקודות שייתכן ויום יותר מדויק שלו היה מעניק לגרמנים גם ניצחון. הקבוצה נצמדה לפאו אך לא הצליחה להשלים את המשימה מבחינה הגנתית וחסרה את הגרוש ליורו כדי לנצח.

במשחק במחזור הרביעי קבלה במברג הזדמנות פז מול ברצלונה ולא נצלה אותה. הקבוצה אמנם הגבילה יחסית את ברצלונה המוגבלת ממילא אך לא הצליחה לקלוע יותר מעשרים נקודות באף רבע מרבעי המשחק כשאף אחד מהקלעים הבולטים שלה לא קולע יותר מעשר נקודות. מי שבלטו היו פביאן קוזר שפתח ודניאל ת'ייס הנפלא שקלעו שניהם 19 נקודות. פביאן ות'ייס היו היחידים שקלעו בספרות כפולות והחולשה ההתקפית של במברג היא שהפסידה לה את המשחק. חבל.

13. אנדולו אפס (3:1) – הקבוצה הטרקית התנפלה על צמד המשחקים מתוך ידיעה שמאזן של ארבע אפס הוא מה שמאיים עליה. למשחק מול צסק"א עלתה הקבוצה בטירוף והצליחה להקשות על האלופה. דריק בראון דשון תומאס וברייס קוטון הובילו את הקבוצה בצד ההתקפי כאשר נפילה ברבע השני (14 נקודות בלבד) יצרה בור ממנו לא הצליחה לצאת אפס. ראוי לציון הספסל של אפס שקלע 40 נקודות וכן הקבוצה כולה שהראה לחימה ורצון במשחק הבית הראשון של העונה. הציון אמנם שלילי בסוף אבל המורה מוסיף בהערה שפוטנציאל בהחלט יש שם.

במחזור הרביעי נסעה אפס מעבר לכביש לבקר את דרושאפקה וניצחה ניצחון חוץ מרשים. יקירי טומא הורטל הגיע סוף סוף וסיפק משחק עם 15 נקודות ו9 אסיסטים שלצידו הטריו תומאס- קוטון- בראון בתוספת טיילור האניקט קולעים בספרות כפולות. הקבוצה ירדה למחצית בפיגור אחת עשרה ועשתה מחצית שנייה נהדרת בה היא קולעת 49 נקודות ועוצרת את דרושאפקה על 33 בלבד. מרשים מאוד. כנראה שהבנה שהאפס צריך להישאר בשם של הקבוצה ולא בטור הניצחונות חלחלת לשחקנים והם בהחלט עושה רושם שהפנימו.

14. ז'לגיריס קובנה (3:1) – "אנחנו לא זוכים לכבוד מהשופטים. אנחנו תמיד נהיה הקטנים מבחינת תקציב ושמות והשופטים לא מכבדים אותנו" אמר שאראס בתום ההפסד למכבי עם כי הוסיף – "אני יודע שמכבי (והוספה שלי- קבוצות אחרות) טובות מאתנו בהרבה". צמד משחקים שהזכירו לנו למה לא הרבה נשאר מקבוצת הפאר של שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. במחזור השלישי נסעה ז'לגיריס לאיסטנבול ונראו רע מול פנר כשמלבד הרבע הראשון היא  קולעת 13 19 ו12 בשאר הרבעים. שלושה שחקנים קלעו מעל לעשר נקודות ו26 אחוז לשלוש ב7\26 מספרים בבהירות רבה את הסיפור ההתקפי של ליטאים במשחק.

במחזור הרביעי פגשה ז'לגיריס את מכבי המשחרת לטרף ולא הצליחה להקשות עליה יותר מידי. הקבוצה זרקה 33 פעמים לשלוש וקלעה 9 בלבד. הקבוצה עמדה פעמיים בלבד על הקו וגמרה לשאראס להאשים את השופטים בציטוט המובא למעלה. אמנם רוב הסגל קלע במשחק אך רק שתי שחקנים קלעו בספרות כפולות (לאו ווסטרמן עם 7 אסיסיטים ועבירה טכנית שהוציאה את שאראס מכליו). מול קבוצה התקפית כמו מכבי מנצחים או דרך ההגנה או דרך התקפה יותר טובה. לז'לגיריס לא היה לא את זה ולא זה והתוצאה בהתאם (87:74 בסיום). בסיכום נאמר – שאראס יקירינו, להאשים את השופטים צריך מידי פעם, אבל בוא נתחיל לקלוע משלוש, בסדר?

15. יוניקס קאזאן (0:4) – קאזאן נראית לא רע ומפסידה זהו המוטיב החוזר של פתיחת העונה שלה. הקבוצה נראתה מצוין לאורך המשחק מול דרושאפקה במזור השלישי באחד מהמשחקים הטובים שהיו העונה במפעל. ברבע השלישי הקבוצה נעצרה על 13 נקודות בלבד כשגם 28 נקודות ברבע הרביעי לא מספיקות מול החופש המוחלט שהעניקה הקבוצה לטורקים שקלעו עליהם 29 נקודות. חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, קית' לנגפורד עם 22 פרחובסקי עם 17 פורקנשוב עם 16 וקווינו קולום עם 16 מהספסל. מלבד קולום סיפק הספסל 3 נקודות בלבד. הקבוצה כאמור לא הצליחה לעמוד בהגנה ואי ההספק מהספסל בתוספת הקריסה ברבע השלישי העניקו לקבוצה עוד L לרשימה.

במחזור השלישי התאחרה הקבוצה אצל צסק"א ונחלה מפלה מובנת מצד עצמה ונפלה למאזן 4:0 שמתקבל בפחות קלות. קית' לנגפורד נתן את משחק העונה שלו עם 36 נקודות אך מלבדו ומלבד 12 של קווינו קולום לא סיפק אף שחקן כמות נקודות דו ספרתית. והאמת לא בטוח שקל להאשים אותם. כשחקן חובב הירו בול קולע 36 נקודות והקבוצה מוסרת 12 אסיסטים בלבד לא בטוח שהם בכלל קבלו את הכדור מספיק. אבל צסק"א בחוץ זה גדול על קאזאן בכמה מידות, וכאמור, ההפסד לכשעצמו מתקבל בהבנה

.16. גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (4:0) – גלא אוי גלא. את המשחק מול מכבי אני מניח שרובכם ראיתם, הקבוצה נקלעה לבעיית עבירות במהלך המשחק שחיסל את הקו הקדמי שלה כשבנוסף לכך אין לה שחקן שיכול להחליף את סינן גולר שהלך ונשחק לאורך המשחק. כך, גם תצוגת הקליעה במחצית הראשונה לא הספקה. משחק מצוין לג'סטין דנטמון עם 22 ולוולדימיר מיקוב עם 18 שלצידם סינן גולר במשחק סולידי. ההגנה המשיכה להיראות נורא ונתנה למכבי לקלוע 98 נקודות. ככה לא מנצחים אף אחד.

במחזור הרביעי פגשה גלא את פנר בבית ושוב לא הצליחה לעצור את היריבה הגנתית. פנר קלעה 103 נקודות בחוץ וכל מה שהיה לגלא לעשות זה להתקרב לממוצע הנקודות שלה, הישג מפוקפק בהחלט לאחר ארבעה הפסדים. ראס סמית' הגיע סוף סוף עם 15 כשדנטמון קולע 14 ואוסטין דיי עם 16. ערב התקפי לא רע של גלא ומחריד הגנתית. וזה ילדים, הסיפור כולו בינתיים.

 

 

 

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה על הסיקור
    לא נעים אבל מכבי נראית כמו קבוצה באזור 10-12 ביבשת
    היא חייבת לנצח את בארסה בבית ולנצח את קאזן בחוץ + ניצחון על אחת היווניות או שתכנס לדצמבר במאזן של מינוס 5 בטור ההפסדים

  2. תודה רבה על הסיכום וההתמדה.
    התובנות שלי בכללי .
    הליגה צמודה בהחלט…אבל הצמידות הזו תלך ותפחת ככל שהעונה תתמשך והעומסים ידברו .
    שכן המשוואה היא פשוטה לכל קבוצה יש כמה שחקנים טובים .
    שכן 24 קבוצות יורוליג היו אשתקד ועכשיו נעלמו שליש.
    ככה שבכל קבוצה יש כמה שמות.
    ההבדל הוא בעיקר בעומק ועומק זה יבוא לידי ביטוי ככל שהעונה תימשך והצפיפות תגדל …השבוע האחרון המחיש זאת בבירור עם המחזור הכפול .
    שימו לב לסט' הבאה שליקטתי.
    מחזור 1 :
    6 מתוך 8 המשחקים נגמרו בחד ספרתי ( להלן 6/8 ).
    4/8 הסתיימו בהפרש של עד 3 הפרש.
    הפרש ממוצע למשחק 8 .

    מחזור 2 :
    7/8 חד ספרתיים .
    4/8 הסתיימו עד 3 הפרש ( 6 5 ומטה ).
    הפרש ממוצע 6.

    והנה השבוע כשעברנו לשני משחקים וההפרש בין מחזור 3 ל 2 ובין מחזור 4 ל 3 התקצר התקבלו הנתונים הבאים.

    מחזור 3 :
    5/8 חד ספרתי.
    1/8 3 ומטה (2 5 ומטה).
    הפרש ממוצע 7 .

    מחזור 4 :
    3/8 חד ספרתי.
    0 משחקים שהסתיימו עד 3 הפרש ( 3 5 ומטה ).
    ההפרש הממוצע 10+ .

  3. התובנות שלי בפרטי.
    1-2 צסק"א ופנרבחצ'ה .
    כפי שאמרנו בפתיחת העונה יסיימו במקומות הראשונים באנקר לפיינל פור.
    3-4 ריאל ואולימפיקוס .
    ריאל חזינו לה וודאות מוחלטת לרבע הגמר וסבירות גבוהה ליתרון ביתיות.
    אולימפיקוס מחליפה את ברצלונה כקבוצה הרביעית שכנראה תבטיח די מהר מיקומה בהצלבה.

    5. פאו : אישית איני מחזיק מפאסקאוול יתר על המידה .הייתה לו קבוצת חלומות בברצלונה בזמנו והוא הצליח לקחת עמה רק אליפות יורוליג אחת ועוד כמה אליפויות.
    ביוון לא יהיו סבלניים כלפיו כמו בברצלונה ..הוא התחיל טוב אבל זה מוקדם מדי.

    6 . מילאנו כקבוצה חוזרת אמנם למיקומה הטבעי …אבל לגבי מאצ'בן אמרתי בזמן אמת שלא הבנתי למה מכבי מהירה לוותר עליו.
    אין הרבה גבוהים עם יד טובה מבחוץ כמו שלו והוא בכלל גבוה קלאסי שהיה פקטור גדול מאד בנבחרת סרביה שזכתה במדליית כסף אולימפית.

    7. הכוכב האדום : כל הכבוד לקבוצה ללא תקציב שנעזרת בקהל אדיר לשמור על מיקומה בצמרת..וכל הכבוד על היכולת המנטלית לאחר ההפסד הכואב לדארושאפקה במחזור הפתיחה.

    8. דרואשפקה : קבוצה מעניינת מאד עם 2 הפסדי בית מול קבוצות לא אריות כאפס ומילאנו לעומת שני ניצחונות חוץ בבלגרד וקזאן.
    עדיין לא פגשו בקבוצות הגדולות באמת וצריך לזכור שזו קבוצה חדשה מאד במפעל הבכיר (שנה שנייה) ולכן עלייה לטופ 8 תהיה הישג כביר לה ולבלאט …אגב מה עשה קלייבורן מחולון במשחקים הבאים אחרי התצוגה שלו בבלגרד ?

    9-10 ברצלונה ומכבי :
    שתי אימפריות שיפגשו השבוע שבהחלט לא נראות טוב.
    ברצלונה מניסיון עם פאסקוול תתן ליווני הרבה יותר שקט מאשר מכבי.
    מכבי התמודדה השבוע מול אולי שתי הקבוצות החלשות במפעל.
    לא ראיתי את המשחק מול קובנה (שבת) מול גלטסאריי ראיתי משחק רע מאד הגנתית.
    המבחנים של מכבי עוד לפניה …עוד מוקדם מדי להעריך לאן הולכת העונה והאם הדר יישאר עד אדר או אפילו עד חנוכה…

    11. באסקוניה : הניצחון במדריד עשוי להיות משמעותי מאד.
    מצד שני בתחרות העזה על כרטיס טופ 8 לא ניתן להפסיד בבית יותר מדי.יש לה שחקנים מעניינים ואם בירנני האטרייה האיטלקית יתרום לה כמו בורסיס אשתקד הטופ 8 בהחלט בהישג יד.

    12.במברג : ההוכחה הגדולה שאין קבוצות חלשות במפעל ויותר מכך אין משחקים קלים. אולי לא תגיע לטופ 8 אך תתן פייט לכל קבוצה .

    13. אפס : כבר שנים שלא מצליחה למצות את הכישרון .
    אולי פרסוביץ יצליח ..הניצחון חוץ על דוראשפקה היה סוג של משחק עונה.

    14. קובנה : אולי הקבוצה החלשה במפעל.

    15. קאזאן : נכנסה לבור עמוק השבוע הובסה במוסקבה.
    אך לפני כן הפסידה ב3 משחקים צמודים יחסית (3,6,7 ) מעניין אם תוכל לצאת מן הבור ?

    16.גלטסאריי : גם היא בבור גדול ..אך למעט ההפסד המיותר לכוכב האדום בבית היא הובסה פעמיים בבית מול הגדולות ביותר פנרבצ'ה וצסק"א (שרוב הקבוצות יפסידו להם גם בבית ) + הפסד בתל אביב שגם בהחלט מתקבל על הדעת.
    ככה שהבשורה הטובה היא שעם המנטליות הנכונה היא תוכל להתאושש…הבשורה הרעה שהיא טורקית ולטורקיות אין מנטליות מרשימה.

  4. תודה לביא על סיכום נהדר ותודה לאהרון על תוספות חשובות.
    ליגה צמודה מאוד כשרק צסק'א ממש מעל כולם.
    יכול מאוד להיות כמו שאהרון ציין שככל שהעומס ימשיך תהיה נטייה לכיוון הקבוצות העשירות והעמוקות.
    מה שכן, כל קבוצה מרגישה שייכת לליגה וכל משחק מכבד את הכדורסל, משהו מאוד יפה.
    הכוכב האדום בבית יכולה לנצח כל קבוצה, הקהל הכי טוב באירופה. ברצלונה נראתה משותקת מולם

  5. צסק"א הנוכחית מדהימה. אם היא תמשיך ככה, היא עוד תיחשב לחזקה יותר מהקבוצה האגדית עם פפאלוקס לנגדון ושאר החברים.

    עם זאת, אני מקווה שזו העונה האחרונה של מילוש באירופה (החוזה שלו מסתיים נכון?). אני רוצה לראות אותו ב-NBA.

    תודה על סיקור מצוין

  6. תודה רבה לביא, סיכום נהדר.
    ברצלונה פצועה ברמות – קופונן מתחילת העונה, נבארו היה פצוע השבוע, ריבאס ודולמן נפצעו לתקופה ארוכה.
    אם יצליחו לצוף ולגרד נצחונות בחלק הראשון של העונה אני מאמין שיצליחו להיכנס לשמיניה הראשונה ואולי להיות סוס שחור ולהגיע לפיינל פור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט