הלילות של סיני – סיכום המחזור החמישי ביורוליג

2\11\16. ערב יורד על חוף paradize חצי האי סיני. אני מקים עצמי מהערסל בו אני רובץ בשעה האחרונה ורץ יחף לאורך שרשרת החופים עד לחוף של אחמד המחזיק בידו אוצר יקר מפז בחלק הזה של מצריים – חיבור לאינטרנט. הרגליים היחפות משאירות שובלים בחול והראש תוהה איזו בשורה אני מעדיף לשמוע. "מאה לירה" אומר אחמד לבחור המתנשף שהגיח מהחושך וקורץ. המכשיר הקטן שמסמל לי ברגע זה את כל טוב הלב שבעולם מצפצף ואני מתחבר לפלאפון שלא העניק לי שום תועלת עד עכשיו וכעת יעניק לי ידיעה יקרה מאוד. הידיעה: מכבי הפסידה בעשר לברצלונה בבית. לא הפסדתי שום דבר. אני מתנתק מהנהן לאחמד והולך לאטי מתחת לשביל החלב הפרוש במלואו בחושך הלילי אל החוף בו אני ישן.

פנרבחצ'א אולקר (1-4) – יוניקס קאזאן (4-1) 81-73

קית' לנגפורד אוהב להיות אנדרדוג. תפקיד הפייבוריט פחות מתאים לו ותשאלו את הקהל במילאנו אם תרצו דוגמאות (באותה עונה היה הMVP של המפעל, רק להזכיר). הקבוצה עם מאזן האפס בטור הניצחונות נסעה לטורקיה לזו עם האפס בטור ההפסדים בלי הרבה ציפיות; "תורך" לוחש הבמאי לקית' לנגפורד שמשאיר אחריו אדמה חרוכה בטורקיה. 28 נקודות עשרה ריבאונדים וארבעה אסיסטים מהבהבים לאחר המשחק ליד שמו של האמריקאי בלוח התוצאות. לצידו ארט פרחובסקי עם 20 נקודות מרשימות מול סנטרים מהטופ ביבשת. הבעיה בקאזאן היא ששוב אין כמעט עזרה, רק שבעה שחקנים קלעו בקאזאן שמסרה שבעה אסיסטים בלבד. הערב, לפחות, זה עבד.

בצד השני בתאמה קלעו שבעה שחקנים בלבד ומסרו שישה אסיסטים. בובי דיקסון ממשיך ללהוט עם 23 כשיאן ווסלי עם 17. בלי בוגדאן בוגדוביץ' לא היה לקבוצה הרבה מה למכור בהתקפה וכשלנגפורד נכנס לזון אין כמעט הגנות שיכולות לעמוד. פנר הנוכחית היא לא אחת מהם, כך נראה.

מכבי פוקס תל אביב (3-2) – FC ברצלונה לאסה (2-3) 79:69

"אלוהים נמצא איפה שנותנים לו להכנס" אמר פעם את האדמו"ר מקוצק, מהדמויות הקיצוניות שידעה תנועת החסידות.

ובפרפרזה על המשפט אפשר לומר למכבי: הניצחון, הניצחון נמצא איפה שנותנים לו להיכנס. את יקירתי, לא נתת. הזדמנות פז למכבי לנצל את חסרונם של נבארו ודולמן אצל האורחת ועצרה את המומנטום שהחל מאז מינוי הדר. רבע שני ושלישי חלשים מאוד של מכבי אפשרו לברצלונה לפתוח פער של 11 נקודות פתח הרבע הרביעי שנשמר עד הסוף. במכבי 19 לגאודלוק 18 לסמית' וחושך משאר השחקנים המובילים. קולטון אייברסון היה יעיל עם 10. בבצלונה רייס עם 21 והרבה געגועים קופונן חזר סוף סוף עם 14 ודורסי עם 11. נתון שצריך לומר הוא שמכבי הלכה לקו שבע פעמים בלבד. מול קבוצה רכה יחסית כמו ברצלונה זה נתון מחריד.

געגועים
רייס. געגועים

 

צסק"א מוסקבא (0-5) – אולימפיאקוס פיראוס (2-3) 75:81

צסק"א מוסקבא הוראות הפעלה: להכניס למגרש, ללחוץ על כפתור ולהגיש קר.

צסק"א פתחה פער ברבע שני בו עצרה את היוונים על שבע נקודות בלבד ושמרה עליו לאורך המחצית השנייה בה, מלבד כמה שניות בודדות של לחץ, לא הצליחו היוונים לאיים על האלופה. בצסק"א ננו דה קולו לוהט עם 23 ארון ג'קסון הוסיף 15 והיינס במשחק נהדר הוסיף 13. התפלגות נקודות יפה בצסק"א שעל אף יום קליעה בינוני הצליחה לנצח בזכות ההגנה. אצל המקומיים פרינטזיס התפוצץ עם 26 נקודות ספאנוליס עם 14 בירץ' עם 10 כששוב הזרים של אלופת יוון לא תורמים כפי שמצפים מהם. הקבוצה קלעה ב30 אחוזים בלבד לשלוש ועל אף שהורידה את צסק"א ל81 נקודות לא הצליחה למצוא את השחקן הנוסף שייתן אקסטרה בהתקפה.


 

בורוזה במברג (3-2) – EA7 אמפוריו מילאנו (3-2) 102:106

המשחק המותח של המחזור הפגיש שני קבוצות שזוממות לחדור את הוואקום שבדרגי הביניים של המפעל. מילאנו הובילה לכל אורך המשחק כשברבע האחרון במברג קולעת 30 נקודות, חוטפת 27 והולכים להארכה. בהארכה במברג מצליחה לעצור את האיטלקים ולדייק מהקו בדקות ההכרעה. נמליץ לשמעון מזרחי לטלפן לטרינקיירי אולי הוא יודע לאן נעלמו הנסים שלו.

אצל הגרמנים דריוס מילר במשחק גדול קולע 27 נקודות. לצידו, מלי עם 15 דרושביץ' עם 14 וזיזיץ' עם 13. כל השחקנים ששותפו בבמברג קלעו נקודות כשהספסל קולע לא פחות מ55 נקודות. ההחלטה להעלות את מילר מהספסל היית טובה ומעניין לראות האם טרינקיירי ישתמש בה בהמשך. אצל האיטלקים סנדרס ג'נטילה מקלין והיקמן הובילו את רשימת הקלעים (25, 18, 17, 15). משחק טוב של האיטלקים ששלטו ברובו וקרסו הגנתית ברבע האחרון וכללית במאני טיים. נקודה למחשבה לקראת ההמשך.

ניקולו מלי. דרמה ניצחון חשוב

 

ריאל מדריד (1-4) – גלאטאסריי אובדנק אסטנבול (5-0) 81:90

בלילות ללא ירח אפשר לראות כוכבים רחוקים ורבים ממלאים את הרקיע באור. בלילות ירח מלא תראה הרבה פחות כוכבים אבל יהיה לך הרבה יותר קל לראות את הקרקע עליה אתה עומד ואת הדרך בה אתה הולך.

בריאל מדריד יש כוכבים רבים, אבל לפעמים עדיף סרחיו יול אחד בערב גדול. יול קלע 23 נקודות באחוזים טובים והוביל את המדרידאים לניצחון על נמושת המפעל עד עתה. גלאטאסריי פתחה טובה וירדה למחצית ביתרון אך הקבוצה הביתית עלתה בפוקוס הגנתי למחצית השנייה ועצרה את התקפות הטורקים בדרך לניצחון. לצידו של יול רודי האיום עם 13 ו7 אסיסטים הילד לוקה דונציץ' עם 11 ו10 לגוסטבו איון. ראוי לאזכור גם רנדולף עם 10 ריבאונדים ושבעה נקודות בלבד. הטורקים ראו רק שלושה שחקנים קולעים בספרות כפולות את הקבוצה כולה מובסת בריבאונד ואת אחוזי הקליעה הבינונייים  מיקוב עם 17 וטיוס עם 14 לא יצליחו לגרום למאזן המחריד שלמעלה להיראות טוב יותר.

ז'לגיריס קובנה (4-1) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (2-3) 83:80

יש שאדם מכין מתכון גרוע שוב ושוב, סובל בשקט את ההטרדות בדבר כישוריו, ואז מוצא את החבר שבלוטות הטעם שלו באופסייד ומוכן לאכול ממה שהכין. הליטאים כפו משחק איטי במחצית הראשונה ודרושאפקה שוב נקלעה לפיגור מוקדם. הבלאטים שוב יצאה למחצית השנייה כמו מלוע של תותח (25 נקודות ברבע השלישי) הפסידה את הרבע הרביעי, ואיכשהו הצליחו לנצח. מוארמן וווילבקין עם 16 ומונמייקר עם 14 אצל הטורקים שנקלעו ליום בינוני התקפי והורידו את האחוזים שלהם לשלוש.  המנטאליות הבעייתית שוב בלטה בדרושאפקה ומול קבוצות מדרג איכותי יותר זה עלול להיגמר רע.

ליבי ליבי על שאראס שמנסה לעשות ככל יכולתו עם מה שקיים לו ביד ובינתיים נכשל פעם אחד פעם. ווסטרמן עם 21 יאנקואס עם 21 לא עזרו לליטאים שלא קיבלו יותר מידי עזרה משאר הסגל, קלעו באחוזים בינוניים ושמרו מחריד ברבע השלישי. הקבוצה עשתה מה שצריך לעשות רוב המשחק ואם קצת יותר ריכוז זה היה יכול להיגמר אחרת.

אנדולו אפס איסטנבול (3-2) –  פנאתנייקוס אתונה (2-3) 83:91

ניצחון גדול של הטורקים שהציל אותם מבור רציני ואולי גם יהווה מקפצה להמשך. משחק שקול יחסית הגיע להארכה, ברייס קוטון השווה בשניות האחרונות ושלח את המשחק להארכה ראשונה. בהארכה השנייה קי סי ריברס קלע בשניה האחרונה ושלח להארכה שנייה שם שלטו הטורקים וניצחו את המשחק.

יקיר המערכת טומא הורטל הוכיח שהפציעה היא סיפור ישן ונצץ עם 17 נקודות וחמישה אסיסטים. טיילור האניקט בא לעבוד גם הוא עם 15 נקודות ו13 ריבאונדים כשדשון תומאס דריק בראון וברייאנט דאסטון תורמים גם הם ספרות כפולות.

אצל היוונים קי סי ריברס ממשיך להוביל עם 15 כשגיט ג'יימס תורם 12. אף אחד מהזרים הנוספים לא תרם בספרות כפולות. אצל המקומיים פפס עם 12 ניק קלאת'ס מסר 12 אסיסיטים והוסיף 10 נקודות כשקולו של בורוסיס עדיין לא נשמע. אף שחקן לא הצליח לבלוט התקפית והטורקים הורידו את אחוזי הקליעה של הקבוצה ל40 משתיים בלבד. לא ערב מוצלח במיוחד למאמנים חדשים במפעל וצ'אבי פסקוול ינסה לחדש את המומנטום במשחק הבא.

הוא כאן
הוא כאן

הכוכב האדום בלגראד (3-2) – באסקוניה וויטוריה (2-3) 70:63

אנראה ברנייני שוב לא עלה לשחק ובהיעדרו שיין לארקין ורודריג בבואה לקחו פיקוד עם 16 כ"א. שאר הסגל לא תרם יותר מידי וזו הודות להגנה המצוינת של הכוכב האדום. מאידך, לכוכב יש בעיות התקפיות לא פשוטות. רקק צמד שחקים קלעו בספרות כפולות וגם הם קלעו 12 ו11 (מרקו גודוריץ' ומרקו סימונוביץ'). הקבוצה קלעה בפחות מארבעים אחוז לשתיים ושלוש ומסרה 9 אסיסיטים בלבד. לא המתכון הכי מוצלח בספר לניצחון. הקהל הרועש אמנם היה שם כמו תמיד אבל הוא יצטרך לראות יותר מהקבוצה שלו אם ירצה לראות אותה מנצחת קבוצה כמו באסקוניה, גם כשהיא נטולת ברנייני.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. הלירה המצרית ירדה בחצי ? סיני אפילו עוד יותר זול ממה שהיתה לפני חודש ?
    אנ-פאקינג-בליוואבול !!!

    תודה על הסקירה

    1. על המשקל הזה אני גם לא אמור לנסוע לירושלים
      לא להסתובב בתל אביב בכלל ודיזינגוף בפרט
      ובטח לא ללכת למצעדי גאווה או חו"ח למועדוני נוער להטב"י.
      והכי הכי חשוב ומסוכן – לא לעלות על הכביש. הרוג ביום בממוצע.

      אין פה איזה דתי שיענה להם שאם אלוהים (ישו/אללה) רוצה לקחת אותך אז הוא יקח, לאמשנה מה תעשה ?

      ובנימה רצינית יותר – ממליץ למי שזה מעניין אותו ללמוד את הנושא.
      תוואי השטח בסיני
      המבנה האתני
      דרכי תחבורה
      ןהכי חשוב – הגודל של סיני. קצת יותר ממדינת ישראל.

      בורות זה נחמד לפעמים.
      גם לנסות לחיות בלי טיפת סיכון זה סקסי. מצחיק לראות את הכישלון הבלתי נמנע 🙂

  2. סיקור מעולה. לא רואה את מכבי מצליחה השנה.
    הבלטים כמעט הפתיעו את הבלאטים וזה צריך להדליק שם נורה אדומה.

  3. מצוין לביא.
    יצא לי להיות במשחק של מכבי נגד ברצלונה. זה עוד יותר מתסכל לראות אותם מהפרקט מאשר בטלוויזיה.

      1. הייתי במשחק,האוירה הייתה בסדר,פחות מהמשחקים מול גלא וריאל.
        לדעתי בגלל שהיו המון פקקים בגלל השעה ועד שכל הקהל נכנס לקח הרבה זמן.וגם חלק יצאו לפני הסוף

  4. מעולה לביא.
    איך אני מתגעגע לסיני יא אללה.
    לא הבנתי מי ניצח בין בפנרבחצ'ה לקזאן? באמברג בניצחון מעולה, כרגיל קבוצת בית קשוחה ביותר.

      1. אצלי בטלפון זה היה כתוב הפוך כשהתוצאות קפצו לשורה השנייה. בד'כ שמים את הניקוד ליד הקבוצה עצמה (אחרי המאזן), כך יותר קשה להתבלבל.
        בסיני הייתי פעם אחרונה בזמן המהומות. עם כמה שאני אוהב את המקום, לא אחזור לשם אלא אם אני חייב

  5. איך אני מקנא בך.
    סיני אחד המקומות הכי מדהימים שהייתי בהם בעולם כולו.לצערי אין לי סיכוי לחזור לסיני בתקופה הקרובה כל עוד לאשתי יש מה לומר בנידון.אבל כמה שאני מתגעגע לשם

    1. יניב לאשתך יש שכל. עם כמה שסיני מקום מדהים שגם אני שמתי אותו בטופ 3 של המקומות האהובים עלי בעולם, ללכת לשם עכשיו משול ללישון עם כוורת דבורים מעל הראש. גם אם היה מטפטף דבש לתוך הפה זה עדיין לא שווה את הסיכון

      1. אתה צודק,היום בגילי שיש 2 ילדים אז גם לבד אני לא אסע,אבל אם הייתי בשנות העשרים שלי ,הייתי לוקח את הסיכון ללא צל של ספק.

        1. רק מפגר חושב על נסיעה לסיני היום ורק חולה נפש קשה יכול לכתוב על כך באתר ולחמם אחרים לנסוע להתאבד שם .
          ואני ממש עדין

          1. פומה יקירי, הכל בסדר. סיני מלאה בישראלים, כבר שנים שלא קרה שם דבר והכל (מהחוויה שלי ושל לא מעט אנשים סביבי) מלא בשקט ושלווה. לפחות כרגע.

            אפשר להסתייג מנסיעה לשם ויש בהחלט טענות שניתן להעלות. חבל על המילים הקשות.

          2. בנוסף, אני לא הפרזנטור של סיני ואין לי שום אינטרס 'לחמם אנשים'. האתר מלא באנשים בוגרים עם חוש ביקורתי ומודעות עצמית ואני מתקשה להאמין שכמה שורות תיאור יגרמו להם לעזוב את הכל ולנסוע לסיני.

          3. צודק לביא, אין מקום לקללות או ביקורות כאלו קשוחות למי שנוסע לסיני. רבים מחברי ומשפחתי עדיין נוסעים לשם ונהנים (חוץ מאלו שיודעים באמת מה קורה שם).
            למרות הכל, אני למשל בחרתי מקצוע שיש בו סיכון יומיומי. זה חלק מהתנאים לחיוב ולשלילה. בד"כ החיוב עולה על השלילה. לפעמים אקח סיכון מודע, כמו להיכנס למצרים בזמן המהומות בשביל מטרה מסוימת, אבל גם אני לא אפליג אל תוך סערה בלי להירתם לרתמת הצלה וציוד למזג אוויר קשוח. כל מה שאני אומר, תעשה מה שאתה רוצה אבל תהיה מודע לסביבה.

          4. לא חביבי ממש לא .
            רוצה להתאבד שמור את המידע לעצמך.
            אם אתה באמת לא מבין. מה קורה שם אס אולי כדאי שמישהו יסביר לך.
            במקרה הזה אם יקרה לך או למישהו שקרא כאן והחליט שכנראה הכל רגוע. ושקט משהו ידלק כאן סכסוך מטורף שיסכן הרבה מאד אנשים שיצטרכו לסכן את חייהם כדי לבוא להציל אותך או אחרים .

  6. לביא תודה רבה .
    אודה אם תשתדל שהקבוצה הראשונית תהיה תמיד ראשונה.
    למדל צסק"א ניצחה באולימפיקוס
    רשמת : צסק"א 81 -אולימפיקוס 75.
    זר שנקלע עלול לטעות ולחשוב שצסק"א ניצחה בביתה.
    בעוד אם היה רשום אולמפיקוס 75 -צסק"א 81 העניין היה מובן לכולם.

    כמה תוספות שלי :

    1. כללי :
    שוב הליגה חזרה למשחק בודד בשבוע …ובשבוע כזה לכל קבוצה יש מספיק שחקנים טובים בשביל משחק בודד והתוצאה בהתאם.
    7/8 המשחקים הוכרעו בפער חד ספרתי (חבל שהדו היה ההפסד של מכבי …אך בהסתכלות כללית גם הוא ב 10 הפרש מה שמראה על שוויונות הליגה ).
    אמנם רק 2/8 5 ומטה ורק אחד 3 ומטה אך גם 3 הארכות כולל במשחק שנגמר 8 הפרש.
    ההפרש הממוצע 7 (אפילו קצת פחות ).
    מבחינת המתח בהחלט צמוד.

    2. מכבי :
    אמנם מוקדם מדי אך לצערי הרב מרגע לרגע אחוזי ההצלחה של מכבי להגיע לטופ 8 הולכים ומתמעטים.
    בתגובה זו איני רוצה לנתח את היכולת המקצועית אלא רק את מבחן התוצאה .
    והתוצאה הנא פשוטה מכבי ניצחה את גלטסאריי בבית (לדעתי 12-14 קבוצות יעשו זאת ) וניצחה את קובנה בחוץ (50 אחוז יעשו זאת ).
    הם הפסידו במליאנו (לפחות 5-6 קבוצות ינצחו שם ) והפסידו בבית לריאל ולברצלונה.
    כשאני בא לנתח את מאבק העליה של מכבי לטופ 8 אני מניח בסבירות של 80 אחוז לערך.
    שצסק"א ,פנרבח'צה ,ריאל ,ברצלונה ואולימפיקוס יהיו שם.

    בנוסף אני מניח ב 70 אחוז לערך שקובנה ,גלטסאריי ,קאזאן ,מילאנו הכוכב ובמברג לא יהיו שם .

    נותרנו עם 5 קבוצות שיאבקו על 3 מקומות .
    מכבי ,אפס ,פאו ,באסקוניה ,ודרושאפקה .
    מכבי הפסידה בבית לריאל .ברצלונה ובחוץ למילאנו .
    וניצחה כאמור את גלטסאריי וקובנה בחוץ.
    הנה את קובנה ניצחה השבוע דרואשפקה .
    אני מניח שאת גלטסאריי בבית ינצחו כל החמישה .
    אולי אחת מהן תמעד בקובנה.
    להערכתי רובם המוחלט של הקבוצות ינצחו לפחות 1/2 בבית מול ריאל וברצלונה ומחציתן ינצחו במילאנו .
    בשורה התחתונה יוצא שמכבי בבור ראלי של כ 2 משחקים .
    הפתרון ליציאה מהבור יהיה רק ניצחונות חוץ מול היריבות הישירות כמו המשחק הקרוב באתונה וזה קשה מאד. בטח במצבה הנוכחי של מכבי.
    בנוסף נציין שיש יותר סיכוי שקבוצות כמו באמברג,מילאנו והכוכב יצטרפו למאבק מהחלק התחתון מאשר שקבוצות כמו בארסה וריאל יפלו למאבק מהדרג העליון.
    ככה שהמאבק של מכבי הוא מינימום עם עוד 4 קבוצות על 3 כרטיסים אך אפשר שיותר.
    השבועות הקרובים קריטים שכן מכבי נוסעת לפאו ואז יש לה פנרבח'צה בבית ,קאזאן ואולימפיקוס בחוץ.

    שורה תחתונה מכבי חייבת מינימום 2/4 וגם המינימום הזה יהיה קשה מאד למכבי.
    כרגע כל עוד הדר המאמן אני לא נותן למכבי יותר מסיכוי של 30 אחוז להעפלה לטופ 8 (לטראמפ אני נותן יותר ).

    3.אנקדוטת דרושאפקה ובלאט :
    2 משחקי בית 2 הפסדים (אפס ומילאנו ).
    3 משחקי חוץ 3 ניצחונות (הכוכב האדום ,קאזאן וקובנה )

      1. מעולה
        בנוסף לקראת השבועות הבאים נראה לי שכדאי לך לרשום טבלה מסודרת .
        (אפשר שתופיע גם לקראת הסקירה של לפני ).

  7. צסק"א זו פשוט ליגה בפני עצמה… היות ומכבי פחות מעניינת אותי מצאתי את הקבוצה לעקוב אחריה ביורוליג השנה- באמברג, לאוהבי כדורסל קבוצתי יחסית וקשוח או בקיצור לאוהדי ממפיס מומלץ בחום.

  8. מעולה לביא. כתיבה משובחת וליגה איכותית השנה שבאמת מסקרן לעקוב אחריה. חבל רק שמכבי נשארת מאחור ולא נראית כרגע לפחות כראויה להיכלל ברמה הגבוהה של היורוליג.

  9. אחח סיני איזה יופי של תיאור שלוקח אותי לשם, מזכיר נשכחות,
    יש הגנה למי שעושה את הדבר הנכון,
    לאפלטון ולביא יש הגנה
    לפומה אין בגלל זה החשש,
    יופי של סקירות אירופאיות, מעל ומעבר.

  10. אם אפלטון צריך לעשות משהו חשוב במסגרת עבודתו
    יש עליו הגנה,כי הוא לא מזלזל ומכבד,
    אם לביא רוצה חופשה להתנקות ולאגור כוחות
    גם מגיעה לו הגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט