פריוויו יורו 2016-בית ה'/אהרון שדה

איני רוצה להיכנס להגדרות של בית "המוות", אבל אין ספק שהבית הזה הוא איכותי מאד. אני לפחות לא ציפיתי שביורו 24 נבחרות יהיה בית כזה שאף קבוצה בו לא פראיירית. אמנם זה נכון במידה רבה גם לבית 4, אבל בית 5 מעניין יותר.

*

על הבית:

• מדובר בבית היחידי שכל הנציגות שבו הופיעו ברבע גמר המונדיאל במהלך 30 השנה האחרונות (3/4 הופיעו גם בחצי הגמר).

• זהו הבית היחידי שכל הנציגות בו הופיעו בשמינית גמר מונדיאל באותו טורניר בשנים הללו…ועוד עשו זאת פעמיים, הן ב-1994 והן ב-2002.

שעות המשחקים:

13.6 19:00-אירלנד נגד שבדיה (ערוץ 2).
13.6 21:00-איטליה נגד בלגיה (ערוץ 2).
17.6 16:00-איטליה נגד שבדיה (ספורט 1).
18.6 16:00-אירלנד נגד בלגיה (ספורט 1).
22.6 22:00-שבדיה נגד בלגיה (ספורט 1).
22.6 22:00-איטליה נגד אירלנד (ספורט 1).

הקבוצה שתסיים ראשונה בבית תפגוש את הקבוצה מהמקום השני בבית ד' (ספרד, קרואטיה, צ'כיה, טורקיה) בשמינית הגמר. הקבוצה שתסיים שנייה בבית תפגוש את המנצחת מבית ו' (פורטוגל, איסלנד, אוסטריה, הונגריה). הקבוצה שתסיים שלישית תפגוש את הראשונה מבית ד'/מבית א' (צרפת, רומניה, אלבניה, שוויץ) במידה ותהיה בין ה-4 הטובות ביותר שסיימו במקום זה.

כמובן שלכל הנבחרות בו השתתפו במהלך השנים הללו גם בטורנירי היורו. נעבור לנבחרות (נעשה זאת ע"פ דירוג פיפ"א האחרון):

נבחרת בלגיה (שנייה בדירוג פיפ"א):

בא לטורניר אחרי עונה חלשה מאוד. הזארד.

בכמה משפטים: נבחרת בלגיה היא הכח העולה בכדורגל העולמי. כאמור, היא מדורגת 2 בדירוג פיפ"א ושחקניה משחקים בצמרת מועדוני היבשת. שחקניה הבולטים מככבים במועדוני פאר ביבשת כצ'לסי ,סיטי ,יונייטד ,ארסנל ,ליברפול וטוטנהאם האנגליות וכן בסגל שחקנים מברצלונה ,אתלטיקו,נאפולי ורומא.

הדרך ליורו: הקבוצה סיימה במקום הראשון בבית 2 ("הבית הישראלי"), היא סיימה עם מאזן של 7 ניצחונות, 2 תיקו, הפסד בודד ומאזן שערים של 5-24. סיימה ראשונה בבית לפני ווילס, בוסניה, ישראל, קפריסין ואנדורה, כשמולנו השיגה בלגיה ניצחון 1-0 כאן בטדי ו-1-3 בבלגיה (תומר חמד כבש את השער המצמק).

טורנירים אחרונים: במונדיאל האחרון הגיעו הבלגים עד לרבע הגמר שם נעצרו ע"י ארגנטינה (1-0). מהיורו הקודם בלגיה נעדרה כי הודחה במוקדמות ..רגע לפני תחילת הפריחה.

היסטוריה ביורו: תהא זו הופעה חמישית לבלגיה כשהישג השיא שלה הוא המקום השני בטורניר בשנת 80 באיטליה.

סגל: שוערים:טיבו קורטואה (צ'לסי),סימון מיניולה (ליברפול), ג'ין-פרנסיס ג'ילט (מכלן).

הגנה:טובי אלדרווילד (טוטנהאם),תומאס ורמלן (ברצלונה),יאן ורטוכן (טוטנהאם),ג'ייסון דנייאר (גלאטסאריי),תומאס מונייר (קלאב ברוז'), ג'ורדן לוקאקו (אוסטנד),כריסטיאן קבאסלה (גנק),לורנט קליימן (מונטריאול).

קישור:ראדג'ה נאינגולן (רומא),אקסל ויטסל (זניט סט פטרסבורג), מרואן פלאיני (מנצ'סטר יונייטד), מוסא דמבלה (טוטנהאם).

התקפה:קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי),רומאלו לוקאקו (אברטון), אדן הזארד (צ'לסי), יאניק פריירה קראסקו (אתלטיקו מדריד), כריסטיאן בנטקה (ליברפול), דיבוק אוריגי (ליברפול), דריס מרטנס (נאפולי) ומישי באטושי (מארסיי).

על המאמן: מארק וילמוטס היה שחקן מוכשר ששיחק בשאלקה ואף זכה עימה בגביע אופ"א וכן באליפות עם מכלן (לצד אלי אוחנה) ובגביע עם ליאז'. את קריירת האימון שלו הוא החל בשאלקה, לאחר מכן שימש כעוזר מאמן הנבחרת הבלגית והחל משנת 2012 הוא מאמנה הראשי כאמור הוביל אותה לרבע גמר המונדיאל.

בולט בהעדרו: הקפטן וינסנט קומפני.

השחקנים הבולטים: מי שעוקב אחרי הכדורגל העולמי מבין שאלו מהשמות המרכזיים כיום בעולם הכדורגל בכל זאת נציין את הבולטים ביותר:
1. קורטואה השוער המצוין של צ'לסי שלאחר צמד אליפויות בספרד ובאנגליה חווה עונה חלשה מאד בכחולים.
2. בהגנה נציין את אלדרוויורלד שנבחר לנבחרת העונה בליגה האנגלית ויצטרך להיכנס לנעליו הגבוהות של קומפני הפצוע.
3. קווין דה בראיינה שחקן השנה אשתקד בגרמניה שעבר לסיטי ונתן משחקים טובים אך לא גילה עקביות.
4. אדן הזארד שחקן השנה באנגליה אשתקד שסבל מעונת שפל ויכול לתקן את הרושם של העונה החלשה.
5. רומאלו לוקאוקו החלוץ הנפלא של אברטון חתיכת גולר.

המלצת שדה: אני ראיתי השנה לא פעם את קאראסקו שהרשים אותי מאד ולטעמי היה זוכר בתואר המצטיין בגמר הצ'מפיונס אם הפנדלים היו הולכים לצד של אתלטיקו. זה לא רק כיבוש השער, הוא הוכיח יכולת אינדיבידואלית מרשימה ומרתק לראות אותו ביורו ולראות כמה קרדיט הוא יקבל בהרכב הכוכבים הזה.

המטרה: הבלגים צברו ניסיון ואחרי שאתה מגיע לרבע גמר מונדיאל אינך יכול להסתפק בפחות מחצי גמר יורו לפחות .זוהי מטרת המינימום כאשר מטרת המקסימום היא תואר היסטורי והוא בהחלט אפשרי .

*

נבחרת איטליה (מקום 12 בדירוג פיפ"א):

השוער של הסקוודרה אזורה בגיל 38. בופון.

בכמה משפטים: אם נבחרת בלגיה היא הכח העולה של הכדורגל העולמי אז איטליה היא אולי מהכוחות היורדים לפחות מבחינת כישרונות או לפחות מבחינת שמות נוצצים. למי שמפנטז על באג'יו ,דל פיירו ,טוטי או אפילו פירלו צפויה אכזבה..אפילו שחקן מוכשר כמו בולטאלי אין בנמצא. בולוטאלי עצמו התרסק מקצועית וכמובן לא מופיע בטורניר.

מדובר בנבחרת אפורה מאד אך יחד עם זאת לא כדאי לזלזל בנבחרת איטלקית, ראשית כי זו נבחרת עם מסורת של 4 אליפויות עולם וזה לא הולך ברגל ושנית כי מדובר בנבחרת הגנה חזקה מאד שגם מתאומת שכן מתבססת בעיקרה על הגנת יובנטוס הקשוחה.

הדרך ליורו: איטליה סיימה במקום הראשון בבית 8 עם מאזן נקי מהפסדים של 7 ניצחונות ו 3 תיקו והפרש שערים של 7-16 (לפני קרואטיה,נורווגיה ,בולגריה ,אייז'רביג'אן ומלטה).

מה עשו בטורנירים האחרונים: הודחו בשלב הבתים במונדיאל האחרון (ע"י קוסטה ריקה ואורוגוואי). הגיעו לגמר היורו האחרון שם הובסו על ידי ספרד 4-0.

היסטוריה ביורו: זו הופעה תשיעית ב 15 טורנירים לאיטלקים שהיו 5 פעמים בחצי הגמר 3 פעמים בגמר וזכו בגביע אחד, בהופעתם הראשונה בגמר בשנת 68 .

סגל: שוערים:ג'יאנלואיג'י בופון (יובנטוס), סלבדורה סיריגו (פריס סן ז'רמן), פרדריקו מצראטי (לאציו).

הגנה: מתיה דה שיליו (מילאן), ג'יורג'יו קלייני (יובנטוס), מת'יו דרמיאן (מנצ'סטר יונייטד), אנג'לו אוגובונה (ווסטהאם), אנדרה ברצגלי (יובנטוס), לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס).

קישור: אנטוניו קנדברה (לאציו), אלסנדרו פלורנצי (רומא), ת'יאגו מוטה (פריז סן ז'רמן), סטפנו סטרארו (יובנטוס), דניאלה דה רוסי (רומא), מרקו פרולו (לאציו), פרדריקו ברנרדשי (פיורנטינה), סטפן אל שאערוואי (רומא), עמנואל גיצ'ריני (בולוניה).

התקפה: סימונה זאזה (יובנטוס), גראזינו פלה (סאות'המפטון), קירו אימובילה (טורינו), אדר (אינטר) ולורנזו אינסינייה (נאפולי).

על המאמן: אנטוניו קונטה הוא מאמן שהיה סמל ביובה כשחקן הוא היה שותף ל-5 אליפויות, גביע, גביע אופ"א וליגת האלופות בשנת 1996. כמאמן הוא הצעיד אותה ל-3 אליפויות ברצף. קונטה עזב את הגברת הזקנה לטובת הנבחרת האיטלקית ויעזוב את הנבחרת לטובת פרויקט מאתגר בצ'לסי שלאחר עידן מוריניו.

נעדרים בולטים: אנדרה פירלו, סבסטיאן ג'יובנקו, מריו בלוטאלי (לא זומנו), מרקו וראטי וקלאודיו מרקיסיו (פצועים).

השחקנים הבולטים: מי שמכיר את הכדורגל האיטלקי מבין שהסגל מתחיל וכמעט נגמר בהגנה וממשיך בקישור האחורי עד האמצע, בטח בהרכב נטול הכוכבים הזה:

1. בופון ויתר השלישייה של יובה, בייחוד בופון שכן כשהוא מגיע בריא ולא פצוע איטליה מצליחה כולל גביע עולמי לפני עשור וגמר יורו בטורניר הקודם..כשהוא נפצע איטליה מודחת בשלבי הבתים כפי שקרה לה בעבר.

2. מוטה ודה רוסי. משמעותיים עוד יותר בעקבות תום עידן פירלו ופציעות וארטי ומרקזיו. הראשון מתאזרח ברזילאי שלקח צ'מפיונס ליג בברצלונה ובאינטר, היום משחקניה החשובים של הדאבליסטית הצרפתית, פ.ס.ז, והשני שריד עוד מאלופת העולם איטליה 2006.

המלצת שדה: אם איטליה רוצה להצליח היא צריכה גם מישהו יצירתי בהתקפה מבין כל השמות אני מתרשם בעיקר מגריציאנו פלה. אני מודה שאמנם לא ראיתי אותו יותר מדי אך הוא עשה דברים יפים בקבוצה קטנה יחסית ואני מאמין שהוא יכול להפוך להכי קרוב לבאלוטלי 2012 מהסגל הקרוב.

המטרה: להראות טוב ולא לבייש את הפירמה האיטלקית וזה אומר לפחות רבע גמר. היא מסוגלת להגיע לכך, אבל כנראה שלא למעבר.

*

נבחרת אירלנד (33 בדירוג פיפ"א):

יעבור את שלב הבתים? רובי קין.

בכמה משפטים: נבחרת אירלנד היא לבטח לא מהנבחרות הקשוחות בטורניר אבל בשנה בה לסטר לוקחת את האליפות האנגלית נבחרת כמו אירלנד בהחלט יכולה לעלות על הציפיות ולהפתיע. רוב הסגל האירי משחק בליגה האנגלית ולא יהיה קל לנצח אותה.

הדרך ליורו: אירלנד סיימה במקום השלישי בבית 4 לאחר גרמניה ופולין ולפני סקוטלנד, גיאורגיה וגירבלטר. הנבחרת האירית סיימה את הבית עם 5 ניצחונות 3 תוצאות תיקו ושני הפסדים ומאזן שערים 7-19. המקום השלישי הוביל אותה לפליאוף מול בוסניה (נציגת הבית "הישראלי " ) האירים סיימו ב 1-1 בבוסניה וניצחו 0-2 בבית בדרך ליורו שני ברציפות.

מה עשו בטורנירים האחרונים: את המונדיאל האחרון ראו באירלנד בטלוויזיה בלבד. ביורו הקודם הם הופיעו אך הפסידו 3 פעמים בשלב הבתים מול קרואטיה (3-1), ספרד (4-0) ואיטליה (2-0).

היסטוריה ביורו: תהיה זו ההופעה השלישית של אירלנד כאשר הופעת הבכורה שלה הייתה מוצלחת בהרבה האירים ניצחו את האנגלים במשחק הפתיחה (1-0) וסיימו בתיקו עם ברית המועצות (1-1). מה שהוביל לכך שהם צריכים תוצאת תיקו מול ההולנדים. הם היו קרובים להשיג אותה, אך נכנעו לשער של קיפט 7 דקות לסיום והודחו אך עם הופעה מכובדת ביותר. במונדיאלים הצליחו האירים הרבה יותר ובאמתחתם הופעה ברבע הגמר של 1990 והופעות בשמינית הגמר של 1994 ו-2002.

על המאמן: מרטין אוניל. מזכיר את לסטר שכן כשחקן היה שותף לשני זכיות בגביע האלופות ולזכייה באליפות במדי נוטינגהאם הקטנה יחסית, וכמאמן אימן את לסטר וזכה עמה בשני גביעי ליגה.

סגל: שוערים:שיי גיבן (סטוק סיטי), דארן רנדולף (ווסטהאם), קירן ווסטווד (שפילד וונסדיי).

שחקני הגנה: שיימוס קולמן (אברטון), ג'ון אושיי (סנדרלנד), קלארן קלארק (אסטון וילה), ריצ'ארד קו (דרבי), שיין דאפי (בלקבורן רוברס), סיירוס כריסטי (דרבי),רובי בריידי (נוריץ' סיטי), סטפן וורד (בראנלי).

שחקני קישור: גלן ווילן (סטוק סיטי), איידן מקגריידי (אברטון), ג'יימס מקראת'י (אברטון), ג'יימס מק'קלין (ווסט ברומיץ'), ג'ף הנדריק (דרבי), דיוויד מאלייר (האל סיטי), ווס הולאן (נוריץ'), סטפן קווין (רידינג).

שחקני התקפה: שיין לונג (סאות'המפטון), רובי קין (לוס אנג'לס גלאקסי), ג'ונתן וולטרס (סטוק סיטי) ודריל מרפי (איפסוויץ').

השחקנים הבולטים:
(יותר נכון המוכרים).
1. גיבן השוער בן ה 40 שהפעם לא צפוי להיות השוער הראשון
2. אושיי המגן לשעבר ביונייטד.
3. רובי קין החלוץ המצוין מלך השערים ומלך ההופעות בנבחרת בכל הזמנים.

המלצת שדה: שיין לונג, חלוץ לא רע שכבש השנה עשרה שערי ליגה בפריימירליג .

המטרה: לשרוד את שלב הבתים בראשונה בהיסטוריה של הנבחרת.

*

נבחרת שבדיה (35 בדירוג פיפ"א)

לאיברהקדברה יש עוד קסמים בשרוול?

בכמה משפטים: נבחרת שבדיה היא נבחרת עם מסורת שכוללת 3 פעמים טופ 4 במונדיאל כולל גמר מונדיאל בטורניר הביתי ב-1958. לנבחרת יש גם מסורת ביורו. בעבר גדלו בנבחרת זו כוכבים לא מעטים אך ספק אם ייצרה שחקן כישרוני ברמתו של זלאטן הכוכב הגדול של הנבחרת הזו אולי בהופעתו האחרונה בטורניר גדול.

הדרך ליורו: שבדיה סיימה שלישית בבית 7 לאחר אוסטריה ורוסיה ולפני מונטנגרו ,ליכטנשטיין ומולדובה. השבדים סיימו עם 5 ניצחונות 3 תוצאות תיקו ושני הפסדים והפרש שערים של 9-15, מה שהספיק לקבוצה בשביל עליה לפליאוף, שם פגשה בשכנתה דנמרק. השבדים ניצחו בביתם 1-2 וחילצו תיקו 2-2 בדנמרק בכדי להעפיל שוב ליורו.

מה עשו בטורנירים האחרונים: מהמונדיאל האחרון שבדיה נעדרה לאחר שהודחה בשלב הפליאוף לאחר הפסד כפול לפורטוגל (3-2+1-0). מהיורו הקודם הודחו השבדים בשלב הבתים לאחר הפסדים לאוקראינה (2-1 ) ולאנגליה (3-2) וזאת למרות ניצחון על צרפת 0-2 במחזור האחרון שלא מנע משבדיה לסיים במקום האחרון בבית 4.

היסטוריה ביורו: זה יהיה הטורניר החמישי ברצף של נבחרת שבדיה במפעל והשישי בשבעת הטורנירים האחרונים. הטורניר הראשון בו השבדים השתתפו היה הטורניר הביתי בשנת 1992 אליו העפילו באופן אוטומטי. באותו הטורניר העפילה שבדיה לחצי הגמר, מה שמהווה הישג השיא שלהם בטורניר. בשנת 2004 הייתה הפעם האחרונה והיחידה מחוץ לטורניר הביתי שבו שבדיה עברה את שלב הבתים ועלתה לרבע הגמר.

סגל: שוערים: אנדרס איסקאסון (קאסימפסה), רובין אולסן (קופנהאגן), פטריק קארלגרן (AIK השבדית).

שחקני הגנה: מייקאל לוסטיג (סלטיק), אריק ג'והאנסון (קופנהאגן), אנדרס גראנקוויסט (קראנסובאר הרוסית), מרטין אולסן (נוריץ'), פונטס ג'ונסון (טורינו), ויקטור לנדלוף (בנפיקה ליסבון),לודוויג אוגוסטינסון (קופנהגן).

שחקני קישור: אמיל פורסברג (רד בול לייפציג), סבסטיאן לארסון (סנדרלנד), אלבין אקדל (המבורג), קים קאלסטורם (גראסהופר), אוסקר הילמג'רק (פלארמו), פונטוס ורנרבלום (צסק"א מוסקבה), אוסקר לוויקי (מאלמו), ג'ימי דומארז (אולימפיאקוס), ארקן זנגין (טרבוזונספור).

שחקני התקפה: מרקוס ברג (פאנתיינקוס), ג'ון גודייטי (סלטה ויגו), אמיר קוג'וביץ' (נורקופינג) וזלאטן איברהימוביץ' (שחקן חופשי, בעונה האחרונה בפריז סן ז'רמן).

על המאמן: אריק האמרן. בשבדיה, כמו בשבדיה, נותנים קרדיט רב למאמן. מדובר במאמן שהוליך את רוזנבורג לשתי אליפויות בנורווגיה ומונה למאמן נבחרת שבדיה לפני כשש שנים והעפיל ליורו שני ברציפות.

השחקנים הבולטים: עזבו שטויות אין שחקנים בולטים יש שחקן אחד בולט הרבה מעל כל היתר מדובר בזלאטן כמובן. לאיברה יש כמעט הכל. 2 אליפויות הולנד, 4 אליפויות איטליה (לא כולל 2 שנפסלו עם יובנטוס), אליפות ספרד, 4 אליפויות צרפת ואין ספור גביעים ותארים אחרים.

יש שני דברים שחסרים לו-צ'מפיונס ליג, מה שכנראה הוא כבר לא יקח (בהנחה ועובר ליונייטד), והצלחה עם נבחרת שבדיה. בכל פעם שהשבדים עברו את שלב הבתים עם איברהמוביץ' הם הודחו במשחק הראשון של הנוק-אאוט, ועכשיו לזלאטן יש הזדמנות, אולי אחרונה, לשנות את זה. זאת המטרה שלו.

המלצת שדה: מרקוס ברג …כבר לא ילד אך חלוץ מוערך מאד שיכול להרוויח מכך שההגנות יתמקדו בזלאטן. הוא מככב עכשיו בפאו ובאמתחתו כמה תארים ולא מעט שערים .

המטרה: מינימום שמינית גמר.

*

מפגשי עבר גדולים:

אירלנד נגד שבדיה אין מפגשים.

איטליה-בלגיה:
1.רבע גמר 1972 (עדיין במסגרת המוקדמות שכן אז העפילו 4 נבחרות לגמר). 0-0 ו 1-2 בלגיה שהעפילה לטורניר הגמר (הודחה בחצי הגמר).

2. שלב הבתים 1980 0-0 שכולו ניצחון לבלגיה שסיימה בעקבות כך בראשות הבית והעפילה אוטומטית לגמר (השיטה באותם ימים).

3. שלב הבתים בשנת 2000 .איטליה מנצחת 0-2 מדיחה את בלגיה המארחת (המשותפת עם הולנד ולמעשה המארחת הראשונה שמודחת בשלב הבתים). איטליה ממשיכה כל הדרך לגמר שם תפסיד לצרפת. בנוסף נפגשו בשלב הבתים בשנת 1954 כשאיטליה ניצחה 1-4, אך זה לא עזר לאיטלקים שהודחו בבתים יחד עם הבלגים כמובן.

איטליה-שבדיה:
1. מוקדמות יורו 1972: 0-3 לאיטליה ו-0-0 ואיטליה עולה, עד שתודח מול בלגיה כאמור.

2. מוקדמות יורו 1974: השבדים מנצחים ניצחון כפול של 0-2 +0-3 .(לא עזר להם להעפיל לטורניר).

3. מוקדמות יורו 1988: איטליה מנצחת 1-2 ושבדיה מחזירה ב 1-0 ..אך איטליה העפילה לטורניר הגמר (הודחה בחצי הגמר מול ברה"מ).

4. שלב הבתים 2004 הסתיים ב-11, השבדים והדנים סיימו בתיקו 2-2, תוצאה שהבטיחה מראש את מקומם ברבע הגמר (איטליה עם אותן נקודות הודחה).

בנוסף נציין את שלב הבתים במונדיאל 1970 בו גם ישראל שיחקה באותו בית. איטליה ניצחה 0-1 והמשיכה עד לגמר השבדים הודחו בשלב הבתים לאחר שגם אורוגוואי הקדימה אותם. הנבחרת שלנו אגב הוציאה תוצאות תיקו מכובדות מול שתיהן. 1-1 עם שבדיה מהשער של שפיגלר הישראלי היחידי לכבוש במונדיאלים ו-0-0 מול איטליה.

בלגיה-אירלנד: התמודדו פעם אחת במסגרת בית 7 במוקדמות יורו 88. צמד המשחקים הסתיים בשוויון 0-0+2-2. האירים עלו מהבית הזה לטורניר היורו הראשון שלהם ואילו בלגיה סיימה שלישית והודחה (בזמנו רק הראשונה עלתה).

איטליה –אירלנד: במסגרת היורו נפגשו בשלב הבתים ביורו הקודם והאיטלקים ניצחו 0-2. הצדדים נפגשו גם בשלב הבתים של מונדיאל 94 והאירים ניצחו 1-0 . אך המשחק המשמעותי ביותר ביניהם שוחק ברבע הגמר של מונדיאל 90 שנערך באיטליה. האיטלקים ניצחו 0-1 משער של טוטו סקילאצ'י והדיחה את אירלנד. למרות ההדחה היה זה ההישג הבינלאומי הגדול ביותר של האירים.

ולתחזית: הבלגים יסיימו במקום הראשון, האיטלקים שמתקשים בתחילת טורנירים יסיימו במקום השני, האירים הקשוחים יפתיעו וסיימו במקום השלישי (שיספיק להם לשמינית הגמר). שבדיה וזלאטן יגידו שלום מהיר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. פריוויו מצוין ומהנה לקריאה.
    אהרון מי אמור להחליף את פירלו כעושה המשחק? נראה לי שזו טעות לא לזמן אותו אפילו כאופציה מהספסל לשנות משחק. כשאיטליה התבססה רק על הגנה קשוחה וקשרים עם אוריינטציה הגנתית, היא בד"כ הודחה מוקדם מהצפוי. בלי שחקן יצירתי אחד לפחות היא עלולה לעוף גם בשלב הבתים.

    בלגיה נראית כאחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף הפעם, השאלה היא אם היעדר המסורתבשלבים הגבוהים והנאיביות לא יפגעו בה.

    1. אלעד הפריוו מענה בזכות מיידן שערך את המאמר תודה רבה.
      לאיטליה אין ממש מחליף לפירלו בייחוד שוויראטי מפ.ס.ז נפצע.
      אכן חסר שחקן יצירתי בעל שם בקישור .
      אני חושב שבכל זאת איטליה תמשיך לשלבי הנוק אאוט כי בכל זאת היא טובה מאירלנד ושבדיה ובשיטה הנוכחית שגם רוב הממוקמות במקום השלישי עולות היא תעלה.
      אבל לטופ 4 הם לא יגיעו בהרכב הבינוני הזה ..בקיצור גג טופ 8 .
      בכל זאת ההגנה המנוסה והמתואמת של יובה תעזור לה כאן הרבה.
      אם איטליה בכל זאת תזכה בגביע זה יהיה כנראה עם 4 תוצאות 0-0 ב 120 דקות וניצחונות בפנדלים….

  2. אני כל כך שמח שאתם משלבים כדורגל!
    בבית הזה יש 2.5 שחקנים מיונייטד (זלאטן מחכים לך):פלאייני ודארמיאן
    דרמיאן כנראה יפתח בהרכב , בעוד שפלא גבולי
    הבית ללא ספק הכי מותח , למרות שאיטליה כוח יורד בכדורגל ועל הכוכב של בלגיה – עדן הזאר עברה עונה נוראית שכבש בה רק 2 שערים אחרי ששנה שעברה זכה בשחקן העונה .
    1.בלגיה
    2.איטליה
    3.שוודיה
    4.אירלנד

  3. תודה על הפריוויו.בלגיה מאוד אכזבה אותי מבחינת רמת הכדורגל שהיא הציגה במונדיאל,נקווה שהשנה זה יראה אחרת.דרך אגב דווקא בגלל שלהאזרד הייתה עונה גרועה הוא יכול להבריק בנבחרת

  4. איטליה כמו שאהרון כתב מתבססת כמו תמיד על הגנה חזקה מאד, והפעם היא גם מתואמת מתמיד כי כל הרביעיה בהגנה משחקת ביחד ביובנטוס, וכשגם בופון בשער יהיה קשה מאד להכניע אותם. הבעיה הגדולה של איטליה היא בצד השני של המגרש כשאין לה אף שחקן בולט בקישור וודאי שלא בהתקפה.

    1. אלעד לאיטליה יש דווקא כמה חלוצים לט רעים …אין לה זלאטן או מולר בטח לא סןוארס או מסי אבל יש לה חלוצים נחמדים הבעיה שלה כפי שכתבת מקודם הוא הקשר היצירתי….קשרים אחוריים יש לה מספיק וטובים כמו מוטה ודה רוסי …אבל קשר יצירתי מסוגם של פירלו ,באגיו ,דל פיירו ,טוטי ואפילו זולה אין לה.

      1. אהרון איזה חלוצים יש לאיטליה שהוכיחו את עצמם ברמות הגבוהות? פעם היה לה את ויירי שהיה חלוץ מטרה מצוין, והיו כמה חלוצים מצויינים שאחד מהם שאינני זוכר את שמו היה גם מלך השערים בליגה האיטלקית, אבל היום אין אף שם בולט. וזה חשוב במיוחד כשאין קישור שמרשים שיכול לשלוט במרכז השדה ולספק מצבים לחלוצים.

        1. אלעד שאיטליה לקחה את הגביע העולמי לא היו לה חלוצים בעלי שם.
          היה את לוקה טוני שאמנם נתן כמה שנים יפות אבל בסה"כ הוא לא ואן באסטן ואפילו לא קלימסמן /טראזגה .
          גם טוני לא היה כזה פקטור במונדיאל ( שני שערים ).
          גם יתר החלוצים לא היו גאונים גדולים (גילארדנו ואינזגי ).

          אבל היו לה שחקנים יצרתיים בקישור כמו פירלו ,דל פיירו וטוטי.
          החלוצים האיטלקיים של היום לא גדולים אבל יודעים להביא גולים לפחות כמו חלוצי 2006 ( אינסנייה , אל שראווי שרועי רשם בקישור ופלה שהוא חלוץ לא רע בכלל ).

          הבעיה העיקירית בקישור היצרתי .

          1. דל פיירו בקישור?! אין ספק שהחלק ההתקפי של איטליה בינוני והניצוצ׳ות היחידים יכולים להגיע מהרגליים של אינסיניה ואל שרעווי, הבעיה שהם משחקים על אותה עמדה בצד שמאל. פלה לא חלוץ טכני אבל סקורר לא רע בכלל והוא מוכיח את עצמו בסאותהמפון בשנתיים האחרונות.
            אני צ׳ופה קרב משולש בין שבדיה, איטליה ובלגיה כשבפערים ביניהם ממש לא גדולים וגם שתי הפייבוריטיות כביכול בבית הזה יכולות ליפול.

      2. ווראטי היה יכול להיות בתפקיד הזה אבל הוא פצוע.. אינסנייה יכול להיות קשר יצירתי ואני מקווה שנראה אותו בתפקיד הזה

  5. יש לי תחושה שהשנה אנחנו רואים את מסי זוכה בקופה ורונאלדו ביורו. לדעתי שני השחקנים הגדולים בהיסטוריה במשותף יושבים ביחד על כס המלכות, יותר נכון מסי יושב ורונאלדו יושב עליו כמו שהוא אוהב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט