פריוויו יורו 2016-בית ד'/רועי ויינברג

ברוכים הבאים ל"בית המוות" (יחסית לבתים האחרים) של היורו. יש לנו פה את האלופה שמנסה להגן על היורו ולתקן את הכישלון מהמונדיאל הקודם, את קרואטיה שתמיד מהווה אחת הנבחרות האיכותיות ביבשת, את טורקיה שיכולה להפתיע אתכם מחדש כל פעם ואת פיטר צ'ך, אולי ביורו אחרון, עם צ'כיה. אז בואו נתחיל:


על הבית:

תאריכי המשחקים:
(כל השעות הן בשעון ישראל)

12.6, 16:00-טורקיה נגד קרואטיה (ספורט 1).
13.6, 16:00-ספרד נגד צ'כיה (ערוץ 2).
17.6, 19:00-צ'כיה נגד קרואטיה (ספורט 1).
17.6, 22:00-ספרד נגד טורקיה (ספורט 1).
21.6, 22:00-קרואטיה נגד ספרד (ערוץ 2).
21.6, 22:00-צ'כיה נגד טורקיה (ספורט 1).

שמינית הגמר:

הקבוצה שתסיים ראשונה בבית תפגוש את הקבוצה מהמקום השלישי בבית ב' (אנגליה, רוסיה, וולס, סלובקיה)/בית ה' (בלגיה, איטליה, שבדיה, אירלנד)/בית ו' (פורטוגל, איסלנד, אוסטריה, הונגריה).

הקבוצה שתסיים שנייה בבית תפגוש את הקבוצה מהמקום הראשון בבית ה' (בלגיה, איטליה, שבדיה, אירלנד).

הקבוצה שתסיים שלישית בבית, במידה ותהיה בין 4 הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר שסיימו במקום השלישי, תפגוש את הראשונה מבית ב' (אנגליה, רוסיה, וולס, סלובקיה) או מבית א' (צרפת, רומניה, שוויץ, אלבניה).


ספרד

דור שהצליח בגדול, אבל מאז ההצלחה האחרונה הרבה אלכוהול נשפך באיביזה.

תהילת העבר: זכו ב-2 אליפויות אירופה האחרונות (2008, 2012) ובאליפות של 1964. הגיעו למקום השני ביורו 1984 וזכו גם במונדיאל 2010.

הדרך לטורניר: סיימו ראשונים בבית ג' שכלל מלבד הלה רוחה את סלובקיה, אוקראינה, בלארוס, לוקסמבורג ומקדוניה.

סגל: שוערים: איקר קסיאס (פורטו), דויד דה-חאה (מנצ'סטר יונייטד), סרג'יו ריקו (סביליה).

שחקני הגנה: סזאר אזפיליקווטה (צ'לסי), ג'רארד פיקה (ברצלונה), מארק ברטרה (בורוסיה דורטמונד, בעונה האחרונה בברצלונה), הקטור בלארין (ארסנל), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), חואנפראן (אתלטיקו מדריד), מיגל סאן חוזה (אתלטיק בילבאו), ג'ורדי אלבה (ברצלונה).

שחקני קישור: סרחיו בוסקטס (ברצלונה), אנדרס אינייסטה (ברצלונה), קוקה (אתלטיקו מדריד), ססק פברגאס (צ'לסי), טיאגו (באיירן מינכן), ברונו (ויאריאל), דיוויד סילבה (מנצ'סטר סיטי).

שחקני התקפה: אלבארו מוראטה (יובנטוס), לוקאס ואסקז (ריאל מדריד), פדרו (צ'לסי), אריץ אדוריץ (אתלטיק בילבאו) ונוליטו (סלטה ויגו).

מאמן: וינסנט דל בוסקה, מאמן הנבחרת מאז 2008 שזכה איתה ביורו 2012 ומונדיאל 2010. בעבר אימן את ריאל מדריד וזכה איתה פעמיים בליגת האלופות.

הרכב משוער: דה חאה (קסיאס);חואנפראן, פיקה, ראמוס, אלבה;פברגאס, בוסקטס, אינייסטה;סילבה,פדרו, מוראטה.

מה הסיפור שלה: בגדול, ספרד אמורה להיות הפייבוריטית ללא צל של ספק ביורו הזה. ברור לכולנו איזה מדינה שולטת באירופה בשנים האחרונות מבחינת כדורגל כשקבוצות כמו ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, סביליה ו-ויאריאל טורפות את המפעלים האירופאיים השונים בקלות. הסגל עמוק ורץ ביחד לא מעט זמן, אבל עדיין יש לא מעט מקומות לספק אחרי הפיאסקו של מונדיאל 2014, כשהנבחרת הודחה בשלב הבתים.

לכן השאלה הגדולה ביותר בספרד היא האם הולכים לשחק על בסיס דור הזהב שהביא פעמיים את היורו ופעם אחת את המונדיאל, או שהולכים על משהו חדש. לפי בחירת הסגל, יש כמה דברים שמעידים על זה שהולכים על הדור הישן. למשל, אנדרס אינסייטה זומן לנבחרת אחרי עונה של שער אחד ו-4 בישולים העונה (הנתון הזה, וכל נתון סטטיסטי אחר בכתבה על שחקן, לקוח מ-transfermarkt), על חשבון סאול, איסקו וחואן מאטה שנתנו עונות טובות בהרבה.

פדרו זומן אחרי עונה מזעזעת בצ'לסי של 7 שערים ו-3 בישולים ב-39 משחקים, במקום חברו לקבוצה, דייגו קוסטה (14 שערים ב-40 משחקים) או פאקו אלקאסר המבטיח מולנסיה (15 שערים ו-8 בישולים ב-40 הופעות השנה) וגם על זימונו של איקר קסיאס, שנתן עונה מזעזעת בפורטו, ניתן להתווכח. אבל מה שחשוב זה לא הזימונים עצמם, אלא מי ישחק.

במידה ונראה ספרד צעירה יותר, שכוללת את דה חאה המצויין בשער, קישור קדמי שכולל את סילבה, פברגאס וקוקה ומוראטה בהתקפה, תהיה לנו נבחרת צעירה יחסית שמתאימה ל-4-2-3-1 הספרדי ויכולה להגיע עד לתואר. אבל אם נראה, שוב, את קסיאס, אינייסטה, פדרו ושאר קדושי 2008-2012 על המגרש, לא בטוח בכלל שהם יצליחו להגיע רחוק יותר מרבע הגמר. זאת הבחירה של דל בוסקה ואחת השאלות המרתקות ביותר של היורו הזה.

תחזית: להערכתי לא נקבל תשובה חד משמעית לשאלה הנ"ל ולמרות זאת ספרד תגיע לחצי הגמר, שם תודח מול אנגליה.


קרואטיה

מודריץ', ראקיטיץ' ומנדז'וקיץ'. יובילו את קרואטיה רחוק?

תהילת העבר: הגיעה פעמיים לרבע הגמר ביורו (1996, 2008) ולמקום השלישי במונדיאל ב-1998. כחלק מיוגוסלביה הגיעה לגמר היורו ב-1960 ו-1968.

הדרך לטורניר: סיימו במקום השני בבית ח' במוקדמות, שכלל את איטליה, נורבגיה, בולגריה, אזרבג'ייאן ומלטה.

סגל: שוערים: דניאל סובסאיץ' (מונקו), לוברה קאליניץ' (היידוק ספליט), איאן וארגיץ' (רייקה).

שחקני הגנה: סים וראסלב (סאסולו), איאן סטירניץ' (נאפולי), ורדן קורלוקה (לוקמוטיב מוסקבה), טין ג'דווג' (באייר לברקוזן), גורדון שילדנפלד (דינמו זאגרב), דומאגוז' וידה (דינמו קייב), דריו סרנה (שחטאר דונצייק).

שחקני קישור: איאן ראקיטיץ' (ברצלונה), מת'יו קובאצ'יץ' (ריאל מדריד), לוקה מודריץ' (ריאל מדריד), איאן פרזילדיץ' (אינטר), מרסלו ברוזוביץ' (אינטר), אנטה קורקיץ' (דינמו זאגרב), מארקו רוג (דינמו זאגרב), מילאן באדלץ' (פיורנטינה).

שחקני התקפה: מריו מנדז'וקיץ' (יובנטוס), ניקולה קאליניץ' (פיורנטינה), אנדריי קראמריץ' (הופנהיים), מארקו פשה (דינמו זאגרב) ודוז'ה קופ (מלאגה).

מאמן: אנטה קאצ'יץ', מאמן דינמו זאגרב, מאריבור ונבחרת לוב לשעבר. מאמן הנבחרת מאז 2015, עדיין לא הפסיד איתה משחק.

הרכב משוער: סובאסיץ'; סרנה, קורלוקה, וידה, סטריניץ';מודריץ', קובאצ'יץ';פריסיץ', ראקיטיץ',פשה;מנדז'וקיץ' (4-2-3-1).

מה הסיפור שלה: על הנייר יכול מאוד להיות שתהיה פה הפתעת הטורניר. יש שוער סביר, הגנה סבירה (שימו עין על ג'דווג' המבטיח מלברקוזן, אחד הבלמים הצעירים הטובים ביותר בליגה) וקישור מבריק ומנוסה. ראיקטיץ' ומודריץ' הם מהקשרים הטובים בטורניר, קובאצ'יץ' הראה ניצוצות בזמן המועט שקיבל בריאל העונה וגם לשאר לא חסר. מנדז'וקיץ', החלוץ, הוא שחקן חכם ויעיל שידע להפוך כדורים חכמים לשערים. עד עכשיו הכל טוב.

למרות החוזקות, יש לא מעט מתח בקרואטיה סביב המאמן הלאומי. חלק טוענים שקאצ'יץ' לא מנוסה וכריזמטי דיו לתפקיד, ושאסור לתת לו לאמן את הקרואטים. בעוד שחלק תומכים בו יש ריב גדול בקשר לזה בניצוחה של תקשורת הספורט המקומית, והמתח יכול להשפיע על הכחולים-אדומים-לבנים. זה פוגע בתמיכה לה זוכים השחקנים ויכול להשפיע עליהם יותר מדי, במיוחד במידה והקבוצה תתחיל להפסיד בטורניר שבו למומנטום יש תפקיד כה גדול.

עוד גורם שעלול להשפיע הוא העייפות של מודריץ'. הקשר שיחק 44 משחקים העונה, כולל גמר ליגת האלופות שבוע שעבר, וקיים סיכוי שיהיה מותש פיזית ומנטלית מהעונה הארוכה והקשה של ריאל מדריד (יחד עם קובאצ'יץ'). אם לקרואטיה לא יהיה את מודריץ' בשיאו, יהיה לה קשה להגיע רחוק, עם כל הכבוד לראקיטיץ' ושות'. הוא עוד גורם מפתח בנבחרת הזאת, אבל גם לוקה יודע שהשנה יש למדינה הבלקנית סיכוי להגיע רחוק.

תחזית: זה הולך להיות טורניר ללא יותר מדי הפתעות עבור קרואטיה. הדחה מכובדת בשמינית הגמר מול בלגיה או איטליה זאת התקרה של הנבחרת בגבולות ההיגיון, ולשם היא תלך.


טורקיה

תהילת העבר: הגיעו לחצי גמר היורו ב-2008 ולרבע הגמר ב-2000. לא עברה את שלב הבתים באף טורניר אחר, ולא הגיעה לאחד מאז 2008.

הדרך לטורניר: סיימו במקום השלישי בבית א' במוקדמות (שכלל את איסלנד, צ'כיה, הולנד, קזחסטן ולטביה) ועלתה כקבוצה עם המאזן הטוב ביותר במקום השלישי.

סגל: שוערים: וולקן באבאקאן (באסקאסיר), אונור קיבראק (טראבונזספור), הרון טקין (בוראספור).

שחקני הגנה: סמיח קאיה (גלאטסאריי), הקאן בלטה (גאלאטסאריי), איסמעיל קובאשי (בשיקטאש), סנר אוזביראקלי (פנרחבצ'ה), גוקאן גונול (פנרחבצ'ה), אחמט ילמאז (גנצ'לרבירליגי).

שחקני קישור: ארדה טוראן (ברצלונה), נורי סאהין (בורוסיה דורטמונד), הקאן צ'אלנגולו (באייר לברקוזן), סלוק אינאן (גלאטסאריי), אולשי סאהן (בשיקטאש), אוגזהאן אוזיאקאפ (בשיקטאש), מהמט טופל (פנרחבצ'ה), אוזאן טופאן (פנרחבצ'ה), סנר ארקין (פנרחבצ'ה), יונוס מאלי (מיינץ), וולקאן סן (פנרחבצ'ה).

שחקני התקפה: בורק ילמאז (בייג'ין גואן), סנק טוסון (בשיקטאש), אמרה מור (נורדסלנד).

מאמן: פתיח טארים, קנדציה שלישית בטורקיה (אימן מ-1993 עד 1996, 2005 עד 2009 ומ-2013). הוביל את הנבחרת לחצי גמר היורו ב-2008, אימן בהצלחה בגלאטסאריי ופיורנטינה.

הרכב משוער: באבאקאן; אוזביראקלי,בלטה, קאיה, ארקין; אינאן, סאהין;טוראן, צ'אלנגולו,טופאן;ילמאז.

מה הסיפור שלהם: כרגע הם נראים כמו הבשר תותחים של הבית. סאהין נתן עונה טובה בדורטמונד, אבל טוראן היה חלש יחסית בברצלונה (ממוצע של 46.8 דקות למשחק מתוך 90, 2 שערים ו-4 בישולים ב-25 משחקים) והחלק האחורי לא נראה בדיוק כאימת מתקיפי היבשת. מול ספרד וקרואטיה הם לא צפויים להצליח יותר מדי, למרות שטארים הראה כבר שהוא מסוגל להפתיע לחלוטין את כל אירופה, והמפתח הוא המשחק מול צ'כיה.

הסיכוי של טורקיה לעלות הוא דרך מקום שלישי, וגם אז לא בטוח שיעלו (עולות 4 מ-6 הקבוצות הטובות ביותר במקום הזה). לכן הם צריכים לנסות להוציא נקודות, אולי אפילו דרך בונקר, מספרד וקרואטיה, ולעלות לשחק התקפי יותר מול צ'כיה. זה המשחק החשוב ביותר בקמפיין הזה ובעונה של טוראן והקפטן הטורקי לא ירצה לפספס את ההזדמנות להראות שהוא שחקן מפתח בקבוצה אירופאית. זה יכול להספיק, בהתחשב בעובדה שטורקיה היא היחידה שניצחה את צ'כיה בבית במוקדמות היורו.

תחזית: הטורקים יתנו את המקסימום, אבל לצערם הם נפלו על הגרלה רעה. יסיימו במקום האחרון בבית, כשבבתים קלים יותר (א' או ו') הם היו יכולים לעלות בקלות.


צ'כיה

איש המפתח של הטורניר. צ'ך.

תהילת העבר: אליפות אירופה ב-1976, חצי גמר היורו ב-2004 ורבע גמר היורו ב-2012.

הדרך לטורניר: סיימו במקום הראשון בבית א' במוקדמות, שכלל מלבדם את איסלנד, טורקיה, הולנד, קזחסטן ולטביה.

סגל: שוערים: פיטר צ'ך (ארסנל), תומאס ואליק (באזל), תומאס קובק (סלובן ליברק).

שחקני הגנה: פאבל קאדרבק (הופנהיים), מישל קאדלק (פנבחרצ'ה), תאודור סלאסי (ורדר ברמן), רומן הובניק (ויקטוריה פלזן), דיוויד לימברסקי (ויקטוריה פלזן), תומאס סיבוק (בוראספור), מארק סוצ'י (באזל).

שחקני קישור: תומאס רוזיצקי (ארסנל), בוראק דוקל (ספרטה פראג), דניאל פודיל (שפילד וונסדיי), יורסלב פאלדיל (בורדו), דניאל קולר (ויקטוריה פלזן), דיוויד פאבלקה (קאסימפסה), יוסף סוראל (ספרטה פראג), לאדיסלב קרצ'י (ספרטה פראג), ירי סאלק (ברייטון), ולדימיר דארידה (הרטה ברלין).

התקפה: תומאס נצ'יד (בורסאפור), מילאן סקודה (סלביה פראג), דיוויד לפאטה (ספרטה פראג).

הרכב משוער: צ'ך;קאדרבק, קאדלק, סיבוק, לימברסקי;פלאסיל, פאבלקה, דוקל, קארצ'י, דרידה;נצ'יד.

מאמן: פאבל וורבה, מאמן הנבחרת מאז 2013 שאימן בעבר את ויקטוריה פלזן וז'ילינה מצ'כיה וסלובקיה בהצלחה.

מה הסיפור שלה: אין בנבחרת הזאת כוכבים, מלבד השוער. השם של תומאס רוזיצקי מצלצל מוכר, אבל הקפטן הצ'כי שיחק 19 דקות בלבד במדי הקבוצה הבוגרת, מול ברנלי בגביע. הוא היה פצוע כמעט כל העונה ונתן 5 משחקים בארסנל הצעירה, אבל לא תרם מעבר. למרות זאת, הנבחרת הזאת יכולה להפתיע. הם יחידה מגובשת וחכמה שסיימה ראשונה בבית קשה מאוד על הנייר במוקדמות (עם טורקיה והולנד) הודות להתקפה חכמה מאוד שהבקיעה 19 שערים במוקדמות והציגה מרכז שדה יעיל שנתן לה את המקום הראשון.

החולשה שלהם היא בהגנה. הם ספגו 14 שערים, הכי הרבה מכל הקבוצות שעלו ליורו. זה אומר שבשביל להצליח הם יצטרכו את פיטר צ'ך בשיאו. השוער שמר העונה על שער נקי ב-16 משחקים מ-34 בפריימרליג, דבר של מה בכך עם הגנה חלשה כמו ארסנל, והוביל את הלונדונים למקום השני. אם הוא ימשיך בכושר הזה גם בצרפת לצ'כים יהיה סיכוי להגיע מעבר לשלב הבתים. הוא האיש החשוב ביותר והמנהיג של הקבוצה האפורה הזאת. הכל תלוי בו, אולי בטורניר גדול אחרון (השוער בן 34).

תחזית: הקבוצה הצ'כית המשעממת תצליח לעבור את טורקיה ולהגיע לשמינית הגמר, רק כדי להפסיד לצרפת/אנגליה (הראשונה בבית א' או בבית ב').


דירוג סופי של הבית:

1.ספרד
2.קרואטיה
3.צ'כיה
4.טורקיה

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אני מרגיש שספרד בירידה, ולקרואטיה יש תמיד משהו שיכול לגגור על כל אחד, וקוראים לו חוצפה וחוסר פחד או התחשבות ביריב.
    אני לא מבין גדול, אבל אלה תחושות מהבטן ממה שכן ראיתי.

  2. עם ראקיטיץ' ומודריץ' מרכז שדה הקרואטים יהיו סיוט לכל נבחרת.. אני אישית מאוד מסמפט אותם הלוואי ויצליחו…

  3. חולק על כמה הההערכות שלך 🙂

    הבית הוא לא בית המוות. אין כזה בטורניר של 24 (וגם אחת האריות, הולנד, בכלל לא פה). אם כבר בית צפוף זה בית ה', עם ילדי בלגיה, איטליה שתמיד שורטת, הקשיחות של אירלנד, וזלאטן.

    ספרד כבר מזמן לא הנבחרת הטובה בעולם וגם לא ביבשת, היא מספר 4-5 בעולם, וגם זה ביום טוב מאוד. עדיין היא הפייבוריטית בבית, זה ברור, אבל רוחות הרפאים של צ'אבי, וייה, טורס, פיקה ומסי (שתמיד נעדר מהסגל) ירדפו אותה. עדיין מאכזב איך ההתקפה כל כך חיוורת, לא יכול להיות שזה הסגל שנבחר.
    קרואטיה סוס שחור מאוד על הנייר, לכל נבחרת בטורניר. יותר מדי איכות, פעם זה יתחבר. מצד שני יכולה להפסיד גם לשתי הבאות בבית.
    טורקיה היא הנבחרת הכי ישראלית, אישית אני תמיד בעדה. לא הייתי הופך אותה לבשר תותחים כל כך מהר. נוור אנדראסטימייט דה הארט אוף דה טורק.
    צ'כיה – התקופה הרעה שלה מאחור, הרשימה מאוד במוקדמות – יאללה תפתיעו גם הפעם.

    1. לא יודע כמה בשר תותחים, אבל החלק האחורי שלהם מאוד חלש ויהיה להם קשה מול קבוצות כמו קרואטיה וספרד. צ'כיה תקשה מאוד על ההתקפה שלהם, במיוחד בכושר הנוכחי של טוראן, ולכן הם יסיימו אחרונים לדעתי.

      צ'כיה יכולה להפתיע-יודעת להתבנקר מול הגדולות וזה חשוב

  4. אחלה,
    רק רציתי להעיר שבוים פקודה הייתי סומך יותר על אינייסטה הווינר, מאשר סאול הצעיר,
    מאטה ה… לא משנה מה
    ואיסקו שלא משחק כמעט

    1. ואני חושב שאם ספרד פותחת עם הקשישים או קדושי 2008-2012 היא מקום שני ומטה, קרואטיה טובה מכדי לפספס את ההזדמנות למקום ראשון מול גל כזה

  5. ארדה טראן יהיה אריה בטורניר הזה, כי בנבחרת טורקיה הוא בעל המושכות.
    הקאן צ'לאנג'ולו הוא השחקן הכי טוב של באייר לברקוזן, ובועט חופשיות המחונן ביותר באירופה כיום {ואני אומר את זה כאוהד באיירן מינכן}.
    אוגזהאן אוזיאקאפ מסומן כפוטנציאל מבטיח ביותר לאחר שברח לארסנל בין הידיים.
    וסלצ'וק אינאן הוא בעל הבית מאחורה, והוא היה מעולה כשגלאטסראיי היו בצ'מפיונס ליג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט