מה בין העשרים וארבעה באפריל לעשרים ושלושה ביוני 2016? / מולי

מה אומר לכם התאריך העשרים וארבעה באפריל 2016? אני מניח שאם אינכם מכירים חבר או קרוב משפחה שיש לו במקרה יום הולדת בתאריך הזה, אז התשובה היא לא הרבה. ואולי העשרים ושלושה ליוני 2016 אומר לכם משהו? לא?

ועדיין, ישנם בעולם 162 אנשים לפחות שעבורם האחד היה והאחר יהיה תאריך הרה גורל שכן עד העשרים וארבעה לאפריל עמדה בפניהם "ההחלטה" שהיה עליהם לקבל, והם קיבלו החלטה חיובית לגביה. העשרים ושלושה ביוני הם ידעו אם הם החליטו נכון.

162 גברים, 117 מתוכם למדו השנה בארה"ב וקנדה ועוד 45 גברים ששהו השנה מחוץ לארצות אלו, הגיעו עד העשרים ורביעי באפריל 2016 להחלטה מכרעת בקרירה שלהם.

אותם שלמדו בארה"ב וקנדה, היה לי מעניין לגלות,  למדו ב- 83 אוניברסיטאות ומכללות שונות. 61 מהם היו נציגים בודדים של המקום בו הם למדו, 14 מהם היו שותפים להחלטה עם עוד חבר מהמוסד בו הם למדו, לחמש מוסדות לימוד היו שלושה נציגים, באוניברסיטת לאס ווגאס ובאוניברסיטת וושינגטון סטייט היו ארבעה שקיבלו את ההחלטה וחמישה סטודנטים מאוניברסיטת קנטקי קיבלו את ההחלטה הזו.

אגב, 27 מתוך ה- 117 שקבלו את ההחלטה, עשו זאת לאחר סיום השנה הראשונה,  29 לאחר סיום השנה השנייה, 60 לאחר סיום השנה השלישית. האחרון שנותר, ת'ון מייקר, למד בכלל במכינה של  אורנג'וויל.

ארבעים וחמשת האחרים שקבלו את "ההחלטה" שהו ב- 16 מדינות שונות. בעשר מהמדינות הללו, ביניהן גם סין וישראל, רק אחד קיבל החלטה חיובית. בבלגיה קיבלו שניים, בקרואטיה שלושה, בסרביה ותורכיה שבעה בכל אחת, והשיא של שמונה שהחליטו בחיוב, היה של ספרד וצרפת גם יחד.

המשותף לכל אלו שקיבלו את ההחלטה הוא שהם גבוהים יותר מהממוצע: הנמוכים מביניהם, היו טיילר יוליס מאונ' קנטקי וקיי פדלר מאונ' אוקלנד שגובהם הוא כמטר שמונים (5.9 רגל) והגבוה מכולם, שמו מאמאדו נדיאייה, גובהו כ- 2.31 מ' (7.6 רגל).

אז מה ילד יום? מי מהם קיבל את ההחלטה הנכונה? מי מהם יגלה שהחלטתו היתה פזיזה? את זה רק העתיד יאמר, עתיד קרוב למדי: בעשרים וארבעה ביוני 2016… בדראפט 2016 של ה-NBA.

לרשימת המועמדים בהרשמה המוקדמת בדראפט 2016 לנ.ב.א.

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 11 תגובות

      1. באופן היפותטי גם איתי שגב, שנכנס לפנקסי סקאוטים רבים שעוקבים אחרי בנדר, יכול להרשם לדראפט, אבל היחיד שנרשם זה בנדר. דרך אגב שווה גם לדבר על שון דאוסן, שלא נרשם לדראפט (הוא לא יכול, כבר שנתיים בקבוצה מקצוענית) אבל צפוי לשחק בסאמר ליג.

  1. שווה להזכיר שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, אתה יכול לחזור לקולג' לעוד שנה אם לא נבחרת בדראפט/אתה רוצה להסיר את שמך מרשימת המועמדים. זה משהו שמקל משמעותית על הפרוספקטים.

  2. שאלה של נטול הבנה: מדוע על שחקן לעבור בדראפט, שם הוא עלול להגיע לקבוצה לא רצויה? האם שחקן, כמו בנדר לדוגמא, לא יכול פשוט להגיע למחנה אימונים של קבוצה כלשהיא, וכך לחתום? הרי שחקנים יכולים להגיע לליגה מחוץ לדראפט

    1. אני חושב שזה נועד כדי לנסות לשמור על השוויוניות בליגה, כך שלא יווצר מצב שיצור כמו אנטוני דיוויס יחתום בגולדן סטייט כי זה מה שהוא רוצה.

      אגב, נראה לי שרק מי שלא נבחר בדראפט (אחרי שנרשם) יכול לחתום איפה שבא לו. תקנו אותי אפ אני טועה

      1. בגדול זה נכון. לגבי עניין ההרשמה לדראפט – שחקנים חייבים להירשם רק אם הם יוצאים מוקדם מהקולג' או אם הם מתחת לגיל 23 אם הם מגיעים מחו"ל. כל שחקן אחר הופך אוטומטית זמין לבחירה. שחקן לא יכול להיכנס לליגה מבלי שהיה זמין לבחירה לפחות בדראפט אחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט