נבחרת ישראל: הסיבה המרכזית לחוסר ההצלחה בשנים האחרונות / אהרון שדה

בס"ד

נבחרת ישראל כדורגל : הסיבה המרכזית לחוסר ההצלחה בשנים האחרונות

אהרון שדה

במאמר שכתבתי כאן באתר לסיכום מוקדמות יורו 2012 כתבתי שמספר של 33 שחקנים נטלו חלק ב 10 משחקים.

אז זה היה כמעט שיא (37 שחקנים נטלו חלק במסגרת עשרת משחקי 2008).

מאז במוקדמות מונדיאל 2014 שותפו 35 שחקנים, ובמוקדמות היורו האחרונים המצב אמנם השתפר ושותפו "רק" 28 שחקנים.

הפעם היה שיפור נוסף והוא שאם במוקדמות 2012 שותפו רק 8 שחקנים ב 50 אחוז מהזמן ובמוקדמות 2014 המצב אף החמיר (6) ,הרי שהפעם 10 שחקנים שיחקו את רוב הדקות.

מכך משתמע שהבסיס היה יציב יחסית

(מרציאנו בשער, בן חיים וטיבי בלמים, דגני ובן הרוש מגנים (אם כי לעיתים שיחקו כבלמים מחליפים), בקישור האחורי ביטון ,ייני ונאתכו כשמקדימה זהבי ובן חיים כשרק החלוץ תמיד התחלף וגם אז בדרך כלל בין חמד ודמארי).

אבל במבט כולל ורחב לא ניתן להתעלם מכך שבנבחרת שלנו אין יציבות ,אין המשכיות ,אין קביעות ,אין היררכיה ואין חשיבה לטווח ארוך.

החלטתי פעם אחת לקחת שלושה קמפיינים ברצף כדי לאמת את התחושות שלי.

החלטתי לקחת שלושה קמפיינים בשביל לבדוק את פרק הזמן הזה.

3 קמפיינים כולל תקופת ההכנה של המאמן דאז (פרננדס) ועד היום זה סדר גודל של 5 שנים, וזה בדיוק פרק הזמן שאני חושב שאפשר לראות סוג של תהליכים (או במקרה שלנו חוסר תהליכים).

 

והנה הממצאים שמצאתי:

אמנם אני חייב להתחיל בהערה חשובה שאין לי קני-מידה להשוואה זו שכן רק לאגור את נתוני נבחרת ישראל לקח לי זמן רב. אם הייתי בקיא ומומחה יותר באינטרנט הייתי מנסה להשוות זאת עם נבחרות מקבילות בעולם.

ובכל זאת ישנם דברים שאני משוכנע שלא נמצא אותם במקומות אחרים והם מופיעים בפניכם:

  1. לא פחות מ 54 שחקנים שיחקו בשלושת הקמפיינים הללו (בסה"כ 30 משחקים).

54 שחקנים בתקופה כ"כ קצרה זה המון. זה אומר בממוצע 5 שחקנים בכל עמדה.

כשזה הממוצע (עם סטיות תקן), זה אומר שכמעט אך אחד לא בטוח בעמדתו ובטח ובטח שלא ניתן לבנות הרכב יציב עם הניסיון והתיאום הנדרש.

כשכל אחד יכול לקבל את חולצת הנבחרת ועוד במשחק מחייב (לא ידידות) זה מוזיל מאד את ערך החולצה ונותן תחושה שכל שחקן שעוד לא קרע זוג נעליים נמצא כבר בנבחרת.

לא בדקתי זאת אבל אין לי כל ספק כי היום מסתובבים בליגת העל ובכלל הליגות הרבה יותר שחקנים בינלאומיים מבעבר… מהסיבה הפשוטה שכל אחד שקצת מדברים בו מיד מגיע לנבחרת.

אני זוכר איך בשנות ה 80 ואפילו ה 90 היה "חתיכת סיפור" להגיע לנבחרת.

לא כל שחקן ליגה טוב יכול להיות כזה גם בנבחרת.

ולדעתי לפחות, חולצת נבחרת היא משהו שצריך "להתאבד" עליה ומי שמקבל אותה צריך לעשות משהו לפני כן.

אם כך יהיה נרוויח כמה דברים:

א. רק הטובים ביותר לאורך זמן יהיו בנבחרת.

ב. מי שכבר יגיע – יעריך מאד את המקום אליו הגיע.

ג. הנבחרת תהיה מגובשת ויציבה הרבה יותר.

  1. רק 5 שחקנים שיחקו לאורך התקופה 50 אחוז מהמשחקים. השחקן השישי בדקות המשחק שיחק רק 40 אחוז מהזמן, השחקנים 7-12 שיחקו בין 33-37 אחוז מהזמן, השחקן ה 17 ואילך שיחק 24 אחוז מהזמן ומטה זו לא היררכיה.

5 שחקנים בלבד (אוואט, בן חיים, נאתכו, טיבי וזהבי) שיחקו לאורך כל התקופה יותר מ 50 אחוז מהמשחקים (טיבי וזהבי קצת יותר מ 50 אחוז).

רק בן חיים ונאתכו שיחקו יותר מ 70 אחוז מהזמן ולמעשה שני שליש מהזמן.

אף אחד לא הגיע ל 80 אחוז מהזמן בנבחרת (בן חיים מוביל עם 79%, נאתכו אחריו עם 72% אחוז מהזמן ואוואט עם 65 אחוז).

השחקן השישי (רפאלוב) שיחק 40 אחוז מהזמן.

כשאני מסתכל על הנתונים הללו, ושוב מבלי שבדקתי סט' של נבחרות מקבילות, ברור לי כשמש שזה מצב שרחוק מאד מהנבחרות האחרות.

ספרד למשל משחקת/שיחקה שנים רבות עם בסיס מוצק שכלל את קאסיאס, פיקה (ופויול איתו ולפניו) ובקישור בוסקאטס, צ'אבי, אנייסטה ופאברגס (שלמרות שעלה הרבה מהספסל יש לו לטעמי 50 אחוז ובוודאי 40 אחוז ומעלה), ובחוד וייה כשלפניו טורס.

דוגמה נוספת היא גרמניה ששיחקה/משחקת שנים רבות בבסיס שכלל את נואייר בשער, בואטאנג ולאם בהגנה, חודידה, שווישטנגר, אוזיל וקצת פחות קרוס בקישור, ומקדימה עם מולר, קלוזה ופודלסקי.

שני האחרונים זכו לאמון גורף מהמאמן לאו גם כשלא תפקידו מי יודע מה בקבוצותיהם (פודולסקי) או שהתבגרו וכבר היו בגיל פרישה (קלוזה). שניהם המשיכו עד הזכייה בגביע העולם האחרון לפני חילופי המשמרות.

חשוב לציין שהן בספרד והן בגרמניה לא מזניחים את הכישרונות החדשים והם יודעים לשמור על הרכב יציב ויחד עם זאת לתת מקום לכישרונות החדשים.

כך למשל בישל שארלה לגצה את שער הניצחון בגמר המונדיאל האחרון (צמד מחליפים שלא נטל חלק במונדיאל הקודם בשנת 2010).

כנ"ל בספרד עם אין ספור כישרונות (איסאקו, טיאגו אליקנטרה ועוד).

אבקש קצת להמחיש את הקושי בלשחק ככה.

ניקח למשל את המגן הימני של נבחרת ישראל

מי הוא בעצם?

במהלך שלושת הקמפיינים שיחק שפונגין 20 אחוז מהזמן, דגני 18 אחוז (ועוד חלק כבלם), משומר 17, בונדר 15, דסה 9 אחוז וגבאי בשלושה אחוזים מהזמן.

נעבור למגן השמאלי:

בעמדה הזו שיחקו בשנים האחרונות ייני (גם כקשר אחורי), בן הרוש (גם כבלם), יואב זיו, טוואטחה, בן דיין, ריקן ושיש.

  1. אין אף מנייה בטוחה לאורך זמן תראו למשל את נתוני המבקיעים והמבשלים:

כמה נתונים שימחישו מה קורה בחוסר הרכב יציב:

  1. בניון היה מלך שערי מוקדמות יורו 2012 עם 4 שערים ובישול… ומאז לא כבש או בישל.
  2. בן בסט היה מלך שערי מוקדמות מונדיאל 2014 עם 7 שערים ובישול… קמפיין לפני כן וקמפיין אחרי כן לא כבש או בישל… זה קצת קשה כשאתה לא רואה שניית דשא.
  3. דמארי מלך שערי הקמפיין האחרון עם 5 שערים +בישול, עשה זאת ב 353 דקות בלבד (39 אחוז מסה"כ הדקות). בשני הקמפיינים הקודמים הוא לא כבש או בישל. בקמפיין מוקדמות יורו 2012 הוא שיחק בסה"כ 126 דקות (2 משחקים) ובקמפיין הקודם שיחק בסה"כ 28 דקות (2 משחקים במצטבר).
  1. חמד הוא מלך השערים במצטבר בסיכום שלושת הקמפיינים עם 9 שערים ו 2 בישולים אך הוא עשה זאת בסה"כ ב 955 דקות (35 אחוז מהזמן…). הוא שיחק ב 15/30 משחקי הנבחרת ברוב כמחליף או כמוחלף).

בקיצור ברור לחלוטין שאם המאמנים היו מצמצמים את הסגל ומגבים את השחקנים שסיפקו את הסחורה, הם היו מקבלים יותר תמורה, יציבות והצלחות מהשחקנים.

כאן ננסה להסביר בקצרה למה זה לא קורה?

הסיבה המרכזית: תפיסת עולם שגויה /פופוליזם תקשורתי

אני משוכנע לחלוטין שאם למשל יואכים לאו היה מאמן את נבחרת ישראל אז עדן בן בסט היה תופס בה מקום נכבד בקמפיין מוקדמות 2016.

אם חלוץ משחק קמפיין אחד בלבד סה"כ 574 ומרשית 7 פעמים (שער כל 82 דקות) (+ בישול) הרי שהוא הוכיח עצמו לחלוטין ברמת הנבחרת ולכן גם אם הוא בתקופה פחות טובה בקבוצתו ואפילו לא בהרכב הרי שהוא יקבל את חולצת ההרכב /או לפחות יהיה חלק מהסגל.

אבל בן בסט לא שיחק אצל לאו וככה שכטר,שהר, ברדה ודאבור בנוסף לחמד ודמארי קיבלו דקות ורק מלך שערי הקמפיין הקודם נותר בחוץ.

חלק מזה נובע מהשקפת עולם שנשתרשה בתקשורת הישראלית ובחלק מהמאמנים והיא ששחקן שבכושר צריך לשחק.

אמנם אין חולק שעדיף שחקן בכושר משחק טוב.

אבל זו לא חזות הכל.

בנבחרת יש עוד פקטורים שהם לא רק כושר משחק.

והם הניסיון, התיאום וההתעלות במעמדים שכאלו חשובים לא פחות מכושר משחק עכשווי.

הנה למשל בנבחרת ספרד במשחקים האחרונים לבש את חולצת ההרכב ססק פאברגס שהספיק להגיע עם הנבחרת ל 100 הופעות (בן 28 בלבד).

למרות שהוא וקבוצתו צ'לסי בכושר קטסטרופאלי לחלוטין.

להתרשמותי בעניין זה מעורבת גם התקשורת שאוהבת לעלות לגדולה במהרה כל שחקן שקצת מצליח כמו דאבור (ועכשיו אצילי) והיא מפעילה לחץ חזק על המאמן.. שמצידו רוצה להיות בסדר ולקבל פידבק חיובי וממילא מזמן שחקנים אלו ובכך מעצים את התופעה.

הקמפיין הבא:

אני חושב באמת שהמתנה הכי טובה שקיבלה נבחרת ישראל היא העובדה שאין סיכוי ממשי להעפיל למונדיאל הבא לאור הבית שקיבלנו עם ספרד ואיטליה (להזכיר אלופת אירופה המכהנת וסגניתה) כשנתמודד בבית זה גם עם אלבניה (לבושתנו הם ביורו ואנו לא), מקדוניה וליכטנשטיין.

ולכן, תפקיד המאמן הבא צריך להיות לגבש סגל שיהיה יכול לקצור את הפירות במוקדמות יורו 2020.

 לסיום חמשת המועמדים שלהתרשמותי בעלי הסיכוי הרב להיות מאמן נבחרת ישראל הבא:

נראה שיעברו קצת מים בירדן עד שנדע את זהות המאמן

יש כמה אבות טיפוס לתפקיד הנה הדירוג שלי.

מועמד מספר 5 על תקן "המאמן הזר" פאקו איסטראן.

כרגיל פעם בכמה שנים גוברים הקולות למינוי מאמן זר, אבל יש עם כך בעיה כי כיום כל מאמן בעל שם דורש סכומים שבהתאחדות לא יכולים לעמוד בהם (זוכרים את דואנדוני?… עזבו ששמו היה רק כשחקן).

בנוסף להביא "סתם שם" זה בעייתי ,צריך איזו זיקה. בזמנו דובר למשל על פאקרמן היהודי (מאמן נבחרת קולומביה העכשווי, שאימן בעבר בנבחרת ארגנטינה עמה ועם קולומביה הגיע לרבע גמר מונדיאל וכן סחף את נבחרות ארגנטינה הצעירות ל 3 מונדיאלים). אבל …למה שהוא יבוא ארצה (אולי ציונות ?).

וככה אנו מוצאים עצמנו מחפשים מאמנים עם זיקה אבל לא יקרים מדי. בזמנו בדיוק הגיע ככה לואיס פרננדס אחרי שאימן את בית"ר. מכיוון שאת טאטא מרטינו כבר לא יחפשו כאן ומכיוון שסוזה כבר לא יבוא, ומגרסיה כולם חוששים לאור העזיבות והחזרות שלו את מכבי ת"א.

נותרנו עם שם אחד ריאלי, פאקו שהצליח להביא כל תואר אפשרי למכבי ת"א.

מועמדים מספר 4 ו 3 על תקן "כוכב" קפטני העבר אייל ברקוביץ ויוסי בניון:

  1. אייל ברקוביץ.

מי שהוביל את הקמפיין של "בכל העולם מביאים שחקן עם תהילת עבר לאמן את הנבחרת הגיע הזמן שגם בארץ יעשו זאת" היה אייל ברקוביץ שסיפר לנו על רייקרד, ואן באסטן, דשהן וקלינסמן.

הפרדוקס הוא שיכול להיות שהקמפיין של אייל יצליח… אבל לא הוא יזכה במינוי אלא יוסי בניון כי אם ילכו על תפיסה שכזו עדיין יש ליוסי בניון כמה יתרונות על ברקוביץ:

ראשית הוא עדיין משחק ומחובר לכדורגל, לשחקנים ולנבחרת.

שנית הוא נתפס כיותר רציני ויציב מאייל שכבר הספיק להיכשל (או לפחות להיפרד) בצורה מהירה משתי קבוצות (נתניה והפועל תל אביב).

גם העובדה שיוסי בניון שיחק בקבוצות הבכירות ביותר ביבשת (ליברפול ,צ'לסי וארסנל) אצל המאמנים הבכירים ביותר (בניטס וונגר) תעזור לו.

(אני לא הייתי פוסל אגב את עומרי אפק, אם היו הולכים על קונספציה כזו, אך לטעמי סיכוייו פחות גבוהים).

מועמדים מספר 2 ו 1 על תקן "הצעירים המצליחים שבונים קבוצה מלמטה": גיא לוזון ורן בן שמעון.

לוזון אימן כבר את הנבחרת הצעירה בטורניר גמר אליפות אירופה כאן בארץ. הוא אמנם הודח בשלב הבתים… אך ניצח את אנגליה. אח"כ אימן בליאז שהייתה במשבר כמה שנים. הוא הוליך אותה לסגנות ואלמלא שיטת הקיזוז היה לוקח אליפות. כיום מאמן בצרלטון מליגת המשנה האנגלית.

החיסרון שלו הוא שהוא יותר מדי מזוהה עם אבי לוזון היו"ר הקודם.

רן בן שמעון : נהנה לא פחות מתמיכת לוזון בהיותו מאמן מכבי פ"ת. הצלחתו עם הקבוצה והעובדה שהוא לקח אליפות עם קריית שמונה "הקטנה" משחקת לטובתו כאנדרדוג שיודע לעקוץ… גם יכולת הבניה שלו חשובה למשימה הפעם.

את קריית שמונה הוא לקח מליגת המשנה והוביל למקום השלישי. לאחר מכן הוא עזב והקבוצה הסתבכה בתחתית, הוא בא לחלץ אותה וכשל ואז הוביל אותה כל הדרך מליגת המשנה לזכייה היסטורית באליפות.

גם את מכבי פ"ת הוא לקח רגע אחרי שהקבוצה ניצלה בעור שנייה מירידה לליגת המשנה והוביל אותה אשתקד לפליאוף העליון… וזה מה שנראה כטרנד היום.

כיום נראה ש"סתם מאמנים מנוסים ומצליחים" דוגמת אלישע ורוני לוי לא מקבלים רייטינג מספיק לתפקיד.

***********************

נבחרת ישראל סיכום מצטבר 3 הקמפיינים האחרונים
סה"כ 30 משחקים ו 2700 דקות
סה"כ נבחרת 29,700 דקות
מס' השחקן מס' מש' סה"כ דקות אחוז טורנירים
1 בם חיים גדול 25 2122 79 3
2 נאתכו 24 1936 72 3
3 אוואט 20 1755 65 2
4 זהבי 20 1459 54 3
5 טיבי 16 1440 53 2
6 רפאלוב 19 1086 40 3
7 ייני 12 996 37 2
8 גרשון 11 990 37 3
9 חמד 15 955 35 3
10 בן הרוש 11 943 35 3
11 בן חיים קטן 16 932 35 3
12 מרציאנו 10 900 33 1
13 כיאל 11 841 31 3
14 קינן 9 711 30 2
15 ביטון 11 691 26 3
16 אלמוג כהן 9 687 25 2
17 ורמוט 15 652 24 3
18 שכטר 11 637 24 3
19 מליקסון 11 630 23 2
20 בן בסט 7 574 21 1
20 בניון 10 574 21 2
22 שפונגין 6 540 20 2
23 אלברמן 5 510 19 1
24 דמארי 7 507 19 3
25 דגני 6 487 18 1
26 זיו 6 460 17 2
27 משומר 5 450 17 2
28 שהר 9 444 16 3
29 בונדר 5 417 15 1
30 ראדי 7 399 15 1
31 ברדה 8 372 14 3
32 טוואטחה 4 360 13 2
33 תמיר כהן 5 320 12 1
34 בוזגלו 5 314 12 2
35 דודזאדה 4 290 11 2
36 מורי 3 270 10 1
37 גולסה 6 240 9 1
38 עזרא 5 237 9 1
39 דסה 3 233 9 1
40 דאבור 3 225 8 1
41 בן דיין 2 180 7 1
42 ריקן 2 121 4 1
43 קולאטי 2 120 4 1
44 אלרואי כהן 2 98 4 1
45 איציק כהן 1 90 3 1
45 פרץ 1 90 3 1
45 חוטבא 1 90 3 1
45 גבאי 1 90 3 1
49 ארבייטמן 2 86 3 1
50 שיש 1 56 2 1
51 חימוב 1 45 2 1
52 עטר 1 27 1 1
53 קהת 1 11 0 1
54 אבוחצירה 1 10 0 1
סה"כ 29700

 

*************************

שערים ובישולים נבחרת שראל בשלושת הקמפיינים האחרונים
מוק' יורו 2012 מוק' מונדיאל 2014 מוק' יורו 2016 סיכום מצטבר
השחקן שערים בישולים השחקן שערים בישולים השחקן שערים בישולים השחקן שערים
בניון 4 1 בן בסט 7 1 דמארי 5 1 חמד 9
בן חיים קטן 2 חמד 5 1 חמד 3 בן בסט 7
שכטר 2 נאתכו 1 4 זהבי 2 4 דמארי 5
רפאלוב 1 3 מליקסון 1 2 בן חיים 2 2 בן חיים 4
חמד 1 1 שכטר 1 2 ביטון 2 בניון 4
ברדה 1 ראדי 1 ורמוט 1 1 זהבי 3
גרשון 1 זהבי 1 דאבור 1 שכטר 3
כיאל 1 רפאלוב 1 נאתכו 2 רפאלוב 2
נאתכו 1 גרשון 1 ביטון 2
* בוזגלו 1 דוידאזה 2 גרשון 2
שפונגין 1 נאתכו 1
משומר 1 מליקסון 1
גבאי 1 ורמוט 1
ברדה 1
כיאל 1
ראדי 1
דאבור 1
דוידאזה
בוזגלו
שפונגין
משומר
גבאי

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. אהרון תודה רבה על פוסט סופר מושקע.
    אני כמובן לא בא אליך על זה בטענות וזה באמת היה דורש עבודה מטורפת אבל הנושא הזה חייב להיות השוואתי ואם כבר השוואתי אז לא ביחס לגרמניה וספרד שכמעט לא נתקלות בבעיה הכי מרכזית שלנו ולנבחרות מהסוג שלנו יש וזה כושר משחק.
    בקמפיין הנוכחי אלי גוטמן שינה גישה בצורה מודעת ומוצהרת והיא ללכת על שלד יחסית ברור ואחיד בניגוד לקמפיין הקודם בו השחקנים נבחרו כשהשיקול העיקרי היה כושר המשחק. לכן גם כמות השחקנים היחסית נמוכה ששותפו בקמפיין.
    כשההרכב שלך מצליח ומביא תןצאות טובות הגיוני להיצמד אליו ולתת אשראי לאותם שחקנים וכך היה בתחילת הקמפיין – שלושה נצחונות רצופים. אך מה קרה לאחר מכן? הגיעו ההפסדים. אז אחרי ההפסדים בבית לבלגיה ולווילס כולל תצוגת נפל אחת האשראי של אותם שחקנים התחיל לרדת. ואז זה המשיך עם הפסד במשחק המפתח בבוסניה תוך הצגת יכולת רעה והאשראי באופן טבעי ממשיך לרדת. וכן הלאה.
    ואז מה עושים בסוף קמפיין שמוגדר ככשלון? ההגיון אומר זאותם שחקנים שנכשלו צריכים לשלם את מחיר הכשלון ובמקומם לתת הזדמנות לשחקנים אחרים. הבעיה היא שכל הקמפיינים האחרונים של הנבחרת הסתיימו בכשלונות , כלומר לפי הגישה שמתייחסת פחות לכושר השחקנים ויותר להצלחתם במדים הלאומיים קמפיין כושל צריך להביא לרענון בסגל. ואם אתה נכשל קמפיין אחרי קמפיין הסגל שלך לאורך 3 קמפיינים יהיה 55 שחקנים ולא 35.
    בנוסף, אי אפשר להתעלם לגמרי מהכושר של השחקן. אם עדן בן בסט במשך עונה שלמה משחק כל כך מעט עם איזה חדות ובטחון הוא יגיע לנבחרת? ואם יש לך שחקן כמו דמארי שהבקיע בצרורות בליגה טובה מישראל ונמכר ב5 מיליון יורו לקבוצה רצינית בגרמניה תשאיר אותו בחוץ כי שנתיים לפני זה בן בסט היה בכושר טוב?
    נתון נוסף הוא השלב בקריירה בו נמצא השחקן. מן הסתם יוסי בניון נתן קמפיינים יפים בנבחרת והוא היה באנקר בהרכב. מה לעשות והיום הוא חלש, מבוגר ורחוק מאותו שחקן גדול. אז בגלל שבשלושת הקמפיינים האחרונים הוא הבקיע 4 שערים נבחר בו לפני זהבי שהבקיע רק 3?
    מרשימת השחקנים בטבלה המצורפת אפשר לראות כל כך הרבה שחקנים שכבר לא רלוונטיים ואפילו פרשו. ואם נשאל איפה היו לפני 5 שנים השחקנים שמהווים את השלד הנוכחי נגלה שרובם הגדול לא היו רלוונטיים בכלל לנבחרת לפני 5 שנים.
    בספרד ישנו דור שחקנים אגדי שרץ מיורו 2008 שהם גם הצליחו בענק ורובם שחקני הרכב קבוכים בקבוצותחהם. לכן, אין למאמן ממש בעיה. ועדיין וייה וטורס שהיו חלקים משמעותיים בהצלחה הגדולה נמצאים בשלב בקריירה שהם לא שווים זימון. וזה כשהחלוצים הספרדים של ימינו לא ממש עושים חיל.

    1. היי שגיא .
      ראשית אני מסכים שצריך בסיס נתונים רחב להשוואה ואת זה לא הבאתי.
      יחד עם זאת יש לי זיכרון ואינטואיציה ואני יודע שלא היה בעבר בנבחרת ישראל כ"כ הרבה שחקנים שמתחלפים …וכן בעולם יש איזה בסיס ואיזו יציבות .
      זה לא נכון רק לגבי ספרד וגרמניה.
      זה נכון גם לגבי איטליה למשל (בופון ,קליני ,בונוצי ,פירלו ,מארקיזיו ועוד) וגם לאנגליה בעבר.
      אני בטוח שגם נבחרות דרג 2 שומרות על בסיס מוצק של שחקנים …למרות שלא גיבתי זאת בנתונים.
      עכשיו להגיב לעוד 2 נקודות שהעלית.
      1.עדן בן בסט כמשל.
      שאלת אם הוא לא פוגע בליגה …אם איזו חדווה הוא יגיע לנבחרת ?
      זו שאלה טובה …ותוכל להפנות אותה למשל לשחקני נבחרת הכדורסל לדורותיהם שפעמים הרבה הגיעו לנבחרת אחרי עונות מתסכלות ומספסלות בליגה …אם אלו שחקני מכבי לדורותיהם (כמו חג'ג' ולפניו תומר …ואם זה שחקני נ.ב.א שלא קיבלו צ'אנס כמו מקל וכספי …ואם אלו שחקנים אחרי פציעות ארוכות כמו פניני ).
      גם פודולסקי לא פגע כמה שנים ובכל זאת עזר הרבה ללאו בגרמניה.
      שחקן נבחרת שמספק את הסחורה חייב בעיני לקבל גיבוי גם אם הוא לא פוגע בליגה (אגב בדיוק כמו מרציאנו ).

      2. הרשימה הארוכה שהבאתי אכן לא רלוונטית ברמות כאלו שהיו כבר כמה שפרשו או בדרך (בונדר ,בן דיין ,אלרואי כהן ).
      אבל זו בדיוק הנקודה …אל תיקח תמיד איזה יואב זיו בן 33 ומעלה (ואיני חושב שחייבים לפרוש בגיל 30 ) אלא תיקח שחקנים שמתאימים לטווח ארוך,שחקנים מוכחים שהוכיחו בעיקר בנבחרת ולא כאלו שעכשיו שמו איזה כמה גולים בשוויץ (דאבור ) או שנתנו כמה חודשים טובים בבית"ר (אצילי ). בקיצור אם רוצים אופי וקשיחות אז חייבים להבין שלא כל שחקן ליגה טוב הוא בהכרח טוב לנבחרת …תצמצמו זאת לטובים ביותר …אגב כמו בכדורסל שכמעט ולא מחליף את שחקניו .

      3. עוד משל זה טוואטחה ..
      מדובר במגן שמאלי צעיר יחסית …שכבר לפני 4 שנים פתח 3 משחקים בהרכב …ואז במקום להתקדם ולתפוס מקום של קבע הוא נופה קמפיין שלם וחזר עכשיו לאחר קמפיין בחוץ למשחק בודד.
      ניחא אם היה שחקן טוב משמעותית…אבל לאורך התקופה כל כך הרבה שחקנים התחלפו בעמדה (בן הרוש ,ייני ,רמי גרשון ,ואפילו זיו ).
      וזה מוכיח את שנאמר אין כאן קו מחשבה ארוך טווח .
      אלא חיים ממשחק ספציפי למחק ספציפי וככה קשה מאד להצליח.
      בגרמניה חייבים גם לציין את קלינסמן שהחל בבניית הנבחרת למרות שעזב אחרי קמפיין ).
      לכן התבונה שלי היא ראשית שטוב שירד הלחץ וניתן לבנות שלד של שחקנים לטווח ארוך מתוך ראיה של מעבר למשחק הבא.

  2. תודה רבה אהרון על תור סופר מושקע ואיכותי.
    לפי דעתי אתה לא נוגע בנקודות החשובות.
    1.הדבר הכי חשוב זו היכולת , אנחנו פשוט לא טובים , לא יודעים להרים כדור, ללחוץ ,לשלוט,לשמור וכו׳.זו ללא ספק הבעיה העיקרית של הנבחרת.
    2.בקמפיין הה גוטמן בנה על השלד של שחקני מכבי תל אביב , זה לפי דעתי רעיון טוב,אבל איכשהו היה מראה שזה לא התסדר טקטית אולי משום שהיריבות היו יותר חזקוות ממה שמכבי משחקת מולם (תראה את מכבי בצ׳מפיונס איזה עלובים).
    3.אז מה כן אפשר לעשות ? לפי דעתי הדבר העיקרי לעשות שאתה נחות זה להיות ממושמע טקטית(אם יש דר כזה בכלל) "ולהתאבד" על המגרש ,דבר שלא היה כישלון של מאמן.
    4.דבר שהייתי רוצה לראות זה ההרכבים במהלך השנים לפי דעתי הם היו לא אחידים בכלל דבר שמאוד פוגע בנבחרת.
    נ.ב
    הדוגמא של בן בסט לא רלוונטית ,אי אפשר לקחת שחקן חלש ולהכניס אותו למיטה חולה…

    1. תודה רבה
      1. יכולת היא פונקציה של הרבה דברים כולל יציבות וביטחון
      2. גם הבניה על השלד של מכבי ת"א לא נבע מהשקפת עולם מוצקה …אלא כתוצאה מפופוליסטיות …לפני שמכבי הגיעה לליגת האלופות גוטמן לא חשב על מכבי כשלד לנבחרת.
      לכן זה מוכיח את דעתי פעם זו קבוצה שהצליחה ,פעם לגיונר מזדמן …אבל עקביות ויציבות אין
      3. להיות ממושמע טקטית "ולהתאבד" על המגרש עושים שחקנים שמתואמים ורצים הרבה זמן ביחד ולא כאלו שמתחלפים כל משחק ולא שיחקו אלו עם אלו.
      4. נ.ב בן בסט ….גם פודולסקי וקלוזה לא היו משהו בקבוצות וכיכבו בנבחרת .
      כנ"ל פאברגס ,רוני ועוד עשרות דוגמאות מהכדורגל והכדורסל.
      בקיצור שחקן שמספק את הסחורה צריך להמשיך לקבל את הצ'אנס כמאמר הידוע "הרכב מנצח לא מחליפים " …לפחות עד שיוכח אחרת.
      אם בן בסט היה מקבל את הצ'אנס ולא מוכיח את עצמו אז ניחא….אבל אחרי שכבש 7 שערים (חלקם מרימים מול יריבות איכות ) זה פשוט לא הוגן לא לתת לו את הצ'אנס …הנבחרת הייתה מרוויחה והוא עצמו היה יוצא מהמשבר.

      1. נכון , אבל הדבר הבסיסי זו יכולת טכנית וכדו׳.השחקנים ההישראלים ממש לא כאלה.הם גם מומחים בחוסר משמעת .
        אתה לא באמת חושב שיש לנו שחקנים יותר טכניים ממי שסיים מעלינו ?

        1. לא יודע .
          אני יודע שצפון אירלנד,איסלנד ואלבניה למשל יהיו בײַורו …גם אוסטריה …אני זוכר איך לפני פחות משנתיים ניצחנו די בקלות את צפון אירלנד ….ובעבר גם את אוסטריה ……ועל אלבניה לא טרחנו להסתכל.
          הם עבדו נכון ….ואם גם אנו נעבוד נכון אין סיבה שלא נצליח פעם.

          1. ניצחנו די בקלות את צפון אירלנד?! אתה כנראה לא זוכר את המשחק. הם היו טובים ומסוכנים מאיתנו בהרבה ואנחנו עקצנו אותם עם שתי מתפרצות ברבע השעה האחרונה. ובבית סיימנו איתם בתיקו במשחק שקול.
            אוסטריה כיום היא נבחרת מצויינת, לא בתם סיימה עם קמפיין מדהים. גם בעבר היתה נבחרת טובה. אנחנו ניצחנו אותם בנקודת השפל שלהם. לכל נבחרת יש תקופות טובות יותר ופחות, גם בלגיה היתה נבחרת גדולה בשנות ה80, חוותה ירידה וב5 שנים האחרונות נבנתה מחדש ובענק.

  3. יש נקודה שלא מדברים עלייה , הקשר בין סוכנים ואינטרסנטים לנבחרת
    ריבוי של שחקנים עם הופעות בינל משמעו = אפשרות לחוזה בליגה האוסטרית / בלגית / קפריסאית מחק את המיותר
    מישהו פעם חקר איך יכול להיות שכל חלוץ של מכבי פתח תקווה היה בנבחרת ? עומר גולן , דמארי , בן חיים
    נבחרת עם ריח רע וטעם לא מי יודע מה

    1. לקחת לי את התגובה…
      רק בישראל .
      שחקן עם הופעה בינ"ל יכול לשחק בליגה בחו"ל.
      השאיפה של כל שחקן ישראלי היא לשחק בליגה בחו"ל
      לכן השאיפה של כל סוכן היא להכניס שחקן שלו לנבחרת.

      מפה אינסוף לדמיון שלכם, עכשיו תהפכו אותו למציאות

    2. אני לא קונספירטור או פרובוקטור
      הפעם אני יודע על מה אני מדבר ובוא נאמר שיש דברים שהשתיקה יפה להם
      בשנות ה 80-90 היו לנבחרת ישראל 4-5 חלוצים ששיחקו בנבחרת
      רוזנטל ואוחנה הבאנקרים דמתי ומכנס ומאוחר יותר האווירון ורונן חרזי , נוצר מצב שכל שחקן שבישל שער בשבת מזומן לנבחרת ,איפה נשמע על דבר כזה ?
      כמות אדירה של ליגונרים שלא ראויה אפילו לליגה הארצית
      אני מקווה שהמאמן הבא יהיה שפוי , חבל שלא נתנו לגיא לוי להמשיך עם נפה נבחרת הצעירה שהצעיד ליורו ( בלי טובות מאף אחד )

      1. אתה כל כך צודק .
        עברתי באתר ההתאחדויות בטורנירי מוקדמות קודמים משנות ה 70 וה 80 …בכלל המשחקים ( שהיו אמנם פחות ).
        שיחקו מספר מצומצם של שחקנים .
        ההרכב היה קבוע ויציב …ולא כל אחד שלא קרע נעל הגיע לנבחרת.

  4. שמילוביץ', שווייצר, שפר (בקדנציה השניה), מנסל, מרימוביץ', מיחיץ', שניאור וגרונדמן, שרף, נילסן, גרנט, קשטן, פרננדס, גוטמן.

    45 שנה לא הגענו לכלום. לא צריך סטטיסטיקה כדי להבין שהבעיה היא לא בעמדת המאמן.

    זהות המאמן היא זניחה, גם אם ישחקו אותם 23 לאורך כל הקמפיין הבא לא נגיע לכלום.

    הבעיה היא בשורש, למטה. עד שלא נלמד לייצר שחקנים לא נגיע לכלום. נקודה.

    ושוב אפנה אתכם למאמר מדהים שמגולל את המהלך שעשו בבלגיה כדי לגדל את דור הזהב הנוכחי. כך עושים זאת נכון.
    http://www.hptnoar.org.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=968969

  5. אהרון – הנה הנבחרת שלך.
    http://www.scoutpush.net/ (האתר של דודו דהאן) . יש שם גם את השמות של השחקנים שעוד לא שם.

    ברגע שהם שיחקו דקה הם נהיים בינלאומיים, ועוברים לבלגיה או פולין, משחקים דקה וחוזרים לישראל עם חוזים של מליונרים.

    הכל קומבינה. הנה אני שמאלני שכמוני, שלמתי שנים להיות חבר ליכוד ושמתי פתק כמו שהקבלן הורה לי. (ענייני נדל"ן) . לדאבוני המתנחלים עלו גם על השיטה והיום מרכז הליכוד זה רוב של מתנחלים ורוה"מ זה רק בובה. בדיוק כמו כל מאמן בנבחרת ישראל. הכל קומבינה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט