מעורב ספורט ליום שני (א): בולט לא ניגמר / מנחם לס

****************

בקשר לעניין חב"ד: התחלתי עם דברים שלא קשורים כלל לדת (אם אתם זוכרים התחלתי עם "בנים אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה"), אבל שכנעתם אותי: נישאר עם ספורט בלבד!

*******************

בולט לא ניגמר

איזה סיום נהדר ליום נהדר של א"ק בחלקו השני של העולם. חבל רק שכל היציע העליון (חצי איצטדיון) היה ריק. כנראה שרק בארה"ב ממלאים איצטדיונים לכל מאורע ספורט, כולל 35,000 היום באליפות הוורלד סרייס לליטל-ליג, לילדים עד גיל 13.

אנחנו נוטים לשכוח שיוסיין בולט הוא – אחרי הכל – בשר ודם. בחצי הגמר הוא מעד בתחילה, וגטלין נראה כמוכן יותר, מהיר יותר, ובטוח יותר לנצח את הגמר. אך היה זה שוב יוסיין בולט, האדם שמסרב להיכנע, בסגנון ריצתו הפלאי בשעתו הגדולה ביותר, אפילו שזמנו היה איטי משיאו העולמי. כשאנחנו כבר כמעט מוכנים לכתוב את שיר הנחמה וההספדה עליו, האצן הגדול בהסטוריה לחץ שוב על הכפתור הנעלם בגופו, זרק את חזהו קדימה, וניצח את ג'סטין גטלינג, שבגיל 33 הוא אחד מפלאי הספורט של העולם.

חומרים אסורים או לא, היום גטלינג הוא נקי כמו שכולם נקיים. כולם עברו את בדיקות הדם והשתן המשוכללות ביותר הידועות למדע הרפואה וכולם נמצאו נקיים. בגיל 33 להגיע שני בהפרש שערה לאצן הגדול בתולדות היקום? אם ליוסיין בולט בא לשיר את "ONE LOVE" של בוב מרלי עם איזה אלף ג'מאייקאים שהגיעו לסין, לגטלין מותר (ומגיע) השיר "AMERICA THE BEAUTIFUL".

נצחונו של יוסיין היה CATHARTIC (מזכה, מזכך ומענג את הנפש) לבולט עצמו, לא"ק, ולכל אליפות העולם. חבל שהוא קרה ביום הראשון של התחרויות כי לחזור על ההיי הזה יהיה קשה מאד.

*

(בוב מרלי ב-ONE LOVE – אולי השיר הגדול מכולם)

האם יוסיין בולט יהיה הפייבוריט בריו? אני לא יודע. אבל אני מתחיל להאמין שיש באתלט הזה יכולות נפשיות החשובות אפילו מיכולות הגוף שלו. אני אף פעם לא אתערב נגדו, כל זמן שהוא נועל את נעלי הריצה, ומראה את "דמות הנצחון"  – ה-"LIGHTENING BOLT" שלו:

 

\

מה שעשה את תחרות הריצה בין יוסיין בולט וג'סטין גטלין לכה מרתקת היתה העובדה ששוב היה לנו את הקונפליקט הקיים תמיד – ויישאר כזה כל עוד קיימת פיזיקה – בין אורך הצעד וקצב ביצוע (FREQUENCY) הצעד. הקונפליקט שאין מנוס ממנו בין אורך ומהירות.

בריצת 100 מטרים (ובכל ריצה אחרת) קיימים רק שני משתנים: אורך הצעד ומהירות ביצוע הצעד. תחת המטריה של פיתוח מהירות קיימים רק שני המשתנים הללו. יתרונו של בולט הוא אורך הצעד. יתרונו של גטלינג הוא קצב ביצוע הצעדים. שני המשתנים הללו הם כמובן בקונפליקט: ככל שהצעד ארוך יותר, לוקח יותר זמן לבצעו. ואז מבזבץ לו משתנה נוסף הקובע את אורך הצעד ומהירות ביצועו: ההספק (POWER) שהרץ משקיע נגד הקרקע, כי לא משנה כמה ארוך הצעד, או כמה מהר תבצעו, על הרץ עדיין "לדחוף" את העולם אחורה כדי להתקדם קדימה. מאחר ו'הספק' הוא פרודוקציה של מהירות וכוח, קיים כאן עוד קונפליקט של היחס ההפוך בין מהירות השקעת הכוח, וכמה כוח ישנו לאצן להשקיע:

 

בגמר ה-100 הזה, "האורך" גבר על "המהירות". נחכה לאולימפיאדה לראות אם משהו השתנה.

 

*****************************

מה שקרה בגמר ה-100 היה שברגע שהמרוץ COUNTED THE MOST הוא בא, עשה, וניצח. אף פעם לפני-כן לא היה לו יריב קשה כג'סטין. אף-פעם, לפני כן, הוא לא הגיע למרוץ גמר כ-'נחות'. לא כפייבוריט. בחצי הגמר בולט לא נראה COMFORTABLE כלל וכלל. לי הוא נראה הססן ומעט מבולבל. הוא פישל בזינוק ולמעשה מעד קלות. גטלין לעומתו נראה מהיר כרוח ובטוח בעצמו.

אבל בגמר, כשהמוניטין שלו על הקו, בולט מצא את האקספוליביות הדרושה בעשירית השנייה האחרונה להושיט חזהו קדימה, ולהראות לעולם כולו שהוא לא סתם מכונת ריצה, אלא אתלט חושב, מוכן, ומבין את המקצוע בו הוא הטוב בעולם.

יריבו האמריקאי שבר 9.80 חמש פעמים השנה – כולל חצי הגמר שלו כאן עם הזמן הטוב ביותר מכולם – 9.77 שנ'. אבל בולט שלח את חזהו קדימה, ו-SQUEEZED OUT ניצחון בעשירית השנייה האחרונה כשהוא מוכיח לי שיש לו את מה שהיה פעם למייקל ג'ורדן.

*

*

.PANDEMONIUM באיצטדיון. מהולה וצהלה. בולט היה עצור מתמיד: "היה זה נצחוני הקשה ביותר. אף פעם לא נאלצתי לתת את כל מה שהיה לי. זאת היתה חובה כדי להגן על ה-'LEGEND' שלי. זה היה כל הפרשר שהייתי זקוק לו".

האמת חייבת להיאמר שלג'סטין גטלינג היה זינוק בינוני במקרה הטוב. הוא הזדקף מהר מדי מהרגיל, ולמרות שהוביל ברוחב של גוף – אולי 50 ס"מ – לפני בולט עד 75 מטרים מהגמר, זה לא הספיק הפעם.

בסיום גטלין ניסה להיות דיפלומטי ככל שיכול היה כשהוא מברך את 'האצן הגדול בהסטוריה', אך האמת חייבת להיאמר: הפעם HE BLEW IT. היתה לו את המהירות ואת הטכניקה, ואת ההובלה עם 5 מטרים לסיום, אבל הוא הפסיד. האתלט שפעמיים ניפסל לארבע שנות השעייה ס"ה בגלל שימוש בסטרואידים לא היה אהוד הקהל בלשון המעטה, אם כי הוא לא טוב יותר ולא רע יותר מאחרים. הוא ניתפס ושילם את המחיר.

END OF STORY.

היום היתה לו הזדמנות לקחת את הכתר מגדול הרצים והוא ניכשל. תהיה לו עוד הזדמנות אחת ב-200 מ' בשבוע הבא, אבל "200 מטרים" ריצה זה דבר מוזר. כמו נהר הזורם צפונה. ספרינט הוא 100 מטרים וזה מה שגטלין רוצה. תהיה לו עוד הזדמנות אחת  ויחידה, באולימפיאדת ריו ב-2016. הבעייה היחידה היא שהוא יהיה בן 34 אז. אם בן 34 יוכל לזכות בספרינט של 100 מטר, כל ספרי הפיזיולוגיה יצטרכו לעבור עריכה מחדש.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

    1. היו תמיד חשדות נגד בולט מכיוון שהשיאים שלו הם מפלנטה אחרת ,ומזכיר מאוד את המקרה של פלו גו בנשים (שיאים שלא מתקרבים אליהם גם אחרי 30 שנה. עד היום בולט עבר את כל הבדיקות החדישות ביותר, כל אתם שנבדק שומרים את הבדיקות שלו 10 שנים ואני מקווה שבולט לא יהיה אותו סיפור כמו לאנס ארמסטרונג, אבל בנתיים הוא זכאי ואתה מסתכל על האצן הגדול בהיסטוריה. פלו גו כנראה לקחה סמים (אף לא היה מיתן להוכיח אבל השינוי הפיזי שלה מ84 ל88 היה מדהים, ב88 היא הייתה יותר גבר מאישה), ב88 היה לה רגליים של גבר, בנוסף לכך היא באה מלאת איפור כדי להסתיר את השינוי שחל בגופה,כמו כן השיאים שלה באותה שנה באו מאצנית ששיאה עד אותה שנה ב100 מטר היה 10.96.

    2. העדות הכי טובה מבחינתי לכך שבולט נקי היא התוצאות שלו בגילאים הצעירים. אפשר להגיד שגם בגיל 18 הוא לקח סמים אבל זה כבר נשמע לי קלוש. בולט הוא פשוט מוטציה פיזית נדירה.
      התוצאות של גאטלין בגילו כן מעוררות סימני שאלה רבים.

      1. מסכים לגמרי. אין מה להשוות בין בולט לפלו ג'ו. בולט סומן כבר בגיל צעיר כאתלט על ופלו ג'ו הייתה אתלטית טובה, אבל וודאי לא עילוי ספורטיבי. הקפיצה שלה בגיל מאוחר מאד והשינויים הגופניים הבולטים + קיזוב של 27 ו-37 מאיות משיאיה בגיל 29 ואחרי הפסקה של כמה שנים היא לא הגיונית ללא משפרי ביצועים

  1. פעם בתקופה, מנחם, מתגלה אצלך כוכב זוהר חדש. פשוט מדהים איך אתה מושך כשרונות חדשים. אחרי גיא הגאון, מתחיל "למר מנחם היקר" לזהור באור נגוהות, או שמא זה גיא בתחפושות, או מידן בגוף שלישי או המוטציה העשירית של רבין?
    בכל מקרה, תענוג לקרוא ולהתיידע…

  2. החשדות אודות סמים וממריצים שאופפים את ענף האתלטיקה גורעים המון מהיכולת להנות מהתחרות.

    אבל לא מהפוסט – מעניין לקריאה, ומרחיב את הידע.
    תודה מנחם.

  3. ברור שהוא ב "היי" על סמים, שמעתם פעם על ג'אמייקני שלא מעשן גאנג'ה ?

  4. 100 מ' היתה ההזדמנות להפתיע את בולט ואפילו הימרתי על גאטלין.
    לא רואה מישהו שיכול לקחת לו את ה-200 מ'.
    מה שכן, יש רביעייה אמריקאית מאד חזקה שיכולה לקחת לג'מייקה את ה-100*4, אבל הם בטח יפילו את המקל.

    1. הפלת המקל או פסילה של "עברו את הקטע של החלפת המקל" הם GIVEN לאמריקאים. אין כל סכוי שהכל יעבור אצלהם בשלום.

  5. בחיי שאני לא מבין מה הבעיה עם "חומרים אסורים". לא ראיתי אף מבקר מוסיקה מבקש לערוך בדיקת סמים לג'ימי הנדריקס או לא מכיר בשיא היצירתי של המלחין הקלאסי הקטור בורליוז משום שכתב את הסימפוניה הפנטסטית שלו תחת השפעת מורפיום.

  6. מעניין מתי יגיע אתלט על יליד קולורדו או וושינגטון שמעשן גראס כי זה חוקי…. גם בעצמו וגם פאסיבית בבית עם ההורים.
    מה יעשו אז ?
    היוציאו את הגראס מרשימת הסמים הלא חוקיים ?
    המממ….
    תמהתני 🙂

    1. הרבה מהחומרים האסורים הם לא סמים כפי שאני ואתה מכנים סמים,הם משפרי ביצועים שנמצאים לפעמים אפילו באכמול או משהו כזה.דרך אגב את אותה שאלה אתה יכול לשאול לגבי הNBA,האם שחקן של דנוור שנתפס מעשן גראס גם צריך להיות מושהה?

  7. למיטב ידיעתי גראס לא משפר ביצועים באתלטיקה…
    לבולט אין מתחרים ב 200 . הסיבה שהוא מנצח ב 20 מטר האחרונים של ה 100 מטר היא שרק אז הוא מגיע לשיא המהירות שלו… ב 200 מטר הוא פשוט טיל בלתי עציר.

    אדון סטוקטון היקר – אף אחד לא מודד ביצועים על הגיטרה או מקוריות בביצוע שיר או יצירה במונחים של שיאי היכולת האנושית. שיא יצירתי הוא מושג בלתי מדיד. בקיצור לא מאמין שאני כותב תושבה רצינית לטענה מופרכת

    1. קיבעון מחשבתי.

      הקטע עם הגראס היה כמובן בהומור.

      שיאים יצירתיים במוסיקה קלאסית הם בהחלט מדידים בצורה מסוימת משוק שיש קורלציה בין מוסיקה למתמטיקה.

      בוא נאסור אימונים, כי הם משפרים ביצועים באתלטיקה.
      בוא נאסור ארוחת חלבונים כי היא תורמת לעלייה במסת השריר יותר מסלט ירקות.

      לאצן הדרום אפריקאי קטוע הרגליים שרצח את החברה שלו אושר להשתמש בפרוטזות מיוחדות שבלעדיהם לא היה מעפיל לגמר כלשהוא, זה נראה לי הרבה יותר "משפר ביצועים באתלטיקה" מאשר עוד הורמון.

      אנחנו מתקרבים לעידן טכנולוגי שבו האדם כבר לא יהיה אותו דבר, לכן כדאי שמור על ראש פתוח.

      1. לגבי פיסטוריוס זאת באמת נקודה למחשבה כי יש כאן שיפור לא אנושי לתחרות שאמורה להיות אנושית – מי שאישר זאת לא חשב על הנושא עד הסוף או פשוט לא האמין שיש לבחור איזשהו סיכוי.

        לגבי השאר – שיא היכולת האנושית הוא פשוטו כמשמעו – כל עוד מתבצע ע"י אדם בשר ודם ללא תוספות , כל עוד עזרי האימון מסייעים לאדם להוציא את המיטב מהפוטנציאל האנושי שבו.

        שאלת הגבולות תישאר תמיד פתוחה לדיון ובצדק גמור ( חלבונים/טיפולים/הורמונים וכו ) – אבל כל עוד ישנם סמי אסורים כיוון שהם בראש ובראשונה – פוגעים בבריאותו של האדם – אני בעד לפעול בתוך הכללים ולא מחוץ להם.

        בדיוק כמו בגדי הים של השחיינים שנאסרו לשימוש – בוא נכניס מנועים לנעלי הריצה. אין לזה סוף

        1. "אדם בשר ודם ללא תוספות" – אין דבר כזה.

          לגבי הסמים האסורים שפוגעים בבריאות האדם – זכות הבחירה צריכה להיות אצל הספורטאי. ישנם ענפי ספורט שבפירוש מסכנים את בריאות האדם הן לטווח קרוב והן לטווח רחוק, למשל אגרוף, פוטבול, וקריקט (מוות כצואה של שעמום…)

          לגבי המנועים בנעלי הריצה – תשמור על ראש פתוח, הנכדים שלך כנראה יהיו סייבורגים.

          1. בהמשך לדיון שהיה לנו בכתבת האתלטיקה של אלעד – אני לחלוטין בעד לבטל את האיסור על חומרים אסורים. אם זאת, דווקא העניין עם פיסטוריוס (או איך שלא קוראים לו) אני חושב שזה לא הוגן שהוא היתחרה כי זה כבר לא הגוף האנושי.

          2. אגב, לגבי המנועים בנעלי הריצה, שים לב שגם נעליים הם לא חלק מהגוף האנושי ומהוות טכנולוגיה מתקדמת שמשפרת את היכולת הביצועית של האדם בדיוק כמו שחליפות השחייה האסורות משפרות. לשחקנים של היום יש יתרון מובהק בזכותם על שחקניי העבר.

          3. אז לשיטתך אין לאסור צריכת סמים מכל סוג שהוא?
            כלומר הבן שלך ושלי יכולים ללכת ולרכוש הרואין על משקל זכות הבחירה – של הספורטאי או האדם בכל נושא או תחום שהוא?
            בטוח שיש סמים הזייתיים שיוציאו את מיטב היצירתיות מהאדם וישמידו אותו באותה המהירות. (פינק פלויד?)

            בכל מקרה אבי מקווה מאוד שהנכדים שלי לא יהיו סייבורגים ואם כן – אז אליפות העולם ב 100 מטר תהיה שקולה לפורמולה 1 – מנצח מי שיש לו את המכונאי הטוב ביותר.
            להגיד על זה האדם המהיר בעולם – לא הייתי אומר

          4. תרופות עם מרשם, סיגריות, אלכוהול, תאונות דרכים, זיהום אוויר, לחץ נפשי (הגורם תמותה מספר 1 בעולם המערבי מסיבות שונות), ג'אנק פוד, מילואים, חשיפה לא מבוקרת לשמש, זיהום במי השתייה, תאונות עבודה, וכ" וכ"ו גרמו ויגרמו יותר מוות משימוש בהרואין. אני מאמין בהסברה, ולא בענישה, המוסדות גמילה עם אחוזיי הצלחה הכי גבוהים מביאים את האדם למקום שבו הוא יכול לקבל החלטות נכונות בעצמו. מניסיון אישי.

            סיד בארט הוא מקרה מצער שלא מנע ממני עם כל ההיכרות עם הסיפור שלו להתנסות בעצמי, ואללה… נהניתי. ושוב סטטיסטית לעומת דברים אחרים הסיכון הוא אפסי.

            תקווה שהנכדים שלך יהיו סייבורגים, זה יאריך וישפר להם את איכות החיים.

            ברור שכל מה שידענו על ספורט ושיאים יהיה שונה ויכול להיות שכבר לא יהיה ערך לכל זה.

          5. *לדעתי ברגע שסמים קשים יאושרו המוות מהם יהיה גבוה יותר.
            *הסברה לא סותרת ענישה.
            * להיות סייבורג אולי יאריך את החיים. לשפר אותם זה כבר נתון לדיון ארוך ארוך.
            * וחבל שלא יהיה ערך. בכל זאת אתה מדבר על מעל ל 100 שנה של תחרויות שנמדדו ועיצבו תרבויות וזהויות של מיליוני אנשים בעולם. יש לזה ערך , לא פחות מהקידמה…

          6. זה לא קשור אם יאושרו או לא. גראס לא מאושר ובכל כחצי מליון איש במדינה משתמשים. הסיבה שאנשים לא משתמשים היא לא ענישה אלא כי הם ראו את הסרט טריינספוטינג…

            לגבי הסייבורגים, אני מסכים, זה תלוי אם תהיה לנו את האינטליגנציה הרגשית להשתמש בפוטנציאל הזה בתבונה.

            יהיו תחרויות אחרות, למשל כדורסלייזר…

  8. קיבלנו אתמול עוד דוגמא לכך ש״גדולה״ יכולה להיות מושפעת בצורה ישירה מגורם שלא קשור לנשוא ה״גדולה״.
    כבר שמעתי שלא מעט מכתירים את הניצחון של בולט אתמול כגדול ביותר שלו. לא זהב אולימפי, לא שיא עולם פסיכי. ניצחון שהושג כתוצאה מפאשלה של אצן שנמצא בכושר טוב יותר ממנו.
    אם גאטלין נותן ריצה סבירה כמו בחצי, לא עילאית ולא תוצאת השנה בעולם, או לחילופין לא מאבד שיווי משקל במטרים האחרונים עד לרמה שהוא כמעט מתרסק על קו הסיום, כל ה״גדולה״ של בולט (והוא לגמרי גדול, גדול האצנים בהיסטוריה בעיניי) מקבלת טוויסט.
    וזה במקצוע אישי, בו כל מתחרה רק צריך להיות הכי טוב מהאחרים בשביל להיות גדול, בספורט הקגוצתי אפילו להיות הכי טוב לא מספיק בשביל להביא לגדולה. ולהיפך, אפשר להגיע לגדולה בלי להיות הכי טוב.

    1. ברור,זה קצת כמו הויכוח מי ווינר ומי לא.יבוא למשל מתן ויגיד לך שאין מצב שגאטלין שסיים שני באליפות העולם באתלטיקה הוא לוזר .אני לעומת זאת מחזיק בדיעה ההפוכה שאם כל השנה היית הכי טוב וגם במוקדמות של התחרות היית הכי טוב וברגע האמת פישלת אז אתה סוג של לוזר.לעומת המקרה ההפוך של בולט שכל השנה בקושי התחרה והוא רחוק שנות אור משיאיו ועדיין ברגע האמת הוא סיפק את הסחורה.
      חייב כמובן לציין שלא הכל שחור ולבן אבל זהו בגדול לדעתי תמצית ההבדל בין לוזר לווינר

      1. מסכים איתך שגאטלין יצא לוזר, השאלה היא איך בולט יכול לצאת ווינר רק בגלל שגאטלין יצא לוזר. הרי זה לא שבולט התעלה היום. אני חושב שאם היית אומר לו לפני הגמר ״9.79, רוצה״? הוא היה מסרב בטענה שזה לא מספיק טוב. בגלל שגאטלין פישל זה כן הספיק.

        1. ואני לא חושב שגאטלין יצא לוזר בגלל העובדה שכל השנה הוא ניצח ואתמול הוא הפסיד אלא בגלל העובדה שהוא לא רץ מספיק טוב ביחס לעצמו. הקטע הוא שגאטלין היה יכול לרוץ את אותה ריצה ״מאכזבת״, לנצח, ו״לצאת ווינר״.

        2. בולט יצא ווינר בלי שום קשר לגאטלין ולו מהסיבה הפשוטה שבמאני טיים שהכל קובע הוא ניצח,הסיבות למה הוא ניצח לא מעניינות אף אחד וזה שגאטלין פישל לא מוריד מהומה מההישג של בולט.ודווקא שהוא לא בכושר ועושה תוצאה שנראה לי שהיא אפילו לא בין ה10 תוצאות הכי טובות שלו(סתם אני זורק מספר אין לי באמת מושג) ובכל זאת מביא את הזהב מבחינתי זה הגדרה של ווינר.

          1. בגלל זה בעיניי המבחן אם הוא ווינר או לא אינו בהכרח אם ניצח או לא אלא האם הוא הגיע למאני טיים ונתן את הכי טוב שהוא מסוגל. בדיוק בגלל זה גאטלין יצא לוזר, כי הוא נתן את הכי טוב שהוא מסוגל, לא בגלל שהוא הפסיד. אם הם היו מורידים עשירית כל אחד לא הייתי אומר שגאטלין יצא לוזר ואם בולט לא היה בשיאו (ביחס לכושר הנוכחי שלו) אז הניצחון לא בהכרח הופך אותו לווינר.
            אם גאטלין היה מנצח עם 9.85 (נגיד בלי רוח) לא הייתי אומר שהוא יצא ווינר אלא שבולט יצא לוזר.

  9. גאטלין איבד את שיווי המשקל כי ניסה להניע את הרגלים מהר יותר מכפי שאפשרי, והרגל לא מספיקה להתייצב ולשאת את משקל הגוף. הסיבה היא שהוא ראה את בולט משתווה אליו. בכל אופן בולט הוא גדול האצנים ללא ספק.

  10. בולט נתן את תוצאת השנה שלו – הגיע לשיא בדיוק בזמן הנכון. לא נכון לייחס את ההתרחשות רק לגאטלין. גם ללחץ שבולט הפעיל עליו היה חלק גדול בניסיון שלו לזרוק את החזה קדימה 15 מטרים לסיום.

    1. צודק מתן. בכל אופן למרות שאני לא מת על פסטיבל בולט, אני עדיין מעדיף אותו על גאטלין שכבר הושעה בעבר על שימוש בסמים אסורים

  11. ווינר מנצח כשצריך.
    לוזר מפסיד בדיוק כשצריך לנצח.
    פטריק יואינג היה גם שחקן אדיר וגם לוזר נצחי.

    יוסיין בולט נמדד ביחס לשיאים שלו בגלל שזה סוג המקצוע.
    אף אחד לא יאמר שקארי לא ווינר כי בגמר הוא קלע פחות נק' מהממוצע העונתי שלו…

  12. למיטב זכרוני פה באתר היו לא מעט אנשים שאמרו בדיוק את זה במהלך הסדרה (גם המילים צ'וקר,מבוהל, רועדות לו הידיים וכו

  13. קראתי את כל התגובות, ואני מבין שלא נותרה לי ברירה אלא להכניס פוסט נוסף על "DOPING" כי נראה לי שאין כאן צדיק אחד המבין במה מדובר (למרות שני פוסטים לפחות שכתבתי בעניין).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט