חם מהתנור: מייק בודנהולצר מאמן העונה/רועי ויינברג

ממשיכים לחלק את פרסי העונה, והפעם, לאחר שלו וויליאמס מטורונטו הפך לשחקן השישי, מייק בודנהולצר מאטלנטה זכה בתואר מאמן העונה, כאשר זכה ב-513 נקודות (67 הצבעות למקום הראשון). בשנתיים כמאמן, בודנהולצר ניצח ב-98 מתוך 154 משחקים (73.2%)

מייק בודנהולצר
מאמן העונה השישי שיצא מההוקס. בודנהולצר.

בודנהולצר הוביל את ההוקס למאזן מרשים של 22-60, המאזן הטוב בתולדות הקבוצה, ולראשות המזרח. בהנהגתו ההוקס עשו שיפור של 22 ניצחונות תוך שנה, ולראשונה בתולדות הליגה חמישייה שלמה של קבוצה נבחרה לתואר שחקן החודש במזרח-חמישיית ההוקס. בנוסף, אטלנטה שלו ניצחה 19 משחקים ברציפות, הרצף ה-6 באורכו בתולדות הליגה, וסיימה חודש שלם ללא הפסד, 0-17, המאזן הטוב בהיסטוריה לחודש.

בודנהולצר הוא המאמן השישי מאטלנטה (על גלגוליה השונים) שזוכה בפרס. קדמו לו הארי ג'לטין, הזוכה הראשון בפרס ב-1963, ריצ'י גוארין, שזכה בפרס ב-1968 (שניהם נכנסו להיכל התהילה כשחקנים), יובי בראון שזכה בפרס ב-1978, מייק פרטאלו שזכה ב-1986 ולני ויליקנס, המאמן השני עם הכי הרבה ניצחונות בהיסטוריה שנכנס להיכל הן כשחקן והן כמאמן, ב-1994.

אין עוד מועדון שזכה כל כך הרבה פעמים בפרס, ושיקגו בולס שנייה בכמות הזכיות עם 4 (ג'קסון ב-1995/96, ג'וני קר ב-1966/67, דיק מוטה ב-1970/71 וטום ת'יבודאו ב-2010/11).

במקום השני סיים סטיב קר, המאמן הרוקי שהוביל את גולדן סטייט ל-67 ניצחונות העונה, שיא מועדון, שזכה ל-467 נקודות עם 56 הצבעות למקום הראשון. ג'ייסון קיד, האיש שהפך את מילווקי מהקבוצה הגרועה בליגה לקבוצת פלייאוף תוך עונה, סיים במקום השלישי עם הצבעה למקום הראשון ו-57 קולות בסך הכל.

בנוסף, בראד סטיבנס מבוסטון (2 הצבעות למקום הראשון, 50 סה"כ), גרג פופוביץ' מסן אנטוניו, האיש הראשון שזכה בתואר 3 פעמים והזוכה המכהן לו בודנהולצר שימש עוזר במשך 20 שנה, (3 הצבעות למקום הראשון, 38 בסך הכל) ודיוויד בלאט מקליבלנד (3 הצבעות למקום השלישי) זכו לקולות, בין היתר.

*

חבר היכל התהילה והגארד האגדי גארי פייטון נתבע על תקיפה. "הכפפה" הזמין אישה העונה לשם טריסטן וויליאמס להיות בת הזוג שלו בערב חלוקת פרסים, ולאחר אותו טקס, לפי גרסת וויליאמס, הזוג הלך לבר מקומי, שם פייטון תקף אותה לאחר מספר דיבורים. לאחר מכן, בדרכו של פייטון לבית המלון יחד עם וויליאמס, הוא תקף אותה פעם נוספת, והכה בה עוד פעם בחדר המלון.

פייטון בן ה-46 שיחק בבוסטון, לייקרס, מילווקי, מיאמי וסיאטל. הוא זכה באליפות אחת ב-2006, והגיע לגמר ב-1996 עם הסופרסוניקס. הוא נבחר 9 פעמים לאול-סטאר, פעמיים לחמישיית הליגה הראשונה ו-9 פעמים לחמישיית ההגנה (פעם אחת לשחקן ההגנה, ב-1996). השחקן, שידוע בעקבות יכולותיו ההגנתיות, קלע 17 נקודות עם 7 אס' ו-2 חטיפות למשחק בקריירה בת 1,335 משחקים.

*

מאמן העונה הטרי יאלץ להתמודד עם בעיה אפשרית בדמות כשירותו של אל הורפורד, שאמר כי הוא בספק למשחק הרביעי, לאחר שנפצע באצבע. הורפורד קולע 15 נקודות עם 7 ריב' במשחק העונה.

*

בעלי סקרמנטו, ויוק רנדייב, אמר שלקבוצה אין שום עניין בלהעביר את דה מרקוס קאזינס למרות השמועות שטענו כי זה לא יקרה. קאזינס קלע העונה 24 נק' עם 12 ריב' בערב.

*

הרוקי של שיקגו, ניקולה מירוטיץ', נפצע בברכו במהלך המשחק השני של הבולס נגד הבאקס בפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. זה שאף שחקן של אטלנטה לא יכנס לחמישיה הראשונה, וכנראה שלא השניה של הNBA העונה, מוכיח שלבודנהולצר מגיע הפרס

  2. אם היה אפשר לתת לשתיים את הפרס הייתי נותן לקר ולבודנהולצר. אני לא זוכר עונה בה התחרות בין המאמנים הייתה כל כך שווה. לשתיהם מגיע וזה שקר לא קיבל את זה זה עוול מצד שני אם בודנהולצר לא היה מקבל את זה זה גם היה עוול.

  3. אי אפשר לומר שהבחירה לא ראויה …כי היא ראויה ביותר.
    אבל גם קר בחירה ראויה ביותר ואני הייתי הולך עליו.
    ללמדכם שיש שנים שהבחירה של מספר 2 הם בחירות הרבה יותר ראויות מבחירת מספר 1.
    ניקח למשל את בחירת רוקי העונה …אף אחד לא באמת ראוי לתואר שפעם זכו בו והתמודדו עליו שחקנים מכובדים מאד.
    אני זוכר עוד את שנות ה 90 איך ההתמודדות על רוקי העונה הייתה בין קיד להיל …אז הצדק ניצח ושניהם זכו במשותף בשוויון מוחלט .
    הפעם קיוותי שזו תהיה התוצאה אך בודנהולצר זכה בהפרש קטן.
    הנה נימוקי הבחירה במצב בינו לבין קאר.
    לטובת בודנהלצר הוא קידם קבוצה ממקום שמיני לראשון במזרח
    ללא אף סופר סטאר של ממש אולי אולי ייבחרו במילסאפ לחמישייה השלישית (כנציגה הבכיר של הרביעייה ).

    אך קאר יכול לטעון לזכותו
    1. יש לו המאזן הטוב בליגה (הפרש של 7 משחקים זוה משמעותי מאד).
    2.בניגוד לבודנהלצר הוא משחק במערב האיכותי ובעוד אטלנטה שיחקה 52 משחקים מול נמושות המזרח ורק 30 משחקים מול אריות המערב אצל קאר זה הפוך לחלוטין.
    ולכן למסקנה שלי למרות ששניהם עשו עונה מדהימה ושניהם ראויים בהחלט לקאר הגיע טיפה יותר.

  4. הטיעונים לטובת קר הם כבדי משקל אבל בודנהולצר ביצע עבודה של אלכימאי והפך סגל בינוני מבחינת כישרון למכונה משומנת.
    אין לו שחקנים כמו קרי, תומפסון ובוגוט. אין לו שני אולסטארים שעולים מהספסל ועדיין הם הגיעו לשישים נצחונות
    המאזן מול המערב עומד על 8-22 שזה 73.33%. פחות מהלוחמים אבל בהחלט מכובד

    בקיצור, הייתי נותן לשניהם אבל אם היו מצמידים לי אקדח לרקה הייתי בוחר בו

  5. מה שאני מעריך אצל האמריקאים הוא את מה שהפך את ארה"ב למה שהיא במילה אחת מקצוענות .
    בשתי מלים מקצוענות ויושרה .
    במשפט ארוך אין אצלם גלגול עיניים לשמיים תיחמונים התחכמויות אין ? אופס ודאי שיש אך בסופו של יום מי שמגיע לו מקבל .
    מייק בודנהולצר הוא דרגה אחת מעל כולם היום , הקבוצה שלו היא הקבוצתית ביותר היום .
    התלמיד עלה על רבו פופוביץ במהלך העונה הסדירה לפחות .
    הלב של הקבוצה הזו והברומטר שלה הוא לטעמי השחקן הקבוצתי ביותר בה שחקן משוחזר בשם קייל קורוור , רק מאמן גדול באמת וקבוצתי מספיק היה מאפשר לשחקן משוחזר כזה שהרכיבו את חלקי גופו מחדש ברכיים מפרקים וכולי לקבל את הבימה הראויה לו .
    בודנהולצר נתן ורק על כך כבר מגיע לו הפרס כל יתר העבודה האדירה שהשאירה מאמן ענק כמו לני ווילקינס מאחור היא רק בונוס .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט