הדרך לשאנז אליזה 2024 (2) – הסיפורים שמאחורי הטור / דוד "פאקו" סעדה

הדרך לשאנז אליזה 2024 (2) – הסיפורים שמאחורי הטור / דוד "פאקו" סעדה

הדרך לשאנז אליזה 2024 (2) – הסיפורים שמאחורי הטור / דוד "פאקו" סעדה

אז מה, הסתיים לו עוד טור, אבל לכל מי שעקב וצפה היה די ברור שלא באמת מדובר בעוד טור, אלא בהיסטוריה הנפרשת אל מול עינינו. למרות שקצת קשה לכסות את כל הסיפורים המעניינים שהטור הזה הביא לנו, הנה בכל זאת כמה מהם.

אין פוג מלבדו: טאדיי פוגאצ'אר עשה במירוץ הזה, ובעונה זו בכלל, צעד משמעותי לקראת הכתרתו כ-GOAT של הענף, וזאת בגיל 25. קצת מספרים בבקשה: הטור הזה היה השלישי בו זכה פוג (השיא עומד על חמישה), כשבמהלכו זכה בשישה קטעים, מה שמעמיד את המספר הכולל של קטעים כאלה על 17 (כמחצית מהשיא של אחד שנזכיר מאוחר יותר). בטור הזה הוא זכה כחלק מדאבל ג'ירו-טור, הישג שנרשם לאחרונה לפני 26 שנה, כאשר גם בג'ירו הוא זכה בשישה קטעים. בכלל, אם פוג היה נחשב לבדו כקבוצה, הוא היה מדורג במקום הראשון העונה בנצחונות וורלד טור, עם 18 נצחונות, כשבמקום השני היו עומדות קבוצות ויסמה והאמירויות נטולת פוג עם 11. בטור הזה הוא זכה בכל הקטעים מהדרגות הגבוהות, כשהוא שובר שיאי טיפוס על פסגות כמו הגאליבייה, פלא ד'אדה, פלאטו דה ביי, איזולה 2000 והקול דה לה קויול. בפרט, ההופעה שלו על הפלאטו דה ביי (הפסגה המסיימת של קטע הפירנאים השני בקטע 15) נחשבת כהופעת הרכיבה הגדולה ביותר בכל הזמנים, אם משקללים את הוואטים לאורך הטיפוס, כשזו שעל האיזולה 2000 בקטע 19 היא השנייה. קחו עוד נתון: פוג מוביל גם במספר הקטעים בטור שבהם זכה רוכב מתחת לגיל 26 – 17, כשאחריו נמצאים מארק קבנדיש עם 15 ואדי מרקס עם 14. ועוד אחד – רשימת המירוצים שבהם פוג השתתף העונה ולא ניצח כוללת מירוץ אחד – מילאנו-סן רמו. זהו. אלא שפוג הוא הרבה יותר מסך כל מספריו. בראש ובראשונה, מדובר כאן באחד שלא רק מגיע לעבודה, אלא נהנה מהעבודה באמת ובתמים. ובכך הוא מדביק את כל מי שסביבו – קרובים ורחוקים כאחד. זה כולל את הקבוצה הבאמת מצויינת שהגיעה לסייע לו, את כלל הצופים בו, ונראה שאפילו את היריבים שבעיקר סובלים ממנו. פוג ניחן בכל התכונות שהופכות גיבורי ספורט לכאלה. כמובן מדובר בכישרון אדיר, במקצוענות ללא פשרות וביצר תחרותי שכנראה אין שני לו בענף. אבל מעל כל אלה עומדת האישיות שלו, שלא באמת מצליחה להשאיר אף אחד מסביב לו אדיש. אישיות שמגלמת סתירה מובנית באחד שלא מתפשר על הגעה לרמה הגבוהה ביותר שנראתה עד כה, אך מהצד השני משדר אווירה של אחד שלא לוקח עצמו ברצינות. והשאלה שנשאלת כאן היא – מה הלאה. נותרו עוד לא מעט שיאים שהבן אדם הזה יכול לנפץ, אבל הדרך שלו לעשות זאת תלוייה גם לא מעט בזה שמוזכר בפסקה הבאה.

אבל כל זה לא היה קורה בלי וינגו: אוהד רכיבה שהיה מתעורר משנת אביב היישר אל הטור הנוכחי כנראה לא היה נופל מהספה למראה הביצועים של יונאס וינגגור במירוץ. אלא שכל מי שראה את וינגו זרוק בתעלה בטור הבאסקים של השנה יכול היה בעיקר לחשוש מהנורא מכל עבור זוכה שני הטורים הקודמים. רשימת הפציעות של וינגו מההתרסקות מתאימה כנראה יותר לסדרות בתי חולים, וכללה בין השאר שברים בעצם הבריח ובצלעות ושתי ריאות מנוקבות. כיף גדול. העובדה שהאיש בכלל חזר לרכוב על אופניו פחות מארבעה חודשים לאחר מכן, לא כל שכן להנפיק הופעות חיזריות בטור הזה, מעידה בעיקר על החומרים שהאנשים האלה עשויים מהם, ובפרט הדני הזה. נזכיר גם שקבוצת ויסמה של וינגו הגיעה לכאן במצב מחורבן למדי, עקב פציעות ומחלות של כמה מסייעני המפתח של וינגו. ועדיין, לפרקים זה נראה ממש כאילו וינגו מסוגל לאיים על הניצחון של פוג. כך למשל בסיום המטורף של קטע 11 ללה ליוראן, בו הוא צד את פוג עד שהדביק אותו ואף הצליח לגבור עליו בדו קרב אל הקו, מה שאף רוכב בטור לא הצליח לעשות עד אז. לוינגו, בחור ענייני ומיושב בד"כ, היו שתי התפרקויות רגשיות בסיומי קטעים, מסיבות הפוכות. הראשונה הייתה בדיוק לאחר אותו הסיום בלה ליוראן, בו לא הצליח לעצור את הדמעות לאחר ששיחזר את מה שעבר בחודשים האחרונים עד לניצחון הזה, אותם לדבריו לא היה מצליח לצלוח ללא התמיכה של משפחתו. השנייה הייתה בסיום קטע 19 לאיזולה 2000, לאחר עוד הופעה חיזרית של פוג, שאחריה הבין כי אפסו סיכוייו לזכות בטור הזה. עדיין, אותן הופעות חיזריות של פוג לא היו מתאפשרות ללא תרומת הנגד של וינגו. הזכרנו בפסקה הקודמת שההופעה של פוג לפלאטו דה ביי נחשבת לגדולה ביותר בכל הזמנים מבחינת מספרים, אך ההופעה של וינגו באותו קטע (בה כזכור ניסה להתיש את פוג במשך 5 ק"מ) נחשבת לשלישית בטיבה בכל הזמנים. במילים אחרות – פוג "נאלץ" להנפיק הופעה כזו הרבה בשל הלחץ שוינגו הפעיל עליו. הקטע הזה היה ביטוי מושלם ליריבות הספורטיבית בין השניים, יריבות שהולכת ומתפתחת לנגד עינינו כאחת המיתולוגיות בענף האופניים בפרט, ובספורט בכלל, יריבות שכל חובבי הענף יכולים להחשיב עצמם בני מזל שהם עדים לה בזמן אמיתי.

אשרינו

A Kosher GOAT? השיאים שהצגנו פה של פוג היו שייכים לכמה מהשמות המוכרים בענף בעבר: את הדאבל ג'ירו טור הוא השיג לראשונה מאז שעשה זאת מארקו פנטאני המנוח ב-1998. פנטאני היה גם זה ששיאו על הפלאטו דה ביי נשבר, בעוד שהשיא על הפלא ד'אדה היה שייך לטוני רומינגר ב-1993. רומינגר ומיגל אינדוראין אחזו במשותף בשיא על האיזולה 2000 שאותו פוג גם ניפץ (ועוד במסלול שהיה ארוך בק"מ). פוג ללא ספק לקח את הענף לגבהים חדשים, והוא לא בכדי מכונה "הקניבל החדש", כינוי המסתמך על זה של אדי מרקס. אך כשמזכירים את כל השמות האלה, שחלקם היו שייכים לתקופות אחרות ואפלות קצת יותר בענף, תעלה מן הסתם השאלה אם הכל כאן כשר. אז בכף הזכות יימצאו כאן טיעונים רבים: קודם כל העובדה שמאז אותה תקופה אפלה, הענף הוא מהנבדקים יותר בכל הקשור לחומרים אסורים, אם לא הנבדק ביותר. עוד טיעון הוא זה שלפיו הציוד, שיטות האימון, התזונה וכל מה שמסביב השתדרגו מאד מאז אותה התקופה, ואך טבעי הוא ששיאים יישברו (כפי שקורה בענפים אחרים). נציין גם שפוג לא היה היחיד ששבר כאן שיאים. הזכרנו כאן את וינגו, אבל באותו הטיפוס לפלאטו דה ביי, כל שלושת הראשונים (כולל אוונפול) שברו את השיא ההוא של פנטאני, שלא נדבר על העובדה שכל 18 הרוכבים בקבוצת הבריחה בקטע 19 שברו את השיא בטיפוס המפרך לסים דה לה בונט. אם נחזור לפוג עצמו, אז שרשור הטוויטר המעניין הזה שופך מעט אור על איך שפוג השתפר בעקבות החלפת המאמן שלו, וכתוצאה מכך גם מהחלפתן של שיטות האימון שלו. אז האם כל זה מבטיח שהכל כשר? לא בטוח, אבל כפי שחכמים אמרו בעבר – "הווי דן את כל האדם לכף זכות".

חצי אל: רמקו אוונפול סימן וי מכובד ביותר על הטור הראשון שלו, עם זכייה בקטע (שמשלים את הסרייה בכל הגראנד טורים), חולצה לבנה ופודיום ראוי ביותר, שהפך את הפודיום של הטור הנוכחי לאחד האיכותיים שראינו בשנים האחרונות. אלוף העולם בנג"ש תפקד כאן למעשה כגשר בין שני החיזרים שמעל לבין בני האנוש שמתחת. במידה מסויימת ניתן אף לטעון שהפודיום הזה מרשים אף יותר מאשר הזכייה שלו בוואלטה לפני שנתיים, בהינתן התחרות, ובהחלט ניתן לראות את הבלגי מתחרה על זכיות בגראנד טורים נוספים, למרות הספקות המוקדמים. רמקו הראה פה את כל התכונות המוכרות שלו על המסלול ומחוצה לו, כולל הסגנון הלא מתנצל, ותעיד ההתבטאות שלו לאחר קטע 9 שעל דרכי העפר, בה עקץ את וינגו על הסגנון ההגנתי שלו בקטע. מחוץ למסלול בלטה האחווה הגברית שלו עם פוג (Bromance בלעז), ולא בכדי – מדובר בשני רוכבים שהם גם טיפוסים דומים למדי. לאחר מספר רב של קטעים היה אפשר לתפוס אותם מבצעים יחדיו את רכיבת השחרור על הטריינר, כשאחד המקרים סיפק רגע מצחיק למדי: פוג רכב בניצב לרמקו, ואז אמר לבלגי "אני רואה את התחת שלך". רמקו ענה בתגובה – "גם אני הייתי שמח לראות את התחת שלך, אבל לא ממרחק של 500 מטרים מלפנים".

יש בהחלט למה לצפות

עשה זאת: לא בטוח כמה מחובבי הענף האמינו שמארק קבנדיש ישלים את המשימה שלקח על עצמו לפני הטור, לזכות בניצחון ה-35 בקטעי טור, מה שישבור את שיא הנצחונות. זה נראה רע מאד כבר בקטע הראשון, בו קאב שרד בקושי את מגבלת הזמן, וזאת לאחר שסבל מקלקול קיבה, ואף נצפה מקיא בשלהי הקטע. אלא שחובבי הענף לא נזקקו להמתין זמן רב מדי, והטיל בן ה-39 מהאי מאן הצליח להשלים את המשימה כבר בקטע 5, שהיה קטע המיאוץ השני במירוץ. הקטע היה דוגמא מושלמת לדרך שבה השיג קאב את חלק הארי של נצחונותיו, כולל ההתמקמות המושלמת והפאנץ' בסוף, שבתקופות ארוכות של הקריירה שלו היה בלתי ניתן להכנעה. כשמדברים על תקופות ארוכות, הרי שכאן מדובר על רוכב שהשתתף בטור הראשון שלו לפני 17 שנים, תקופה שהיא די לא תיאמן עבור ספורטאי צמרת, לא כל שכן עבור מאיצים שהשיא שלהם בד"כ לא נמשך זמן רב. בדרך לשיא הנ"ל קאב נאלץ לעבור תקופות שפל שהיו מפילות את רוב הספורטאים, כולל אבחון מאוחר של וירוס אפשטיין-באר ממנו סבל תקופה ארוכה, ועד לדכאונות של ממש. כל זה קרה לפני הטור ב-2021, שבו הצליח להשוות את שיא הנצחונות עם שלושה כאלה. וזאת לאחר שגוייס לקבוצת קוויק סטפ כממלא מקום עם משכורת מינימום, רק על מנת שיהיה לו מקום מוכר לסיים בו את הקריירה. חסד עשה עימנו וואוט ואן ארט באותו הטור, כשזכה בקטע המסיים בשאנז אליזה, ומנע מקבנדיש לשבור את השיא כבר אז. אלא שגם השנים מאז לא היו פשוטות, כשהשיא היה בטור הקודם שבו קאב היה כפסע מניצחון, אך החמיץ אותו עקב תקלה בהילוכים, ומייד לאחר מכן נאלץ לפרוש מהטור עקב תאונה לא הכרחית. חסד עשה עימנו ועימו גם מנהל קבוצת אסטנה הנודע, אלכסנדר וינוקורוב, כשהצליח לשכנע את קאב לחזור בו מהפרישה, ואח"כ לבנות את כל התכניות של הקבוצה לעונה זו במיוחד עבורו, על מנת להגיע להישג היחיד והמיוחד הנ"ל. את הטור הצליח לסיים קאב בסטייל, תוך שהוא צולח את קטעי הטיפוס הרצחניים שבדרך, וכשהוא מסיים את הטור כלאנטרן רוז' (פנס אדום), הכינוי לרוכב שנמצא במקום האחרון. לא ממש קריטי עבור אחד שכל כך הרבה רוכבים ראו את גבו כל כך הרבה פעמים.

קאב פרשת המים

הסינים באים: אז הקבוצה הקזחית שמעל הצליחה להשיג את המטרה הנעלה, אך עדיין מדובר בניצחון אחד, שהיה למעשה ניצחון הוורלד טור היחיד שלה בכל העונה. לא פלא שהקבוצה נמצאת במצב ביש בכל הקשור לדירוג הוורלד טור, שבקצב הנוכחי צפוי להוריד אותה לדרג השני בסוף העונה הבאה. אלא שהקבוצה צפוייה לקבל בקרוב חבל הצלה עבה במיוחד, בדמות השקעה אסטרטגית של הקונצרן הסיני XDS Carbon Tech. לפי הסינים, הקבוצה הקזחית צפוייה לקבל תקציב של קבוצות על כמו האמירויות או ויסמה, שאמור לאפשר לה להחתים סגל נוצץ, כאשר הסנונית הראשונה צפוייה להיות המאיץ האוסטרלי קיידן גרובס. בקבוצה מתעקשים שהמטרה שלה תהיה השגת רשיון הוורלד טור הנכסף כבר בסוף השנה הבאה, מטרה שאפתנית למדי. נחיה ונראה אם זה יתממש.

ביני וידי ויצ'י: אם דיברנו קודם על היסטוריה, הרי שביניאם גירמאי הוא בהחלט אחד שמשכתב אותה לנגד עינינו. האריתראי בן ה-24 פרץ מחסום אחר מחסום כבר לפני שנתיים, עת זכה בקלאסיקת אביב (גנט-וובלחם), ואחר כך בקטע בג'ירו (עם תקרית פקק השמפניה המפורסמת). בטור הנוכחי הוא כבר התפוצץ לחלוטין עם זכייה בשלושה קטעים, ועם חולצה ירוקה היסטורית. בכל אחד מהמקרים מדובר בתקדים אחר – הנה הרוכב הראשון מאפריקה השחורה שזוכה בקטע, וגם הזכייה הראשונה בקטע טור של קבוצת אינטרמארשה-וואנטי שלו. ובקטע השני הוא כבר שובר את שיא הקטעים לרוכב מאפריקה כולה. וגם מביא את החולצה הירוקה לאחר סדרה של הופעות עקביות בקטעים השטוחים וגם הגבעיים. אריתראה מולדתו היא אומה חובבת רכיבה, שכבר הצמיחה כמה רוכבי וורלד טור כדניאל טקלהיימנוט, אמנואל גברגזבייר ומראווי קודוס, אך איש מהם לא הגיע כמובן לרמות ההצלחה של גירמאי. פלא ש"ביני" הוא כוכב על במדינה הענייה?

שמח באסמרה

ההישגים האלה של גירמאי מגיעים עם קבוצה שהתקציב שלה הוא הנמוך ביותר בוורלד טור. לפי ההערכות, מדובר בתקציב של כ-13 מיליון אירו (בהשוואה למשל לקבוצת האמירויות של פוג, שתקציבה מוערך בכ-60 מיליון אירו). כדאי לזכור שכל הישג מהסוג של גירמאי, אפילו זכייה במיאוצי ביניים, מכניס לקבוצה סכומי כסף המוענקים כפרסים. לפיכך לא פלא שמדובר ברוכב פופולרי במיוחד גם בקבוצתו. אלא שהסיבה העיקרית לכך, לפחות כפי שמשתמע מכלל הראיונות של חבריו לקבוצה, היא בעיקר שמדובר בבחור נחמד במיוחד.

בחורים נחמדים מגיעים ראשונים

וכן, גם יאספר: ועוד מאיץ שזכה כאן בשלושה קטעים הוא יאספר פיליפסן. ההישג הזה שלו הרבה פחות מפתיע לאור העובדה שמדובר כנראה במאיץ הטוב בעולם כעת, ובל נשכח עם המוביל הטוב בעולם לקטעי מיאוץ, בדמות אלוף העולם מתיו ואן דר פול. הבלגי הוא בכל זאת לא מהדמויות הפופולריות בדבוקה עקב הסגנון הכוחני מאד שלו בסיומי קטעים, עד כדי פילוס הדרך באמצעים חצי חוקיים בדרך לניצחון. עדיין, אם בטור הקודם השופטים העלימו עין מההתנהגות שלו (כמו למשל במקרה בו דחף את אותו גירמאי), אזי במירוץ הנוכחי היחס אליו השתנה לכזה שזוכה לו שור מועד, עם זכוכית מגדלת על התנהגותו. אז אמנם שלושת הניצחונות שלו נותרו על כנם (היות ולא עשה בהם שום דבר רע), אך יהיו כאלה שימצאו צדק פואטי בעובדה שהמקום השני שלו בקטע 6 נפסל, יחד עם 30 הנקודות שהיה אמור לצבור עבור החולצה הירוקה, סכום שפחות או יותר היה הפער בינו לבין גירמאי בקטגוריה.

הפעם זה היה אחרי הקו

השוליים ממשיכים להתרחב: ואם במאיצים עסקינן, עוד אחד שזכה כאן לניצחון נאה היה דילן גרונבייגן (חרונבייחן למהדרין). עדיין, ההולנדי משך במירוץ זה תשומת לב בעיקר בגלל דבר אחר – משקפי הרכיבה שלו. המשקפיים כללו תושבת מחודדת לאף, במטרה להפוך אותם ליותר אוירודינמיים, אך בעיקר שיוו לו מראה של חרק מעופף כלשהו. כל זה הוא עוד ביטוי לשיטה הנקראת Marginal gains, או רווחים שוליים. מטרת השיטה היא ניסיון לשפר כל אספקט, שולי ככל שיהיה, על מנת שסך כל הרווחים יוליד שיפור משמעותי הרבה יותר. סיפרנו כאן בעבר על איך שקבוצת סקיי\אינאוס שיכללה את השיטה לכדי אומנות. תהילת העולם של המפלצת הבריטית די חלפה כמסתבר, כפי שזה התבטא במירוץ הנוכחי, אך השיטה עדיין חיה ונושמת. כך ראינו את רוכבי קבוצת לידל טרק אוחזים בבקבוקי שתייה מלבניים, גם כאן משיקולים אוירודינמיים. קבוצת אינטרמארשה שהוזכרה כאן השתמשה בקסדות מיוחדות עם פטנט שמאפשר להן להיות אוירודינמיות ומאווררות כאחת, אלא שהחשש של ה-UCI (הגוף המנהל את הענף) מכך שמדובר בחלק נתיק בקסדה, מה שנוגד את החוקים, הכריח את הקבוצה לחזק את הפטנט הנ"ל עם סופר גלו.

זבוב דילן

פוגעים בתדמית הענף: למרות הבעייתיות במגע הבלתי אמצעי של האוהדים עם הרוכבים (כמו האוהד שדחף שקית דוריטוס לפרצופו של פוג במהלך קטע), מדובר בד"כ במגע שמוסיף הרבה מאד צבע למירוץ, ומשפר את האווירה במהלך הקטעים. בפרט, רוכבים המתגוררים באיזור מקבלים בד"כ קבלת פנים מיוחדת. כך היה בקטע הנג"ש הראשון עם הרוכב ז'וליאן ברנאר, שזכה לקבלת פנים נלהבת במיוחד מהאוהדים, ואף עצר לנשיקה מאשתו. אלא שמייד לאחר הקטע, ברנאר נקנס ע"י ה-UCI ב-200 פרנקים שוויצריים על "פגיעה בתדמית הענף". ברנאר הגיב להחלטה בכך שהיה שמח לשלם סכום כזה שוב על מנת לחיות מחדש את אותו הרגע. ההחלטה כמובן חטפה הרבה אש, ככזו שמדגימה שוב עד כמה הגוף המנהל של הענף עסוק בשטויות במקום לפתור את בעיות היסוד של הענף. אחד המבקרים היה הדני מגנוס קורט, שהגיב לציוץ של ברנאר עם סרטון שבו גם הוא מנשק את אשתו יומיים לפני כן, באומרו שמזל שהוא לא נתפס. קורט הוא ללא ספק דמות צבעונית במיוחד, אלא שבמירוץ הזה הוא החליט להראות שהביטוי הזה נכון כפשוטו. זאת לאחר שהתחייב לצבוע את שפמו בכחול אם חשבון האינסטגרם שלו יגיע ל-200,000 עוקבים. המטרה הושגה, וקורט עמד במילתו מייד לאחר יום המנוחה השני של המירוץ. הנה אחד שבטוח לא פוגע בתדמית הענף.

כחול על שפת הויקינג

ואיך היה לנו: את הטור הזה סיימה קבוצת IPT ללא ניצחון בקטע, אך עם מקום אחד בעשירייה המובילה ב-GC, ועוד ארבעה פודיומים. יהיו מי שיראו בעובדה שהחמצנו ניצחון אכזבה מסויימת, גם לאור העובדה שהקבוצה הצליחה להשיג נצחונות בשני הטורים הקודמים (הגענו לזמנים טובים שמתאכזבים מכך). אלא שבהתבוננות מפוכחת בהישגי הקבוצה, מדובר כנראה בהישגים מרשימים הרבה יותר מאשר הקודמים. זאת היות ושלושת הנצחונות הקודמים הגיעו כולם מבריחות, שכבודם במקומו מונח, אך נצחונות מסוג זה תלויים גם לא מעט באלמנט המזל, ולפעמים מהווים התגשמות של הביטוי "ראש לשועלים". לעומת זאת, כל ההישגים של הקבוצה בטור הנוכחי (אולי מלבד הפודיום של דרק ג'י בקטע 9) הושגו בהתמודדות חזיתית מול הטובים בענף. כך היה עם שלושת הפודיומים של פסקל אקרמן. המאיץ הגרמני היה יכול להיחשב, אולי בצדק, כאחד ששיאו מאחוריו, אלא שאת הפודיומים הוא השיג מול התחרות הטובה בעולם, ועמד מולה בכבוד. ומה נגיד על המקום התשיעי של דרק ג'י ב-GC? הקנדי הנפלא גדל לנגד עינינו המשתאות להיות רוכב צמרת, שמצליח להחזיק מעמד בקטעי הטיפוס הרצחניים עם הטובים ביותר, קטע אחר קטע, מטרה קשה הרבה יותר מאשר ציד קטעים מזדמן. את הפלומבה הוא שם בנג"ש בעלייה אותו סיים שישי, עוד הישג פסיכי למדי בהינתן התחרות. הקבוצה עצמה סיימה במקום התשיעי מתוך 22 קבוצות בטור, גם נתון מרשים למדי. אה, ואת מי שזה עוד מעניין, הקבוצה צברה במירוץ כ-1200 נקודות UCI (פחות או יותר הסך המוענק לזוכה הטור), כשבעונה הנוכחית היא ממוקמת עשירית מבין קבוצות הענף, והסכנה של "לרדת ליגה" בחלון הזמן הבא (26-28) נראית כמו זיכרון רחוק ומר.

אתה לא באמת בא לכאן כדי לצוד קטעים, נכון?

איפה רואים איפה: חובבי ענף האופניים בארץ ובעולם התרגלו לסיקור העקבי והאיכותי שמספק ערוץ יורוספורט לענף, כמו גם לענפים רבים אחרים. אלא שמעט לפני הטור קיבלנו בשורת איוב הקשורה לערוץ: עקב מיזוגים הקשורים לחברת האם של הערוץ (דיסקאברי), הערוץ יהיה זמין אך ורק עבור צופי HBO MAX, בעוד שנגן יורוספורט, ששידר את כל הערוצים, יורד מכל הפלטפורמות. המשמעות המעשית כאן במקומות שבהם הפלטפורמה החדשה נקלטת היא שהתשלום עבור הערוץ יעלה כנראה כפליים מהעלות עד כה. אלא שהבעייה העיקרית מצוייה בעובדה שבחלק ניכר מהארצות הפלטפורמה החדשה כלל לא משודרת, וארצנו היא אחת מהן. מדובר במכה לא פשוטה לענף, שדי סובל מהמודל הכלכלי הרעוע שלו, וצמצום של החשיפה שלו ברחבי העולם ודאי לא תועיל לעניין. זה כמובן גם שברון לב של ממש לחובבי הענף. צופי הערוץ יודעים שלא מדובר רק בענף האופניים: למי שאולי זוכר, באולימפיאדה הקודמת בטוקיו שידרו ביורוספורט את התחרויות השונות בכ-30 אפיקים במקביל, משהו שכבר לא יהיה זמין עבורנו בפאריס. אשר להיכן שניתן יהיה לצפות במירוצים השונים החל מעכשיו, הרי שלמרות שכותב שורות אלו לא שש לעודד צפייה פיראטית, הוא יכול להמליץ על האתר הוותיק tiz-cycling, שכבר שנים מאפשר גם למוכי הגורל שבינינו לצפות במירוצים. לפחות זה.

ועוד תובנות מרגשות מחייו של רוכב: בפוסט הסיכום לטור הקודם הראינו כאן ראיון של מאטיי מוהוריץ' לאחר נצחונו באחד הקטעים, ראיון שזיקק בצורה מרגשת כמה מהתובנות של רוכב מקצוען בענף. אז בטור הזה מי שתפס את מקומו של מוהוריץ' היה ויקטור קמפנארטס, שלאחר הניצחון בקטע 18 חשף, בראיון שבו התקשה להסתיר את רגשותיו, מעט מהקורות אותו בתקופה האחרונה. כך למשל הוא סיפר על כך שתכנן את הניצחון בקטע הספציפי הזה כבר מדצמבר, על כך שקבוצתו התעלמה מהבטחה בעל פה להאריך לו את החוזה, וגם על כך שבת זוגו ילדה את ילדם ממש במחנה האימונים שלפני הטור. ראיון שמראה עד כמה האנשים האלה הם מקצוענים, אך גם כמה שהם עדיין בני אנוש לכל דבר. בהחלט שווה את החמש דקות למי שלא צפה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
80 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידו גילרי
23/07/2024 10:12:25
Reply to  פאקו

אכן…אבל זה מרגיש ככה אחרי כל טור כמעט וזה היופי האמיתי של האירוע הזה.

עידו גילרי
23/07/2024 10:29:45
Reply to  פאקו

יש לציין שגם מרגיש שהתרחבנו מבחינת מספר המגיבים – מגמה מבורכת ועדות למפעל הקטן שאתה משמר כאן בגאון.

עידו גילרי
23/07/2024 10:09:56

אני אוהב את המשחק הזה של אם פוג היה…
אם פוג היה קבוצה הוא היה מדורג מעל יותר ממחצית מקבוצות הוורלד טור (לא כולל UAE בלעדיו.) רק ל-8 מהן יש השנה יותר נקודות מלו.
אם פוג היה מדינה הוא היה שולח שלושה רוכבים לאולמפיאדה ואז אורשקה לא הייתה נשארת בבית והיה מקום גם למיניפוג. עכשיו לא נראה אף אחד מהם…

aki
aki
23/07/2024 12:23:04
Reply to  פאקו

עייפות ופוג לא מסתדר

עידו גילרי
23/07/2024 10:16:06

הההצלחה של פוג השנה היא כמעט חסרת תקדים.
הוא השתתף ב6 מירוצים בינתיים השנה (3 חד יומיים ו-3 מירוצי קטעים). רק באחד הוא לא עמד על המדרגה הראשונה בפודיום – וגם שם סיים עליו במקום השלישי.
ב-52 ימי מירוץ הוא סיים במקום הראשון 18 פעם. בלתי נתפס למישהו שהוא לא ספרינטר (וגם עבורם זה די הזוי).
הוא כבר אמר שחולצת הקשת בענן נראתה מאד יפה על ון דר פול וגם הוא רוצה אחת…צפו פגיעה.

yaniv
yaniv
23/07/2024 10:23:45

תודה רבה פאקו.חייב לומר שעדיין לא הצלחתי להתחבר דרך צפייה במירוץ עצמו.יותר מדי קטעים שפשוט לא קורה בהם כלום ושום דבר ובשביל זה יש לי כדורגל ועדייו נהנהתי מהסיכומים שלך ומהבלוג החי שהרצתם .בכל מקרה הגעתי למסקנה שאני נהנה יותר לקרוא ולראות היילייט מאשר את כל המירוץ וזה בעיקר בזכותכם אוהבי האופניים שמצליחים להעביר את האהבה שלכם לספורט ולעשות אותו מעניין.
אז שוב תודה לך פאקו ולכל העוסקים במלאכה כולל המגיבים

עידו גילרי
23/07/2024 10:25:55

ננצל את ההזדמנות להיפרד גם מבארדה שעשה השנה פינו. רק שהוא עשה את זה יותר בסטייל – נכנס רק לשתי בריחות אבל בזו שבקטע הראשון הוא רשם ניצחון פרידה ובזו שבקטע הכביש האחרון השתמש כדי להיפרד כמו שצריך מאלפי אוהדיו.
https://www.youtube.com/watch?v=lKdPfTHa4Ko

עידו גילרי
23/07/2024 10:27:29

תודה גדולה לדרק שלא מפסיק לרגש.
נחכה לניצחון בקטע – מקווה שלא נחכה הרבה.

aki
aki
23/07/2024 12:22:33

אמן

אמיר
אמיר
23/07/2024 11:05:42

תודה רבה פאקו על הסקירה המעולה והמושקעת לכל אורך הטור (והעונה כולה) ולכל המגיבים פה.
הסקירות והדיונים פה משדרגים ממש את חוויית הצפיה בטור.

aki
aki
23/07/2024 12:22:14

איזה סיכום נפלא, חיכיתי לו. תודה פאקו, תודה לעידו, תודה לאתר הופס ותודה לכל המגיבים.
המדור באתר בהחלט משדרג את חווית הצפייה וההתעניינות בענף. עד כדי כך שאני מסכים אם הרבה מהכותבים שהוא כבר צריך להיות בכתבה נפרדת משאר הענפים.

MacLeod 1
MacLeod 1
23/07/2024 12:28:19

תודה רבה על טור מופלא שהועבר בצורה מעולה.
אני בעל הבנה מינימלית, אך ענין מקסימלי (:
שמתי לב ל2 דברים: קבנדיש בכה כי הבין שהשיא שלו בסכנה רצינית, מספיק שפוג ירצה וזה יקרה…
2. אם לא האולימפיאדה אז פוג ספורטאי השנה קל

תודה על שבועיים מרתקים

Dor
Dor
23/07/2024 12:56:52

חיכיתי לסיכום שלך פאקו. מאוד נהנתי מהטור השנה, גם בגלל פוג הפנומן ו -וינגו שהטיפוס האחרון שלו ביום לפני הנג"ש מול פוג שברח במטרים האחרונים הראה כמה הוא נתן מעצמו (לא היה לו כח אפילו להילחם), אוונפול שהצטרף מבחינתי רשמית לרמה הזאת (או אולי עוד קצת..) וקארפאס שסיכם טור נהדר אבל נתפס פעמיים ממש לפני הסוף. הסיכומים המדויקים בדיומא היו תענוג

עגל
23/07/2024 13:21:52

תודה רבה פאקו.
אין ספק שהעונה אתה הראית עליונות כמו של פוג. הייתי אומר שעידו הוא הוינגו שלך, טום הוא ון דר פול ואטאפומה הוא גירמאי.
לעניין, פוג היה אלוף ברור אבל מי שהרשים אותי היה וינגו שנתן פייט ככל שהיה יכול, וגם נראה אנושי ומשפחתי עם אישתו וכל זה.

עגל
23/07/2024 13:22:18
Reply to  עגל

אה, ג'וגרית העיר היתה אולי פיליפסון

עידו גילרי
23/07/2024 13:28:38
Reply to  פאקו

חחח בהצלחה עגל…היה נעים להכיר.
מקווה שקנית נעלי ריצה חדשות.

עגל
23/07/2024 13:53:44

לא קניתי אבל אני מחפש, איך ידעת?

city_jogger
city_jogger
23/07/2024 13:47:30
Reply to  עגל

🤣🤣🤣
היזהר בדבריך, ולא – תועף לשוליים!

עגל
23/07/2024 14:30:50
Reply to  city_jogger

pardon

city_jogger
city_jogger
23/07/2024 22:03:45
Reply to  עגל

הכל טוב!
זה בערך כמו שהיית בוחר לנו דמויות ממגילת אסתר ואומר לי: "ואת המן הרשע!". אבל בקטנה 😉

עגל
23/07/2024 13:53:20
Reply to  עגל

שיט! היתה לי הרגשה שאני לא מספיק מבין מי הן הדמויות.
גם את אקי שכחתי – אז הוא יהיה פיליפסון והג'וגרית תקבל רמקו אוונפול. מקובל?

Last edited 1 month ago by עגל
עידו גילרי
23/07/2024 14:33:06
Reply to  עגל

אני יכול להיות רוגליץ'?

ארבל חילבה
ארבל חילבה
23/07/2024 14:44:41

מתהפך כמו פרפר, עוקץ כמו צרעה

Last edited 1 month ago by ארבל חילבה
עידו גילרי
23/07/2024 14:46:21

🤣

עגל
23/07/2024 16:08:17

כן, ניתן לארבל חילבה להיות וינגגור

Tom
Tom
23/07/2024 16:45:41
Reply to  עגל

ואן דר פול? הלוואי
יותר יאן הירט כזה – אמין, סולידי, עושה מה שיודע ולא עושה מה שלא יודע
.
אם כבר מודפ – בעיניי זה פשוט מעליב להחזיק רוכב כל כך טוב, מגוון, ובעל יכולות ולהשתמש בו רק כלידאאוט לספרינטר שלך (אפילו אם זה מביא נצחונות לקבוצה). הדגש על ה"רק"

קורן אמישה
קורן אמישה
23/07/2024 13:24:30

תודה רבה לפאקו על הסיכום היומי של הטור
השנה צפיתי כמעט בכל הקטעים וזה היה פשוט תענוג להיכנס כל בוקר לקרוא את הסיכומים, התגובות ומאוחר יותר בבלוג החי.

תודה מיוחדת גם לעידו ושאר המגיבים שתורמים מהידע שלהם ומכניסים אותנו ( לפחות אותי) לענף ספורט מאד מיוחד, שדי היה נסתר מעיני עד לפני כשנתיים שלוש.

אלופים

אטאפומה
23/07/2024 13:37:06

תודה רבה על הטורים הטור והסיכומים.
כשהתחלת עם הסיקורים לפני כמה שנים הרגשתי חובה להגיב להוסיף להדגיש נקודות.
לאט לאט גם בעיקר מחוסר זמן כרוני שלי
היו לי פחות ופחות נקודות המחיבות תגובה.
בטור הזה כמעט בכלל לא היו כאלה ,
פשוט למדת נכון יותר למדתם אתה עידו מתן ואור מהר מאד את הענף והרחבתם
הרבה מעל ומעבר למה שהזמן שלי מאפשר
לעקוב אפילו .
אם כי מידי פעם ניסיתי לעקוב מה שהפך יותר ויותר קשה ולא תמיד הצלחתי .
ראשית כל הכבוד לך ולכם .
שנית רק רגע לפני שסוגרים את העונה
צריך להוסיף כי השיא עוד לפנינו אליפות עולם ,אולימפידה ,וולטה ,ורוט דה אוקסיטניה למיטב זכרוני אל תתפסו במילה , לפעמים מבלבל כי לא תמיד בודק.
מילה על רוט דה אוקסיטניה שם פוג הפך להיות החייזר שהוא היום ,אחרי שהשיג על הקו ממש את ולוורדה שהוביל .
ולוורדה חווה התמוטטות לאחר האירוע הזה
שמעולם לא קרה למאיץ העליות הטוב
בעולם לפני כן.
יאיר בן עמי אורים ותומים בענף קרא לכך
תורת הבעיטה בדושה ,זו היכולת להפיק עוד כוח זמין כאשר כל המשאבים התדלדלו
יכולת שיש רק לטובים ביותר .
ומאחר וזו היכולת של פוג אני משוכנע
כי נתן לווינגגור לנצח על הקו כדי לתת לו הרגשה שהוא פוג גמור .
לכן ווינגגור בחר בטקטיקת התקפה מכריעה במקום לשבת על הגלגל של פוג
ולגמור אותו לאט לאט ,ניסה להכריעו בבת אחת בהתקפה אחת ביום הבסטיליה כפי שעשה בעבר אך הפעם נפל בגדול .
הוויתור על הקטע להבנתי השתלם בענק.
מה שלהבנתי מעלה את פוג עוד דרגה
מעבר לספורטאי ענק.
הוא לא רק מנצח אלא גם מאד מאד חכם
ומנוסה למרות גילו הצעיר.
בקשר ליכולות חומרים ומנועים :
שיהיה ברור להבנתי כולם כל העשיריה
הראשונה משתמשת בכל פעלול שיכול
לעזור להם לנצח, כשסוגרים דרך אחת
נפתחת דרך אחרת ,כך הוא הספורט המקצועני .
נקי או לא השאלה להבנתי לא רלבנטית
איו יתרון לאף אחד כולם משתמשים בכל טכנולוגיה זמינה .
לפני סיום גם ברגעים היפים בספורט צריך לזכור רוכבים שכבר לא כאן כגון קזרטלי
סימפסון מהוונטו ,ועוד לרבות השוויצרי
שהחליק בטור השוויצרי שנה שעברה ולחשוב על בטיחות הרוכבים .
צעד גדול קדימה נעשה בג'ירו האחרון
הרוכבים הבינו כי הם ורק הם
יכולים לדאוג לעצמם וסירבו
לצאת לקטע .
בנקודה הזו צריך לתת קרדיט למנהיג
המתהווה רמקו אוונפול שאישיותו היא דרגה מעל כולם , בניגוד לפוג שהוא הרבה יותר
דיפלומט וווינגגור שלא מדבר כלל,
רמקו עומד על הדברים .
הוא מנהיג ראוי אם כי השניים
הללו טובים ממנו ,אך הוא המנהיג !
יש עוד המון לכתוב בעיקר להריע להתפתחות הנהדרת של קבוצת האקדמי
ולתת כבוד לא רק לסילבן ולהנהלה הנוכחית
אלא גם למקים הקבוצה ילד ענק
בשם רן מרגליות שחלם על ספורט אופניים
מקצועני בארץ.
חלם עשה והקים את האקדמי .
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים
מהרגע בו נעשה הצעד הראשון
ההמשך היה מתבקש.
והנה קבוצה ישראלית במקום העשירי בעולם
כבוד לסילבן אך בואו לא נשכח את רן מרגליות.
ילד ,כבר הרבה זמן לא ילד, אתה ענק !

עידו גילרי
23/07/2024 14:29:17
Reply to  אטאפומה

אם יש משהו אחד שאנחנו יודעים זה שפוג לא מוותר על כלום. זה פשוט האופי.

אטאפומה
24/07/2024 7:11:14

נשאל שאלה היפוטתית כי לא בטוח
שנןכל לענות עליה.
במידה וווינגגור היה בוחר לשבת לפוג על הגלגל כל הטור,כי קיבל הרגשה כי פוג חזק מאד : .
האם גם אז פוג יכול היה לנצח בקלילות כזו ,או שהיתה קיימת סכנה כי יתמוטט ויפסיד ?

Last edited 1 month ago by אטאפומה
עידו גילרי
24/07/2024 7:24:44
Reply to  אטאפומה

התשובה היא כן – הוא היה מנצח בקלילות כזו כי הוא פשוט היה הרבה יותר חזק. הם ניסו ככה וניסו ככה התוצאה הייתה זהה.

city_jogger
city_jogger
23/07/2024 14:05:24

פאקו, שוב תודה רבה על הליווי הצמוד והמחכים לאורך כל שלושת השבועות! וגם על הסיכום המעולה. כנראה שבאמת היה טור משובח עם מלא סיפורים גדולים וקטנים, עובדה שלא הזכרת פה אפילו פעם אחת את המילה: רוגליץ' (מי?) 😄
ותודה גם לכל המגיבים האלופים, היה לי כיף להימנות עליכם 🙂
לגבי פוג: בפודקאסט של שוונג (מומלץ! אצרף לינק בסוף) דיברו די בהרחבה על החשד בחומרים שונים ומשונים לגביו. למרות שזה דיון מתבקש לאור מה שראינו ממנו, לא הייתי מודעת לקיום הדיון. הטענה של אחד המשתתפים בפאנל, אם לומר בקיצור, היא שזה פשוט לא סביר הרמה שפוג הציג לאורך כל העונה, שלא ראינו ממנו עייפות וימי נפל, ושגם חברי קבוצתו נראו בטור מעולה ביחס לרמתם הרגילה. הוא סבר שהם נוטלים משהו עלום, שאולי העולם בכללותו טרם מכיר ושיתר הרוכבים לא נוטלים, שאולי יתגלה לכולם בעוד כמה שנים ואז יהיה אפשר להכריז עליו כחוקי או לא (זה נשמע פחות קונספרטיבי ובדיוני באופן שבו הוא אמר את זה). קטונתי מלהבין בזה או שיהיו לי כלים לגבש עמדה סדורה בסוגיה, אבל זה כן הכניס לי איזו תחושת איכס כזאת. כמובן מקווה שהוא טועה.
בקשר לipt – לכאורה נכשלו להביא ניצחון בקטע, אבל נראו – במבחן העין – ממש נהדר ביחס לגראנד טורים משנים קודמות, גם בכאלו שזכו בקטעים. רק… איפה הישראלים בכל הדבר הזה? לא חייבים שיהיו לנו שם "קטשפר", נסתפק באיזה תמיר בלאט. כרגע הם לא שם, אבל מותר לשמור על תקווה ונסתפק במה שיש.

הלינק לפוד של שוונג:
https://www.shvoong.co.il/%d7%a4%d7%95%d7%92%d7%a6%d7%90%d7%a8-%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%a9%d7%90%d7%a8-%d7%94%d7%a4%d7%95%d7%93%d7%a7%d7%90%d7%a1%d7%98-%d7%a9%d7%9c-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%a2%d7%9d-%d7%a1/187619/

עידו גילרי
23/07/2024 14:32:29
Reply to  city_jogger

הענף למוד כוויות דרגה שלוש.
זה תמיד יכול להיות למרות הדרכון הביולוגי ול רות הכל. EPO היה בשימוש שנים לפני שמצאו דרכי גילוי וגם סמים אחרים מוקדמים יותר.
אם לא ניתן להם להנות מהספק אז יהיה פשוט בלתי אפשרי לחוות את הענף. כל הגדולים כמעט מהעבר השתמשו במשהו חלקם נתפסו וחלקם לא. זה פוגם אבל עדיין לא הורס לגמרי.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
23/07/2024 14:26:22

תודה רבה פאקו עידו וכל המומחים והחובבים – בלעדיכם לא הייתי מבין מה אני רואה. ענף תענוג

עידו גילרי
23/07/2024 14:49:49

ב-cycling news העלו השוואה מעניינת שהראת שבסיכום 4 הטורים האחרונים בניכוי שניות הבונוס (לפוג יש הרבה הרבה יותר בעיקר בגלל שניצח הרבה יותר קטעים), וינגו מנצח את פוג בשלוש שניות קטנות.
ביורוספורט דיברו הרבה על כך שזו מתפתחת ליריבות הספורטיבית הגדולה ביותר בתולדות הענף – והם עוד לא בני 30. נחכה לקרב הבא.

city_jogger
city_jogger
23/07/2024 22:11:00

מעניין. אם הטור היה מסתיים השנה בפריז כמיטב המסורת, הפער של וינגו היה גדול יותר. אם היה לטור הנוכחי קטע 22, הפער לטובת פוג היה של דקה. בכל מקרה, המאזן הזה הוא בעיקר תולדה של הפער הגדול בסוף הטור הקודם, לא? וספציפית בגלל העלייה שבה פוג היה גמור ומת. בעצם ככל שזכור לי ביריבות ביניהם, זאת הייתה הפעם היחידה שבה מישהו נשרף ככה וראה את כל יתר המובילים (וגם חלקים מהפמליות שלהם) חולפים על פניו בדרך למעלה.
זאת יריבות ספורטיבית מדהימה, אשרינו שזכינו. והלוואי שהם גם יזכו! (בקטעים, במירוצים, בבריאות טובה, בקבוצה טובה ובאריכות ימים)

עידו גילרי
23/07/2024 22:39:20
Reply to  city_jogger

גם הקטע של ה I'm fucked I'm dead
וגם הקטע הכבר מיתולוגי לקול דו גרנון שנה קודם.

עידו גילרי
23/07/2024 23:32:26
Reply to  פאקו

היה גם I'm fucked אבל יכול להיות שזה היה בראיון פוסט קטע.

עידו גילרי
23/07/2024 14:54:32

היה עוד משהו יפה שסר קאב אמר אחרי השיא – שאולי יותר מהשיא מה שטוב שקרה הוא שהוא לא יתחרט על זה שהוא חותך. כלומר זה לא רק הפרצוף של בא לי למות…זהו הוא הגיע לקצה.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
23/07/2024 14:58:42

בשוונג כתבו כמה פעמים שוינגו שקל לפרוש מרכיבה תחרותית אחרי התאונה בבאסקים. זה מאומת?
(אני אישית יותר נפעמתי מהתצוגה שלו מאשר מפוג. כמובן עזר לכך שקושי פיזי ונפשי אני מכיר לעומת קמשים וואטים שלא אומרים לי כלום…..)

עידו גילרי
23/07/2024 15:00:07

הוא שקל לפרוש מהחיים…

ארבל חילבה
ארבל חילבה
23/07/2024 15:02:41

בהחלטה מודעת?……

עידו גילרי
23/07/2024 15:05:23

ראית פעם מישהו מתרסק כך שלא בכוונה…

מנחם לס
23/07/2024 15:49:50

פאקו, ההתמדה שלך הפכה את האופניים לחלק חשוב מאד באתר. כמעט 50 תגובות (ואולי יותר!). מי היה מאמין?

מנחם לס
23/07/2024 15:46:00

לקח לי המון זמן, אבל מבלי להכיר אף שם, נהניתי ביותר!

אהרון שדה
23/07/2024 15:48:46

דוד פאקו טור נהדר
מוסיף הרבה לאחד כמוני
השנה באמת כמעט כל מה שלמדתי ועודכנתי היה מכאן בשנה אולימפית ובין היורו
זה פשוט חוויה
אחד הטורים עם הכי הרבה סיפורים
היריבות העתידית מציתה את הדימיון

האווי לאסוף
האווי לאסוף
23/07/2024 16:15:36

כיף לקרוא וללמוד. תודה רבה פאקו

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אני לא קשור לענף, לא מכיר את השמות של הרוכבים או הקבוצות, או את משמעות המושגים השונים, כלומר אני לא מבין, ליטרלי, חלק גדול ממה שאני קורא, אבל כל שנה מקפיד לקרוא את פוסט הסיכום הזה, וכל שנה מלקק את האצבעות. תענוג אמיתי. תודה רבה פאקו.

katriel
katriel
23/07/2024 17:53:59

תודה רבה פאקו ולכל המגיבים
היה טור עצום

פוג מותיר אחריו הרבה סימני קריאה אבל בסוף חומק לו גם סימן שאלה
עומדת לו חזקת החפות
אבל מצד שני לענף כולו יש חזקה הפוכה…

הרגע שאני לקחתי הייתה ההתפרקות של וינגו אחרי הניצחון
הזכיר לי את האמוציות של רמקו בניצחון שלו בוולאטה אחרי הקריסה האיומה שחווה

בעניין טכני
שימוש בVPN יכול לעזור בשביל צפייה ביורוספורט?

Last edited 1 month ago by katriel
london_ISR
london_ISR
23/07/2024 17:58:18

אני אחד המגיבים החדשים שהצטרף לרגל הטור בעקבות הסקירות הנהדרות של פאקו. לצערי יצא לי להגיב פחות בשבועיים האחרונים כי החיים…אבל קראתי כל יום אז תודה שוב לפאקו ולכל קהילת המגיבים.
לגבי הטור עצמו, מה עוד נותר להגיד? הנאה צרופה, זכות לצפות בפוג וביריבות שלו מול יונאס ומול רמקו וכל שאר הסיפורים שפאקו הזכיר. הרגע החביב שלי היה כשרמקו התחיל לתקוף את יונאס ויונאס מיד השיב בהתקפה משלו עם פוג צמוד לו לגלגל בקטע הלפני אחרון. גם הנג״ש בסוף היה שינוי מרענן לעומת הקטע הייצוגי שיש בדרך כלל.

london_ISR
london_ISR
23/07/2024 18:11:31

לגבי נגן יורוספורט – איזה באסה. בבריטניה החליפו אותו בדיסקאברי פלוס שנותן אותו שירות פחות או יותר במחיר שלדעתי הוא סביר (בערך 35 ש״ח בחודש). מקווה שהם יתרחבו לישראל בקרוב.
מה שכן, אני מוכרח לפרוק את זה – הפרשן של יורוספורט עם המבטא האירי והקול המאנפף הוא פשוט בלתי נסבל. קלישאה אחר קלישאה בלי לתת שום מידע קונקרטי (״הולך להיות קטע מעניין״… באמת?) ובלי לעשות את המינימום של ללמוד את שמות הרוכבים. הוא אפילו מצליח לשבש את השמות של הקבוצות. דיוויד מילר ופיט קנה עושים עבודה הרבה יותר טובה בערוץ המתחרה.

עידו גילרי
23/07/2024 18:12:42
Reply to  london_ISR

אגדת רכיבה. צודק בהרבה יותר פעמים מכל השאר. וכן הוא חלש בשמות – תגיד שלום שון.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
aki
aki
23/07/2024 18:21:12

Ipt ממשיכה לדבר חזק עם עוד ניצחון בשלב בטור של וואלוני. קורבין סטרונג מנצח בספרינט אחרי תצוגה יפה של הקבוצה. הוא גם הופך למוביל המירוץ ונמצא בעמדה טובה לניצחון הכללי.

עידו גילרי
23/07/2024 18:22:35
Reply to  aki

מחמם מנועים לאולימפיאדה.

עידו גילרי
23/07/2024 18:36:50
Reply to  פאקו

מרשים.

aki
aki
23/07/2024 18:35:49
Reply to  פאקו

הוא רוכב נפלא שמשום מה זה הניצחון הראשון שלו העונה. אני חושב שעדיין חסר לו קיק טוב

אלכס דוקורסקי
23/07/2024 18:32:55

פאקו, תודה רבה.

Berch
23/07/2024 20:10:26

תענוג של טור פאקו.
אני לא מהעוקבים אבל אתה מנגיש את זה כל כך טוב שאי אפשר לעצור
🙏

elad794
elad794
23/07/2024 23:27:50

פאקו , עידו וכל מומחי תחום האופניים – רציתי לומר לכם תודה גדולה .

אני, כמו כמה אחרים, גם משתתף ומגיב חדש (על אף שאני עוקב אחר הטור כמעט כל שנה)
היה נהדר כל בוקר לקרוא את הסיכום על הקטע שהיה, ההתפתחויות שקרו בו, ולאחריו תקציר על הקטע שיבוא…
אבל, בשבילי, היה אף יותר נהדר – להרגיש בנוח לשאול שאלות – של הבנה, של ידע ואפילו שאלות בנושאים אחרים (למשל הנשים הישראליות בתחום אופני הכביש) – ולקבל מענה בהיר, עניני ושמספר פעמים התפתח לדיון רחב בסוגיות אחרות, ועל כך אני רוצה לומר לכם תודה מכל הלב!

אלעד

אור
אור
24/07/2024 3:37:38

תודה רבה לפאקו האלוף שלנו. אין מילים. וכמובן גילרי עם הסבלנות לכל השאלות, אטאפומה ויתר המגיבים המחכימים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/07/2024 12:30:58

נכתב כאן שפוג מעל כולם. אך האם וינגגור ללא הפציעה בחבל הבאסקים אינו באותה רמה? הוא הרי ניצח בפעמיים האחרונות את פוג.

city_jogger
city_jogger
24/07/2024 15:17:34
Reply to  פאקו

זאת פשוט אמירה קלאסית של לחץ פסיכולוגי, לא?
וצריך לזכור שגם אחרי הטור השני שפוג זכה בו – אחרי הפריצה הקטנה של יונאס אבל לפני הפריצה הגדולה שלו – במבט קדימה היה נדמה שאין כוח בעולם שיוכל להכריע את פוג בטור, עד איזה 2030 ככה. הוא בעצמו חשב כך כשהתייצב לטור של 22. וההיסטוריה מראה שדברים קרו אחרת, וזה מה שיפה. נכון שנראה עכשיו כאילו החולצה הצהובה תהיה שלו בטאבו בשנים הקרובות. אבל גם יכול להיות שלא.

ירון, החלום
ירון, החלום
07/08/2024 17:09:20

בס"ד
תודה רבה