You are currently viewing הדרך לשאנז אליזה 2024 (1) – הפריוויו לטור (או על ארבעה בנים) / דוד "פאקו" סעדה

הדרך לשאנז אליזה 2024 (1) – הפריוויו לטור (או על ארבעה בנים) / דוד "פאקו" סעדה

בשבת הקרובה תיפתח המהדורה ה-111 של הטור דה פראנס, מהדורה שהולכת להיות מסקרנת מאד מהרבה סיבות. הנה כמה מילים על מה שאנו צפויים לראות בשלושת השבועות הקרובים:

המסלול: 21 הקטעים של המירוץ יביאו לנו הרבה עניין מסיבות מגוונות. קודם כל הפתיחה – שלושה וחצי קטעים ארוכים באיטליה, כאשר הקטע הפותח מפירנצה לרימיני גבעי, ובסיומו נראה את החולצה הצהובה נוחתת כנראה על גבו של קלאסיקן. המסלול כולו נראה מעט יותר מאוזן הפעם יחסית למהדורה הקודמת – כולל סה"כ ארבעה סיומים בפסגות, כולם בחלקו השני של המירוץ. אלה שיחפשו סיומים אפיים בפסגות איקוניות, ייאלצו להתאכזב (שוב): ישנן כאן סה"כ שתי פסגות כאלה, הגאליבייה (שתגיח מהצד הקל שלה בקטע הרביעי של המירוץ) והטורמאלה, שאותה נראה בהמשך בחלק הפירנאי של המירוץ. אלא ששתיהן תופענה במהלך הקטעים ולא בסיומם. לקטעים נגד השעון צפוייה להיות כתמיד השפעה מכרעת על המירוץ. יש כאן שניים – אחד שטוח יחסית של 25 ק"מ בחלק המוקדם של המירוץ, ובסיום המירוץ עוד אחד יותר מאתגר של 35 ק"מ, עם שני טיפוסים במהלכו. "בסיום המירוץ" כאן מעיד בעצם על הטוויסט האולי גדול ביותר של המהדורה הנוכחית – מדובר כאן בקטע האחרון באמת, לא זה שלפני הקטע הייצוגי בפאריס, אלא אחד שיחליפו במסלול הריביירה שבין מונאקו לניס. מדובר למעשה בפעם הראשונה מאז הסיום האיקוני בין גרג למונד ללוראן פיניון, שבו הקטע האחרון הוא תחרותי עבור המירוץ כולו. יותר מכך – זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה המירוץ לא מסתיים בפאריס, והסיבה לכך היא ההכנות הקדחתניות למשחקים האולימפיים שיתקיימו בעיר הבירה מעט לאחר מכן. קטע אחר שירכז כאן עניין (וכרגיל מחלוקת) הוא קטע 9 – כפי שמארגני המירוץ אוהבים מדי פעם לעשות, הקטע המתחיל ומסתיים בעיר טרואייה יהיה קטע בסגנון פאריס-רובה, עם קטעי פאבה למכביר, מה שוודאי ייגמר בבכי אצל לא מעט רוכבים.

ניס. הפעם לא יהיו שם שמפניות.

התחרות: עם כל השמות הגדולים שנראה כאן, הטור הנוכחי מתבלט בעובדה שלראשונה מזה זמן רב יתמודדו בו ארבעה מתחרים הנחשבים בשנים האחרונות לארבעת הגדולים של הענף, לפחות ברמת ה-GC. הדבר היה ודאי נכון לפני יום אחד מר ונמהר בתחילת אפריל, בטור חבל הבאסקים, בו שלושה מתוך הארבעה היו מעורבים בתאונה מזעזעת למדי, שלאחריה נראה שיחסי הכוחות ביניהם השתנו. עדיין, הדרך רחוקה מלומר שיש כאן פייבוריט ברור לזכייה, היות וכל אחד מהארבעה סוחב לכאן שק כבד למדי, שהכובד שלו עשוי להכריע בדבר סיכוייו לזכות במירוץ.

דאבל לפוג? טאדיי פוגאצ'אר הפתיע רבים בתחילת העונה, כאשר הודיע שהוא מכוון על זכיות בג'ירו ובטור. את החלק הראשון בדאבל ביצע פוג בהצטיינות יתרה: חובבי הענף יתקשו לזכור תצוגת עליונות מרהיבה בגראנד טור כפי שהראה הסלובני בג'ירו האחרון. הצקצקנים יפטרו זאת בהיעדר התחרות היחסית, אך לא בטוח שאם שם גדול אחד או שניים היו מצטרפים למירוץ התוצאה הייתה נראית אחרת. המופע של פוג במאי, ובפרט הקלות שבה הצליח להשיג את חפצו, הפכו אותו באחת לפייבוריט הגדול לזכייה גם בטור, ולא הזיקו לכך ההצהרות שלו לפני הטור, שלפיהן הוא מעולם לא הרגיש טוב יותר על אופניו כפי שהוא מרגיש כעת. אלא שעם כל ההתלהבות, הסיפור רחוק מלהיות סגור. לא בכדי מדובר בדאבל הקשה ביותר עבור המתמודדים על הגראנד טורים. האחרון שהצליח להשיג מטרה זו היה מארקו פנטאני המנוח ב-1998, שנה ורוכב השייכים לתקופה אחרת לחלוטין בהיסטוריה של הענף. פוג נכנס כאן למעשה לטריטוריה לא מוכרת לו, ולמעשה לרוב המכריע של הרוכבים בעת המודרנית, עת יידרש למאמץ פיזיולוגי על אנושי בשלבים המכריעים של המירוץ.
עוד שיקול מכריע לטובתו של פוג יהיה הצוות המסייע שיגיע עימו למירוץ. קבוצת האמירויות שלו גייסה כאן עבורו צוות מפלצתי במיוחד, הכולל בין השאר את חואן איוסו, אדם ייטס וז'ואאו אלמיידה, כל אחד מהם מוביל GC לגיטימי בכל תרחיש אחר. די להזכיר את תצוגת העליונות של השניים האחרונים בטור דה סוויס האחרון, עת סיימו 1-2 בארבעה קטעים ברצף, כמו גם בדירוג הכללי (עם הניצחון של ייטס). בהקשר זה יהיה מעניין לראות את הטקטיקה של קבוצת האמירויות במירוץ – האם כל החברים יעבדו בלעדית בשירות הפוג, או שמי מהם יישמר אם כגיבוי או במטרה קניבלית להביא עוד חבר קבוצה למקום גבוה. האפשרות השנייה היא הימור העלול להתברר כחרב פיפיות, שיפעל לרעתו של פוג אם יתקשה באי אלו שלבים. קבוצת האמירויות שלו לא הראתה הצטיינות טקטית יתרה בטורים האחרונים, ונותר לקוות עבורו שהיא תדע להשתמש בחוכמה בקלפים המצוייניים שקיבלה בטור הנוכחי.

פוג. ש.ח.?

גאולה לרוג? פרימוז' רוגליץ' מגיע למירוץ כאחד הרוכבים הפעילים המעוטרים ביותר שיש, עם זכיות בכל מירוצי הקטעים האפשריים, מלבד אחד – הטור. הזיכרון של אותו הפסד אפי לפוג בטור של 2020 ודאי עדיין צורב לרוג, והמירוץ הנוכחי הוא אולי ההזדמנות הטובה ביותר שלו לזכות בגאולה על אותו ההפסד (וגם על אלה שבאו בעקבותיו). לשם כך עשה רוג את הצעד המתבקש בקיץ, ועבר מקבוצת יומבו-ויסמה לקבוצת בורה, שבה כבר אין ספקות לגבי המוביל הבלעדי בקבוצה. הקבוצה הגרמנית (שהשתדרגה עם רד בול בתור ספונסר נוסף ממש לפני המירוץ) מצידה דאגה לו לצוות מסייע מצויין, בין השאר בדמותם של ג'אי הינדלי ובפרט אלכסנדר ולאסוב, שהראה את עוצמתו הרבה במירוץ הדופינה האחרון, בו זכה לבסוף רוג. לפיכך רוג מגיע לכאן בתנאים אופטימליים מבחינתו – הוא בכושר מצויין בזמן הנכון, מצוייד בצוות מסייע אדיר עם היררכיה ברורה, ואף הצליח להתאושש מאותה תאונה במירוץ חבל הבאסקים (שבה נפצע בצורה קלה למדי באופן מפתיע יחסית). מצד שני, רוג ייאלץ לגרש לא מעט שדים מן העבר. אחד מהם הוא הדרך שבה הוא נוטה לסיים מירוצים, כפי שגם הראה בדיוק מירוץ הדופינה האחרון, בו ניצחון שנראה בטוח לחלוטין כמעט חמק מידיו. שד אחר הוא בן ארצו מהפסקה הקודמת, אולי משהו שידרוש התמודדות מעולם העל טבעי.

רוג. יקבל כנפיים?

הנעלם וינגו: בתחילת העונה, יונאס וינגגור נחשב ודאי כמועמד הבכיר לזכות בטור, לאחר שהיכה פעמיים את פוג שוק על ירך בשני הטורים האחרונים. הערכה זו ודאי התחזקה לאחר ההחלטה המפתיעה של פוג ללכת על הדאבל, מה שהיה צפוי להביא את הסלובני לטור עם שק כבד על גבו. אלא שאותה התאונה בטור חבל הבאסקים הטילה על גבו של וינגו שק כבד שבעתיים, כשהפך לפצוע הקשה ביותר מאותה התאונה. הדני הספיק בינתיים להתאושש ולהירשם לטור, תוך שהוא מפרסם תמונות עולצות ממחנה האימונים שלפני המירוץ. אלא שאיש לא יודע באמת באיזה מצב מגיע וינגו לטור הנוכחי, כאשר מאז אותה הפציעה הוא לא התייצב ולו ליום אחד למירוץ תחרותי. את ההשפעה של שביתה לתקופה דומה מתחרות ראינו למשל בשנה שעברה מפוג, לאחר פציעה קלה הרבה יותר, כשאת האפקט של זה על הטור פוג חווה מהצד הכואב. ייתכן שמדובר במזימה זדונית של קבוצת ויסמה להציג את וינגו כחלש מכפי שהוא באמת, מה שיהפוך מזימה זאת לאחת ההטעיות הגדולות בכל הזמנים, אך סביר יותר שמה שרואים כאן הוא מה שיש, ו-וינגו יגיע לכאן בעמדת נחיתות ברורה. המצב של וינגו מייצג למעשה את המזל הנורא שממנו סובלת העונה הקבוצה ההולנדית, קבוצה שהייתה על גג העולם בעונה הקודמת. כך ראינו את וואוט ואן ארט, עוד כוכב ענק של הקבוצה, סופג פציעה קשה במירוץ חוצה פלנדריה. הבלגי אמנם חזר לעניינים וישתתף בטור, אך מצבו רחוק מלהיות מיטבי. עוד אבידה כבדה שספגה הקבוצה בטור הייתה הפרישה המאוחרת של זוכה הוואלטה ספ קוס, כיוון שלא הצליח להתאושש ממחלת הקורונה. סמל למצבה של הקבוצה בטור הוא החלפת התלבושת הצהובה המוכרת שלה (עקב דרישת המארגנים שחששו מהדמיון לחולצה הצהובה), בתלבושת כחולה לא ברורה, שהזכירה לגולשים רבים ברשת כיסוי של מושבים באוטובוס.
נקודת אור אחת של הקבוצה העונה היא מתיאו יורגנסון. האמריקני זוכה לעונת בכורה חלומית בקבוצה, בה הראה ורסטיליות עם זכיות במירוצים כפאריס-ניס וחוצה פלנדריה, וכמעט ניצחון ברגע האחרון בדופינה. אף אחד לא יופתע אם הוא יהפוך במירוץ זה למוביל של הקבוצה – ואם גם יגיע מכאן להישגים יפים במירוץ.

וינגו. נקווה שיגיע לתחנה האחרונה.


חובת ההוכחה על רמקו: הרוכב הרביעי הנזכר כאן בהקשר של ארבעת הגדולים הוא רמקו אוונפול. יהיו לא מעט שיתקוממו על הצבתו במקום זה, ומדובר בדיעה לגיטימית לחלוטין. למרות שהבלגי הצעיר כבר פרע שטרות בדמות הזכייה בוואלטה לפני שנתיים, הוא מתקשה דרך קבע להראות שהוא מצליח להתמודד עם הגדולים באמת בשיפועים הקשים של ההרים. אם לא די בכך, רמקו מגיע לטור הבכורה שלו כאשר גם הוא מתאושש מהפציעה באותו הקטע בחבל הבאסקים. השילוב של אלה ניכר במירוץ הדופינה האחרון, בו לא הרשים במיוחד. אם נוסיף לכך את העובדה שהוא מגיע לכאן עם קבוצה נחותה יחסית, הרי שזכייה שלו במירוץ תהווה הישג אדיר שיפתיע את כולם. זאת גם אם מדובר באחד השענים הטובים בעולם, שיכול בהחלט לקחת זמן על כמה מיריביו בצמרת.

רמקו. מוכן לחתום על המראה הזה, אפילו לזמן קצר.

35 ביולי: המומחים בקטעים השטוחים יותר יקבלו כמובן גם הם את המנה הקבועה שלהם במירוץ זה. יאספר פיליפסן ינסה להתעלל במתחריו כפי שעשה בטור הקודם. מולו נקבל חברים כדה לי, פדרסן, גרונווייגן ובנט. חברו של פיליפסן, אלוף העולם מתיו ואן דר פול, אמור לתת את הטון בקטעים הגבעיים יותר, כשההימור עליו כלובש הראשון של החולצה הצהובה הוא סביר לחלוטין. אך העיניים של חובבי הענף יהיו נשואות כאן למישהו אחר – מארק קבנדיש. הטיל בן ה-39 מהאי מאן מגיע לטור האחרון בהחלט שלו במטרה אחת ויחידה – שבירת שיא הנצחונות בקטעים בטור. קאב השווה את שיא 34 הנצחונות של אדי מרקס לפני שלוש שנים, ומאז הוא מנסה לשבור אותו, כשהטור הנוכחי יהיה ההזדמנות האחרונה בהחלט. לצורך כך, קבוצת אסטנה שלו הביאה עבור "פרוייקט 35" את אחד מרוכבי הליד אאוט הטובים ביותר של כל הזמנים – מיכאל מורקוב. לא ברור עדיין איך הטור יסתיים מבחינת המנצח, אך ניצחון בודד כאן יהווה אקורד סיום הולם לאחת מאגדות הרכיבה שנותרו כאן.

מחזיקים לך אצבעות סבאלה

ואנחנו מה: קבוצת IPT מגיעה לטור במהלך העונה החלומית ביותר שהיא חווה מאז היווסדה. זה כולל את ניצחונות הוורלד טור הראשונים במירוץ קטעים (טור דאון אנדר) ובקלאסיקת אביב (פלש ואלון), לשתיהן אחראי סטיבי וויליאמס, וגם לניצחונות בקטעים במירוצים יוקרתיים כמו הטור של קטלוניה או הדופינה. הקבוצה כבר ראתה עשרה רוכבים שונים על ראש הפודיום, 19 פעמים במסגרות השונות העונה. הישגים בטור, שלפחות יזכירו את השנתיים הקודמות, יהוו המשך ראוי לעונה זו. וויליאמס, כאמור אחד הכוכבים הגדולים של העונה, יהיה גם כאן. גם פסקל אקרמן ינסה לצוד קטעים בקטעים השטוחים, אך זה יהיה קשה מול התחרות שנזכרה לעיל. אך מי שצפוי לזכות במרבית תשומת הלב הוא דרק ג'י. הקנדי קנה את פרסומו בג'ירו הקודם, עם ארבע פעמים במקום השני ואינספור בריחות. במירוץ הדופינה האחרון הוא השלים את המשימה עם ניצחון יפה בקטע, אך הגדיל עשות ואף נכנס לפודיום בדירוג הכללי, מה שזיכה אותו בתואר דרק GC. את זה הוא השיג תוך תצוגות בהן הצליח להותיר מאחור רוכבים כרוגליץ'. היכולת של הקנדי ב-GC יוצרת לקבוצה הישראלית צרות של עשירים, לפיהן תצטרך להחליט אם היא ממשיכה להתמקד בנסיונות לזכות בקטעים (או אולי בחולצת מלך ההרים), או שתשאף להציב את ג'י בעמדה שבה יתחרה ב-GC. מדובר בשתי מטרות מנוגדות וסותרות, וקברניטי קבוצת IPT יצטרכו לקבוע את סדרי העדיפויות הנכונים מבחינת הקבוצה.

ג'י. כאב ראש חיובי.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
47 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Avri
Avri
28/06/2024 9:39:35

לא מבין בזה כלום ומעולם הספורט הזה לא עניין אותי, ועם זאת, מרתק לקרוא. הקרדיט לכותב.

במישור האנושי, זה אולי הפורום היחידי שאני מכיר (והינה גילרי שולף עוד ארבעה דוגמאות) בו ספורטאי תחרותי שהקדיש את חייו לספורט בצורה כל כך קיצונית וטוטאלית, מוצא שתפקידו בכוח הוא לשרת ספורטאי אחר ולאו דווקא לנצח בעצמו. זה נראה יותר קיצוני מרול פלייר בליגה. קשה להבין איך מנטלית זה עובד, מה המיינד-סט שלהם, מאיפה מוצאים מוטיבציה כל כך מטורפת לעבוד כל כך קשה בשביל שאחר יזכה בתהילה.

עידו גילרי
28/06/2024 10:07:08
Reply to  Avri

בגדול נכון אבל זה יכול גם להפוך למשתלם – ספ קוס מעולם לא חשב שהוא יהיה זוכה גראנד טור (וגם שאר עולם הרכיבה) והנה הופ – וואלטה.

city_jogger
city_jogger
28/06/2024 14:55:56
Reply to  Avri

דווקא זה נראה לי משהו שאפשר להבין וליישב אותו די בקלות, לפחות בחלק מהמקרים. וגם לי נראה שזה קשור בראש ובראשונה לסט של תכונות ושאיפות, לאו דווקא בספורט הזה אלא אפילו בחיים. להיות מוביל של קבוצה שם עליך המוווון לחץ, במשך שלושה שבועות אתה בלחץ בלתי נפסק, לא להישבר חלילה, שהמתחרים שלך לא יעשו מהלך ויברחו פתאום, שתצליח אתה להקדים אותם ולעשות מהלך.. נראית לי חוויה שוחקת על גבול הבלתי נסבלת, מעבר לקושי הפיזי הרב. הדומסטיקים הם משרתים בעיקרון (אפילו ברמת הלאסוף את בקבוקי המים מהאנשים בצד הדרך ולהגיש אותם למוביל), הם רוכבים אדירים אבל מבחינתם תפקידם הוא לסייע ולכן הלחץ לא עליהם. הם באים לעבוד, לעשות את המוטל עליהם. אולי קצת יותר עובדים שכירים מאשר עצמאיים? מהבחינה הזאת אגב ספ קוס לדוגמה שונה מהמטפסים שילוו את פוג בטור, שבמהותם הם מתמודדי GC ולכן קשה לי להאמין שהאספירציות שלהם קשורות רק להאדרת המנהיג.

עגל
עגל
30/06/2024 16:59:45
Reply to  Avri

נכון מאוד

עידו גילרי
28/06/2024 10:04:21

איזה כיף שזה בא ואיזה מסלול רבגוני שבאמת מביא הכל מהכל (מה שמשחק גם לטובת פוג וגם לרמקו שאין לו יותר טיפוסים אכזריים לשרוד).
פוג מועמד מספר אחד לעשות את הדאבל , אבל לטובת מאזן האימה הוא גם הספיק להיות חולה 'בין הג'ירו לטור – לא לדאוג לקוביד שלום. הוא בעיקר צריך לשרוד את רולטת הפאבה. כבר ראיתי כמה רוכבים שבטוחים שהוא יינסה להמשיך את הג'ירו ולהשתלט על המירוץ באיטליה.

עידו גילרי
28/06/2024 10:06:04

אם כבר אנחנו נותנים כבוד אז מעכשיו אמרו סר מרק קאבנדיש (וסחטן על הרפרנס המוצלח שם). קשה לראות את זה קורה אבל את זה אמרנו גם בטור הקודם וזה היה מרחק סנטימטרים מלהתגשם.

aki
aki
28/06/2024 10:35:19

חג שמח ותודה לפאקו על פרייוויו נפלא! חיכיתי לו.
1. רמקו אכן לא ברמה לדעתי. יכול לנצח קטע נג"ש בהחלט, ולא מן הנמנע שבשלב מסוים אחרי איבוד זמן קריטי נראה אותו דבר לצוד קטעים מהבריחה, דוגמת הוואלטה האחרונה. הימור שלי שאפילו את החולצה הלבנה הוא לא ילבש, והיא תנוח (אלא אם כן יעבוד חזק מידי בשביל וינגו) על כתפיו של הבן של יורגן.

2. הקבוצה הישראלית לפחות לפי ההצהרה שלה לא הולכת במכוון על הgc. זה בפירוש גם מתבטא בהרכב שאיתו היא הגיעה, שלא כולל כמעט את המטפסים הכבדים שלה, שהיו יכולים לעזור לדרק בהרים. אני חושב שזו החלטה חכמה. אפשר לתת לדרק להיכנס לעולם הציפיות המטורפות לאט יותר, ולבנתיים שיצוד קטעים ביחד עם סטיבי. שניהם לחלוטין מועמדים לקטע בסיטואציה הנכונה. שנה הבאה אני מניח שכבר נראה דברים אחרים, אם הכל ילך כמתוכנן.

3. הלוואי שקבנדיש יקח קטע, והלוואי שרוגלה יקח את הטור, שניהם יהיו סיפורים מופלאים. שניהם ככל הנראה לא יקרו.
ויוה לה טור! חיכינו חיכינו. חבל לשומרי המסורת שהשלב הראשון והפנטסטי בשבת. יש עוד מספיק אירועים בהמשך.

aki
aki
28/06/2024 11:03:45
Reply to  פאקו

אם זו האסטרטגיה יכול להיות שיהיה אפילו איבוד זמן מכוון.
זה באמת יהיה מעניין לראות- האם דרק ינסה לתת לזה צ'אנס, או שיבוא עם חישובים קרים ויאבד זמן מהתחלה. הייתי רוצה לראות אותו מנסה להפתיע את כולם

roz
roz
28/06/2024 14:05:35

פאקו אתה מדהים תודה!
ממה שראינו מפוג, בשילוב הקבוצה הפחות חזקה באופן משמעותי שיש לוינגו אני חושב שפוג לוקח בהפרש גדול, ועוד הימור שרוג יהיה מקום שני.

katriel
katriel
28/06/2024 14:07:11

תודה פאקו
שאלה למומחים
בשיפועים הקשים למה צריך מוביל?
הרי מדובר במהירות רכיבה נמוכה
בלי הרבה השפעה מהרוח

עידו גילרי
28/06/2024 14:13:56
Reply to  katriel

בעיקר בשביל שיהיה מישהו שיכתיב קצב שיקשה על התקפות של אחרים וכשיש יסגור אותן בשבילך.

Last edited 2 days ago by עידו גילרי
city_jogger
city_jogger
28/06/2024 15:04:22

תודה רבה פאקו, יופי של פריוויו.

זה היה הסנטימנט שלי מאז 2020 והשנה הוא מובהק ואף מוצדק (מבחינת מוסר אנושי בסיסי!): אמנם ברור לי שפוג ינצח – אבל תקוותי היא שהוא ייכשל. לא מספיק הוא הרוכב הכי טוב בעולם, עכשיו גם יש לו את הקבוצה הכי חזקה, ובנוסף הוא עוד צריך ליהנות מזה שכל המתמודדים שלו נדפקו בתאונה? למה מה קרה? כמו שנאמר – לא פייר! אבל גם אם לא יהיו הפתעות גרנדיוזיות בדירוג הכללי, אפשר לקוות שלפחות נקבל סיפורים מפתיעים/מרגשים/משמחים וכו', כמדי שנה. כיף שתיכף מתחילים.

רן הנרגן
רן הנרגן
28/06/2024 15:13:31

תענוג. תודה

city_jogger
city_jogger
28/06/2024 15:27:02

בנושא שונה אך קשור:
סיימתי לאחרונה לצפות בעונה השנייה של הדוקו הנטפליקסי על הטור, "בלב הפלוטון" והנה כמה מסקנות/תובנות בנידון:
-נחמד שהשנה הם שמו את ידם על פוג, אחרי שבשנה שעברה הוא היה על תקן נוכח-נפקד, וזה היה קצת מוזר כי הוא דמות מפתח בכל מירוץ שהוא משתתף בו, לא כל שכן בטור. בעצם, השנה הם הצליחו לגייס כמעט את כל מי שעורר עניין לאורך הטור (אם כי חבל בשבילנו שIPT ורוכביה נפקדו מהרשימה, במיוחד אחרי הניצחון המרשים והמרגש של וודס).
-אם יאספר פיליפסן התבאס אחרי העונה הקודמת שהוא תויג כ"יאספר דה דיזאסטר", מעניין אם הוא יאהב יותר את תיוגו החדש כ"יאספר דה אסהול". וזה עוד אחרי שבשוט האחרון בכל ראיון איתו הוא הקפיד להישיר למצלמה מבט נאיבי-בואכה-ילד כאפות.
-המנהל של גרופאמה עדיין נראה כמו אבי קושניר.
-לא שהתזכורת הייתה נחוצה, אבל פינו הוא כזה רוכב אנושי ומרגש, שיחסר השנה מאוד. העובדה שהצרפתים כ"כ אוהבים אותו גורמת לי קצת לאהוב את הצרפתים.
-היו כל מיני רגעים קרינג'יים כאלה, של דרמות קטנות שחשפו כיעור (מילה קצת גסה מדי אבל לא עולה לי תחליף ראוי) אנושי בקרב המשתתפים ומנהלי הקבוצות. נניח כל סאגת בן אוקונור. הרגע שבו המנהל שלו רוטן על כך שברגע שבן נשבר, במקום לדחוף עוד בעלייה, הוא לוקח את האוזנייה וצועק לתוכה "זין!!" שיידעו שהוא נשבר – אז למה זה מה שהוא עושה בשארית כוחותיו? אפשר להבין את שני הצדדים כאן, אבל למה לעזאזל צריך לצפות בזה? לא יודעת, עשה לי קצת לא נעים. גם רגעים מסוימים של טום פידקוק, שחיבבתי יותר עד הצפייה בפרק עליו. אולי בנטפליקס סוברים שהדרמות האלה הן מה שמוכר כרטיסים. ואגב אוקונור – אין לי מושג אם הוא עדיין בag2r, אבל הוא לא מופיע בליין אפ שלהם לטור, וזה בוודאי לא מקרי אחרי מה שראינו.
-הריבוי הדי קיצוני של שוטים על רוכבים שמקבלים מסאז' בעודם ערומים (עם מגבת קטנה לגופם), היה על גבול ההומו אירוטי. ולא שיש בזה פסול!
-יונאס החביב – האלוף המכהן לפחות לעוד שלושה וחצי שבועות – נראה לי כל כך מתוסבך, מבחינה פסיכולוגית. ומשהו במע' היחסים שלו עם גרישה נירמן נראה לי קצת מוזר. אבל קשה לי לשים את האצבע מה בדיוק. כמה שפוג נראה לי פשוט, ככה יונאס נראה לי מתוסבך. הלוואי שהמאץ' אפ הזה יחזור להיות רלוונטי מתישהו.

Last edited 2 days ago by city_jogger
aki
aki
28/06/2024 15:41:27
Reply to  city_jogger

הייתי משלם הרבה לפרק על ipt. ממש חבל שהם לא מתייחסים לקבוצה עם הרבה עוקבים, מה גם שהיא מעוררת עניין בפעמיים האחרונות עם ניצחונות יפים.
אוקונור התחרה השנה בג'ירו, וסיים במקום הרביעי והמכובד

קפיץ
28/06/2024 15:44:38

אדיר פאקו. איזו התרגשות. כרגע נראה של פוג להפסיד, ואני בכלל בעד רוגלה שיגיש לו נקמה קרה על תקרית הקסדה העקומה ההיא. סלובניה נהייתה אימפריית ספורט רצינית וכמו שאומרים החברים שלי בלובליאנה "יש בעולם יותר עליות מירידות".

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/06/2024 15:48:26

פשוט תענוג. תודה מעומק הלב לך פאקו שבזכותך הבלעדית התחלתי להתעניין בענף. מאוד מאוד מעניין לראות מה מצבו של וינגגור.
ואשמח להסבר מה מיוחד בפאבה

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/06/2024 18:16:31
Reply to  פאקו

תודה! דווקא העניין שזה לא לטובת הgc נשמע נחמד… אבל אף פעם לא מבין את העניינים עם (אי) הבטיחות

Boston Ami
Boston Ami
28/06/2024 16:20:18

תודה רבה, הכתבות פה מאפשרות לי להנות מאירועי ספורט מגוונים בדרך נהדרת.

אהרון שדה
28/06/2024 17:50:11

דוד לפאנתאון תודה רבה
מה המשמעות מבחינת המשחקים האולימפיים ?
אני מניח שכתמיד יהיו רוכבים שישתתפו גם בפריז.

hazani
hazani
28/06/2024 18:07:22

אין כמוך פאקו!
כל שנה אני מחכה לליווי שלך את הטור.
תודה מראש

אור
אור
29/06/2024 1:07:03

תודה פאקו! אני בעד רוגליץ' או לפחות שיהיה מעניין

london_ISR
london_ISR
29/06/2024 1:45:24

פעם ראשונה מגיב פה באתר (חיפשתי מידע על IPT בעברית והתגלגלתי לכאן)
תודה על הפריוויו המשובח. הלב רוצה רוג, המוח אומר פוג. העיקר שיהיה מתח ותחרות אמיתית לפחות אל תוך השבוע השלישי, לא כמו בג׳ירו.

אור
אור
29/06/2024 3:20:39
Reply to  london_ISR

מוזמן להשתתף בבלוג החי / סיקור היומי ב"אירועי דיומא"

trackback

[…] דה פראנס נפתחת היום. את הפריוויו לטור כולו ניתן לראות כאן.הקטע הפותח של הטור הוא הראשון בסדרה של שלושה וחצי […]

MacLeod 1
MacLeod 1
29/06/2024 8:25:04

תודה רבה, אני תמיד נהנה לקרוא אתכם למרות ש(בזכותכם) יש לי הבנה מינימלית בלבד 😀
כואב שפה זה מאחז השפיות האחרון באתר, אבל לפחות זה..

אלכס דוקורסקי
29/06/2024 11:08:12

פאקו, תודה רבה. כרגיל, צפוי טור מעניין מאוד. אשמח לנצחונות של רוגליץ' או וינגגור. יהיה מאוד נחמד לראות גם את קבנדיש מנצח בקטע או שניים.

דה שוט
29/06/2024 11:31:06

תודה פאקו, היה תענוג לקרוא, פעם הייתי צופה נלהב היום בעיקר עוקב חצי קלאץ' – אז פוסט נפלא כזה הוא נהדר מבחינתי (ובטח מבחינת שאר הקוראים) על אחת כמה וכמה.

Tom
Tom
29/06/2024 15:09:42

תודה פאקו, סקירה מדהימה!
השקעתי שעתיים בפודקאסט של lanterne rogue, ואז נוחת עלי הפוסט הזה. תענוג!
.
יש כל כך הרבה למה להתייחס, שאני מוותר מראש על הנסיון וכותב רק על הנושאים שקופצים לי לראש כרגע.
.
סוף סוף קצת ספורט אמיתי 🙂
.
מסלול נהדר.
כפי שאולי זכור לכם, אני לא חובב גדול של הספרינטים. אז כמובן שאני שמח שהפתיחה ישר מקפיצה את הדופק, ובטח כיף שזה שם בפוקוס את הקלאסיקנים.
השיא כן-או-לא של קאב כמובן ירחף מעל. יש מישהו – מלבד המתחרים הישירם שלו – שלא ישמח שהוא יצליח?
פאבה – אני בעד. יסלחו לי הגלדיאטורים המודרניים על גלגלים..
.
ארבעת הפרשים:

  • נתחיל באלימינציה – יסלח לי רמקו, אבל אני לא חושב שהוא באמת שייך.

די מזכיר לי את אנדי מארי. אין ספק שהוא מעולה, ולא חסרים לו נצחונות המוכיחים זאת. בנג"ש הוא טופ של הטופ של הטופ, ועדיין אני יודע שכשמגיעים לטיפוסים הקשים של השבוע ה-3 הוא ינשור.

  • אני לגמרי על העגלה של פוג, אפילו שזה דאבל.

הוא לא רק בכושר מפלצתי השנה, גם הבאסקים יישרו בשבילו את הכוכבים (אגב, לדעתי ג'יי ויין היה הפצוע הכי קשה שם. שבר חוליות בגב לזכרוני).

  • יונאס מגיע במצב בלתי ידוע, כמובן לקהל הרחב אבל נראה לי שגם לקבוצתו. בנוסף, הצוות המסייע שלו חלש בהרבה – ואן ארט בחזקת נעלם למחצה ובכל מקרה כנראה לא הסופרמן שהרגיל אותנו, אין ספ קוס, וואן הוידונק שהוא פועל יקר ערך ruler.
  • רוג..איך שאני אשמח אם הוא יצא בראש!

גם לא חושב שיותר מדי אנשים יפלו מהכסא אם זה יקרה. באופן אירוני זה אומר שרוג הצליח דווקא לא ליפול (יותר מדי).
.
מאבקי GC:
בגלל המאבק התלת/ארבע ראשי, אי אפשר לרכז מאמץ רק בכיוון אחד.
אם אני הבוס ב-UAE הייתי מפעיל לחץ על יונאס כבר בהזדמנות הראשונה – נדמה לי סטייג' 4.
על פניו רמקו אמור לפתח פערים על כולם בנג"שים. אבל זה של סטייג' 21 גם עם טיפוס משמעותי (8.1km 5.6%) וגם אחרי 3 שבועות קשים, כך שהצפוי היום הוא לא הצפוי של אז.
ההימור שלי הוא 60% פוג, רוג/יונאס 20/20, ורמקו 0 (ראו מעלה).
מלבדם אני חושב שקרלוס רודריגז יהיה מוצלח ואולי גם ברנאל, אנריק מאס ימשיך בביצועים טובים, פליקס גאל יכול בלי יותר מדי רעש להתברג בטופ 10..כמו כן לא אתפלא אם לאנדה יסיים מעל רמקו (מפעילים על רמקו יותר מדי לחץ לדעתי)
.
IPT:
מקווה שהם מכוונים למצוד קטעים ולא ל-GC.
וגם שימשיכו בקו של לעשות הרבה בלגן וכיף לאוהדים – בריחות ונסיונות נועזים.
.
התכוונתי גם לכתוב משהו על הסדרה בנטפליקס, אבל התעייפתי.
בהצלחה לכולם!

city_jogger
city_jogger
29/06/2024 16:21:34
Reply to  Tom

אהבתי את ההשוואה לאנדי מארי. ועכשיו קצת מתבקש לשאול – מי ג'וקו, מי רפא ומי פדרר?

city_jogger
city_jogger
29/06/2024 16:25:47
Reply to  city_jogger

אולי:
פוג זה ג'וקו (קל. הבלתי מנוצח מכולם. ואם צריך הצדקה מעבר אז אפשר – מדינות יוגוסלביה לשעבר)
רוג זה פדרר (זקן השבט. זה שההזדמנויות שלו פוחתות מדי שנה ולכן כולם רוצים שיצליח)
יונאס זה נדאל (כי זה מי שנשאר. וגם – החשוד המיידי בנושא חומרים אסורים).
הנה עניתי לעצמי!

Tom
Tom
29/06/2024 16:57:36
Reply to  city_jogger

מן הסתם ההשוואה לא אחד לאחד..בעיקר קפץ לי ענין הצירוף בכוח של ספורטאי רביעי לשלישיה גדולה מובהקת (בטניס זה היה יותר מובהק)
הייתי אומר שרוג=פדרר – זקן השבט, שיחק חלק משמעותי בהרמת הענף לאיפה שהוא כיום. אם כי רוג יותר הרים את ויסמה מאשר את כל הענף.
מעבר לכך אין השוואה ברורה, אבל בהחלט משחק דמיון משעשע

עגל
עגל
30/06/2024 17:07:11

תודה פאקו על השקעה אדירה כמו בכל שנה (התקלקלנו).
אני עוקב חצי קלאץ' ומבין רבע.
אבל תמשיכו תמשיכו, זה תענוג.